"strom"quote:Op woensdag 4 december 2013 22:09 schreef LeTourdeFrance het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)vanwege_strom__.html
Horrorstorm
die worden volgens mij meerdere keren per jaar getest.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:18 schreef Fred0w het volgende:
Ik ben benieuwd of de schuiven van de Oosterscheldekering het nog doen.
Oosterscheldekering wordt minstens 4 keer per jaar volledig getest en volgens mij maandelijks gaan de schuiven een stukje naar beneden als test.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:30 schreef Againzender het volgende:
[..]
die worden volgens mij meerdere keren per jaar getest.
Hier een voorspelling van de waterstand bij HvH;quote:Op woensdag 4 december 2013 22:33 schreef -0- het volgende:
De Maeslantkering wordt 1 keer per jaar getest. Ben benieuwd of die nog dichtgaat, daar heeft in principe geen enkel persoon invloed op. Er wordt 100% door computers bepaald of sluiting nodig is.
quote:Op woensdag 4 december 2013 22:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hier een voorspelling van de waterstand bij HvH;
[ afbeelding ]
Voor sluiting van de Maeslantkering moet dacht ik +3 m NAP voorspeld worden bij Rotterdam. Blijft dus gewoon open denk ik, aangezien er maar +2,70 NAP voorspeld wordt in HvH.
quote:Op woensdag 4 december 2013 22:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hier een voorspelling van de waterstand bij HvH;
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk geen sluiting nodig dus (Bij 3meter). Mazzel is dat de getijdegolf net iets later komt dan de stormsurge.
Voor sluiting van de Maeslantkering moet dacht ik +3 m NAP voorspeld worden bij Rotterdam. Blijft dus gewoon open denk ik, aangezien er maar +2,70 NAP voorspeld wordt in HvH.
Ja, 1953 was dus in meerdere opzichten erg bijzonder. In Zuid-Holland/Zeeland viel de tijpiek echt precies samen met de hoogste windopzet. En in 1953 waaide het nog een stuk harder dan nu wordt voorspeld.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:45 schreef -0- het volgende:
Waarschijnlijk geen sluiting nodig dus (Bij 3meter). Mazzel is dat de getijdegolf net iets later komt dan de stormsurge.
Dat wisten we allemaal al lang. Maar de wishcasters hebben weer even lol gehadquote:Op woensdag 4 december 2013 21:14 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
vanaf morgen avond laat / vrijdag ochtend kans op wat natte sneeuw , maar veel zal het niet meer voorstellen
ze werken alletwee.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:18 schreef caspervc het volgende:
[..]
Horrorstorm in de url was al bezet(eind oktober
)
en die storm bleeg ook langer hangen boven deNoordzee volgens mij.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, 1953 was dus in meerdere opzichten erg bijzonder. In Zuid-Holland/Zeeland viel de tijpiek echt precies samen met de hoogste windopzet. En in 1953 waaide het nog een stuk harder dan nu wordt voorspeld.
Ja, dat helpt ook mee. 1953 was echt zeer bijzonder in Zuid Holland en Zeeland. Die had een herhalingsfrequentie van eens per 100 tot 1000 jaar.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:07 schreef Againzender het volgende:
en die storm bleeg ook langer hangen boven deNoordzee volgens mij.
Ik dacht juist dat die storm qua kracht niet heel bijzonder was maar dat het vooral de duur en de enorme lange opzet was die de ramp veroorzaakte?quote:Op woensdag 4 december 2013 22:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, 1953 was dus in meerdere opzichten erg bijzonder. In Zuid-Holland/Zeeland viel de tijpiek echt precies samen met de hoogste windopzet. En in 1953 waaide het nog een stuk harder dan nu wordt voorspeld.
ach ja ik betrap mezelf weleens op maar goed ben dan ook een winterliefhebberquote:Op woensdag 4 december 2013 23:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat wisten we allemaal al lang. Maar de wishcasters hebben weer even lol gehad
Zou ook kunnen.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:13 schreef -0- het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat die storm qua kracht niet heel bijzonder was maar dat het vooral de duur en de enorme lange opzet was die de ramp veroorzaakte?
Het gaat ook wel sneeuwen. Maar echt wit zal het niet worden denk ik.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:16 schreef junkiexp het volgende:
Sneeuw blijft zo te zien niet veel meer van over, jammer
in het noorden van duitsland gooien ze gewoon alles dichtquote:Im Nordwesten Der Nordwesten rüstet sich für das Orkantief „Xaver“: Die Stadt Oldenburg hatte bereits empfohlen und mitgeteilt, dass am Donnerstag die Schule nach der vierten Stunde enden soll und Eltern ihre Kinder früh aus den Kitas und Krippen abholen sollten. Zudem rät die Stadt vom Aufenthalt im Freien nach dem Mittag ab. Mit Blick darauf hat die Stadt nunmehr entschieden, dass am Donnerstag ab 12 Uhr alle Bereiche der Verwaltung mit Publikumsverkehr schließen. Das betrifft unter anderem die Bürgerbüros, alle städtischen Bibliotheken, den gesamten Unterricht der Musikschule sowie das Kundenzentrum Bau.
Zahlreiche Kreise und Städte haben Schulausfälle für den ganzen Tag angekündigt:
Im Landkreis Wesermarsch fällt der Unterricht am Donnerstag vorsorglich aus. Ob der Unterricht am Freitag wieder stattfindet, soll am Donnerstagmorgen entschieden werden. Die Kreisverwaltung hat alle Schulen mit einer E-Mail über den Unterrichtsausfall informiert. Die Jade-Hochschule, Standort Elsfleth, bleibt am Donnerstag wegen des Orkans ebenfalls geschlossen. Die für den Abend angesetzt Filmvorführung der „Feuerzangenbowle“ wird um eine Woche auf den 12. Dezember verschoben.
Im Landkreis Friesland fällt am Donnerstag der Unterricht an allen allgemeinbildenden und berufsbildenden Schulen aus, teilt die Kreisverwaltung mit. Ob auch am Freitag der Unterricht ausfällt, werde am Donnerstag entschieden.
Im Landkreis Cloppenburg fällt der Unterricht ebenfalls an allen allgemein- und berufsbildenden Schulen aus. Das gab die Kreisverwaltung Cloppenburg am Mittwochnachmittag bekannt. Der Ausfall gilt auch für die Kreismusikschule. Auch der Kreis Vechta teilte mit, dass der Unterricht wegen des Orkans ausfällt.
Im Kreis Ammerland fällt der Unterricht ebenfalls aus.
Der Landkreis Oldenburg (zu dem auch die Graf-Anton-Günther-Schule in Oldenburg gehört) teilte am späten Mittwochnachmittag den Unterrichtsausfall an allen allgemein- und berufsbildenden Schulen mit.
Auch in Delmenhorst fällt an allen allgemeinbildenden und berufsbildenden Schulen am Donnerstag der Unterricht aus. Vorsichtshalber bleibt auch der städtische Friedhof Bungerhof an der Friedensstraße geschlossen, teilt die Stadtverwaltung mit. Außerdem hat Oberbürgermeister Patrick de La Lanne entschieden, den für Donnerstag geplanten Ehrenamtstag zu verschieben.
Schulfrei gibt es auch in den Landkreisen Wittmund , Aurich und Leer sowie in den Städten Emden und Wilhelmshaven : Aufgrund der Unwetterwarnungen haben sich die Verantwortlichen entschlossen, den Unterricht an allen allgemeinbildenden und berufsbildenden Schulen am Donnerstag vorsorglich ausfallen zu lassen.
Lamberti-Markt bleibt geschlossen
Die Stadt Oldenburg sperrt aufgrund der zu erwartenden Gefahren ganztägig alle städtischen Sportplätze. Allen Nutzerinnen und Nutzern der städtischen Sporthallen – etwa auch Vereinen mit Schlüsselverträgen – wird empfohlen, auf den dort stattfindenden Trainings- und Spielbetrieb zu verzichten, da das Erreichen der Sportstätten mit Gefahren verbunden sein könnte.
Überdies hat die Stadt die Entscheidung getroffen, den Lamberti-Markt für den 5. Dezember ausfallen zu lassen. Der Wochenmarkt nebenan jedoch beginnt in den frühen Morgenstunden – für die vom Deutschen Wetterdienst noch deutlich geringere Windstärken prognostiziert werden. Am frühen Mittag aber soll auch der Wochenmarkt schließen. Zudem haben viele Marktbeschicker der Stadt mit Blick auf „Xaver“ schon mitgeteilt, dass sie ihre Stände nicht errichten werden.
Abgesagt wird auch der Ausschuss für Stadtplanung und Bauen in Oldenburg, der um 17 Uhr im Alten Rathaus stattgefunden hätte. Die Ratsmitglieder und beratenden Mitglieder werden umgehend informiert. Die Stadt prüft gegenwärtig, wann die Beratungen nachgeholt werden. Weitere Informationen gibt es beim Service Center der Stadt unter Telefon 0441 235-4444 sowie im Internet.
Auch der Schiffsverkehr zur Insel Wangerooge wird am Donnerstag eingestellt. Da durch den Sturm Wasserstände deutlich über den mittleren Werten erwartet werden, hat sich die DB Fernverkehr AG Inselverkehr Wangerooge zu dieser Vorsichtsmaßnahme entschlossen. Die Inselflieger der Luftverkehr Friesland-Harle werden bis mittags Passagiere von und nach Wangerooge befördern, je nach Windlage wird der Flugverkehr dann eingestellt.
Vor dem Sturm hagelt es Absagen
Das Museumsdorf Cloppenburg bleibt aus Sicherheitsgründen für Besucher geschlossen, teilt eine Sprecherin des Museumsdorfes mit.
In Wildeshausen fallen sowohl der Weihnachtsmarkt als auch der Wochenmarkt am Donnerstag aus, hat die Stadtverwaltung in Absprache mit den Organisatoren entschieden. Der Marktplatz wird für die Dauer des Sturmtiefs abgesperrt, um Passanten vor eventuell umstürzenden Aufbauten zu schützen. Ob der Weihnachtsmarkt ab Freitag wieder regulär stattfinden kann, werde nach aktueller Wetterlage entschieden.
Die Gemeinde Ganderkesee hat das für Donnerstagabend geplante Bürgergespräch (Mitglieder von Rat und Verwaltung stehen Rede und Antwort) in den Räumen der Grundschule Schierbrok vorsorglich abgesagt und auf das kommende Jahr verschoben. Bürgermeisterin Alice Gerken-Klaas sagte, man wolle das Risiko nicht eingehen, dass Besucher auf dem Hin- oder Rückweg zum Bürgergespräch zu Schaden kommen.
Ebenfalls abgesagt hat die Gemeinde Ganderkesee eine Kindertags-Aktion im Ganderkeseer Jugendzentrum „Trend“. Die drei Jugendhäuser werden zwar geöffnet haben, jedoch empfiehlt die Verwaltung allen Eltern, genau abzuwägen, ob sie ihren Kindern den Weg zu den Jugendhäusern zumuten sollten.
In Varel wird für Donnerstag der Adventsmarkt auf dem Schlossplatz abgesagt und die Besucher des Friedhofes werden vor dem Betreten gewarnt.
Produktion ruht in der Meyer Werft
Wegen des erwarteten Orkans bleiben die Weihnachtsmärkte in Bremen am Donnerstag geschlossen. Das Stadtamt ordnete diese Vorsichtsmaßnahme in Absprache mit den Sicherheitsbehörden am Mittwoch an. Betroffen sind die Märkte in der Innenstadt und an der Schlachte. Auch am Einkaufszentrum Waterfront und in Vegesack bleiben die Buden geschlossen.
Der Fährbetrieb zur Insel Juist wird wegen der Sturmflut- und Orkanwarnung am Donnerstag und Freitag eingestellt. Das teilte die AG Norden-Frisia am Mittwoch mit. Auch die Insel Norderney wird nur noch am Donnerstagmorgen angelaufen, sagte Heiko Knieper von der Geschäftsleitung der Reederei am Mittwoch.
Die Meyer Werft in Papenburg stellt die Tagesproduktion am Donnerstag ein, rund 4500 Arbeiter sind von der Maßnahme betroffen. Das in Bremerhaven anliegende Kreuzfahrtschiff „Norwegian Getaway“ wird speziell abgesichert.
Die Deutsche Bahn bereitet sich intensiv mit zusätzlichem Personal und technischer Ausrüstung auf das Orkantief und Schneefälle vor. Besonders im nördlichen Niedersachsen sowie in Bremen, Hamburg und Schleswig-Holstein sei mit Einschränkungen oder auch Einstellungen des Zugverkehrs zu rechnen. Da auch der Straßenverkehr betroffen sein werde, könne Busersatzverkehr voraussichtlich nur begrenzt realisiert werden, teilt die Bahn mit.
Reisende werden gebeten, sich vor Fahrtantritt über die Zugverbindungen unter 0180/6 99 66 33 (20 Cent pro Anruf aus dem Festnetz, Tarif bei Mobilfunk maximal 60 Cent pro Anruf) sowie im Internet zu informieren.
het was echt een zware storm toen, maar hing lang boven de Noordzee met een enorme fetch, en dan nog springvloed. Net zo'n toeval wat je niet kon hebben zo kort na de oorlog.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:13 schreef -0- het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat die storm qua kracht niet heel bijzonder was maar dat het vooral de duur en de enorme lange opzet was die de ramp veroorzaakte?
Fetch.. Dat woord zocht ik alquote:Op woensdag 4 december 2013 23:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zou ook kunnen.Maar alle factoren die voor hoog water zorgen kwamen toen bij elkaar dacht ik. In de KNMI lijst staat dat Den Helder en Leeuwarden windkracht 11 noteerden. Maar fetch (lengte waarover het hard waait) en tijdsduur zijn minstens zo belangrijk. Zie ook de hoge waterstanden in 2006 in Delfzijl en 2007 in de rest van Nederland, toen stormde het niet eens, maar waren alle andere factoren denk ik wel heel goed voor een hoge stormvloed.
Die van oktober kwam ook niet vanuit het noorden..quote:Op woensdag 4 december 2013 23:23 schreef -0- het volgende:
[..]
Fetch.. Dat woord zocht ik al
11 is wel stevig toch, komt niet vaak voor. Maar goed ook dat gaat normaal zonder dijkdoorbraken. Daarvoor waren fetch en tij veel bepalender. Inderdaad een bijna 'perfecte' samenloop van omstandigheden.
Eigenlijk is een windveld op zee veel gevaarlijker zoals in 2007 dan een storm an zich. Dat ding van oktober had met zijn kleine omvang nooit problemen kunnen veroorzaken bijvoorbeeld. Ondanks de kracht.
de hele verdediging die er nu ligt is natuurlijk een gevolg van 1953. En door de aardgasbel in Groningen hebben we de Oosterschelde niet dicht gegooid, maar half open gemaakt.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:33 schreef -0- het volgende:
Dat zeker, ik denk dat vrijwel alle, zo niet alle, stormvloeden die Nederland het laatste millennium hebben getroffen nu geen gevolgen zouden hebben.
Maar ja dat die verdediging nu zo sterk is komt ook alleen maar doordat die vloeden wel rampen werden.
Er zijn járen voorbij gegaan zonder sneeuw.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Het gaat ook wel sneeuwen. Maar echt wit zal het niet worden denk ik.
Dat komt nog.
Kopt het dat de Duitse Meteo diensten ver voor lopen op die in Nederland?quote:Op woensdag 4 december 2013 23:23 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
in het noorden van duitsland gooien ze gewoon alles dicht
neequote:Op woensdag 4 december 2013 23:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Kopt het dat de Duitse Meteo diensten ver voor lopen op die in Nederland?
? Het had alleen met geld te maken?quote:Op woensdag 4 december 2013 23:43 schreef Againzender het volgende:
[..]
En door de aardgasbel in Groningen hebben we de Oosterschelde niet dicht gegooid, maar half open gemaakt.
iets meer onderbouwing?quote:
het idee was om de Oosterschelde ook helemaal dicht te gooien. Het was nogal een zeegat, dus hoe het zou gebeuren duurde wel even vanwege de technische perikelen. En de oester- en mosselindustrie stond ook niet te springen om een complete afsluiting.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
? Het had alleen met geld te maken?
Ja, dat heb ik altijd als reden geleerd.quote:Op donderdag 5 december 2013 00:02 schreef Againzender het volgende:
[..]
En de oester- en mosselindustrie stond ook niet te springen om een complete afsluiting.
Waarschuwingssysteem komt misschien wat knullig over soms, maar wordt ook steeds aangepast. KNMI moet ook voldoen aan regels van de politiek, dat is soms ook niet zo handig.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
iets meer onderbouwing?
Ik zie bijvoorbeeld een waarschuwingssysteem, waarbij dat van de KNMI nogal knullig overkomt. Daarnaast hadden ze al een buienradar ver voordat buienradar.nl bestond.
dat is de CDA invloed.... dezelfde die niet wil dat er zout water het Haringvliet instroomt, compleet omgekeerd dusquote:Op donderdag 5 december 2013 00:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik altijd als reden geleerd.
Welke storm bedoel je dan? Of begrijp ik het niet?quote:Op donderdag 5 december 2013 00:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de storm morgen niet komt!
Max 7bft uit NW dat is alles.
De reden is dat ik een andere storm op het oog heb dus blaas met alle macht deze storm aan ons voorbij
Die van morgenquote:Op donderdag 5 december 2013 00:10 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Welke storm bedoel je dan? Of begrijp ik het niet?
ik blijf het toch maf vinden dat we het over een storm hebben die nu ontstaat, blijft raarquote:Op donderdag 5 december 2013 00:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de storm morgen niet komt!
Max 7bft uit NW dat is alles.
De reden is dat ik een andere storm op het oog heb dus blaas met alle macht deze storm aan ons voorbij
Best bizar allemaal dat zoiets in enkele uren kan ontstaan.quote:Op donderdag 5 december 2013 00:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik blijf het toch maf vinden dat we het over een storm hebben die nu ontstaat, blijft raar
Maar de harde windstoten in het waddengebied van 28 oktober waren de dag van te voren niet voorspeld toch?quote:Op donderdag 5 december 2013 00:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Best bizar allemaal dat zoiets in enkele uren kan ontstaan.
Zie die van 28okt maar eens![]()
Als deze storm nou eerder was ontwikkeld,,,hadden we zeker wel een heftiger storm gehad![]()
Misschien bedenkt die depressie wel en duikt die 200km zuidelijker
Eerst werden er windstoten voorspeld van 120km/h, later werd deze opgevoerd naar 130 tot 140km/h.quote:Op donderdag 5 december 2013 00:28 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Maar de harde windstoten in het waddengebied van 28 oktober waren de dag van te voren niet voorspeld toch?
quote:Op donderdag 5 december 2013 01:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hou rekening mee dat ook landinwaards stoten richting de 120 kunnen gaan + dat deze storm langer aanhoud dan de vorige. Maar goed als de golfplaten degelijk zijn gelegd zouden ze moeten blijven liggen.
Nee, natuurlijk niet. Een bijwoord met dt, het wordt steeds erger!quote:
Ik ben voor de nog makkelijker methode gegaan: alles van het balkon gehaald. Kan ik gelijk het plexiglas schoonmakenquote:Op woensdag 4 december 2013 06:59 schreef Resistor het volgende:
En ik moet vanavond niet vergeten het plexiglas van het balkon weer vast te zetten, onderkant staat nu los omdat ik de platen heb laten zakken om de kerstverlichting te monteren. 4 grote platen van zo'n 1,5m2 die met 6 tie-wraps per stuk vast zitten(normale situatie is 9 tie-wraps, en dat zat goed strak)
Maar ik denk dat ik voor de makkelijke methode ga, ik heb nog 2 nieuwe zakken potgrond (oeps, er lag nog een zak...), een halve zak wit zand (is de parasolvoet mee gevuld) en ik kan wel 1 van de 2 betonbielzen uit de kast pakken, leg ik die wel tegen het plexiglas om te voorkomen dat het gaat klapperen
Die waren wel terug te vinden in de kaarten. Maar niet iedereen leest dat of neemt het serieus.quote:Op donderdag 5 december 2013 00:28 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Maar de harde windstoten in het waddengebied van 28 oktober waren de dag van te voren niet voorspeld toch?
Duitsland zal iets harder worden getroffen. Die maken zich op voor de zwaarste storm in jaren. Dus zeker als je met de trein door het noorden van DE moet zou ik me voorbereiden op veel uitgevallen treinen wegens beschadigingen aan het spoor. (Met name in het noorden)quote:Op donderdag 5 december 2013 09:17 schreef Dven het volgende:
Morgen dus niets? Geen probleem om van Nederland met de trein Duitsland Door te gaan?
quote:Op donderdag 5 december 2013 09:14 schreef NaturalScience het volgende:
De wind zal vanaf dit moment de komende 24 uur een erg vreemd karakter vertonen. Ik geef dit voornamelijk aan omdat zo tegen 2 uur vanmiddag de eerste zeikerds al op de stoep staan dat het weer eens niets voorstelde.
lijkt mij ook dat die code rood er wel zal komen, tenzij die windstoten heel erg lijken mee te vallen.quote:Op donderdag 5 december 2013 09:23 schreef NaturalScience het volgende:
Code Oranje is nu ook uitgebreid naar Flevoland en Drenthe.
[ afbeelding ]
Een code rood zal aan het begin van de middag denk ik worden afgegeven. Maar dat is nog even afwachten.
Mijn dochter wordt met surprise en al door opa opgehaald uit school, met de auto. Blij dat we dat al geregeld haddenquote:Op donderdag 5 december 2013 09:26 schreef Againzender het volgende:
[..]
lijkt mij ook dat die code rood er wel zal komen, tenzij die windstoten heel erg lijken mee te vallen.
Gelukkig gaat de school van de kinderen sowieso al om 12:15 uur dicht ivm 5 december, kunnen we nog net voor het ergste uit fietsen.
quote:0835: Glasgow Central station has been evacuated due to debris smashing the glass in its roof. No-one has been hurt and arriving passengers are being escorted from the station by station staff.
Word ook gesproken over zware onweersbuien zag ik op die liveblog:quote:
hele treinverkeer in Schotland is plat gegooid nu, te onveilig!quote:
ik ga ervan uit dat Schotland echt de volle laag krijgt, maar dat zwaartepunt trekt ten noorden van ons land waarschijnlijk.quote:Op donderdag 5 december 2013 09:47 schreef flugeltje het volgende:
Is die storm aan deze kant minder heftig dan? Of zijn we hier gewoon wat relaxter met dit soort dingen?
dat ius de enige zekerheid in het leven.quote:
We hebben plaatjes en filmpjes nodigquote:Op donderdag 5 december 2013 10:11 schreef Dagoduck het volgende:
De tering, wat een wind in Den Helder. De kapotte schutting van de oktoberstorm staat gestut maar ik denk dat hij aan het eind van de dag aan de andere kant van de straat ligt
Hij staat voorlopig nogquote:Op donderdag 5 december 2013 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We hebben plaatjes en filmpjes nodig
Ik hoop dat ik er kom, kom om 18:15 aan vanuit Helsinki. Vlieg precies over het stormfront heen...quote:Op donderdag 5 december 2013 10:06 schreef Againzender het volgende:
Schiphol is al aan het aanvliegen over de stad, zoals gebruikelijk bij vlagerige wind uit deze richting.
oei, dat zal wel vertraging gaan geven, de capaciteit van de banen is nu al beperkt.quote:Op donderdag 5 december 2013 10:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik er kom, kom om 18:15 aan vanuit Helsinki. Vlieg precies over het stormfront heen...
Groningenquote:Op donderdag 5 december 2013 10:19 schreef Spockjuh_ het volgende:
zijn er geen live cams ergens op de wadden of het kustgebied aldaar?
Nope, nagenoeg niets dus..quote:Op donderdag 5 december 2013 10:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Groningen
Oostersluis: http://www.webcam-oostersluis.nl/
Groningen: http://www.vismarkt-groningen.nl/
Groningen: http://www.rtvnoord.nl/webcam/webcam.asp?wid=5
Groningen: http://cameradtp.axiscam.net/view/index.shtml
Friesland
Oldehove: http://oldehovecam.tresoar.nl/
Makkum: http://www.makkumbeach.nl/webcams-ijsselmeer
Koudum: http://www.koudum.nl/webcam/
Leeuwarden http://www.vrij-baan.nl/projecten/Autowegen
Leeuwarden : http://www.vrij-baan.nl/verkeerscamera#
Leeuwarden : http://nieuwzaailand.sitecam.nl/
Leeuwarden: http://www.leeuwarden.nu/(...)raat-leeuwarden.html
Stavoren: http://bouw.webcam.nl/stavoren/
Ameland: http://hdtv.webcam.nl/web(...)meland_webcam_I.html
Harlingen1: http://www.webcam-harlingen.nl/camera1_swf/
Harlingen2: http://www.webcam-harlingen.nl/camera2_swf/
Drenthe
Assen: http://www.weerstation-marsdijk.nl/weercamera.php
Assen: http://www.ttcircuit.com/circuit/webcam/
Ruinen: http://www.hetweerinruinen.nl/webcam
Roden: http://www.weerstationroden.nl/roden/webcam/
Emmen: http://www.debrasserie.nl/Webcam.html
Overijssel
Zwolle: http://art-of-thunder.webnode.nl/live-stream/
Heeten: http://heetenkerk.viewnet(...)ge=Single&Language=0
Giethoorn: http://bouw.webcam.nl/bodelaeke/
Deventer: http://deventer.webcam.nl/hanzeweg/
Deventer: http://deventer.webcam.nl/zutphenseweg/
Deventer: http://deventer.webcam.nl/emmaplein/
Deventer: http://deventer.webcam.nl/hdunantlaan/
Deventer: http://deventer.webcam.nl/siemelinksweg/
Ommen: http://bouw.webcam.nl/koeksebelt/
Blokzijl: http://hdtv.webcam.nl/blokzijl/
Oldenzaal: http://nl.twitch.tv/weerOldenzaal
Enschede: http://www.utwente.nl/fb/vastgoed/webcams/webcam/webcam1/
Enschede: http://www.utwente.nl/fb/vastgoed/webcams/webcam/webcam2/
Gramsbergen: http://www.gramsbergen.nl/gramsbergen/webcam/
Flevoland
Almere"sky": http://hdtv.webcam.nl/flevoland3/
Urk: http://hdtv.webcam.nl/flevoland2/
Dronten: http://hdtv.webcam.nl/flevoland/
Gelderland
Arnhem: http://webcam.prvgld.nl/a325.html
Arnhem: http://geldersverkeer.webcam.nl/n224.html
Arnhem: http://94.142.211.58/view/index.shtml
Nijmegen: http://www.nijmegen.nl/gns/no_index/jwplayer/stadsbrug600.html
Nijmegen: http://nijmegenlive.com/?page_id=6
Nijmegen: http://nijmegen.webcam.nl/
Nijmegen: http://www2.nijmegen.nl/bezoek/fotofilmwebcam/webcam_waalkade
Zaltbommel: http://www.gelderland.nl/?id=21441
Heerde: http://webcam.prvgld.nl/n794b.html
Zutphen: http://webcam.prvgld.nl/n348b.html
Barneveld: http://webcam.prvgld.nl/n805.html
Provincie Gelderland: http://webcam.prvgld.nl/
Wageningen: http://bouw.webcam.nl/basement/archief/wur1uur.jpg
Wageningen: http://bouw.webcam.nl/basement/
Harderwijk: http://hdtv.webcam.nl/web(...)screen_aquaduct.html
Westervoort: http://bouw.webcam.nl/westervoort/
Elburg: http://hdtv.webcam.nl/elburg/
Millingen a/d Rijn: http://hdtv.webcam.nl/geldersepoort/
Hoenderloo: http://www.hogeveluwe.nl/nl/het-park/foto-en-video/webcam/668
Utrecht
Utrecht: http://www.noah-design.nl/utrecht/webcam
Amerongen: http://bouw.webcam.nl/allemanswaard/flash/
Noord-Holland
Amsterdam (de Dam): http://hdtv.webcam.nl/web(...)streaming_video.html
Amsterdam: http://www.terena.org/webcam/
Amsterdam: http://bouw.webcam.nl/jdejonge/
Amsterdam: http://hdtv.webcam.nl/smitskoffiehuis/
Hilversum: http://hdtv.webcam.nl/hilversum/
Hilversum: http://hdtv.webcam.nl/hilversum/cam2/
Hilversum: http://hdtv.webcam.nl/hilversum/cam3/
Hilversum: http://www.ehhv.nl/livewebcam.php
Alkmaar: http://www.ruig.com/webcam-alkmaardermeer
Texel: http://www.texelairport.nl/webcam/webcamhd.htm
Landsend: http://www.landsend.nl/webcam1.php
Heerhugowaard: http://weerheerhugowaard.nl/actuele-beelden-van-de-weercam
Egmond aan Zee: http://www.egmondonline.n(...)cam-strandafgang.php
Bergen: http://bouw.webcam.nl/botbouwgroep/
Zaandam: http://bouw.webcam.nl/accor/cam2/
Zaandam: http://hdtv.webcam.nl/kalverpolder/
Google op: Webcam Texel.quote:Op donderdag 5 december 2013 10:22 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Nope, nagenoeg niets dus..
Twisterquote:Op donderdag 5 december 2013 10:24 schreef Frutsel het volgende:
fokzeg, waait echt hier...windkracht 13
[ afbeelding ]
De waarschuwingen lijken redelijk terecht te zijn dus?quote:Op donderdag 5 december 2013 10:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Koufront met daarachter de sneeuwbuien die op weg zijn naar ons.
Tofquote:Op donderdag 5 december 2013 10:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Koufront met daarachter de sneeuwbuien die op weg zijn naar ons.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |