quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor de economische basis mag dat het verschil niet maken.
Wat levert hoger onderwijs een maatschappij op? Dat is lastig direct in geld uit te drukken, daarom kiest men er ook voor dit collectief te financieren.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hoeveel levert een klas op waarbij iedere leerling ¤16000 moet meebrengen en wat zijn de kosten?
Tja, je blijft elke keer maar uitvluchten zoeken over waarom je utopia niet werkt...quote:
Men kiest er ook voor om een vicieuze cirkel te doorbreken.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat levert hoger onderwijs een maatschappij op? Dat is lastig direct in geld uit te drukken, daarom kiest men er ook voor dit collectief te financieren.
Helemaal correct. De 10% rijksten hebben er ook nog eens 30 miljard bijgekregen sinds 2009. De 10% armsten hebben 10 miljard ingeleverd.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:06 schreef Ouder1 het volgende:
70% van alle rijkdom/vermogen in Nederland zit bij 10% van de bevolking.
Klopt, goed onderwijs is een van de beste opties om vanuit een lager milieu hogerop te komen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Men kiest er ook voor om een vicieuze cirkel te doorbreken.
En vastgeroeste dynastievorming te voorkomen. Uiteindelijk komt dat dan gewoon neer op moderne adel. Paper Tiger geeft al zelf aan doet het vooral een netwerk lidmaatschapskaart is.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, goed onderwijs is een van de beste opties om vanuit een lager milieu hogerop te komen.
Ik zou het meer het zwaar reduceren van de overheid willen noemen. De kosten van het leven worden lager.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, je blijft elke keer maar uitvluchten zoeken over waarom je utopia niet werkt...
Maar goed, laten we teruggaan naar Nederland, hoe gaat zwaar denivelleren onze armen helpen?
Als je in baantjes denkt wel ja. Echt hogerop komen doe je door te ondernemen en werk te scheppen voor anderen. Die mensen die 20 jaar op school hebben gezeten huur je dan in om de hiaten in je eigen kennis op te vullen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, goed onderwijs is een van de beste opties om vanuit een lager milieu hogerop te komen.
echter voor degenen die nu van de herverdeling profiteren wordt het leven veel duurder. Die worden er dus armer door. Hoe ga je daar mee om?quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik zou het meer het zwaar reduceren van de overheid willen noemen. De kosten van het leven worden lager.
Ja, regelmatig trasht er weer eentje een scholengemeenschap of wooncorporatie.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:21 schreef Klopkoek het volgende:
Je hebt dan maar één adellijke gek nodig om een puinhoop te veroorzaken.
Die mensen 'profiteren' van de herverdeling doordat sommige zaken die we onder dwang van de staat af nemen voor hen goedkoper zijn omdat anderen meer moeten betalen. Alles in het dagelijks leven kost daardoor echter een veelvoud. Energie om je huis te verwarmen of te verlichten kost tot 4 keer de prijs door belasting en alles in het dagelijks leven is om die zelfde reden veel te duur. Uiteindelijk is die nivellering een sigaar uit eigen doos.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
echter voor degenen die nu van de herverdeling profiteren wordt het leven veel duurder. Die worden er dus armer door. Hoe ga je daar mee om?
Het gaat niet om de gevolgen ervan voor de maatschappij maar om de kale kostprijs. Die staat in geen verhouding tot het bedrag per student die jij noemt.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat levert hoger onderwijs een maatschappij op? Dat is lastig direct in geld uit te drukken, daarom kiest men er ook voor dit collectief te financieren.
Voor een deel van de mensen gaat dit allicht op. Echter voor de groep rond of onder de armoedegrens lijkt me dit zeer stug. Wil je die claim hard maken dan ben ik erg benieuwd naar een serieuze onderbouwing.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die mensen 'profiteren' van de herverdeling doordat sommige zaken die we onder dwang van de staat af nemen voor hen goedkoper zijn omdat anderen meer moeten betalen. Alles in het dagelijks leven kost daardoor echter een veelvoud. Energie om je huis te verwarmen of te verlichten kost tot 4 keer de prijs door belasting en alles in het dagelijks leven is om die zelfde reden veel te duur. Uiteindelijk is die nivellering een sigaar uit eigen doos.
Voor een stevige opleiding in het hoger onderwijs? Lijkt me stug. Maar ook voor basis en middelbaar onderwijs gaat dat om duizenden euro's per kind.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het gaat niet om de gevolgen ervan voor de maatschappij maar om de kale kostprijs. Die staat in geen verhouding tot het bedrag per student die jij noemt.
Dan zeg je toch dat hij gelijk heeft.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die mensen 'profiteren' van de herverdeling doordat sommige zaken die we onder dwang van de staat af nemen voor hen goedkoper zijn omdat anderen meer moeten betalen. Alles in het dagelijks leven kost daardoor echter een veelvoud. Energie om je huis te verwarmen of te verlichten kost tot 4 keer de prijs door belasting en alles in het dagelijks leven is om die zelfde reden veel te duur. Uiteindelijk is die nivellering een sigaar uit eigen doos.
Ik zou iemand in dienst kunnen nemen om mijn huishouden te runnen. Als ik daar 500 voor betaal dan houdt iemand nog 200 over voor leuke dingen. Met het huidige minimumloon is dat onmogelijk. Hetzelfde geldt voor de schilder aan mijn huis. Als die net zo veel kost per uur als wat ik verdien dan is dat goed te doen. Nu moeten we allebei de helft van ons inkomen aan de staat afdragen waardoor hij 4 keer zo duur is. Werkloosheid bestaat niet. Dat wordt gecreëerd. Net zoals armoede in de westerse wereld gecreëerd wordt. Het is overheidsfalen. Hoe beter de overheid alles voor ons wil regelen hoe groter de puinhopen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:27 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dan zeg je toch dat hij gelijk heeft.
Jij stelt: iemand die nu een uitkering heeft van 1200 euro . Die heeft in een Libertarische maatschappij 300 euro nodig om zijn huidige uitgaven te behouden, maar zijn inkomen gaat naar 0,-
Waarom doen die prive-opleidingen dat dan niet al lang?quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Onderwijs hoeft niet te kosten. Het kan zelfs thuis aan de keukentafel via internet. Niet alles hoeft per se zo te gaan zoals het nu door de staat is vormgegeven.
Life college voor de welgestelden en via de webcam voor de wat minder bedeelden. Om maar een idee te geven.
Vraag dat maar aan de minister van onderwijs.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:18 schreef justanick het volgende:
[..]
Waarom doen die prive-opleidingen dat dan niet al lang?
Dan moet dat voedsel goedkoper worden. De overheid zou het toe kunnen staan dat er ook te kromme komkommers in winkels mogen liggen en fruit in klasse 2 en 3. Goedkoop eten is er wel je mag het alleen niet kopen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:32 schreef Klopkoek het volgende:
Wat iig belangrijk is dat armeren weer eens gezond voedsel kunnen kopen. Anders is het water naar de zee dragen.
Is ook voor creëren van topsporters belangrijk trouwens.
Dit hebben ze al veranderd... Helaas gaat dit alles ook gepaard met schandalen. Lang leve liberalisatie.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dan moet dat voedsel goedkoper worden. De overheid zou het toe kunnen staan dat er ook te kromme komkommers in winkels mogen liggen en fruit in klasse 2 en 3. Goedkoop eten is er wel je mag het alleen niet kopen.
Dat mag prima maar supermarkten hebben daar geen trek in. Op de markt zie je het wel een enkele keer. Eigenlijk is het gewoon pure marktwerking waardoor je dit niet ziet in winkels.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dan moet dat voedsel goedkoper worden. De overheid zou het toe kunnen staan dat er ook te kromme komkommers in winkels mogen liggen en fruit in klasse 2 en 3. Goedkoop eten is er wel je mag het alleen niet kopen.
Haha. Maar vroeger had de EU hier strenge regels voor. Dat klopt.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat mag prima maar supermarkten hebben daar geen trek in. Op de markt zie je het wel een enkele keer. Eigenlijk is het gewoon pure marktwerking waardoor je dit niet ziet in winkels.
Maar dan eerder vanuit de productschappen e.d. dan vanuit de EU.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Haha. Maar vroeger had de EU hier strenge regels voor. Dat klopt.
Net zoals het martkwerking is dat mensen nog altijd de illusie hebben dat gezond voedsel duur is.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat mag prima maar supermarkten hebben daar geen trek in. Op de markt zie je het wel een enkele keer. Eigenlijk is het gewoon pure marktwerking waardoor je dit niet ziet in winkels.
Nee, ik vraag het aan jou. Als het zoveel goedkoper kan was er al lang een particuliere opleiding ontstaan die het op deze manier had gedaan.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Vraag dat maar aan de minister van onderwijs.
sssst.... dat mag je niet te hard zeggen hier, wat op de 1 of andere reden gelooft men dat hier niet.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:24 schreef Copycat het volgende:
Welk gezond voedsel is zo duur? Met een beetje beleid kun je best voordelig gezond eten.
Het is meer dat ongezond voedsel erg goedkoop en makkelijk toegankelijk is. Voor een paar euro een gezonde maaltijd in elkaar draaien is veel ingewikkelder dan een goedkope ongezonde maaltijd die wel goed vult.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Net zoals het martkwerking is dat mensen nog altijd de illusie hebben dat gezond voedsel duur is.
Uhm, nee. Groenten, aardappelen of rijst, een stukje vlees hoeft helemaal niet duurder te zijn dan frikandellen, voorgebakken patat en mayo. Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:32 schreef 99.999 het volgende:
Het is meer dat ongezond voedsel erg goedkoop en makkelijk toegankelijk is. Voor een paar euro een gezonde maaltijd in elkaar draaien is veel ingewikkelder dan een goedkope ongezonde maaltijd die wel goed vult.
De onderwijsinspectie moet het wel goedkeuren. Zoals je weet is onderwijs in Nederland het monopolie van de staat. Particuliere scholen mogen alleen overheidsbeleid uitvoeren. Innovatie is niet toegestaan.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:21 schreef justanick het volgende:
[..]
Nee, ik vraag het aan jou. Als het zoveel goedkoper kan was er al lang een particuliere opleiding ontstaan die het op deze manier had gedaan.
Nu doe je alsof een gezonde maaltijd niet zou vullen.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is meer dat ongezond voedsel erg goedkoop en makkelijk toegankelijk is. Voor een paar euro een gezonde maaltijd in elkaar draaien is veel ingewikkelder dan een goedkope ongezonde maaltijd die wel goed vult.
Sinds wanneer heeft de onderwijsinspectie iets te vertellen over het hoger onderwijs?quote:Op woensdag 4 december 2013 08:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De onderwijsinspectie moet het wel goedkeuren. Zoals je weet is onderwijs in Nederland het monopolie van de staat. Particuliere scholen mogen alleen overheidsbeleid uitvoeren. Innovatie is niet toegestaan.
Onderwijs zit in het keurslijf van de staat.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:36 schreef justanick het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft de onderwijsinspectie iets te vertellen over het hoger onderwijs?
Dat zal ongetwijfeld een antwoord zijn op een vraag, maar niet op de vraag die ik stelde.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Onderwijs zit in het keurslijf van de staat.
Nee, dat doe ik niet. Maar voor twee euro heb je een kant en klaarmaaltijd in de super waar je bijna een gezin van kan voeden. Dat is veel simpeler dan voor hetzelfde geld een gezonde maaltijd klaarmaken voor een gezin.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nu doe je alsof een gezonde maaltijd niet zou vullen.
Het hoeft niet maar vaak is het wel zo.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uhm, nee. Groenten, aardappelen of rijst, een stukje vlees hoeft helemaal niet duurder te zijn dan frikandellen, voorgebakken patat en mayo. Bijvoorbeeld.
Nonsens , zeker waar het gaat over het hoger onderwijs.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De onderwijsinspectie moet het wel goedkeuren. Zoals je weet is onderwijs in Nederland het monopolie van de staat. Particuliere scholen mogen alleen overheidsbeleid uitvoeren. Innovatie is niet toegestaan.
Bijna ... Dus daar moet nog wel het eea bij. En die kant en klaar maaltijden waar je bijna een gezin mee kan voeden, zijn wel wat meer aan de prijs.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:39 schreef 99.999 het volgende:
Nee, dat doe ik niet. Maar voor twee euro heb je een kant en klaarmaaltijd in de super waar je bijna een gezin van kan voeden. Dat is veel simpeler dan voor hetzelfde geld een gezonde maaltijd klaarmaken voor een gezin.
Echt niet. Het is eerder gemakzucht dan geldnood.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:40 schreef 99.999 het volgende:
Het hoeft niet maar vaak is het wel zo.
Gewoon een stevige bak magnetron nasi of macaroni. Dat vult wel hoor.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bijna ... Dus daar moet nog wel het eea bij. En die kant en klaar maaltijden waar je bijna een gezin mee kan voeden, zijn wel wat meer aan de prijs.
Joh, dat is toch precies wat ik zeg? Je moet meer moeite doen voor een gezonde goedkope maaltijd dan voor een ongezonde goedkope maaltijd.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Echt niet. Het is eerder gemakzucht dan geldnood.
Tja, mijn kinderen hebben geen anorexia....quote:Op woensdag 4 december 2013 08:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Maar voor twee euro heb je een kant en klaarmaaltijd in de super waar je bijna een gezin van kan voeden. Dat is veel simpeler dan voor hetzelfde geld een gezonde maaltijd klaarmaken voor een gezin.
Moeite doen moet lonen.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Joh, dat is toch precies wat ik zeg? Je moet meer moeite doen voor een gezonde goedkope maaltijd dan voor een ongezonde goedkope maaltijd.
En dus ligt het niet aan de kosten, maar aan de zelfgemaakte keuzes.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:43 schreef 99.999 het volgende:
Joh, dat is toch precies wat ik zeg? Je moet meer moeite doen voor een gezonde goedkope maaltijd dan voor een ongezonde goedkope maaltijd.
Een kartelorganisatie dus. Maar dan hoor je Paper Tiger opeens niet meer.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar dan eerder vanuit de productschappen e.d. dan vanuit de EU.
Wel daar komt nog bij dat je zelf geen onderwijs afneemt. De staat stelt een bedrag vast (wat veel te hoog is) en de onderwijsinstellingen maken het op. Als je zelf zou moeten betalen dan zou je wel op de kosten letten. De staat remt dus innovatie in het onderwijs af omdat iedere prikkel ontbreekt.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nonsens , zeker waar het gaat over het hoger onderwijs.
Productschappen verfoei ik al zeker 30 jaar. Een uitvinding van Mussolini. Ambtenaren die zogenaamd de belangen van een beroepsgroep behartigen. Morgen nog afschaffen. Uiteraard wordt je gedwongen om lid te worden.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een kartelorganisatie dus. Maar dan hoor je Paper Tiger opeens niet meer.
Eerder luiheid en gemakzucht. Eigenschappen die er in eerste instantie voor zorgen dat de kans op armoede toeneemt.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dus ligt het niet aan de kosten, maar aan de zelfgemaakte keuzes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |