Ik ben geen troll.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:19 schreef blup het volgende:
Knap, 9 liter past niet eens.. Je trolls beginnen nu een beetje saai te worden.
Er zit Dexron IIID olie in.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Jij bent toch die mongool die zweert bij goedkope kutolie?
Zie hier het resultaat.
Het kan niet klaar, en als die hele 9 liter toch gelukt is zegt hij boem als je hem start. In het vorige topic werd je er al op gewezen wat je in hemelsnaam met 10 liter moest hebben.. Toen wilde je een voorraad aanleggen ofzo, nu zit plots alles er in.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:37 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Ik ben geen troll.
[..]
Er zit Dexron IIID olie in.
De auto gaat wel achteruit voor een halve meter, en bij een aanloop naar voren ook, maar niet verder dan de plek waar hij stond.
In sommige gevallen kan overvullen helpen bij zo'n 400 bak las ik net,maar dat is tijdelijk dan.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:45 schreef blup het volgende:
[..]
Het kan niet klaar, en als die hele 9 liter toch gelukt is zegt hij boem als je hem start. In het vorige topic werd je er al op gewezen wat je in hemelsnaam met 10 liter moest hebben.. Toen wilde je een voorraad aanleggen ofzo, nu zit plots alles er in.
Waarom zou ik in godsnaam zulke onzin verzinnen. Ik heb op internet geinformeerd en daar stond dat er 9 liter totaal in een automaat gaat. Dat werd ook bevestigd op het JF. Ik wist niet dat de koppelomvormer daar ook bij hoorde. En als je me nu nog niet gelooft hier: https://www.jaguarforum.n(...)12/page-9#entry88173 Hele verhaal over de aankoop. En ik wil van niemand meer horen dat dit een troll is, want dat is het niet. Ik heb echt een Jaguar voor 400 euro met te veel automaatolie erin. Ik heb kosten noch moeiten bespaard tegen mijn zuinige gewoontes in en tot nu toe heeft mij dat nog niks opgeleverd.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:45 schreef blup het volgende:
[..]
Het kan niet klaar, en als die hele 9 liter toch gelukt is zegt hij boem als je hem start. In het vorige topic werd je er al op gewezen wat je in hemelsnaam met 10 liter moest hebben.. Toen wilde je een voorraad aanleggen ofzo, nu zit plots alles er in.
Wat dacht je van de koppelomvormer?quote:Op donderdag 28 november 2013 17:45 schreef blup het volgende:
[..]
Het kan niet klaar, en als die hele 9 liter toch gelukt is zegt hij boem als je hem start. In het vorige topic werd je er al op gewezen wat je in hemelsnaam met 10 liter moest hebben.. Toen wilde je een voorraad aanleggen ofzo, nu zit plots alles er in.
Heel erg bedankt voor de serieuze berichten, daar begin ik gelijk even mee.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
In je laatste post op dat Jag forum heb je het over veel "rook"bij opstarten. Witte rook/waterdamp of blauwe/zwarte rook?
Ding is 5.3 liter = veel uitlaatgas = veel waterdamp als ie koud is. vooral als ie de laatste tijd niet/nauwelijk/korte stukjes heeft gereden. Dat is normaal.
Niet-witte rook is meestal een groter probleem. maar kan ook wel verdwijnene als dat ding eens goed wrm gereden is. 50-100km schat ik bij zo'n groot blok.
9!? liter. Is die helemaal leeg en uitelkaar geweest dan? (zover ik weet loopt de omvormer niet altijd/niet zomaar leeg) Ik lees overal en zo oa ook mijn eigen auto dat min-max 2 liter op de peilstok van de automaat.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Wat dacht je van de koppelomvormer?
Mijn kenteken is HZ-53-ZB. Ik hoop dat je nu gelooft dat ik jullie tijd niet aan het verdoen ben.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:02 schreef blup het volgende:
[..]
9!? liter. Is die helemaal leeg en uitelkaar geweest dan? Ik lees overal en zo oa ook mijn eigen auto dat min-max 2 liter op de peilstok van de automaat.
Zoals TS het in mijn ogenomschrijft heeft hij het gehele automaat systeem leeggehaald, dus ook de koppelomvormer. Dan is 10L echt niet raar.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:02 schreef blup het volgende:
[..]
9!? liter. Is die helemaal leeg en uitelkaar geweest dan? (zover ik weet loopt de omvormer niet altijd/niet zomaar leeg) Ik lees overal en zo oa ook mijn eigen auto dat min-max 2 liter op de peilstok van de automaat.
Heb je met lopende motor in de P of D gepeild of met de motor uit?quote:Op donderdag 28 november 2013 18:03 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Mijn kenteken is HZ-53-ZB. Ik hoop dat je nu gelooft dat ik jullie tijd niet aan het verdoen ben.
Motor uit en in de Pquote:Op donderdag 28 november 2013 18:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Zoals TS het in mijn ogenomschrijft heeft hij het gehele automaat systeem leeggehaald, dus ook de koppelomvormer. Dan is 10L echt niet raar.
[..]
Heb je met lopende motor in de P of D gepeild of met de motor uit?
quote:
Je APK is verlopenquote:Vervaldatum APK
10-05-2012
Datum eerste toelating
27-08-1982
Datum tenaamstelling
26-11-2013
Datum eerste afgifte Nederland
27-08-1982
Automaat peilen moet normaal gesproken met lopende motor en in de D. Dan draait namelijk de oliepomp. Check anders voor de zekerheid het werkplaats handboek.quote:
Weet ikquote:
Dat ga ik gelijk morgenvroeg doen! Bedankt.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Automaat peilen moet normaal gesproken met lopende motor en in de D. Dan draait namelijk de oliepomp. Check anders voor de zekerheid het werkplaats handboek.
Bij mij was het motor aan en N.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Automaat peilen moet normaal gesproken met lopende motor en in de D. Dan draait namelijk de oliepomp. Check anders voor de zekerheid het werkplaats handboek.
En bij mij was het met lopende motor in alle gangen zetten,1 a 2 minuten wachten en dan peilen in N of P,nog steeds met lopende motor.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |