Sterkequote:Op vrijdag 29 november 2013 22:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Heb 500 kilo beton staan voor morgen.
sterktequote:Op vrijdag 29 november 2013 22:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Heb 500 kilo beton staan voor morgen.
Nee precies, het blijft een vol doosje.quote:Op maandag 2 december 2013 17:59 schreef Gieliovd het volgende:
Http Fiets, Http. Met een H...
Ziet er een stuk beter uit dan die grafknutselbende met maffe kleurtjes.
Zal uiteindelijk niet veel netter worden, want ja er moeten nou eenmaal veel draden door!
Fijn he, als zaken boven het plafond niet even verlijmd zijn of op ze minst degelijk vast zijn gezetquote:Op maandag 2 december 2013 21:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nee precies, het blijft een vol doosje.maar ik weet nu wel 100% zeker wat er aangesloten is en waar het loopt.
![]()
Echt reuze handig die houten vloeren. De trekveer bleef ergens haken nadat ik er 2 meter meer veer in had gestoken dan dat er aan oude draden uit was gekomen.... Een snelle blik onder de vloer, vanaf boven, en ik zag dat de 3/4 buis die over de 5/8 was geschoven als koppelstuk, mee was geschoven met het terugtrekken van de draden. De trekveer rolde zich mooi op tussen de balken.
Je zag het wel aan de buizen in de vloer van de badkamer. Zo zijn alle buizen in het hele huis gelegd.quote:Op maandag 2 december 2013 22:00 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Fijn he, als zaken boven het plafond niet even verlijmd zijn of op ze minst degelijk vast zijn gezet
ah lijmen. Dat is een goed idee, nooit aan gedachtquote:Op maandag 2 december 2013 22:00 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Fijn he, als zaken boven het plafond niet even verlijmd zijn of op ze minst degelijk vast zijn gezet
Ik drukte mijn plastic-roerstaafje ook zo door die muur heen ja.... 'Oops'. Ach, de andere kant moet toch nog bijgewerkt worden.quote:Op zondag 8 december 2013 00:25 schreef junkiexp het volgende:
Oh man wat een klus.
En leidingen 11 en 14, ik heb hier ook leiding 11 in een sokje 12 gesoldeerd.
Een jaar later ging ik het plafond dichtmaken en duwde ik de leiding een beetje weg, gelijk lekkage.
Meten is weten inderdaad![]()
En die muren, drijfsteen is het volgens mij.
Je hebt toch geen dozenboor nodig voor die muren, ik heb de gaten voor de dozen er met een sateprikker uitgeschraapt, ging veel beter
Kutmuren, i feel your pain![]()
En waar in 010 staat het huisje ergens, ik zit volgens mij niet heel veer bij jullie vandaan....
Ja!quote:
Gelukkig wordt de VVE beheerd door een extern persoon. Dus die stuurt gewoon de loodgieter op pad als ik bel. En ze gaan van het voorjaar de buitenboel schilderen.quote:Op maandag 9 december 2013 21:47 schreef R2R het volgende:
Dat blijkt dat dat past...
Al met al toch wel wat gratis dingen erbij gekregen, dat dak en het kozijn, als de VVE een beetje actief is mogen ze misschien wel eens de rest van het dak ook controleren.
Ik had over die witte steensoort met die luchtbellen erin, dat zijn bij jou ook binnenmuren toch?quote:Op maandag 9 december 2013 20:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik drukte mijn plastic-roerstaafje ook zo door die muur heen ja.... 'Oops'. Ach, de andere kant moet toch nog bijgewerkt worden.Ik kan je vertellen dat de gele bakstenen uit 1926 smerig vies hard zijn. De rode bakstenen uit 1926 laten zich dan weer prima tot stof verwerken.
![]()
Als ik zeg dat we op het water kijken, helpt dat vast niet echt in 010
ja.... Zelfde muren hebben we dan. Blazen is al genoeg om de rotzooi kapot te krijgen.quote:Op maandag 9 december 2013 22:15 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik had over die witte steensoort met die luchtbellen erin, dat zijn bij jou ook binnenmuren toch?
Dat is echt troep.
Ik heb hier rode baksteen als draagmuren in de woonkamer en daar kom ik niet doorheen met de gamma diamant dozenboor, met de Hilti versie ging het een stuk beter![]()
Ik weet het al
klopt, voor mij is alles straks nog bereikbaar, ik weet wel precies hoe het zit. Vandaar dat ik hier en daar sterk afwijk van de norm. Ik probeer het wel zo veilig als het kan te doen. Geen ijzeren buizen hergebruiken, oude meuk gaat weg.quote:Op maandag 9 december 2013 22:18 schreef Gieliovd het volgende:
Zo, dat is nog eens een update. Hoop stappen gezet!
Bewonder je praktische aanpak wel soms. Ik ben nogal een mierenneuker vergeleken met jou haha.
Twijfel wel een beetje aan de manier van werken qua elektra, is niet helemaal volgens de normen. Je moet bijvoorbeeld alle lassen bereikbaar hebben, mag geen verschillende zaken door één pijpje zover ik weet, hergebruiken van de oude meuk en nieuwe eraan...
Geen commentaar verder hoor, jullie huis
Ben je met je coax niet bang voor interferentie?
Verder, laat je die gaspijp zitten? Ik ben een beetje bang voor mijn 80 jaar oude fitwerk. Ik zaag dat straks af en dan zit er overal nieuw alupex in.
Wat een klus verder. Been there, done that. O nee, fuck, nog steeds daar.
Badkamertje is leuk he! Grauw donker hok opeens, maar straks zal je zien dat het scheelt. Let morgenvroeg trouwens ff op dat er geen scheuren zijn ontstaan en holtes. Ik had zakkers op 4 cm dikke stukken en dat kwam los van de gevel.
Keep it up!
Inderdaad... Als het koper was.. pfff.quote:Op maandag 9 december 2013 22:35 schreef Gieliovd het volgende:
Tja, den Ouden tijd... iedere ruimte een gaskachel aan de muur. Dan heb je zeker ook muurdoorvoeren? Of zijn die al pleite?
Groot gelijk met die pijp, ligt er best. Als het nou dikwandig koper was
Maareh, die lasdoos gaat onder je vloer, hoe kom je daar bij dan?
ooh, die zitten er nog. Twee pijpen in de badkamer, twee boven de slaapkamer en eentje in het hok bij de cv. Die twee boven de slaapkamer zorgen nu voor ventilatie boven het plafond. Eentje in de badkamer gaat weg. De ander wordt straks gebruikt voor een ventilator voor de vochthuishouding in de badkamer. Die bij het cv hok zorgt voor meer problemen, hij laat de luchtjes van de buren naar binnen met een enorme condens en stank tot gevolg.quote:Op maandag 9 december 2013 22:43 schreef Gieliovd het volgende:
Elektrische fiets
Ja zo is het ook. Ik neem met mijn spotjes ook een gok, daar kan ik straks ook über beroerd bij als er wat is in de lasdoos. 99,9% kans dat alles goed komt.
Tijd zal het leren. Ik bedoelde trouwens rookgas muurdoorvoeren
Je gelooft het niet als ik ja zeg, maar het is echt zoquote:Op zondag 15 december 2013 14:36 schreef Bravebart het volgende:
Fiets heeft het behang uitgezocht zie ik?
Ik zeg niks!quote:Op zondag 15 december 2013 14:38 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Je gelooft het niet als ik ja zeg, maar het is echt zoIk heb alleen gekozen tussen gifgroen of koraal.
dat is geen doorbuiging, dat zijn drie lagen plafonds.quote:Op zondag 15 december 2013 16:01 schreef Gieliovd het volgende:
Aan de doorbuigend te zien is het een draagmuur
Niet eens zó koud! Ondanks het feit dat de cv al weken niet aan is geweest...quote:Op zondag 15 december 2013 16:01 schreef Gieliovd het volgende:
Aan de doorbuiging te zien is het een draagmuur
Verder is het heel fris en vochtig, dus droogt dik stucwerk slecht. Geduld
Ziet er goed uit, lekker hoor.
Die verf, wtf dat is net Griekse kwark. Hoe koud is het bij jullie binnen
Oooo, lekker warm dus. Het is hier 12 graden binnenquote:Op zondag 15 december 2013 16:24 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Niet eens zó koud! Ondanks het feit dat de cv al weken niet aan is geweest...
14 graden ofzo? Ik hoop niet dat het een draagmuur blijkt te zijn
Fraai is het niet echt nee.quote:Op zondag 15 december 2013 18:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Fiets ?
Ik ga niet zeggen wat ik hier van denk![]()
[ afbeelding ]
Ik ben wel ernstig teleurgesteld !
Maar verder zijn jullie wel goed bezig en maken jullie goede vorderingen.
Maar of het voor de kerstdagen nog allemaal lukt
Het is (was) geen draagmuur. Muur stond evenwijdig met de vloerbalken en stond bovenop de vloerdelen. De muur van de badkamer boven staat 10 centimeter naast deze muur. Ik kan mijn hand onder de muur van de badkamer steken. De muur liep dus niet door. Wat ook bleek toen ik eenmaal de bovenste laag stenen had gesloopt. Het originele plafond zat boven de muur.quote:Op zondag 15 december 2013 18:50 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Oooo, lekker warm dus. Het is hier 12 graden binnen
Althans, vanmorgen. Even de zon in die woonkamer met al dat glas en aaah, lekkâh!
Hoop dat jullie wel ff hebben nagedacht over die draagmuur. Wat is het doel trouwens? Welke ruimtes zijn dat?
Trouwens, met dat soort acties wordt voor de kerst klaar zijn wel uitdagend
Die zal ik idd zo lang mogelijk ingepakt houdenquote:Op zondag 15 december 2013 20:46 schreef RenRen- het volgende:
Het doel is gewoon O&N daar te vieren maar er nog niet te wonenDe vloer krijgen we dinsdag, dus die kan er in de woonkamer in als de muren en plinten af zijn, en als alles geschuurd en geschilderd is in de woonkamer kan de bank uitgepakt (In principe dan, dat stellen we het liefst zo lang mogelijk uit).
Las al zoiets ja, heb zelf niets gezien.quote:Op zondag 15 december 2013 20:58 schreef junkiexp het volgende:
Goed bezig!
Was nog een flinke brand bij jullie in de buurt van de week, maar gelukkig niet bij jullie dus!
Gelukkig gebruiken ze nu geen riet meer.quote:Op maandag 16 december 2013 23:17 schreef Gieliovd het volgende:
Ja Fiets... Aks je eenmaal begint met slopen....
Goed bezig, fijne ruimtewinst!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |