Geen werkstraf. Werkstraf en gevangenisstraf lost niets op. Dat is uiteindelijk een straf voor brave burgers die dat allemaal mogen bekostigen. Financieel uitkleden is het enige wat helpt. Hebben de daders het niet dan gewoon van de ouders afpakken net zolang tot de schade is vergoed.quote:Op maandag 2 december 2013 15:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oke, dan. Dan een werkstraf, boete en een financiele compensatie/schadevergoeding als straf
Een paar keer zo'n voorbeeld stellen en de maatschappij veranderd gelijk. Waarom moet een slachtoffer altijd dubbel lijden? Een keer als hij wordt gemolesteerd en daarna nog een keer omdat hij alle schade mag dragen. Laat ouders hun kinderen maar een gaan opvoeden dan hebben we ook niet zo'n horkse samenleving.quote:Op maandag 2 december 2013 15:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, laten we voor die ouders een uitzichtloze schuldensituatie creëren. Dat zal ze leren!
Wat zou er precies veranderen dan?quote:Op maandag 2 december 2013 16:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
Een paar keer zo'n voorbeeld stellen en de maatschappij veranderd gelijk.
Als je geen greintje mededogen meer mag tonen en alles keihard wordt afgestraft wordt het er niet gezelliger op.quote:Laat ouders hun kinderen maar een gaan opvoeden dan hebben we ook niet zo'n horkse samenleving.
Waar was dat mededogen toen voor de lol een man kort werd geslagen? Wat is er mis met de consequenties van je daden of die van je onopgevoede kinderen dragen? Als duidelijk is dat de schade altijd op jou of je ouders wordt verhaalt dan bedenk je jezelf wel 10 keer voor je voor de lol iemand verminkt.quote:Op maandag 2 december 2013 16:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat zou er precies veranderen dan?
[..]
Als je geen greintje mededogen meer mag tonen en alles keihard wordt afgestraft wordt het er niet gezelliger op.
Niet echt. Hey, papa en mama mogen betalen.quote:Op maandag 2 december 2013 16:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waar was dat mededogen toen voor de lol een man kort werd geslagen? Wat is er mis met de consequenties van je daden of die van je onopgevoede kinderen dragen? Als duidelijk is dat de schade altijd op jou of je ouders wordt verhaalt dan bedenk je jezelf wel 10 keer voor je voor de lol iemand verminkt.
Tot aan het 21e levensjaar zijn gewoon de ouders verantwoordelijk daarna kan de dader zelf lappen desnoods de rest van zijn leven.quote:Op maandag 2 december 2013 16:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Niet echt. Hey, papa en mama mogen betalen.
Ouders zetten kind op straat --> ha, kale kip kan je niet plukken, ouders valt niets meer te halen.
En hoe ga je dat afdwingen?quote:Op maandag 2 december 2013 16:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Tot aan het 21e levensjaar zijn gewoon de ouders verantwoordelijk daarna kan de dader zelf lappen desnoods de rest van zijn leven.
Beslaglegging op loon, bankrekeningen en eventueel eigenhuis of auto. Alles boven bijstandsniveau kan dienen om de schulden af te betalen.quote:
Tot aan hun 18e en in het gebied van 14-17 jaar is afhankelijk van de mate waarin het de ouders kan worden aangerekend. Bij 14-15 moeten de ouders aantonen dat hen niets te verwijten valt en bij 16-17 zijn de ouders niet aansprakelijk tenzij hen nalatigheid kan worden aangerekend.quote:Op maandag 2 december 2013 16:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Tot aan het 21e levensjaar zijn gewoon de ouders verantwoordelijk daarna kan de dader zelf lappen desnoods de rest van zijn leven.
Dus iemand kan lekker Henk&Ingrid doen zonder echte consequenties? Toch fijn dat jouw oplossing voor meer problemen gaat zorgenquote:Op maandag 2 december 2013 16:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Beslaglegging op loon, bankrekeningen en eventueel eigenhuis of auto. Alles boven bijstandsniveau kan dienen om de schulden af te betalen.
Het beste is het om het slachtoffer alle kosten te laten dragen en de dader een paar dagen te laten schoffelen.quote:Op maandag 2 december 2013 16:47 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dus iemand kan lekker Henk&Ingrid doen zonder echte consequenties? Toch fijn dat jouw oplossing voor meer problemen gaat zorgen
Dat moet dus heel rap veranderen.quote:Op maandag 2 december 2013 16:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tot aan hun 18e en in het gebied van 14-17 jaar is afhankelijk van de mate waarin het de ouders kan worden aangerekend. Bij 14-15 moeten de ouders aantonen dat hen niets te verwijten valt en bij 16-17 zijn de ouders niet aansprakelijk tenzij hen nalatigheid kan worden aangerekend.
Nou nou, gaan we nou sarcastisch worden over je eigen opmerkingenquote:Op maandag 2 december 2013 17:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het beste is het om het slachtoffer alle kosten te laten dragen en de dader een paar dagen te laten schoffelen.
O wacht. Dat doen we al.
Nee. Ik stel voor om het slachtoffer juist niet met de consequenties van wat hem is aangedaan op te zadelen.quote:Op maandag 2 december 2013 17:08 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nou nou, gaan we nou sarcastisch worden over je eigen opmerkingen
Door de daders een financiele veiligheid te bieden, nee, dan help je het slachtofferquote:Op maandag 2 december 2013 17:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Ik stel voor om het slachtoffer juist niet met de consequenties van wat hem is aangedaan op te zadelen.
Als de daders niets bezitten en een inkomen hebben op bijstandsniveau dan heeft het slachtoffer i.d.d. pech. zijn de daders studenten die later een vet loon gaan verdienen dan kan je ze alsnog plukken.quote:Op maandag 2 december 2013 17:11 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Door de daders een financiele veiligheid te bieden, nee, dan help je het slachtoffer
Je kan een bijstandsniveau gewoon korten hoor. Of zelfs intrekken.quote:Op maandag 2 december 2013 17:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als de daders niets bezitten en een inkomen hebben op bijstandsniveau dan heeft het slachtoffer i.d.d. pech. zijn de daders studenten die later een vet loon gaan verdienen dan kan je ze alsnog plukken.
Zelfs ik ontken niet dat een mens ook moet kunnen eten. Wonen de daders nog thuis dan kan inderdaad alles wat ze als inkomen hebben worden gevorderd. Als ze al een inkomen hebben. Anders de ouders. Anders het inkomen uit de toekomst.quote:Op maandag 2 december 2013 17:13 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Je kan een bijstandsniveau gewoon korten hoor. Of zelfs intrekken.
Ik vind het wel wat ironisch dat jij daar voor pleit, moet ik zeggen.quote:Op maandag 2 december 2013 17:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat moet dus heel rap veranderen.
De opvoeder heeft een zeer grote invloed op de ontwikkeling van een kind. Daar ga je achter komen als je zelf kinderen hebt. In dit land mag je stemmen als je 18 bent en noemen ze je volwassen bij 21.quote:Op maandag 2 december 2013 17:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat ironisch dat jij daar voor pleit, moet ik zeggen.
De opvoeder heeft slechts beperkte invloed op de ontwikkeling van het kind en daarbij gaan we er vanuit dat een 18 jarige een zelfstandig individu is dat verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen keuzes. Waarom doortrekken naar 21? Wat maakt die grens minder arbitrair dan 18 of 35?
Zo ver gaat het hopelijk niet komen, maar verder baseer ik mij liever op onderzoek dan op individuele ervaringen. Mensen overschatten nu eenmaal graag hun eigen vermogens.quote:Op maandag 2 december 2013 17:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De opvoeder heeft een zeer grote invloed op de ontwikkeling van een kind. Daar ga je achter komen als je zelf kinderen hebt. In dit land mag je stemmen als je 18 bent en noemen ze je volwassen bij 21.
Scheiden is een luxe omdat je de gevolgen kunt afwentelen op de samenleving. Laat iedereen ook de consequenties er van en mensen zullen harder werken aan hun relatie.quote:Op maandag 2 december 2013 17:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo ver gaat het hopelijk niet komen, maar verder baseer ik mij liever op onderzoek dan op individuele ervaringen. Mensen overschatten nu eenmaal graag hun eigen vermogens.
Dan heb ik het nog niet eens over allerhande zaken als scheidingen.
Natuurlijk is een goede opvoeding belangrijk, maar ik zou je eigen invloed ook niet overschatten als ik jou was.
Ik denk dat alleen mensen als Fritzl met zekerheid kunnen stellen dat hun kinderen niet de fout in gaan.
Met als gevolg dat iedereen die een misdrijf of overtreding heeft begaan met z'n luie reet op de bank gaat hangen. Werken loont dan niet meer.quote:Op maandag 2 december 2013 17:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Ik stel voor om het slachtoffer juist niet met de consequenties van wat hem is aangedaan op te zadelen.
Het huwelijk an sich is een door de overheid gesanctioneerd instituut en ontleend daar haar waarde aan. Het idee van een onontbindbaar contract lijkt me weinig libertair.quote:Op maandag 2 december 2013 17:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Scheiden is een luxe omdat je de gevolgen kunt afwentelen op de samenleving. Laat iedereen ook de consequenties er van en mensen zullen harder werken aan hun relatie.
Dat zijn twee verschillende factoren en 'zeer bepalend zijn' betekent nog steeds niet dat je voor 100% of ook maar een percentage dat daar in de buurt komt. Ook al kun je er door middel van opvoeding voor 60% voor zorgen dat je kind niet in de fout gaat, dan blijft er nog steeds 40% over die je niet in eigen hand hebt.quote:Bij onderzoek naar tweelingen is duidelijk aangetoond dat opvoeding en de omgeving waar je opgroeit zeer bepalend zijn.
Die staat er. Lijkt mij serieus afdoende voor dit soort fratsen.quote:
Mensen mogen scheiden tot ze een ons wegen. Alleen niet huil doen bij de staat om een huisje en geld.quote:Op maandag 2 december 2013 17:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het huwelijk an sich is een door de overheid gesanctioneerd instituut en ontleend daar haar waarde aan. Het idee van een onontbindbaar contract lijkt me weinig libertair.
Daarnaast is het natuurlijk zo dat bij een scheiding niet altijd beide partners schuld hebben of wat te verwijten valt.
[..]
Dat zijn twee verschillende factoren en 'zeer bepalend zijn' betekent nog steeds niet dat je voor 100% of ook maar een percentage dat daar in de buurt komt. Ook al kun je er door middel van opvoeding voor 60% voor zorgen dat je kind niet in de fout gaat, dan blijft er nog steeds 40% over die je niet in eigen hand hebt.
Daarbij werkt die opvoeding ook gewoon nog door op latere leeftijd. Dus ik zie niet direct in waarom we 21 als grens moeten trekken dan.
Op de bank hangen bij je ouders. Geld krijg je natuurlijk niet en een eigen huis kan je op je buik schrijven.quote:Op maandag 2 december 2013 17:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met als gevolg dat iedereen die een misdrijf of overtreding heeft begaan met z'n luie reet op de bank gaat hangen. Werken loont dan niet meer.
Ja, en? Het verandert helemaal niets maar zorgt alleen maar voor problemen.quote:Op maandag 2 december 2013 18:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Op de bank hangen bij je ouders. Geld krijg je natuurlijk niet en een eigen huis kan je op je buik schrijven.
Dus jij pleit ervoor om dan het slachtoffer maar de klere te laten krijgen.quote:Op maandag 2 december 2013 18:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en? Het verandert helemaal niets maar zorgt alleen maar voor problemen.
Waar?quote:Op maandag 2 december 2013 18:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dus jij pleit ervoor om dan het slachtoffer maar de klere te laten krijgen.
In deze draad. De dader en de ouders moeten niet opdraaien voor de kosten volgens jou. Die moet het slachtoffer zelf maar lijden.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |