abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133713922
De automaat (GM400) van mijn Jaguar heeft problemen.
Ik heb hem gevuld met 9 liter Dexron IIID olie maar hij gaat niet voor of achteruit.
Wat kan dit zijn?
pi_133714133
Waarschijnlijk zijn de quantonische super vonkjes in het contentiefilter kapot.
Ff naar de garage brengen die repareren dat zo ^O^
  donderdag 28 november 2013 @ 17:06:03 #3
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_133714190
De reden dat je hem voor 300 gekocht hebt en de reden dat de garage hem niet voor je afvulde :P
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_133714193
Is je schuur al klaar? :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 28 november 2013 @ 17:19:20 #5
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_133714525
Knap, 9 liter past niet eens.. Je trolls beginnen nu een beetje saai te worden.
pi_133714565
Jij bent toch die mongool die zweert bij goedkope kutolie?

Zie hier het resultaat.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133714663
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133714931
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:19 schreef blup het volgende:
Knap, 9 liter past niet eens.. Je trolls beginnen nu een beetje saai te worden.
Ik ben geen troll.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Jij bent toch die mongool die zweert bij goedkope kutolie?

Zie hier het resultaat.
Er zit Dexron IIID olie in.

De auto gaat wel achteruit voor een halve meter, en bij een aanloop naar voren ook, maar niet verder dan de plek waar hij stond.
pi_133714955
9 ltr...knap.
anyway...veel succes,misschien houdt je dat lang genoeg bezig om hier even weg te blijven.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2013 17:39:03 ]
  donderdag 28 november 2013 @ 17:45:12 #10
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_133715136
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:37 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Ik ben geen troll.

[..]

Er zit Dexron IIID olie in.

De auto gaat wel achteruit voor een halve meter, en bij een aanloop naar voren ook, maar niet verder dan de plek waar hij stond.
Het kan niet klaar, en als die hele 9 liter toch gelukt is zegt hij boem als je hem start. In het vorige topic werd je er al op gewezen wat je in hemelsnaam met 10 liter moest hebben.. Toen wilde je een voorraad aanleggen ofzo, nu zit plots alles er in.
pi_133715233
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:45 schreef blup het volgende:

[..]

Het kan niet klaar, en als die hele 9 liter toch gelukt is zegt hij boem als je hem start. In het vorige topic werd je er al op gewezen wat je in hemelsnaam met 10 liter moest hebben.. Toen wilde je een voorraad aanleggen ofzo, nu zit plots alles er in.
In sommige gevallen kan overvullen helpen bij zo'n 400 bak las ik net,maar dat is tijdelijk dan.

GM400 SLIPPING: It is occasionally reported that the GM400 transmission slips; sometimes when cold, in first gear, or under other specific circumstances. Leonard Berk reported that his slipped until he deliberately overfilled the transmission fluid, then it worked fine. Randy Wilson provided this explanation:

"On GM vehicles, a loose/fallen filter is a normal occurrence, and is known for causing weird problems. The most common problem is the transmission briefly finding neutral right after a hard turn. Most THM transmissions, the 400 included, hang the filter low in the pan. The filter is supported by the o-ring on the pickup pipe (pipe from filter to valve body), which snaps into a machined groove at one end and a steel clip at the other end. If the o-ring is bad, or the filter has fallen, the fluid pickup point is effectively raised to the bottom of the valve body, about an inch up from the filter."

Jim Cantrell provides more elaboration: "The o-rings on the filter an at the pump inlet are known to leak in cold weather which results in pump cavitation. Pump cavitation can usually be heard - a whining sound of the pump. On the 400 in the cold (talking 40 degrees F and below), it will usually last about 30-60 seconds. It still moves since it's actually pumping oil. It's just sucking in air from the o-rings and this gives the cavitation.

"Second hypothesis is that once cold, the o-rings leak and air leaks into the oil pickup tube and drains the oil. The result is the pump runs dry until oil starts flowing."

Since the GM400 dipstick has warnings not to overfill, perhaps overfilling should be done only as a diagnostic measure. If it fixes the problem, suspect a dropped filter. Just go ahead and change the filter (and O-ring!) and fluid.

Wilson added that slipping is not good on the transmission, and the sooner it is corrected the less damage will be done.
pi_133715305
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:45 schreef blup het volgende:

[..]

Het kan niet klaar, en als die hele 9 liter toch gelukt is zegt hij boem als je hem start. In het vorige topic werd je er al op gewezen wat je in hemelsnaam met 10 liter moest hebben.. Toen wilde je een voorraad aanleggen ofzo, nu zit plots alles er in.
Waarom zou ik in godsnaam zulke onzin verzinnen. Ik heb op internet geinformeerd en daar stond dat er 9 liter totaal in een automaat gaat. Dat werd ook bevestigd op het JF. Ik wist niet dat de koppelomvormer daar ook bij hoorde. En als je me nu nog niet gelooft hier: https://www.jaguarforum.n(...)12/page-9#entry88173 Hele verhaal over de aankoop. En ik wil van niemand meer horen dat dit een troll is, want dat is het niet. Ik heb echt een Jaguar voor 400 euro met te veel automaatolie erin. Ik heb kosten noch moeiten bespaard tegen mijn zuinige gewoontes in en tot nu toe heeft mij dat nog niks opgeleverd.
pi_133715404
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:45 schreef blup het volgende:

[..]

Het kan niet klaar, en als die hele 9 liter toch gelukt is zegt hij boem als je hem start. In het vorige topic werd je er al op gewezen wat je in hemelsnaam met 10 liter moest hebben.. Toen wilde je een voorraad aanleggen ofzo, nu zit plots alles er in.
Wat dacht je van de koppelomvormer?
  donderdag 28 november 2013 @ 18:00:00 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_133715473
In je laatste post op dat Jag forum heb je het over veel "rook"bij opstarten. Witte rook/waterdamp of blauwe/zwarte rook?
Ding is 5.3 liter = veel uitlaatgas = veel waterdamp als ie koud is. Vooral als ie de laatste tijd niet/nauwelijk/korte stukjes heeft gereden. Dat is normaal.
Niet-witte rook is meestal een groter probleem, maar kan ook wel verdwijnen als dat ding eens goed warm gereden is. 50-100km schat ik bij zo'n groot blok.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_133715521
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
In je laatste post op dat Jag forum heb je het over veel "rook"bij opstarten. Witte rook/waterdamp of blauwe/zwarte rook?
Ding is 5.3 liter = veel uitlaatgas = veel waterdamp als ie koud is. vooral als ie de laatste tijd niet/nauwelijk/korte stukjes heeft gereden. Dat is normaal.
Niet-witte rook is meestal een groter probleem. maar kan ook wel verdwijnene als dat ding eens goed wrm gereden is. 50-100km schat ik bij zo'n groot blok.
Heel erg bedankt voor de serieuze berichten, daar begin ik gelijk even mee.
Het is witte rook, vandaar dat ik meteen een vergelijking maakte met waterdamp. Maar inderdaad scherp van je. Het is gelukkig niet blauw, en ik moet nog even wennen aan 5 liter cilinderruimte.
  donderdag 28 november 2013 @ 18:02:48 #16
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_133715545
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Wat dacht je van de koppelomvormer?
9!? liter. Is die helemaal leeg en uitelkaar geweest dan? (zover ik weet loopt de omvormer niet altijd/niet zomaar leeg) Ik lees overal en zo oa ook mijn eigen auto dat min-max 2 liter op de peilstok van de automaat.
pi_133715565
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:02 schreef blup het volgende:

[..]

9!? liter. Is die helemaal leeg en uitelkaar geweest dan? Ik lees overal en zo oa ook mijn eigen auto dat min-max 2 liter op de peilstok van de automaat.
Mijn kenteken is HZ-53-ZB. Ik hoop dat je nu gelooft dat ik jullie tijd niet aan het verdoen ben. :9
pi_133716902
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:02 schreef blup het volgende:

[..]

9!? liter. Is die helemaal leeg en uitelkaar geweest dan? (zover ik weet loopt de omvormer niet altijd/niet zomaar leeg) Ik lees overal en zo oa ook mijn eigen auto dat min-max 2 liter op de peilstok van de automaat.
Zoals TS het in mijn ogenomschrijft heeft hij het gehele automaat systeem leeggehaald, dus ook de koppelomvormer. Dan is 10L echt niet raar.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:03 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Mijn kenteken is HZ-53-ZB. Ik hoop dat je nu gelooft dat ik jullie tijd niet aan het verdoen ben. :9
Heb je met lopende motor in de P of D gepeild of met de motor uit?
pi_133716969
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Zoals TS het in mijn ogenomschrijft heeft hij het gehele automaat systeem leeggehaald, dus ook de koppelomvormer. Dan is 10L echt niet raar.

[..]

Heb je met lopende motor in de P of D gepeild of met de motor uit?
Motor uit en in de P
pi_133716974
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:03 schreef marcooooow het volgende:
HZ-53-ZB
quote:
Vervaldatum APK
10-05-2012

Datum eerste toelating
27-08-1982

Datum tenaamstelling
26-11-2013

Datum eerste afgifte Nederland
27-08-1982
Je APK is verlopen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133716983
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:51 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Motor uit en in de P
Automaat peilen moet normaal gesproken met lopende motor en in de D. Dan draait namelijk de oliepomp. Check anders voor de zekerheid het werkplaats handboek.
pi_133717084
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:52 schreef Geralt het volgende:

[..]

[..]

Je APK is verlopen :)
Weet ik :P Zo kocht ik hem, verlopen APK en de motor liep niet.
Maar toch bedankt!
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Automaat peilen moet normaal gesproken met lopende motor en in de D. Dan draait namelijk de oliepomp. Check anders voor de zekerheid het werkplaats handboek.
Dat ga ik gelijk morgenvroeg doen! Bedankt.
  donderdag 28 november 2013 @ 18:56:53 #23
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_133717115
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Automaat peilen moet normaal gesproken met lopende motor en in de D. Dan draait namelijk de oliepomp. Check anders voor de zekerheid het werkplaats handboek.
Bij mij was het motor aan en N.
pi_133717167
quote:
16s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:56 schreef blup het volgende:

[..]

Bij mij was het motor aan en N.
En bij mij was het met lopende motor in alle gangen zetten,1 a 2 minuten wachten en dan peilen in N of P,nog steeds met lopende motor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2013 18:59:10 ]
  donderdag 28 november 2013 @ 19:01:47 #25
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_133717290
't is bij mij al ff geleden, maar ik weet nog wel dat het heel nauw luistred, beetje te veel of iets te weinig kan al voor rare dingen zorgen.
  † In Memoriam † vrijdag 29 november 2013 @ 03:00:20 #26
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133733742
Ik vermoed dat TS het probleem het snelste oplost door zich iets meer in de techniek te verdiepen. Dus niet domweg lezen dat er 9 liter olie in past en dat er ook in te stampen, maar ook even te kijken hoe die olie er in (en er uit, maar dat had TS al keurig netjes volgens de instructies gedaan, toch TS ? ) moet.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133747797

De olie had ik trouwens er niet zelf uit gehaald, dat heeft de vorige eigenaar gedaan. Ik heb de auto gekocht voor een prijs waarmee ik rekening hield met een kapotte motor en automaat, gelukkig werken ze beiden wel. Ik zal morgen even een slangetje in de bak steken en een flinke slok olie nemen.
pi_133748184
Wat een tof geluid maakt zo'n v12 toch!
Hier had uw reclame kunnen staan.
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:53:54 #29
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_133748187
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:52 schreef marcooooow het volgende:

[..]
Ik heb echt een Jaguar voor 400 euro met te veel automaatolie erin. Ik heb kosten noch moeiten bespaard tegen mijn zuinige gewoontes in en tot nu toe heeft mij dat nog niks opgeleverd.
quote:
En ik wil van niemand meer horen dat dit een troll is, want dat is het niet.
Trolloloolololoololollololo
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 29 november 2013 @ 18:40:35 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_133749356
Anders haal je die automaatbak ff uit elkaar.

Appeltje, eitje. :)



Plaatje van MB-bak ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_133750398
Ik vervang liever 2 automaatbakken dan dat ik er 1 moet repareren :P
pi_133752373
Dude,hoer op svp...je loopt gewoon te kutten van hier tot Tokyo en je vind het nog tof ook.
Vind het maf dat SD en Anne het goed vinden.

Hoop dat je bak,je Jag jij en alles eromheen aan de snot draait.
Gr gr ,een volvo fanboy met een lege tank

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2013 20:12:03 ]
pi_133753637
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:01 schreef Charged het volgende:
Dude,hoer op svp...je loopt gewoon te kutten van hier tot Tokyo en je vind het nog tof ook.
Vind het maf dat SD en Anne het goed vinden.

Hoop dat je bak,je Jag jij en alles eromheen aan de snot draait.
Gr gr ,een volvo fanboy met een lege tank
Je vergeet blub :+
pi_133755082
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:01 schreef Charged het volgende:
Dude,hoer op svp...je loopt gewoon te kutten van hier tot Tokyo en je vind het nog tof ook.
Vind het maf dat SD en Anne het goed vinden.

Hoop dat je bak,je Jag jij en alles eromheen aan de snot draait.
Gr gr ,een volvo fanboy met een lege tank
Het zal niet vaak gebeuren dat ik ergens boos om word, maar dit gaat zelfs mij te ver. Als mijn verhalen je niet aanstaan dan moet je ze gewoon niet lezen. En die verwensingen zijn totaal onnodig. Ik wil je vriendelijk verzoeken om dat terug te nemen. Ik ben een auto liefhebber net als jullie allemaal en ik doe gewoon mijn best om deze auto weer te laten rijden. Ik heb hier veel bontere verhalen gelezen (o.a. in PTA toppers) waar mijn blunder bij in het niet valt. Oke, ik heb teveel olie in mijn automaat gegooid, kan iedereen overkomen, ik heb verder niemand geslagen, dus ik snap niet waarom je zo'n lullige reactie plaatst.
  vrijdag 29 november 2013 @ 21:15:53 #35
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_133755506
Het gaat een beetje hoe je met het advies wat iedereen je hier geeft omgaat :X
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_133756262
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:15 schreef bokkepoot het volgende:
Het gaat een beetje hoe je met het advies wat iedereen je hier geeft omgaat :X
Ik heb ook adviezen gekregen op het Jaguarforum waar werd gezegd dat er 9 liter in de automaat moest, en ik heb advies gekregen van een vriend van me. Bij 9 liter in de automaat dacht ik aan ''9 liter in de automaat, en de koppelomvormer is nog vol dus daar hoeft verder niks in''. Ik had er niet van begrepen dat met ''de automaat'' ook koppelomvormer werd bedoelt.

Daarna werd ik gedreven door het enthousiasme om de auto nu na een week bijna niks kunnen doen aan/met de auto hem zo snel mogelijk te starten.

Hierbij mijn excuses als mijn manier van zaken de indruk heeft doen wekken dat ik adviezen negeer en alles doe op mijn manier. Ik lees alles wat er word gezegd op Fok! en het Jaguarforum en probeer daarbij een goed plan te bedenken.

Ik wou tijd besparen door gelijk 9 liter erin te gooien, warm te rijden en dan weer te pijlen. Ik heb de automaat in alle standen gehad voor het starten zoals ergens ook werd geadviseerd.

Nogmaals mijn excuses, elke input word op prijs gesteld! ^O^
pi_133757108
Het gaat nu al twee pagina's over die 9 liter. Heeft dat ding niet gewoon een vulgat, niveaugat, kijkgat, peilstok, of weet ik het aan de hand waarvan je kunt bepalen of er wel of niet genoeg in zit?
pi_133757221
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:46 schreef CafeRoker het volgende:
Het gaat nu al twee pagina's over die 9 liter. Heeft dat ding niet gewoon een vulgat, niveaugat, kijkgat, peilstok, of weet ik het aan de hand waarvan je kunt bepalen of er wel of niet genoeg in zit?
Er zit een pijlstok in en ik haal er morgen gelijk 5 liter uit en doe het dan zoals het zou moeten, overal heen laten lopen en dan bij warme motor weer pijlen. Zit helaas geen aftap plug op, dat had alles wat makkelijker gemaakt.
  † In Memoriam † vrijdag 29 november 2013 @ 22:11:29 #39
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133758418
Bak op z'n kant houden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133758554
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:11 schreef 2cv het volgende:
Bak op z'n kant houden.
}:|
  † In Memoriam † vrijdag 29 november 2013 @ 22:20:38 #41
25682 2cv
Niet subtiel
pi_133758851
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:14 schreef marcooooow het volgende:

[..]

}:|
:D
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_133759092
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:20 schreef 2cv het volgende:

[..]

:D
:P
pi_133759313
gewoon

en t komt er wel uit :P
pi_133760179
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:48 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Er zit een pijlstok in en ik haal er morgen gelijk 5 liter uit en doe het dan zoals het zou moeten, overal heen laten lopen en dan bij warme motor weer pijlen. Zit helaas geen aftap plug op, dat had alles wat makkelijker gemaakt.
Zou je niet weer 'alles'er uithalen? en dan conform werkplaats handboek de bak vullen?
  Vis een optie? vrijdag 29 november 2013 @ 23:37:03 #45
70532 loveli
N
pi_133762141
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:52 schreef marcooooow het volgende:
Ik heb echt een Jaguar voor 400 euro met te veel automaatolie erin. Ik heb kosten noch moeiten bespaard tegen mijn zuinige gewoontes in en tot nu toe heeft mij dat nog niks opgeleverd.
Hmja. Wat je op je aankoop hebt bespaard ga je dubbel uitgeven aan overige kosten van alle problemen die je nog tegenkomt (en van alle dingen die je zelf sloopt door onkunde).

Ter info: in mijn automaat past volgens het boekje een liter of 8, met een volle koppelomvormer kon er 5 liter bij.
crap in = crap out
pi_133762396
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Hmja. Wat je op je aankoop hebt bespaard ga je dubbel uitgeven aan overige kosten van alle problemen die je nog tegenkomt (en van alle dingen die je zelf sloopt door onkunde).

Ter info: in mijn automaat past volgens het boekje een liter of 8, met een volle koppelomvormer kon er 5 liter bij.
Dat hoeft natuurlijk niet per se. Er staat bijvoorbeeld nu een XJ12 op marktplaats voor 1500 waar bar weinig op geboden wordt. De auto die ik heb stond in de weg bij de vorige eigenaar en kon daarom zo goedkoop weg. Dorpels zijn bijvoorbeeld erg goed, niet geroest. En onder de auto valt de roest erg mee. Elektrisch 90% en motorisch ook erg goed.
pi_133770804
Het ontbreken van de aftapplug zal wel een britse innovatie geweest zijn om het lekken te verminderen.
pi_133771276
Kan het teveel aan olie dan inderdaad de oorzaak zijn dat ie niet rijdt? Lijkt me dat er iets anders aan de hand is met die bak. Hij was niet voor niets zo goedkoop. Ook las ik in een ander topic dat het oliecarter van de automaatbak eraf was toen je hem kocht.Waarschijnlijk waren daar dus al big time problems mee.

Al vind ik het een mooi project en hoop dat het toch nog lukt om hem rijdend te krijgen :)
  zaterdag 30 november 2013 @ 13:59:03 #49
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_133773277
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:11 schreef CafeRoker het volgende:
Het ontbreken van de aftapplug zal wel een britse innovatie geweest zijn om het lekken te verminderen.
Moest glimlachen. :').
pi_133774018
''DRAIN & REFILL CAPACITY: The repair manuals seem to agree that a drain and refill of the GM 400 transmission will require 9.6 US quarts or 19-point-something US pints. However, Larry Barnes reports that it only took about 6 US quarts on his car. Reason unknown.''

http://www.jag-lovers.org/books/xj-s/09-Drivetrain.html
Putin for President _O_
pi_133813667
Voor iedereen die geinteresseerd is heb ik nog 1 update:

Gisteravond hele bak weer leeg gehaald, en gevuld tot op het goeie pijl, de auto gestart samen met een vriend van me die wat meer ervaring heeft. De auto reed nog steeds niet en hij komt niet in de versnelling. En toen was de benzine op! Dus weer getankt ~6 liter á 9,98 euro en nog steeds niks.

:'(
  zondag 1 december 2013 @ 19:13:17 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_133814636
Probeer iemand te vinden die er echt verstand van heeft.
Of neem je verlies nu.
Goede bak ben je zo ¤750-¤1000 verder. :)

Of ruilbakken voor ¤2000-3000.
ff halen in D.
http://www.limora.com/de/(...)box-gm400-outer.html
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 1 december 2013 @ 19:35:48 #53
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_133815641
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 18:50 schreef marcooooow het volgende:
Voor iedereen die geinteresseerd is heb ik nog 1 update:

Gisteravond hele bak weer leeg gehaald, en gevuld tot op het goeie pijl, de auto gestart samen met een vriend van me die wat meer ervaring heeft. De auto reed nog steeds niet en hij komt niet in de versnelling. En toen was de benzine op! Dus weer getankt ~6 liter á 9,98 euro en nog steeds niks.

:'(
Starten en dan al 6 liter benzine verbruikt?

:') ! Dat belooft wat als de auto daadwerkelijk rijdt...
pi_133815945
Beetje naief om te denken dat deze auto eenvoudig te repareren is, wellicht is er helemaal geen oliedruk of mist de bak gewoon onderdelen.

Als ze hem eenvoudig rijdend hadden kunnen maken, hadden ze dat wel gedaan. Al rijdt ie tot het einde van de straat, is ie altijd meer waard dan zo verkopen.

Vreemd is ook dat ie niet in safe mode oid gaat.
.
pi_133817703
Hoe peil je de olie nu? Want je moet zo'n bak minimaal 10 minuten laten lopen voordat die bak een beetje op temperatuur is. Dan de hendel in elke versnelling een 15 seconden en uiteindelijk meten in de D als je met 2 man bent, anders in P of N.

Overigens 9 liter is nieteens zoveel, ik had laatst 14 liter nodig ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_133821564
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 19:13 schreef Hyperdude het volgende:
Probeer iemand te vinden die er echt verstand van heeft.
Of neem je verlies nu.
Goede bak ben je zo ¤750-¤1000 verder. :)

Of ruilbakken voor ¤2000-3000.
ff halen in D.
http://www.limora.com/de/(...)box-gm400-outer.html
Ik zou er op het moment graag mee stoppen, maar ik wil de auto nog een kans geven. Dit is (helaas?) wel mijn droomauto.
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 19:35 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Starten en dan al 6 liter benzine verbruikt?

:') ! Dat belooft wat als de auto daadwerkelijk rijdt...
Een hobby kost nou eenmaal geld :)
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 19:42 schreef Fer het volgende:
Beetje naief om te denken dat deze auto eenvoudig te repareren is, wellicht is er helemaal geen oliedruk of mist de bak gewoon onderdelen.

Als ze hem eenvoudig rijdend hadden kunnen maken, hadden ze dat wel gedaan. Al rijdt ie tot het einde van de straat, is ie altijd meer waard dan zo verkopen.

Vreemd is ook dat ie niet in safe mode oid gaat.
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:21 schreef boegschroef het volgende:
Hoe peil je de olie nu? Want je moet zo'n bak minimaal 10 minuten laten lopen voordat die bak een beetje op temperatuur is. Dan de hendel in elke versnelling een 15 seconden en uiteindelijk meten in de D als je met 2 man bent, anders in P of N.

Overigens 9 liter is nieteens zoveel, ik had laatst 14 liter nodig ;)
Dit zal ik even doen na de toetsweek, op het moment heb ik al een week intense rugpijn thv mijn longen en toch steeds weer onder die auto liggen maakt het niet beter.
Ik heb trouwens in elke versnelling 15 seconden gezeten met een draaiende motor, maar was niet warm toen.

Bedankt voor alle input!
pi_133822242
Marcooooow, ik heb hier een UI voor je:
http://www.hdwallpapersin(...)0-logo-brand-car.png
Alleen nog even naar fotoverkleinen.nl, en klaar voor gebruik
nooit koekjes van vreemden aannemen...
Op woensdag 18 december 2013 05:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nóg zo'n hilarisch topic. Jeetje, je zult met ts samenleven, dan lig je heel de dag in een deuk.
pi_133822406
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:45 schreef trommelkoek het volgende:
Marcooooow, ik heb hier een UI voor je:
http://www.hdwallpapersin(...)0-logo-brand-car.png
Alleen nog even naar fotoverkleinen.nl, en klaar voor gebruik
Dat ziet er mooi uit!!! :Y
pi_133822428
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:47 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Dat ziet er mooi uit!!! :Y
Dat dacht ik ook ^O^
nooit koekjes van vreemden aannemen...
Op woensdag 18 december 2013 05:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nóg zo'n hilarisch topic. Jeetje, je zult met ts samenleven, dan lig je heel de dag in een deuk.
pi_133822985
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 18:50 schreef marcooooow het volgende:
Voor iedereen die geinteresseerd is heb ik nog 1 update:

Gisteravond hele bak weer leeg gehaald, en gevuld tot op het goeie pijl, de auto gestart samen met een vriend van me die wat meer ervaring heeft. De auto reed nog steeds niet en hij komt niet in de versnelling. En toen was de benzine op! Dus weer getankt ~6 liter á 9,98 euro en nog steeds niks.

:'(
En hoe weet je zo zeker dat het olieniveau goed is? En tevens, gaat hij niet voorruit in de D of ?
pi_133823524
Heb je nu de bak en koppelomvormer gevuld en gepeild?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133823553
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

En hoe weet je zo zeker dat het olieniveau goed is? En tevens, gaat hij niet voorruit in de D of ?
Hij schakelt niet in de versnellingen: Elke versnelling geprobeerd maar het is alsof de motor er niks van merkt, toerental verandert niet.
Olieniveau heb ik gecontroleerd met stilstaande motor in de P
pi_133823610
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:05 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Hij schakelt niet in de versnellingen: Elke versnelling geprobeerd maar het is alsof de motor er niks van merkt, toerental verandert niet.
Olieniveau heb ik gecontroleerd met stilstaande motor in de P
Hoe staat het in het werkplaats handboek qua olie pijlen.
Zit de selecteurkabel ook vast, op zowel de bak als de pook?
pi_133823738
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Hoe staat het in het werkplaats handboek qua olie pijlen.
Zit de selecteurkabel ook vast, op zowel de bak als de pook?
Ik heb onder de pook gekeken en die zat vast, onder de bak kon ik aan de zijkant ook duidelijk een kabel zien.
Werkplaats handboek weet ik niet/heb ik niet.
pi_133823955
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:08 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Ik heb onder de pook gekeken en die zat vast, onder de bak kon ik aan de zijkant ook duidelijk een kabel zien.
Werkplaats handboek weet ik niet/heb ik niet.
Toch maar eens regelen, naar mijn inziens kunnen het maar een paar dingen zijn dat je geen aandrijving hebt. Namelijk:
1)Olie pijl te laag
2)Selecteur kabel niet goed (gebroken, te veel spelling, niet goed afgesteld)
3)Koppelomvormer defect
4)Mechatronica van de bak defect
5)Bak defect
pi_133824994
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Toch maar eens regelen, naar mijn inziens kunnen het maar een paar dingen zijn dat je geen aandrijving hebt. Namelijk:
1)Olie pijl te laag
2)Selecteur kabel niet goed (gebroken, te veel spelling, niet goed afgesteld)
3)Koppelomvormer defect
4)Mechatronica van de bak defect
5)Bak defect
Ik heb de verkoper nog even gevraagd om de status van de bak, en die was lopend gedemonteerd. Ken hem goed genoeg om daarop te vertrouwen. Het zal dus wel mijn geklungel zijn met de olie.

Heel erg bedankt! ^O^
  zondag 1 december 2013 @ 22:31:37 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_133825142
Bestel toch maar ff een boekie: :)

http://www.ebay.co.uk/sch(...)jaguar+xj12&_sacat=0
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_133827130
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:28 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Ik heb de verkoper nog even gevraagd om de status van de bak, en die was lopend gedemonteerd. Ken hem goed genoeg om daarop te vertrouwen. Het zal dus wel mijn geklungel zijn met de olie.

Heel erg bedankt! ^O^
Maar waarom is ie dan gedemonteerd? Ws. heeft ie geprobeerd om iets te fixen en doet ie het nu helemaal niet meer. En dan wordt het helemaal een puzzel wat er precies mankeert, want normaal heb je de 'usual suspects' wat er bij zo'n bak kapot gaat door slijtage, maar nu kan het ook nog een ontbrekend onderdeel zijn of iets wat ondeskundig is teruggeplaatst.

Volgens mij moet die bak eraf en helemaal geinspecteerd worden.
pi_133833296
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

1)Olie pijl te laag
2)Selecteur kabel niet goed (gebroken, te veel spelling, niet goed afgesteld)
3)Koppelomvormer defect
4)Mechatronica van de bak defect
5)Bak defect
Dit dus!

Wat ook wel eens voorkomt dat na erg lange stilstand de filter verstopt raakt.
De kabel niet goed afgesteld of teveel speling dan zou die in 1 van de versnellingen nog wel iets doen. Makkelijke test is voor de kabel is. Zet hem in de P en kijk of de wagen 'vast' staat. Dan in de N en of je de wagen kan rollen.

Iets zegt me dat je met de olie wat fout doet.... Anders is het de bak of de koppelomvormer.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_133833550
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:28 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Ik heb de verkoper nog even gevraagd om de status van de bak, en die was lopend gedemonteerd. Ken hem goed genoeg om daarop te vertrouwen. Het zal dus wel mijn geklungel zijn met de olie.

Heel erg bedankt! ^O^
Heb weleens gelezen dat je met terugmonteren van de bak vrij makelijk de koppelomvormer sloopt als je niet oplet. Zou een goede reden zijn dat er helemaal geen gang in zit.
.
pi_133833690
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:28 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Ik heb de verkoper nog even gevraagd om de status van de bak, en die was lopend gedemonteerd. Ken hem goed genoeg om daarop te vertrouwen. Het zal dus wel mijn geklungel zijn met de olie.

Heel erg bedankt! ^O^
Neemt niet weg dat het wel goed is om die zaken te controleren.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133840487
Is het niet gewoon handig en op termijn goedkoper om de bak naar een specialist te brengen?

Zo had ik bijvoorbeeld een R25 met 4 traps automaat. Die bak schakelde vrij schokkerig nadat een Renaultdealer er met zijn vingers aanzat. Na 1 maand irriteren toch naar een hobbyist gegaan (R25 liefhebber) en ik kreeg een zijdezachte bak terug voor de helft van de prijs wat de dealer vroeg.
Overigens had diezelfde dealer de kleppen volledig verkeerd afgesteld, maar dat terzijde :X
Wat ik dus zeggen wil, een automaatbak is specialisten werk.
  maandag 2 december 2013 @ 14:10:29 #73
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133841464
Even vraagje tussendoor. Jij rijdt serieus je tank compleet leeg om daarna een paar liter te tanken en hem weer leeg te rijden? Vind je blok heel leuk, al die rommel die meekomt.
pi_133859155
Wat je kan doen is kijken voor een goede werkplaats handboek bijvoorbeeld van Haynes. Wat je ook kan doen is naar http://www.problemcar.nl gaan en daar je probleem uitleggen. Op deze forum zijn mensen die je verder kunnen helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')