Zo werken dat soort toko's vaak niet. Ik heb zelf ook nog documenten voor de AFM en de FSA in elkaar moeten knutselen om hun uit te leggen wat we aan het doen zijn bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:48 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Je zou toch verwachten dat ze zelf capabele werknemers hebben..
Dat is inderdaad ook waar. Heb het vaker bij overheden gezien dat de kennis best in huis was maar dat er alsnog externen werden opgeroepen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zo werken dat soort toko's vaak niet. Ik heb zelf ook nog documenten voor de AFM en de FSA in elkaar moeten knutselen om hun uit te leggen wat we aan het doen zijn bijvoorbeeld.
Ook dat gaat gebeuren. Die 1e hacker van de playstation 2 heeft bij ons wel eens een poosje gewerkt voor een belachelijk uur salaris. Gewoon op consult basis. Daar kun je niet tegen bitcoin tradenquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:00 schreef Maxbet het volgende:
Ben benieuwd waar ze de kennis van hun toekomstige adviseurs aan gaan testen aangezien het allemaal zo nieuw is. Kans dat een puisterige puber een betere bron van informatie dan een hoogleraar.
Stuur 1 van de FA's dan ff een DM'etje.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:05 schreef MaGNeT het volgende:
Ben ik nu de eerste user die een Pimp abo heeft betaald in Bitcoins?
In dat geval wil ik bijgeschreven worden in de FOK! wiki![]()
Ik wil de fok-pizza legende worden, heb er 0,0686 BTC voor betaaldquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:05 schreef MaGNeT het volgende:
Ja die verhalen heb ik inderdaad vaker gehoord, maar bij die hacker is dus "bewezen" dat hij dingen van hacken weet. Hoe bewijs je dat je een enorme kennis van Bitcoin hebt?quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ook dat gaat gebeuren. Die 1e hacker van de playstation 2 heeft bij ons wel eens een poosje gewerkt voor een belachelijk uur salaris. Gewoon op consult basis. Daar kun je niet tegen bitcoin traden.
Dat is echt niet moeilijk. Print een track record uit van Bitcoins en stuur het door. Aan informatieve tekstjes heb je vaak niet veel. Het gaat er om wat je mee kunt. Iedereen kan het 'snappen', iemand die het ook weet te bespelen is vele malen more interesting. Dat is kassa!quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:09 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Ja die verhalen heb ik inderdaad vaker gehoord, maar bij die hacker is dus "bewezen" dat hij dingen van hacken weet. Hoe bewijs je dat je een enorme kennis van Bitcoin hebt?
Ok, maar dan zijn we dus weer terug bij het trading aspect. Lijkt me ook voor het AFM en dergelijke belangrijk dat ze een goed inzicht in het technische aspect krijgen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is echt niet moeilijk. Print een track record uit van Bitcoins en stuur het door. Aan informatieve tekstjes heb je vaak niet veel. Het gaat er om wat je mee kunt. Iedereen kan het 'snappen', iemand die het ook weet te bespelen is vele malen more interesting. Dat is kassa!
Iemand die constant goed weet te beleggen/traden/speculeren heeft ook technisch verstand van dit spelletje. Iemand die het technische aspect kent wil niet zeggen dat hij ook weet hoe hij er mee om moet gaan.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:12 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Ok, maar dan zijn we dus weer terug bij het trading aspect. Lijkt me ook voor het AFM en dergelijke belangrijk dat ze een goed inzicht in het technische aspect krijgen?
Dat vraag ik me af. Om een dikke pump and dump voor een altcoin op te zetten hoef je alleen te weten hoe je een wallet opzet en hoe de markt werkt en natuurlijk de funds hebben. Het minen en dergelijke hoef je dan totaal niks vanaf te weten imo.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Iemand die constant goed weet te beleggen/traden/speculeren heeft ook technisch verstand van dit spelletje. Iemand die het technische aspect kent wil niet zeggen dat hij ook weet hoe hij er mee om moet gaan.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Een bedrijf weet heus wel wanneer ze een goed figuur binnen halen of niet.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:16 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Om een dikke pump and dump voor een altcoin op te zetten hoef je alleen te weten hoe je een wallet opzet en hoe de markt werkt en natuurlijk de funds hebben. Het minen en dergelijke hoef je dan totaal niks vanaf te weten imo.
Wil ik ookquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:20 schreef MaGNeT het volgende:
Koers blijft mooi rond de 1100$ zweven
Oh ja, raad eens wie er vandaag een Pimp abo heeft afgesloten in Bitcoins?![]()
Je zal inderdaad wel gelijk hebben, misschien ben ik op dat gebied iets te bitter geworden nadat ik iets te vaak heb gezien hoe binnen een overheid vrolijk incompetente mensen binnen werden gehaald omdat ze het toevallig een paar keer goed hadden of gewoon vanwege een goed netwerk.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Een bedrijf weet heus wel wanneer ze een goed figuur binnen halen of niet.
Iedereen kan wiskunde studeren maar niet iedereen haalt die 10. Uiteindelijk is het laatste, het resultaat, waar het om draait. Helaas, ik ben het daar ook niet altijd mee eens en uitzonderingen zijn er altijd.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:05 schreef MaGNeT het volgende:
Een bitcoin transactie is permanent, je kunt het niet cancelen. Zodra jij als webshop het in je wallet ziet blijft het ook daar.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:04 schreef Maanvis het volgende:
ik begrijp het nog steeds niet; Wat is nou nodig om ZEKER te weten dat je je coins krijgt als webwinkel zijnde? SVP geen ophemelen en ook geen gare speculaties, ik wil gewoon de techniek weten. Bij ideal heeft een +/- 10% van de klanten denk ik niet genoeg geld op z'n rekening... is dat bij bitcoins ook?
Iets wat je niet hebt KAN je niet sturen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:04 schreef Maanvis het volgende:
ik begrijp het nog steeds niet; Wat is nou nodig om ZEKER te weten dat je je coins krijgt als webwinkel zijnde? SVP geen ophemelen en ook geen gare speculaties, ik wil gewoon de techniek weten. Bij ideal heeft een +/- 10% van de klanten denk ik niet genoeg geld op z'n rekening... hoe kan je met 100% zekerheid voorkomen dat er geen mensen tussen zitten die geen of niet genoeg bitcoins hebben...
Yes.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:07 schreef Maanvis het volgende:
thanks, en de techniek voorkomt dat dus????
quote:Paul Buitink van debitcoin.org praat met Roland de Goeij van http://bitcoinspot.nl.
Roland vertelt over zijn interviews met Radio 1, BNR en Hart van Nederland en hoe mainstream media te benaderen. Ook praat hij ons bij over de grote meetup in Delft vrijdag 30 november waar zo'n 150 man aanwezig was.
Uiteraard deelt hij ook de geschiedenis en toekomstplannen van Bitcoinspot en hoe hij in Bitcoin geïnteresseerd is geraakt. Bitcoinspot zag het licht in 2011 en richt zich met name op beginnende en gemiddelde gebruikers. Inmiddels heeft Roland een stagiair in dienst en besteedt hij steeds meer uit. Ook deelt Roland gratis 'wij accepteren Bitcoin' stickers uit.
Ook geeft Roland zijn mening over alt coins, Ripple en hoe hij regulering en samenwerking met banken voor zich ziet. Om Bitcoin te laten slagen is verdere acceptatie door winkels gewenst.
Dat is Bitcoinmining only dacht ikquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:19 schreef Ronaldsen het volgende:
Is dat nou serieus die mining farm, of is het gewoon een datacenter?
Schijnt serieus te zijn. Van een bedrijf waar je hashingpower kunt huren.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:19 schreef Ronaldsen het volgende:
Is dat nou serieus die mining farm, of is het gewoon een datacenter?
Hij pakte rond de 160 BTC per dag, foto's zijn best oudquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:50 schreef Piethur het volgende:
Ja klopt, had dit al gezien op Twitter maar ben benieuwd of hij hier ooit een euro aan gaat verdienen
Maar je moet wel 6+ blocks wachten voordat je er (praktisch 100%) zeker van kan zijn. Een uur.quote:
De kosten om een double spend uit te voeren zijn zo ontzettend hoog (en dat stijgt naarmate het netwerk meer rekenkracht krijgt) dat het voor bedragen onder de tienduizenden Dollars niet rendabel is om het überhaupt te proberen. Dus met een gemiddelde orderwaarde van ¤250 zou je het prima met 0 confirmations kunnen doen, 1 als je nog iets meer zekerheid wil.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:36 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar je moet wel 6+ blocks wachten voordat je er (praktisch 100%) zeker van kan zijn. Een uur.
Ik leer veel van jouw bijdrages. Wil je even bedanken daarvoorquote:Op dinsdag 3 december 2013 22:40 schreef Maxbet het volgende:
[..]
De kosten om een double spend uit te voeren zijn zo ontzettend hoog (en dat stijgt naarmate het netwerk meer rekenkracht krijgt) dat het voor bedragen onder de tienduizenden Dollars niet rendabel is om het überhaupt te proberen. Dus met een gemiddelde orderwaarde van ¤250 zou je het prima met 0 confirmations kunnen doen, 1 als je nog iets meer zekerheid wil.
Dankjewel, ik doe mijn best!quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik leer veel van jouw bijdrages. Wil je even bedanken daarvoor
Als iemand niet genoeg geld op zijn rekening heeft dan vindt er helemaal geen betaling plaats, jij zal daar als webwinkel niets van zien.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:04 schreef Maanvis het volgende:
ik begrijp het nog steeds niet; Wat is nou nodig om ZEKER te weten dat je je coins krijgt als webwinkel zijnde? SVP geen ophemelen en ook geen gare speculaties, ik wil gewoon de techniek weten. Bij ideal heeft een +/- 10% van de klanten denk ik niet genoeg geld op z'n rekening... hoe kan je met 100% zekerheid voorkomen dat er geen mensen tussen zitten die geen of niet genoeg bitcoins hebben...
Wat is deze? Misschien handig als je er een toelichting bij plaatst.. Leg dan ook even uit waarom het op Facebook zit en waarom het een gesloten groep is.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:19 schreef heiden6 het volgende:
https://www.facebook.com/groups/475410322514062/
Kun je helemaal niets zien dan., ook geen omschrijving of naam? Daar was ik me niet van bewust.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:25 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Wat is deze? Misschien handig als je er een toelichting bij plaatst.. Leg dan ook even uit waarom het op Facebook zit en waarom het een gesloten groep is.
quote:Bitcoin Nederland is dé plaats op Facebook waar je meer kunt leren over Bitcoin, de meest populaire virtuele munt op dit moment. Wat is het, hoe werkt het en belangrijk, hoe kom ik eraan en waar kan ik het in Nederland en Vlaanderen uitgeven.
99% zeker: zodra je de transactie in het netwerk zietquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:04 schreef Maanvis het volgende:
ik begrijp het nog steeds niet; Wat is nou nodig om ZEKER te weten dat je je coins krijgt als webwinkel zijnde?
Zodra de transactie door het netwerk verspreid wordt, is ie in ieder geval geldig (correct gesigned dus verstuurd door de werkelijke eigenaar, en voldoende funds). In principe wordt ie dan in het eerstvolgende block geconfirmed (tenzij er een hele gierige of zelfs geen fee bij zit, dan kan het langer duren) en tenzij er dan nog een fork komt van iemand die bewust die ene transactie er uit laat (maar da's echt een belachelijke heksentoer en zeer moeilijk en zeeeeer duur om te doen) is de tx daarmee definitief.quote:ik wil gewoon de techniek weten.
Dan kunnen ze zo'n betaling toch ook niet voltooien?quote:Bij ideal heeft een +/- 10% van de klanten denk ik niet genoeg geld op z'n rekening...
Niet genoeg coins = die transactie wordt niet erkend als valide, dus wordt niet eens door het netwerk gepropageerd, laat staan in een block opgenomen.quote:hoe kan je met 100% zekerheid voorkomen dat er geen mensen tussen zitten die geen of niet genoeg bitcoins hebben...
Goood!quote:Op woensdag 4 december 2013 04:26 schreef Tourniquet het volgende:
Bitcoinity is geswitcht naar mBTC!!![]()
quote:Op woensdag 4 december 2013 04:26 schreef Tourniquet het volgende:
Feest! Nu lijken BTC's weer een stuk goedkoper.quote:Op woensdag 4 december 2013 04:26 schreef Tourniquet het volgende:
Ik heb geen Facebook en moet dus helaas inloggen om het te kunnen bekijken.quote:Op woensdag 4 december 2013 00:39 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Kun je helemaal niets zien dan., ook geen omschrijving of naam? Daar was ik me niet van bewust.
[..]
Voor 20 euro wil ik hem wel van je overnemen.quote:Op woensdag 4 december 2013 13:19 schreef henk3412 het volgende:
ik heb 1 litecoin. hoe verkoop je die?
Dan wil ik hem van jou voor 25 euro. Maak je mooi even heel rap 5 euro winst.quote:Op woensdag 4 december 2013 13:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Voor 20 euro wil ik hem wel van je overnemen.
Troll...quote:Op woensdag 4 december 2013 13:19 schreef henk3412 het volgende:
ik heb 1 litecoin. hoe verkoop je die?
quote:Wellink: 'Bitcoin is erger dan Tulpenmanie'
Bitcoins zijn erger dan de Tulpenmanie. Toen kreeg je tenminste nog een tulp. Nu krijg je niks. Dat zei voormalig president van De Nederlandsche Bank Nout Wellink woendag tijdens een bijeenkomst met studenten van de Universiteit van Amsterdam.
Wellink omschreef tijdens de discussiebijeenkomst Room for Discussion de virtuele munt als een hype en constateerde dat 'dit bouwwerk' vroeg of laat instort.
Eerder al waarschuwden De Nederlandsche Bank en minister van financiën Jeroen Dijsselbloem voor virtuele valuta als de bitcoin. De koers van de virtuele munt is erg wisselvallig. Sterke pieken worden gevolgd door diepe dalen, vaak zonder dat daarvoor een duidelijk aanwijsbare reden is.
Tijdens de Nederlandse Tulpenmanie, zo rond 1636-1637, was de tulpenbol enorm waardevol. Na een plotselinge prijsdaling raakten veel tulpenhandelaren aan de grond. Economen zien het als de eerste goed beschreven economische bubbel in de geschiedenis.
Bron: Volkskrant
Nu krijg je pizzaquote:Toen kreeg je tenminste nog een tulp.
http://www.businesskorea.(...)bal-discussion-rapidquote:Op woensdag 4 december 2013 15:49 schreef videonatic het volgende:
Tot nu toe zijn alle uitspraken van bank representatives zeer negatief. Mooi
Valt me op dat Bitcoin een frisse wind uit Azie meebrengt!quote:Op woensdag 4 december 2013 16:26 schreef strbo het volgende:
[..]
http://www.businesskorea.(...)bal-discussion-rapid
Leuk artikelquote:Jitse Groen (Thuisbezorgd.nl): 'Bitcoin gaat harder dan iDEAL'
Minister Jeroen Dijsselbloem en De Nederlandsche Bank waarschuwen voor Bitcoin, ondertussen kan je er bij Takeaway.com al mee betalen. De afgelopen twee jaar kreeg het Nederlandse bedrijf (in Nederland bekend als Thuisbezorgd.nl) regelmatig verzoeken om Bitcoin toe te voegen als betaalmiddel. Hoewel het bedrijf altijd openstaat voor online innovaties - Thuisbezorgd implementeerde al vroeg iDeal en PayPal - hield het in eerste instantie de boot af. Volgens directeur-eigenaar Jitse Groen gaat het namelijk niet zozeer om de mogelijkheid om met Bitcoin te betalen, maar dat er daadwerkelijk mensen zijn die ermee betalen. 'We hebben constant gekeken welke groepen al gebruik maakten van Bitcoin als betaalmiddel,' zegt Groen. 'We constateerden dat nerds en gamers ruim vertegenwoordigd zijn in die groepen en laat dat nu net een interessante doelgroep voor ons product zijn.'
Harder dan iDEAL
Sinds Thuisbezorgd begin november Bitcoin als geldig betaalmiddel accepteert, vinden volgens Groen een paar honderd transacties per dag in Europa plaats (in Nederland 100), wat neerkomt op zo'n 6.000 euro omzet per maand. 'Als je beseft dat we maandelijks over de miljoen bestellingen behandelen, begrijp je dat het nog geen grote impact heeft op onze omzet. Het valt vrijwel in het niet.' Toch ziet Groen de potentie van Bitcoin. 'Als je het vergelijkt met andere betaalmogelijkheden die we geïmplementeerd hebben, zoals creditcard en iDEAL, dan gaat het met Bitcoin een stuk harder. Bij iDEAL hadden we in de eerste fase slechts tien betalingen op een dag.'
Schommelende koers
Ook Groen zag de koers van Bitcoin de afgelopen weken explosief stijgen. Tijdens het interview rekent hij MT voor dat een portie spareribs van de Spare Ribs Express met de koers van dat moment 0,0273 Bitcoin kost. 'Wij vinden onszelf het hipste internetbedrijf van Nederland, met inmiddels 250 werknemers. En hoewel we heel flexibel zijn om nieuwe dingen te implentereren, zijn we wel een stuk voorzichtiger geworden dan vroeger. Dus hebben we goed gekeken naar de risico's, aangezien de koers nogal fluctueert. Wij zijn een bedrijf dat het moet hebben van marges, dus wanneer een koers zo schommelt als Bitcoin loop je al snel het gevaar dat je marges kwijtraakt. Voor ons was het van belang dat we Bitcoin vrij direct konden omzetten naar Euro's. Daarom zijn we in zee gegaan met Bitpay, die bitcoins converteren naar euros. Zij zorgen ervoor dat we de volgende dag het bedrag in Euro's binnen hebben.'
Goed voor imago
Eerlijk gezegd had Groen de enorme media-aandacht niet verwacht nadat ze als een van de eerste 'normale bedrijven' bekend maakten Bitcoin te accepteren. 'Ik dacht dat we in een paar techblaadjes terecht zouden komen, maar het is zeer breed uitgemeten, ook in het buitenland. Ik kreeg zelfs telefoontjes uit de VS en Singapore.' Op die manier was het nieuws onbedoeld goed voor het imago van het bedrijf. 'Gamers lopen met ons weg in ieder geval. We krijgen best veel mail uit die hoek en dat was toen we iDEAL introduceerden niet zo. Die groep gelooft er kennelijk heilig in en zien het als een acceptatie van hun betaalmiddel.'
Sympathie voor nerds
Groen vervolgt: 'Ik ben dit bedrijf gestart als student met een paar honderd euro,' zegt Groen. 'Sindsdien hebben we altijd veel sympathie gehouden voor studenten en nerds. We waren ook al heel snel met een iPhone-app bijvoorbeeld. We zijn in die zin altijd bezig met innovatie, dat zit in ons DNA. Hoewel we ook niet overal meteen instappen, niet in de laatste plaats omdat we dan een beperkte ontwikkeltijd hebben. Daarom heeft het ook twee jaar geduurd voordat we met Bitcoin aan de slag gingen. Toch zijn we nog relatief vroeg, zo blijkt.'
Eten, dus niet speculeren
Door de huidige koers begrijpt Groen dat bezitters van Bitcoin goud in handen hebben (en dat ook zijn bedrijf er grif geld mee kan verdienen), als ze de munt niet meteen omwisselen in Euro's maar oppotten. Maar: 'We zijn een bedrijf waar je eten kunt bestellen, we zijn geen speculanten. Ik bedoel, we zetten ons geld ook niet op een spaarrekening of gaan ermee beleggen. Die keuze heb je natuurlijk wel als ondernemer, maar wij houden ons bezig met eten.'
Chinees achter luikje
Groen verwacht dat er steeds meer gebruik zal worden gemaakt van Bitcoin, mits de koers niet crasht. Toch erkent hij onmiddellijk dat veel over Bitcoin nog in nevelen is gehuld. 'Bitcoin blijft geheimzinnig. Ze vertegenwoordigen een waarde, net zoals goud dat doet. Alleen goud bestaat, Bitcoins zijn niet echt. Je weet niet zeker of er aan de achterkant een luikje zit, waar een Chinees van elke Bitcoin een paar Euro afroomt. Dat weet je gewoon niet. Dit is verzonnen door één kerel en het blijft onduidelijk wie het nu precies is. Voor hetzelfde geld is het een groot pyramidespel. En je kunt veel zeggen over centrale banken, maar dat hun systeem een pyramidespel is, is toch echt niet zo. Wat dat betreft is Bitcoin niet eens speculeren, maar ordinair gokken.
Ga het deze week voor de grap eens op de zaak vragenquote:Op woensdag 4 december 2013 20:34 schreef videonatic het volgende:
http://www.policeone.com/(...)tcoin-city-approves/
Police Chief asks to be paid in Bitcoin, city approves
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |