Dan maar een psychose.quote:Op zondag 12 januari 2014 01:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja als het werkt voor je fijn. Maar het is natuurlijk drugs en verslavend. Ik houd die chemische troep liever buiten mijn lichaam.
Het is maar waar je voor kiest. Alhoewel, genoeg gevallen bekend van mensen die als het juist door die medicijnen goed gaat ervoor kiezen ze maar niet meer te slikken. Met alle gevolgen van dien.quote:
Ik ken een paar mensen die er waarschijnlijk niet meer waren geweest zonder die dingen... dus redelijk positiefquote:Op zondag 12 januari 2014 00:03 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Hoe staan jullie tegenover antipsychotica? Slik het zelf, momenteel Orap en ben er vrij tevreden over. Het helpt goed en heb vrijwel geen bijwerkingen. In tegenstelling tot Zyprexa en Seroquel waarvan ik dik en slaperig werd. Als het goed is wordt er het meeste winst op antipsychotica gemaakt van alle medicijnen.
Hoe zou jij het aanpakken?quote:Op zondag 12 januari 2014 01:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja als het werkt voor je fijn. Maar het is natuurlijk drugs en verslavend. Ik houd die chemische troep liever buiten mijn lichaam.
want drugs en verslaving is slecht? en noem eens iets/stofje wat binnen die definitie geen drugs of verslaving isquote:Op zondag 12 januari 2014 01:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Bedankt dat je het zegtquote:Op zondag 12 januari 2014 01:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Als de boetes een maat zijn voor de winst die gemaakt wordt: AstraZeneca voor seroquel: 647 miljoen dollar in settlements en 520 miljoen boete, Eli Lilly 1.2 miljard dollar settlements voor zyprexa en daar bovenop 1.42 miljard boete.quote:Op zondag 12 januari 2014 00:03 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Hoe staan jullie tegenover antipsychotica? Slik het zelf, momenteel Orap en ben er vrij tevreden over. Het helpt goed en heb vrijwel geen bijwerkingen. In tegenstelling tot Zyprexa en Seroquel waarvan ik dik en slaperig werd. Als het goed is wordt er het meeste winst op antipsychotica gemaakt van alle medicijnen.
Hele dagen heb ik liggen slapen door die medicatie. In een maand was ik 10 kilo aangekomen en de maanden daarvoor 20 kilo. Dat is voor een volwassene te veel, laat staan voor een 17-jarige jongen. Ik had uiteindelijk een krachtiger middel nodig. Al met al heb ik liever typische antipsychotica omdat ik die bijwerkingen minder vervelend vind. Wat ik wel verrassend vond is dat Haldol (die ik ook nog heb liggen) even zwaar is als Orap. Had toch wel verwacht dat Haldol zwaarder zou zijn als je alle verhalen daarover hoort.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:08 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Als de boetes een maat zijn voor de winst die gemaakt wordt: AstraZeneca voor seroquel: 647 miljoen dollar in settlements en 520 miljoen boete, Eli Lilly 1.2 miljard dollar settlements voor zyprexa en daar bovenop 1.42 miljard boete.
Heb regelmatig seroquel gebruikt om de meth te neutraliseren, 50 mg was voldoende. Vervelend is de vreetkick die het geeft, kan je niet meer op je benen staan, moet je toch nog naar de keuken..![]()
Probleem met typische antipsychotica als Orap zijn de bewegingsstoornissen die ze bij langdurig gebruik kunnen veroorzaken, neem aan dat ze je daarom eerst Zyprexa en Seroquel hadden voorgeschreven. Bij die atypische treden die bijverschijnselen minder frequent op. Ze hebben wel meer andere bijwerkingen, maar als je de medicatie stopzet verdwijnen die (behalve diabetes).
"Ik kan er prima zonder"quote:Op zondag 12 januari 2014 14:27 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Bedankt dat je het zegtWant ik ben ze namelijk vergeten om in te nemen. Toch vind ik ze niet verslavend want kan prima zonder, heb niet de lust om ze in te nemen. Zelfs de Oxazepam niet waarvan bekend is dat die zeker verslavend zijn.
Grappig maar ik heb het toch echt al twee dagen niet geslikt. Gewoon vergeten. Een verslaafde vergeet dat niet. En Oxazepam heb ik al drie weken niet geslikt.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
"Ik kan er prima zonder"
Dat zeggen alle verslaafden.
Oftewel, jij zegt dat hij verslaafd is. Knap om dat zo te beoordelen.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
"Ik kan er prima zonder"
Dat zeggen alle verslaafden.
Dat lijkt me trouwens wel link, antipsychotica vergeten.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:28 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Grappig maar ik heb het toch echt al twee dagen niet geslikt. Gewoon vergeten. Een verslaafde vergeet dat niet. En Oxazepam heb ik al drie weken niet geslikt.
Nee, hoor haast geen stemmen meer. Paar paranoïde gedachtes op een dag en de laatste visuele hallucinatie was gisteren dus valt mee. Zag een rode gloed om het hoofd van Messiquote:Op zondag 12 januari 2014 15:35 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat lijkt me trouwens wel link, antipsychotica vergeten.
Zat ik ook aan te denken. Dit soort medicijnen kun je beter niet vergeten. Per ongeluk of expres.quote:
Ik moet altijd lachen om Japie (ik zie hem als een komisch stripfiguur).quote:Op zondag 12 januari 2014 04:07 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik moet een beetje huilen van Japie
Ik zeg niet dat je verslaafd bent maar wees er bedacht op. Moet je het altijd blijven slikken?quote:Op zondag 12 januari 2014 15:28 schreef Enfatruskiloin het volgende:
[..]
Grappig maar ik heb het toch echt al twee dagen niet geslikt. Gewoon vergeten. Een verslaafde vergeet dat niet. En Oxazepam heb ik al drie weken niet geslikt.
Nee hoor, dat zeg ik helemaal niet. Feit is dat er een heleboel medicijnen zijn die erg veslavend zijn en vergelijkbaar zijn met drugs. Zoals bv antidepressiva. Er zijn onwijs veel mensen die dat slikken en er gewoon verslaafd aan zijn.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:30 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Oftewel, jij zegt dat hij verslaafd is. Knap om dat zo te beoordelen.
Fijn dat ik iemand aan het lachen kan maken.quote:Op zondag 12 januari 2014 16:28 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ik moet altijd lachen om Japie (ik zie hem als een komisch stripfiguur).
Wat zou jij doen als je psychoses, waanbeelden, hallucinaties, aanvallen van paranoia had?quote:Op zondag 12 januari 2014 16:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je verslaafd bent maar wees er bedacht op. Moet je het altijd blijven slikken?
Er is een groot verschil met ergens aan verslaafd zijn en iets nodig hebben om goed te kunnen functioneren.quote:Op zondag 12 januari 2014 16:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zeg ik helemaal niet. Feit is dat er een heleboel medicijnen zijn die erg veslavend zijn en vergelijkbaar zijn met drugs. Zoals bv antidepressiva. Er zijn onwijs veel mensen die dat slikken en er gewoon verslaafd aan zijn.
Zou het niet weten maar volgens mij stelde ik iemand anders een vraag....quote:Op zondag 12 januari 2014 16:54 schreef mootie het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je psychoses, waanbeelden, hallucinaties, aanvallen van paranoia had?
Ik ben bang voor spuiten. Als ik niet bang voor spuiten zou zijn dan zou ik clozapine slikken.quote:
Weet ik nog niet, ben pas zeventien. Nu heb ik weinig last van overprikkeling anders zie ik liever een hogere dosis dan 4mg Orap. Alhoewel afbouwen dan nog langer zal duren wat erg jammer is.quote:Op zondag 12 januari 2014 16:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je verslaafd bent maar wees er bedacht op. Moet je het altijd blijven slikken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |