abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133823524
Heb je nu de bak en koppelomvormer gevuld en gepeild?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133823553
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

En hoe weet je zo zeker dat het olieniveau goed is? En tevens, gaat hij niet voorruit in de D of ?
Hij schakelt niet in de versnellingen: Elke versnelling geprobeerd maar het is alsof de motor er niks van merkt, toerental verandert niet.
Olieniveau heb ik gecontroleerd met stilstaande motor in de P
pi_133823610
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:05 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Hij schakelt niet in de versnellingen: Elke versnelling geprobeerd maar het is alsof de motor er niks van merkt, toerental verandert niet.
Olieniveau heb ik gecontroleerd met stilstaande motor in de P
Hoe staat het in het werkplaats handboek qua olie pijlen.
Zit de selecteurkabel ook vast, op zowel de bak als de pook?
pi_133823738
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Hoe staat het in het werkplaats handboek qua olie pijlen.
Zit de selecteurkabel ook vast, op zowel de bak als de pook?
Ik heb onder de pook gekeken en die zat vast, onder de bak kon ik aan de zijkant ook duidelijk een kabel zien.
Werkplaats handboek weet ik niet/heb ik niet.
pi_133823955
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:08 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Ik heb onder de pook gekeken en die zat vast, onder de bak kon ik aan de zijkant ook duidelijk een kabel zien.
Werkplaats handboek weet ik niet/heb ik niet.
Toch maar eens regelen, naar mijn inziens kunnen het maar een paar dingen zijn dat je geen aandrijving hebt. Namelijk:
1)Olie pijl te laag
2)Selecteur kabel niet goed (gebroken, te veel spelling, niet goed afgesteld)
3)Koppelomvormer defect
4)Mechatronica van de bak defect
5)Bak defect
pi_133824994
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Toch maar eens regelen, naar mijn inziens kunnen het maar een paar dingen zijn dat je geen aandrijving hebt. Namelijk:
1)Olie pijl te laag
2)Selecteur kabel niet goed (gebroken, te veel spelling, niet goed afgesteld)
3)Koppelomvormer defect
4)Mechatronica van de bak defect
5)Bak defect
Ik heb de verkoper nog even gevraagd om de status van de bak, en die was lopend gedemonteerd. Ken hem goed genoeg om daarop te vertrouwen. Het zal dus wel mijn geklungel zijn met de olie.

Heel erg bedankt! ^O^
  zondag 1 december 2013 @ 22:31:37 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_133825142
Bestel toch maar ff een boekie: :)

http://www.ebay.co.uk/sch(...)jaguar+xj12&_sacat=0
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_133827130
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:28 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Ik heb de verkoper nog even gevraagd om de status van de bak, en die was lopend gedemonteerd. Ken hem goed genoeg om daarop te vertrouwen. Het zal dus wel mijn geklungel zijn met de olie.

Heel erg bedankt! ^O^
Maar waarom is ie dan gedemonteerd? Ws. heeft ie geprobeerd om iets te fixen en doet ie het nu helemaal niet meer. En dan wordt het helemaal een puzzel wat er precies mankeert, want normaal heb je de 'usual suspects' wat er bij zo'n bak kapot gaat door slijtage, maar nu kan het ook nog een ontbrekend onderdeel zijn of iets wat ondeskundig is teruggeplaatst.

Volgens mij moet die bak eraf en helemaal geinspecteerd worden.
pi_133833296
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

1)Olie pijl te laag
2)Selecteur kabel niet goed (gebroken, te veel spelling, niet goed afgesteld)
3)Koppelomvormer defect
4)Mechatronica van de bak defect
5)Bak defect
Dit dus!

Wat ook wel eens voorkomt dat na erg lange stilstand de filter verstopt raakt.
De kabel niet goed afgesteld of teveel speling dan zou die in 1 van de versnellingen nog wel iets doen. Makkelijke test is voor de kabel is. Zet hem in de P en kijk of de wagen 'vast' staat. Dan in de N en of je de wagen kan rollen.

Iets zegt me dat je met de olie wat fout doet.... Anders is het de bak of de koppelomvormer.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_133833550
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:28 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Ik heb de verkoper nog even gevraagd om de status van de bak, en die was lopend gedemonteerd. Ken hem goed genoeg om daarop te vertrouwen. Het zal dus wel mijn geklungel zijn met de olie.

Heel erg bedankt! ^O^
Heb weleens gelezen dat je met terugmonteren van de bak vrij makelijk de koppelomvormer sloopt als je niet oplet. Zou een goede reden zijn dat er helemaal geen gang in zit.
.
pi_133833690
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:28 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Ik heb de verkoper nog even gevraagd om de status van de bak, en die was lopend gedemonteerd. Ken hem goed genoeg om daarop te vertrouwen. Het zal dus wel mijn geklungel zijn met de olie.

Heel erg bedankt! ^O^
Neemt niet weg dat het wel goed is om die zaken te controleren.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_133840487
Is het niet gewoon handig en op termijn goedkoper om de bak naar een specialist te brengen?

Zo had ik bijvoorbeeld een R25 met 4 traps automaat. Die bak schakelde vrij schokkerig nadat een Renaultdealer er met zijn vingers aanzat. Na 1 maand irriteren toch naar een hobbyist gegaan (R25 liefhebber) en ik kreeg een zijdezachte bak terug voor de helft van de prijs wat de dealer vroeg.
Overigens had diezelfde dealer de kleppen volledig verkeerd afgesteld, maar dat terzijde :X
Wat ik dus zeggen wil, een automaatbak is specialisten werk.
  maandag 2 december 2013 @ 14:10:29 #73
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133841464
Even vraagje tussendoor. Jij rijdt serieus je tank compleet leeg om daarna een paar liter te tanken en hem weer leeg te rijden? Vind je blok heel leuk, al die rommel die meekomt.
pi_133859155
Wat je kan doen is kijken voor een goede werkplaats handboek bijvoorbeeld van Haynes. Wat je ook kan doen is naar http://www.problemcar.nl gaan en daar je probleem uitleggen. Op deze forum zijn mensen die je verder kunnen helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')