Tuurlijk. Het ergste wat ze kunnen doen is je ontslaan en dat hebben ze al gedaanquote:Sta ik in mijn recht om deze afspraak te verzetten zodat ik mij fatsoenlijk kan voorbereiden?
Tnx, die link klinkt wel positief, ik heb niks gedaan in de trant van diefstal.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:51 schreef Alfje het volgende:
http://www.ontslag.nl/wer(...)ontslagen-worden%3F-
Interessante link. Een keer een fout maken is sowieso geen reden voor ontslag op staande voet tenzij je ernstig verwijtbaar gedrag hebt vertoond.
Ga vooral je vrije dagen hier niet aan opofferen, kan je je beter ziek melden. Die vrije dagen moeten ze je gewoon uit gaan betalen straks.
Klein detail, laat je nu niet negatief uit over het bedrijf en ga er niet vanuit dat ze niet weten hoe het werkt. Zorg dat je zelf jouw zaken goed voor elkaar hebt (dus je blijft gewoon jouw werk doen) en ga er maar vanuit dat zij dat ook hebben want dan ben je het beste voorbereid. Als ze dan fouten maken is dat alleen in jouw voordeel.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:55 schreef Byte_Me het volgende:
Klein detail, het is een (nederlandse vestiging van) een russisch bedrijf. Mijn voordeel is dat ze weinig verstand hebben van hoe dingen in nederland werken. Mijn nadeel is dat ze allemaal gestoord zijn, god weet wat ze verder nog gaan doen, op dit moment zie ik ze tot alles in staat.
Dat klopt denk ik niet want als ze het bedrijf/de vestiging sluiten is het meestal veel goedkoper om je te ontslaan dan wat ze nu lijken te doen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:36 schreef Byte_Me het volgende:
Via via heb ik te horen gekregen dat ze onze hele vestiging willen sluiten, een goed motief dus om mij op zo'n achterbakse wijze goedkoop eruit te werken.
Niet als ze het op een ontslag overeenkomst willen gooien.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat klopt denk ik niet want als ze het bedrijf/de vestiging sluiten is het meestal veel goedkoper om je te ontslaan dan wat ze nu lijken te doen.
Maar dat zal in de meeste gevallen niet lukken.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Niet als ze het op een ontslag overeenkomst willen gooien.
Dit. Hoe moeilijk het ook is.. zeg niets toe, geef geen mening tijdens dat gesprek. Aanhoren en zeggen dat je het met je advocaat wilt bespreken. Dat zou je antwoord moeten zijn op alles wat ze zeggen. Verder een aantal malen verklaren dat je je beschikbaar houdt voor arbeid. Zeggen ze niet dat je niet meer mag komen dan moet je zelfs gewoon aan het werk.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Verder is het geloof ik nogal belangrijk om vast te houden aan herstel van de arbeidsrelatie, ook als je geld wil. Dus in het algemeen, ga nergens mee akkoord, stem nergens mee in, ook niet mondeling.
Soms is het gunstig daar wel voor te gaan als de voorwaarden erg gunstig zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar dat zal in de meeste gevallen niet lukken.
Soms komt er een man langs die veel mensen cadeautjes brengt, toevallig binnenkort weer. Vaak blijkt dat in de praktijk toch anders te zijn en is wat mooi lijkt toch minder fraai.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Soms is het gunstig daar wel voor te gaan als de voorwaarden erg gunstig zijn.
mooi herhaalt, chapeau.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:14 schreef nuget het volgende:
absoluut nergens voor tekenen of akkoord mee gaan, ook niet mondeling.
Klopt. Het eerste bod is altijd te laag. Van belang hierin is te weten wat je er in een rechtszaak uit zou kunnen slepen. Pas als de overeenkomst beter is dan dat is het zinvol akkoord te gaan. Maar daar gaan dan vaak wel weken aan onderhandelen aan vooraf. Met de nieuwe regels is het ook verstandig te trachten het ontslag over oud en nieuw heen te tillen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Soms komt er een man langs die veel mensen cadeautjes brengt, toevallig binnenkort weer. Vaak blijkt dat in de praktijk toch anders te zijn en is wat mooi lijkt toch minder fraai.
Daar ben ik niet van overtuigd. Een netjes onderbouwd ontslag volgend jaar of een volstrekt belachelijk ontslag op staande voet nu? We weten gewoon veel te weinig, wat voor arbeidscontract, wat stond er in de mail enz enz. Maar in mijn ogen moet TS dat privé houden en gewoon zelf naar een advocaat stappen. Voor het gesprek maandag zijn er al goede tips gegeven en als TS nog vragen heeft horen we dat denk ik wel.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:22 schreef Ouder1 het volgende:
Met de nieuwe regels is het ook verstandig te trachten het ontslag over oud en nieuw heen te tillen.
Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt mij dat elk bod wat de werkgever doet altijd ruim lager is dan wat je er zelf uit kunt slepen tijdens een rechtszaak.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Klopt. Het eerste bod is altijd te laag. Van belang hierin is te weten wat je er in een rechtszaak uit zou kunnen slepen. Pas als de overeenkomst beter is dan dat is het zinvol akkoord te gaan. Maar daar gaan dan vaak wel weken aan onderhandelen aan vooraf. Met de nieuwe regels is het ook verstandig te trachten het ontslag over oud en nieuw heen te tillen.
ik heb een vast contract. Eerst een jaarcontract gekregen, toen een contract voor 3 jaar, zelfde functie, inmiddels 3 jaar en 3 maanden onafgebroken in dienst.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar ben ik niet van overtuigd. Een netjes onderbouwd ontslag volgend jaar of een volstrekt belachelijk ontslag op staande voet nu? We weten gewoon veel te weinig, wat voor arbeidscontract, wat stond er in de mail enz enz. Maar in mijn ogen moet TS dat privé houden en gewoon zelf naar een advocaat stappen. Voor het gesprek maandag zijn er al goede tips gegeven en als TS nog vragen heeft horen we dat denk ik wel.
Als je wordt ontslagen is dat probleem bijna 100% zeker weg, je moet wel erg verwijtbaar zijn geweest wil dat stand houden.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:34 schreef Byte_Me het volgende:
Ik heb helaas een concurrentiebeding in mijn contract
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |