abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133769870
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:13 schreef Catch22- het volgende:

[..]

en dat zal niet gebeuren hopelijk.
Natuurlijk is het heel kut voor die kinderen (en geloof me, ik weet er alles van, vroeger waren er tijden waarbij een theebiscuitje het enige "lekkers" aas dat we konden eten) maar je kan mensen niet maar blijven beschermen.

Het moet gewoon niet zo makkelijk zijn om een lening af te sluiten en mensen moeten zich bewust zijn van het feit dat het ook een keer minder kan gaan, voor ze verplichtingen aan gaan.
Als je dat invoert krijg je een soort van communisme....
Het idee is goed alleen niet uitvoerbaar in de praktijk zonder dat iedereen in extreme armoede vervalt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_133769920
We zouden eens een experiment kunnen doen met bijstand in natura, dus onderdak, bonnen voor voedsel conform de schijf van vijf, voor 3 maaltijden per dag pp. Gas, water, licht, en telecom voor de basisvoorzieningen, een gratis OV-jaarkaart en fiets, en wat kleedgeld.

Dan zouden de meeste van deze problemen ondervangen worden lijkt me?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  zaterdag 30 november 2013 @ 11:20:37 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_133769924
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De grootste groep kinderen die zonder ontbijt naar school gaan komt omdat ouders geen tijd hebben in de ochtend. Niet uit geldgebrek. Ik zal eens kijken of ik die bron kon kan vinden.
Iets van klok horen en klepel en aannames....
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-ontbijt-naar-school

[..]

Ja, dat meende ik mij ook al te herinneren. De OP suggereerde echter iets anders, ik heb het verder niet nagezocht.

Neemt niet weg dat er natuurlijk wel degelijk een groep kinderen is die tekort komt op primaire levensbehoeftes.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_133769968
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:20 schreef fruityloop het volgende:
We zouden eens een experiment kunnen doen met bijstand in natura, dus onderdak, bonnen voor voedsel conform de schijf van vijf, voor 3 maaltijden per dag pp. Gas, water, licht, en telecom voor de basisvoorzieningen, een gratis OV-jaarkaart en fiets, en wat kleedgeld.

Dan zouden de meeste van deze problemen ondervangen worden lijkt me?
Een kind moet je verzorgen, volwassene niet. Waarom zorg je er niet gelijk voor dat de overheid de konten veegt van alle volwassene?
Ik doe het liever zoals het nu is, omdat dit veel goedkoper is.
Daarnaast ben je zelf verantwoordelijke wat je koopt met je geld.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_133770041
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Een kind moet je verzorgen, volwassene niet. Waarom zorg je er niet gelijk voor dat de overheid de konten veegt van alle volwassene?
Ik doe het liever zoals het nu is, omdat dit veel goedkoper is.
Daarnaast ben je zelf verantwoordelijke wat je koopt met je geld.
In dit hele verhaal zit natuurlijk een stuk onvermogen op individueel niveau wat omgaan met geld, en het maken van verantwoorde keuzes betreft. Dat zou je met producten en diensten in natura kunnen ondervangen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_133770051
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

In dit hele verhaal zit natuurlijk een stuk onvermogen op individueel niveau wat omgaan met geld, en het maken van verantwoorde keuzes betreft. Dat zou je met producten en diensten in natura kunnen ondervangen.
Dan begin je toch een bedrijf die dat aanbiedt voor mensen?
pi_133770160
Ok ga hier heel politiek incorrect mee zijn. Maar zijn de mensen die in deze "armoede" zitten niet gewoon oliedom in hun financiële acties?

Het is in Nederland niet mogelijk te weinig geld te hebben om rond te komen. Wel is het mogelijk geld aan verkeerde dingen uit te geven.

Maar zowiezo blijft dit geen echte armoede. Je bagatelliseert er problemen in de derde wereld mee. De suggesties om giro 555 te gebruiken voor Nederlandse first world problems slaat nergens op.

Ik ken trouwens ook niemand die in armoede leeft maar wel 60 uur per week werkt en dat altijd gedaan heeft.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133770353
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 00:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kortom, armoede bestaat in Nederland. Het is niet van dezelfde orde als armoede in een ontwikkelingsland maar het is net zo goed schrijnend,
Om heel eerlijk te zijn word ik altijd razend als ik dat hoor. Je zegt immers ook niet: fileproblematiek en veiligheid is in ontwikkelingslanden een veel groter probleem dus laten we er maar niks aan doen.

Gek genoeg hoor je dan wel heel erg vaak dat rijken in werkelijkheid helemaal niet zo rijk zijn omdat met die rijkdom ook veel hoge (vaste) lasten om de hoek komt kijken en het voldoen van kostbare sociale verplichtingen (zoals dat verwacht wordt je aan te sluiten bij dure clubs).

Maar als het om armoede gaat dan geldt dat dan weer niet. Terwijl de participatiekosten ook veel hoger zijn in Nederland. Om maar eens een concreet voorbeeld te noemen: je kan wel net als in Afrika in een 'berenvel' gaan rondlopen maar dat wordt niet geaccepteerd. Sterker, je uitkering zal worden gekort (nog zo'n onderwerp trouwens...) en je wordt opgepakt door de politie. De kosten van levensonderhoud (zonder tegen sancties aan te lopen...), en de investeringen voor stijging op de ladder zijn gewoonweg hoger.

Bovendien negeert het riedeltje 'armoede bestaat niet' dat deze groep wel degelijk zo'n 30-40% armer is geworden in de laatste paar decennia.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_133770372
Armoede in Nederland bestaat niet. Gewoon zuinig met je centen omgaan.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_133770428
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt en wat wou je daar tegen doen?
Ouders die hun kinderen niet met geld leren omgaan of geestelijk verwaarloozen, of roken/alcohol belangrijker vinden dan trakteren... Wat wou je daar tegen doen?
Dat is stap 2, en Janneke141 doet daar in post #22 volgens mij wel een paar zinvolle suggesties.
pi_133770505
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn word ik altijd razend als ik dat hoor. Je zegt immers ook niet: fileproblematiek en veiligheid is in ontwikkelingslanden een veel groter probleem dus laten we er maar niks aan doen.

Gek genoeg hoor je dan wel heel erg vaak dat rijken in werkelijkheid helemaal niet zo rijk zijn omdat met die rijkdom ook veel hoge (vaste) lasten om de hoek komt kijken en het voldoen van kostbare sociale verplichtingen (zoals dat verwacht wordt je aan te sluiten bij dure clubs).

Maar als het om armoede gaat dan geldt dat dan weer niet. Terwijl de participatiekosten ook veel hoger zijn in Nederland. Om maar eens een concreet voorbeeld te noemen: je kan wel net als in Afrika in een 'berenvel' gaan rondlopen maar dat wordt niet geaccepteerd. Sterker, je uitkering zal worden gekort (nog zo'n onderwerp trouwens...) en je wordt opgepakt door de politie. De kosten van levensonderhoud (zonder tegen sancties aan te lopen...), en de investeringen voor stijging op de ladder zijn gewoonweg hoger.

Bovendien negeert het riedeltje 'armoede bestaat niet' dat deze groep wel degelijk zo'n 30-40% armer is geworden in de laatste paar decennia.
Oh boehoo we zijn allemaal armer geworden. Dat klopt. Ik kan niet voor de 10e keer naar het buitenland dit jaar.

Dan ben ik nog steeds niet arm.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133770553
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:55 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Oh boehoo we zijn allemaal armer geworden. Dat klopt. Ik kan niet voor de 10e keer naar het buitenland dit jaar.

Dan ben ik nog steeds niet arm.
Dat is dus helemaal niet waar.

http://www.volkskrant.nl/(...)id-dan-gedacht.dhtml
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_133770560
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is stap 2, en Janneke141 doet daar in post #22 volgens mij wel een paar zinvolle suggesties.
Ja joepie, voedselbonnen introduceren...

Wat een gotspe.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_133770588
Met een doorgeslagen EU zal het alleen maar erger worden.

Grosso modo worden we allemaal armer...
pi_133770612
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja joepie, voedselbonnen introduceren...

Wat een gotspe.
Ja, als ouders het anders aan onzin uitgeven ipv. aan een ontbijt voor de kinderen, dan is dat misschien nog wel helemaal niet zo'n gek idee.
pi_133770617
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:01 schreef Webschip het volgende:
Met een doorgeslagen EU zal het alleen maar erger worden.

Grosso modo worden we allemaal armer...
Grosso modo worden we daar juist allemaal rijker van. Theorie van het comparatieve voordeel enzo. ^O^
pi_133770660
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, als ouders het anders aan onzin uitgeven ipv. aan een ontbijt voor de kinderen, dan is dat misschien nog wel helemaal niet zo'n gek idee.
Is er bewijs dat het werkt?

Logisch nadenken leert al dat dit geen zoden aan de dijk zet.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_133770662
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Grosso modo worden we daar juist allemaal rijker van. Theorie van het comparatieve voordeel enzo. ^O^
Edit: grosso modo in Nederland...

Die euro hadden we nooit moeten doen. En wat moeten we met knoflooklanden?
pi_133770664
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 30 november 2013 @ 12:06:12 #45
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133770692
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:04 schreef Webschip het volgende:

[..]

Die euro hadden we nooit moeten doen. En wat moeten we met knoflooklanden?
dan was de handel met dld nu dood. Kijk maar naar noorwegen en zwitserland, die krijgen nu niets meer voor een fatsoenlijke prijs geëxporteerd. En laat dat nu erg belangrijk voor ons zijn.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133770717
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:04 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik toch? Zoek anders eens op wat die theorie inhoudt. :)
pi_133770780
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik toch? Zoek anders eens op wat die theorie inhoudt. :)
Je hebt een punt als je landen bijeen zoekt die ook bij elkaar passen. Dat is thans geenszins het geval. Dan kan er sprak van synergie zijn: Noord-Europese landen.
pi_133770829
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is dus helemaal niet waar.

http://www.volkskrant.nl/(...)id-dan-gedacht.dhtml
Technisch ben ik als student een van de "armen"...
pi_133770837
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:10 schreef Webschip het volgende:

[..]

Je hebt een punt als je landen bijeen zoekt die ook bij elkaar passen. Dat is thans geenszins het geval. Dan kan er sprak van synergie zijn: Noord-Europese landen.
Nee, dat is geen voorwaarde. (de euromunt even buiten beschouwing gelaten)

De belangrijkste kritiek op de theorie van het comparatieve voordeel, is dat het zwakke landen aanspoort om in laagwaardige productie/dienstverlening te blijven hangen omdat daar hun relatieve sterkte zit. Dat is ook de reden dat soms ook wordt aangeraden dat arme landen eerst hun dingen intern op orde moeten brengen en dan pas aan vrije handel moeten gaan meedoen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2013 12:14:59 ]
pi_133770845
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:47 schreef Klopkoek het volgende:
Hoor jij dat heel vaak?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')