Overigens denk ik dat ze niet eens weten dat ik een vast contract heb door die constructie met een jaar contract en een 3jarig contract.quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nice, ik denk dat jouw juridisch adviseur zich wel gaat vermaken. De belangrijkste vraag aan jou wordt denk ik wat jij wil. Het lijkt inderdaad een niet Nederlandse opvatting van arbeidsrecht. Je maakt een fout en dus krijg je ontslag.
Lijkt mij niet onredelijk en goed haalbaar tenzij je dus echt grote verwijtbare fouten hebt gemaakt waarvoor je al vaker schriftelijk bent gewaarschuwd. Maar ik vond het tamelijk amusant om te lezen dat jouw werkgever heeft ontdekt dat gemaakte fouten door werknemers wel eens gevolgen kunnen hebben voor zijn relatie met klanten. Dat dat echter wordt gezien als extra argument voor ontslag is wel grappig.quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:11 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Ik wilde er al weg, was al aan het rondkijken, maar dat concurrentiebeding zat me in de weg. Door de manier waarop dit is aangepakt wil ik nog liever weg, maar tegelijkertijd wil ik een duidelijke boodschap meegeven dat ik me niet zo laat behandelen. Laat ze maar betalen.
Dit dus. Niets tekenen, helemaal niets.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:42 schreef Alfje het volgende:
Wel gaan, zeggen dat je het er niet mee eens bent en vooral nergens voor tekenen en aangeven dat je beschikbaar bent voor werk als ze dat willen.
Hm dat was mij ook niet duidelijk geworden adhv jouw tekst. Op papier heb je dus een contract voor bepaalde tijd maar wegens de drie jaar + drie maanden vind jij dat sprake is van een vast contract. Het zou kunnen maar dit is wel een aandachtpunt voor de advocaat. Mogelijk is het wel handiger om gewoon een contract te hebben dat nog 9 maanden loopt.quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:14 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Overigens denk ik dat ze niet eens weten dat ik een vast contract heb door die constructie met een jaar contract en een 3jarig contract.
0 officiele waarschuwingen. 1 gesprek dat ik beter op moest letten. Ik heb toen maar gezegd sorry, mijn fout, zal er op letten, al vond ik het een overtrokken reaktie.quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij niet onredelijk en goed haalbaar tenzij je dus echt grote verwijtbare fouten hebt gemaakt waarvoor je al vaker schriftelijk bent gewaarschuwd. Maar ik vond het tamelijk amusant om te lezen dat jouw werkgever heeft ontdekt dat gemaakte fouten door werknemers wel eens gevolgen kunnen hebben voor zijn relatie met klanten. Dat dat echter wordt gezien als extra argument voor ontslag is wel grappig.
Staat er in dat contract van drie jaar iets over tussentijds opzeggen?quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:27 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
0 officiele waarschuwingen. 1 gesprek dat ik beter op moest letten. Ik heb toen maar gezegd sorry, mijn fout, zal er op letten, al vond ik het een overtrokken reaktie.
ik zal straks de contracten er eens bij pakken, maar ik kan me niets herinneren over tussentijds opzeggen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Staat er in dat contract van drie jaar iets over tussentijds opzeggen?
Dat zou heel leuk zijn maar het is ook iets wat men vaak vergeet en er wel staat.quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:42 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik zal straks de contracten er eens bij pakken, maar ik kan me niets herinneren over tussentijds opzeggen.
Hufters die denken dat ze er min-of-meer gratis mee wegkomen op deze manier.quote:Op zondag 1 december 2013 00:18 schreef Queller het volgende:
Ik blijf me erover verbazen dat er werkgevers zijn die denken dat je het op deze manier kunt maken.
De tering zeg
Ik vind het zo ongelofelijk domquote:Op zondag 1 december 2013 00:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Hufters die denken dat ze er min-of-meer gratis mee wegkomen op deze manier.
Ik heb zo het idee dat dit soort werkgevers zodanig in de economische shit zit dat ze het gewoonweg 'proberen', speculerend op de onwetendheid van individuele werknemers, en het zal best wel eens voorkomen dat mensen inderdaad geen kaas gegeten hebben van hun rechten (en/of niet weten waar ze hun recht kunnen halen en/of daar denken geen geld voor te hebben) en dat die werkgevers er nog mee wegkomen ook...quote:Op zondag 1 december 2013 00:26 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vind het zo ongelofelijk dom
Hufterig misschien ook wel, maar een werknemer die op het punt staat om gewipt te worden, kan geen betere start hebben dan zo. Vooral je tijd nemen, en rustig aansturen op de kantonrechter. Dat bedrijf heeft geen poot om op te staan, maar heeft wel de allereerste dikke deuk geslagen in de verstoorde arbeidsrelatie, dus dat wordt dokken. Dan wel vanwege de relatief lange tijd die dit neemt en de kosten voor een advocaat (want ze hebben er zelf duidelijk de ballen verstand van), dan wel dokken om iets sneller en netjes van de werknemer af te komen.
quote:Dus ik zou zeggen: van harte TSJe werkgever heeft een domme zet gedaan
Wat een nutteloos advies, kost je meer dan je oplevert in de eerste instantie.quote:Op zondag 1 december 2013 10:32 schreef blomke het volgende:
Bel morgen om 8:00 hr. een advocatenkantoor (of iemand van de vakbond), en vraag een man/vrouw mee op het gesprek van 9:00 hr. met een beetje kennis op dit punt. Kost je een paar pegels, maar levert je een veelvoud op.
Denk je nou echt dat die werkgever er op uit is bij de TS met een goed voorstel / hoop geld aan te komen? Beetje naïef als je de gang van zaken leest.quote:Op zondag 1 december 2013 11:04 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat een nutteloos advies, kost je meer dan je oplevert in de eerste instantie.
Gewoon morgen naar het gesprek gaan en zoals gezegd niks tekenen, laat ze hun verhaal maar doen. Daarna kan je de noodzakelijke acties nemen. Misschien is het voorstel wel zo goed dat je dinsdag besluit dat het allemaal prima is, dan heb je allerlei kosten en ongein gemaakt voor niks.
En ik wil je ook op het hart drukken niet teveel in jubelstemming te schieten n.a.v. de posts hier. Wees en blijf reëel.
Ah, je bent tegenwoordig behalve makelaar en bankier ook psycholoog?quote:Op zondag 1 december 2013 12:19 schreef blomke het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat die werkgever er op uit is bij de TS met een goed voorstel / hoop geld aan te komen? Beetje naïef als je de gang van zaken leest.
Verder weet ik uit eigen ervaring dat de werkegever / HR-man/vrouw je emotioneel onder druk zet om zo te proberen je met een fooi af te wimpelen. Ik lees in de bijdragen van TS z'n emotionele zwakheden en kan daarover meevoelen.
Ik nam destijds een vakbondsman mee naar het gesprek; heeft er een ton (in guldens) extra uitgesleept onder het simpele mom: "óf een ton erbovenop óf de kantonrechter rekent de wachtgeldopbrengst uit".
Precies. Ken zat gevallen van lui die in vergelijkbare gevallen naar de rechter gestapt zijn, gewonnen hebben, maar er financieel nog weinig mee opgeschoten zijn.quote:Op zondag 1 december 2013 11:04 schreef Tha_Duck het volgende:
En ik wil je ook op het hart drukken niet teveel in jubelstemming te schieten n.a.v. de posts hier. Wees en blijf reëel.
In het gunstigste geval heffen ze gewoon de vestiging op en vertrekken ze naar Rusland. Knappe jongen die dan nog een roebel in zijn knuistjes krijgtquote:Op zondag 1 december 2013 12:22 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Precies. Ken zat gevallen van lui die in vergelijkbare gevallen naar de rechter gestapt zijn, gewonnen hebben, maar er financieel nog weinig mee opgeschoten zijn.
Overeind blijft dat de WG blijkbaar van TS af wil. Maar gegeven die situatie, kan je geen beter uitgangspunt hebben dan dit. Oftewel: je moet de jubelposts wel in dat perspectief zien.quote:Op zondag 1 december 2013 10:22 schreef Tha_Duck het volgende:
Fijn dat de werkgever een fout maakt. Niet dat TS daar verder iets aan heeft maar goed, of je moet thuis in de WW zitten leuk vinden....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |