Ik volg de cijfers van Transparency International al een tijdje. En ik meen me te herinneren dat Polen een paar jaar geleden nog een 5,0 scoorde. Een 6,0 is net voldoende dus er valt nog een hele hoop te verbeteren. Neemt niet weg dat de corruptie in Italie en Griekenland erger is geworden dan in Polen.quote:Op maandag 9 december 2013 16:10 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Dus? Jij zegt dat het flink aangepakt is, maar wat die cijfers zeggen is alleen dat Polen het beter doet dan die landen die je opnoemt.
Jij zei dat corruptie flink aangepakt is in Polen tov voor 1989.quote:Op maandag 9 december 2013 16:13 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik volg de cijfers van Transparency International al een tijdje. En ik meen me te herinneren dat Polen een paar jaar geleden nog een 5,0 scoorde. Een 6,0 is net voldoende dus er valt nog een hele hoop te verbeteren. Neemt niet weg dat de corruptie in Italie en Griekenland erger is geworden dan in Polen.
Voor 1989 was alles anders, daar heb ik helaas geen cijfers van ofzo. Maar nogal wiedes dat corruptie vrijwel niet voor kon komen. De enigen die de mensen konden bestelen waren van de regering.quote:Op maandag 9 december 2013 16:23 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Jij zei dat corruptie flink aangepakt is in Polen tov voor 1989.
De SU was een groot paradijsquote:Op maandag 9 december 2013 15:07 schreef WitteMuur het volgende:
[..]In de USSR was niemand dakloos, had iedereen werk, genoeg voedsel om te leven en was er gratis onderwijs en gezondheidszorg. Vergelijk dat nu eens met het huidige Oekraïne...
Wat ik zei (niemand dakloos, iedereen had werk, genoeg voedsel om van te leven en was er gratis onderwijs en gezondheidszorg) is gewoon een feit.quote:Op maandag 9 december 2013 17:56 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
De SU was een groot paradijs
Achterlijke mongool die je bent
Op papier. Uiteraard.quote:Op maandag 9 december 2013 18:05 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Wat ik zei (niemand dakloos, iedereen had werk, genoeg voedsel om van te leven en was er gratis onderwijs en gezondheidszorg) is gewoon een feit.
Ook in realiteit.quote:
Er waren hartstikke veel daklozen hoor. Mensen die buiten de administratie vielen, ex gevangen, Mensen met een psychische afwijking. Etc.quote:
Holodomor, iemand?quote:Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Er waren hartstikke veel daklozen hoor. Mensen die buiten de administratie vielen, ex gevangen, Mensen met een psychische afwijking. Etc.
Werkloos kon je ook gewoon zijn. Als je bv geweigerd werd door plaatselijke autoriteiten.
Maar op zo'n moment verdween je gewoon uit de administratie.
Voldoende artsen inderdaad. Maar Medicijnen alleen voor de partijmensen. Het is maar wat je zorg wilt noemen.
Hongersnood heeft nooit bestaan in de USSR zeker?
Ook Wikipedia zegt dat er geen daklozen waren in de USSRquote:Op maandag 9 december 2013 19:02 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Er waren hartstikke veel daklozen hoor. Mensen die buiten de administratie vielen, ex gevangen, Mensen met een psychische afwijking. Etc.
Werkloos kon je ook gewoon zijn. Als je bv geweigerd werd door plaatselijke autoriteiten.
Maar op zo'n moment verdween je gewoon uit de administratie.
Voldoende artsen inderdaad. Maar Medicijnen alleen voor de partijmensen. Het is maar wat je zorg wilt noemen.
Hongersnood heeft nooit bestaan in de USSR zeker?
Lees anders eens een geschiedenisboek man.quote:Op maandag 9 december 2013 20:38 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Ook Wikipedia zegt dat er geen daklozen waren in de USSR
Not having permanent residency was legally considered a crime.
http://en.wikipedia.org/wiki/Homelessness#Russia_and_the_USSR
Kom maar eens met een betrouwbare bron die het tegenover gestelde beweerd.
Geweigerd op basis van?
Onzin, medicijnen waren gewoon voor handen voor de Sovjet-bevolking.
Er waren inderdaad veel doden in Oekraïne rond 1933. De oorzaken zijn sabotage, de koelakken slachten hun dieren liever dan dat ze worden gecollectiviseerd (bijvoorbeeld het aantal van paarden daalde van 30 miljoen tot 15 miljoen tussen 1928 en 1933). De tweede oorzaak is de droogte die bepaalde gebieden in Oekraïne raakte in 1930, 1931 en 1932. De derde oorzaak was een tyfus-epidemie . (Dr. Hans Blumenfeld, internationally respected city planner and recipient of the Order of Canada, worked as an architect in Makayevka, Ukraine during the famine. He wrote: `There is no doubt that the famine claimed many victims. I have no basis on which to estimate their number .... Probably most deaths in 1933 were due to epidemics of typhus, typhoid fever, and dysentery. Waterborne diseases were frequent in Makeyevka; I narrowly survived an attack of typhus fever.' )
The fourth cause of the famine was the inevitable disorder provoked by the reorganization
of agriculture and the equally profound upheaval in economic and social relations: lack of experience,
improvization and confusion in orders, lack of preparation and leftist radicalism among some of the
poorer peasants and some of the civil servants.
The famine did not last beyond the period prior to the 1933 harvest. Extraordinary measures were taken by the Soviet government to guarantee the success of the harvest that year. In the spring, thirty-five million poods of seeds, food and fodder were sent to Ukraine. The organization and management of kolkhozy was improved and several thousand supplementary tractors, combines and trucks were delivered.
http://rumera.ru/wp-conte(...)r-view-of-Stalin.pdf
Jij zegt:quote:Op maandag 9 december 2013 21:04 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Lees anders eens een geschiedenisboek man.
Dat geen huisvesting hebben illegaal was zegt natuurlijk al helemaal niets.
Drugsgebruik zal ook wel illegaal zijn geweest. Bestond dus ook niet![]()
Communisme logica![]()
In Iran hebben ze op die manier zelfs het 'homoprobleem' opgelost. Bestaan gewoon niet klaar![]()
En de hongersnood in de USSR kwam door sabotageDie fantastische communisten hadden alles prima voor elkaar maar die verdomde kapitalisten weer he
![]()
Als ze dat willen, moeten ze eerst een andere president kiezen (alhoewel ik de twijfels heb of de verkiezingen daar eerlijk genoeg verlopen). Een pro-westers type zoals Joetsjenko was.quote:
Volgens internationale waarnemers waren de verkiezingen in 2010 eerlijk.quote:Op dinsdag 10 december 2013 08:45 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Als ze dat willen, moeten ze eerst een andere president kiezen (alhoewel ik de twijfels heb of de verkiezingen daar eerlijk genoeg verlopen). Een pro-westers type zoals Joetsjenko was.
quote:"Janoekovitsj wil EU-deal tekenen"
EU-buitenlandcoördinator Ashton zegt dat de Oekraïense president Janoekovitsj nog altijd de intentie heeft om een handels- en associatieakkoord met de Europese Unie te tekenen. Ze deed haar uitspraken na een gesprek met Janoekovitsj in Kiev.
"Janoekovitsj heeft mij duidelijk gemaakt dat hij van plan is om het akkoord te tekenen", zei Ashton. De economische en financiële problemen van Oekraïne kunnen volgens haar worden verzacht door de banden met de EU aan te halen. Ze wees op de investeringen waar het land dan op kan rekenen.
Boycot
Janoekovitsj zag vorige maand onder druk van Rusland af van ondertekening. Moskou zou hebben gedreigd met een olie- en gasboycot. Oekraïne is op het gebied van energie sterk afhankelijk van Rusland.
De weigering van Janoekovitsj om te tekenen heeft geleid tot felle protesten in Kiev. De betogers eisen het aftreden van de president en de regering.
Volgens correspondent David Jan Godfroid valt niet te verwachten dat er alsnog snel een akkoord wordt getekend met de EU. Janoekovitsj wil vooral de deur naar de EU openhouden, zegt hij.
Yanukovych is volgens mij inderdaad veel meer realist dan die protesteerders, die lijken te denken dat als ze de Russen schofferen en zich daarvan afwenden, de EU wel lekker hun rekeningen gaat betalen en bv gratis gas terug gaat pompen naar de Oekraine...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |