Zoooo een update met foto's. De afgelopen dagen heb ik weer een en ander gedaan.

Keuken uitgezocht, stucadoor over de vloer, groepenkast van de muur, de vrienden van Joulz komen langs ennnn nog wel iets...
Het is niet zo gek dat je ketel tegen gaat sputteren als er water als dit in je pijpen zit. De koffie werd heel erg zwart gedronken.

Houtrot en lekkage deel #3. De opstaande rand van het lood bij het kozijn is wel 10 milimeter hoog! Dus het heeft de afgelopen 23 jaar flink naar binnen gelekt daar. Met dit als gevolg...

Rotte hout verwijderd, nieuw stukje hout, gipsblokje en aansmeren!

het lood aan de buitenkant gaat nog in de tixophalte of een vergelijkbaar product. Zijn we daar ook weer van af.

Lekkage deel #4. In de hoek van het dak in de badkamer heeft het door 20 verkeerd geplaatste dakpannen ook jaren gelekt. Met gevolg dat de muurplaat, dakgoot en het metselwerk compleet verrot zijn. De loodgieter heeft een aantal pannen op de juiste plaats gelegd en een aantal reparaties uitgevoerd. Het lekt in ieder geval minder nu.

Heb het nu helemaal aangesmeerd. Moet het nog iets netter afwerken. Heb de dakgoot geplakt en daarna een stukje piepschuim d'r tegen geplakt. Dat afgepurt, daarna het metselwerk hersteld en aangeheeld, vervolgens een gipsblokje en daarna afgesmeerd.

Tussendoor was ik gewoon lekker bezig met de vloer. Er loopt nog veel meer moois door de vloer. Elke ruimte heeft zijn eigen gasaansluiting en heeft straks drie verschillende buisjes met elektra... De originele uit 1930, de eerste revisie in 1990 en de mijne! Waar het kan, verwijder ik alle oude troep. Zeker de toevoeging uit 1990. Weet van de helft niet waar het allemaal naartoe gaat.

De nieuwe aanvoer voor de slaapkamer en de woonkamer loopt nu op de plek waar een oude ijzeren buis zat. Voor het gemak hadden ze de buis zelf maar even met een flinke spijker vastgezet. Tussen de draden door.

Hij kwam er gemakkelijk uit en het bespaarde mij weer 10 kapotte knokkels. Het is bijna niet te doen om een 3/4 buis onder de balken en de rachels van het plafond beneden door te drukken.

De centraaldoos van de woonkamer. Daar zaten dus ook de wcd's en verlichting van de slaapkamer boven bij op. Dat heb ik voor het gemak en de uitbreidingen maar in een apart doosje gedrukt. Het is niet mijn mooiste werk maar het voldoet.....

Ja, ik heb het doosje kapot gezaagd. Ga toch niet 50 meter coax twee keer door zo'n kut gaatje trekken. Pleurt op.

Ben meer van de praktische dingen.

De muren van de badkamer na het ontdoen van alle troep en bijna klaar voor een laagje nieuwe mortel.

Stucadoor van de aannemer stond vanmorgen op de stoep. Helaas moest hij ook vier trappen op met alle zakken spul. Natuurlijk help je dan mee zeulen en och, na 10 keer met 25 kilo op je nek vier trappen op, ben je wel aardig gesloopt. We konden geen stap meer verzetten.
Op z'n dikst heeft hij 6 centimeter aan moeten brengen. Het viel wel mee. Hij had wel erger gezien.

Pak van m'n hart.

Aan het einde van de dag zag het er zo uit. Hij komt morgen weer terug want het droogde voor geen meter.

Ondanks dat ik 'voldoende ventilatie / overal lekkage' heb wilde het totaal niet drogen. Morgen werkt hij het af om het nog gladder te maken.

Deze man is mijn held.

Het leukste werk

. De groepenkast vervangen. Was bij het trekken van draad en het leggen van buizen op een punt beland waar ik niet meer verder kon zonder deels onder spanning te werken. Toen maar besloten om gewoon de oude kast te verwijderen alles maar goed aan te pakken. Geen gezeik, alles d'r uit.

Kiek et pareltje.

Afmonteren.

zodat ik straks veilig de spanning d'r op kan zetten. Er lopen ook wel eens vrouwmensen en kleine hondjes in het huis...

Zaterdag bij de keukenboer geweest.

dit wordt um. Hij komt in week 3

. Ze komen hem nog bezorgen ook! De stakkers... Doe bijna alles zelf, alleen het inmeten en bevestigen van het aanrechtblad gaan ze voor mij doen. Dat is een brug te ver voor deze fiets.

Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!