er rijden er genoeg.quote:Op maandag 2 december 2013 21:22 schreef Adrie072 het volgende:
Ach so. Rijden er niet heel veel van, zo gauw gegoogled.
133 exemplarenquote:Op maandag 2 december 2013 21:22 schreef Adrie072 het volgende:
Ach so. Rijden er niet heel veel van, zo gauw gegoogled.
Nou, wel. Alleen al 100 bij Arriva.quote:Op maandag 2 december 2013 21:22 schreef Adrie072 het volgende:
Ach so. Rijden er niet heel veel van, zo gauw gegoogled.
twitter:NS_online twitterde op maandag 02-12-2013 om 21:45:53CORRECTIE Enschede-Hengelo: de storing valt mee. We kunnen alle treinen weer rijden, en dat gaan we ook doen. http://t.co/axyyfHaEPO #EsHgl reageer retweet
Die lui in het OCCR worden wel steeds creatiever zegquote:Op maandag 2 december 2013 21:48 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 02-12-2013 om 21:45:53CORRECTIE Enschede-Hengelo: de storing valt mee. We kunnen alle treinen weer rijden, en dat gaan we ook doen. http://t.co/axyyfHaEPO #EsHgl reageer retweet
Zouden ze daarna stations gaan overslaan om de vertraging in te lopen?twitter:NS_online twitterde op maandag 02-12-2013 om 22:17:11Nijmegen-Oss: geen Sprinters door een defecte trein. De IC's stoppen extra op Ravensteijn, Wijchen en Dukenburg. http://t.co/hysDWicrPi #NmO reageer retweet
Trein opheffen in Den Bosch en een extra trein laten rijden in het oorspronkelijke pad.quote:Op maandag 2 december 2013 22:18 schreef b2py het volgende:
Zouden ze daarna stations gaan overslaan om de vertraging in te lopen?twitter:NS_online twitterde op maandag 02-12-2013 om 22:17:11Nijmegen-Oss: geen Sprinters door een defecte trein. De IC's stoppen extra op Ravensteijn, Wijchen en Dukenburg. http://t.co/hysDWicrPi #NmO reageer retweet
Tofness.quote:Op maandag 2 december 2013 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
interessant wat ze in Zwolle doen. In plaats van de trapopgangen met drilboren uit te hakken gebruiken ze een machientje uit de steenhouwerij
http://www.prorail.nl/nieuws/ijslandse-stenensplijter-in-zwolle
Een Scandinavische vondst weer he ... klein gaatje ... en dan iets erin wat uitzet ... nou ja ... laat maarquote:
Perfect zou je zeggen, maar het is mijn vriend die de email ontvangt en ik krijg niets.quote:U krijgt een jaar lang korting op uw Weekend Vrij abonnement!
Beste,
Uw Weekend Vrij abonnement wordt binnenkort verlengd. U krijgt daar uiteraard eerst bericht over. Wij willen u echter nu alvast laten weten dat u komend jaar extra voordelig reist met Weekend Vrij!
Heeft u een 2e klas Weekend Vrij abonnement dan betaalt u komend jaar geen ¤ 40 maar slechts ¤ 29 per maand.
Heeft u een 1e klas Weekend Vrij abonnement dan betaalt u komend jaar in plaats van ¤ 65 slechts ¤ 45 per maand.
Tijdelijke prijsverlaging
Het Weekend Vrij abonnement is tijdelijk in prijs verlaagd. Dat geldt niet alleen voor nieuwe abonnementhouders, ook u als vaste klant willen we daarvan laten profiteren.
U hoeft niets te doen
We verlengen uw abonnement automatisch met de prijs van ¤ 29 (2e klas) of ¤ 45 (1e klas) per maand. U hoeft dus niets meer te doen! Uw abonnement blijft vanaf de verlengdatum maandelijks opzegbaar.
Heeft u nog vragen?
Onze medewerkers staan u graag te woord via 0900- 20 21 163 (¤ 0,10 p.m.), van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur.
Heel veel reisplezier gewenst!
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Stockholm 3.quote:Op maandag 2 december 2013 23:24 schreef J.B. het volgende:
Vraagje aan allen, ik eind januari dus richting noorden en ik heb beslist Oslo uit m'n reis te gooien wegens DUUR![]()
![]()
![]()
![]()
Nou heb ik 5 dagen welke ik verdeel tussen 2/3 dagen Kopenhagen en 2/3 dagen Stockholm. Nou ken ik niemand die in beide steden is geweest en dus heb ik de vraag wat jullie zouden aanraden? In welke stad 2 dagen en in welke stad 3 dagen?
Australian Bar is beter.quote:Op maandag 2 december 2013 23:29 schreef b2py het volgende:
KPH moet je in Club Karel zijn voor een overhemdendiscotheek, erg dik vond ik het er.
The Hudson, Harlem and New Haven lines and the New Canaan branch are equipped for cab signaling, and all passenger rolling stock is equipped to receive the cab signal. Cab signaling displays the appropriate block signal in the engineer’s cab. All rolling stock is equipped with Automatic Train Control (ATC). ATC enforces the speed dictated by the cab signal by means of a penalty brake application should the engineer fail to obey it. There are no intermediate wayside signals between interlockings: operation is solely by cab signal. Wayside signals remain at interlockings.[9] These are a special type of signal, a go or a stop signal. They do not convey information about traffic in the blocks ahead - the cab signal conveys block information.[10]quote:Op maandag 2 december 2013 23:42 schreef James1988 het volgende:
Ik ken de situatie ter plekke niet, maar het zou me niet verbazen als daar geen beveiligingssysteem aanwezig is dat dit soort situaties verhindert. De Federal Railroad Administration is samen met de train operators bezig met de invoering van Positive Train Control, maar zoals we allemaal weten is zoiets niet zomaar gedaan.
edit: op de Wikipedia-pagina over de Hudson-line, waar de trein op reed ten tijde van de crash, is in ieder geval niks te vinden over een beveiligingssysteem...
Ik kwam het ook net tegen... raar dat dat dan weer niet vermeld staat op die andere pagina.quote:Op maandag 2 december 2013 23:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
The Hudson, Harlem and New Haven lines and the New Canaan branch are equipped for cab signaling, and all passenger rolling stock is equipped to receive the cab signal. Cab signaling displays the appropriate block signal in the engineer’s cab. All rolling stock is equipped with Automatic Train Control (ATC). ATC enforces the speed dictated by the cab signal by means of a penalty brake application should the engineer fail to obey it. There are no intermediate wayside signals between interlockings: operation is solely by cab signal. Wayside signals remain at interlockings.[9] These are a special type of signal, a go or a stop signal. They do not convey information about traffic in the blocks ahead - the cab signal conveys block information.[10]
http://en.wikipedia.org/w(...)nd_Safety_Appliances
Ja maar dat is omdat jij heel erg dom bent.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een uur Stockholm en de rest Kopenhagen.
Hahahahahahaquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar dat is omdat jij heel erg dom bent.
Is maar een uurtje of 5 vanuit KPH met de X2quote:
Waar gaat de reis naartoe? Of ga je gewoon een rondje maken?quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
denk dat komend weekend toch stiekem ook wel rond de 2000 km zal uitkomen.
Het wordt idd een lange driehoek. CNL naar München heen op vrijdagavond, zaterdag München - Zürich via creatieve route, zaterdagavond CNL vanuit Zürich terugquote:Op dinsdag 3 december 2013 00:32 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Waar gaat de reis naartoe? Of ga je gewoon een rondje maken?
Er bleken delen van dat traject al sinds 2005 niet periodiek onderhouden te zijn geweest. Dat kan ook problemen opleveren qua veiligheid lijkt mij?quote:Op maandag 2 december 2013 23:39 schreef GekkeHaan het volgende:
Van de ontspoorde trein in New York gisteren, is inmiddels bekend geworden dat deze 130km/u reed waar 50km/u was toegestaan. Er moet alleen nog blijken of het een menselijke fout was of een technisch probleem.
Als ik dit lees, weet ik nog niet zo zeker dat er al iets van Train Control lag...quote:Op maandag 2 december 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik kwam het ook net tegen... raar dat dat dan weer niet vermeld staat op die andere pagina.
Wat mij hieruit nog niet duidelijk is geworden is of het ATC-systeem in staat is om snelheidsrestricties door te geven. Hoe ik de tekst interpreteer is dat de toegestane snelheid gekoppeld zou zijn aan de kleur van het sein. Bij een groen sein zou dat dus kunnen betekenen 'geen snelheidsbeperking'.
edit: als ik deze tekst goed lees zouden ATC-systemen in de VS dan wel weer aan snelheidsbewaking kunnen doen...
Van de Wikipedia-pagina over ATC:quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als ik dit lees, weet ik nog niet zo zeker dat er al iets van Train Control lag...
ACSES is een systeem dat gebruikt wordt door Amtrak's Acela Express. Er ligt dus wel iets van een beveiligingssysteem, maar of het voldoet? Het verhaal klinkt mij als een tweede Santiago de Compostela in de oren...quote:Both Metro-North and LIRR need to significantly modify their Advanced Civil Speed Enforcement Systems (ACSES II) which are based on Amtraks Alstom-developed ACSES solution to address operating complexities, such as close headways and reliability demands.
(...)
For Metro-North, implementation means installing the ACSES II system on 737 miles of track; LIRR will install the system on 440 track miles. The system will function as an overlay to an existing cab signal system with Automatic Speed Control and Automatic Train Control (ATC).
Wees blij dat het maar 10 minuten zijn i.v.g.met waarmee je soms wordt geconfronteerd. (langer dan 10 minuten)quote:Op dinsdag 3 december 2013 08:12 schreef Fiorano het volgende:
Valleilijn is weer lekkere aan het knetteren vanochtend. Veel vertraging van minstens tien minuten.
Precies onder 35, Nijmegen toch?quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:31 schreef Ireyon het volgende:
Dit is dan weer jammer: het nieuwe perron in Eindhoven ligt aan spoor 34. Net niet het hoogste perronnummer van Nederland
quote:
Nijmegen heeft een spoor 35quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:09 schreef Peterselieman het volgende:
het een na hoogste tot nu toe in Nederland was Dordrecht met spoor 20. Nu is dat overtroffen door Eindhoven, al is dat maar tijdelijk. Utrecht gaat er volgend jaar december wel overheen met spoor 21
Duidelijk, ik moet eens koffie gaan regelen voor mezelf.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lezen. Ik zei een na hoogste
Zulke hoge nummers, en vaak nog veel hogere, hebben we in Nederland ook maar jhier wordt dan het voor reizigers onbelangrijke deel weggelaten. Dan zou het bij dit voorbeeld gewoon 3 en 4 zijn.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:44 schreef bork het volgende:
Ik weet dat ik ergens nog een of twee hoge heb maar dit was de eerste die ik tegenkwam
[ afbeelding ]
waar?
De Achterhoek- en Vechtdal-stellen worden door Arriva zelf onderhouden in Zutphen, dus daar zal wel niets in veranderen.quote:Op maandag 2 december 2013 20:10 schreef James1988 het volgende:
Stadler heeft de onderhoudstak van Voith Nederland opgekocht. Onderhoud aan de GTW's van Veolia en Arriva zal voortaan dus direct door Stadler worden gedaan.
Klopt, zo moet je soms wegvragen naar de meest bizarre nummersquote:Op dinsdag 3 december 2013 11:04 schreef ReisT het volgende:
Zulke hoge nummers, en vaak nog veel hogere, hebben we in Nederland ook maar jhier wordt dan het voor reizigers onbelangrijke deel weggelaten. Dan zou het bij dit voorbeeld gewoon 3 en 4 zijn.
quote:Op maandag 2 december 2013 23:55 schreef J.B. het volgende:
Hartelijk dank voor het adviezen, het wordt dus 2 dagen Kopenhagen en 3 dagen Stockholm!
Inderdaad, intern zijn het per werkplek of baanvak unieke nummers. Zo heeft Leeuwarden 51 t/m 58. Nieuweschans heeft 531 en 532, etc.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:04 schreef ReisT het volgende:
Ik vind het Britse systeem voor zo'n extra perronnetje vķķr spoor 1 veel leuker: Platform 0.
[..]
Zulke hoge nummers, en vaak nog veel hogere, hebben we in Nederland ook maar jhier wordt dan het voor reizigers onbelangrijke deel weggelaten. Dan zou het bij dit voorbeeld gewoon 3 en 4 zijn.
twitter:IngeLengton twitterde op dinsdag 03-12-2013 om 11:57:42Dijsselbloem acht het volledig verhalen van 't Fyra-debacle op de NS "niet onmogelijk" #Fyra reageer retweet
twitter:IngeLengton twitterde op dinsdag 03-12-2013 om 12:04:21Nu betaalt 't Rijk 119 mln voor Fyra-flop en NS 340 mln. Dijsselbloem bekijkt of NS voor het hele bedrag kan opdraaien #Fyra reageer retweet
Oh ja dat geeft andere kilometers. Maar vrijdag gaat ie wel vanaf Arnhem toch??quote:Op dinsdag 3 december 2013 06:59 schreef b2py het volgende:
Wel rekening mee houdend dat CNL en EN via Vl NL binnen komen dit weekend?
Er zijn in Dorsten geloof ik ook sporen 201 en 202 toch?quote:
U plant uw reis te ver van te voren, hou rekening met wijzigingen op dag van vertrek.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja dat geeft andere kilometers. Maar vrijdag gaat ie wel vanaf Arnhem toch??
Dat weet ik niet, wel: Im Binger Hauptbahnhof existieren auch drei Bahnsteige mit sechs Bahnsteiggleisen für den Personenverkehr. Die Mittelbahnsteige an den Gleisen 101 bis 103 und 201 haben eine Höhe von 55 Zentimeter und der Mittelbahnsteig an den Gleisen 202 und 203 hat eine Höhe von 38 Zentimeter.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zijn in Dorsten geloof ik ook sporen 201 en 202 toch?
De laatste zal wel in Zittau zijn?quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:04 schreef bork het volgende:
[..]
Maar waar zijn de 3 stations op de foto's?
quote:
weet niet of de reiziger daar zo blij mee moet zijn ...quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:20 schreef James1988 het volgende:
twitter:IngeLengton twitterde op dinsdag 03-12-2013 om 11:57:42Dijsselbloem acht het volledig verhalen van 't Fyra-debacle op de NS "niet onmogelijk" #Fyra reageer retweet
twitter:IngeLengton twitterde op dinsdag 03-12-2013 om 12:04:21Nu betaalt 't Rijk 119 mln voor Fyra-flop en NS 340 mln. Dijsselbloem bekijkt of NS voor het hele bedrag kan opdraaien #Fyra reageer retweet
We weten natuurlijk allemaal hoe het gaat, deze worden allemaal rechtstreeks doorbelast. Naar mijn mening mag de overheid ook wel wat bijdragen aan het blunderdossier.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of de reiziger daar zo blij mee moet zijn ...
absoluut, alleen de gekozen constructie kon niet door de beugel. Financiën wilde het geld bij I&M weghalen, maar dan kom je in het vaarwater eigenaar NS - concessieverlener te zitten.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We weten natuurlijk allemaal hoe het gaat, deze worden allemaal rechtstreeks doorbelast. Naar mijn mening mag de overheid ook wel wat bijdragen aan het blunderdossier.
Vraag me af waar die nu nog voor gebruikt word, zie er heel af en toe een sprinter en dat was 't ook. Een jaar geleden stopte alle spits-sprinters vanuit Maastricht Randwyck er nog.quote:
Af en toe staat daar nog wel eens een trein, volgens mij nog altijd de stoptrein uit Heerlen. Vraag me niet waarom en wanneerquote:Op dinsdag 3 december 2013 15:08 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Vraag me af waar die nu nog voor gebruikt word, zie er heel af en toe een sprinter en dat was 't ook. Een jaar geleden stopte alle spits-sprinters vanuit Maastricht Randwyck Heerlen er nog.
Op maandagmorgen stopte de sprinter vanuit Randwyck er ook hoor, heb hem daar een stuk of 40 keer gehad denk ik. Heerlen stopte volgens mij verder door op hetzelfde spoor, ben het perronnummer even kwijt. 3 Ofzo.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:12 schreef J.B. het volgende:
[..]
Af en toe staat daar nog wel eens een trein, volgens mij nog altijd de stoptrein uit Heerlen. Vraag me niet waarom en wanneer
Dat was voor ons dus ook een reden om nogmaals te klagen bij de kartelpolitie in Brussel.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
absoluut, alleen de gekozen constructie kon niet door de beugel. Financiën wilde het geld bij I&M weghalen, maar dan kom je in het vaarwater eigenaar NS - concessieverlener te zitten.
Goede actie, benut je eindelijk het echte voordeel van de chipper. Het overslaan van de automaat.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:27 schreef JDude het volgende:
Chipkaart mét auto-opladen aangevraagd. #yolo
Van 15 dec t/m 5 jan staat die serie er nu helemaal niet in, ook niet doordeweeks.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:33 schreef greavy het volgende:
(in het weekend staat de treinserie 15100 Sprinter Den Haag - Breda niet in de reisplanner)
He, nu zie ik het ineens ook ja. Daarna staat de serie er ineens wél weer in.quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
Van 15 dec t/m 5 jan staat die serie er nu helemaal niet in, ook niet doordeweeks.
Bij mij is het eindelijk ook aantoonbaar geactiveerd. Ging ook niet vanzelfquote:Op dinsdag 3 december 2013 16:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Goede actie, benut je eindelijk het echte voordeel van de chipper. Het overslaan van de automaat.
Meestal niet. Machinisten (in Nederland) hebben gelukkig meer hulpmiddelen dan de kleur van het sein voor zequote:Op dinsdag 3 december 2013 17:03 schreef Deezertje het volgende:
Rijden machinisten (oftewel de trein) met mist minder hard over het spoor en komen daardoor later aan? Vanavond 5 minuten overstaptijd op de bus en als ik die mis moet ik 1,5 uur (!) wachten, dan blijf ik liever thuis vanavond... Normaal 's avonds nooit vertraging maar zie de bui () alweer hangen...
Nee.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:03 schreef Deezertje het volgende:
Rijden machinisten (oftewel de trein) met mist minder hard over het spoor en komen daardoor later aan? Vanavond 5 minuten overstaptijd op de bus en als ik die mis moet ik 1,5 uur (!) wachten, dan blijf ik liever thuis vanavond... Normaal 's avonds nooit vertraging maar zie de bui () alweer hangen...
Nieuw antwoord van de Klantenservice is "Door de nieuwe dienstregeling vervallen er een aantal treinen op het traject Den Haag-Dordrecht-Breda. Op de reisplanner wordt alles juist aangegeven. Ook na 5 januari zullen er treinen vervallen, de reisplanner wordt nog bijgewerkt."quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
Van 15 dec t/m 5 jan staat die serie er nu helemaal niet in, ook niet doordeweeks.
Voor Beter OV maakt zich nu al publiekelijk zorgen over aantasting kwaliteit.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of de reiziger daar zo blij mee moet zijn ...
Maar is dat een excuus om de altijd erg drukke halfuursdienst tussen Den Haag en Dordrecht naar een uursdienst om te zetten, en Breda Prinsenbeek niet meer te bedienen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Blijkbaar wil NS vooral in avonduren hier en daar snijden in de dienstregeling. Zoals al eerder gemeld rijden de treinen van 0.09 en 0.39 vanaf A'dam CS naar Enkhuizen niet van maandag tot en met donderdag.
Zou dat niet met onderhoudsvensters te maken hebben ook?quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Blijkbaar wil NS vooral in avonduren hier en daar snijden in de dienstregeling. Zoals al eerder gemeld rijden de treinen van 0.09 en 0.39 vanaf A'dam CS naar Enkhuizen niet van maandag tot en met donderdag.
Dat kan. Er zou toch ook wat veranderen vanaf komend jaar met betrekking tot buitendienststellingen? Ze willen dan toch ook totaal geen treinverkeer meer hebben (ook niet op nevenspoor)?quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou dat niet met onderhoudsvensters te maken hebben ook?
Tot nu toe reisde ik eigenlijk altijd met papieren automaatkaartjes of met van die thuisprintdingen. Maar vanaf januari 3 dagen per week met de trein, dus dan scheelt het wel een hoop gedoe jaquote:Op dinsdag 3 december 2013 16:45 schreef b2py het volgende:
Goede actie, benut je eindelijk het echte voordeel van de chipper. Het overslaan van de automaat.
Nee, dus is het een fout in de reisplanner.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar is dat een excuus om de altijd erg drukke halfuursdienst tussen Den Haag en Dordrecht naar een uursdienst om te zetten, en Breda Prinsenbeek niet meer te bedienen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |