abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133798928
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:21 schreef Tha_Duck het volgende:

Ah, je bent tegenwoordig behalve makelaar en bankier ook psycholoog?
Je hoeft geen psycholoog te zijn om te snappen hoe de situatie in elkaar zit :

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:55 schreef Byte_Me het volgende:
Klein detail, het is een (nederlandse vestiging van) een russisch bedrijf. Mijn voordeel is dat ze weinig verstand hebben van hoe dingen in nederland werken. Mijn nadeel is dat ze allemaal gestoord zijn, god weet wat ze verder nog gaan doen, op dit moment zie ik ze tot alles in staat.
quote:
Leuk die guldens van je, die bestaan al jaren niet meer. Evenals oprot premies van meer dan een ton.
En die guldens zijn nu (net zo veel) euro's :9
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_133798952
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:23 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

In het gunstigste geval heffen ze gewoon de vestiging op en vertrekken ze naar Rusland. Knappe jongen die dan nog een roebel in zijn knuistjes krijgt :')
ze vertrekken naar ierland, dat maakt wel iets uit denk ik, EU en zo.
pi_133799003
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:23 schreef Queller het volgende:

[..]

Overeind blijft dat de WG blijkbaar van TS af wil. Maar gegeven die situatie, kan je geen beter uitgangspunt hebben dan dit. Oftewel: je moet de jubelposts wel in dat perspectief zien.
Absoluut.

Daarom: even wachten tot maandag, lekker rustig gaan zitten en luisteren. Aangeven dat je tijd nodig hebt om na te denken/juridisch advies in te winnen en kijken waar het schip strand. Maar wel reëel blijven, na 3 jaar werk krijg je echt geen 100.000 euro mee. Als er maandag 5 of 6 maanden geboden wordt zou ik er niet teveel drama van maken en eieren voor mijn geld kiezen.
pi_133799044
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:25 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ze vertrekken naar ierland, dat maakt wel iets uit denk ik, EU en zo.
Succes met je rubberboot. Vergeet je bammetjes niet.

Het lukt in Nederland al vaak genoeg niet om de vergoeding betaald te krijgen, hoe denk je dat het gaat als ze over de grens gaan zitten? Jaren procederen voor 3000 euro, zie jij het zitten?
pi_133799068
Probeer rechtsbijstand.
pi_133799075
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:27 schreef Tha_Duck het volgende:
Absoluut.

Daarom: even wachten tot maandag, lekker rustig gaan zitten en luisteren. Aangeven dat je tijd nodig hebt om na te denken/juridisch advies in te winnen en kijken waar het schip strand. Maar wel reëel blijven, na 3 jaar werk krijg je echt geen 100.000 euro mee. Als er maandag 5 of 6 maanden geboden wordt zou ik er niet teveel drama van maken en eieren voor mijn geld kiezen.
Ik ben het helemaal met je eens ^O^
pi_133799412
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:27 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Absoluut.

Ja, zo zie ik het ook. Maar:
er gaat een juriste mee naar het gesprek,
ik ga in eerste instantie nergens mee akkoord, sterker nog, ik ga geen enkele inhoudelijke uitspraak doen,
ik wilde eigenlijk al vertrekken, nu wil ik alleen nog maar liever weg, maar nu is de situatie voor mij verbeterd.
ik wil een redelijke ontslagvergoeding: de 50-75% van de nog 9 resterende maanden van mijn contract, of, als ze beseffen dat ik een vast contract heb, 3-4 maandsalarissen
het concurrentie beding moet van tafel
recht op WW
2 maanden opzegtermijn, liefst op non-aktief :D

Als ik dit voor elkaar krijg, dan ben ik gewoon tevreden. Dan neem ik het onrecht wat me is aangedaan voor lief en lach ik stiekem in mijn vuistje. Dan verwcht ik niet eens WW nodig te hebben, zonder concurrentiebeding vind ik makkelijk een nieuwe baan, daar ben ik van overtuigd. Kan ik eindelijk bij een normaal bedrijf werken en mijn voormalig werkgever beconcurreren en regelmatig een hak zetten :P
pi_133799563
Concurrentiebeding, ik zou er niet eens over beginnen. Wassen neus die ik nog nooit stand heb zien houden. Zeker niet bij een ontslag.

Recht op WW ligt niet bij je werkgever, voldoe je automatisch aan in deze situatie lijkt me.

Die 2 maanden opzegtermijn moet je meenemen in je ontslagvergoeding. Dus gaan voor 5 a 6 maanden als het lukt lijkt me.

En wat betreft die juriste, zou ik me zeker niet druk over maken. Laat ze het maar op papier zetten allemaal. Al zetten ze het hele koningshuis neer.
pi_133799677
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:45 schreef Tha_Duck het volgende:
Concurrentiebeding, ik zou er niet eens over beginnen. Wassen neus die ik nog nooit stand heb zien houden.
Kan je kapitalen kosten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_133799718
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:48 schreef blomke het volgende:

[..]

Kan je kapitalen kosten.
Ik zie het al helemaal voor me, over een jaar in de rechtzaal:

EW = ex werkgever

Rechter: Dus u wilt TS aan het concurrentiebeding houden?
EW: zeker, want TS is zo belangrijk voor ons en als hij elders gaat werken gaan wij kapotstuk!
Rechter: ah, en vandaar dat hij nog bij u in dienst is?
EW: neeee, we willen hem niet betalen natuurlijk! Hij moest weg van ons, en dat hebben we heel netjes op vrijdagmiddag medegedeeld en maandag kon hij het maar slikken.

Het is te hopen dat de rechter zich geen beroerte lacht :')

[ Bericht 33% gewijzigd door Tha_Duck op 01-12-2013 13:01:34 ]
pi_133800931
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:45 schreef Tha_Duck het volgende:
Recht op WW ligt niet bij je werkgever, voldoe je automatisch aan in deze situatie lijkt me.
Nee. Je hebt geen recht op WW wanneer het ontslag verwijtbaar is. Zoals de WG het nu wil spelen is het ontslag verwijtbaar. Dat moet dus sowieso van tafel.
pi_133800979
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 13:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee. Je hebt geen recht op WW wanneer het ontslag verwijtbaar is. Zoals de WG het nu wil spelen is het ontslag verwijtbaar. Dat moet dus sowieso van tafel.
Zonder dossier is het niet verwijtbaar, en 1 foutje maakt het nog niet verwijtbaar ontslag. Tenzij TS bewust de Nachtwacht opgestookt heeft in zijn openhaard.
pi_133801216
Ik wil alleen even melden dat ik meelees en het echt een teringstreek vind.
Sterkte!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_133801479
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 13:21 schreef Ouder1 het volgende:

Nee joh... Dat gaat toch never nooit nergens stand houden :{w

quote:
Volgens de huidige regels bent u verwijtbaar werkloos (en heeft u dus geen recht op een WW-uitkering) als:

1.
U zich ernstig misdragen heeft. Het gaat dan meestal om een situatie van ontslag op staande voet. Als u bijvoorbeeld gestolen heeft of u heeft collega's of leidinggevenden bedreigd, zal er in het algemeen geen recht zijn op WW.

Een discussie over uw functioneren zal in het algemeen geen verwijtbare werkloosheid opleveren.

2.
U heeft zelf ontslag genomen zonder dat hiervoor een zwaarwichtige reden was. Stel dat uw werkgever steeds te weinig of veel te laat het loon betaalt. Dit kan een goede reden zijn om zelf ontslag te nemen. Laat u echter op voorhand juridisch informeren over de risico's. Het UWV zal in het algemeen niet snel accepteren dat er een zwaarwichtige reden was om uw arbeidsovereenkomst zelf op te zeggen.
Ik zou die weg helemaal niet inslaan. Daarmee maak je TS alleen maar afhankelijk van de welwillendheid van de WG. Helemaal niet nodig, maar het verzwakt je onderhandelingspositie wel aanzienlijk.
pi_133801626
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 13:23 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Zonder dossier is het niet verwijtbaar, en 1 foutje maakt het nog niet verwijtbaar ontslag. Tenzij TS bewust de Nachtwacht opgestookt heeft in zijn openhaard.
Dat.

Is helemaal geen onderwerp van discussie. Het er dan ook niet van maken.
pi_133801772
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 13:40 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat.

Is helemaal geen onderwerp van discussie. Het er dan ook niet van maken.
QFT
pi_133802732
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:50 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Beste TS, ik heb eigenlijk niets toe te voegen aan de vele goede adviezen die je hier al gekregen hebt - inderdaad, niks tekenen, dossier opbouwen, correspondentie vastleggen, aangeven dat je beschikbaar blijft voor werk en dat je dus niet akkoord gaat met dit ontslag (en zéker niet 'op staande voet', belachelijk zeg!), enzovoorts - maar ik wil je nog een hart onder de riem steken. :)

Blijf vooral kalm, laat je niet gek maken en win juridisch advies in. Veel heb je hier al gekregen.
Sterkte!
Ja, maar goed juridisch advies is meestal en hoogstwaarschijnijk in deze iets anders dan een tip of een reeks op zich juiste juridische inzichten waar je er dan eentje of meerdere uitkiest. TS moet zich ervan vergewissen dat de jurist alle opties doorneemt en een strategie bepaalt voor de voorkeursopties.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_133804077
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:40 schreef Byte_Me het volgende:
ik wil een redelijke ontslagvergoeding: de 50-75% van de nog 9 resterende maanden van mijn contract, of, als ze beseffen dat ik een vast contract heb, 3-4 maandsalarissenhet concurrentie beding moet van tafelrecht op WW2 maanden opzegtermijn, liefst op non-aktief
Je bent wel erg schappelijk in mijn ogen, waarom vind je niet dat je recht hebt op vergoeding van de volledige schade?
pi_133808979
Succes alvast morgen.

Go get them bastards 8-)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133810248
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 16:31 schreef Geralt het volgende:
Succes alvast morgen.

Go get them bastards 8-)
Dit :) En laat ons weten hoe het verder gaat aub. :)
pi_133813728
Net topic gelezen, heel veel sterkte morgen!
pi_133815379
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:28 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Succes met je rubberboot. Vergeet je bammetjes niet.

Het lukt in Nederland al vaak genoeg niet om de vergoeding betaald te krijgen, hoe denk je dat het gaat als ze over de grens gaan zitten? Jaren procederen voor 3000 euro, zie jij het zitten?
En nou een loonvorderingsprocedure? Ook over de grens?

In een doorsnee arbeidsovereenkomst staat dat het Nederlands recht van toepassing is, het is dus de werkgever die met z'n bammetjes de boot naar Hoek van Holland mag nemen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_133817905
ik zou toch eventjes beslag late leggen, omdat ze er vandoor willen.
Generaal?? Pardon??
pi_133824876
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:25 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
Zeker een optie, op het lab staat voor miljoenen aan apparatuur. Ik weet ook precies wat mee moet om grote problemen te creeren. })

Verder nog een interessant nieuwtje, ik heb de contracten er even op nageslagen, ze zijn niet op dezelfde functie. Dat hadden ze mij nooit verteld en kennelijk heb ik ze niet echt grondig gelezen :@

Betekent dit dat ik geen vaste aanstelling heb, en dus recht heb op 9 maanden salaris (de resterende tijd op het 3 jarig contract)? *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door Byte_Me op 01-12-2013 22:43:55 ]
pi_133827101
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:25 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
Hou toch op zeg :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')