Sterkequote:Op vrijdag 29 november 2013 22:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Heb 500 kilo beton staan voor morgen.
sterktequote:Op vrijdag 29 november 2013 22:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Heb 500 kilo beton staan voor morgen.
Nee precies, het blijft een vol doosje.quote:Op maandag 2 december 2013 17:59 schreef Gieliovd het volgende:
Http Fiets, Http. Met een H...
Ziet er een stuk beter uit dan die grafknutselbende met maffe kleurtjes.
Zal uiteindelijk niet veel netter worden, want ja er moeten nou eenmaal veel draden door!
Fijn he, als zaken boven het plafond niet even verlijmd zijn of op ze minst degelijk vast zijn gezetquote:Op maandag 2 december 2013 21:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nee precies, het blijft een vol doosje.maar ik weet nu wel 100% zeker wat er aangesloten is en waar het loopt.
![]()
Echt reuze handig die houten vloeren. De trekveer bleef ergens haken nadat ik er 2 meter meer veer in had gestoken dan dat er aan oude draden uit was gekomen.... Een snelle blik onder de vloer, vanaf boven, en ik zag dat de 3/4 buis die over de 5/8 was geschoven als koppelstuk, mee was geschoven met het terugtrekken van de draden. De trekveer rolde zich mooi op tussen de balken.
Je zag het wel aan de buizen in de vloer van de badkamer. Zo zijn alle buizen in het hele huis gelegd.quote:Op maandag 2 december 2013 22:00 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Fijn he, als zaken boven het plafond niet even verlijmd zijn of op ze minst degelijk vast zijn gezet
ah lijmen. Dat is een goed idee, nooit aan gedachtquote:Op maandag 2 december 2013 22:00 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Fijn he, als zaken boven het plafond niet even verlijmd zijn of op ze minst degelijk vast zijn gezet
Ik drukte mijn plastic-roerstaafje ook zo door die muur heen ja.... 'Oops'. Ach, de andere kant moet toch nog bijgewerkt worden.quote:Op zondag 8 december 2013 00:25 schreef junkiexp het volgende:
Oh man wat een klus.
En leidingen 11 en 14, ik heb hier ook leiding 11 in een sokje 12 gesoldeerd.
Een jaar later ging ik het plafond dichtmaken en duwde ik de leiding een beetje weg, gelijk lekkage.
Meten is weten inderdaad![]()
En die muren, drijfsteen is het volgens mij.
Je hebt toch geen dozenboor nodig voor die muren, ik heb de gaten voor de dozen er met een sateprikker uitgeschraapt, ging veel beter
Kutmuren, i feel your pain![]()
En waar in 010 staat het huisje ergens, ik zit volgens mij niet heel veer bij jullie vandaan....
Ja!quote:
Gelukkig wordt de VVE beheerd door een extern persoon. Dus die stuurt gewoon de loodgieter op pad als ik bel. En ze gaan van het voorjaar de buitenboel schilderen.quote:Op maandag 9 december 2013 21:47 schreef R2R het volgende:
Dat blijkt dat dat past...
Al met al toch wel wat gratis dingen erbij gekregen, dat dak en het kozijn, als de VVE een beetje actief is mogen ze misschien wel eens de rest van het dak ook controleren.
Ik had over die witte steensoort met die luchtbellen erin, dat zijn bij jou ook binnenmuren toch?quote:Op maandag 9 december 2013 20:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik drukte mijn plastic-roerstaafje ook zo door die muur heen ja.... 'Oops'. Ach, de andere kant moet toch nog bijgewerkt worden.Ik kan je vertellen dat de gele bakstenen uit 1926 smerig vies hard zijn. De rode bakstenen uit 1926 laten zich dan weer prima tot stof verwerken.
![]()
Als ik zeg dat we op het water kijken, helpt dat vast niet echt in 010
ja.... Zelfde muren hebben we dan. Blazen is al genoeg om de rotzooi kapot te krijgen.quote:Op maandag 9 december 2013 22:15 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik had over die witte steensoort met die luchtbellen erin, dat zijn bij jou ook binnenmuren toch?
Dat is echt troep.
Ik heb hier rode baksteen als draagmuren in de woonkamer en daar kom ik niet doorheen met de gamma diamant dozenboor, met de Hilti versie ging het een stuk beter![]()
Ik weet het al
klopt, voor mij is alles straks nog bereikbaar, ik weet wel precies hoe het zit. Vandaar dat ik hier en daar sterk afwijk van de norm. Ik probeer het wel zo veilig als het kan te doen. Geen ijzeren buizen hergebruiken, oude meuk gaat weg.quote:Op maandag 9 december 2013 22:18 schreef Gieliovd het volgende:
Zo, dat is nog eens een update. Hoop stappen gezet!
Bewonder je praktische aanpak wel soms. Ik ben nogal een mierenneuker vergeleken met jou haha.
Twijfel wel een beetje aan de manier van werken qua elektra, is niet helemaal volgens de normen. Je moet bijvoorbeeld alle lassen bereikbaar hebben, mag geen verschillende zaken door één pijpje zover ik weet, hergebruiken van de oude meuk en nieuwe eraan...
Geen commentaar verder hoor, jullie huis
Ben je met je coax niet bang voor interferentie?
Verder, laat je die gaspijp zitten? Ik ben een beetje bang voor mijn 80 jaar oude fitwerk. Ik zaag dat straks af en dan zit er overal nieuw alupex in.
Wat een klus verder. Been there, done that. O nee, fuck, nog steeds daar.
Badkamertje is leuk he! Grauw donker hok opeens, maar straks zal je zien dat het scheelt. Let morgenvroeg trouwens ff op dat er geen scheuren zijn ontstaan en holtes. Ik had zakkers op 4 cm dikke stukken en dat kwam los van de gevel.
Keep it up!
Inderdaad... Als het koper was.. pfff.quote:Op maandag 9 december 2013 22:35 schreef Gieliovd het volgende:
Tja, den Ouden tijd... iedere ruimte een gaskachel aan de muur. Dan heb je zeker ook muurdoorvoeren? Of zijn die al pleite?
Groot gelijk met die pijp, ligt er best. Als het nou dikwandig koper was
Maareh, die lasdoos gaat onder je vloer, hoe kom je daar bij dan?
ooh, die zitten er nog. Twee pijpen in de badkamer, twee boven de slaapkamer en eentje in het hok bij de cv. Die twee boven de slaapkamer zorgen nu voor ventilatie boven het plafond. Eentje in de badkamer gaat weg. De ander wordt straks gebruikt voor een ventilator voor de vochthuishouding in de badkamer. Die bij het cv hok zorgt voor meer problemen, hij laat de luchtjes van de buren naar binnen met een enorme condens en stank tot gevolg.quote:Op maandag 9 december 2013 22:43 schreef Gieliovd het volgende:
Elektrische fiets
Ja zo is het ook. Ik neem met mijn spotjes ook een gok, daar kan ik straks ook über beroerd bij als er wat is in de lasdoos. 99,9% kans dat alles goed komt.
Tijd zal het leren. Ik bedoelde trouwens rookgas muurdoorvoeren
Je gelooft het niet als ik ja zeg, maar het is echt zoquote:Op zondag 15 december 2013 14:36 schreef Bravebart het volgende:
Fiets heeft het behang uitgezocht zie ik?
Ik zeg niks!quote:Op zondag 15 december 2013 14:38 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Je gelooft het niet als ik ja zeg, maar het is echt zoIk heb alleen gekozen tussen gifgroen of koraal.
dat is geen doorbuiging, dat zijn drie lagen plafonds.quote:Op zondag 15 december 2013 16:01 schreef Gieliovd het volgende:
Aan de doorbuigend te zien is het een draagmuur
Niet eens zó koud! Ondanks het feit dat de cv al weken niet aan is geweest...quote:Op zondag 15 december 2013 16:01 schreef Gieliovd het volgende:
Aan de doorbuiging te zien is het een draagmuur
Verder is het heel fris en vochtig, dus droogt dik stucwerk slecht. Geduld
Ziet er goed uit, lekker hoor.
Die verf, wtf dat is net Griekse kwark. Hoe koud is het bij jullie binnen
Oooo, lekker warm dus. Het is hier 12 graden binnenquote:Op zondag 15 december 2013 16:24 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Niet eens zó koud! Ondanks het feit dat de cv al weken niet aan is geweest...
14 graden ofzo? Ik hoop niet dat het een draagmuur blijkt te zijn
Fraai is het niet echt nee.quote:Op zondag 15 december 2013 18:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Fiets ?
Ik ga niet zeggen wat ik hier van denk![]()
[ afbeelding ]
Ik ben wel ernstig teleurgesteld !
Maar verder zijn jullie wel goed bezig en maken jullie goede vorderingen.
Maar of het voor de kerstdagen nog allemaal lukt
Het is (was) geen draagmuur. Muur stond evenwijdig met de vloerbalken en stond bovenop de vloerdelen. De muur van de badkamer boven staat 10 centimeter naast deze muur. Ik kan mijn hand onder de muur van de badkamer steken. De muur liep dus niet door. Wat ook bleek toen ik eenmaal de bovenste laag stenen had gesloopt. Het originele plafond zat boven de muur.quote:Op zondag 15 december 2013 18:50 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Oooo, lekker warm dus. Het is hier 12 graden binnen
Althans, vanmorgen. Even de zon in die woonkamer met al dat glas en aaah, lekkâh!
Hoop dat jullie wel ff hebben nagedacht over die draagmuur. Wat is het doel trouwens? Welke ruimtes zijn dat?
Trouwens, met dat soort acties wordt voor de kerst klaar zijn wel uitdagend
Die zal ik idd zo lang mogelijk ingepakt houdenquote:Op zondag 15 december 2013 20:46 schreef RenRen- het volgende:
Het doel is gewoon O&N daar te vieren maar er nog niet te wonenDe vloer krijgen we dinsdag, dus die kan er in de woonkamer in als de muren en plinten af zijn, en als alles geschuurd en geschilderd is in de woonkamer kan de bank uitgepakt (In principe dan, dat stellen we het liefst zo lang mogelijk uit).
Las al zoiets ja, heb zelf niets gezien.quote:Op zondag 15 december 2013 20:58 schreef junkiexp het volgende:
Goed bezig!
Was nog een flinke brand bij jullie in de buurt van de week, maar gelukkig niet bij jullie dus!
Gelukkig gebruiken ze nu geen riet meer.quote:Op maandag 16 december 2013 23:17 schreef Gieliovd het volgende:
Ja Fiets... Aks je eenmaal begint met slopen....
Goed bezig, fijne ruimtewinst!!
COAX en VD door een buis van 5 meter is toch niet zo schokkend?quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:42 schreef usernaamvergeten het volgende:
Van die elektra schrik ik toch wel een beetje, als ik zoiets in mijn huis zou vinden zou ik meteen alles vervangen. Sorry dat ik het zeg, maar dat is echt prutswerk! Volgensmij puur omdat het wat tijd scheelt, want je weet best dat het zo niet hoort![]()
Verder schiet je wel lekker op zo te zien, ga zo door!
JAWELL NEN EN ZO JA TOCHquote:Op woensdag 18 december 2013 11:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
COAX en VD door een buis van 5 meter is toch niet zo schokkend?
Nah...quote:Op woensdag 18 december 2013 11:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Hij zit in een 3/4 buis van 5 meter die door de vloerbalken loopt. Praktische afweging in dit geval.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:18 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nah....
Ik zou het er ook weer uittrekken.
Met de NEN regels ben ik niet heel bekend, maar kan mij niet voorstellen dat het toegestaan is om bij elektra ff een andere kabel erbij te trekken. Telefoon & Coax bij elkaar of UTP en het thermostaat kabeltje, a la. Maar elektra en iets anders? Krijg je van die rare bochtjes van en garantie op storing op het beeld. Daarnaast een erg volle pijp. 5 x elektra voor een 380v aansluiting moet toch ook in een 3/4 pijp en mag niet in 5/8ste PVC?
Begrijp de afweging, maar de keus is niet goed. Het geeft aan hoe je omgaat met ingewikkelde situaties. Als je dit aantreft in je nieuwe woning sloop je het er direct uit en ga je direct op zoek naar de volgende creatieve oplossing.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Hij zit in een 3/4 buis van 5 meter die door de vloerbalken loopt. Praktische afweging in dit geval.
Normaal mogen er maar 4 draden door flexbuis, jij hebt er 3 + een dikke coax kabel. Iets met warmteontwikkeling enzo... Ik hoop oprecht voor je dat het goed gaat maar ik zou er geen vertrouwen in hebben.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
De grootste stroomvreters op die groep zullen twee tv's zijn.quote:Op woensdag 18 december 2013 20:47 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Normaal mogen er maar 4 draden door flexbuis, jij hebt er 3 + een dikke coax kabel. Iets met warmteontwikkeling enzo... Ik hoop oprecht voor je dat het goed gaat maar ik zou er geen vertrouwen in hebben.
Is maximaal 12-15 meter. Moet wel lukken toch?quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:06 schreef Gieliovd het volgende:
Gassssssss!!!
Neem je niet te veel lentgte met 16mm buis, i.v.m. capaciteit.
Doet weer eens updaten, foto's enzo.... Of ben je bang na die kritiek op je lasdoos
Ligt eraan waar het voor is. Voor de ketel zou ik het niet doen, gasfornuis moet wel kunnen denk ik. Iets met drukval enzo. Heb er tijd geleden ook mee gezeten, heb uiteindelijk 20x2 erin getrokken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Die lekkageplekken zijn oud.
eem kiekn.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:12 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Ligt eraan waar het voor is. Voor de ketel zou ik het niet doen, gasfornuis moet wel kunnen denk ik. Iets met drukval enzo. Heb er tijd geleden ook mee gezeten, heb uiteindelijk 20x2 erin getrokken.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:11 schreef Gieliovd het volgende:
Ff naar de Action, paar bussen met spray kopen voor vocht en nicotine vlekken. Plek in sprayen en gaan met die banaan.
K&W / Oude gasbuis of dure nieuwe aan laten leggen? Combiketelquote:Op dinsdag 24 december 2013 09:12 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Ligt eraan waar het voor is. Voor de ketel zou ik het niet doen, gasfornuis moet wel kunnen denk ik. Iets met drukval enzo. Heb er tijd geleden ook mee gezeten, heb uiteindelijk 20x2 erin getrokken.
Nou krijg ik straks een nieuwe meter, dus ik moet rekenen met nieuwbouw normen. Er blijft op de standleiding na geen enkel bestaand stukje zitten. Ik ben benieuwd.... Als het net wel of net niet kan pleur ik er wel 22 in.quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:58 schreef Gieliovd het volgende:
Ja, als...? Maar waar zit je op, geen idee. Hier ook niet overigens. De ketel draait prima als geiser, geen idee wat ie straks doet als CV ketel.
Klinkt in theorie alsof het erg weinig is.
Bedankt, maar ik zou niet weten welk hout het is... Fiets, jij misschien wel?quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:01 schreef AnneX het volgende:
Had je deze manual gezien, Ren ?
http://huis-en-tuin.infon(...)f-beits-op-hout.html
Te koop bij de bouwmarkt? Werkt dat fijner dan ammoniak?quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:30 schreef Gieliovd het volgende:
Eh ammoniak los je op in water om je lakwerk af te nemen ja. Ontvetten. Als je vers hout ermee ontvet wordt het nat en moet je lang wachten.
Ik gebruik zo weer een beetje verfreiniger in water. Lappie, trap afnemen na schuren... Drogen en nog een laagje grond.
Mooi spul, bij Verploegen geweest zeker?quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Altijd leuk, zulke kerstpakketten![]()
[ afbeelding ]
StMarc oid. bedoel je denk ik?quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:29 schreef AnneX het volgende:
Oh, ammoniak sterk verdunnen en verder is het zooi om mee te werken..slaat op de ogen etc.
Er is beter spul, vraag / koop het bij de vakman schilder..![]()
Het is een korreltjes spul, met hars ...ben de naam kwijt.
( als ik goed begrijp, wil je het gebruiken om schoon te maken en te ontvetten )
Verder goed bezig
Bij mij komen ze het brengen....quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:46 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Mooi spul, bij Verploegen geweest zeker?
Ja ! dattum. Merci.quote:
Maar schurend, moet je het dan niet nogmaals afnemen omdat het een korrel achterlaat? Of lost dat weer op? Even kijken waar dat te koop isquote:Op dinsdag 24 december 2013 15:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja ! dattum. Merci.
Mooi spul! Ren en Fiets: kost wat en werkt fantastisch !
Het heeft een een heel licht schurende werking, afhankelijk hoeveel je het verdunt en nogmaals: goed en beter spul voor de ogen en de keel.
ik betwijfel of er ook een goed beeldsignaal overblijft; dat krijgt een versterker volgens mij nooit meer goed als er al zoveel ruis is.quote:Op donderdag 26 december 2013 00:33 schreef cvboer het volgende:
http://forum.fok.nl/templ(...)131209_148800_14.jpg
Wat is dit?![]()
![]()
![]()
Dat gaat geheid een kutbeeld opleveren. Tevens had ik die patatbak daar niet gemonteerd, in die centraaldoos zijn nog genoeg lege spruiten. Voor de overige werkzaamheden: goed bezig.
Een versterker plaats je ook aan het begin, niet bij de tv.quote:Op donderdag 26 december 2013 13:41 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
ik betwijfel of er ook een goed beeldsignaal overblijft; dat krijgt een versterker volgens mij nooit meer goed als er al zoveel ruis is.
Ik had ook niet gekozen voor een botervlootje dan had ik gewoon een centraaldoos op zijn kop onder de vloer geplaatst ofzo.
Ik ben benieuwd wat voor beeld ik krijg straks!quote:Op donderdag 26 december 2013 13:47 schreef cvboer het volgende:
[..]
Een versterker plaats je ook aan het begin, niet bij de tv.
CAI techniek is en blijft apart. Ik twijfel ook of er wel een kabel van Hirschmann gebruikt is, Koka 799 bijvoorbeeld. Ook al zijn er slechts 2 tv's op aangesloten, je creëert een draaiveld bij de draden, dat gaat je coax nooit afschermen.
Zo heb ik allemaal materiaal van Hirschmann, de F connectoren zijn allemaal geperst, niet erop gedraaid. Ik heb ook een beeld waar je u tegen zegt.
Ik gok op tv oostenrijk.quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat voor beeld ik krijg straks!
Ik denk gewoon prima beeld, maar we gaan het zien.quote:
Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik denk gewoon prima beeld, maar we gaan het zien.Ik laat het weten!
Ik ging echt helemaal stuk om die reactie hahaquote:
Stuccen is moeilijk, vind het gewaagt dat je er aan begint. Knap hoor!quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik heb in ieder geval vandaag iets gedaan wat geen invloed zal hebben op het beeld van de tv.![]()
Foto van na de eerste keer afreien.weet wel dat ik de volgende muur veeeel dikker op ga zetten. Dat smeert toch makkelijker glad als je niets hoeft aan te vullen.
![]()
[ afbeelding ]
Die reactie kwam spontaan in me op. Ik denk daar nooit zo bewust over na.quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:24 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Ik ging echt helemaal stuk om die reactie haha
Ach, hoe meer ik er doe, hoe mooier ze worden.quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:24 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Ik ging echt helemaal stuk om die reactie haha
[..]
Stuccen is moeilijk, vind het gewaagt dat je er aan begint. Knap hoor!
Wat voor rei gebruik jij om het strak te trekken?quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ach, hoe meer ik er doe, hoe mooier ze worden.Je moet gewoon een keer beginnen en het jezelf leren.
Standaard ding van 120 cm van de gamma. Uiteraard met een 'scherpe' kant. Al kan je het ook prima doen met een panlat.quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:44 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Wat voor rei gebruik jij om het strak te trekken?
Witquote:Op zaterdag 28 december 2013 21:11 schreef AnneX het volgende:
Saint Huppelepup![]()
Zelf heb ik rvs cv- en koperen waterpijpen ( en zelfs radiatoren) geschilderd
met gewone verf.
Dat is altijd goed gegaan.
Met St.H. ontvetten en kleien kwast schilderen.
# 2 cents.m
Oh ja...en wit![]()
dat zei ik ook al tegen stiefvader, maar hij zei dat dat lelijk zou wordenquote:Op maandag 30 december 2013 16:30 schreef Cat22 het volgende:
Plaatje erover en dat behangen een optie of verlies je dan teveel ruimte?
Ik de grootste hoor!quote:Op maandag 30 december 2013 17:54 schreef Gieliovd het volgende:
Can-Do attitude, I like!
Wat zijn jullie ook een lekkere prutserts net als ik. Draadje elektra zo, lasdopje daar, verfbakkie op de vaatwasser in doos, koffie, broodjes, Pepsi en troep midden in de kamer.Ga zo door he!
'melkglas' is ook leuk....quote:
Nee niet echt.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
22mm is prima.quote:Op maandag 30 december 2013 21:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat is nou het beste om te doen met de gasmeter. 22mm of 28mm koper klaarzetten op de muur waar de vrienden van Joulz hem aan vast kunnen knopen?
Dan gaan we dat ff machen ja!quote:
Tot aan de cv ketel leggen, die 22 mm. De laatste meter mag in 15 mm.quote:Op maandag 30 december 2013 22:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dan gaan we dat ff machen ja!Woensdag langs de vrienden van warmteservice.
volgens mijn wilde berekening kan ik de laatste 7 meter prima in 15 doen. Dan blijf ik binnen de 1,7 mbar verlies.quote:Op maandag 30 december 2013 22:18 schreef cvboer het volgende:
[..]
Tot aan de cv ketel leggen, die 22 mm. De laatste meter mag in 15 mm.
Goeie tent, Warmteservice.
Dan wil ik die berekening wel eens zien.quote:Op maandag 30 december 2013 22:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
volgens mijn wilde berekening kan ik de laatste 7 meter prima in 15 doen. Dan blijf ik binnen de 1,7 mbar verlies.oooo
nou dacht ik uit een tabel af te lezen dat 15 mm henco 0,200 mbar per meter 'verliest' 7 x 0,200 is dan 1,4 mbar. De eerste 3 meter met 22 is te verwaarlozen. Dan valt het binnen de 2,5 mbar. Aangezien er toch geen uitbreidingen gedaan zullen worden. Mijn keteltje schijnt met 20 mbar ook nog prima te werken.quote:Op maandag 30 december 2013 22:27 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dan wil ik die berekening wel eens zien.
Gewoon 22mm leggen tot aan de ketel; en dat laatste metertje met 15 mm doen.quote:Op maandag 30 december 2013 22:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
nou dacht ik uit een tabel af te lezen dat 15 mm henco 0,200 mbar per meter 'verliest' 7 x 0,200 is dan 1,4 mbar. De eerste 3 meter met 22 is te verwaarlozen. Dan valt het binnen de 2,5 mbar. Aangezien er toch geen uitbreidingen gedaan zullen worden. Mijn keteltje schijnt met 20 mbar ook nog prima te werken.
Maar dan moet ik het wel goed hebben gezien in die tabel.
Ah, dus het is niet berekend? Ik zou me niet blindstaren op tabellen.quote:Op maandag 30 december 2013 22:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
nou dacht ik uit een tabel af te lezen dat 15 mm henco 0,200 mbar per meter 'verliest' 7 x 0,200 is dan 1,4 mbar. De eerste 3 meter met 22 is te verwaarlozen. Dan valt het binnen de 2,5 mbar. Aangezien er toch geen uitbreidingen gedaan zullen worden. Mijn keteltje schijnt met 20 mbar ook nog prima te werken.
Maar dan moet ik het wel goed hebben gezien in die tabel.
Dat dus.quote:Op maandag 30 december 2013 22:41 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Gewoon 22mm leggen tot aan de ketel; en dat laatste metertje met 15 mm doen.
Zit je altijd goed; in plaats van dat stukje "besparing" wat je anders hebt qua materiaal..
Sorry chef, alles valt of staat met een berekening. Gokken doen we in het casino.quote:Op maandag 30 december 2013 22:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Okokokokok de jury is weer streng vandaag.
Die paar kwartjes die je er tussen heen kunt halen. En kunt besparen.quote:Op maandag 30 december 2013 22:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Okokokokok de jury is weer streng vandaag.
Dat het geld kost is tot daar aan toe, de ruzie met de vrouw lijkt mij erger.quote:Op maandag 30 december 2013 22:51 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Die paar kwartjes die je er tussen heen kunt halen. En kunt besparen.
En straks werkt het achteraf toch niet en dan kost het gewoon geld !
Moet de vloer weer los; stof, rotzooi, weer in de kou...quote:Op maandag 30 december 2013 22:55 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat het geld kost is tot daar aan toe, de ruzie met de vrouw lijkt mij erger.
Wat een dramaquote:Op maandag 30 december 2013 22:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Moet de vloer weer los; stof, rotzooi, weer in de kou...
Is er rotzooi in de leiding gekomen; brand je cv ketel lekker een weekje..quote:Op maandag 30 december 2013 22:58 schreef cvboer het volgende:
[..]
Wat een dramaEn dat voor een paar centen besparing tijdens de aanleg.
Gelukkig zit er een fijnmazig zeefje voor het gasblok. Keer een storing gehad, op laaglast geen probleem, op vollast viel de ketel in storing. Gasdruk meten: statisch 27,94 mbar. Dynamisch op vollast: 19.42 mbar. Koppeling losgedraaid, stukjes hout boorsel....quote:Op maandag 30 december 2013 23:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is er rotzooi in de leiding gekomen; brand je cv ketel lekker een weekje..
En als het buiten min 15 is gaat hij in storing op zondagavond om 22:00 uur..
Sta je dan in de kou, vrouw over de zeik, cv ketel stuk; alleen omdat je zo nodig x meter leiding wou besparen![]()
quote:Op maandag 30 december 2013 23:27 schreef Gieliovd het volgende:
Wat zijn we weer hard voor die kerel, hij durft echt geen 15 meer te monteren hoor
Woensdag? op Nieuwjaarsdag?quote:Op maandag 30 december 2013 22:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dan gaan we dat ff machen ja!Woensdag langs de vrienden van warmteservice.
Donderdag dan, gezeur ook steeds.quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:29 schreef swollywood het volgende:
[..]
Woensdag? op Nieuwjaarsdag?
Dan sta je waarschijnlijk voor een dichte deur.
Dan maar lekker vroeg het hooi in.quote:Op maandag 30 december 2013 23:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is er rotzooi in de leiding gekomen; brand je cv ketel lekker een weekje..
En als het buiten min 15 is gaat hij in storing op zondagavond om 22:00 uur..
Sta je dan in de kou, vrouw over de zeik, cv ketel stuk; alleen omdat je zo nodig x meter leiding wou besparen![]()
OOK WEER OPGELOST. Geen gezeik, je pleurt maar op naar je moeder!quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:42 schreef RenRen- het volgende:
Als ik in de kou sta, vertrek ik naar mijn moederMijn bed blijft hier staan, zoektie het maar uit
OKE DOEI VERANDER DE OP MAAR OKE DOEIquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
OOK WEER OPGELOST. Geen gezeik, je pleurt maar op naar je moeder!
Onze relaasie ken niet kapot niee.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:25 schreef Gieliovd het volgende:
Kut tijd is het ook met de kerst en jaarwisseling. Relaties lopen allemaal stuk, ruzies...
DOET EENS NORMAAL JULLIE
Wat doet bijvlagenzinvol hier?quote:Op maandag 30 december 2013 23:34 schreef Gieliovd het volgende:
O, en ik mag geen grappen maken en jullie wel....
[ afbeelding ]
Alles kan kapot.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Onze relaasie ken niet kapot niee.
Met duct tape en een tie wrap als het moetquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:35 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Alles kan kapot.![]()
Maar dan klus jij het vast wel weer bij elkaar.
Hij heeft calimero als avatar. Bijvlagenzinvolquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:49 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Met duct tape en een tie wrap als het moet![]()
@ cvboer, lol die verwijzing snap ik dan weer niet
Ik lees een verhaal over een probleem bij een Remeha cv-ketel. Bij een windsnelheid hoger dan 12m/s valt hij in storing.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:17 schreef cvboer het volgende:
[..]
Hij heeft calimero als avatar. Bijvlagenzinvol
Nee, dat kan niet. Het wil wel eens voorkomen dat de wind vol in de rookgasafvoer van de ketel blaast, dit wil wel eens gebeuren bij een toestel met muurdoorvoer. Bij zulke storingen zet ik het ventilatortoerental iets omhoog.quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik lees een verhaal over een probleem bij een Remeha cv-ketel. Bij een windsnelheid hoger dan 12m/s valt hij in storing.Zou met een lage gasdruk te maken hebben. Kan dat
Dat klinkt al logischerquote:Op dinsdag 31 december 2013 14:32 schreef cvboer het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Het wil wel eens voorkomen dat de wind vol in de rookgasafvoer van de ketel blaast, dit wil wel eens gebeuren bij een toestel met muurdoorvoer. Bij zulke storingen zet ik het ventilatortoerental iets omhoog.
K#t iPad liet geen avatars zienquote:Op dinsdag 31 december 2013 14:17 schreef cvboer het volgende:
[..]
Hij heeft calimero als avatar. Bijvlagenzinvol
Nou wel weer dus.quote:
beetje kak dat ik alleen kanschilderenquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:21 schreef AnneX het volgende:
Schuur een paar vierkante cm's uit het zicht ?
Dan voel / zie je snel genoeg of de 1e laklaag het kan hebben?
Anders een ander karweitje beginnen?
nou, dan ga ik morgen andere schilderklusjes zoekenquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:58 schreef AnneX het volgende:
De definitieve laklaag zou ik pas doen, als de stofklussen achter de rug zijn!
En dan 24 uur wachten tot het stof is neergedaald na het schuren en st.marcen.
Tis niet anders. Kak.
Volgende week lekker de keuken stucen!quote:Op woensdag 1 januari 2014 17:44 schreef Gieliovd het volgende:
Die looien pijp, als je die weg wilt daar, pak je een oude beitel, desnoods een steenbeitel, en je hebt hem zo weg gesneden.
Mooie die eerste laklaag!!
Hmm gaat de goede kant op dit.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
15 november
En 31-12-2013 moet het bewoonbaar zijn.
Hoop is niks meer dan uitgestelde teleurstelling.quote:
Ja, toen wist ik nog niet dat we ook een keuken gingen krijgen in week 3.quote:
Tsk.... planning.quote:Op woensdag 1 januari 2014 18:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ja, toen wist ik nog niet dat we ook een keuken gingen krijgen in week 3.
Er zijn bij verbouwen zoveel zaken die je van te voren niet weet; waar achteraf toch meer werk in gaat zitten dan dat je van te voren bedacht had.quote:Op woensdag 1 januari 2014 18:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ja, toen wist ik nog niet dat we ook een keuken gingen krijgen in week 3.
Klussen is niet moeilijk, je moet het gewoon doen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 18:57 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Tsk.... planning.
Seriously: ik zou het je niet nadoen hoor, dit tempo.Of überhaupt klustechnisch.
lekkages en houtrot... dat zijn hier de boosdoeners.quote:Op woensdag 1 januari 2014 18:58 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er zijn bij verbouwen zoveel zaken die je van te voren niet weet; waar achteraf toch meer werk in gaat zitten dan dat je van te voren bedacht had.
Of iets valt gewoon heel erg tegen... of de Wet van Murphy laat weer eens van zich horen..
Been there, done that
Daarom werk ik ook niet in de bouw, al dat gejaag om maar de opleveringsdatum te halen. Bij mijn eigen projectje heb ik ook bewust geen planning, geen stress.quote:Op woensdag 1 januari 2014 18:58 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er zijn bij verbouwen zoveel zaken die je van te voren niet weet; waar achteraf toch meer werk in gaat zitten dan dat je van te voren bedacht had.
Of iets valt gewoon heel erg tegen... of de Wet van Murphy laat weer eens van zich horen..
Been there, done that
Wasdroger een optie?quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Oplossing:.... bouwdroger?
Oplossing: gasleiding aanpakken, dan kan de rest van de werkzaamheden ook doorgaan. Die ene zaterdag in een wat frissere omgeving overleef je ook wel.quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Klussen is niet moeilijk, je moet het gewoon doen.Alles plannen is veel rotter. Het plafond in de keuken kan pas dicht nadat ik een deel van de (straks) oude gasleiding weg heb gehaald. Dat steekt nu nog mooi uit het plafond. Tot dat ding weg is kan ik niet stucen in de keuken.
Maar als ik hem nu alvast weg ga halen, kan de kachel niet aan. Dus als het straks echt koud wordt, de komende twee weken, kan ik niet klussen in het huis omdat de verf en belangrijker; het stucwerk niet zal drogen. Maar wachten tot de 14e is ook weer niet handig omdat er dan een keuken geplaatst moet worden.
Oplossing:.... bouwdroger?
Als vakman in de bouw werken lijkt mij ook klote. Als opzichter of uitvoerder is het een stuk leuker kan ik je vertellen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:14 schreef cvboer het volgende:
[..]
Daarom werk ik ook niet in de bouw, al dat gejaag om maar de opleveringsdatum te halen. Bij mijn eigen projectje heb ik ook bewust geen planning, geen stress.
Ja, dat dacht ik dus ook. Ik wel inderdaad, de ketel heeft al zeker sinds de dag dat ik de sleutel heb niet meer staan branden.quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:16 schreef cvboer het volgende:
[..]
Oplossing: gasleiding aanpakken, dan kan de rest van de werkzaamheden ook doorgaan. Die ene zaterdag in een wat frissere omgeving overleef je ook wel.
Nee hoor, ik ben gewoon een loonslaaf. Ik ben onlangs verhuisd naar een semi nieuwbouwwoning. Er moet nog iets op de muren en op de vloer en nog een paar kleine puntjes.quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:18 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Als vakman in de bouw werken lijkt mij ook klote. Als opzichter of uitvoerder is het een stuk leuker kan ik je vertellen.Maar, jij doet dus gewoon voor jezelf projecten met particulieren?
oooooowquote:Op woensdag 1 januari 2014 19:20 schreef cvboer het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben gewoon een loonslaaf. Ik ben onlangs verhuisd naar een semi nieuwbouwwoning verhuisd. Er moet nog iets op de muren en op de vloer en nog een paar kleine puntjes.
die is er niet. Ik vind het niet dermate interessant om daar een topic aan te wijden. Gezien de echte verbouwingen hier zou de mijne erg schril afsteken.quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
oooooowwaar is jouw projecttopic dan?
Oooooow yes, ik dacht een paar dagen terug "ah, ff pijpies fixen in de hal, racheltjes zetten.. dan kan ik dan en dan de stucplaten erop jassen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 18:58 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Been there, done that
Wanneer dat elkaar op heeft gevroten, ben ik al uitgestrooid.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:18 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Vee te laat begrijp ik maar nooit meer doen koper en gegalvaniseerd staal.
Maar, inderdaad, totaal niet aan gedacht.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:18 schreef tiho1 het volgende:
[..]
de verf ook niet! Op de pot lak staat dat ik echt niet onder de 10 graden mag schilderen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik dus ook. Ik wel inderdaad, de ketel heeft al zeker sinds de dag dat ik de sleutel heb niet meer staan branden.Het is er tussen de 10 en 15 graden.
Mijn vriendin kan niet zo goed tegen de kou....
Huh, want/waar?quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:18 schreef tiho1 het volgende:
[..]
ik heb twee cv-buizen vastgezet met een beugeltje van koper...quote:
De meesten zijn al niet meer heelquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:34 schreef usernaamvergeten het volgende:
Zonde dat die tegeltjes bij de vorige verbouwing zijn gesneuveld... Denk niet dat je de resterende tegels er heel af krijgt, zijn in cement vastgezet.
misschien komt de hele cementlaag in grote delen los. Maar ik denk dat je gelijk hebt ja.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:34 schreef usernaamvergeten het volgende:
Zonde dat die tegeltjes bij de vorige verbouwing zijn gesneuveld... Denk niet dat je de resterende tegels er heel af krijgt, zijn in cement vastgezet.
Morgen wel ff foto's laten zien.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waterleidingen voor de keuken zijn nu klaar. Morgen de afvoer, gas en elektra. Dan nog een kozijntje dichtzetten en kloar. Volgend weekend stucwerk op de muur en het plafond!
Als je gelijk hebt, heb je gelijk.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:10 schreef cvboer het volgende:
[..]
Morgen wel ff foto's laten zien.En ik zal mijn commentaar beperken.
Bovenste foto: Mooi aangesloten, beetje zuinig met de beugels, maar verder mooi gedaan.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beugeltjes moeten er nog op ja. Heb alleen die beugeltjes die je nu ziet. Moet nog even zadeltjes halen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:43 schreef cvboer het volgende:
[..]
Bovenste foto: Mooi aangesloten, beetje zuinig met de beugels, maar verder mooi gedaan.Tweede foto: Die leidingen, als die worden weggewerkt, mogen er geen knelkoppelingen worden toegepast. Solderen dus.
Dat zijn dan ook beugeltjes voor elektrabuisquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Want, zoals je ziet trekken deze beugeltjes de leiding te ver naar de muur.
Ja van die!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:54 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook beugeltjes voor elektrabuisHaal gewoon van die clic-zadels:
[ afbeelding ]
Als je dat doet, kan het mijn goedkeuring verdragen.quote:
Ik plak dan een sticker op m'n keuken.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:55 schreef cvboer het volgende:
[..]
Als je dat doet, kan het mijn goedkeuring verdragen.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik plak dan een sticker op m'n keuken.
'Deze keuken heeft het cvboer keurmerk van 'goedkeuring'
Als de hele toko klaar is staat er sowieso koffie klaar voor vaste lurkers.quote:
Nice!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Als de hele toko klaar is staat er sowieso koffie klaar voor vaste lurkers.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:06 schreef Puala het volgende:
[..]
Nice!
Maar Fiets, goed bezigEn RenRen ook. Ik vind het tof om te lezen wat jullie allemaal doen
100quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:07 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik heb ook werk verricht. Zo heb ik gaatjes geplamuurd in de ensuite. zo'n 100.
En ik heb koperen buizen aangegeven.
En ik heb geschuurd.
Het was zo koud
het was prima om in te werken...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:07 schreef RenRen- het volgende:
[..]
En ik heb geschuurd.
Het was zo koud
Iedereen die de moeite neemt om die drie trappen op te lopen krijgt sowieso koffiequote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:06 schreef Puala het volgende:
[..]
Nice!
Maar Fiets, goed bezigEn RenRen ook. Ik vind het tof om te lezen wat jullie allemaal doen
Dat ga ik onthouden.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Als de hele toko klaar is staat er sowieso koffie klaar voor vaste lurkers.
Goed bezig.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:07 schreef RenRen- het volgende:
[..]
En ik heb geschuurd.
Het was zo koud
Meneer hield niet van klassiek en wel van spijkersquote:
Beetje sadistisch is het wel van 'mquote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:04 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Meneer hield niet van klassiek en wel van spijkersIk had 3 truien en een shirt aan. En dat hielp niet meer. Ik kan niet wachten tot het warmer is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:07 schreef bleiblei het volgende:
Gaat lekker zo!
Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik dat niet eens wist, van het koper en gegalvaniseerd ijzer.
Weer wat geleerd, leerzaam topic zo. Ik hoop dat ik er hier geen zooitje van gemaakt heb daarmee.
Maareh, nog 2 weken en dan keuken? Das al best snel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
twee weken.Wat een hel.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:01 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik voorzie een rage; ga jij vast een ontwerp maken voor de stickers ?![]()
Maken we gewoon twee keurmerken; en als je een Vonkenboer en Cvboer keurmerk hebt dan scoor je bonuspuntenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:52 schreef cvboer het volgende:
[..]Straks wil iedereen zo'n keurmerk van me hebben. De cv politie...
quote:Op zondag 5 januari 2014 00:06 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Maken we gewoon twee keurmerken; en als je een Vonkenboer en Cvboer keurmerk hebt dan scoor je bonuspunten
Ja dus? Wat is de elektrolyt dan? Dit is een andere situatie dan wanneer ze met water in contact staan zoals wanneer je een koperen en een gagalvaniseerd stalen leiding verbindt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ik heb twee cv-buizen vastgezet met een beugeltje van koper...
Ja, geen idee.quote:Op zondag 5 januari 2014 11:16 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ja dus? Wat is de elektrolyt dan? Dit is een andere situatie dan wanneer ze met water in contact staan zoals wanneer je een koperen en een gagalvaniseerd stalen leiding verbindt.
Nah, moet ik m'n stucplaatjes weer van de balken schroeven.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:42 schreef Gieliovd het volgende:
Komt wel goed en als het je dwars zit doe je er een stukkie binnenband in.
Mja ik had even niet aan condens gedacht, dat zou inderdaad wat corrosie kunnen veroorzaken op termijnquote:Op zondag 5 januari 2014 18:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ja, geen idee.ik zag er ook geen kwaad in. Ik werd er door iemand op gewezen hier.
Heb de buizen van het koude en warme water in de isolatie gestoken. Dus er is weinig waar condens op kan ontstaan.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:08 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Mja ik had even niet aan condens gedacht, dat zou inderdaad wat corrosie kunnen veroorzaken op termijn
Mijn keukeneiland heeft de meest ideale hoogte om stucplaten te bevestigen! je stapt zo van de ladder op het eiland om de laatste schroeven te zetten.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:13 schreef Gieliovd het volgende:
Goed bezig!
Pluspunten voor het keukeneiland.
Ik ben in te huren, voor een paar euro per plaat wil ik wel een bezem omhoog houden om te zorgen dat je gipsplaat niet valtquote:Op zondag 5 januari 2014 19:30 schreef Gieliovd het volgende:
Niet, k*t... ik heb dus in de planning om er 100 in m'n eentje tegen het plafond te jassen binnen afzienbare tijd. W'rom niet dan?
Het lukte mij niet om overal die kier van 6-8 mm te houden, de plaat op z'n plek te houden, de boormachine te pakken, een schroef uit m'n mond te pakken om vervolgens die schroef tegen het plafond te zetten.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:30 schreef Gieliovd het volgende:
Niet, k*t... ik heb dus in de planning om er 100 in m'n eentje tegen het plafond te jassen binnen afzienbare tijd. W'rom niet dan?
quote:Op zondag 5 januari 2014 19:32 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik ben in te huren, voor een paar euro per plaat wil ik wel een bezem omhoog houden om te zorgen dat je gipsplaat niet valt
Ik ben al weken aan het denken waar die verf nou het beste mee te vergelijken is. En tzatziki lijkt er inderdaad smerig veel op.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:39 schreef 4wood het volgende:
Geweldig topic om te volgen, leuk om over zo uitgebreid te kunnen meekijken.![]()
Mocht je ooit nog verder sauzen met die Tzatziki van Perfection, meng er dan 500ml water bij op 10L dat verwerkt een stuk makkelijker.
Stucplaatjes monteren in je ééntje is inderdaad bijna niet te doen, die naden op de juiste afstand maakt 't zo zwaar om die plaat te fixeren.
Ja precies, ik had ook al wel verwacht van je dat je zoiets al had gemaakt.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:42 schreef Gieliovd het volgende:
[..]kapitalist
![]()
Hm, ja OK. Ik ben gelukkig vindingrijk haha. Fiets wel een constructie in elkaar zodat het lukt.
Stempel ding maken welke aan de lange kant steunt op de bestaande en nieuwe plaat. Afstandhoudertje erin bouwen![]()
Zal 's op marktplaats kijken voor van die stempel dingen trouwens.
Waar was jij 3 weken geledenquote:Op zondag 5 januari 2014 19:39 schreef 4wood het volgende:
Geweldig topic om te volgen, leuk om over zo uitgebreid te kunnen meekijken.![]()
Mocht je ooit nog verder sauzen met die Tzatziki van Perfection, meng er dan 500ml water bij op 10L dat verwerkt een stuk makkelijker.
Stucplaatjes monteren in je ééntje is inderdaad bijna niet te doen, die naden op de juiste afstand maakt 't zo zwaar om die plaat te fixeren.
Waarom kier? En dan ook gazen of dat niet?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik ben al weken aan het denken waar die verf nou het beste mee te vergelijken is. En tzatziki lijkt er inderdaad smerig veel op.![]()
Precies, een gewone gipsplaat gooi je er bijna zo aan in je eentje. Ik vraag niet snel om hulp maar het was binnen een minuut bekeken met de eerste stucplaat.
Daar smeer je je gips in weg! zodat het wat houvast heeft.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:07 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Waarom kier? En dan ook gazen of dat niet?
Lokpost:quote:
quote:Na het monteren van de platen moet direct met het pleisteren worden begonnen, omdat niet bepleisterde Knauf Stuc-platen na een poosje gaan doorhangen.
Werkte die gloeilamp nog?quote:Op zondag 5 januari 2014 20:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Heb hier trouwens nog de bonus foto van vandaag...
Haalde twee plankjes in de gang weg. Zodat ik de afvoer door kon zagen.
[ afbeelding ]
speciaal voor jou ga ik hem morgen testen!quote:
Ze zijn niet goed wijs, ga mij ff een beetje lopen pushen, die Knauf pannekoeken.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Lokpost:
Zit de technische bladen van knauf door te lezen..
Kom dit stukje tegen over stucplaten:
[..]
quote:Op zondag 5 januari 2014 20:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
speciaal voor jou ga ik hem morgen testen!
Die moet je ook voeren, kost ook weer geldquote:Op zondag 5 januari 2014 19:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wat ik adviseer is een vriendin met een omgekeerde bezem.
ach, af en toe wat sushi en je hebt er geen omkijken naar...quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:53 schreef cvboer het volgende:
[..]
Die moet je ook voeren, kost ook weer geld
Deal. Waar af te halen?quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ach, af en toe wat sushi en je hebt er geen omkijken naar...
Niet lekker?quote:
Ja, Ja, soms wat overdreven veel wel.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:19 schreef tiho1 het volgende:
Zijn dat stucplaten? Heel veel schroeven bij elkaar dat wel. Maar de tussenruimte is heel groot. Indien ja stucplaat zitten ze ook verkeerd om.
Ik denk dat hij dit soort stucplaten bedoelt (alleen dan bruinig i.p.v. groen), waar het stucgaas in valt waar de plaat dunner is aan de zijkanten.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ja, Ja, soms wat overdreven veel wel.![]()
Hier en daar zit het wel op een centimetertje. Maar daar ligt niemand wakker van hoor. De MP 75 in ieder geval niet.![]()
Zit er verschil in de papierlaag ja?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |