________________________________________________________________________________quote:AZ treedt donderdagavond in de thuiswedstrijd tegen Maccabi Haifa voor de Europa League met een ongewijzigd elftal aan. Trainer Dick Advocaat ziet geen aanleiding om zijn basisteam te veranderen dat afgelopen zaterdag begon aan het turbulente duel met Roda JC (2-2).
In die wedstrijd kregen Nick Viergever en Nemanja Gudelj al snel de rode kaart, waardoor de Alkmaarse ploeg ruim 70 minuten met negen man moesten spelen.
Gudelj kreeg een schorsing van drie duels, Viergever moet alleen in de komende uitwedstrijd tegen NEC (zondag) aan de kant blijven. Beide 'zondaars' krijgen van Advocaat donderdag tegen de Israëlische ploeg een herkansing.
AZ heeft nog 1 punt nodig in groep L om zich te kwalificeren voor de knock-outfase. Het eerste duel met Maccabi eindigde op 19 september in 0-1 voor de Alkmaarse ploeg, die toen nog onder leiding stond van trainer Gertjan Verbeek (nu coach van FC Nürnberg). AZ staat op 8 punten, evenals het PAOK van coach Huub Stevens. Maccabi en Sjachter Karagandy hebben beide nog maar 2 punten.
Ondanks de prima uitgangspositie wil Advocaat nog geen voorschot nemen op de komende duels zonder zijn ijzersterke middenvelder Gudelj. 'Ik heb net in de kleedkamer ook al tegen mijn spelers gezegd dat we ons eerst concentreren op de wedstrijd tegen Maccabi. Vrijdag gaan we dan naar NEC toewerken. Dan weten we dat we twee spelers moeten missen. Maar we kunnen het ons als AZ niet permitteren om te zeggen: we zien het wel. Als je er zo dichtbij bent, moet je op volle kracht ook proberen om door te komen.'
Advocaat wilde woensdag niets horen over een 'makkie' voor AZ tegen de huidige nummer 8 van de Israëlische competitie. 'Dan heb je zeker de eerste wedstrijd niet gezien?', reageerde hij fel als vanouds. 'Dat was een heel lastig duel, dat AZ uiteindelijk nogal gelukkig won. Maar dat maakt niet uit. Maccabi is gewoon een aardig voetballende ploeg. Dat kan voor ons ook weer voordelen geven, maar een walk-over wordt het zeker niet voor AZ.'
Advocaat sprak niettemin wel de verwachting uit dat zijn ploeg zich vroegtijdig zal verzekeren van overwinteren in de Europa League. Dat maakt meteen de resterende uitwedstrijd tegen PAOK op 12 december (om 21.05 uur in Griekenland) een stuk minder belangrijk. 'Thuis moet je gewoon een resultaat halen. Maar we spelen niet voor een punt. We gaan tegen Maccabi gewoon voor de winst. Dat doen we altijd.'
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)-Maccabi-Haifa.dhtml
______________________________________________________________________________________quote:Cocu houdt vast aan middenveld PSV
PSV wil donderdag bij het Bulgaarse Ludogorets een grote stap richting de volgende ronde van de Europa League zetten. Een goed resultaat in het koude Sofia zou ook betekenen dat de formatie uit Eindhoven zondag met het nodige vertrouwen naar de Kuip reist voor de papieren topper tegen Feyenoord.
Trainer Phillip Cocu liet woensdag tijdens een laatste persconferentie weten dat hij niet van plan is zijn middenveld te veranderen. „Want we creëren wel veel kansen in de wedstrijden”, zei hij. „Zo willen we graag spelen. We hebben gekozen voor een herkenbare speelstijl met dominant voetbal op het middenveld. Alleen het rendement is niet hoog genoeg.”
Maher en Toivonen
Cocu koos de laatste duels voor de middenvelders Ola Toivonen, Adam Maher en Stijn Schaars. De 2 eerstgenoemde aanvallende middenvelders wekken nog niet de indruk dat ze goed op elkaar zijn ingespeeld. Door de aanwezigheid van de Zweed met een aflopend contract acteert Maher ook niet op zijn favoriete positie. „Maar als je zoals zaterdag tegen sc Heerenveen 75 procent balbezit hebt, dan is dat een goede basis”, zei Cocu. „Als ploeg moeten we daar gewoon meer rendement uit halen.”
PSV wacht in de eredivisie al 5 duels vergeefs op een zege. De laatste wedstrijd in de Europa League, voor eigen publiek tegen Dinamo Zagreb, werd wel gewonnen (2-0). De huidige nummer 8 van de eredivisie bekleedt daardoor de 2e plaats in de poule, met 3 punten achterstand op het al voor de volgende ronde gekwalificeerde Ludogorets. Tsjornomorets staat 3e met 3 punten minder dan PSV. De Oekraïners komen voor het afsluitende pouleduel nog op bezoek in Eindhoven.
Manolev
Cocu mist nog steeds de geblesseerde Tim Matavz, Georginio Wijnaldum en Ji-Sung Park. Ook beide linksbacks Jetro Willems en Abel Tamata zijn geblesseerd achtergebleven in Eindhoven. Jorrit Hendrix start mogelijk links in de defensie maar Cocu heeft ook Stanislav Manolev meegenomen naar Sofia, waar het de afgelopen dagen al flink heeft gesneeuwd. De supporters van Ludogorets lopen nog niet warm voor de krachtmeting met PSV. De Bulgaarse club heeft nog maar 2000 kaartjes voor het duel verkocht. Zo’n 100 van hen hopen op een zege van PSV.
Is toch gewoon een kut toernooi met weinig aanzicht joh..quote:Op donderdag 28 november 2013 21:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Tuurlijk niet man. Dat een paar obscure clubjes hun stadion nog voor geen 10% vol kunnen krijgen betekent niet direct dat je de boel moet afschaffen.
Boeiend. Toch leuk dat de kleinere clubs ook Europees voetbal kunnen spelen. Het is prima geregeld zo.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:27 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Is toch gewoon een kut toernooi met weinig aanzicht joh..
Ik zie gewoon een plaatje hoor?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er kijkt wel weer 1M+ naar zo'n draak van een wedstrijd. Commercieel gezien zal het dus wel uit kunnen...quote:Op donderdag 28 november 2013 21:27 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Is toch gewoon een kut toernooi met weinig aanzicht joh..
Zeg maar op dan. Wonnen ook niet van Kuban.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als Feyenoord niet van dit zooitje ongeregeld wint dan zeg ik mijn seizoenkaart op.
quote:Op donderdag 28 november 2013 21:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh.
Wat stom.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:28 schreef GGMM het volgende:
[..]
Jawel, het is als stand bedoeld, niet als tussenstand.
Joepie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je houd je er waarschijnlijk toch niet aan Tom_PSV18_2 krijgen we danquote:Op donderdag 28 november 2013 21:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als Feyenoord niet van dit zooitje ongeregeld wint dan zeg ik mijn seizoenkaart op.
quote:Op donderdag 28 november 2013 21:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]Met knipogende spelers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brutal. Fucking. Metal.
ShitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopsinquote:Op donderdag 28 november 2013 21:28 schreef GGMM het volgende:
Wel lief dat je voor mij Hopsin bent gaan luisteren Littlerabbit
Zeg maar vast op dan.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Feyenoord speelt inderdaad veel beter ja.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Kevin Blom verzorgde de arbitrage, maar dit geheel terzijde natuurlijk.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:30 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Spoilers godverdomme. Ik had me zo op de samenvatting verheugd.
Die renbaan maakt het af.quote:
quote:Op donderdag 28 november 2013 21:32 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat een saaie wedstrijd zeg, jeetje.
Beter dan betonquote:Op donderdag 28 november 2013 21:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Die renbaan maakt het af.
Duh, PSV speelt.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:32 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat een saaie wedstrijd zeg, jeetje.
Ben je nog niet zo lang in Nederland?quote:Op donderdag 28 november 2013 21:32 schreef Cavaliers het volgende:
Lol, vooraf zeggen dat het een enorme kut pot wordt, en dan tijdens de wedstrijd klagen dat het niet om aan te gluren is. Tja....
De Duitsers vallen Frankrijk binnentwitter:FBAwayDays twitterde op donderdag 28-11-2013 om 21:23:12Conditions at Bordeaux vs Frankfurt tonight. #NoPyroNoParty http://t.co/p5d1lUV4Lk
reageer retweet
Echt hé, en toch elke keer weer kijkenquote:Op donderdag 28 november 2013 21:32 schreef Cavaliers het volgende:
Lol, vooraf zeggen dat het een enorme kut pot wordt, en dan tijdens de wedstrijd klagen dat het niet om aan te gluren is. Tja....
Ja, PSV is net DWDD wanneer Giel Beelen tafelheer is.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:32 schreef Cavaliers het volgende:
Als ik moest kiezen dan toch liever die atletiekbaanquote:Op donderdag 28 november 2013 21:34 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Beide moet je niet opvallen hoor vanaf een meter of 4..
Nee, vertel me alles.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:33 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Ben je nog niet zo lang in Nederland?
Beide lelijk. Net zoals bijvoorbeeld in de arena met die enorme ruimte tussen de tribune en het veld.quote:
Waarom? Dat motiefje dat daarna in je kop ziet vind je toch wat leuker?quote:Op donderdag 28 november 2013 21:34 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Als ik moest kiezen dan toch liever die atletiekbaan
Fans uit Zuid-Afrika hebben hun vuvuzela meegenomen.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:36 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat zitten er voor debielen zo'n kutzoemgeluid te maken joh.
Ja lekker toch.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:36 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Waarom? Dat motiefje dat daarna in je kop ziet vind je toch wat leuker?
de scouts blijkbaar want verder zit er niemandquote:Op donderdag 28 november 2013 21:36 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat zitten er voor debielen zo'n kutzoemgeluid te maken joh.
Nog saaier dan gisteren? Zet het pas net op.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:36 schreef Smoofie het volgende:
Dit is een van de saaiste en slechtste wedstrijden ooit.
Samen met Bnei Yehuda - PSV en Dinamo Zagreb - PSVquote:Op donderdag 28 november 2013 21:36 schreef Smoofie het volgende:
Dit is een van de saaiste en slechtste wedstrijden ooit.
Het is vooral heel slecht! Zomeravondvoetbal in het kwadraat.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:37 schreef Karina het volgende:
[..]
Nog saaier dan gisteren? Zet het pas net op.
Die van gisteren had nog 5 goalsquote:Op donderdag 28 november 2013 21:37 schreef Karina het volgende:
[..]
Mweh er is toch niks anders. Misschien wordt het nog wat.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het is vooral heel slecht! Zomeravondvoetbal in het kwadraat.
quote:Op donderdag 28 november 2013 21:37 schreef Karina het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die van gisteren had nog 5 goals
Ik ben ook blij dat PSV er geen acht miljoen voor betaald heeft.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja ik ben echt blij dat Ajax daar geen 8-9 miljoen voor heeft betaald
Hoezo zie je geen hoogtes? Zie je dus ook geen dieptes? Dus jij stoot je hoofd vaak bij het zwemmen?quote:Op donderdag 28 november 2013 21:37 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja lekker toch.
Ik zie hier overigens geen hoogtes dus vallen is hier niet eens een optie.
6,5quote:Op donderdag 28 november 2013 21:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
8 miljoen over de balk gegooid
7.5 miljoen danquote:Op donderdag 28 november 2013 21:39 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Ik ben ook blij dat PSV er geen acht miljoen voor betaald heeft.
quote:Op donderdag 28 november 2013 21:39 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Hoezo zie je geen hoogtes? Zie je dus ook geen dieptes? Dus jij stoot je hoofd vaak bij het zwemmen?
Salaris erbij optellen is onnozel.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
plus salaris kom je in de buurt van 9 a 10 miljoen.
Hij verdient sowieso niet meer dan 1 miljoen euro.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Deden ze bij die Serviër van Ajax ook.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:40 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Salaris erbij optellen is onnozel.
Dat maakt het niet minder onnozel. Als je salaris erbij optelt kun je ook net zo goed de bonussen et cetera op een hoop gooien.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:41 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Deden ze bij die Serviër van Ajax ook.
Ah iemand heeft het contract ingezien.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hij verdient sowieso niet meer dan 1 miljoen euro.
Hoogtepunt van de wedstrijd he?quote:Op donderdag 28 november 2013 21:41 schreef Geo4kant het volgende:
Hij kwam bijna klaar die commentator, raar want ik krijg hier een slappe hangzak van
Nee hoor, PSV heeft gewoon een salarisplafond.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ah iemand heeft het contract ingezien.
Eigenlijk boeit het ook niet, de gemeente Eindhoven betaalt toch wel als het kritisch wordtquote:Op donderdag 28 november 2013 21:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |