Schoppen is wel het laatste dat ik van hem verwacht.quote:Op maandag 2 december 2013 12:34 schreef Mutant01 het volgende:
Hij is mijn idool. Zuur of links, dat boeit mij niets. Klaar.
Lekker overal tegenaan schoppen, heerlijk!
Nieuwbouw en nu alweer verbouwen?quote:Op maandag 2 december 2013 12:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben vrij, zit midden in een verbouwing men.
Ter vermaak of uit interesse? Als het dat laatste is zijn er mogelijke betere bronnen.quote:Op maandag 2 december 2013 12:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dit boek staat nog op mijn to-do-list:
[ afbeelding ]
HUILIE! Je weet wat ik bedoel APPELTJE!quote:Op maandag 2 december 2013 12:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nieuwbouw en nu alweer verbouwen?
Waar is de gebedsruimte?quote:Op maandag 2 december 2013 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
HUILIE! Je weet wat ik bedoel APPELTJE!
[ afbeelding ]
Weet je al waar je de waterpijp gaat zetten?quote:Op maandag 2 december 2013 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
HUILIE! Je weet wat ik bedoel APPELTJE!
[ afbeelding ]
Zolder.quote:Op maandag 2 december 2013 12:45 schreef Boze_Appel het volgende:
En waar is de aparte kamer waar je je vrouw heen kan sturen als je matties langskomen?
http://nieuws.nl.msn.com/(...)ij-arabische-leidersquote:ERUZALEM (AN) - De Israëlische president Shimon Peres heeft via een videoverbinding deelgenomen aan een conferentie van politieke leiders uit de Arabische Golfstaten. Peres zat in zijn kantoor en sprak de conferentie in Abu Dhabi van bijna 30 ministers en andere topfiguren toe, onder wie een zoon van de koning van Saudi-Arabië. Ook prominenten van de Arabische Liga en van de Organisatie van de Islamitische Conferentie waren aanwezig.
Het Israëlische dagblad Yediot Aharonot meldde maandag dat de deelname van Peres aan het Arabische forum van afgelopen maand te danken was aan de Noorse ondersecretaris-generaal van de VN, Terje Larsen, en de Amerikaanse diplomaat Martin Indik. Over wat Peres zei en wat hem werd gevraagd, is niets meegedeeld. Peres' bijdrage zou met applaus in Abu Dhabi zijn begroet.
Vermaak.quote:Op maandag 2 december 2013 12:38 schreef waht het volgende:
[..]
Ter vermaak of uit interesse? Als het dat laatste is zijn er mogelijke betere bronnen.
Vermaak is een blanke hobbyquote:
Wat dat betreft hebben moslims het zo slecht nog niet geregeld.quote:
Wat conservatieve invloeden zijn welkom inderdaad.quote:Op maandag 2 december 2013 13:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat dat betreft hebben moslims het zo slecht nog niet geregeld.
Klepje dicht.quote:Op maandag 2 december 2013 13:07 schreef waht het volgende:
[..]
Wat conservatieve invloeden zijn welkom inderdaad.
EUSSRquote:De Europese Unie heeft maandag besloten definitief een importheffing op te leggen voor Chinese zonnepanelen.
De maatregelen gaan op 6 december in en moeten twee jaar gelden. In juni legde de EU al een tijdelijke importheffing op.
Met de heffing bestraft de EU de Chinese dumpingpraktijken. Ook moet er zo een einde komen aan Chinese subsidies voor zonnepanelen, die daardoor goedkoper op de Europese markt kunnen worden gebracht.
De Chinese staatssteun is nadelig voor de Europese zonnepanelensector, meent de EU.
Brussel maakt een uitzondering voor Chinese exporteurs die hebben afgesproken de zonnepanelen tegen een bepaalde minimumprijs aan te bieden.
http://www.nu.nl/economie(...)se-zonnepanelen.html
Nah ja, het is natuurlijk wel oneerlijk dat ze daar zonnepanelen goedkoop kunnen maken door enorm veel subsidies ertegenaan te gooien. Zo kunnen wij nooit een competitieve sector opbouwen.quote:
Ik en mijn moslimvrienden gaan je hunebedden stelen en in onze woestijn leggen.quote:
Maar hoe moet dan opgetreden worden tegen staatssteun uit China? Immers lekker zuur en boos doen tegen Europa en dit soort achterlijke termen gebruiken is makkelijk. Wat is echter een verstandiger en werkbaarder alternatief?quote:
Jullie hebben daar al oude stenenquote:Op maandag 2 december 2013 13:25 schreef waht het volgende:
[..]
Ik en mijn moslimvrienden gaan je hunebedden stelen en in onze woestijn leggen.
Staatssteun uit China is altijd welkomquote:Op maandag 2 december 2013 13:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar hoe moet dan opgetreden worden tegen staatssteun uit China? Immers lekker zuur en boos doen tegen Europa en dit soort achterlijke termen gebruiken is makkelijk. Wat is echter een verstandiger en werkbaarder alternatief?
Ook als dat de ontwikkeling van de eigen economie frustreert?quote:Op maandag 2 december 2013 13:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Staatssteun uit China is altijd welkom.
Gewoon goedkope zonnepanelen toelaten? Wij krijgen er goedkope schone energie door, hoppa!quote:Op maandag 2 december 2013 13:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar hoe moet dan opgetreden worden tegen staatssteun uit China? Immers lekker zuur en boos doen tegen Europa en dit soort achterlijke termen gebruiken is makkelijk. Wat is echter een verstandiger en werkbaarder alternatief?
Hoe zou het dat frusteren? Die dingen moeten nog steeds gemonteerd worden en goedkope groene stroom is juist goed voor de economie.quote:Op maandag 2 december 2013 13:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook als dat de ontwikkeling van de eigen economie frustreert?
Aha, dus in zo'n geval heb je plots geen moeite meer met marktverstoring door de overheid? Lekker consequent in je geloof weerquote:Op maandag 2 december 2013 13:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gewoon goedkope zonnepanelen toelaten? Wij krijgen er goedkope schone energie door, hoppa!
Nu maak je de drempel voor schone energie binnen de EU hoger en duurder. Lekker boeiend of wij wel of niet een markt hebben in het fabriceren van zonnepanelen. We hebben ook geen markt in het maken van mobiele telefoons, daar doen we ook niet moeilijk over.
Kontje richting de overheid.quote:Op maandag 2 december 2013 13:40 schreef waht het volgende:
In welke richting bidden libertariërs eigenlijk?
Ik leef niet in China, maar in de EU. De EU wil zonnepanelen kunstmatig duur houden om de eigen markt te 'beschermen'.quote:Op maandag 2 december 2013 13:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, dus in zo'n geval heb je plots geen moeite meer met marktverstoring door de overheid? Lekker consequent in je geloof weer
Hoezo? Het komt juist de Europese consument ten goedequote:Op maandag 2 december 2013 13:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook als dat de ontwikkeling van de eigen economie frustreert?
Dumpen tegen een prijs die enkel door stevige staatssteun mogelijk is lijkt mij wel een frustratie van de economische ontwikkeling. Of is daarvoor een uitzondering gemaakt in het geloof?quote:Op maandag 2 december 2013 13:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe zou het dat frusteren? Die dingen moeten nog steeds gemonteerd worden en goedkope groene stroom is juist goed voor de economie.
Met hun neus in een willekeurige hondendrol vermoedelijk.quote:Op maandag 2 december 2013 13:40 schreef waht het volgende:
Je wil gratis Chinees geld weren met protectionistische maatregelen en dan libertariers van inconsequentie beschuldigenquote:Op maandag 2 december 2013 13:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dumpen tegen een prijs die enkel door stevige staatssteun mogelijk is lijkt mij wel een frustratie van de economische ontwikkeling. Of is daarvoor een uitzondering gemaakt in het geloof?
Om nog maar te zwijgen over de staatssteun voor Europese boeren.quote:Op maandag 2 december 2013 13:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je wil gratis Chinees geld weren met protectionistische maatregelen en dan libertariers van inconsequentie beschuldigen?
Ik vind het nogal opportunistisch; Europese beleidsmakers nemen aan dat de Europese productiewerkgelegenheid (in potentie!) groter kan worden dan de consumentenvoordelen en de stijging in werkgelegenheid voor installateurs. Daarnaast wordt er een halfzacht kwaliteitsverhaaltje opgehouden en dat Europese panelen superieur zouden zijn aan Chinese. Nou; zorg er dan maar voor dat die superieure kwaliteitsvoordelen opwegen tegen de lage prijs van het Chinese prul, dat lukt doorgaans met andere artikelen ook prima.quote:Op maandag 2 december 2013 13:48 schreef waht het volgende:
Ach, het is natuurlijk gewoon werkgelegenheid beschermen. Kennelijk wegen de voordelen op tegen de nadelen van een verwachte tegenreactie.
Als ze al bidden, dan met hun hoofd naar zichzelf.quote:Op maandag 2 december 2013 13:40 schreef waht het volgende:
Correct. Het liefst naakt voor de spiegel.quote:Op maandag 2 december 2013 13:52 schreef Webschip het volgende:
[..]
Als ze al bidden, dan met hun hoofd naar zichzelf.
Weinig consequent hoorquote:Op maandag 2 december 2013 13:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik leef niet in China, maar in de EU. De EU wil zonnepanelen kunstmatig duur houden om de eigen markt te 'beschermen'.
Als het even kan zou het wat mij betreft geheel zonder staatssteun moeten gebeuren. Dan maakt het me niet echt uit of die steun uit China, Berlijn of Brussel komt.quote:Om een tegenpunt te maken. Jij bent dus voor duurdere groene stroom?
Ik vind het gemiep van appeltje gewoon weinig consequent, dat is alles. Zeker als er weer met zeer domme termpjes als EUSSR gesmeten moet worden.quote:Op maandag 2 december 2013 13:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je wil gratis Chinees geld weren met protectionistische maatregelen en dan libertariers van inconsequentie beschuldigen?
Gelukkig is men dat stevig aan het afbouwen.quote:Op maandag 2 december 2013 13:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over de staatssteun voor Europese boeren.
Klopt, maar wij kunnen maar beperkt invloed uitoefenen op Beijing.quote:Op maandag 2 december 2013 13:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Weinig consequent hoor. Terwijl je normaal altijd die onzin tot in het absurde doortrekt als dat je uitkomt
.
[..]
Als het even kan zou het wat mij betreft geheel zonder staatssteun moeten gebeuren. Dan maakt het me niet echt uit of die steun uit China, Berlijn of Brussel komt.
Wat dat betreft is het inderdaad een gok en hopen de heren dat het kwaliteitsvoordeel over tien jaar groot genoeg is, maar eveneens zou Europa het cleantech-hart van de wereld moeten zijn. Dat het meest vervuilende land ter aarde onze zonnepanelen produceert moet moeilijk te verkroppen zijn. Bovendien klopt het wel dat het concurrentievoordeel van China deels kunstmatig is en durf ik best te speculeren op een flinke neergang in hun productie.quote:Op maandag 2 december 2013 13:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind het nogal opportunistisch; Europese beleidsmakers nemen aan dat de Europese werkgelegenheid (in potentie!) groter kan worden dan de consumentenvoordelen. Daarnaast wordt er een halfzacht kwaliteitsverhaaltje opgehouden en dat Europese panelen superieur zouden zijn aan Chinese. Nou; zorg er dan maar voor dat die superieure kwaliteitsvoordelen opwegen tegen de lage prijs van het Chinese prul, dat lukt doorgaans met andere artikelen ook prima.
Ook als men in China de productie stevig steunt? Dan wordt het prijsverschil op een gegeven moment wel erg groot.quote:Op maandag 2 december 2013 13:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind het nogal opportunistisch; Europese beleidsmakers nemen aan dat de Europese productiewerkgelegenheid (in potentie!) groter kan worden dan de consumentenvoordelen en de stijging in werkgelegenheid voor installateurs. Daarnaast wordt er een halfzacht kwaliteitsverhaaltje opgehouden en dat Europese panelen superieur zouden zijn aan Chinese. Nou; zorg er dan maar voor dat die superieure kwaliteitsvoordelen opwegen tegen de lage prijs van het Chinese prul, dat lukt doorgaans met andere artikelen ook prima.
Ik snap wel waar dat vandaan komt.quote:Op maandag 2 december 2013 13:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik vind het gemiep van appeltje gewoon weinig consequent, dat is alles. Zeker als er weer met zeer domme termpjes als EUSSR gesmeten moet worden.
Idealiter zou de Chinese overheid geen steun geven natuurlijk. Ik ben echter pragmatisch genoeg om te realiseren dat het eenvoudiger is een EU-wet, die er nog niet was, niet door te voeren dan de Chinese overheid te veranderen voor iets wat ze al decennia doen.quote:Op maandag 2 december 2013 13:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Weinig consequent hoor. Terwijl je normaal altijd die onzin tot in het absurde doortrekt als dat je uitkomt
.
Dus dan maar accpeteren dat je een speelbal wordt van een overheid waar je helemaal geen invloed op hebt?quote:Op maandag 2 december 2013 13:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt, maar wij kunnen maar beperkt invloed uitoefenen op Beijing.
Onze invloed op Brussel is een stuk groter, dus kunnen we daar tegen overheidsbemoeienis pleiten.
Ik ook , dom getroll. Wat mij betreft gelijk aan die domme Godwins.quote:Op maandag 2 december 2013 13:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik snap wel waar dat vandaan komt.
Tja, mager verhaaltje hoor. Je willen uitleveren aan een overheid die daadwerkelijk op de USSR lijkt en dan gaan huilen over een EUSSR...quote:Op maandag 2 december 2013 14:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Idealiter zou de Chinese overheid geen steun geven natuurlijk. Ik ben echter pragmatisch genoeg om te realiseren dat het eenvoudiger is een EU-wet, die er nog niet was, niet door te voeren dan de Chinese overheid te veranderen voor iets wat ze al decennia doen.
Zoals jullie etatisten dat altijd zeggen, het is de minst slechte optie.
Hoe is goedkopere producten afnemen dan we blijkbaar zelf kunnen maken jezelf uitleveren?quote:Op maandag 2 december 2013 14:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, mager verhaaltje hoor. Je willen uitleveren aan een overheid die daadwerkelijk op de USSR lijkt en dan gaan huilen over een EUSSR...
Ik weet zeker dat bij een te grote populariteit van Chinese zonnepanelen uiteindelijk de subsidiekraan daar dicht gaat. Maar tot het zover is heb ik graag dat gesponsorde spullen hier te koop zijn zodat onze economie kan profiteren van slecht beleid elders.quote:Op maandag 2 december 2013 13:59 schreef waht het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het inderdaad een gok en hopen de heren dat het kwaliteitsvoordeel over tien jaar groot genoeg is, maar eveneens zou Europa het cleantech-hart van de wereld moeten zijn. Dat het meest vervuilende land ter aarde onze zonnepanelen produceert moet moeilijk te verkroppen zijn. Bovendien klopt het wel dat het concurrentievoordeel van China deels kunstmatig is en durf ik best te speculeren op een flinke neergang in hun productie.
Vervolgens mogen we wel de Europese producenten flink opjagen om het aanbod te verbeteren.
Daar worden wij toch rijker van?quote:Op maandag 2 december 2013 13:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook als men in China de productie stevig steunt? Dan wordt het prijsverschil op een gegeven moment wel erg groot.
Je wordt afhankelijk van de grillen van de staatssteun uit China. of denk je dat de Chinezen het beste met ons voor hebben?quote:Op maandag 2 december 2013 14:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe is goedkopere producten afnemen dan we blijkbaar zelf kunnen maken jezelf uitleveren?
Een speelbal wordt?quote:Op maandag 2 december 2013 14:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus dan maar accpeteren dat je een speelbal wordt van een overheid waar je helemaal geen invloed op hebt?
Die selectiviteit vind ik al een stuk beter argument.quote:Op maandag 2 december 2013 14:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat bij een te grote populariteit van Chinese zonnepanelen uiteindelijk de subsidiekraan daar dicht gaat. Maar tot het zover is heb ik graag dat gesponsorde spullen hier te koop zijn zodat onze economie kan profiteren van slecht beleid elders.
Tevens is het allemaal lekker selectief; ik zie ook nog geen Europees boycot op auto's uit Detroit, mais uit de Midlands, mobiele telefoons uit China, gas uit Rusland of Zuidoost-Aziatische rijstproducten.
Het lijkt mij dat ze aan ons willen verdienen. Overigens staat het hele Chinese zonnepanelengebeuren een eigen markt helemaal niet in de weg. Zoals GSB al zei, kom maar op met die superieure EU-zonnepanelen.quote:Op maandag 2 december 2013 14:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je wordt afhankelijk van de grillen van de staatssteun uit China. of denk je dat de Chinezen het beste met ons voor hebben?
Als het de economische ontwikkeling hier frustreert kan het ons op termijn juist geld kosten.quote:Op maandag 2 december 2013 14:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daar worden wij toch rijker van?
Staatssteun uit China zorgt voor goedkoop aanbod uit China waardoor wij allemaal meer geld overhouden
De timing is zelden perfect, en we hebben al een tijdje kunnen genieten van goedkope zonnepanelen uit het verre oosten.quote:Op maandag 2 december 2013 14:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat bij een te grote populariteit van Chinese zonnepanelen uiteindelijk de subsidiekraan daar dicht gaat. Maar tot het zover is heb ik graag dat gesponsorde spullen hier te koop zijn zodat onze economie kan profiteren van slecht beleid elders.
Tevens is het allemaal lekker selectief; ik zie ook nog geen Europees boycot op auto's uit Detroit, mais uit de Midlands, mobiele telefoons uit China, gas uit Rusland of Zuidoost-Aziatische rijstproducten.
Een importheffing zorgt aantoonbaar voor minder werk bij installateurs.quote:Op maandag 2 december 2013 14:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als het de economische ontwikkeling hier frustreert kan het ons op termijn juist geld kosten.
Nee, omdat hier een industrie opbouwen erg lastig wordt als de markt bedolven wordt onder met staatssteun geproduceerde alternatieven. Is de industrie hier dood, dan kan de prijs daar mooi omhoog.quote:Op maandag 2 december 2013 14:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een speelbal wordt?
Omdat we meer product krijgen voor minder geld?
Niemand? Dat lijkt me niet te kloppen. Er was niet voor niets de lobby voor deze maatregel.quote:Niemand heeft er problemen mee dat we een speelbal zijn van Chinese plastic prullen.
Door de industrie hier te slopen door middel van het dumpen van zonnepanelen onder de productiekosten?quote:Op maandag 2 december 2013 14:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat ze aan ons willen verdienen.
Een voordeel voor de consumenten en voor het vergroten van het aandeel groene stroom. Die paar bedrijven die zonnepanelen maken/ontwikkelen kunnen zich richting op betere technologie en zeer efficiente zonnepanelen.quote:Op maandag 2 december 2013 14:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Door de industrie hier te slopen door middel van het dumpen van zonnepanelen onder de productiekosten?
Zodra de prijs daar hoger is dan de kwaliteit zou rechtvaardigen (m.a.w.; wij kunnen betere panelen produceren met minder geld) is het hier snel weer opgetuigd, of in de States, of in pak em beet Cambodja of Australie. Laten we nu niet doen alsof een zonnepaneeltje maken een techniek is die eeuwenlange toewijding vereist voordat het goed uitgevoerd kan worden; de kennis is recent, gedigitaliseerd en de investeringen zijn, relatief, niet al te groot.quote:Op maandag 2 december 2013 14:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, omdat hier een industrie opbouwen erg lastig wordt als de markt bedolven wordt onder met staatssteun geproduceerde alternatieven. Is de industrie hier dood, dan kan de prijs daar mooi omhoog.
Met plastic prullen bedoelde ik het "Made in China"-spul dat hier bij de Intertoys, de Marskramer, de Kruitvat, de Xenos en al die andere winkels ligt. Daar hebben "we" geen problemen mee, maar bij een niche zoals zonnepanelen wordt gedaan alsof onze duurzame toekomst op het spel staat.quote:Niemand? Dat lijkt me niet te kloppen. Er was niet voor niets de lobby voor deze maatregel.
Al eerder, immers de heffing loopt al. En aan de andere kant liep dat weer deels gelijk op met een lagere BTW op de bijbehorende arbeid. Dus of de panelen voor een consument ook daadwerkelijk duurder zijn geworden weet ik niet (maar jij vast wel?)quote:Op maandag 2 december 2013 14:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een importheffing zorgt aantoonbaar voor minder werk bij installateurs.
Dat kost ons dus al op 1 januari geld.
Meen je nu werkelijk dat je van mening bent dat staatssteun geen enkel probleem is?quote:Op maandag 2 december 2013 14:11 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik zie niet hoe goedkope Chinese panelen dat in de weg zou staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |