zorgverzekeraars, energiebedrijven, woningbouwverenigingen terug nationaliseren en de kosten voor de burger verlagenquote:Op zaterdag 30 november 2013 00:18 schreef Janneke141 het volgende:
En hoe zouden we die armoede dan moeten bestrijden?
klinkt als een vrij grote investeringquote:Op zaterdag 30 november 2013 06:04 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
zorgverzekeraars, energiebedrijven, woningbouwverenigingen terug nationaliseren en de kosten voor de burger verlagen
Dit is in tegenstrijd met elkaar.quote:Op zaterdag 30 november 2013 06:04 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
zorgverzekeraars, energiebedrijven, woningbouwverenigingen terug nationaliseren en de kosten voor de burger verlagen
De mensen die bv in televisie programmas worden geholpen en wat e bv bi 1vandaag of nieuwsuur hoort zijn vaak verhalen van mensen die leningen hebben afgesloten in goede tijden.quote:Op zaterdag 30 november 2013 07:07 schreef Lyrebird het volgende:
Kijk eens wat verder dan je neus lang is, BvL. Hoe komt het dat die ouders geen geld hebben voor traktaties? Zou jij kinderen op de wereld zetten als je financiele toekomst er slecht uitzag?
quote:Op zaterdag 30 november 2013 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
De mensen die bv in televisie programmas worden geholpen en wat e bv bi 1vandaag of nieuwsuur hoort zijn vaak verhalen van mensen die leningen hebben afgesloten in goede tijden. Ik ken geen enkel verhaal van iemand die in de armoede is en geen leningen had. Ik zeg niet dat ze er niet zijn, ik ken ze alleen niet en ik hoor geen verhalen op televisie van deze mensen.
Jij haalt je 'kennis' dus van TV programma's en van Fok?quote:Op zaterdag 30 november 2013 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zoek maar eens op FOK op armoede....
Bram toch. The Voice, dat had ik niet van je verwacht.quote:Op zaterdag 30 november 2013 00:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Meestal kijk ik niet naar RTL Late Night maar aangezien ik vandaag naar TVoH keek bleef ik even plakken.
Wat wil je dan? Nooit risico nemen? Als jij een goeie baan hebt, het gaat goed met de economie en je wilt een ander huis of een nieuwe auto, waarom zou je dat dan niet doen? Dan komt er een crisis, je raakt je baan kwijt en omdat je boven de 40 bent kun je een nieuwe baan wel schudden. Wou je dan met droge ogen beweren, dat zulke mensen hun problemen zelf te verwijten valt?quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:40 schreef Catch22- het volgende:
Wat moet je dan? Mensen die schulden maken alles maar kwijtschelden? Mensen hebben een eigen verantwoordelijkheid en als ze die niet nemen moeten ze zelf op de blaren zitten.
Maar die kinderen zijn nou net het bokje zonder dat je dat op eigen verantwoordelijkheid kan afschuiven.quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:40 schreef Catch22- het volgende:
Wat moet je dan? Mensen die schulden maken alles maar kwijtschelden? Mensen hebben een eigen verantwoordelijkheid en als ze die niet nemen moeten ze zelf op de blaren zitten.
Klopt en wat wou je daar tegen doen?quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar die kinderen zijn nou net het bokje zonder dat je dat op eigen verantwoordelijkheid kan afschuiven.
Risico nemen doet iedereen altijd 24/7 elke sekondequote:Op zaterdag 30 november 2013 11:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Nooit risico nemen?
Als je ene goede baan hebt kan je de auto ook van je spaargeld kopenquote:Als jij een goeie baan hebt, het gaat goed met de economie en je wilt een ander huis of een nieuwe auto, waarom zou je dat dan niet doen?
Nee.quote:Dan komt er een crisis, je raakt je baan kwijt en omdat je boven de 40 bent kun je een nieuwe baan wel schudden. Wou je dan met droge ogen beweren, dat zulke mensen hun problemen zelf te verwijten valt?
je mag best risico nemen, maar dat is wel je eigen verantwoordelijkheid. Ik heb een hypotheek genomen die ruim een ton lager lag dan wat we konden krijgen, puur om rekening te houden met slechtere tijden.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Nooit risico nemen? Als jij een goeie baan hebt, het gaat goed met de economie en je wilt een ander huis of een nieuwe auto, waarom zou je dat dan niet doen? Dan komt er een crisis, je raakt je baan kwijt en omdat je boven de 40 bent kun je een nieuwe baan wel schudden. Wou je dan met droge ogen beweren, dat zulke mensen hun problemen zelf te verwijten valt?
Op zich geen slecht plan mits de winsten ook verdeeld worden over de maatschappij....quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
je mag best risico nemen, maar dat is wel je eigen verantwoordelijkheid. Ik heb een hypotheek genomen die ruim een ton lager lag dan wat we konden krijgen, puur om rekening te houden met slechtere tijden.
Wat is jouw voorstel dan? Leen maar raak, koop een duur huis en als t mis gaat moet "de maatschappij" (ofwel de mensen die wel hebben nagedacht over hun financien) maar betalen?
Soms wel. Mijn ouders hebben bijvoorbeeld een hypotheek van ruim onder de 100% en met maar 20 jaar looptijd afgesloten, over de hele looptijd rentevast. Bewust om niet te veel risico te lopen als het een keer tegen zou zitten. Anderen nemen dat risico wel, maar dan moet je ook niet op medelijden rekenen als het mis gaat.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Nooit risico nemen? Als jij een goeie baan hebt, het gaat goed met de economie en je wilt een ander huis of een nieuwe auto, waarom zou je dat dan niet doen? Dan komt er een crisis, je raakt je baan kwijt en omdat je boven de 40 bent kun je een nieuwe baan wel schudden. Wou je dan met droge ogen beweren, dat zulke mensen hun problemen zelf te verwijten valt?
en dat zal niet gebeuren hopelijk.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Op zich geen slecht plan mits de winsten ook verdeeld worden over de maatschappij....
Ik schrijf alleen wat ik zie.quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
Jij haalt je 'kennis' dus van TV programma's en van Fok?
Op radio werd die vrouw een keer geinterviewd, waaruit blijkt dat alleen interessante mensen en mensen die geholpen kunnen worden in het programma komen. Heel veel mensen kunnen niet meer geholpen worden die zich aanmeldde en kwamen daarom ook niet in het programma.quote:Denk jij nu echt dat voor een programma als 'Dubbeltje op zijn kant' iemand die niets aan zijn armoede kan doen en keihard knokt om er uit te komen interessant is? Natuurlijk niet, dat is geen sensatie-tv, dat willen mensen helemaal niet zien.
Ik schrijf alleen wat ik lees.quote:En Fok? Kom op zeg. Het niveau is hier gemiddeld wel erg laag. Lijkt mij geen basis om je mening op te baseren.
Hoorde je ze ook huilen toen ze giga winsten maakten? Als ZZP-er ben je meestal een VOF en dan zijn alle schulden prive te verhalen. Dat weet je van te voren.quote:Feit is gewoon dat de werkende armen groep groeit (werken en toch geen cent te makken). Dat 15% van de zzp-ers niet kan rondkomen en wegzinkt in de schulden om te kunnen overleven.
Ja wat wil je hiermee zeggen?quote:Dat het aantal werkelozen nog nooit in de geschiedenis zo hoog is geweest. Dat het aantal bijstandsuitkeringen enorm stijgt, dat het aantal vacatures extreem zakt, dat huizen onder water staan, dat huren stijgen, kosten om te leven stijgen. Mensen geen zorg meer afnemen omdat ze de eigen bijdrage niet meer kunnen betalen.
Dat doe ik niet. Ik geef antwoord op de vraag waarom zulke dingen gebeuren.quote:Armoede wegwuiven met 'eigen schuld' is te gemakkelijk.
De grootste groep kinderen die zonder ontbijt naar school gaan komt omdat ouders geen tijd hebben in de ochtend. Niet uit geldgebrek. Ik zal eens kijken of ik die bron kon kan vinden.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:12 schreef Janneke141 het volgende:
Zomaar meer geld naar de arme gezinnen sturen heeft in ieder geval niet zoveel zin, want daarvoor zitten er in die groep veel te veel die gewoon niet met geld om kunnen gaan. De financiële problemen waar ouders (al dan niet door eigen schuld) in zitten, kan en mag je niet afschuiven op de kinderen.
In gezinnen waar gesignaleerd wordt dat het ontbijt voor kinderen in geding is, richten we dan maar een systeem met voedselbonnen op, en op plaatsen (grote steden?) waar het probleem zich concentreert is er wellicht op de scholen wat te regelen met ontbijtverzorging.
Als we de categorie die in de problemen zit omdat ze niet met geld om kunnen gaan willen helpen, doen we dat in ieder geval niet door ze hun schulden kwijt te schelden. Het geeft ze alleen maar bevestiging dat ze wegkomen met wat ze doen. Dan maar een workaround om te zorgen dat de kinderen daar zo min mogelijk last van hebben.
quote:De belangrijkste reden voor het overslaan van het ontbijt is steeds vaker tijdgebrek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |