wegens de bloedtests bedoel je?quote:Op zondag 12 januari 2014 17:50 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Ik ben bang voor spuiten. Als ik niet bang voor spuiten zou zijn dan zou ik clozapine slikken.
Ok. Succes ermee in ieder geval.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:53 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Weet ik nog niet, ben pas zeventien. Nu heb ik weinig last van overprikkeling anders zie ik liever een hogere dosis dan 4mg Orap. Alhoewel afbouwen dan nog langer zal duren wat erg jammer is.
Ik ben ook wel benieuwd hoe jij het zou aanpakken, zie post #179. Maar dat weet je dus niet? Je weet enkel dat medicijnen geen optie zijn?quote:Op zondag 12 januari 2014 17:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zou het niet weten maar volgens mij stelde ik iemand anders een vraag....
Heb ik dat gezegd, dat medicijnen geen optie zijn in dit geval?quote:Op zondag 12 januari 2014 18:04 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd hoe jij het zou aanpakken, zie post #179. Maar dat weet je dus niet? Je weet enkel dat medicijnen geen optie zijn?
quote:Op zondag 12 januari 2014 18:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb ik dat gezegd, dat medicijnen geen optie zijn in dit geval?
Wat bedoel je hier mee?quote:Op zondag 12 januari 2014 01:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja als het werkt voor je fijn. Maar het is natuurlijk drugs en verslavend. Ik houd die chemische troep liever buiten mijn lichaam.
Dat wil toch niet zeggen dat ik jou geen vraag mag stellen.quote:Op zondag 12 januari 2014 17:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zou het niet weten maar volgens mij stelde ik iemand anders een vraag....
Precies zoals ik het zeg. Dat ik het liever buiten mijn lichaam houdt. En dat ik niet zomaar die troep zal gaan slikken.quote:
Niemand slikt zoiets 'zomaar'. Het is niet zo dat de dokters recepten schrijven alsof ze snoepgoed aan het delen zijn.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Precies zoals ik het zeg. Dat ik het liever buiten mijn lichaam houdt. En dat ik niet zomaar die troep zal gaan slikken.
Ze denken misschien dat ze niet zonder kunnen, dat is niet hetzelfde als verslaafd zijn. Drugs werken meteen: je wil je goed voelen, je slikt een pil en hopla. Bij antidepressiva is er geen onmiddelijk effect, het duurt weken voor je er iets van merkt. Een aantal, vooral die met korte halfwaardetijd, kunnen wel "ontwenningsverschijnselen" veroorzaken, maar ook die zijn niet vergelijkbaar met drugs.quote:Op zondag 12 januari 2014 16:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zeg ik helemaal niet. Feit is dat er een heleboel medicijnen zijn die erg veslavend zijn en vergelijkbaar zijn met drugs. Zoals bv antidepressiva. Er zijn onwijs veel mensen die dat slikken en er gewoon verslaafd aan zijn.
quote:Op zondag 12 januari 2014 19:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niemand slikt zoiets 'zomaar'. Het is niet zo dat de dokters recepten schrijven alsof ze snoepgoed aan het delen zijn.
Het is ook troep. Iedereen houdt het het liefst buiten zijn of haar lichaam. Maar in bepaalde situaties heb je het wel nodig om normaal de functioneren.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Precies zoals ik het zeg. Dat ik het liever buiten mijn lichaam houdt. En dat ik niet zomaar die troep zal gaan slikken.
Bij de mijne is het andersom. Hij stelt het uit tot het laatste moment. Maar dat doe ik zelf ook altijd, dus het klikt wel.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:22 schreef meth1745 het volgende:
![]()
Dan heb ik geluk, mijn dokter schrijft me altijd voor wat ik vraag. Best grappig hoe het steeds op precies dezelfde wijze eindigt:
hij opkijkend, met de pen in de hand: "nog iets?"
ik: ... euh.. misschien nog ...
hij: ..schrijft.. "verder nog iets?"
Ik: .... tracht nog iets te bedenken.. euhh... geeft op .. nee, dat is het.
Maar ja, jouw arts kent je door en door neem ik aan, dus die weet dat de medicijnen gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:22 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ze denken misschien dat ze niet zonder kunnen, dat is niet hetzelfde als verslaafd zijn. Drugs werken meteen: je wil je goed voelen, je slikt een pil en hopla. Bij antidepressiva is er geen onmiddelijk effect, het duurt weken voor je er iets van merkt. Een aantal, vooral die met korte halfwaardetijd, kunnen wel "ontwenningsverschijnselen" veroorzaken, maar ook die zijn niet vergelijkbaar met drugs.
Benzos zijn wel verslavend, ze voldoen aan al de voorwaarden: geven meteen een goed gevoel, veroorzaken afkickverschijnselen, reinforcement aangetoond bij proefdieren etc..
[..]![]()
Dan heb ik geluk, mijn dokter schrijft me altijd voor wat ik vraag. Best grappig hoe het steeds op precies dezelfde wijze eindigt:
En als dokters zeggen dat je iets wel moet slikken, doe je het?quote:Op zondag 12 januari 2014 19:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niemand slikt zoiets 'zomaar'. Het is niet zo dat de dokters recepten schrijven alsof ze snoepgoed aan het delen zijn.
Het maakt niet uit dat er geen onmiddelijk effect optreed, je gaat je beter voelen, precies hetzelfde als met drugs.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:22 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ze denken misschien dat ze niet zonder kunnen, dat is niet hetzelfde als verslaafd zijn. Drugs werken meteen: je wil je goed voelen, je slikt een pil en hopla. Bij antidepressiva is er geen onmiddelijk effect, het duurt weken voor je er iets van merkt. Een aantal, vooral die met korte halfwaardetijd, kunnen wel "ontwenningsverschijnselen" veroorzaken, maar ook die zijn niet vergelijkbaar met drugs.
Benzos zijn wel verslavend, ze voldoen aan al de voorwaarden: geven meteen een goed gevoel, veroorzaken afkickverschijnselen, reinforcement aangetoond bij proefdieren etc..
[..]![]()
Als ik-ik noem maar wat-blaasontsteking heb en de dokter schrijft me een kuurtje voor, reken maar dat ik dat slik. Als ik dat niet doe heb ik de kans op nierbekkenontsteking en dat is geen pretje.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En als dokters zeggen dat je iets wel moet slikken, doe je het?
Tja dat is dan het verschil tussen jou en mij blijkbaar....quote:Op zondag 12 januari 2014 20:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als ik-ik noem maar wat-blaasontsteking heb en de dokter schrijft me een kuurtje voor, reken maar dat ik dat slik. Als ik dat niet doe heb ik de kans op nierbekkenontsteking en dat is geen pretje.
En ja, ik weet dat je bij blaasontsteking heel veel moet drinken maar dat is niet altijd afdoende. Dus blij dat daar goede medicijnen voor zijn.
Geen garantie idd, maar wel een veel hogere kans.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja dat is dan het verschil tussen jou en mij blijkbaar....
Ik ben zelf de beste dokter van mijn lichaam en bepaal nog altijd zelf wat ik erin gooi. Ook al heeft daar iemand voor geleerd dat wil niet zeggen dat hij of zij het bij het juiste eind heeft.
Dat maakt wel uit voor de link tussen de pil slikken en het beter voelen. Sowieso is de vergelijking beter voelen, dus drugs veel te simplistisch.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:36 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het maakt niet uit dat er geen onmiddelijk effect optreed, je gaat je beter voelen, precies hetzelfde als met drugs.
Zou jij een ontsteking gewoon door laten woekeren?quote:Op zondag 12 januari 2014 20:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja dat is dan het verschil tussen jou en mij blijkbaar....
Ik ben zelf de beste dokter van mijn lichaam en bepaal nog altijd zelf wat ik erin gooi. Ook al heeft daar iemand voor geleerd dat wil niet zeggen dat hij of zij het bij het juiste eind heeft.
Hij weet dat ik meth neem en ook andere drugs genomen heb, misschien denkt ie dat de medicijnen in vergelijking daarmee weinig kwaad kunnen. Vroeger had ik meerdere dokters waar ik langs ging, da's het voordeel van België, je kan vrij kiezen, desnoods prik je een willekeurige naam in het telefoonboek, maakt niet uit.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar ja, jouw arts kent je door en door neem ik aan, dus die weet dat de medicijnen gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn.
Niet als je van een ander concept uitgaat wat betreft de gezondheid. Ik geloof dat de ziekte die je hebt ergens vandaan komt. Door een disbalans in het lichaam of geest. Dan kan je wel wat chemische troep erin gooien omzo de symptomen te onderdrukken maar daar wordt het in de basis niet beter van.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:54 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Geen garantie idd, maar wel een veel hogere kans.
Nee hoor. Meeste mensen gebruiken drugs omdat ze zich beter willen voelen omdat ze het leven te zwaar vinden.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat maakt wel uit voor de link tussen de pil slikken en het beter voelen. Sowieso is de vergelijking beter voelen, dus drugs veel te simplistisch.
Dat zeg ik niet.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou jij een ontsteking gewoon door laten woekeren?
Hij ziet al die andere dingen waarschijnlijk als een soort methadonquote:Op zondag 12 januari 2014 21:00 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Hij weet dat ik meth neem en ook andere drugs genomen heb, misschien denkt ie dat de medicijnen in vergelijking daarmee weinig kwaad kunnen. Vroeger had ik meerdere dokters waar ik langs ging, da's het voordeel van België, je kan vrij kiezen, desnoods prik je een willekeurige naam in het telefoonboek, maakt niet uit.
Trouwens, m'n gezondheid komt nauwelijks ter sprake bij een visite, ik was in m'n studentenperiode nogal een frequent café bezoeker en hij lijkt dat nog steeds te zijn, dus krijg ik te horen wie tegenwoordig wat doet, of verhalen over vroeger, of over z'n lekkend dak. Zelfs een visite in z'n kelder doorgebracht omdat hij advies over de elektrische installatie wilde ...
Bij depressie zit je daar nog redelijk bij in de buurt, in de zin dat bijvoorbeeld neurotransmitters uit balans zijn. Echter, die 'chemische troep' zoals jij het noemt is dan juist dat weer in balans te brengen. Misschien zit de werking van sommige medicijnen wel dichter bij wat jij wil dan je denktquote:Op zondag 12 januari 2014 21:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niet als je van een ander concept uitgaat wat betreft de gezondheid. Ik geloof dat de ziekte die je hebt ergens vandaan komt. Door een disbalans in het lichaam of geest. Dan kan je wel wat chemische troep erin gooien omzo de symptomen te onderdrukken maar daar wordt het in de basis niet beter van.
Maar ieder zo zijn visie.
Dat bedoel ik niet. Als je het zo simpel defineert moet je eten, slaap en een massage ook als drugs bestempelen.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee hoor. Meeste mensen gebruiken drugs omdat ze zich beter willen voelen omdat ze het leven te zwaar vinden.
Drugs: Je slikt wat en je voelt je beter.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat maakt wel uit voor de link tussen de pil slikken en het beter voelen. Sowieso is de vergelijking beter voelen, dus drugs veel te simplistisch.
Tja dat is weer zo'n als wat. Ik heb het over het principe. Jij doet precies wat de dokter je opdraagt. Ik niet. Dat is het verschil.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat zou je doen als je een blindedarmontsteking krijgt?
Maar geef eens antwoord dan als je wilt? Wat zou je doen? Als de dokter je een operatie aanraadt doe je het dan? En slik je pijnstillers tot het momennt gekomen is dat je onder narcose gaat?quote:Op zondag 12 januari 2014 21:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja dat is weer zo'n als wat. Ik heb het over het principe. Jij doet precies wat de dokter je opdraagt. Ik niet. Dat is het verschil.
Drugs en medicijnen liggen veel dichter bij elkaar.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Als je het zo simpel defineert moet je eten, slaap en een massage ook als drugs bestempelen.
Dat zou ik dan op dat moment wel bekijken. Ligt aan een heleboel dingen.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar geef eens antwoord dan als je wilt? Wat zou je doen? Als de dokter je een operatie aanraadt doe je het dan? En slik je pijnstillers tot het momennt gekomen is dat je onder narcose gaat?
Op dat moment voornamelijk vreselijke pijn. Nou, reken maar dat je blij bent met de morfine. En niet omdat je er zo'n high van krijgt maar omdat het de pijn wegneemt.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat zou ik dan op dat moment wel bekijken. Ligt aan een heleboel dingen.
Een vriendin van een vriendin van me had een hernia. Maanden aan de morfine geweest. Daarna operatie en toen werd er gezegd, ga maar huis en bouw de morfine af hoe je wilt. Zware afkickverschijnselen gehad zodat ze weer opgenomen moest worden in het ziekenhuis.....quote:Op zondag 12 januari 2014 21:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Op dat moment voornamelijk vreselijke pijn. Nou, reken maar dat je blij bent met de morfine. En niet omdat je er zo'n high van krijgt maar omdat het de pijn wegneemt.
Je zou die interviews met die psychiaters eens moeten bekijken van Coen Verbaak. Dan heb je zelf ook niet meer zoveel vertrouwen in dat soort "deskundigen".quote:Op zondag 12 januari 2014 21:37 schreef ajacied4lf het volgende:
Als het puntje bij paaltje komt, en je ziet zelf geen oplossing, dan zal je gewoon naar de dokter luisteren.
Daar zijn genoeg mogelijke verschillen. Neem bijvoorbeeld pijnmedicatie. Die slik je, en je voelt je beter omdat de pijn afneemt. Bij drugs voel je je beter omdat je je fix hebt gehad, een neurotransmitter geactiveerd wordt, etc etc.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Drugs: Je slikt wat en je voelt je beter.
Bepaalde medicijnen: je slikt wat en je voelt je beter.
Wat is het verschil?
Joh, daarom is jouw vergelijking ook veel te simplistisch...quote:Op zondag 12 januari 2014 21:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Drugs en medicijnen liggen veel dichter bij elkaar.
Feit: XTC is in Nederland op de markt gekomen als afslankmiddel. En daarvoor werd het als medicijn gebruikt:
In de jaren zeventig kwam het middel in zwang in de psychiatrie en psychotherapie, waar het gebruikt werd ter ondersteuning van de behandeling van depressieve en neurotische patiënten, en in relatietherapie.
Bron wiki.
Laat me raden, in 1 keer gestopt?quote:Op zondag 12 januari 2014 21:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Een vriendin van een vriendin van me had een hernia. Maanden aan de morfine geweest. Daarna operatie en toen werd er gezegd, ga maar huis en bouw de morfine af hoe je wilt. Zware afkickverschijnselen gehad zodat ze weer opgenomen moest worden in het ziekenhuis.....
Dat lag dus aan de manier van afbouwen. Beetje jammer, maar dat kan natuurlijk ook goed gaan.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Een vriendin van een vriendin van me had een hernia. Maanden aan de morfine geweest. Daarna operatie en toen werd er gezegd, ga maar huis en bouw de morfine af hoe je wilt. Zware afkickverschijnselen gehad zodat ze weer opgenomen moest worden in het ziekenhuis.....
Zoiets ja, dingen altijd voorzichtig afbouwen, dan is het prima te doen.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Laat me raden, in 1 keer gestopt?
Veel mensen nemen drugs omdat ze geestelijke pijn hebben.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daar zijn genoeg mogelijke verschillen. Neem bijvoorbeeld pijnmedicatie. Die slik je, en je voelt je beter omdat de pijn afneemt. Bij drugs voel je je beter omdat je je fix hebt gehad, een neurotransmitter geactiveerd wordt, etc etc.
Tuurlijk. Ik toon hier aan dat er weinig verschil zit tussen drugs en medicijnen -edit-In plaats van dat je nou eens zou zeggen, ja je hebt gelijk in dit geval. Zal je sieren.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Joh, daarom is jouw vergelijking ook veel te simplistisch...
Oh krijgen we dat kinderachtige gedoe weer? Ik geef je zelfs voorbeelden waar verschillen zitten, en dat is dan opeens er omheen lullen. Geef jij nou maar toe dat je het fout had. Dat zal je sieren...quote:Op zondag 12 januari 2014 23:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ik toon hier aan dat er weinig verschil zit tussen drugs en medicijnen . In plaats van dat je nou eens zou zeggen, ja je hebt gelijk in dit geval. Zal je sieren.
Gast, we hadden een discussie over of drugs en medicijnen en of ze veel op elkaar lijken. Ik laat je een voorbeeld zien van XTC wat een HARDDRUG is wat eerst werd gebruikt als MEDICIJN voor afslanken en bij bepaalde therapieen. Duidelijker bewijs kan je niet krijgen. En nog zeg je dat ik fout zit.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:40 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oh krijgen we dat kinderachtige gedoe weer? Ik geef je zelfs voorbeelden waar verschillen zitten, en dat is dan opeens er omheen lullen. Geef jij nou maar toe dat je het fout had. Dat zal je sieren...
essentieel woordje hierquote:
je weet niet wat je zegt. Er wordt alleen onderzoek gedaan naar waar geld is. .. niet waar problemen met de gezondheid zijn.quote:
Men weet dat alle shooters in scholen, bioscopen en winkelcentra onder invloed waren van de rommel van BadPharma. Of het nu in Amerika, Noorwegen of Nederland is.quote:Op zondag 12 januari 2014 09:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is maar waar je voor kiest. Alhoewel, genoeg gevallen bekend van mensen die als het juist door die medicijnen goed gaat ervoor kiezen ze maar niet meer te slikken. Met alle gevolgen van dien.
Ohja ?? en waarom gaat iedereen dan als domme schapen zich laten vaccineren voor de griep, hpv of iets anders. De patient is zo walgelijk ongeinformeerd.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
... terwijl de dokter het roept omdat hij daardoor een dik gevulde portemonnee van krijgt en niet omdat hij bezorgd is over de gezondheid van de patient.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En als dokters zeggen dat je iets wel moet slikken, doe je het?
het kan ook met hypnose !?quote:Op zondag 12 januari 2014 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar geef eens antwoord dan als je wilt? Wat zou je doen? Als de dokter je een operatie aanraadt doe je het dan? En slik je pijnstillers tot het momennt gekomen is dat je onder narcose gaat?
hoe in vredesnaam zou je daar gelijk in moeten geven?!quote:Op zondag 12 januari 2014 23:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ik toon hier aan dat er weinig verschil zit tussen drugs en medicijnen -edit-In plaats van dat je nou eens zou zeggen, ja je hebt gelijk in dit geval. Zal je sieren.
op een gegeven moment is een medicijn lucratiever om het als partydrugs te introduceren.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
essentieel woordje hieren trouwens werkt xtc best goed om af te vallen, de meeste gebruikers die ik ken zijn niet de dikste personen
Hoe vervelend narcose ook is, hypnose werkt niet als het lijdend voorwerp niet mee wil werken (al dan niet onbewust).quote:Op maandag 13 januari 2014 08:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het kan ook met hypnose !?
van narcose heb je nogal vervelden bijwerkingen.
En een verdienen dat BadPharma doet door al die clandestiene XTC-labs!quote:Op maandag 13 januari 2014 08:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
op een gegeven moment is een medicijn lucratiever om het als partydrugs te introduceren.
Eerder andersom de lijnende mensen gingen waarschijnlijk hun medicijn ook recreatief gebruiken.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
op een gegeven moment is een medicijn lucratiever om het als partydrugs te introduceren.
En ik zeg je nu al meerdere keren, inc voorbeelden dat dat veel te simplistisch gedacht is! Bij sommige medicijnen is dat verschil idd zeer klein, maar dat is niet zo algemeen het geval als jij het doet klinken.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Gast, we hadden een discussie over of drugs en medicijnen en of ze veel op elkaar lijken. Ik laat je een voorbeeld zien van XTC wat een HARDDRUG is wat eerst werd gebruikt als MEDICIJN voor afslanken en bij bepaalde therapieen. Duidelijker bewijs kan je niet krijgen. En nog zeg je dat ik fout zit.
-edit-
Trusten.
We kunnen dus de studie medicijnen wel schrappen want een Rasti Rostelli-cursus volstaat ?quote:Op maandag 13 januari 2014 08:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Net als met Viagraquote:Op maandag 13 januari 2014 09:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Eerder andersom de lijnende mensen gingen waarschijnlijk hun medicijn ook recreatief gebruiken.
ja doe maar grappig.. . maar mindcontrol is krachtiger dan je denkt.quote:Op maandag 13 januari 2014 09:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We kunnen dus de studie medicijnen wel schrappen want een Rasti Rostelli-cursus volstaat ?
quote:In Belgie is men al langer bezig met het toepassen van hypnose als pijnstiller. Professor dokter Marie-Elisabeth Faymonville, anesthesiste in het Sart-Tilman Universiteit Ziekenhuis in Luik heeft de afgelopen vijftien jaar zesduizend mensen onder hypnose gebracht en ze daarna met een plaatselijke verdoving geopereerd.
bron
http://www.l1.nl/nieuws/z(...)raties-onder-hypnose
Aha, en die plaatselijke verdoving bestond uit?quote:Op maandag 13 januari 2014 10:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ja doe maar grappig.. . maar mindcontrol is krachtiger dan je denkt.
[..]
Dat ben ik niet met je eens, dat verschilt per dokter. Mijn nichtje is bv ook huisarts en die is zeker wel bezorgd over het wel en wee van de de patient maar het hele vaccinatieverhaal is bij haar er ook zo hardnekkig ingestampt dat je dat er moeilijk uitkrijgt. Wel mooi om te zien dat mijn ouders haar dan vertellen dat ze de griepprik niet meer nemen en mijn zusje twijfelt om haar kind te laten vaccineren. Daar kan ze maar moeilijk mee omgaan.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
... terwijl de dokter het roept omdat hij daardoor een dik gevulde portemonnee van krijgt en niet omdat hij bezorgd is over de gezondheid van de patient.
natuurlijk verschilt het per dokterquote:Op maandag 13 januari 2014 10:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, dat verschilt per dokter. Mijn nichtje is bv ook huisarts en die is zeker wel bezorgd over het wel en wee van de de patient maar het hele vaccinatieverhaal is bij haar er ook zo hardnekkig ingestampt dat je dat er moeilijk uitkrijgt. Wel mooi om te zien dat mijn ouders haar dan vertellen dat ze de griepprik niet meer nemen en mijn zusje twijfelt om haar kind te laten vaccineren. Daar kan ze maar moeilijk mee omgaan.
Komt ie weer met zijn stopwoordje simplistisch. Je zou er zelf simpel van worden....quote:Op maandag 13 januari 2014 09:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En ik zeg je nu al meerdere keren, inc voorbeelden dat dat veel te simplistisch gedacht is! Bij sommige medicijnen is dat verschil idd zeer klein, maar dat is niet zo algemeen het geval als jij het doet klinken.
de term voor medicijn in engels verraad al dat: medicijn == drugsquote:Op maandag 13 januari 2014 10:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Komt ie weer met zijn stopwoordje simplistisch. Je zou er zelf simpel van worden....
Maar goed, je geeft nu dus toe dat ik gelijk heb in 1 geval maar dat het niet opgaat voor de rest. Dat is al een vooruitgang in ieder geval. Ik kan je trouwens nog wel een goed voorbeeld noemen van drugs=medicijnen. Wiet.
En ik heb van jou geen voorbeelden gezien trouwens waarom het niet zo is.
Dan moet je beter lezen...quote:Op maandag 13 januari 2014 10:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Komt ie weer met zijn stopwoordje simplistisch. Je zou er zelf simpel van worden....
Maar goed, je geeft nu dus toe dat ik gelijk heb in 1 geval maar dat het niet opgaat voor de rest. Dat is al een vooruitgang in ieder geval. Ik kan je trouwens nog wel een goed voorbeeld noemen van drugs=medicijnen. Wiet.
En ik heb van jou geen voorbeelden gezien trouwens waarom het niet zo is.
De meeste drugs zijn medicijnen of analogen ervan. Maar er zijn veel meer medicijnen die geen drugs zijn. Dat cocaine, heroine, xtc etc vroeger als medicijn gebruikt werden betekent niet dat men toen onverantwoordelijk was of iets dergelijks, uiteindelijk raakt slechts een minderheid verslaafd.quote:Op zondag 12 januari 2014 23:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Gast, we hadden een discussie over of drugs en medicijnen en of ze veel op elkaar lijken. Ik laat je een voorbeeld zien van XTC wat een HARDDRUG is wat eerst werd gebruikt als MEDICIJN voor afslanken en bij bepaalde therapieen. Duidelijker bewijs kan je niet krijgen. En nog zeg je dat ik fout zit.
-edit-
Trusten.
Niks mis met narcose.quote:Op maandag 13 januari 2014 08:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Bedankt voor de extra voorbeelden! Hekje lees je mee?quote:Op maandag 13 januari 2014 11:11 schreef meth1745 het volgende:
[..]
De meeste drugs zijn medicijnen of analogen ervan. Maar er zijn veel meer medicijnen die geen drugs zijn. Dat cocaine, heroine, xtc etc vroeger als medicijn gebruikt werden betekent niet dat men toen onverantwoordelijk was of iets dergelijks, uiteindelijk raakt slechts een minderheid verslaafd.
Velen vinden het verbazend dat je vroeger morphine preparaten vrij kon krijgen, dat ze gebruikt werden om babies rustig te houden etc... maar dat heeft toch niet geleid tot massa verslaafden; toen die middelen van de markt genomen werden liep men niet massaal naar dealers.
Tegen zoveel koppige stupiditeit heeft het niet veel nut nee, als je kinderachtig gaat ontkennen dat ik geen voorbeeld heb gegeven.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:13 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hahaha. Ok als je niet verder wilt gaan met deze discussie zeg dat dan gewoon...
Kijk, dat bedoel ik nou met stupiditeit. Stel alle drugs zijn medicijnen, wat idd redelijk in de buurt komt. Dat betekend niet dat alle medicijnen drugs zijn...quote:Op maandag 13 januari 2014 11:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Bedankt voor de extra voorbeelden! Hekje lees je mee?
De discussie gaat erover of medicijnen en drugs dicht bij elkaar liggen of niet. Ik zeg van wel, hekje zegt van niet. Volgens hekje ligt slapen net zo dicht bij medicijnen als drugs...
Ja en? ik snap je punt niet. Drugs zijn medicijnen dat betekent dus dat ze werken anders zouden mensen ze niet gebruiken als drugs.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
de term voor medicijn in engels verraad al dat: medicijn == drugs
Lambiekje?quote:Op maandag 13 januari 2014 10:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Aha, en die plaatselijke verdoving bestond uit?
Nog afgezien van het feit dat het woord 'medicine' ook nog gewoon gebruikt wordt natuurlijk.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja en? ik snap je punt niet. Drugs zijn medicijnen dat betekent dus dat ze werken anders zouden mensen ze niet gebruiken als drugs.
Medicine wordt ook gebruikt voor drugkszquote:Op maandag 13 januari 2014 11:44 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat het woord 'medicine' ook nog gewoon gebruikt wordt natuurlijk.
Net als drogue en médicine in het Frans overigens, waar de Engelsen het vandaan hebben.
Argument van niets.
Heb je google geprobeerd?quote:Op maandag 13 januari 2014 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
om een disucussie zonder einde aan te zwengelen de claim dat niet ontbijten 'slecht' zou zijn probeer maar eens te vinden wat er met die slecht bedoeld wordt, er wordt heel veel gezegd maar niet wat.
quote:Skipping breakfast can increase the risk of obesity, high blood pressure, high cholesterol, diabetes, and heart disease.
quote:People should eat breakfast in order to look after their hearts, according to researchers in the US
quote:The NHS says “Eating breakfast has long term health benefits. It can reduce obesity, high blood pressure, heart disease and diabetes”.
Mijn punt wat ik probeer te maken is dat drugs en medicijnen niet zo veel van elkaar verschillen. Dat punt heb ik al duidelijk aangetoond. Dat jij te koppig bent om dat toe te geven is jouw probleem.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik nou met stupiditeit. Stel alle drugs zijn medicijnen, wat idd redelijk in de buurt komt. Dat betekend niet dat alle medicijnen drugs zijn...
En verander mijn woorden ajb niet. Ik zeg dat volgens de definitie die jij gebruikt je slapen ook als drugs moet bestempelen. Daarom is die definitie veel te simplistisch.
Er is helemaal geen verschil. Het verschil wordt gemaakt door de manier waarop/voor het gebruikt wordt.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Mijn punt wat ik probeer te maken is dat drugs en medicijnen niet zo veel van elkaar verschillen. Dat punt heb ik al duidelijk aangetoond. Dat jij te koppig bent om dat toe te geven is jouw probleem.
En dan kan je nog zo vaak de woorden "simplistisch" en "stupiditeit" gebruiken maar dat zegt meer over jou dan over mij.
Nee Japie. Jij denkt dat duidelijk aan te hebben getoond, maar dat is alleen omdat je alles wat daar tegenin gaat gewoon negeerd.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Mijn punt wat ik probeer te maken is dat drugs en medicijnen niet zo veel van elkaar verschillen. Dat punt heb ik al duidelijk aangetoond. Dat jij te koppig bent om dat toe te geven is jouw probleem.
En dan kan je nog zo vaak de woorden "simplistisch" en "stupiditeit" gebruiken maar dat zegt meer over jou dan over mij.
Met andere woorden het stelt je metabolisme in, dit soort dingen wordt gemeten in groepen die normaal wel ontbijten, als die niet gaan ontbijten werkt dat ontregelend. Ikzelf heb nooit last ondervonden van niet ontbijten. Ik vind het te ver gaan om aan de hand van een paar hormoon waardes iets 'goed' of 'slecht' te noemen, noem het dan gewoon afwijkend van het gemiddelde.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:11 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Heb je google geprobeerd?
[..]
[..]
[..]
i.d.d.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Met andere woorden het stelt je metabolisme in, dit soort dingen wordt gemeten in groepen die normaal wel ontbijten, als die niet gaan ontbijten werkt dat ontregelend. Ikzelf heb nooit last ondervonden van niet ontbijten. Ik vind het te ver gaan om aan de hand van een paar hormoon waardes iets 'goed' of 'slecht' te noemen, noem het dan gewoon afwijkend van het gemiddelde.
Maar de medische wereld heeft imo te vaak de korte bocht constructie, afwijkend van gemiddeld == slecht.
Nog maar een keer proberen een antwoord uit je te persen.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ja doe maar grappig.. . maar mindcontrol is krachtiger dan je denkt.
Productcataloguscursusje van BadPharma is ook zonder Tosti-tortelini overbodig.
[..]
The Devil’s Breath, of Scopolamine.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nog maar een keer proberen een antwoord uit je te persen.
Die plaatselijke verdoving, is die van Big Pharma?
Lambiekje?quote:Op maandag 13 januari 2014 13:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar ik antwoordde op je opmerking:quote:Op maandag 13 januari 2014 12:48 schreef Bosbeetle het volgende:
en ook dit:
• Men who reported they skipped breakfast had a 27 percent higher risk of heart attack or death from coronary heart disease than those who reported they didn’t.
• The men who reported not eating breakfast were younger than those who did, and were more likely to be smokers, employed full time, unmarried, less physically active and drank more alcohol.
• Men who reported eating late at night (eating after going to bed) had a 55 percent higher coronary heart disease risk than those who didn’t. But researchers were less convinced this was a major public health concern because few men in the study reported this behavior.
• During the study, 1,572 of the men had first-time cardiac events.
Met andere woorden mensen die er een slecht dieet op nahouden hebben een grotere kans om in een groep te vallen die niet ontbijt s'ochtends. Opzich een leuke conclusie maar het zegt niets over of ontbijten wel of niet goed is.
Met slecht wordt in dit geval bedoeld: meer kans op diabetes, hartaandoeningen, hoge bloeddruk etc...quote:de claim dat niet ontbijten 'slecht' zou zijn probeer maar eens te vinden wat er met die slecht bedoeld wordt, er wordt heel veel gezegd maar niet wat. De meting van 'slechtheid' is bij mij vaak het grootste raadsel in de medische wereld.
http://www.ncbi.nlm.nih.g(...)-who-skip-breakfast/quote:After adjusting for diet, demographic factors and activity:
men who did not eat breakfast had a 27% higher risk of coronary heart disease than men who ate breakfast (relative risk 1.27, 95% confidence interval (CI) 1.06 to 1.53)
men who ate late at night (after they had gone to bed) had a 55% higher risk of coronary heart disease than men who didn't (relative risk 1.55, 95% CI 1.05 to 2.29)
no association was observed between eating frequency and risk of coronary heart disease
Als je daarbij nog bedenkt dat de data betreffende eetgewoontes niet meer was dan de antwoorden die de mannen gaven bij het begin van de studie, zestien jaar eerder (eet je ontbijt? Eet je 's avonds laat...), dan kan je je afvragen of de resultaten überhaupt iets waard zijn.quote:The associations seen between skipping breakfast or eating late at night and coronary heart disease may be caused by other health problems, such as obesity, high blood pressure, high cholesterol levels and diabetes. This is because the associations were no longer significant if these factors were adjusted for.
Dat is natuurlijk geen conclusie, dat is slechts een samenvatting van de resultaten. Anderen zouden misschien een hoop speculatieve hypotheses geopperd hebben, maar als er geen conclusies te trekken zijn moet je dat ook niet doen.quote:"Eating breakfast was associated with significantly lower coronary heart disease risk in this cohort of male health professionals."
Kloptquote:Op maandag 13 januari 2014 15:31 schreef meth1745 het volgende:
Anyway, ik weet niet of ontbijt een invloed heeft, maar de claims die gemaakt worden lijken me duidelijk.
hoe bedoel je?quote:Op maandag 13 januari 2014 13:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De plaatselijke verdoving lijkt hetgeen te zijn wat de pijn etc tegen houd, niet de hypnose.quote:
Dat je onhoudbare pijn prefereert boven een verdoving, omdat deze laatste van 'bigpharma' is. Ik wil je wel eens zien (nee mods, gun ik niemand, hypothetisch bedoeld), met 2 verbrijzelde benen. Eens kijken hoe hard je dan om pijnstillers smeekt.quote:
In Belgie is men al langer bezig met het toepassen van hypnose als pijnstiller. Professor dokter Marie-Elisabeth Faymonville, anesthesiste in het Sart-Tilman Universiteit Ziekenhuis in Luik heeft de afgelopen vijftien jaar zesduizend mensen onder hypnose gebracht en ze daarna met een plaatselijke verdoving geopereerd.quote:
Eerste kwartier a half uur niet, (shock) dan is de pijn zo ondragelijk dat 9 op de 10 bewustzijn verliest. (ik ook) daarna zat ik onder de pijnstillers, zodra die uitgewerkt waren... OMG!!!!!!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:25 schreef starla het volgende:
[..]
Dat je onhoudbare pijn prefereert boven een verdoving, omdat deze laatste van 'bigpharma' is. Ik wil je wel eens zien (nee mods, gun ik niemand, hypothetisch bedoeld), met 2 verbrijzelde benen. Eens kijken hoe hard je dan om pijnstillers smeekt.
Pijn is een emotie. Pijn is een electrische prikkel. En kan overruled worden daar heb je geen chemische rotzooi voor nodig.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De plaatselijke verdoving lijkt hetgeen te zijn wat de pijn etc tegen houd, niet de hypnose.
Waarom doen ze naast de hypnose ook nog een plaatselijke verdoving?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Pijn is een emotie. Pijn is een electrische prikkel. En kan overruled worden daar heb je geen chemische rotzooi voor nodig.
Ik neem aan dat jij ook je knie en enkel verbrijzeld had?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Pijn is een emotie. Pijn is een electrische prikkel. En kan overruled worden daar heb je geen chemische rotzooi voor nodig.
ik denk dat jullie te precies lezen... de hypnose is de plaatselijk verdovingquote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom doen ze naast de hypnose ook nog een plaatselijke verdoving?
Nope. 'bezig met het toepassen van hypnose als pijnstiller. Professor dokter Marie-Elisabeth Faymonville, anesthesiste in het Sart-Tilman Universiteit Ziekenhuis in Luik heeft de afgelopen vijftien jaar zesduizend mensen onder hypnose gebracht en ze daarna met een plaatselijke verdoving geopereerd'.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik denk dat jullie te precies lezen... de hypnose is de plaatselijk verdoving
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |