Zoals in het stuk al staat: er wordt gekeken naar alternatieven (die beter aansluiten op de realiteit).quote:Op woensdag 4 december 2013 16:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Idiote actie van de NS. Ik heb geen smartphone, verwacht ook niet dat ik er binnen een paar jaar een zal hebben en die gele borden zijn onmisbaar om uit te vogelen welke trein nu wel op mijn station (geen intercitystation, maar sommige intercity's stoppen er wel) stopt en op welk perron ik dan moet zijn. En dan heb ik het nog niet eens over alternatieve routes bij vertragingen en verstoringen.
Werkende alternatieven hebben voordat je een systeem dat door 79% van je klanten gebruikt wordt weggooid klinkt mij persoonlijk logischer.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:40 schreef nikk het volgende:
[..]
Zoals in het stuk al staat: er wordt gekeken naar alternatieven (die beter aansluiten op de realiteit).
Jij gaat dus eerst op pad en gaat dan pas uitzoeken waar je precies moet zijn?quote:Op woensdag 4 december 2013 16:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Idiote actie van de NS. Ik heb geen smartphone, verwacht ook niet dat ik er binnen een paar jaar een zal hebben en die gele borden zijn onmisbaar om uit te vogelen welke trein nu wel op mijn station (geen intercitystation, maar sommige intercity's stoppen er wel) stopt en op welk perron ik dan moet zijn. En dan heb ik het nog niet eens over alternatieve routes bij vertragingen en verstoringen.
quote:Op woensdag 4 december 2013 16:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij gaat dus eerst op pad en gaat dan pas uitzoeken waar je precies moet zijn?
Als ik weer naar huis ga dan kijk ik op dat moment op het station welke trein ik op welk perron moet hebben.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij gaat dus eerst op pad en gaat dan pas uitzoeken waar je precies moet zijn?
- Kun je dat niet van tevoren doen? (Met behulp van het internet.)quote:Op woensdag 4 december 2013 16:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Als ik weer naar huis ga dan kijk ik op dat moment op het station welke trein ik op welk perron moet hebben.
- Alternatieven worden omgeroepen.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
En bij verstoringen is het heel handig om op zo'n bord te zien welke alternatieven ik heb om alsnog op mijn bestemming te komen.
De digitale schermen zijn minder accuraat dan de papieren vertrekstaten?!quote:Op woensdag 4 december 2013 16:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik reis niet vaak met de trein en het ligt echt aan het tijdstip en de dag van de week op welk perron de juiste trein vertrekt, dat ga ik echt niet allemaal onthouden. En nee, die schermen geven mij helaas niet de juiste informatie.
Ja eigenlijk wel. Dezelfde tijden als die op de gele borden weergeven doen ze wel. Maar vooral met vertragingen en uitval van treinen loopt dat hele systeem compleet scheef.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
De digitale schermen zijn minder accuraat dan de papieren vertrekstaten?!
hueee
Maar dat ligt niet aan de gele borden. Juist als er wél vertragingen of perronwijzigingen zijn, zijn ze zinloos. Waar ze goed voor zijn is wanneer de dienstregeling gewoon wordt uitgevoerd (dat gebeurt best vaak) en de digitale bakken er weer eens uit liggen (dat gebeurt iets minder vaak).quote:Op woensdag 4 december 2013 17:01 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel. Dezelfde tijden als die op de gele borden weergeven doen ze wel. Maar vooral met vertragingen en uitval van treinen loopt dat hele systeem compleet scheef.
Zelfde geldt voor het omroepen van die informatie. Heb vaker wel dan niet meegemaakt dat treinen gewoon reden en dan ook nog eens van het correcte spoor itt wat de miep met de mic rondroept.
Vooral leuk op Arnhem centraal waar ze minimaal 2x per week omroepen dat de trein naar Utrecht 10minuten vertraging heeft en vertrekt van de andere kant van het station. Waarop je doodleuk de trein richting Utrecht op zijn oorspronkelijke station ziet aankomen, op tijd.
En er is nog geen fatsoenlijk alternatief (websites met een load time van een kwartier, downtime van 25%), audio apparatuur die niet of nauwelijks functioneerd. Zelfs wanneer er vertraging is, perronwijzigingen en al kan ik met de gele borden een heel eind komen.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar dat ligt niet aan de gele borden. Juist als er wél vertragingen of perronwijzigingen zijn, zijn ze zinloos. Waar ze goed voor zijn is wanneer de dienstregeling gewoon wordt uitgevoerd (dat gebeurt best vaak) en de digitale bakken er weer eens uit liggen (dat gebeurt iets minder vaak).
Heb dus geen smartphone en ben ook niet van plan om er een te kopen. Dus die borden waren voor mij verrekte handig.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:18 schreef TARDIS. het volgende:
Ik zag er laatst een op Amsterdam en ik was verbaasd dat ze blijkbaar nog bestondn dus ik vind het niet zo erg allemaal. Daar hebben we een smartphone voor toch?
Nonsens.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:33 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Achterdochtig
In 9 van de 10 gevallen tegenwoordig wordt een trein met vertraging aangeduid als een aangepaste trein. En dan vervalt je recht op vergoeding.
Mensen zonder smartphone kunnen bij aankomstkijken hoe laat hun trein terug naar huis vertrekt. De digitale schermen bieden slechts informatie over een korte periode en zijn hiervoor dus niet geschikt. Natuurlijk kan dat nog steeds op dat ene resterende bord (tot ook dat verdwijnt) maar het is op de grote stations niet echt prettig als je daarvoor eerst naar de andere kant van het station moet lopen.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
De digitale schermen zijn minder accuraat dan de papieren vertrekstaten?!
hueee
Dit. En voor de buitenlandse reiziger ook wel handig.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar dat ligt niet aan de gele borden. Juist als er wél vertragingen of perronwijzigingen zijn, zijn ze zinloos. Waar ze goed voor zijn is wanneer de dienstregeling gewoon wordt uitgevoerd (dat gebeurt best vaak) en de digitale bakken er weer eens uit liggen (dat gebeurt iets minder vaak).
quote:Op woensdag 4 december 2013 11:18 schreef TARDIS. het volgende:
Ik zag er laatst een op Amsterdam en ik was verbaasd dat ze blijkbaar nog bestondn dus ik vind het niet zo erg allemaal. Daar hebben we een smartphone voor toch?
Spreken jullie eens even lekker voor jezelf. Dat jullie het op die manier doen wil niet zeggen iedereen dan maar op zo'n manier afhankelijk moet worden gemaakt van planning via het internet/smartphone.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:42 schreef zarGon het volgende:
Tegenwoordig gebruiken we het internet om van tevoren alles te plannen, dus die vertrekstaten voegen op zich weinig toe.
Ik herinner de laatste keer dat ik naar zo'n vertrekstaat heb gekeken niet eens.
Ware het dat we niet alleen toeristen hebben uit Europa. Ik heb echt nog geen enkel land gezien waar je op de treinstations geen duidelijke borden had, belachelijk... (En ja er zal vast wel een achterlijk land of plaatsje te vinden zijn, maar gebruikelijk is het niet).quote:Op woensdag 4 december 2013 23:06 schreef MouzurX het volgende:
In België gebruik ik ze nog veelvuldig. Dus voor buitenlanders in nederland lijkt het me niet zo handig.
Gelukkig zorgt neelie ervoor dat we over een paar jaar een Europees telefoonnetwerk hebben, scheelt weer met de "oh ik ben voorbij roosendaal nu heb ik alleen roaming" praktijken.
Daarnaast is zo'n bord vaak ook veel sneller dan het raadplegen van zo'n site op de smartphone. Zeker op het moment dat je (bijv. na vertraging van een andere bus/tram/trein) snel de trein wil halen en geen tijd of kans hebt gehad (in een overvolle bus/tram, of trein) de smartphone te raadplegen.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:36 schreef yulian het volgende:
[..]
Heb dus geen smartphone en ben ook niet van plan om er een te kopen. Dus die borden waren voor mij verrekte handig.
Als ik in Parijs met de RER op pad ga zijn die papieren vertrekstaten toch wel erg handig. Desnoods een papieren versie bij een balie afhalen.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ware het dat we niet alleen toeristen hebben uit Europa. Ik heb echt nog geen enkel land gezien waar je op de treinstations geen duidelijke borden had, belachelijk... (En ja er zal vast wel een achterlijk land of plaatsje te vinden zijn, maar gebruikelijk is het niet).
Tsja je hebt natuurlijk wel nog iig 1 bord op het station (grote stations wrs op meerdere plekken), maar geen borden meer op de perrons.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ware het dat we niet alleen toeristen hebben uit Europa. Ik heb echt nog geen enkel land gezien waar je op de treinstations geen duidelijke borden had, belachelijk... (En ja er zal vast wel een achterlijk land of plaatsje te vinden zijn, maar gebruikelijk is het niet).
Het is niet te hopen, want ik gebruik geen navigatie systeem.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:06 schreef KreKkeR het volgende:
Beetje net zoiets als dat we de bewegwijzering langs de wegen gaan verwijderen omdat veel mensen toch hun navigatiesysteem in de auto gebruiken
Dit dus, ik kijk regelmatig wanneer de laatste trein gaat bv.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:54 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Mensen zonder smartphone kunnen bij aankomstkijken hoe laat hun trein terug naar huis vertrekt. De digitale schermen bieden slechts informatie over een korte periode en zijn hiervoor dus niet geschikt. Natuurlijk kan dat nog steeds op dat ene resterende bord (tot ook dat verdwijnt) maar het is op de grote stations niet echt prettig als je daarvoor eerst naar de andere kant van het station moet lopen.
Dat.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:11 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als ik in Parijs met de RER op pad ga zijn die papieren vertrekstaten toch wel erg handig. Desnoods een papieren versie bij een balie afhalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |