Klopt, vooral op high reps zal je het voelen. Maar beter is om de voeten paralell te houden voor optimale stimulatie van zowel links als rechts.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja als je idd je voeten naar buiten of naar binnen draait voel/zie je wel verschil van wat je pakt ja.
Ik ga binnen kort es seated doen met een olybar dan![]()
thanks gasten
'k ga het toch eens seated doen ook, want normaal doe ik calf zo als in m'n filmpje, maar legg press gaat gewoon niet zwaar genoeg daarvoorquote:Op dinsdag 3 december 2013 09:36 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Klopt, vooral op high reps zal je het voelen. Maar beter is om de voeten paralell te houden voor optimale stimulatie van zowel links als rechts.
Bij standing calf raises train je de triceps surae (gastrocnemius en soleus) in zijn geheel. Dus seated is niet nodig, maar kan een toevoeging zijn om de soleus extra te trainen.
Zolang je maar niet gaat stuiteren/bouncen uit de bodem. Dat is het enige wat je niet moet doen bij kuit oefeningen geen enkele oefening.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
'k ga het toch eens seated doen ook, want normaal doe ik calf zo als in m'n filmpje, maar legg press gaat gewoon niet zwaar genoeg daarvoor
anders ga ik ze maar eens met oly bar in nek doen op een plankje
Mijn eigen ervaring is dat ik een hekel heb aan buikspieroefeningen haha. Ik snap dat het je core sterker maakt, maar ik heb het gevoel bij mij zelf dat het niet echt nodig is aangezien ik ook squats en deadlifts doe waarbij ik merk dat m'n core ook flink aangepakt wordt.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:03 schreef Champy het volgende:
Buikspierkwartier is voor huisvrouwen die denken dat je daar een strak buikje van krijgt.
Ik zelf train wel wat buikspieren 2 of 3 oefeningen 2 keer per week, ook al zie ik er nog niks van. En een sterke core helpt natuurlijk bij andere lifts.
Wat zijn je eigen ervaringen, aangezien je best veel lift?
Ik doelde eigenlijk ook met mijn vraag op esthetiek. Voor goed zichtbaar ontwikkelde abs, zijn abs isolatie oefeningen dan een must (op een dusdanig vetpercentage dat ze zichtbaar zijn uiteraard), of voldoen squats en deadlifts dan ook?quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:08 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat ze geen extra aandacht verdienen. Mijn core blijft zich nog steeds ontwikkelen en is tot nu toe nog niet de beperkende factor geweest. Het zou voor mij dan ook puur voor de esthetiek zijn als ik mijn core extra aandacht zou geven. En voor mijn zeurende vriendin die meer definitie verlangt terwijl ik zelf puur focus op kracht.
Wat denk jij? Zijn abs isolatie oefeningen een must voor goed ontwikkelde abs (esthetisch dus) of voldoen compounds ook hiervoor?quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:29 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zal niet snel een beperkende factor zijn op je lifts. Naast de compounds je abs trainen is niet perse nodig. Het levert natuurlijk wel kleine voordelen op als je ze wel traint. Een sterkere 'core' is nooit misplaatst.
Ooh okequote:Op dinsdag 3 december 2013 11:12 schreef Verbosity het volgende:
Zal weinig verschil maken. Aestetisch gezien kan je beter een laag vp aanhouden. Spiermassa van de abdominale spieren is niet veel groter bij isolatie oefeningen. Grootste verschil zal het vp zijn.
Voor esthetiek of functionaliteit?quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:28 schreef seto het volgende:
Het kan verschillen, heb van sommige mensen gelezen dat het een groot verschil heeft gemaakt toen ze isolatie voor abs erbij begonnen te doen.
't is niet het zelfde, maar in een dip station kun je vaak ook leg raizenquote:Op dinsdag 3 december 2013 12:08 schreef seto het volgende:
Ik ben te lang om leg raises te doen, kan gewoon staan als ik de pull-up bar pak.
#tallpeopleproblems
Ja kan mezelf wel omhoog trekken en het dan doen maar dat is veel zwaarder.
Moet springen om bij de stang te komen. Met weighted pull ups springen zuigt.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:08 schreef seto het volgende:
Ik ben te lang om leg raises te doen, kan gewoon staan als ik de pull-up bar pak.
#tallpeopleproblems
Ja kan mezelf wel omhoog trekken en het dan doen maar dat is veel zwaarder.
bij mij vooral voor functionaliteit maar esthetiek is ook mooi meegenomen.quote:
https://www.facebook.com/(...)99060&type=2&theaterquote:Op maandag 2 december 2013 21:02 schreef seto het volgende:
http://www.t-nation.com/t(...)ood-bad-and-the-ugly
rippetoe over crossfit
[..]
Als je je conditie wilt trainen, of als een aap wilt zwengelen aan de bar. :pquote:Op dinsdag 3 december 2013 14:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/(...)99060&type=2&theater
"Pullups" (ja is een linkj0n naar facebook filmpj0n)
Met nog een elastiek d'r aanquote:Op dinsdag 3 december 2013 15:24 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
Als je je conditie wilt trainen, of als een aap wilt zwengelen aan de bar. :p
In de beschrijving:quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/(...)99060&type=2&theater
"Pullups" (ja is een linkj0n naar facebook filmpj0n)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe het er nu bij staat:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat je daar op het rek ziet is stof. Op de foto's mist één ding, namelijk de biceps curl steun, waar je de armen op kan plaatsen, zoals je hier ook ziet:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roest is voor echte mannen (powerrack is niet verroest ofc).
DM/PM/Dit topic.
Kijken is kopen. Powerrack is uit elkaar te schroeven waardoor het makkelijker te transporteren is.
P.S. ik plaats dit eerst hier omdat ik jullie lief vind. Als er geen interesse is hier daarna op V&A, Marktplaats en DBB.
[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 03-12-2013 23:27:11 ]If not now, then when.![]()
Zou wel moeten. Ik 'sta' alleen in het rek met de BP. De squat en OHP doe ik buiten het rek, zoals je ook ziet aan hoe de houders geplaatst zijn.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:42 schreef Beach het volgende:
Is het rack wel hoog genoeg om normaal ohp te doen?If not now, then when.![]()
Ah okee dat zag ik niet goed.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zou wel moeten. Ik 'sta' alleen in het rek met de BP. De squat en OHP doe ik buiten het rek, zoals je ook ziet aan hoe de houders geplaatst zijn.
Succes met de verkoop.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Thanks.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:48 schreef Beach het volgende:
[..]
Ah okee dat zag ik niet goed.
Succes met de verkoop.If not now, then when.![]()
Beste,
Ik ben erachter gekomen dat mijn workout routine voor mijn benen niet goed genoeg is, heeft iemand een goede benen routine voor 1x per week?![]()
- Wat is je huidige routinequote:Op dinsdag 3 december 2013 17:55 schreef Grizzly132 het volgende:
Beste,
Ik ben erachter gekomen dat mijn workout routine voor mijn benen niet goed genoeg is, heeft iemand een goede benen routine voor 1x per week?
- Waarom denk je dat je huidige routine niet goed genoeg is?Confidence through competence
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |