Die omroepen heb je helemaal niks aan als het weer eens flink mis loopt. Te laat, onjuist en NS geeft ook nog wel eens gare adviezen.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:42 schreef zarGon het volgende:
Tegenwoordig gebruiken we het internet om van tevoren alles te plannen, dus die vertrekstaten voegen op zich weinig toe.
De vertraging worden omgeroepen en op de blauwe (digitale) borden weergegeven, dus de reizigers worden nog steeds geïnformeerd over eventuele vertragingen.
Ja, als het flink misloopt heb je letterlijk nergens iets aan. Het enige wat je dan kunt doen is afwachten of alternatief vervoer regelen.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Die omroepen heb je helemaal niks aan als het weer eens flink mis loopt. Te laat, onjuist en NS geeft ook nog wel eens gare adviezen.
Ik geloof het graag.quote:
Ik vind het vooral een onduidelijk verhaal, maar ik heb me er ook nog nooit in verdieptquote:Op woensdag 4 december 2013 12:49 schreef chroestjov het volgende:
Vooral bij haast zijn de borden erg handig aangezien je er sneller alle noodzakelijke informatie op vindt dan met al die apps.
Voor mensen die geregeld een lege accu hebben is deze actie ook niet geweldig, al zal het misschien wel leuke speurtochten opleveren naar dat ene overgebleven gele bord op het hele station.
Ik hou niet van afwachten, en zeker niet als ik dan afhankelijk ben van de gare adviezen van NS. Ik ken het treinennet goed genoeg om mijn eigen route te plannen. Toegegeven, dat type reiziger zal in de minderheid zijn. Maar de borden geven snel een totaaloverzicht. De smartphone zal dat nooit kunnen omdat het scherm domweg te klein is. En nee, ik ben geen digibeet ofzo.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:53 schreef zarGon het volgende:
Ja, als het flink misloopt heb je letterlijk nergens iets aan. Het enige wat je dan kunt doen is afwachten of alternatief vervoer regelen.
The fuck.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik hou niet van afwachten, en zeker niet als ik dan afhankelijk ben van de gare adviezen van NS. Ik ken het treinennet goed genoeg om mijn eigen route te plannen. Toegegeven, dat type reiziger zal in de minderheid zijn. Maar de borden geven snel een totaaloverzicht. De smartphone zal dat nooit kunnen omdat het scherm domweg te klein is.
Schermgrootte en het vermogen om een grote hoeveelheid data weer te geven hangt wel degelijk samen. Daarom heeft een beetje beurshandelaar ook 4 of 6 schermen hangen. Zelf werk ik ook veel met grote hoeveelheden data, een groot scherm is echt onontbeerlijk voor een goed overzicht.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:57 schreef zarGon het volgende:
Wat heeft de schermgrootte te maken met de hoeveelheid info (waar je iets aan hebt) die je binnenkrijgt?
Mijn ervaring is dat dat niet het geval is. Bij storingen staan er regelmatig fouten in de NS Reisplanner.quote:Een smartphone is gemakkelijker om van bord naar bord te gaan. En meestal ook nog eens actueler.
Waarom vergelijk je handelen op de beurs met inzien van actuele treintijden?quote:Op woensdag 4 december 2013 13:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Schermgrootte en het vermogen om een grote hoeveelheid data weer te geven hangt wel degelijk samen. Daarom heeft een beetje beurshandelaar ook 4 of 6 schermen hangen. Zelf werk ik ook veel met grote hoeveelheden data, een groot scherm is echt onontbeerlijk voor een goed overzicht.
[..]
Fouten die wel goed getoond worden op de borden?quote:Mijn ervaring is dat dat niet het geval is. Bij storingen staan er regelmatig fouten in de NS Reisplanner.
Fouten die niet voorkomen op de borden. Of beter gezegd zelden. Bij de gele borden heb ik ongeveer 10 seconden nodig om exact te weten waar ik ben, waar ik moet zijn en wat de alternatieven zijn.quote:Op woensdag 4 december 2013 13:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je handelen op de beurs met inzien van actuele treintijden?
Heb zelf een 4,7"-scherm, voldoet prima.
[..]
Fouten die wel goed getoond worden op de borden?
Omdat het in beide gevallen om het weergeven van veel data gaat. Bekijk die borden maar eens goed, er staat meer op dan je in het eerst gezicht denkt terwijl toch het overzicht behouden blijft.quote:Op woensdag 4 december 2013 13:04 schreef zarGon het volgende:
Waarom vergelijk je handelen op de beurs met inzien van actuele treintijden?
Dat niet natuurlijk, maar je kunt beter uitzoeken welke treinen er normaliter rijden. In combinatie met een digitaal bord waarop de actuele vertrektijden staan werkt dat sneller dan een smartphone. Maar goed iedereen heeft zijn eigen manier van plannen.quote:Fouten die wel goed getoond worden op de borden?
Er komt weinig verdieping bij kijken, als je weet hoe laat het is en waar je heen moet dan kan je binnen enkele seconden een overzicht vinden van alle treinen die jij het komende uur kan pakken, de perrons waar ze vertrekken en op welke stations ze zullen gaan stoppen.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:55 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik vind het vooral een onduidelijk verhaal, maar ik heb me er ook nog nooit in verdiept
Hier hangen iig een hoop van die gele borden en als ik aankom op het station, ga ik me daar niet even voor de lol in verdiepen
Hm, het zou ook goed kunnen dat het andere borden zijn waar ik aan denk. In eindhoven hangt een hele lading van die gele borden met (volgens mij) een overzicht van routes. Ik heb er verder nooit echt naar gekeken, maar ik zal de volgende keer eens checken wazzupquote:Op woensdag 4 december 2013 13:45 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Er komt weinig verdieping bij kijken, als je weet hoe laat het is en waar je heen moet dan kan je binnen enkele seconden een overzicht vinden van alle treinen die jij het komende uur kan pakken, de perrons waar ze vertrekken en op welke stations ze zullen gaan stoppen.
De kleine gele borden hebben meestal alleen vertrektijden. De grote gele borden geven ook de route weer (begin station/ eind station/ alle tussenliggende stations op de route).quote:Op woensdag 4 december 2013 13:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hm, het zou ook goed kunnen dat het andere borden zijn waar ik aan denk. In eindhoven hangt een hele lading van die gele borden met (volgens mij) een overzicht van routes. Ik heb er verder nooit echt naar gekeken, maar ik zal de volgende keer eens checken wazzup
Aightquote:Op woensdag 4 december 2013 14:16 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De kleine gele borden hebben meestal alleen vertrektijden. De grote gele borden geven ook de route weer (begin station/ eind station/ alle tussenliggende stations op de route).
Je kan dan vanaf daar zien welke stations je allemaal langs gaat, eventueel welke stations je overslaat ivm intercity. Zo kan je, als er ergens op die route een storing is, heel makkelijk zien vanaf welk station je wel een trein kan nemen die uiteindelijk aankomt bij jouw bestemming.
Als je er nog nooit aandacht aan besteed hebt duurt het ongeveer 30 seconden voordat je er handigheid in hebt.
Zoals in het stuk al staat: er wordt gekeken naar alternatieven (die beter aansluiten op de realiteit).quote:Op woensdag 4 december 2013 16:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Idiote actie van de NS. Ik heb geen smartphone, verwacht ook niet dat ik er binnen een paar jaar een zal hebben en die gele borden zijn onmisbaar om uit te vogelen welke trein nu wel op mijn station (geen intercitystation, maar sommige intercity's stoppen er wel) stopt en op welk perron ik dan moet zijn. En dan heb ik het nog niet eens over alternatieve routes bij vertragingen en verstoringen.
Werkende alternatieven hebben voordat je een systeem dat door 79% van je klanten gebruikt wordt weggooid klinkt mij persoonlijk logischer.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:40 schreef nikk het volgende:
[..]
Zoals in het stuk al staat: er wordt gekeken naar alternatieven (die beter aansluiten op de realiteit).
Jij gaat dus eerst op pad en gaat dan pas uitzoeken waar je precies moet zijn?quote:Op woensdag 4 december 2013 16:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Idiote actie van de NS. Ik heb geen smartphone, verwacht ook niet dat ik er binnen een paar jaar een zal hebben en die gele borden zijn onmisbaar om uit te vogelen welke trein nu wel op mijn station (geen intercitystation, maar sommige intercity's stoppen er wel) stopt en op welk perron ik dan moet zijn. En dan heb ik het nog niet eens over alternatieve routes bij vertragingen en verstoringen.
quote:Op woensdag 4 december 2013 16:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij gaat dus eerst op pad en gaat dan pas uitzoeken waar je precies moet zijn?
Als ik weer naar huis ga dan kijk ik op dat moment op het station welke trein ik op welk perron moet hebben.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij gaat dus eerst op pad en gaat dan pas uitzoeken waar je precies moet zijn?
- Kun je dat niet van tevoren doen? (Met behulp van het internet.)quote:Op woensdag 4 december 2013 16:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Als ik weer naar huis ga dan kijk ik op dat moment op het station welke trein ik op welk perron moet hebben.
- Alternatieven worden omgeroepen.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
En bij verstoringen is het heel handig om op zo'n bord te zien welke alternatieven ik heb om alsnog op mijn bestemming te komen.
De digitale schermen zijn minder accuraat dan de papieren vertrekstaten?!quote:Op woensdag 4 december 2013 16:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik reis niet vaak met de trein en het ligt echt aan het tijdstip en de dag van de week op welk perron de juiste trein vertrekt, dat ga ik echt niet allemaal onthouden. En nee, die schermen geven mij helaas niet de juiste informatie.
Ja eigenlijk wel. Dezelfde tijden als die op de gele borden weergeven doen ze wel. Maar vooral met vertragingen en uitval van treinen loopt dat hele systeem compleet scheef.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
De digitale schermen zijn minder accuraat dan de papieren vertrekstaten?!
hueee
Maar dat ligt niet aan de gele borden. Juist als er wél vertragingen of perronwijzigingen zijn, zijn ze zinloos. Waar ze goed voor zijn is wanneer de dienstregeling gewoon wordt uitgevoerd (dat gebeurt best vaak) en de digitale bakken er weer eens uit liggen (dat gebeurt iets minder vaak).quote:Op woensdag 4 december 2013 17:01 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel. Dezelfde tijden als die op de gele borden weergeven doen ze wel. Maar vooral met vertragingen en uitval van treinen loopt dat hele systeem compleet scheef.
Zelfde geldt voor het omroepen van die informatie. Heb vaker wel dan niet meegemaakt dat treinen gewoon reden en dan ook nog eens van het correcte spoor itt wat de miep met de mic rondroept.
Vooral leuk op Arnhem centraal waar ze minimaal 2x per week omroepen dat de trein naar Utrecht 10minuten vertraging heeft en vertrekt van de andere kant van het station. Waarop je doodleuk de trein richting Utrecht op zijn oorspronkelijke station ziet aankomen, op tijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |