"strom"quote:Op woensdag 4 december 2013 22:09 schreef LeTourdeFrance het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)vanwege_strom__.html
Horrorstorm
die worden volgens mij meerdere keren per jaar getest.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:18 schreef Fred0w het volgende:
Ik ben benieuwd of de schuiven van de Oosterscheldekering het nog doen.
Oosterscheldekering wordt minstens 4 keer per jaar volledig getest en volgens mij maandelijks gaan de schuiven een stukje naar beneden als test.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:30 schreef Againzender het volgende:
[..]
die worden volgens mij meerdere keren per jaar getest.
Hier een voorspelling van de waterstand bij HvH;quote:Op woensdag 4 december 2013 22:33 schreef -0- het volgende:
De Maeslantkering wordt 1 keer per jaar getest. Ben benieuwd of die nog dichtgaat, daar heeft in principe geen enkel persoon invloed op. Er wordt 100% door computers bepaald of sluiting nodig is.
quote:Op woensdag 4 december 2013 22:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hier een voorspelling van de waterstand bij HvH;
[ afbeelding ]
Voor sluiting van de Maeslantkering moet dacht ik +3 m NAP voorspeld worden bij Rotterdam. Blijft dus gewoon open denk ik, aangezien er maar +2,70 NAP voorspeld wordt in HvH.
quote:Op woensdag 4 december 2013 22:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hier een voorspelling van de waterstand bij HvH;
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk geen sluiting nodig dus (Bij 3meter). Mazzel is dat de getijdegolf net iets later komt dan de stormsurge.
Voor sluiting van de Maeslantkering moet dacht ik +3 m NAP voorspeld worden bij Rotterdam. Blijft dus gewoon open denk ik, aangezien er maar +2,70 NAP voorspeld wordt in HvH.
Ja, 1953 was dus in meerdere opzichten erg bijzonder. In Zuid-Holland/Zeeland viel de tijpiek echt precies samen met de hoogste windopzet. En in 1953 waaide het nog een stuk harder dan nu wordt voorspeld.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:45 schreef -0- het volgende:
Waarschijnlijk geen sluiting nodig dus (Bij 3meter). Mazzel is dat de getijdegolf net iets later komt dan de stormsurge.
Dat wisten we allemaal al lang. Maar de wishcasters hebben weer even lol gehadquote:Op woensdag 4 december 2013 21:14 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
vanaf morgen avond laat / vrijdag ochtend kans op wat natte sneeuw , maar veel zal het niet meer voorstellen
ze werken alletwee.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:18 schreef caspervc het volgende:
[..]
Horrorstorm in de url was al bezet(eind oktober
)
en die storm bleeg ook langer hangen boven deNoordzee volgens mij.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, 1953 was dus in meerdere opzichten erg bijzonder. In Zuid-Holland/Zeeland viel de tijpiek echt precies samen met de hoogste windopzet. En in 1953 waaide het nog een stuk harder dan nu wordt voorspeld.
Ja, dat helpt ook mee. 1953 was echt zeer bijzonder in Zuid Holland en Zeeland. Die had een herhalingsfrequentie van eens per 100 tot 1000 jaar.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:07 schreef Againzender het volgende:
en die storm bleeg ook langer hangen boven deNoordzee volgens mij.
Ik dacht juist dat die storm qua kracht niet heel bijzonder was maar dat het vooral de duur en de enorme lange opzet was die de ramp veroorzaakte?quote:Op woensdag 4 december 2013 22:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, 1953 was dus in meerdere opzichten erg bijzonder. In Zuid-Holland/Zeeland viel de tijpiek echt precies samen met de hoogste windopzet. En in 1953 waaide het nog een stuk harder dan nu wordt voorspeld.
ach ja ik betrap mezelf weleens op maar goed ben dan ook een winterliefhebberquote:Op woensdag 4 december 2013 23:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat wisten we allemaal al lang. Maar de wishcasters hebben weer even lol gehad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |