Ik ben geen troll.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:19 schreef blup het volgende:
Knap, 9 liter past niet eens.. Je trolls beginnen nu een beetje saai te worden.
Er zit Dexron IIID olie in.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Jij bent toch die mongool die zweert bij goedkope kutolie?
Zie hier het resultaat.
Het kan niet klaar, en als die hele 9 liter toch gelukt is zegt hij boem als je hem start. In het vorige topic werd je er al op gewezen wat je in hemelsnaam met 10 liter moest hebben.. Toen wilde je een voorraad aanleggen ofzo, nu zit plots alles er in.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:37 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Ik ben geen troll.
[..]
Er zit Dexron IIID olie in.
De auto gaat wel achteruit voor een halve meter, en bij een aanloop naar voren ook, maar niet verder dan de plek waar hij stond.
In sommige gevallen kan overvullen helpen bij zo'n 400 bak las ik net,maar dat is tijdelijk dan.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:45 schreef blup het volgende:
[..]
Het kan niet klaar, en als die hele 9 liter toch gelukt is zegt hij boem als je hem start. In het vorige topic werd je er al op gewezen wat je in hemelsnaam met 10 liter moest hebben.. Toen wilde je een voorraad aanleggen ofzo, nu zit plots alles er in.
Waarom zou ik in godsnaam zulke onzin verzinnen. Ik heb op internet geinformeerd en daar stond dat er 9 liter totaal in een automaat gaat. Dat werd ook bevestigd op het JF. Ik wist niet dat de koppelomvormer daar ook bij hoorde. En als je me nu nog niet gelooft hier: https://www.jaguarforum.n(...)12/page-9#entry88173 Hele verhaal over de aankoop. En ik wil van niemand meer horen dat dit een troll is, want dat is het niet. Ik heb echt een Jaguar voor 400 euro met te veel automaatolie erin. Ik heb kosten noch moeiten bespaard tegen mijn zuinige gewoontes in en tot nu toe heeft mij dat nog niks opgeleverd.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:45 schreef blup het volgende:
[..]
Het kan niet klaar, en als die hele 9 liter toch gelukt is zegt hij boem als je hem start. In het vorige topic werd je er al op gewezen wat je in hemelsnaam met 10 liter moest hebben.. Toen wilde je een voorraad aanleggen ofzo, nu zit plots alles er in.
Wat dacht je van de koppelomvormer?quote:Op donderdag 28 november 2013 17:45 schreef blup het volgende:
[..]
Het kan niet klaar, en als die hele 9 liter toch gelukt is zegt hij boem als je hem start. In het vorige topic werd je er al op gewezen wat je in hemelsnaam met 10 liter moest hebben.. Toen wilde je een voorraad aanleggen ofzo, nu zit plots alles er in.
Heel erg bedankt voor de serieuze berichten, daar begin ik gelijk even mee.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
In je laatste post op dat Jag forum heb je het over veel "rook"bij opstarten. Witte rook/waterdamp of blauwe/zwarte rook?
Ding is 5.3 liter = veel uitlaatgas = veel waterdamp als ie koud is. vooral als ie de laatste tijd niet/nauwelijk/korte stukjes heeft gereden. Dat is normaal.
Niet-witte rook is meestal een groter probleem. maar kan ook wel verdwijnene als dat ding eens goed wrm gereden is. 50-100km schat ik bij zo'n groot blok.
9!? liter. Is die helemaal leeg en uitelkaar geweest dan? (zover ik weet loopt de omvormer niet altijd/niet zomaar leeg) Ik lees overal en zo oa ook mijn eigen auto dat min-max 2 liter op de peilstok van de automaat.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Wat dacht je van de koppelomvormer?
Mijn kenteken is HZ-53-ZB. Ik hoop dat je nu gelooft dat ik jullie tijd niet aan het verdoen ben.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:02 schreef blup het volgende:
[..]
9!? liter. Is die helemaal leeg en uitelkaar geweest dan? Ik lees overal en zo oa ook mijn eigen auto dat min-max 2 liter op de peilstok van de automaat.
Zoals TS het in mijn ogenomschrijft heeft hij het gehele automaat systeem leeggehaald, dus ook de koppelomvormer. Dan is 10L echt niet raar.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:02 schreef blup het volgende:
[..]
9!? liter. Is die helemaal leeg en uitelkaar geweest dan? (zover ik weet loopt de omvormer niet altijd/niet zomaar leeg) Ik lees overal en zo oa ook mijn eigen auto dat min-max 2 liter op de peilstok van de automaat.
Heb je met lopende motor in de P of D gepeild of met de motor uit?quote:Op donderdag 28 november 2013 18:03 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Mijn kenteken is HZ-53-ZB. Ik hoop dat je nu gelooft dat ik jullie tijd niet aan het verdoen ben.
Motor uit en in de Pquote:Op donderdag 28 november 2013 18:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Zoals TS het in mijn ogenomschrijft heeft hij het gehele automaat systeem leeggehaald, dus ook de koppelomvormer. Dan is 10L echt niet raar.
[..]
Heb je met lopende motor in de P of D gepeild of met de motor uit?
quote:
Je APK is verlopenquote:Vervaldatum APK
10-05-2012
Datum eerste toelating
27-08-1982
Datum tenaamstelling
26-11-2013
Datum eerste afgifte Nederland
27-08-1982
Automaat peilen moet normaal gesproken met lopende motor en in de D. Dan draait namelijk de oliepomp. Check anders voor de zekerheid het werkplaats handboek.quote:
Weet ikquote:
Dat ga ik gelijk morgenvroeg doen! Bedankt.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Automaat peilen moet normaal gesproken met lopende motor en in de D. Dan draait namelijk de oliepomp. Check anders voor de zekerheid het werkplaats handboek.
Bij mij was het motor aan en N.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Automaat peilen moet normaal gesproken met lopende motor en in de D. Dan draait namelijk de oliepomp. Check anders voor de zekerheid het werkplaats handboek.
En bij mij was het met lopende motor in alle gangen zetten,1 a 2 minuten wachten en dan peilen in N of P,nog steeds met lopende motor.quote:
quote:Op donderdag 28 november 2013 17:52 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Ik heb echt een Jaguar voor 400 euro met te veel automaatolie erin. Ik heb kosten noch moeiten bespaard tegen mijn zuinige gewoontes in en tot nu toe heeft mij dat nog niks opgeleverd.
Trolloloolololoololollololoquote:En ik wil van niemand meer horen dat dit een troll is, want dat is het niet.
Je vergeet blubquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:01 schreef Charged het volgende:
Dude,hoer op svp...je loopt gewoon te kutten van hier tot Tokyo en je vind het nog tof ook.
Vind het maf dat SD en Anne het goed vinden.
Hoop dat je bak,je Jag jij en alles eromheen aan de snot draait.
Gr gr ,een volvo fanboy met een lege tank
Het zal niet vaak gebeuren dat ik ergens boos om word, maar dit gaat zelfs mij te ver. Als mijn verhalen je niet aanstaan dan moet je ze gewoon niet lezen. En die verwensingen zijn totaal onnodig. Ik wil je vriendelijk verzoeken om dat terug te nemen. Ik ben een auto liefhebber net als jullie allemaal en ik doe gewoon mijn best om deze auto weer te laten rijden. Ik heb hier veel bontere verhalen gelezen (o.a. in PTA toppers) waar mijn blunder bij in het niet valt. Oke, ik heb teveel olie in mijn automaat gegooid, kan iedereen overkomen, ik heb verder niemand geslagen, dus ik snap niet waarom je zo'n lullige reactie plaatst.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:01 schreef Charged het volgende:
Dude,hoer op svp...je loopt gewoon te kutten van hier tot Tokyo en je vind het nog tof ook.
Vind het maf dat SD en Anne het goed vinden.
Hoop dat je bak,je Jag jij en alles eromheen aan de snot draait.
Gr gr ,een volvo fanboy met een lege tank
Ik heb ook adviezen gekregen op het Jaguarforum waar werd gezegd dat er 9 liter in de automaat moest, en ik heb advies gekregen van een vriend van me. Bij 9 liter in de automaat dacht ik aan ''9 liter in de automaat, en de koppelomvormer is nog vol dus daar hoeft verder niks in''. Ik had er niet van begrepen dat met ''de automaat'' ook koppelomvormer werd bedoelt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:15 schreef bokkepoot het volgende:
Het gaat een beetje hoe je met het advies wat iedereen je hier geeft omgaat
Er zit een pijlstok in en ik haal er morgen gelijk 5 liter uit en doe het dan zoals het zou moeten, overal heen laten lopen en dan bij warme motor weer pijlen. Zit helaas geen aftap plug op, dat had alles wat makkelijker gemaakt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:46 schreef CafeRoker het volgende:
Het gaat nu al twee pagina's over die 9 liter. Heeft dat ding niet gewoon een vulgat, niveaugat, kijkgat, peilstok, of weet ik het aan de hand waarvan je kunt bepalen of er wel of niet genoeg in zit?
quote:
Zou je niet weer 'alles'er uithalen? en dan conform werkplaats handboek de bak vullen?quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:48 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Er zit een pijlstok in en ik haal er morgen gelijk 5 liter uit en doe het dan zoals het zou moeten, overal heen laten lopen en dan bij warme motor weer pijlen. Zit helaas geen aftap plug op, dat had alles wat makkelijker gemaakt.
Hmja. Wat je op je aankoop hebt bespaard ga je dubbel uitgeven aan overige kosten van alle problemen die je nog tegenkomt (en van alle dingen die je zelf sloopt door onkunde).quote:Op donderdag 28 november 2013 17:52 schreef marcooooow het volgende:
Ik heb echt een Jaguar voor 400 euro met te veel automaatolie erin. Ik heb kosten noch moeiten bespaard tegen mijn zuinige gewoontes in en tot nu toe heeft mij dat nog niks opgeleverd.
Dat hoeft natuurlijk niet per se. Er staat bijvoorbeeld nu een XJ12 op marktplaats voor 1500 waar bar weinig op geboden wordt. De auto die ik heb stond in de weg bij de vorige eigenaar en kon daarom zo goedkoop weg. Dorpels zijn bijvoorbeeld erg goed, niet geroest. En onder de auto valt de roest erg mee. Elektrisch 90% en motorisch ook erg goed.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Hmja. Wat je op je aankoop hebt bespaard ga je dubbel uitgeven aan overige kosten van alle problemen die je nog tegenkomt (en van alle dingen die je zelf sloopt door onkunde).
Ter info: in mijn automaat past volgens het boekje een liter of 8, met een volle koppelomvormer kon er 5 liter bij.
Moest glimlachen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:11 schreef CafeRoker het volgende:
Het ontbreken van de aftapplug zal wel een britse innovatie geweest zijn om het lekken te verminderen.
Starten en dan al 6 liter benzine verbruikt?quote:Op zondag 1 december 2013 18:50 schreef marcooooow het volgende:
Voor iedereen die geinteresseerd is heb ik nog 1 update:
Gisteravond hele bak weer leeg gehaald, en gevuld tot op het goeie pijl, de auto gestart samen met een vriend van me die wat meer ervaring heeft. De auto reed nog steeds niet en hij komt niet in de versnelling. En toen was de benzine op! Dus weer getankt ~6 liter á 9,98 euro en nog steeds niks.
Ik zou er op het moment graag mee stoppen, maar ik wil de auto nog een kans geven. Dit is (helaas?) wel mijn droomauto.quote:Op zondag 1 december 2013 19:13 schreef Hyperdude het volgende:
Probeer iemand te vinden die er echt verstand van heeft.
Of neem je verlies nu.
Goede bak ben je zo ¤750-¤1000 verder.![]()
Of ruilbakken voor ¤2000-3000.
ff halen in D.
http://www.limora.com/de/(...)box-gm400-outer.html
Een hobby kost nou eenmaal geldquote:Op zondag 1 december 2013 19:35 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Starten en dan al 6 liter benzine verbruikt?
! Dat belooft wat als de auto daadwerkelijk rijdt...
quote:Op zondag 1 december 2013 19:42 schreef Fer het volgende:
Beetje naief om te denken dat deze auto eenvoudig te repareren is, wellicht is er helemaal geen oliedruk of mist de bak gewoon onderdelen.
Als ze hem eenvoudig rijdend hadden kunnen maken, hadden ze dat wel gedaan. Al rijdt ie tot het einde van de straat, is ie altijd meer waard dan zo verkopen.
Vreemd is ook dat ie niet in safe mode oid gaat.
Dit zal ik even doen na de toetsweek, op het moment heb ik al een week intense rugpijn thv mijn longen en toch steeds weer onder die auto liggen maakt het niet beter.quote:Op zondag 1 december 2013 20:21 schreef boegschroef het volgende:
Hoe peil je de olie nu? Want je moet zo'n bak minimaal 10 minuten laten lopen voordat die bak een beetje op temperatuur is. Dan de hendel in elke versnelling een 15 seconden en uiteindelijk meten in de D als je met 2 man bent, anders in P of N.
Overigens 9 liter is nieteens zoveel, ik had laatst 14 liter nodig
Dat ziet er mooi uit!!!quote:Op zondag 1 december 2013 21:45 schreef trommelkoek het volgende:
Marcooooow, ik heb hier een UI voor je:
http://www.hdwallpapersin(...)0-logo-brand-car.png
Alleen nog even naar fotoverkleinen.nl, en klaar voor gebruik
Dat dacht ik ookquote:
En hoe weet je zo zeker dat het olieniveau goed is? En tevens, gaat hij niet voorruit in de D of ?quote:Op zondag 1 december 2013 18:50 schreef marcooooow het volgende:
Voor iedereen die geinteresseerd is heb ik nog 1 update:
Gisteravond hele bak weer leeg gehaald, en gevuld tot op het goeie pijl, de auto gestart samen met een vriend van me die wat meer ervaring heeft. De auto reed nog steeds niet en hij komt niet in de versnelling. En toen was de benzine op! Dus weer getankt ~6 liter á 9,98 euro en nog steeds niks.
Hij schakelt niet in de versnellingen: Elke versnelling geprobeerd maar het is alsof de motor er niks van merkt, toerental verandert niet.quote:Op zondag 1 december 2013 21:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
En hoe weet je zo zeker dat het olieniveau goed is? En tevens, gaat hij niet voorruit in de D of ?
Hoe staat het in het werkplaats handboek qua olie pijlen.quote:Op zondag 1 december 2013 22:05 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Hij schakelt niet in de versnellingen: Elke versnelling geprobeerd maar het is alsof de motor er niks van merkt, toerental verandert niet.
Olieniveau heb ik gecontroleerd met stilstaande motor in de P
Ik heb onder de pook gekeken en die zat vast, onder de bak kon ik aan de zijkant ook duidelijk een kabel zien.quote:Op zondag 1 december 2013 22:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Hoe staat het in het werkplaats handboek qua olie pijlen.
Zit de selecteurkabel ook vast, op zowel de bak als de pook?
Toch maar eens regelen, naar mijn inziens kunnen het maar een paar dingen zijn dat je geen aandrijving hebt. Namelijk:quote:Op zondag 1 december 2013 22:08 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Ik heb onder de pook gekeken en die zat vast, onder de bak kon ik aan de zijkant ook duidelijk een kabel zien.
Werkplaats handboek weet ik niet/heb ik niet.
Ik heb de verkoper nog even gevraagd om de status van de bak, en die was lopend gedemonteerd. Ken hem goed genoeg om daarop te vertrouwen. Het zal dus wel mijn geklungel zijn met de olie.quote:Op zondag 1 december 2013 22:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Toch maar eens regelen, naar mijn inziens kunnen het maar een paar dingen zijn dat je geen aandrijving hebt. Namelijk:
1)Olie pijl te laag
2)Selecteur kabel niet goed (gebroken, te veel spelling, niet goed afgesteld)
3)Koppelomvormer defect
4)Mechatronica van de bak defect
5)Bak defect
Maar waarom is ie dan gedemonteerd? Ws. heeft ie geprobeerd om iets te fixen en doet ie het nu helemaal niet meer. En dan wordt het helemaal een puzzel wat er precies mankeert, want normaal heb je de 'usual suspects' wat er bij zo'n bak kapot gaat door slijtage, maar nu kan het ook nog een ontbrekend onderdeel zijn of iets wat ondeskundig is teruggeplaatst.quote:Op zondag 1 december 2013 22:28 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Ik heb de verkoper nog even gevraagd om de status van de bak, en die was lopend gedemonteerd. Ken hem goed genoeg om daarop te vertrouwen. Het zal dus wel mijn geklungel zijn met de olie.
Heel erg bedankt!
Dit dus!quote:Op zondag 1 december 2013 22:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
1)Olie pijl te laag
2)Selecteur kabel niet goed (gebroken, te veel spelling, niet goed afgesteld)
3)Koppelomvormer defect
4)Mechatronica van de bak defect
5)Bak defect
Heb weleens gelezen dat je met terugmonteren van de bak vrij makelijk de koppelomvormer sloopt als je niet oplet. Zou een goede reden zijn dat er helemaal geen gang in zit.quote:Op zondag 1 december 2013 22:28 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Ik heb de verkoper nog even gevraagd om de status van de bak, en die was lopend gedemonteerd. Ken hem goed genoeg om daarop te vertrouwen. Het zal dus wel mijn geklungel zijn met de olie.
Heel erg bedankt!
Neemt niet weg dat het wel goed is om die zaken te controleren.quote:Op zondag 1 december 2013 22:28 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Ik heb de verkoper nog even gevraagd om de status van de bak, en die was lopend gedemonteerd. Ken hem goed genoeg om daarop te vertrouwen. Het zal dus wel mijn geklungel zijn met de olie.
Heel erg bedankt!
Ik moest lachenquote:Op donderdag 28 november 2013 17:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
PTA / Goedkoopste automaat olie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |