abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133912871
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Idiote actie van de NS. Ik heb geen smartphone, verwacht ook niet dat ik er binnen een paar jaar een zal hebben en die gele borden zijn onmisbaar om uit te vogelen welke trein nu wel op mijn station (geen intercitystation, maar sommige intercity's stoppen er wel) stopt en op welk perron ik dan moet zijn. En dan heb ik het nog niet eens over alternatieve routes bij vertragingen en verstoringen.
Zoals in het stuk al staat: er wordt gekeken naar alternatieven (die beter aansluiten op de realiteit).
pi_133912970
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Zoals in het stuk al staat: er wordt gekeken naar alternatieven (die beter aansluiten op de realiteit).
Werkende alternatieven hebben voordat je een systeem dat door 79% van je klanten gebruikt wordt weggooid klinkt mij persoonlijk logischer.
Maar ik ben helaas geen overbetaalde manager.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_133912973
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Idiote actie van de NS. Ik heb geen smartphone, verwacht ook niet dat ik er binnen een paar jaar een zal hebben en die gele borden zijn onmisbaar om uit te vogelen welke trein nu wel op mijn station (geen intercitystation, maar sommige intercity's stoppen er wel) stopt en op welk perron ik dan moet zijn. En dan heb ik het nog niet eens over alternatieve routes bij vertragingen en verstoringen.
Jij gaat dus eerst op pad en gaat dan pas uitzoeken waar je precies moet zijn?

Bij vertragingen en verstoringen heb je toch niets aan die gele borden?!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2013 16:45:22 ]
pi_133913103
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:44 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij gaat dus eerst op pad en gaat dan pas uitzoeken waar je precies moet zijn?
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:44 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij gaat dus eerst op pad en gaat dan pas uitzoeken waar je precies moet zijn?
Als ik weer naar huis ga dan kijk ik op dat moment op het station welke trein ik op welk perron moet hebben.

En bij verstoringen is het heel handig om op zo'n bord te zien welke alternatieven ik heb om alsnog op mijn bestemming te komen.
pi_133913199
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:47 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Als ik weer naar huis ga dan kijk ik op dat moment op het station welke trein ik op welk perron moet hebben.
- Kun je dat niet van tevoren doen? (Met behulp van het internet.)
- Verandert je instaptreinstation elke dag? (Na een paar keer weet je waar je moet zijn, no?)

- Helpen de blauwe borden en de informatieschermen niet om het juiste perron te vinden?
pi_133913308
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:47 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

En bij verstoringen is het heel handig om op zo'n bord te zien welke alternatieven ik heb om alsnog op mijn bestemming te komen.
- Alternatieven worden omgeroepen.
- Alternatieven kun je aflezen op de blauwe borden. En op de informatieschermen (tv's).

- Op de gele borden staat geen actuele info, het kan voorkomen dat alternatieve routes niet overeenkomen met de werkelijkheid.
- Je weer min of meer wat de alternatieven zijn als je regelmatig met de trein gaat, no?

(Ja, ouderen zijn een uitzondering.)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2013 16:54:28 ]
pi_133913326
Ik reis niet vaak met de trein en het ligt echt aan het tijdstip en de dag van de week op welk perron de juiste trein vertrekt, dat ga ik echt niet allemaal onthouden. En nee, die schermen geven mij helaas niet de juiste informatie.
pi_133913363
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik reis niet vaak met de trein en het ligt echt aan het tijdstip en de dag van de week op welk perron de juiste trein vertrekt, dat ga ik echt niet allemaal onthouden. En nee, die schermen geven mij helaas niet de juiste informatie.
De digitale schermen zijn minder accuraat dan de papieren vertrekstaten?!

hueee
  woensdag 4 december 2013 @ 17:01:47 #59
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133913609
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

De digitale schermen zijn minder accuraat dan de papieren vertrekstaten?!

hueee
Ja eigenlijk wel. Dezelfde tijden als die op de gele borden weergeven doen ze wel. Maar vooral met vertragingen en uitval van treinen loopt dat hele systeem compleet scheef.
Zelfde geldt voor het omroepen van die informatie. Heb vaker wel dan niet meegemaakt dat treinen gewoon reden en dan ook nog eens van het correcte spoor itt wat de miep met de mic rondroept.
Vooral leuk op Arnhem centraal waar ze minimaal 2x per week omroepen dat de trein naar Utrecht 10minuten vertraging heeft en vertrekt van de andere kant van het station. Waarop je doodleuk de trein richting Utrecht op zijn oorspronkelijke station ziet aankomen, op tijd.
pi_133913902
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:01 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ja eigenlijk wel. Dezelfde tijden als die op de gele borden weergeven doen ze wel. Maar vooral met vertragingen en uitval van treinen loopt dat hele systeem compleet scheef.
Zelfde geldt voor het omroepen van die informatie. Heb vaker wel dan niet meegemaakt dat treinen gewoon reden en dan ook nog eens van het correcte spoor itt wat de miep met de mic rondroept.
Vooral leuk op Arnhem centraal waar ze minimaal 2x per week omroepen dat de trein naar Utrecht 10minuten vertraging heeft en vertrekt van de andere kant van het station. Waarop je doodleuk de trein richting Utrecht op zijn oorspronkelijke station ziet aankomen, op tijd.
Maar dat ligt niet aan de gele borden. Juist als er wél vertragingen of perronwijzigingen zijn, zijn ze zinloos. Waar ze goed voor zijn is wanneer de dienstregeling gewoon wordt uitgevoerd (dat gebeurt best vaak) en de digitale bakken er weer eens uit liggen (dat gebeurt iets minder vaak).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 4 december 2013 @ 22:35:07 #61
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133927182
quote:
6s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:10 schreef Litpho het volgende:

[..]

Maar dat ligt niet aan de gele borden. Juist als er wél vertragingen of perronwijzigingen zijn, zijn ze zinloos. Waar ze goed voor zijn is wanneer de dienstregeling gewoon wordt uitgevoerd (dat gebeurt best vaak) en de digitale bakken er weer eens uit liggen (dat gebeurt iets minder vaak).
En er is nog geen fatsoenlijk alternatief (websites met een load time van een kwartier, downtime van 25%), audio apparatuur die niet of nauwelijks functioneerd. Zelfs wanneer er vertraging is, perronwijzigingen en al kan ik met de gele borden een heel eind komen.
  woensdag 4 december 2013 @ 22:36:43 #62
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_133927265
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:18 schreef TARDIS. het volgende:
Ik zag er laatst een op Amsterdam en ik was verbaasd dat ze blijkbaar nog bestondn dus ik vind het niet zo erg allemaal. Daar hebben we een smartphone voor toch?
Heb dus geen smartphone en ben ook niet van plan om er een te kopen. Dus die borden waren voor mij verrekte handig.
The Art Of Lying
pi_133927669
Prima dat ze die borden weghalen, maar zorg dan wel voor goed wifi in de trein en een goeie mobiele website.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_133927858
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:33 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Achterdochtig :D
In 9 van de 10 gevallen tegenwoordig wordt een trein met vertraging aangeduid als een aangepaste trein. En dan vervalt je recht op vergoeding.
Nonsens.
pi_133928068
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

De digitale schermen zijn minder accuraat dan de papieren vertrekstaten?!

hueee
Mensen zonder smartphone kunnen bij aankomstkijken hoe laat hun trein terug naar huis vertrekt. De digitale schermen bieden slechts informatie over een korte periode en zijn hiervoor dus niet geschikt. Natuurlijk kan dat nog steeds op dat ene resterende bord (tot ook dat verdwijnt) maar het is op de grote stations niet echt prettig als je daarvoor eerst naar de andere kant van het station moet lopen.
  woensdag 4 december 2013 @ 23:00:29 #66
321876 Cherna
Fuck the System
pi_133928351
quote:
6s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:10 schreef Litpho het volgende:

[..]

Maar dat ligt niet aan de gele borden. Juist als er wél vertragingen of perronwijzigingen zijn, zijn ze zinloos. Waar ze goed voor zijn is wanneer de dienstregeling gewoon wordt uitgevoerd (dat gebeurt best vaak) en de digitale bakken er weer eens uit liggen (dat gebeurt iets minder vaak).
Dit. En voor de buitenlandse reiziger ook wel handig.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_133928661
In België gebruik ik zulke borden nog veelvuldig. Dus voor buitenlanders in nederland lijkt het me niet zo handig.

Gelukkig zorgt neelie ervoor dat we over een paar jaar een Europees telefoonnetwerk hebben, scheelt weer met de "oh ik ben voorbij roosendaal nu heb ik alleen roaming" praktijken.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 4 december 2013 @ 23:06:57 #68
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133928663
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:18 schreef TARDIS. het volgende:
Ik zag er laatst een op Amsterdam en ik was verbaasd dat ze blijkbaar nog bestondn dus ik vind het niet zo erg allemaal. Daar hebben we een smartphone voor toch?
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:42 schreef zarGon het volgende:
Tegenwoordig gebruiken we het internet om van tevoren alles te plannen, dus die vertrekstaten voegen op zich weinig toe.

Ik herinner de laatste keer dat ik naar zo'n vertrekstaat heb gekeken niet eens.
Spreken jullie eens even lekker voor jezelf. Dat jullie het op die manier doen wil niet zeggen iedereen dan maar op zo'n manier afhankelijk moet worden gemaakt van planning via het internet/smartphone.

Alsof je elke reis kan plannen. Vaak genoeg situaties dat je niet achter het internet zit en wel van a naar b moet. Dan is het enige alternatief dus de smartphone, die niet iedereen heeft of altijd gebruikt. Mensen op zo'n manier bijna dwingen hun smartphone te gebruiken vind ik echt schandalig.

Dat een deel v/d mensen hun reis thuis kan plannen / een smartphone gebruikt, wil niet zeggen dat de NS dan maar haar dienstverlening verder kan verslechteren door het voor passagiers moeilijk te maken even snel te verifiëren welke trein hij/zij moet hebben.

En dan heb ik het nog niet eens over toeristen die vaak geen internet hebben op hun smartphone. Of ouderen, of mensen die geen smartphone hebben of alleen internet gebruiken met wifi.

Waarbij je ook nog eens hebt dat het internet van de smartphone soms niet werkt, de accu leeg is, etc.

Beetje net zoiets als dat we de bewegwijzering langs de wegen gaan verwijderen omdat veel mensen toch hun navigatiesysteem in de auto gebruiken :')
Krekker is de bom!
  woensdag 4 december 2013 @ 23:08:57 #69
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133928772
quote:
15s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:06 schreef MouzurX het volgende:
In België gebruik ik ze nog veelvuldig. Dus voor buitenlanders in nederland lijkt het me niet zo handig.

Gelukkig zorgt neelie ervoor dat we over een paar jaar een Europees telefoonnetwerk hebben, scheelt weer met de "oh ik ben voorbij roosendaal nu heb ik alleen roaming" praktijken.
Ware het dat we niet alleen toeristen hebben uit Europa. Ik heb echt nog geen enkel land gezien waar je op de treinstations geen duidelijke borden had, belachelijk... (En ja er zal vast wel een achterlijk land of plaatsje te vinden zijn, maar gebruikelijk is het niet).
Krekker is de bom!
  woensdag 4 december 2013 @ 23:10:38 #70
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133928835
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:36 schreef yulian het volgende:

[..]

Heb dus geen smartphone en ben ook niet van plan om er een te kopen. Dus die borden waren voor mij verrekte handig.
Daarnaast is zo'n bord vaak ook veel sneller dan het raadplegen van zo'n site op de smartphone. Zeker op het moment dat je (bijv. na vertraging van een andere bus/tram/trein) snel de trein wil halen en geen tijd of kans hebt gehad (in een overvolle bus/tram, of trein) de smartphone te raadplegen.
Krekker is de bom!
  woensdag 4 december 2013 @ 23:11:34 #71
321876 Cherna
Fuck the System
pi_133928870
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ware het dat we niet alleen toeristen hebben uit Europa. Ik heb echt nog geen enkel land gezien waar je op de treinstations geen duidelijke borden had, belachelijk... (En ja er zal vast wel een achterlijk land of plaatsje te vinden zijn, maar gebruikelijk is het niet).
Als ik in Parijs met de RER op pad ga zijn die papieren vertrekstaten toch wel erg handig. Desnoods een papieren versie bij een balie afhalen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_133928908
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ware het dat we niet alleen toeristen hebben uit Europa. Ik heb echt nog geen enkel land gezien waar je op de treinstations geen duidelijke borden had, belachelijk... (En ja er zal vast wel een achterlijk land of plaatsje te vinden zijn, maar gebruikelijk is het niet).
Tsja je hebt natuurlijk wel nog iig 1 bord op het station (grote stations wrs op meerdere plekken), maar geen borden meer op de perrons.

Weet je wat het is, als dit zou leiden tot lagere prijzen voor de kaartjes dan zou ik het toejuichen, maar deze kostenbesparing gaat of in de pocket van de werknemers van de NS(hoger loon/minder ontslagen) of van de CEO's (hogere bonussen) of van de overheid(waarna het naar nutteloze projecten gaat of andere onzin)
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 4 december 2013 @ 23:12:43 #73
321876 Cherna
Fuck the System
pi_133928930
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:06 schreef KreKkeR het volgende:
Beetje net zoiets als dat we de bewegwijzering langs de wegen gaan verwijderen omdat veel mensen toch hun navigatiesysteem in de auto gebruiken
Het is niet te hopen, want ik gebruik geen navigatie systeem.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_133929150
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Mensen zonder smartphone kunnen bij aankomstkijken hoe laat hun trein terug naar huis vertrekt. De digitale schermen bieden slechts informatie over een korte periode en zijn hiervoor dus niet geschikt. Natuurlijk kan dat nog steeds op dat ene resterende bord (tot ook dat verdwijnt) maar het is op de grote stations niet echt prettig als je daarvoor eerst naar de andere kant van het station moet lopen.
Dit dus, ik kijk regelmatig wanneer de laatste trein gaat bv.

Met een smartphone duurt het veel langer.

Arme toeristen, wat moeten die wel niet van Nederland denken....
  woensdag 4 december 2013 @ 23:19:16 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133929231
quote:
12s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:11 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als ik in Parijs met de RER op pad ga zijn die papieren vertrekstaten toch wel erg handig. Desnoods een papieren versie bij een balie afhalen.
Dat.
En de kaarten van de metro in Parijs O+
Je kunt bij connexxion online amper een kaart van de buslijnen vinden, en straks kun je dus ook niet meer zien welke trein uit Rotterdam/Den Haag naar Groningen/Leeuwarden gaat en welke naar Apeldoorn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133929239
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:43 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Werkende alternatieven hebben voordat je een systeem dat door 79% van je klanten gebruikt wordt weggooid klinkt mij persoonlijk logischer.
Maar ik ben helaas geen overbetaalde manager.
Nee niet bij de NS, kijk maar met de invoering van de OV chipkaart i.c.m. diverse abonnementen.
En wat zal het alternatief zijn ? Doet elk land het verkeerd dan ?
pi_133929252
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:12 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Tsja je hebt natuurlijk wel nog iig 1 bord op het station (grote stations wrs op meerdere plekken), maar geen borden meer op de perrons.

Weet je wat het is, als dit zou leiden tot lagere prijzen voor de kaartjes dan zou ik het toejuichen, maar deze kostenbesparing gaat of in de pocket van de werknemers van de NS(hoger loon/minder ontslagen) of van de CEO's (hogere bonussen) of van de overheid(waarna het naar nutteloze projecten gaat of andere onzin)
Bij de perrons is het juist handig wanneer je wilt overstappen. Ik vind het ook bij de service van de NS horen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_133929360
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:19 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Bij de perrons is het juist handig wanneer je wilt overstappen. Ik vind het ook bij de service van de NS horen.
Mjah hoe nuttig zijn die borden dan vergeleken met de elektronische borden?
Je kan nog steeds alleen de treinen op die twee sporen zien, geen anderen.
Dan is 3 treinen vooruit zien zoals op de elektronische borden toch genoeg?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_133929508
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:21 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Mjah hoe nuttig zijn die borden dan vergeleken met de elektronische borden?
Je kan nog steeds alleen de treinen op die twee sporen zien, geen anderen.
Dan is 3 treinen vooruit zien zoals op de elektronische borden toch genoeg?
Je stapt toch niet altijd op hetzelfde perron over ?? Op de gele borden zie je alle treinen, op de elektronische hooguit 3 per bestemming waar ook nog niet alle tussenstations vermeld staan.
  woensdag 4 december 2013 @ 23:26:47 #80
321876 Cherna
Fuck the System
pi_133929563
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat.
En de kaarten van de metro in Parijs O+
Je kunt bij connexxion online amper een kaart van de buslijnen vinden, en straks kun je dus ook niet meer zien welke trein uit Rotterdam/Den Haag naar Groningen/Leeuwarden gaat en welke naar Apeldoorn.
Breek me de bek niet open. Zelfs online is het een hele klus om uit te zoeken welke buslijnen je moet nemen om van A naar B te gaan. In het verleden had je een papieren versie die een beter overzicht gaven dan die hele online warboel ,die slecht onderhouden word.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_133929620
quote:
12s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:26 schreef Cherna het volgende:

[..]

Breek me de bek niet open. Zelfs online is het een hele klus om uit te zoeken welke buslijnen je moet nemen om van A naar B te gaan. In het verleden had je een papieren versie die een beter overzicht gaven dan die hele online warboel ,die slecht onderhouden word.
Het grappige is dat de NS zegt dat de gele borden mensen in de war brengen bij vertragingen, maar die staan online ook niet altijd vermeld. Ja vlak voor vertrek. Maar bij veel vertragingen verandert het perron niet.
pi_133929680
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je stapt toch niet altijd op hetzelfde perron over ?? Op de gele borden zie je alle treinen, op de elektronische hooguit 3 per bestemming waar ook nog niet alle tussenstations vermeld staan.
Als je weinig tijd hebt loop je naar de algemene elektronische borden toe in de lobby/tunnel.
Als je veel tijd hebt kan je ook naar de algemene elektronische borden lopen, of op de gele borden kijken in de lobby/tunnel.

Hoe kan je in de huidige situatie, als je weinig tijd hebt,gebruik maken van de gele borden op de perrons? Die geven alleen de treinen aan op de twee perrons waar je staat. Voor andere perrons moet je nog steeds naar de gele borden in de lobby/tunnel lopen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 4 december 2013 @ 23:35:09 #83
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_133929870
quote:
5s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:30 schreef MouzurX het volgende:
Hoe kan je in de huidige situatie, als je weinig tijd hebt,gebruik maken van de gele borden op de perrons? Die geven alleen de treinen aan op de twee perrons waar je staat. Voor andere perrons moet je nog steeds naar de gele borden in de lobby/tunnel lopen.
Niet op de stations waar ik kom.

Ik hoop trouwens niet dat de NS echt denkt dat mijn oma haar reis via internet gaat plannen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_133929871
quote:
5s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:30 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Als je weinig tijd hebt loop je naar de algemene elektronische borden toe in de lobby/tunnel.
Als je veel tijd hebt kan je ook naar de algemene elektronische borden lopen, of op de gele borden kijken in de lobby/tunnel.

Hoe kan je in de huidige situatie, als je weinig tijd hebt,gebruik maken van de gele borden op de perrons? Die geven alleen de treinen aan op de twee perrons waar je staat. Voor andere perrons moet je nog steeds naar de gele borden in de lobby/tunnel lopen.
Wat ? Die gele borden geven alle treinen aan.

En de gele borden in de stationshal zijn vaak dichterbij dan de blauwe elektronische borden, bv in Amsterdam en Rotterdam. Bij de elektronische borden staan ook niet alle tussenstations aangegeven, ook wel handig als je bv van Den Haag naar Delft moet, waar de ene trein wel en de andere niet stopt.
pi_133929923
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat ? Die gele borden geven alle treinen aan.
Hmm toch eens nog een keer kijken, dacht dat ze alleen de treinen op dat spoor aangaven.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 4 december 2013 @ 23:47:57 #86
321876 Cherna
Fuck the System
pi_133930360
quote:
5s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:30 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Als je weinig tijd hebt loop je naar de algemene elektronische borden toe in de lobby/tunnel.
Als je veel tijd hebt kan je ook naar de algemene elektronische borden lopen, of op de gele borden kijken in de lobby/tunnel.

Hoe kan je in de huidige situatie, als je weinig tijd hebt,gebruik maken van de gele borden op de perrons? Die geven alleen de treinen aan op de twee perrons waar je staat. Voor andere perrons moet je nog steeds naar de gele borden in de lobby/tunnel lopen.
Je moet de vertrekstaten maar eens goed bekijken. Daar is zelfs op aangegeven wat op zon en feestdagen wel en niet rijd. En bovenaan staat het traject vermeld met alle stations waar het spul een halt maakt. Je kunt alle treinen mbt vertrektijden voor een gehele dag overzien. Sterker nog, zolang de dienstregeling niet wijzigt kun je dit hanteren en zijn ze geldig.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_133930889
NS :')
pi_133932005
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:21 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Mjah hoe nuttig zijn die borden dan vergeleken met de elektronische borden?
Je kan nog steeds alleen de treinen op die twee sporen zien, geen anderen.
Dan is 3 treinen vooruit zien zoals op de elektronische borden toch genoeg?
De gele borden? Nee daar zie je alle treinen die rijden op alle dagen. Als je daarvoor op de grotere stations alle perrons lang moet lopen (ivm de elektronische borden waar de vertrekkende trein staat) ben je weet ik veel hoe lang op zoek en kom je er nooit uit wanneer je 1 of 2 treinen later moet.
Krekker is de bom!
pi_133932042
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het grappige is dat de NS zegt dat de gele borden mensen in de war brengen bij vertragingen, maar die staan online ook niet altijd vermeld. Ja vlak voor vertrek. Maar bij veel vertragingen verandert het perron niet.
Het is ook gewoon een bullshitargument.

De gele borden brengen je naar het juiste spoor en bij vertraging staat dat doorgaans op het elektronische bord bij het spoor. De gele borden zijn een soort van richtingwijzer in de chaos van alle perrons (op de grotere stations).

En bij aangepaste dienstregelingen wordt het omgeroepen en/of zou je in ieder geval aan de elektronische borden kunnen zien dat die trein blijkbaar niet rijdt.
Krekker is de bom!
pi_133932713
Ik reis dagelijks met de trein ()dubbele overstap() en ik zie werkelijk elke dag mensen op de gele borden kijken, daar in de buurt hangen.

Wtf NS, het hangt toch niet in de weg? laat het lekker, genoeg mensen die het nog gebruiken.
There are only 151 Pokémon.
pi_133932750
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 01:23 schreef Eenskijken het volgende:
Ik reis dagelijks met de trein ()dubbele overstap() en ik zie werkelijk elke dag mensen op de gele borden kijken, daar in de buurt hangen.

Wtf NS, het hangt toch niet in de weg? laat het lekker, genoeg mensen die het nog gebruiken.
Same, er staan altijd behoorlijk veel mensen voor die borden op de grote stations. Vandaar dat ik de maatregel gewoon echt niet kan bevatten.

En ja, op zo'n station met 1 perron waar sowieso nauwelijks mensen staan, kan ik me voorstellen dat de reiziger die thuis zijn reis plant of zijn smartphone gebruikt, geen idee heeft dat de andere reizigers die ook gebruik maken van dat station, maar die hij op dat moment niet ziet, wel degelijk gebruik maken van dat bord.
Krekker is de bom!
pi_133932752
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 01:23 schreef Eenskijken het volgende:
Wtf NS, het hangt toch niet in de weg? laat het lekker, genoeg mensen die het nog gebruiken.
Beeld je eens in hoe veel geld het kost om alle 3400 borden bij te houden bij elke wijziging. 'Het hangt toch niet in de weg' zou een leuk argument zijn als de borden daadwerkelijk langer dan een paar maanden mee gingen :')

Overigens totaal geen moeite mee, maar dan moeten de elektronische borden op elk station wel zo aangepast worden dat je elke trein (dus tot meer dan een uur vooruit + treinen die minder dan één keer per uur rijden) er op kunt zien. Het is bijzonder irritant als je niet weet waar je heen moet voor een trein die over een half uur vertrekt en hij staat (nog) niet op de borden.
pi_133935571
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 01:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Beeld je eens in hoe veel geld het kost om alle 3400 borden bij te houden bij elke wijziging. 'Het hangt toch niet in de weg' zou een leuk argument zijn als de borden daadwerkelijk langer dan een paar maanden mee gingen :')

Overigens totaal geen moeite mee, maar dan moeten de elektronische borden op elk station wel zo aangepast worden dat je elke trein (dus tot meer dan een uur vooruit + treinen die minder dan één keer per uur rijden) er op kunt zien. Het is bijzonder irritant als je niet weet waar je heen moet voor een trein die over een half uur vertrekt en hij staat (nog) niet op de borden.
Het wordt in NL 2x per jaar gewijzigd en de kosten zullen nihil zijn.
Ze hebben er ook geen problemen mee om 5x per week de reclameposters te vervangen.

IK gebruik ze trouwens ook zelden maar als er stront aan de knikker is dan ligt dat gehele digitale systeem er 9 van de 10x uit en is het gsm netwerk overbelast.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_133936935
Gele borden zijn fijn voor de totaaloverzichten, voor de frequentie van treinen, de routes en informatie over de allerlaatste reismogelijkheid.
Jammer dat ze weggaan. Ik gebruikte ze niet heel vaak, maar vooral op vreemde routes en voor bovenstaande informatie keek ik toch nog wel even op de gele borden. Ze zijn overzichtelijker dan een 9292-site. En ik heb geen smartphone.
Somebody that I used to know
  donderdag 5 december 2013 @ 10:53:43 #95
405616 BlueJeans
I'm feelin' eletric
pi_133937221
En de kaartjes uit de kaartautomaat gaan ook verdwijnen. Poep NS :(
Want ik wil gezellig met je neutronenbommenstickers op m'n nieuwe tas gaan plakken!
pi_133940521
Leuk dat iedereen het over die elektronische borden heeft, leuk dat die in de Randstad hangen, maar daarbuiten zijn die nog lang niet overal aanwezig. En ik heb dan wel een smartphone en ben nota bene zelf IT-er, maar dat digitaliseren van alles gaat echt wel te ver op veel gebieden. Als ik op een treinstation ben, heb ik geen zin om mijn smartphone uit te moeten halen, de browser op te starten, naar de site van ns gaan, erachter komen dat die niet helemaal goed werkt, nog een keer proberen, uiteindelijk reisinformatie zien, maar verder geen alternatieven kunnen vinden in één oogopzicht. Nee, dan loop ik liever even naar zo'n geel bord en kijk wat daar de opties zijn, veel makkelijker en overzichtelijker.

Maar goed, OV, er is een reden waarom ik dat zoveel mogelijk probeer te vermijden...
Don't let my username fool you...
pi_133940955
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 12:57 schreef Metalfreak het volgende:
Als ik op een treinstation ben, heb ik geen zin om mijn smartphone uit te moeten halen, de browser op te starten, naar de site van ns gaan
There's an app for that :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133947660
quote:
12s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:11 schreef Litpho het volgende:

[..]

There's an app for that :+.
Ja, dan je smartphone uit je zak halen, erachter komen dat je die app niet hebt, naar de play store gaan, downloaden via een brakke verbinding die drie keer verbroken wordt, uiteindelijk de app opstarten en met zo'n kut onscreen toetsenbord met verkeerde autocorrects alles weer opzoeken. Oftewel: ik geef nog steeds voorkeur aan een geel bord.
Don't let my username fool you...
pi_133948072
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 16:11 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, dan je smartphone uit je zak halen, erachter komen dat je die app niet hebt, naar de play store gaan, downloaden via een brakke verbinding die drie keer verbroken wordt, uiteindelijk de app opstarten en met zo'n kut onscreen toetsenbord met verkeerde autocorrects alles weer opzoeken. Oftewel: ik geef nog steeds voorkeur aan een geel bord.
Nu overdrijf je. De app weet zelfs waar je bent. En gokt waar je heen wil op basis van je google en NSA dossier met een 97% nauwkeurigheidsgraad ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  donderdag 5 december 2013 @ 16:23:20 #100
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_133948138
Ja leuk joh hoe de fuck moet ik nu straks weten hoelaat mn trein gaat dan 8)7
zijn die lui helemaal achterlijk bij de NS...
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')