abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133713922
De automaat (GM400) van mijn Jaguar heeft problemen.
Ik heb hem gevuld met 9 liter Dexron IIID olie maar hij gaat niet voor of achteruit.
Wat kan dit zijn?
pi_133714133
Waarschijnlijk zijn de quantonische super vonkjes in het contentiefilter kapot.
Ff naar de garage brengen die repareren dat zo ^O^
  donderdag 28 november 2013 @ 17:06:03 #3
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_133714190
De reden dat je hem voor 300 gekocht hebt en de reden dat de garage hem niet voor je afvulde :P
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_133714193
Is je schuur al klaar? :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 28 november 2013 @ 17:19:20 #5
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_133714525
Knap, 9 liter past niet eens.. Je trolls beginnen nu een beetje saai te worden.
pi_133714565
Jij bent toch die mongool die zweert bij goedkope kutolie?

Zie hier het resultaat.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133714663
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133714931
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:19 schreef blup het volgende:
Knap, 9 liter past niet eens.. Je trolls beginnen nu een beetje saai te worden.
Ik ben geen troll.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Jij bent toch die mongool die zweert bij goedkope kutolie?

Zie hier het resultaat.
Er zit Dexron IIID olie in.

De auto gaat wel achteruit voor een halve meter, en bij een aanloop naar voren ook, maar niet verder dan de plek waar hij stond.
pi_133714955
9 ltr...knap.
anyway...veel succes,misschien houdt je dat lang genoeg bezig om hier even weg te blijven.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2013 17:39:03 ]
  donderdag 28 november 2013 @ 17:45:12 #10
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_133715136
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:37 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Ik ben geen troll.

[..]

Er zit Dexron IIID olie in.

De auto gaat wel achteruit voor een halve meter, en bij een aanloop naar voren ook, maar niet verder dan de plek waar hij stond.
Het kan niet klaar, en als die hele 9 liter toch gelukt is zegt hij boem als je hem start. In het vorige topic werd je er al op gewezen wat je in hemelsnaam met 10 liter moest hebben.. Toen wilde je een voorraad aanleggen ofzo, nu zit plots alles er in.
pi_133715233
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:45 schreef blup het volgende:

[..]

Het kan niet klaar, en als die hele 9 liter toch gelukt is zegt hij boem als je hem start. In het vorige topic werd je er al op gewezen wat je in hemelsnaam met 10 liter moest hebben.. Toen wilde je een voorraad aanleggen ofzo, nu zit plots alles er in.
In sommige gevallen kan overvullen helpen bij zo'n 400 bak las ik net,maar dat is tijdelijk dan.

GM400 SLIPPING: It is occasionally reported that the GM400 transmission slips; sometimes when cold, in first gear, or under other specific circumstances. Leonard Berk reported that his slipped until he deliberately overfilled the transmission fluid, then it worked fine. Randy Wilson provided this explanation:

"On GM vehicles, a loose/fallen filter is a normal occurrence, and is known for causing weird problems. The most common problem is the transmission briefly finding neutral right after a hard turn. Most THM transmissions, the 400 included, hang the filter low in the pan. The filter is supported by the o-ring on the pickup pipe (pipe from filter to valve body), which snaps into a machined groove at one end and a steel clip at the other end. If the o-ring is bad, or the filter has fallen, the fluid pickup point is effectively raised to the bottom of the valve body, about an inch up from the filter."

Jim Cantrell provides more elaboration: "The o-rings on the filter an at the pump inlet are known to leak in cold weather which results in pump cavitation. Pump cavitation can usually be heard - a whining sound of the pump. On the 400 in the cold (talking 40 degrees F and below), it will usually last about 30-60 seconds. It still moves since it's actually pumping oil. It's just sucking in air from the o-rings and this gives the cavitation.

"Second hypothesis is that once cold, the o-rings leak and air leaks into the oil pickup tube and drains the oil. The result is the pump runs dry until oil starts flowing."

Since the GM400 dipstick has warnings not to overfill, perhaps overfilling should be done only as a diagnostic measure. If it fixes the problem, suspect a dropped filter. Just go ahead and change the filter (and O-ring!) and fluid.

Wilson added that slipping is not good on the transmission, and the sooner it is corrected the less damage will be done.
pi_133715305
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:45 schreef blup het volgende:

[..]

Het kan niet klaar, en als die hele 9 liter toch gelukt is zegt hij boem als je hem start. In het vorige topic werd je er al op gewezen wat je in hemelsnaam met 10 liter moest hebben.. Toen wilde je een voorraad aanleggen ofzo, nu zit plots alles er in.
Waarom zou ik in godsnaam zulke onzin verzinnen. Ik heb op internet geinformeerd en daar stond dat er 9 liter totaal in een automaat gaat. Dat werd ook bevestigd op het JF. Ik wist niet dat de koppelomvormer daar ook bij hoorde. En als je me nu nog niet gelooft hier: https://www.jaguarforum.n(...)12/page-9#entry88173 Hele verhaal over de aankoop. En ik wil van niemand meer horen dat dit een troll is, want dat is het niet. Ik heb echt een Jaguar voor 400 euro met te veel automaatolie erin. Ik heb kosten noch moeiten bespaard tegen mijn zuinige gewoontes in en tot nu toe heeft mij dat nog niks opgeleverd.
pi_133715404
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:45 schreef blup het volgende:

[..]

Het kan niet klaar, en als die hele 9 liter toch gelukt is zegt hij boem als je hem start. In het vorige topic werd je er al op gewezen wat je in hemelsnaam met 10 liter moest hebben.. Toen wilde je een voorraad aanleggen ofzo, nu zit plots alles er in.
Wat dacht je van de koppelomvormer?
  donderdag 28 november 2013 @ 18:00:00 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_133715473
In je laatste post op dat Jag forum heb je het over veel "rook"bij opstarten. Witte rook/waterdamp of blauwe/zwarte rook?
Ding is 5.3 liter = veel uitlaatgas = veel waterdamp als ie koud is. Vooral als ie de laatste tijd niet/nauwelijk/korte stukjes heeft gereden. Dat is normaal.
Niet-witte rook is meestal een groter probleem, maar kan ook wel verdwijnen als dat ding eens goed warm gereden is. 50-100km schat ik bij zo'n groot blok.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_133715521
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
In je laatste post op dat Jag forum heb je het over veel "rook"bij opstarten. Witte rook/waterdamp of blauwe/zwarte rook?
Ding is 5.3 liter = veel uitlaatgas = veel waterdamp als ie koud is. vooral als ie de laatste tijd niet/nauwelijk/korte stukjes heeft gereden. Dat is normaal.
Niet-witte rook is meestal een groter probleem. maar kan ook wel verdwijnene als dat ding eens goed wrm gereden is. 50-100km schat ik bij zo'n groot blok.
Heel erg bedankt voor de serieuze berichten, daar begin ik gelijk even mee.
Het is witte rook, vandaar dat ik meteen een vergelijking maakte met waterdamp. Maar inderdaad scherp van je. Het is gelukkig niet blauw, en ik moet nog even wennen aan 5 liter cilinderruimte.
  donderdag 28 november 2013 @ 18:02:48 #16
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_133715545
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Wat dacht je van de koppelomvormer?
9!? liter. Is die helemaal leeg en uitelkaar geweest dan? (zover ik weet loopt de omvormer niet altijd/niet zomaar leeg) Ik lees overal en zo oa ook mijn eigen auto dat min-max 2 liter op de peilstok van de automaat.
pi_133715565
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:02 schreef blup het volgende:

[..]

9!? liter. Is die helemaal leeg en uitelkaar geweest dan? Ik lees overal en zo oa ook mijn eigen auto dat min-max 2 liter op de peilstok van de automaat.
Mijn kenteken is HZ-53-ZB. Ik hoop dat je nu gelooft dat ik jullie tijd niet aan het verdoen ben. :9
pi_133716902
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:02 schreef blup het volgende:

[..]

9!? liter. Is die helemaal leeg en uitelkaar geweest dan? (zover ik weet loopt de omvormer niet altijd/niet zomaar leeg) Ik lees overal en zo oa ook mijn eigen auto dat min-max 2 liter op de peilstok van de automaat.
Zoals TS het in mijn ogenomschrijft heeft hij het gehele automaat systeem leeggehaald, dus ook de koppelomvormer. Dan is 10L echt niet raar.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:03 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Mijn kenteken is HZ-53-ZB. Ik hoop dat je nu gelooft dat ik jullie tijd niet aan het verdoen ben. :9
Heb je met lopende motor in de P of D gepeild of met de motor uit?
pi_133716969
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Zoals TS het in mijn ogenomschrijft heeft hij het gehele automaat systeem leeggehaald, dus ook de koppelomvormer. Dan is 10L echt niet raar.

[..]

Heb je met lopende motor in de P of D gepeild of met de motor uit?
Motor uit en in de P
pi_133716974
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:03 schreef marcooooow het volgende:
HZ-53-ZB
quote:
Vervaldatum APK
10-05-2012

Datum eerste toelating
27-08-1982

Datum tenaamstelling
26-11-2013

Datum eerste afgifte Nederland
27-08-1982
Je APK is verlopen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133716983
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:51 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Motor uit en in de P
Automaat peilen moet normaal gesproken met lopende motor en in de D. Dan draait namelijk de oliepomp. Check anders voor de zekerheid het werkplaats handboek.
pi_133717084
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:52 schreef Geralt het volgende:

[..]

[..]

Je APK is verlopen :)
Weet ik :P Zo kocht ik hem, verlopen APK en de motor liep niet.
Maar toch bedankt!
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Automaat peilen moet normaal gesproken met lopende motor en in de D. Dan draait namelijk de oliepomp. Check anders voor de zekerheid het werkplaats handboek.
Dat ga ik gelijk morgenvroeg doen! Bedankt.
  donderdag 28 november 2013 @ 18:56:53 #23
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_133717115
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Automaat peilen moet normaal gesproken met lopende motor en in de D. Dan draait namelijk de oliepomp. Check anders voor de zekerheid het werkplaats handboek.
Bij mij was het motor aan en N.
pi_133717167
quote:
16s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:56 schreef blup het volgende:

[..]

Bij mij was het motor aan en N.
En bij mij was het met lopende motor in alle gangen zetten,1 a 2 minuten wachten en dan peilen in N of P,nog steeds met lopende motor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2013 18:59:10 ]
  donderdag 28 november 2013 @ 19:01:47 #25
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_133717290
't is bij mij al ff geleden, maar ik weet nog wel dat het heel nauw luistred, beetje te veel of iets te weinig kan al voor rare dingen zorgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')