abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133912871
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Idiote actie van de NS. Ik heb geen smartphone, verwacht ook niet dat ik er binnen een paar jaar een zal hebben en die gele borden zijn onmisbaar om uit te vogelen welke trein nu wel op mijn station (geen intercitystation, maar sommige intercity's stoppen er wel) stopt en op welk perron ik dan moet zijn. En dan heb ik het nog niet eens over alternatieve routes bij vertragingen en verstoringen.
Zoals in het stuk al staat: er wordt gekeken naar alternatieven (die beter aansluiten op de realiteit).
pi_133912970
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Zoals in het stuk al staat: er wordt gekeken naar alternatieven (die beter aansluiten op de realiteit).
Werkende alternatieven hebben voordat je een systeem dat door 79% van je klanten gebruikt wordt weggooid klinkt mij persoonlijk logischer.
Maar ik ben helaas geen overbetaalde manager.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_133912973
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Idiote actie van de NS. Ik heb geen smartphone, verwacht ook niet dat ik er binnen een paar jaar een zal hebben en die gele borden zijn onmisbaar om uit te vogelen welke trein nu wel op mijn station (geen intercitystation, maar sommige intercity's stoppen er wel) stopt en op welk perron ik dan moet zijn. En dan heb ik het nog niet eens over alternatieve routes bij vertragingen en verstoringen.
Jij gaat dus eerst op pad en gaat dan pas uitzoeken waar je precies moet zijn?

Bij vertragingen en verstoringen heb je toch niets aan die gele borden?!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2013 16:45:22 ]
pi_133913103
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:44 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij gaat dus eerst op pad en gaat dan pas uitzoeken waar je precies moet zijn?
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:44 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij gaat dus eerst op pad en gaat dan pas uitzoeken waar je precies moet zijn?
Als ik weer naar huis ga dan kijk ik op dat moment op het station welke trein ik op welk perron moet hebben.

En bij verstoringen is het heel handig om op zo'n bord te zien welke alternatieven ik heb om alsnog op mijn bestemming te komen.
pi_133913199
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:47 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Als ik weer naar huis ga dan kijk ik op dat moment op het station welke trein ik op welk perron moet hebben.
- Kun je dat niet van tevoren doen? (Met behulp van het internet.)
- Verandert je instaptreinstation elke dag? (Na een paar keer weet je waar je moet zijn, no?)

- Helpen de blauwe borden en de informatieschermen niet om het juiste perron te vinden?
pi_133913308
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:47 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

En bij verstoringen is het heel handig om op zo'n bord te zien welke alternatieven ik heb om alsnog op mijn bestemming te komen.
- Alternatieven worden omgeroepen.
- Alternatieven kun je aflezen op de blauwe borden. En op de informatieschermen (tv's).

- Op de gele borden staat geen actuele info, het kan voorkomen dat alternatieve routes niet overeenkomen met de werkelijkheid.
- Je weer min of meer wat de alternatieven zijn als je regelmatig met de trein gaat, no?

(Ja, ouderen zijn een uitzondering.)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2013 16:54:28 ]
pi_133913326
Ik reis niet vaak met de trein en het ligt echt aan het tijdstip en de dag van de week op welk perron de juiste trein vertrekt, dat ga ik echt niet allemaal onthouden. En nee, die schermen geven mij helaas niet de juiste informatie.
pi_133913363
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik reis niet vaak met de trein en het ligt echt aan het tijdstip en de dag van de week op welk perron de juiste trein vertrekt, dat ga ik echt niet allemaal onthouden. En nee, die schermen geven mij helaas niet de juiste informatie.
De digitale schermen zijn minder accuraat dan de papieren vertrekstaten?!

hueee
  woensdag 4 december 2013 @ 17:01:47 #59
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133913609
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

De digitale schermen zijn minder accuraat dan de papieren vertrekstaten?!

hueee
Ja eigenlijk wel. Dezelfde tijden als die op de gele borden weergeven doen ze wel. Maar vooral met vertragingen en uitval van treinen loopt dat hele systeem compleet scheef.
Zelfde geldt voor het omroepen van die informatie. Heb vaker wel dan niet meegemaakt dat treinen gewoon reden en dan ook nog eens van het correcte spoor itt wat de miep met de mic rondroept.
Vooral leuk op Arnhem centraal waar ze minimaal 2x per week omroepen dat de trein naar Utrecht 10minuten vertraging heeft en vertrekt van de andere kant van het station. Waarop je doodleuk de trein richting Utrecht op zijn oorspronkelijke station ziet aankomen, op tijd.
pi_133913902
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:01 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ja eigenlijk wel. Dezelfde tijden als die op de gele borden weergeven doen ze wel. Maar vooral met vertragingen en uitval van treinen loopt dat hele systeem compleet scheef.
Zelfde geldt voor het omroepen van die informatie. Heb vaker wel dan niet meegemaakt dat treinen gewoon reden en dan ook nog eens van het correcte spoor itt wat de miep met de mic rondroept.
Vooral leuk op Arnhem centraal waar ze minimaal 2x per week omroepen dat de trein naar Utrecht 10minuten vertraging heeft en vertrekt van de andere kant van het station. Waarop je doodleuk de trein richting Utrecht op zijn oorspronkelijke station ziet aankomen, op tijd.
Maar dat ligt niet aan de gele borden. Juist als er wél vertragingen of perronwijzigingen zijn, zijn ze zinloos. Waar ze goed voor zijn is wanneer de dienstregeling gewoon wordt uitgevoerd (dat gebeurt best vaak) en de digitale bakken er weer eens uit liggen (dat gebeurt iets minder vaak).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 4 december 2013 @ 22:35:07 #61
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133927182
quote:
6s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:10 schreef Litpho het volgende:

[..]

Maar dat ligt niet aan de gele borden. Juist als er wél vertragingen of perronwijzigingen zijn, zijn ze zinloos. Waar ze goed voor zijn is wanneer de dienstregeling gewoon wordt uitgevoerd (dat gebeurt best vaak) en de digitale bakken er weer eens uit liggen (dat gebeurt iets minder vaak).
En er is nog geen fatsoenlijk alternatief (websites met een load time van een kwartier, downtime van 25%), audio apparatuur die niet of nauwelijks functioneerd. Zelfs wanneer er vertraging is, perronwijzigingen en al kan ik met de gele borden een heel eind komen.
  woensdag 4 december 2013 @ 22:36:43 #62
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_133927265
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:18 schreef TARDIS. het volgende:
Ik zag er laatst een op Amsterdam en ik was verbaasd dat ze blijkbaar nog bestondn dus ik vind het niet zo erg allemaal. Daar hebben we een smartphone voor toch?
Heb dus geen smartphone en ben ook niet van plan om er een te kopen. Dus die borden waren voor mij verrekte handig.
The Art Of Lying
pi_133927669
Prima dat ze die borden weghalen, maar zorg dan wel voor goed wifi in de trein en een goeie mobiele website.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_133927858
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:33 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Achterdochtig :D
In 9 van de 10 gevallen tegenwoordig wordt een trein met vertraging aangeduid als een aangepaste trein. En dan vervalt je recht op vergoeding.
Nonsens.
pi_133928068
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

De digitale schermen zijn minder accuraat dan de papieren vertrekstaten?!

hueee
Mensen zonder smartphone kunnen bij aankomstkijken hoe laat hun trein terug naar huis vertrekt. De digitale schermen bieden slechts informatie over een korte periode en zijn hiervoor dus niet geschikt. Natuurlijk kan dat nog steeds op dat ene resterende bord (tot ook dat verdwijnt) maar het is op de grote stations niet echt prettig als je daarvoor eerst naar de andere kant van het station moet lopen.
  woensdag 4 december 2013 @ 23:00:29 #66
321876 Cherna
Fuck the System
pi_133928351
quote:
6s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:10 schreef Litpho het volgende:

[..]

Maar dat ligt niet aan de gele borden. Juist als er wél vertragingen of perronwijzigingen zijn, zijn ze zinloos. Waar ze goed voor zijn is wanneer de dienstregeling gewoon wordt uitgevoerd (dat gebeurt best vaak) en de digitale bakken er weer eens uit liggen (dat gebeurt iets minder vaak).
Dit. En voor de buitenlandse reiziger ook wel handig.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_133928661
In België gebruik ik zulke borden nog veelvuldig. Dus voor buitenlanders in nederland lijkt het me niet zo handig.

Gelukkig zorgt neelie ervoor dat we over een paar jaar een Europees telefoonnetwerk hebben, scheelt weer met de "oh ik ben voorbij roosendaal nu heb ik alleen roaming" praktijken.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 4 december 2013 @ 23:06:57 #68
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133928663
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:18 schreef TARDIS. het volgende:
Ik zag er laatst een op Amsterdam en ik was verbaasd dat ze blijkbaar nog bestondn dus ik vind het niet zo erg allemaal. Daar hebben we een smartphone voor toch?
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:42 schreef zarGon het volgende:
Tegenwoordig gebruiken we het internet om van tevoren alles te plannen, dus die vertrekstaten voegen op zich weinig toe.

Ik herinner de laatste keer dat ik naar zo'n vertrekstaat heb gekeken niet eens.
Spreken jullie eens even lekker voor jezelf. Dat jullie het op die manier doen wil niet zeggen iedereen dan maar op zo'n manier afhankelijk moet worden gemaakt van planning via het internet/smartphone.

Alsof je elke reis kan plannen. Vaak genoeg situaties dat je niet achter het internet zit en wel van a naar b moet. Dan is het enige alternatief dus de smartphone, die niet iedereen heeft of altijd gebruikt. Mensen op zo'n manier bijna dwingen hun smartphone te gebruiken vind ik echt schandalig.

Dat een deel v/d mensen hun reis thuis kan plannen / een smartphone gebruikt, wil niet zeggen dat de NS dan maar haar dienstverlening verder kan verslechteren door het voor passagiers moeilijk te maken even snel te verifiëren welke trein hij/zij moet hebben.

En dan heb ik het nog niet eens over toeristen die vaak geen internet hebben op hun smartphone. Of ouderen, of mensen die geen smartphone hebben of alleen internet gebruiken met wifi.

Waarbij je ook nog eens hebt dat het internet van de smartphone soms niet werkt, de accu leeg is, etc.

Beetje net zoiets als dat we de bewegwijzering langs de wegen gaan verwijderen omdat veel mensen toch hun navigatiesysteem in de auto gebruiken :')
Krekker is de bom!
  woensdag 4 december 2013 @ 23:08:57 #69
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133928772
quote:
15s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:06 schreef MouzurX het volgende:
In België gebruik ik ze nog veelvuldig. Dus voor buitenlanders in nederland lijkt het me niet zo handig.

Gelukkig zorgt neelie ervoor dat we over een paar jaar een Europees telefoonnetwerk hebben, scheelt weer met de "oh ik ben voorbij roosendaal nu heb ik alleen roaming" praktijken.
Ware het dat we niet alleen toeristen hebben uit Europa. Ik heb echt nog geen enkel land gezien waar je op de treinstations geen duidelijke borden had, belachelijk... (En ja er zal vast wel een achterlijk land of plaatsje te vinden zijn, maar gebruikelijk is het niet).
Krekker is de bom!
  woensdag 4 december 2013 @ 23:10:38 #70
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133928835
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:36 schreef yulian het volgende:

[..]

Heb dus geen smartphone en ben ook niet van plan om er een te kopen. Dus die borden waren voor mij verrekte handig.
Daarnaast is zo'n bord vaak ook veel sneller dan het raadplegen van zo'n site op de smartphone. Zeker op het moment dat je (bijv. na vertraging van een andere bus/tram/trein) snel de trein wil halen en geen tijd of kans hebt gehad (in een overvolle bus/tram, of trein) de smartphone te raadplegen.
Krekker is de bom!
  woensdag 4 december 2013 @ 23:11:34 #71
321876 Cherna
Fuck the System
pi_133928870
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ware het dat we niet alleen toeristen hebben uit Europa. Ik heb echt nog geen enkel land gezien waar je op de treinstations geen duidelijke borden had, belachelijk... (En ja er zal vast wel een achterlijk land of plaatsje te vinden zijn, maar gebruikelijk is het niet).
Als ik in Parijs met de RER op pad ga zijn die papieren vertrekstaten toch wel erg handig. Desnoods een papieren versie bij een balie afhalen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_133928908
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ware het dat we niet alleen toeristen hebben uit Europa. Ik heb echt nog geen enkel land gezien waar je op de treinstations geen duidelijke borden had, belachelijk... (En ja er zal vast wel een achterlijk land of plaatsje te vinden zijn, maar gebruikelijk is het niet).
Tsja je hebt natuurlijk wel nog iig 1 bord op het station (grote stations wrs op meerdere plekken), maar geen borden meer op de perrons.

Weet je wat het is, als dit zou leiden tot lagere prijzen voor de kaartjes dan zou ik het toejuichen, maar deze kostenbesparing gaat of in de pocket van de werknemers van de NS(hoger loon/minder ontslagen) of van de CEO's (hogere bonussen) of van de overheid(waarna het naar nutteloze projecten gaat of andere onzin)
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 4 december 2013 @ 23:12:43 #73
321876 Cherna
Fuck the System
pi_133928930
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:06 schreef KreKkeR het volgende:
Beetje net zoiets als dat we de bewegwijzering langs de wegen gaan verwijderen omdat veel mensen toch hun navigatiesysteem in de auto gebruiken
Het is niet te hopen, want ik gebruik geen navigatie systeem.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_133929150
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Mensen zonder smartphone kunnen bij aankomstkijken hoe laat hun trein terug naar huis vertrekt. De digitale schermen bieden slechts informatie over een korte periode en zijn hiervoor dus niet geschikt. Natuurlijk kan dat nog steeds op dat ene resterende bord (tot ook dat verdwijnt) maar het is op de grote stations niet echt prettig als je daarvoor eerst naar de andere kant van het station moet lopen.
Dit dus, ik kijk regelmatig wanneer de laatste trein gaat bv.

Met een smartphone duurt het veel langer.

Arme toeristen, wat moeten die wel niet van Nederland denken....
  woensdag 4 december 2013 @ 23:19:16 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133929231
quote:
12s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:11 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als ik in Parijs met de RER op pad ga zijn die papieren vertrekstaten toch wel erg handig. Desnoods een papieren versie bij een balie afhalen.
Dat.
En de kaarten van de metro in Parijs O+
Je kunt bij connexxion online amper een kaart van de buslijnen vinden, en straks kun je dus ook niet meer zien welke trein uit Rotterdam/Den Haag naar Groningen/Leeuwarden gaat en welke naar Apeldoorn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')