abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133905117
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:38 schreef Nielsch het volgende:
Logische stap; die dingen worden steeds minder gebruikt en kosten veel geld qua onderheid en het updaten van de vertrekstaten.
Ik vind 79% van de reizigers niet weinig eigenlijk.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_133905201
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:39 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Ik vind 79% van de reizigers niet weinig eigenlijk.
Die zullen ze volgens de NS natuurlijk "verkeerd" gebruiken. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_133905417
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:18 schreef TARDIS. het volgende:
Ik zag er laatst een op Amsterdam en ik was verbaasd dat ze blijkbaar nog bestondn dus ik vind het niet zo erg allemaal. Daar hebben we een smartphone voor toch?
Borden werken een stuk sneller, zeker als je een overzicht wil krijgen van welke verder reismogelijkheden er zijn. Zeker bij storingen, waar NS regelmatig last van heeft, handiger dan via de smartphone. Ook is de reisplanner niet altijd even betrouwbaar bij storingen.
pi_133905430
Vooral bij haast zijn de borden erg handig aangezien je er sneller alle noodzakelijke informatie op vindt dan met al die apps.
Voor mensen die geregeld een lege accu hebben is deze actie ook niet geweldig, al zal het misschien wel leuke speurtochten opleveren naar dat ene overgebleven gele bord op het hele station.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_133905502
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:49 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Borden werken een stuk sneller, zeker als je een overzicht wil krijgen van welke verder reismogelijkheden er zijn. Zeker bij storingen, waar NS regelmatig last van heeft, handiger dan via de smartphone. Ook is de reisplanner niet altijd even betrouwbaar bij storingen.
Hm ja hm
pi_133905509
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:42 schreef zarGon het volgende:
Tegenwoordig gebruiken we het internet om van tevoren alles te plannen, dus die vertrekstaten voegen op zich weinig toe.

De vertraging worden omgeroepen en op de blauwe (digitale) borden weergegeven, dus de reizigers worden nog steeds geïnformeerd over eventuele vertragingen.
Die omroepen heb je helemaal niks aan als het weer eens flink mis loopt. Te laat, onjuist en NS geeft ook nog wel eens gare adviezen.
pi_133905545
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:52 schreef TARDIS. het volgende:

[..]

Hm ja hm
Het is echt waar hoor. :P
pi_133905548
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:52 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Die omroepen heb je helemaal niks aan als het weer eens flink mis loopt. Te laat, onjuist en NS geeft ook nog wel eens gare adviezen.
Ja, als het flink misloopt heb je letterlijk nergens iets aan. Het enige wat je dan kunt doen is afwachten of alternatief vervoer regelen.
pi_133905589
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:53 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het is echt waar hoor. :P
Ik geloof het graag.
Persoonlijk gebruik ik ze niet maar ik ben niet honderd procent van de ondervraagden natuurlijk.
  woensdag 4 december 2013 @ 12:55:51 #35
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133905607
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:49 schreef chroestjov het volgende:
Vooral bij haast zijn de borden erg handig aangezien je er sneller alle noodzakelijke informatie op vindt dan met al die apps.
Voor mensen die geregeld een lege accu hebben is deze actie ook niet geweldig, al zal het misschien wel leuke speurtochten opleveren naar dat ene overgebleven gele bord op het hele station.
Ik vind het vooral een onduidelijk verhaal, maar ik heb me er ook nog nooit in verdiept :P
Hier hangen iig een hoop van die gele borden en als ik aankom op het station, ga ik me daar niet even voor de lol in verdiepen
pi_133905627
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:53 schreef zarGon het volgende:
Ja, als het flink misloopt heb je letterlijk nergens iets aan. Het enige wat je dan kunt doen is afwachten of alternatief vervoer regelen.
Ik hou niet van afwachten, en zeker niet als ik dan afhankelijk ben van de gare adviezen van NS. Ik ken het treinennet goed genoeg om mijn eigen route te plannen. Toegegeven, dat type reiziger zal in de minderheid zijn. Maar de borden geven snel een totaaloverzicht. De smartphone zal dat nooit kunnen omdat het scherm domweg te klein is. En nee, ik ben geen digibeet ofzo.
pi_133905668
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:56 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik hou niet van afwachten, en zeker niet als ik dan afhankelijk ben van de gare adviezen van NS. Ik ken het treinennet goed genoeg om mijn eigen route te plannen. Toegegeven, dat type reiziger zal in de minderheid zijn. Maar de borden geven snel een totaaloverzicht. De smartphone zal dat nooit kunnen omdat het scherm domweg te klein is.
The fuck. :').

Wat heeft de schermgrootte te maken met de hoeveelheid info (waar je iets aan hebt) die je binnenkrijgt? (En anders scroll je maar omlaag. :').)

Een smartphone is gemakkelijker om van bord naar bord te gaan. En meestal ook nog eens actueler.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2013 12:58:17 ]
pi_133905761
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:57 schreef zarGon het volgende:
Wat heeft de schermgrootte te maken met de hoeveelheid info (waar je iets aan hebt) die je binnenkrijgt?
Schermgrootte en het vermogen om een grote hoeveelheid data weer te geven hangt wel degelijk samen. Daarom heeft een beetje beurshandelaar ook 4 of 6 schermen hangen. Zelf werk ik ook veel met grote hoeveelheden data, een groot scherm is echt onontbeerlijk voor een goed overzicht.

quote:
Een smartphone is gemakkelijker om van bord naar bord te gaan. En meestal ook nog eens actueler.
Mijn ervaring is dat dat niet het geval is. Bij storingen staan er regelmatig fouten in de NS Reisplanner.
pi_133905807
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 13:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Schermgrootte en het vermogen om een grote hoeveelheid data weer te geven hangt wel degelijk samen. Daarom heeft een beetje beurshandelaar ook 4 of 6 schermen hangen. Zelf werk ik ook veel met grote hoeveelheden data, een groot scherm is echt onontbeerlijk voor een goed overzicht.

[..]
Waarom vergelijk je handelen op de beurs met inzien van actuele treintijden?

Heb zelf een 4,7"-scherm, voldoet prima.

quote:
Mijn ervaring is dat dat niet het geval is. Bij storingen staan er regelmatig fouten in de NS Reisplanner.
Fouten die wel goed getoond worden op de borden?
  woensdag 4 december 2013 @ 13:09:13 #40
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133905917
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 13:04 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom vergelijk je handelen op de beurs met inzien van actuele treintijden?

Heb zelf een 4,7"-scherm, voldoet prima.

[..]

Fouten die wel goed getoond worden op de borden?
Fouten die niet voorkomen op de borden. Of beter gezegd zelden. Bij de gele borden heb ik ongeveer 10 seconden nodig om exact te weten waar ik ben, waar ik moet zijn en wat de alternatieven zijn.
Bij een smartphone ben je al 40 seconden aan het wachten voordat een scherm geladen is.
pi_133905973
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 13:04 schreef zarGon het volgende:
Waarom vergelijk je handelen op de beurs met inzien van actuele treintijden?
Omdat het in beide gevallen om het weergeven van veel data gaat. Bekijk die borden maar eens goed, er staat meer op dan je in het eerst gezicht denkt terwijl toch het overzicht behouden blijft.

quote:
Fouten die wel goed getoond worden op de borden?
Dat niet natuurlijk, maar je kunt beter uitzoeken welke treinen er normaliter rijden. In combinatie met een digitaal bord waarop de actuele vertrektijden staan werkt dat sneller dan een smartphone. Maar goed iedereen heeft zijn eigen manier van plannen.
pi_133906850
Mogen ze wel eens wat doen aan de internetverbindingen op het station ook want ik weet dat dat bij verschillende providers op Utrecht centraal niet aanwezig is of maar minimaal. Dan hebben we het nog niet gehad over lege telefoons..
pi_133906912
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:55 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik vind het vooral een onduidelijk verhaal, maar ik heb me er ook nog nooit in verdiept :P
Hier hangen iig een hoop van die gele borden en als ik aankom op het station, ga ik me daar niet even voor de lol in verdiepen
Er komt weinig verdieping bij kijken, als je weet hoe laat het is en waar je heen moet dan kan je binnen enkele seconden een overzicht vinden van alle treinen die jij het komende uur kan pakken, de perrons waar ze vertrekken en op welke stations ze zullen gaan stoppen.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  woensdag 4 december 2013 @ 13:46:42 #44
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133906957
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 13:45 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Er komt weinig verdieping bij kijken, als je weet hoe laat het is en waar je heen moet dan kan je binnen enkele seconden een overzicht vinden van alle treinen die jij het komende uur kan pakken, de perrons waar ze vertrekken en op welke stations ze zullen gaan stoppen.
Hm, het zou ook goed kunnen dat het andere borden zijn waar ik aan denk. In eindhoven hangt een hele lading van die gele borden met (volgens mij) een overzicht van routes. Ik heb er verder nooit echt naar gekeken, maar ik zal de volgende keer eens checken wazzup
  woensdag 4 december 2013 @ 14:16:52 #45
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133908023
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 13:46 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hm, het zou ook goed kunnen dat het andere borden zijn waar ik aan denk. In eindhoven hangt een hele lading van die gele borden met (volgens mij) een overzicht van routes. Ik heb er verder nooit echt naar gekeken, maar ik zal de volgende keer eens checken wazzup
De kleine gele borden hebben meestal alleen vertrektijden. De grote gele borden geven ook de route weer (begin station/ eind station/ alle tussenliggende stations op de route).
Je kan dan vanaf daar zien welke stations je allemaal langs gaat, eventueel welke stations je overslaat ivm intercity. Zo kan je, als er ergens op die route een storing is, heel makkelijk zien vanaf welk station je wel een trein kan nemen die uiteindelijk aankomt bij jouw bestemming.
Als je er nog nooit aandacht aan besteed hebt duurt het ongeveer 30 seconden voordat je er handigheid in hebt.
  woensdag 4 december 2013 @ 14:17:36 #46
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133908058
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:16 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

De kleine gele borden hebben meestal alleen vertrektijden. De grote gele borden geven ook de route weer (begin station/ eind station/ alle tussenliggende stations op de route).
Je kan dan vanaf daar zien welke stations je allemaal langs gaat, eventueel welke stations je overslaat ivm intercity. Zo kan je, als er ergens op die route een storing is, heel makkelijk zien vanaf welk station je wel een trein kan nemen die uiteindelijk aankomt bij jouw bestemming.
Als je er nog nooit aandacht aan besteed hebt duurt het ongeveer 30 seconden voordat je er handigheid in hebt.
Aight :7
pi_133908072
Wat sneu voor oma. ;(
pi_133908135
Ik ben hier beduusd van.
pi_133909623
Nou ja, begrijpelijk. Daar valt op te bezuinigen.

Jammer wel, want het is toch een nuttige aanvullig op de beschikbare informatie.

Waren de spoorboekjes trouwens ook. Heb nooit begrepen waarom dergelijke tabellen niet (of als ze er zijn, dan ieder geval niet gemakkelijk) op de NS-site zijn terug te vinden. Zo moeilijk moet het niet zijn om een dergelijke functionaliteit te implementeren op de website, want alle vertrekgegevens van de treinen zijn er toch al terug te vinden. Herstel, het lijkt erop dat deze tabellen nog wel bestaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pandorado op 04-12-2013 15:15:34 ]
pi_133912686
Idiote actie van de NS. Ik heb geen smartphone, verwacht ook niet dat ik er binnen een paar jaar een zal hebben en die gele borden zijn onmisbaar om uit te vogelen welke trein nu wel op mijn station (geen intercitystation, maar sommige intercity's stoppen er wel) stopt en op welk perron ik dan moet zijn. En dan heb ik het nog niet eens over alternatieve routes bij vertragingen en verstoringen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')