Maar hoe moet dan opgetreden worden tegen staatssteun uit China? Immers lekker zuur en boos doen tegen Europa en dit soort achterlijke termen gebruiken is makkelijk. Wat is echter een verstandiger en werkbaarder alternatief?quote:
Jullie hebben daar al oude stenenquote:Op maandag 2 december 2013 13:25 schreef waht het volgende:
[..]
Ik en mijn moslimvrienden gaan je hunebedden stelen en in onze woestijn leggen.
Staatssteun uit China is altijd welkomquote:Op maandag 2 december 2013 13:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar hoe moet dan opgetreden worden tegen staatssteun uit China? Immers lekker zuur en boos doen tegen Europa en dit soort achterlijke termen gebruiken is makkelijk. Wat is echter een verstandiger en werkbaarder alternatief?
Ook als dat de ontwikkeling van de eigen economie frustreert?quote:Op maandag 2 december 2013 13:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Staatssteun uit China is altijd welkom.
Gewoon goedkope zonnepanelen toelaten? Wij krijgen er goedkope schone energie door, hoppa!quote:Op maandag 2 december 2013 13:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar hoe moet dan opgetreden worden tegen staatssteun uit China? Immers lekker zuur en boos doen tegen Europa en dit soort achterlijke termen gebruiken is makkelijk. Wat is echter een verstandiger en werkbaarder alternatief?
Hoe zou het dat frusteren? Die dingen moeten nog steeds gemonteerd worden en goedkope groene stroom is juist goed voor de economie.quote:Op maandag 2 december 2013 13:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook als dat de ontwikkeling van de eigen economie frustreert?
Aha, dus in zo'n geval heb je plots geen moeite meer met marktverstoring door de overheid? Lekker consequent in je geloof weerquote:Op maandag 2 december 2013 13:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gewoon goedkope zonnepanelen toelaten? Wij krijgen er goedkope schone energie door, hoppa!
Nu maak je de drempel voor schone energie binnen de EU hoger en duurder. Lekker boeiend of wij wel of niet een markt hebben in het fabriceren van zonnepanelen. We hebben ook geen markt in het maken van mobiele telefoons, daar doen we ook niet moeilijk over.
Kontje richting de overheid.quote:Op maandag 2 december 2013 13:40 schreef waht het volgende:
In welke richting bidden libertariërs eigenlijk?
Ik leef niet in China, maar in de EU. De EU wil zonnepanelen kunstmatig duur houden om de eigen markt te 'beschermen'.quote:Op maandag 2 december 2013 13:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, dus in zo'n geval heb je plots geen moeite meer met marktverstoring door de overheid? Lekker consequent in je geloof weer
Hoezo? Het komt juist de Europese consument ten goedequote:Op maandag 2 december 2013 13:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook als dat de ontwikkeling van de eigen economie frustreert?
Dumpen tegen een prijs die enkel door stevige staatssteun mogelijk is lijkt mij wel een frustratie van de economische ontwikkeling. Of is daarvoor een uitzondering gemaakt in het geloof?quote:Op maandag 2 december 2013 13:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe zou het dat frusteren? Die dingen moeten nog steeds gemonteerd worden en goedkope groene stroom is juist goed voor de economie.
Met hun neus in een willekeurige hondendrol vermoedelijk.quote:Op maandag 2 december 2013 13:40 schreef waht het volgende:
Je wil gratis Chinees geld weren met protectionistische maatregelen en dan libertariers van inconsequentie beschuldigenquote:Op maandag 2 december 2013 13:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dumpen tegen een prijs die enkel door stevige staatssteun mogelijk is lijkt mij wel een frustratie van de economische ontwikkeling. Of is daarvoor een uitzondering gemaakt in het geloof?
Om nog maar te zwijgen over de staatssteun voor Europese boeren.quote:Op maandag 2 december 2013 13:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je wil gratis Chinees geld weren met protectionistische maatregelen en dan libertariers van inconsequentie beschuldigen?
Ik vind het nogal opportunistisch; Europese beleidsmakers nemen aan dat de Europese productiewerkgelegenheid (in potentie!) groter kan worden dan de consumentenvoordelen en de stijging in werkgelegenheid voor installateurs. Daarnaast wordt er een halfzacht kwaliteitsverhaaltje opgehouden en dat Europese panelen superieur zouden zijn aan Chinese. Nou; zorg er dan maar voor dat die superieure kwaliteitsvoordelen opwegen tegen de lage prijs van het Chinese prul, dat lukt doorgaans met andere artikelen ook prima.quote:Op maandag 2 december 2013 13:48 schreef waht het volgende:
Ach, het is natuurlijk gewoon werkgelegenheid beschermen. Kennelijk wegen de voordelen op tegen de nadelen van een verwachte tegenreactie.
Als ze al bidden, dan met hun hoofd naar zichzelf.quote:Op maandag 2 december 2013 13:40 schreef waht het volgende:
Correct. Het liefst naakt voor de spiegel.quote:Op maandag 2 december 2013 13:52 schreef Webschip het volgende:
[..]
Als ze al bidden, dan met hun hoofd naar zichzelf.
Weinig consequent hoorquote:Op maandag 2 december 2013 13:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik leef niet in China, maar in de EU. De EU wil zonnepanelen kunstmatig duur houden om de eigen markt te 'beschermen'.
Als het even kan zou het wat mij betreft geheel zonder staatssteun moeten gebeuren. Dan maakt het me niet echt uit of die steun uit China, Berlijn of Brussel komt.quote:Om een tegenpunt te maken. Jij bent dus voor duurdere groene stroom?
Ik vind het gemiep van appeltje gewoon weinig consequent, dat is alles. Zeker als er weer met zeer domme termpjes als EUSSR gesmeten moet worden.quote:Op maandag 2 december 2013 13:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je wil gratis Chinees geld weren met protectionistische maatregelen en dan libertariers van inconsequentie beschuldigen?
Gelukkig is men dat stevig aan het afbouwen.quote:Op maandag 2 december 2013 13:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over de staatssteun voor Europese boeren.
Klopt, maar wij kunnen maar beperkt invloed uitoefenen op Beijing.quote:Op maandag 2 december 2013 13:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Weinig consequent hoor. Terwijl je normaal altijd die onzin tot in het absurde doortrekt als dat je uitkomt
.
[..]
Als het even kan zou het wat mij betreft geheel zonder staatssteun moeten gebeuren. Dan maakt het me niet echt uit of die steun uit China, Berlijn of Brussel komt.
Wat dat betreft is het inderdaad een gok en hopen de heren dat het kwaliteitsvoordeel over tien jaar groot genoeg is, maar eveneens zou Europa het cleantech-hart van de wereld moeten zijn. Dat het meest vervuilende land ter aarde onze zonnepanelen produceert moet moeilijk te verkroppen zijn. Bovendien klopt het wel dat het concurrentievoordeel van China deels kunstmatig is en durf ik best te speculeren op een flinke neergang in hun productie.quote:Op maandag 2 december 2013 13:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind het nogal opportunistisch; Europese beleidsmakers nemen aan dat de Europese werkgelegenheid (in potentie!) groter kan worden dan de consumentenvoordelen. Daarnaast wordt er een halfzacht kwaliteitsverhaaltje opgehouden en dat Europese panelen superieur zouden zijn aan Chinese. Nou; zorg er dan maar voor dat die superieure kwaliteitsvoordelen opwegen tegen de lage prijs van het Chinese prul, dat lukt doorgaans met andere artikelen ook prima.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |