Er zijn ook ronde (breiringen) voor het maken van mutsen.quote:Op donderdag 12 december 2013 14:10 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb geen idee wat breiramen zijn!
zeemanquote:Op donderdag 12 december 2013 12:23 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik ben op zoek naar een breiraam. Wie weet waar ze die verkopen? Breiringen heb ik van de Action, maar ramen hebben ze er niet.
Die had ze niet, alleen de ronde. Maar die had ik gisteren al bij Action gekocht. Heb inmiddels bij de wolwinkel rechthoekige gekocht.quote:
Breien huh? Lijkt meer op punikken!quote:Op donderdag 12 december 2013 16:35 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Er zijn ook ronde (breiringen) voor het maken van mutsen.
Lijkt het op ja, maar dit is grover dan punnikken.quote:Op donderdag 12 december 2013 18:04 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Breien huh? Lijkt meer op punikken!
Punniken wordt dan ook klosje breien genoemd. Het punnikklosje werd van een houten naaigarenklosje gemaakt (vier spijkers erin timmeren).quote:Op donderdag 12 december 2013 18:04 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Breien huh? Lijkt meer op punikken!
ja heerlijkquote:Op vrijdag 13 december 2013 15:56 schreef blabbel6 het volgende:
@ Mignonne: Die Amasei shawl vind ik mooi!
Je bent aan een hoop dingen bezig. Lekker om zo steeds iets op te kunnen pakken hè?
Die sjaal die je voor je moeder wil maken is mooi!quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:23 schreef mignonne het volgende:
ooooh die saroyan is mooi zeg! *opslaat*![]()
Ik ga nu beginnen aan die Vite col die hier al eerder voorbij kwam, t wordt een donkerblauwe voor mn tante. En daarna gaat deze visgraat-col in felroze op de pennen voor mn nichtje.
Dan nog een randje extra aanzetten bij de sjaal die k voor mn oma maakte een poosje geleden en daarna verder met mn moeders sjaal. Ik ben nog wel ff bezig
Daarna nog E.'s regenboogdekentje afhaken en dan vind ik dat het wel tijd wordt voor een projectje voor mezelfalleen nog geen flauw idee wat precies.
quote:Op donderdag 12 december 2013 23:21 schreef blabbel6 het volgende:
Hoi Kaatjeka,
Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal wat je bedoelt. Ik breide de rechter- en de linkerteltekening achter elkaar door, daardoor werd de shawl wel steeds breder en groeide hij links en rechts gelijk aan. Ik vind hem ook te ingewikkeld. Je moet het patroon herhalen maar ook breder maken. Dat is nu in ieder geval nog iets teveel gevraagd.
Ik ben aan deze begonnen: http://www.ravelry.com/patterns/library/falling-birch-leaves. Dat is wat overzichtelijker, denk ik (hoop ik!) Hij heeft niet zulke mooie randen (3 steken garter) maar dan krult het in ieder geval niet.
Ik ben met Fenna aan het stokhaken, dat hoeft niet geblockt te worden.
Voor de nightsongs kun je ook deze instructies gebruiken:quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:34 schreef blabbel6 het volgende:
Die Saroyan is ook mooi!
Ha ha ik snap dat je vastliep want eerlijk gezegd snap ik niet wat je met 1 punt bedoelt. Maar dat maakt niet uit, we liepen er in ieder geval allebei op stuk (stiekem zit me dat wel dwars!)
Ik heb de teltekening gevolgd, maar blijbaar heb jij het anders gedaan?
Ik ben zelfs zo ver dat ik een fout in het patroon heb ontdekt. (van de falling Birch Leaves, waar ik nu mee begonnen ben). Het patroon gaat over 12 steken en daarbij dan in totaal 6 kantsteken. Je moet 55 steken opzetten. Ik wilde 1 patroon meer dus ik heb er 67 opgezet maar hield steeds 1 steek over.
Volgens mij klopt die 55 van haar niet, dat moet 54 zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |