abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133711566

Primark

quote:
'Primark naar Damrak Amsterdam'

De Ierse modeketen Primark gaat een pand delen met C&A aan het Amsterdamse Damrak. Dat schrijft RetailActueel. Ook de ondernemersvereniging Damrak-Beursplein schrijft in een nieuwsbrief over de komst van de budgetketen naar Amsterdam.

In het bouwwerk waar nu C&A is gevestigd gaat volgens de ondernemersvereniging een ingrijpende verbouwing plaatsvinden. Het huidige pand gaat verdwijnen en wordt opnieuw gebouwd.

In het nieuwe pand zal C&A terugkeren. Een groot deel zal echter in beslag worden genomen door de winkelketen Primark, schrijft de vereniging. Volgens Retailacuteel gaat het om een winkelruimte van 20.000 vierkante meter, voor beide bedrijven, verdeeld over zes verdiepingen.

Vastgoedvermogensbeheerder Bouwinvest en projectontwikkelaar Top Vastgoed schrijven dat de bouwwerkzaamheden aan de Nieuwendijk in oktober zullen starten. Het Damrak wordt vanaf begin 2014 onder handen genomen. De bouwtijd is vermoedelijk anderhalf jaar. Wanneer Primark precies de deuren gaat openen is nog niet bekend. De winkelketen zelf was niet bereikbaar voor commentaar.
bron
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_133714423
Ja hoi, inside information. Er komt een Primark in het Drievriendenhof in Dordrecht.
Omdat peer.
pi_133747732
Na vorige week een poging gedaan te hebben in Eindhoven te gaan kijken, wat tenslotte niet door ging omdat ik 3 rijen voor de deur en de hoek om een beetje te vond. Ga ik het morgen nog een keer proberen.

Zijn de rijen nu weg of is dit nog steeds zo? Koopavond vanavond lijkt me nog wel een ramp, nu vooral met sinterklaas. Druk in de winkel ben ik wel gewend met de andere locaties, daar kan ik redelijk goed mee overweg gelukkig.

En stiekem is het gewoon ontzettend grappig om de menigte te zien bewegen in zo'n winkel!
  vrijdag 29 november 2013 @ 18:24:40 #4
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_133748952
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:36 schreef Topicspace het volgende:
Na vorige week een poging gedaan te hebben in Eindhoven te gaan kijken, wat tenslotte niet door ging omdat ik 3 rijen voor de deur en de hoek om een beetje te vond. Ga ik het morgen nog een keer proberen.

Zijn de rijen nu weg of is dit nog steeds zo? Koopavond vanavond lijkt me nog wel een ramp, nu vooral met sinterklaas. Druk in de winkel ben ik wel gewend met de andere locaties, daar kan ik redelijk goed mee overweg gelukkig.

En stiekem is het gewoon ontzettend grappig om de menigte te zien bewegen in zo'n winkel!
Heb vandaag geen rij voor de winkel gezien. In de winkel waren rijen genoeg ;) maar zo extreem druk vond ik het nu ook weer niet.
Vriendlief is goed geslaagd, ik vond de collectie wat tegenvallen (had veel leuke dingen online bij andere gezien, maar dit zelf allemaal niet gezien/kunnen vinden)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_133758952
Voor openingstijd stond er een rijtje voor de winkel.

En dat systeem bij de kleedhokjes is irritant. ;(
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
  † In Memoriam † vrijdag 29 november 2013 @ 22:30:05 #6
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_133759275
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:23 schreef BarrieButsers het volgende:

Welk systeem?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:10:03 #7
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_133761013
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:23 schreef BarrieButsers het volgende:

nou ja, eerder het ontbreken van een systeem.

In Essen hadden ze mooi een wachtrij gemaakt, mooi afgezet en niet midden in de winkel. En ze hebben veel pashokjes.
Nu wilde wij vandaag gaan passen, op de mannenafdeling. Staat er een rij door de halve winkel, maar nergens netjes aangegeven en andere mensen moesten er gewoon door.
Ook hadden ze een mannen en vrouwenkant om te passen. De mannen mochten doorlopen en vooraan sluiten terwijl wij moesten wachten. en we mochten absoluut niet in de mannenpashokjes passen 8)7
pi_133762167
Ze hadden wel hele mooie blousjes en jurkjes hangen vond ik!
pi_133766707
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:10 schreef Tyler-Girl het volgende:
we mochten absoluut niet in de mannenpashokjes passen 8)7
Nee dat mag daar inderdaad niet, ook niet als alle hokjes leeg zijn..... Vrij irritant!

In de winkel iets passen (buiten de hokjes) mag ook niet, krijg je beveiliging op je dak. HEhehe.
  zaterdag 30 november 2013 @ 10:25:52 #10
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_133769209
Passen buiten de hokjes werd wel gedaan en weinig beveiliging gezien. :o
In Essen controleren ze daar idd streng op maar in Eindhoven (nog) niet.
  zaterdag 30 november 2013 @ 11:38:09 #11
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133770181
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 01:51 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Nee dat mag daar inderdaad niet, ook niet als alle hokjes leeg zijn..... Vrij irritant!

In de winkel iets passen (buiten de hokjes) mag ook niet, krijg je beveiliging op je dak. HEhehe.
Dat is echt kansloos. Doet H&M toch beter. Ik ga regelmatig bij de mannen passen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_133770233
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:38 schreef SEMTEX het volgende:

Ik ga regelmatig bij de mannen passen.
Kun je ze meteen vragen hoe het staat...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  † In Memoriam † zaterdag 30 november 2013 @ 11:54:13 #13
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_133770484
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:38 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat is echt kansloos. Doet H&M toch beter. Ik ga regelmatig bij de mannen passen.
Maar waarom zķjn er eigenlijk mannen- en vrouwenpashokjes? :?
Is bij C&A toch ook niet?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_133770955
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:54 schreef Cynix ® het volgende:

Ik snap even de logica niet dat de C&A richtinggevend zou zijn... Maar naar het schijnt vinden sommige mensen het niet prettig om het gemengd te hebben.

Daarom dus.
  † In Memoriam † zaterdag 30 november 2013 @ 12:27:49 #15
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_133771141
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:18 schreef DS4 het volgende:
Ik snap even de logica niet dat de C&A richtinggevend zou zijn... Maar naar het schijnt vinden sommige mensen het niet prettig om het gemengd te hebben.

Daarom dus.
Nee, niet richtinggevend, gewoon als voorbeeld. Ik zie het probleem alleen niet zo. Je doet niks gemengd, daarom zijn het juist hokjes. De nįdelen van apart passen lezen we hierboven.
pi_133771206
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:10 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

nou ja, eerder het ontbreken van een systeem.

In Essen hadden ze mooi een wachtrij gemaakt, mooi afgezet en niet midden in de winkel. En ze hebben veel pashokjes.
Nu wilde wij vandaag gaan passen, op de mannenafdeling. Staat er een rij door de halve winkel, maar nergens netjes aangegeven en andere mensen moesten er gewoon door.
Ook hadden ze een mannen en vrouwenkant om te passen. De mannen mochten doorlopen en vooraan sluiten terwijl wij moesten wachten. en we mochten absoluut niet in de mannenpashokjes passen 8)7
Bij was het gisteren andersom. :') Stond in de mannenrij te wachten, duurde vet lang. Toen werd ik eruit gepikt om links te gaan staan. De vrouwenrij, en toen was ik gelijk aan de beurt, terwijl er nog rechts nog zo'n 15 kerels voor mij stonden.

En met het systeem bedoelde ik dat het vet lang duurt. Zag een jongen met een enorm.gevulde tas,die moest daar dan (vooraan in de rij dus iedereen kan wachten) gaan uitselecteren wat hij wilde passen. Nou uiteindelijk 8 artikelen, medewerkster pakt dan een kaartje, zet er het cijfer 8 op, jongen gaat passen, vrouwtje telt of alle 8 de stukken er nog zijn. Zet het kaartje op 0. Moet dan nog de tas van diegene van het rek pakken.
Gaat zoveel tijd inzitten..
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
  zaterdag 30 november 2013 @ 12:35:34 #17
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_133771321
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:30 schreef BarrieButsers het volgende:

[..]

Bij was het gisteren andersom. :') Stond in de mannenrij te wachten, duurde vet lang. Toen werd ik eruit gepikt om links te gaan staan. De vrouwenrij, en toen was ik gelijk aan de beurt, terwijl er nog rechts nog zo'n 15 kerels voor mij stonden.

En met het systeem bedoelde ik dat het vet lang duurt. Zag een jongen met een enorm.gevulde tas,die moest daar dan (vooraan in de rij dus iedereen kan wachten) gaan uitselecteren wat hij wilde passen. Nou uiteindelijk 8 artikelen, medewerkster pakt dan een kaartje, zet er het cijfer 8 op, jongen gaat passen, vrouwtje telt of alle 8 de stukken er nog zijn. Zet het kaartje op 0. Moet dan nog de tas van diegene van het rek pakken.
Gaat zoveel tijd inzitten..
Ja dat klopt ook wel. Al snap ik het hele 8 stuk gebeuren wel. Maar het was handiger geweest als ze het ergens groot neerzetten zodat iedereen in de rij het al kan lezen en kan gaan sorteren.

Ik vond de ingang van de pashokjes wat klein, wat dan ook weer voor chaos zorgde.
In Essen hebben ze een hele grote ingang, daar staat 1 mevrouwtje de kaartjes af te geven en te kijken of je wel 8 stuks hebt. Dan kun je het gedeelte inlopen (dat erg groot is) en kun je aan de volgende medewerker je tas afgeven. En dan kun je passen. Na afloop ga je weer naar de medewerker met de tassen. Zij halen je tas en nemen de kleding in die je niet wilt. Jij kunt gewoon naar buiten lopen.
Omdat er genoeg loopruimte is, kan iedereen vrij bewegen (en iedereen moet dezelfde kant op lopen, niet de een naar rechts (mannen) en de andere naar links (vrouwen) ) Dat scheelt ook veel.

Maar misschien is het voor de nieuwe medewerkers nog wat onwennig enzo, ze moeten er waarschijnlijk ook nog even inkomen.
pi_133771792
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:27 schreef Cynix ® het volgende:

Nee, niet richtinggevend, gewoon als voorbeeld. Ik zie het probleem alleen niet zo. Je doet niks gemengd, daarom zijn het juist hokjes. De nįdelen van apart passen lezen we hierboven.
Je bedoelt de voordelen? (voor de man dan...)
pi_133774217
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:27 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik heb het in duitse winkels vaker gezien. Wellicht is dat in de UK ook gebruikelijk? (Primark komt uit de UK toch?)
  † In Memoriam † zaterdag 30 november 2013 @ 14:41:50 #20
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_133774225
Ierland.
pi_133774363
Nog even een waarschuwing voor iedereen die plannen heeft om een flink stuk te rijden om in het weekend Primark Eindhoven te bezoeken :')

Ik was er vanochtend om 10:30 om iets terug te brengen. Geen rij om naar binnen te gaan. Maar eenmaal binnen, de horror :o . Ik heb er 35 minuten over gedaan om buiten te komen, onverrichter zake!

Gewoon om bij de roltrap te komen, een kassa te vinden waar de rij niet tot ver in de winkel doorloopt, de kassarij uiteindelijk te voltooien, te horen krijgen dat je naar -1 moet bij de klantenservice omdat ze bij de kassa niet innemen (wist ik veel), door de massa naar -1. Rij zo enorm lang en traag bij de klantenservice dat we het na een minuut of 10 zonder noemenswaardige verschuiving van de rij hebben opgegeven. Door de massa een weg naar buiten vinden. Jezus, mijn bloeddruk vanochtend.... :')

Het is gewoon écht nog niet leuk. Het lijkt wel de kroeg met carnaval.
pi_133775233
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Nog even een waarschuwing voor iedereen die plannen heeft om een flink stuk te rijden om in het weekend Primark Eindhoven te bezoeken :')

Ik was er vanochtend om 10:30 om iets terug te brengen. Geen rij om naar binnen te gaan. Maar eenmaal binnen, de horror :o . Ik heb er 35 minuten over gedaan om buiten te komen, onverrichter zake!

Gewoon om bij de roltrap te komen, een kassa te vinden waar de rij niet tot ver in de winkel doorloopt, de kassarij uiteindelijk te voltooien, te horen krijgen dat je naar -1 moet bij de klantenservice omdat ze bij de kassa niet innemen (wist ik veel), door de massa naar -1. Rij zo enorm lang en traag bij de klantenservice dat we het na een minuut of 10 zonder noemenswaardige verschuiving van de rij hebben opgegeven. Door de massa een weg naar buiten vinden. Jezus, mijn bloeddruk vanochtend.... :')

Het is gewoon écht nog niet leuk. Het lijkt wel de kroeg met carnaval.
De Primark is dus niet zo geschikt als je al last hebt van paniekaanvallen / claustrofobie.
Ik krijg het al benauwd als ik het alleen al lees.
pi_133775269
Nee! Echt effe niet doen dan. Ik heb helemaal geen last van paniekaanvallen en dat soort dingen, maar ik werd hier echt gestrest en enorm opgejaagd van. Was bloedchagrijnig man :+
pi_133775296
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:54 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Omdat het gewoon fucking irritant is dat je als man moet wachten op vrouwen in de mannenpashokjes omdat ze te beroerd zijn op hun beurt te wachten bij de vrouwen. Daarom. Prima systeem dus om vrouwen in de mannenpashokjes te verbieden. :)
#26 || Luciano da Silva
  zaterdag 30 november 2013 @ 15:49:26 #25
64792 Mryc
play me one more song
pi_133775463
Is het al wat rustiger in Rotterdam sinds het filiaal in Zoetermeer geopend is?
pi_133775490
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:38 schreef Spees_Eend het volgende:
Nee! Echt effe niet doen dan. Ik heb helemaal geen last van paniekaanvallen en dat soort dingen, maar ik werd hier echt gestrest en enorm opgejaagd van. Was bloedchagrijnig man :+
Thanks! Ik heb momenteel toch niks nodig :')
  † In Memoriam † zaterdag 30 november 2013 @ 16:34:12 #27
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_133776455
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:40 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Omdat het gewoon fucking irritant is dat je als man moet wachten op vrouwen in de mannenpashokjes omdat ze te beroerd zijn op hun beurt te wachten bij de vrouwen. Daarom. Prima systeem dus om vrouwen in de mannenpashokjes te verbieden. :)
Ok, dat is een goed argument. :)
pi_133796225
Gisteren stond ik denk ik max 10 minuten in de rij, binnen was het extreem druk!
Gelukkig wel al wat kerstinkopen kunnen doen voor mijn neefje en nichtje, kinderkleding is daar echt wel leuk. Bij de mannen vond ik het tegenvallen maar dat vind ik toch wel altijd.

Na nog even gebuurt te hebben met een medewerkster, verwachten ze pas eind januari een rustigere periode. Ze hebben 50 nieuwe mensen aan moeten nemen omdat het zo gigantisch druk is. Op dit moment is het ook de best lopende Primark van de Benelux. En alles wat er hangt wordt gewoon verkocht.
  † In Memoriam † zondag 1 december 2013 @ 10:15:55 #29
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_133796581
Ok, dan hoef ik er dit jaar dus niet meer heen.
  zondag 1 december 2013 @ 10:17:58 #30
64792 Mryc
play me one more song
pi_133796603
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 09:50 schreef Topicspace het volgende:
Gisteren stond ik denk ik max 10 minuten in de rij, binnen was het extreem druk!
Gelukkig wel al wat kerstinkopen kunnen doen voor mijn neefje en nichtje, kinderkleding is daar echt wel leuk. Bij de mannen vond ik het tegenvallen maar dat vind ik toch wel altijd.

Na nog even gebuurt te hebben met een medewerkster, verwachten ze pas eind januari een rustigere periode. Ze hebben 50 nieuwe mensen aan moeten nemen omdat het zo gigantisch druk is. Op dit moment is het ook de best lopende Primark van de Benelux. En alles wat er hangt wordt gewoon verkocht.
Heb je het over Rotterdam?
pi_133796681
Was gisteren toch even in de stad hier (Eindhoven) en we dachten joh dan gaan we even kijken hoe druk het nu eigenlijk is bij de Primark (Slim op de zaterdag voor de sint) Ik stond zo weer buiten iig.. haha
I solemnly swear i'm up to no good
pi_133796959
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 10:17 schreef Mryc het volgende:

[..]

Heb je het over Rotterdam?
Nee Eindhoven
pi_133824915
Weet iemand of de Primark in Essen op koopzondag geopend is?
pi_133825299
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:27 schreef dahippieunicorn het volgende:
Weet iemand of de Primark in Essen op koopzondag geopend is?
Over het algemeen kent Duitsland niet zoveel koopzondagen. Maar ik neem aan dat, wanneer er een koopzondag in Essen is, Primark dan ook open is. Maar het zal er verschrikkelijk druk zijn :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133825439

Verkopen ze die ster op het nachttafeltje ook? :o
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_133825495
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:34 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Over het algemeen kent Duitsland niet zoveel koopzondagen. Maar ik neem aan dat, wanneer er een koopzondag in Essen is, Primark dan ook open is. Maar het zal er verschrikkelijk druk zijn :P
Ik heb het al gevonden! Er is de 15e koopzondag inclusief de Primark :) En ja ik bereid me daar alvast op voor :') :') :') :') :') :')
pi_133825660
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:37 schreef dahippieunicorn het volgende:

[..]

Ik heb het al gevonden! Er is de 15e koopzondag inclusief de Primark :) En ja ik bereid me daar alvast op voor :') :') :') :') :') :')
Wel raar dat ze op internet zelf niks vermelden :?

Maar veel plezier volgende week ^O^
pi_133825758
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:40 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wel raar dat ze op internet zelf niks vermelden :?

Maar veel plezier volgende week ^O^
Op de Duitse website van Primark staat bij de openingstijden van het filiaal Essen, was me nog niet eerder opgevallen:
Nächster verkaufsoffener Sonntag:
15.12.2013 13:00 – 18:00

Dank je :) Komt goed haha
  maandag 2 december 2013 @ 20:36:02 #39
130755 Kinga
versier hier
pi_133854637
Was het vandaag ook weer druk in Eindhoven?
pi_133859824
Jaahaa
  maandag 2 december 2013 @ 23:07:01 #41
130755 Kinga
versier hier
pi_133862048
Ik kan wel wat drukte binnen handelen, maar staat er nog steeds een rij buiten om binnen te komen? Want dan ga ik morgen echt naar een andere....
  dinsdag 3 december 2013 @ 07:37:14 #42
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133867199
Dat verschilt per dag en moment. Soms staan er dranghekken en dan zijn ze weer ff weg.
pi_133870372
Voor de mannenafdeling hoef je Eindhoven dus ook niet te bezoeken? Vond die in Hoofddorp laatst gigantisch tegenvallen. ;(
pi_133870934
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:02 schreef Drrk het volgende:
Voor de mannenafdeling hoef je Eindhoven dus ook niet te bezoeken? Vond die in Hoofddorp laatst gigantisch tegenvallen. ;(
Ik dacht dat die in Eindje best groot was..
pi_133901366
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:28 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Ik dacht dat die in Eindje best groot was..
Die is ook groter dan Hoofddorp, beetje te vergelijken met Rotterdam, denk iets groter.
pi_133909824
Eindhoven is de grootste van de BeNeLux las ik ergens.
pi_133912545
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:15 schreef Topicspace het volgende:

[..]

Die is ook groter dan Hoofddorp, beetje te vergelijken met Rotterdam, denk iets groter.
Hij is zeker groter dan Rotterdam hoor.
pi_133913858
En toch viel mannenafdeling tegen. We zijn vamdaag gegaan. Drrruuuukkk
pi_133914956
Heeft iemand al een politiek statement gemaakt over de primark? Ik vind het namelijk een kutwinkel. De enige reden waarom het voor ons zo goedkoop is, is omdat de prijs elders wordt betaald.
  woensdag 4 december 2013 @ 17:51:14 #50
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133915249
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:42 schreef wouter456 het volgende:
Heeft iemand al een politiek statement gemaakt over de primark? Ik vind het namelijk een kutwinkel. De enige reden waarom het voor ons zo goedkoop is, is omdat de prijs elders wordt betaald.
Ik hou wel van kinderarbeid :9
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_133915646
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:51 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Heb het niet alleen over kinderarbeid, kijk jij wel eens het nieuws? Of ben je alleen bezig met zo goedkoop mogelijk kleren kopen?
  woensdag 4 december 2013 @ 18:05:05 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133915680
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 18:03 schreef wouter456 het volgende:

[..]

Heb het niet alleen over kinderarbeid, kijk jij wel eens het nieuws? Of ben je alleen bezig met zo goedkoop mogelijk kleren kopen?
Ja! Waar koop jij je kleren? :)
pi_133916162
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:42 schreef wouter456 het volgende:
Ja, maar dit is niet het draadje waar het publiek komt waar dat er voor zoete koek ingaat...
pi_133916225
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2013 18:05 schreef SEMTEX het volgende:

Ja!
Jij koopt alleen maar zo goedkoop mogelijk kleding?
pi_133922099
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:51 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Beter kinderarbeid dan kinderprostitutie toch? >:)
  donderdag 5 december 2013 @ 20:54:58 #56
3185 Adelante
To let it go now
pi_133958129
Vandaag in Essen geweest, wat een drukte man. In die hele stad niks te beleven, kom je die winkel binnen: is iedereen daar :P

Geweldig lelijke kersttruien, thermo tshirts, ondergoed, longsleeves en vriendin ongeveer de halve winkel: bij de kassa op -1 nummer 12 moesten we 80¤ ofzo afrekenen :')
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_133958360
quote:
12s.gif Op woensdag 4 december 2013 18:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, maar dit is niet het draadje waar het publiek komt waar dat er voor zoete koek ingaat...
Dan kunnen we dure merkwinkels ook gaan afkraken. Hoera. Laten we dat gaan doen.
pi_133958409
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:00 schreef Heroinjunk het volgende:

Dan kunnen we dure merkwinkels ook gaan afkraken. Hoera. Laten we dat gaan doen.
Dat wordt dan alleen maar pathetisch. Maar doe je best zou ik zeggen.
pi_133958430
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat wordt dan alleen maar pathetisch. Maar doe je best zou ik zeggen.
Nee, dat doe ik niet. Omdat ik dat onzinnig vind en dat vooral niet hier moet gebeuren.
pi_133959032
quote:
2s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:01 schreef Heroinjunk het volgende:

Nee, dat doe ik niet. Omdat ik dat onzinnig vind en dat vooral niet hier moet gebeuren.
Ik zou niet weten waarom er niet (terechte!) vraagtekens gezet mogen worden bij het kopen van kleding waar uitbuiting aan te pas komt.
pi_133959078
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom er niet (terechte!) vraagtekens gezet mogen worden bij het kopen van kleding waar uitbuiting aan te pas komt.
Ja, het punt is alleen dat niemand zeker weet of dit zo is, aangezien Primark op hun eigen site vermeldt dat ze dit niet doen. En om dan een welles nietes discussie te houden, werkt ook niet. En anders open je een topic in POL of ergens die kant op; dat is er namelijk het forum voor. LIF niet.
  donderdag 5 december 2013 @ 21:19:53 #62
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_133959234
quote:
3s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:16 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ja, het punt is alleen dat niemand zeker weet of dit zo is, aangezien Primark op hun eigen site vermeldt dat ze dit niet doen. En om dan een welles nietes discussie te houden, werkt ook niet. En anders open je een topic in POL of ergens die kant op; dat is er namelijk het forum voor. LIF niet.
Als je weet hoeveel een lap stof per meter kost en de vervoerskosten en opslag en maakkosten en ontwikkelingskosten en alles dan kun je zo uitrekenen dat het eigenlijk niet "kan" een shirt voor een paar euro.
吴 曼 迪
pi_133959271
quote:
17s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:19 schreef megamandy het volgende:

[..]

Als je weet hoeveel een lap stof per meter kost en de vervoerskosten en opslag en maakkosten en alles dan kun je zo uitrekenen dat het eigenlijk niet "kan" een shirt voor een paar euro.
Misschien, en ik zeg ook niet dat het slecht is om daarover te discussiėren, ik vind alleen dit topic daar niet de plaats voor.
pi_133959506
quote:
17s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:19 schreef megamandy het volgende:

[..]

Als je weet hoeveel een lap stof per meter kost en de vervoerskosten en opslag en maakkosten en ontwikkelingskosten en alles dan kun je zo uitrekenen dat het eigenlijk niet "kan" een shirt voor een paar euro.
En lap stof in China kost geen drol ? vervoerskosten is ook laag want 1 container kan je wel kwart miljoen spijkerbroeken in kwijt ?
pi_133959670
We moeten nu ook niet doen alsof alle shirts daar voor 2 euro over de toonbank gaan want dat is gewoon niet zo. Simpele vestjes 9 euro, bloesje 13 euro, shirtjes 6-8-10-12 euro. Tuurlijk, nog steeds niet duur maar voor 'een paar euro' koop je daar ook maar weinig hoor. Accessoires en panty's enzo ja.
pi_133961533
quote:
3s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:16 schreef Heroinjunk het volgende:

Wie kan rekenen weet dat er uitgebuit wordt.

En ik vind dit wel een prima plek. Hier kun je mensen bewust maken. Het kan helemaal geen kwaad om er over na te denken of je werkelijk de nadelen van Primark voor je rekening wil nemen.
pi_133962889
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wie kan rekenen weet dat er uitgebuit wordt.

En ik vind dit wel een prima plek. Hier kun je mensen bewust maken. Het kan helemaal geen kwaad om er over na te denken of je werkelijk de nadelen van Primark voor je rekening wil nemen.
Wie kan rekenen weet dat je mindere kwaliteit koopt bij Primark.
Nogmaals..... de prijs van je kleding zegt niks over de manier waarop het gemaakt is.
En ook al vind ik dat Primark wel iets hogere eisen mag stellen wat veiligheid betreft, ze zijn echt niet de enige.
Zo ongeveer alle kleding aanbieders laten hun kleding in lage lonen landen maken en geen van allen hebben ze eigen fabrieken.
Kinderarbeid is een no-go voor westerse bedrijven en hier wordt ook streng op gecontroleerd.
Dat het wel incidenteel voorkomt is triest, maar er worden echt wel stappen ondernomen om dit tegen te gaan.

Op uitzending gemist kun je een aflevering terug kijken van de rekenkamer.
Hierin werd uitgezocht wat het kost om een jeans te maken en hoe het kan dat de jeans van Primark zo goedkoop is. En dat het onzin is om meer dan 50 euro te betalen voor een jeans, volgens de Chinese fabrikant. Leuke docu ^O^
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_133964101
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:39 schreef Jurk het volgende:

Wie kan rekenen weet dat je mindere kwaliteit koopt bij Primark.
Ook.

quote:
Nogmaals..... de prijs van je kleding zegt niks over de manier waarop het gemaakt is.
Een hoge prijs garandeert niets. Een lage prijs wel.

quote:
En ook al vind ik dat Primark wel iets hogere eisen mag stellen wat veiligheid betreft, ze zijn echt niet de enige.
Zo ongeveer alle kleding aanbieders laten hun kleding in lage lonen landen maken en geen van allen hebben ze eigen fabrieken.
Kinderarbeid is een no-go voor westerse bedrijven en hier wordt ook streng op gecontroleerd.
Dat het wel incidenteel voorkomt is triest, maar er worden echt wel stappen ondernomen om dit tegen te gaan.
Het is onwaar dat vrijwel alle kledingbedrijven aan uitbuiting doen. En wat daar ook van moge zijn: Primark en de zijnen zijn in staat om het tegen te houden. Zij hebben aanmerkelijke marktmacht.

quote:
Op uitzending gemist kun je een aflevering terug kijken van de rekenkamer.
Hierin werd uitgezocht wat het kost om een jeans te maken en hoe het kan dat de jeans van Primark zo goedkoop is. En dat het onzin is om meer dan 50 euro te betalen voor een jeans, volgens de Chinese fabrikant. Leuke docu ^O^
Mijn jeans worden niet in Aziė geproduceerd. Wel in Italiė en in Zwitserland. Maar die Chinees mag het onzin vinden van mij.
  maandag 9 december 2013 @ 12:01:17 #69
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_134076728
Vanmiddag wat tijd over. Ik ga eens een kijkje nemen in Eindhoven. Verslag volgt! Ben benieuwd op een maandagmiddag..
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_134076809
Ik ga in ieder geval nooit meer op zondag in Rotterdam. Er was niet doorheen te komen. :')

Heb 3 jurkjes gehaald. Was 17 euro kwijt. :') Eentje zit niet goed, ik pas nooit iets in de Primark. Maar de andere twee zijn wel tof. O+

Ik kwam eigenlijk voor vestjes en een foute kersttrui, maar die waren niet bijzonder tof.
pi_134077080
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2013 12:04 schreef Myraela het volgende:
Ik ga in ieder geval nooit meer op zondag in Rotterdam. Er was niet doorheen te komen. :')

Heb 3 jurkjes gehaald. Was 17 euro kwijt. :') Eentje zit niet goed, ik pas nooit iets in de Primark. Maar de andere twee zijn wel tof. O+

Ik kwam eigenlijk voor vestjes en een foute kersttrui, maar die waren niet bijzonder tof.
Zien! Zien!
#TeamMiley
  maandag 9 december 2013 @ 15:41:30 #72
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_134082486
Nou, voor een man was het vandaag heel goed te doen. Bij de pashokjes gewoon lekker doorlopen, terwijl er bij de vrouwen een rij van 10 stond _O-

Vrij goed geslaagd. Twee blousen en een joggingbroek voor 27,-.

Volgende keer maar eens broeken inslaan ;)
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
  zondag 22 december 2013 @ 23:41:44 #73
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_134587768
Weet iemand of ze bij Primark Almere van die foute kersttruien hebben momenteel?
pi_134596437
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 23:41 schreef mirjammajrim het volgende:
Weet iemand of ze bij Primark Almere van die foute kersttruien hebben momenteel?
Die hebben ze overal volgens mij.
pi_134597003
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 08:21 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Die hebben ze overal volgens mij.
In Ehv zijn ze uitverkocht
pi_134597024
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 09:29 schreef amaranta het volgende:

[..]

In Ehv zijn ze uitverkocht
_O-
pi_134603575
Kwam net langs Eindhoven, om half 12 smorgens al een lange rij :')
  maandag 23 december 2013 @ 13:31:01 #78
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_134603821
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:25 schreef electronique het volgende:
Almere ook :')

Sowieso, als je in een stad woont waar een Primark is kan je beter 1,5 tot 2 uur voor sluitingstijd binnenkomen, het gros van de dagjesmensen is dan al weg en het is gewoon een stuk rustiger ^O^
Malheureusement le fromage de cacahoučte.
pi_134605966
Rotterdam was ook bizar druk, rij voor de kassa ging slinger de slang door de winkel heen, zowel op de 1e als 2e verdieping :') maar toch weer goed geslaagd, zo thuis maar eens alles passen. En dan ga ik wel ruilen na de vakantie :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_134610013
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:25 schreef electronique het volgende:
Ik kom net uit Eindhoven en heb de indruk dat half eindhoven niet meer werkt, want het was sowieso erg druk, met name op de weg. Blij dat ik weer thuis ben.
  † In Memoriam † maandag 23 december 2013 @ 16:14:21 #81
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_134610340
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:06 schreef DS4 het volgende:
Ik kom net uit Eindhoven en heb de indruk dat half eindhoven niet meer werkt, want het was sowieso erg druk, met name op de weg.
Ik moest vandaag nog wel werken, hoor. :)

quote:
Blij dat ik weer thuis ben.
Ik ook. :7
pi_134610578
quote:
99s.gif Op maandag 23 december 2013 16:14 schreef Cynix ® het volgende:

Ik moest vandaag nog wel werken, hoor. :)

Dan hoor jij gewoon bij de andere helft... ;)
pi_134647447
Gisteren avond in Essen geweest Was megarustig. Niemand bij de kassa!
Ik heb een zo'n hysterische kersttrui gescoord voor mezelf en 1 voor mijn dochter.
Ik heb een kerstboom en de balletjes rinkelen. Ik word er helemaal gestoord van :D
pi_134647737
Vanmorgen in Zoetermeer geweest, was lekker rustig, gescoord wat ik nodig had en was er zo weer weg!
pi_134687980
Weet iemand hoe de herencollectie in Essen is? Ga vrijdag en Essen heeft de grootste herenafdeling, nu nog een fijne collectie :)
pi_134688033
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 16:10 schreef aarontje112 het volgende:
Weet iemand hoe de herencollectie in Essen is? Ga vrijdag en Essen heeft de grootste herenafdeling, nu nog een fijne collectie :)
Ik ben er geweest, maar alleen naar de kerst truien gekeken
pi_134688092
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 16:12 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik ben er geweest, maar alleen naar de kerst truien gekeken
Ah oke, daar heb ik vrijdag niks meer aan :'), maar omdat ik de collectie op internet wel tof vind, hoop ik dat ze die nog hebben. Zal wel stervensdruk zijn, sale start immers ook.
  vrijdag 27 december 2013 @ 10:33:04 #88
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_134738489
Straks ga ik ff naar de Primark in Bremen, daar is het meestal lekker rustig. Hoorde dat er vorige week wel een lange rij bij de kassa's stond maar dat zal wel zijn gewenst vanwege het feit dat veel mensen een nieuwe kerstoutfit kochten.
  vrijdag 27 december 2013 @ 10:37:10 #89
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_134738587
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2013 12:04 schreef Myraela het volgende:

Ik pas ze wel in de winkel, Bremen is voor mij het dichtst bij, 1,5u rijden. Kan dus niet uit om het thuis te passen en als het niet past terug te gaan om te ruilen.
  vrijdag 27 december 2013 @ 10:47:14 #90
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134738761
Denk dat de kersttruien nu massaal in de sale liggen.
pi_134738954
Hier in Dordtie schijnt ook een Primark te komen, in een stuk overdekt winkelcentrum. Men heeft zelfs bedongen bij de gemeente dat 2 vd 3 ingangen worden gesloten (tegen diefstal?) en hier is de gemeente in meegegaan....

Gevolg de kleine winkeltjes die aan de 2 toeloopswegen zitten die gesloten worden zitten aan een doodlopende steeg, en kunnen de tent wel sluiten.

Gaat mij wel wat ver...
Even a broken clock is right twice a day.
pi_134739374
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 10:33 schreef Wildervankstertje het volgende:
Straks ga ik ff naar de Primark in Bremen, daar is het meestal lekker rustig. Hoorde dat er vorige week wel een lange rij bij de kassa's stond maar dat zal wel zijn gewenst vanwege het feit dat veel mensen een nieuwe kerstoutfit kochten.
Ja en nu heeft iedereen vakantie en kan dus gemakkelijker een dagje Bremen doen dan vorige week. Dus ik ben bang dat je je er behoorlijk op verkijkt. Maar succes :)
pi_134740136
quote:
4s.gif Op vrijdag 27 december 2013 10:47 schreef SEMTEX het volgende:
Denk dat de kersttruien nu massaal in de sale liggen.
Ik had ze al in de sale gekocht maandag.
7¤ die van mezelf en 3¤ die van minime
pi_134740167
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 10:54 schreef danos het volgende:
Hier in Dordtie schijnt ook een Primark te komen, in een stuk overdekt winkelcentrum. Men heeft zelfs bedongen bij de gemeente dat 2 vd 3 ingangen worden gesloten (tegen diefstal?) en hier is de gemeente in meegegaan....

Gevolg de kleine winkeltjes die aan de 2 toeloopswegen zitten die gesloten worden zitten aan een doodlopende steeg, en kunnen de tent wel sluiten.

Gaat mij wel wat ver...
Schijnt, schijnt, dat moet nog blijken
  zaterdag 28 december 2013 @ 11:05:34 #95
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_134778448
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:13 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja en nu heeft iedereen vakantie en kan dus gemakkelijker een dagje Bremen doen dan vorige week. Dus ik ben bang dat je je er behoorlijk op verkijkt. Maar succes :)
Viel erg mee, bij de paskamers geen rij. En bij de kassa ongeveer een kwartier in de rij gestaan.

Bij de naastgelegen C&A was het drukker dan bij de Primark.

Meeste mensen die een dagje naar Bremen gaan, gaan volgens mij meer de binnenstad in. De Primark zit een eind buiten het centrum, bij het havengebied in een overdekt winkelcentrum.
pi_135283114
Wijden de kokerrokken van de Primark uit? En weet iemand of de pasvorm een beetje in orde is? :P

[ Bericht 1% gewijzigd door G.R.S. op 09-01-2014 22:00:48 ]
pi_135283184
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:40 schreef G.R.S. het volgende:
Lopen de kokerrokken van de Primark uit? En weet iemand of de pasvorm een beetje in orde is? :P
Normaal gesproken zitten ze nog in een tasje als ze gekocht zijn.
pi_135283206
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:42 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Normaal gesproken zitten ze nog in een tasje als ze gekocht zijn.
:') :{w
pi_135283263
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:43 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

:') :{w
Sorry :@
pi_135629229
  zaterdag 18 januari 2014 @ 08:34:22 #101
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_135633189
quote:
smaakloos! (of beter gezegd, over Primarksmaak valt te twisten)
Starbucks, waar blijf je
pi_135634177
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 08:34 schreef doctor.starbucks het volgende:

[..]

smaakloos! (of beter gezegd, over Primarksmaak valt te twisten)
Er is niks smakeloos aan, meer realiteit... Of wat bedoel je?
pi_135634832
Krijgen we nu weer die discussie? :?
pi_135634950
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:41 schreef Bartjebart het volgende:
Krijgen we nu weer die discussie? :?
Jep
  † In Memoriam † zaterdag 18 januari 2014 @ 11:51:15 #105
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_135636285
Kun je in Eindhoven inmiddels al naar de Primark zonder eerst een week vakantie op te nemen? :?
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:06:43 #106
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_135636626
Ja hoor
  zondag 19 januari 2014 @ 20:32:28 #107
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_135691559
Op de Primark in Nijmegen staat nu opening 'maart'. Huisgenoot van mij heeft ook al meerder sollicitatierondes gehad, dus er zit nu eindelijk tempo in.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
  zondag 19 januari 2014 @ 20:59:54 #108
3185 Adelante
To let it go now
pi_135693558
quote:
14s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:32 schreef livalo het volgende:
Op de Primark in Nijmegen staat nu opening 'maart'. Huisgenoot van mij heeft ook al meerder sollicitatierondes gehad, dus er zit nu eindelijk tempo in.
meerdere sollicitatierondes voor de primark? wat gaat ie 'r doen dan: storemanager?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 19 januari 2014 @ 21:02:00 #109
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_135693715
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:59 schreef Adelante het volgende:

[..]

meerdere sollicitatierondes voor de primark? wat gaat ie 'r doen dan: storemanager?
Kassamiep. Vond het niet meer leuk om bij de Albert Heijn te werken, en vond dit wel 'gezellig en leuk werk' ;(.
Blijkbaar is er eerst een ronde waar ze op je CV afgaan (waar je die voor nodig hebt bij de primark, geen idee..), daarna een centrale ronde waar ze ook dingen uitleggen en de eerste mensen 'dumpen', daarna persoonlijke gesprekken en die derde keer is net geweest.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
  zondag 19 januari 2014 @ 21:19:22 #110
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_135695114
Bij de primark werken, dat moet wel zo'n beetje de grootste kutbaan ooit zijn _O-
  zondag 19 januari 2014 @ 21:20:03 #111
3185 Adelante
To let it go now
pi_135695165
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:19 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Bij de primark werken, dat moet wel zo'n beetje de grootste kutbaan ooit zijn _O-
wat is het verschil met andere kledingwinkels dan? ik denk dat het zelfs leuker is, omdat altijd druk :P
  zondag 19 januari 2014 @ 21:20:55 #112
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_135695228
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:20 schreef Adelante het volgende:

[..]

wat is het verschil met andere kledingwinkels dan? ik denk dat het zelfs leuker is, omdat altijd druk :P
Het is veels te druk, de mensen in de winkel lopen volgens mij alleen maar gestresst de hele dag kleren op te vouwen en aan de kassa heb je geen moment rust.
  zondag 19 januari 2014 @ 23:06:03 #113
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_135701747
En toch vind ik de mensen die bij de primark werken redelijk relaxed overkomen dus die zijn dan goed op hun stressbestendigheid geworven :P
pi_135741442
Er komt dus volgens de geruchten ook een Primark op Rotterdam Zuidplein, in het pand waar eerst de Saturn zat. *O*
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_136397909
quote:
Primark opent tweede winkel in Rotterdam

Vastgoedbelegger NSI heeft een huurovereenkomst afgesloten met Primark. De Ierse budgetketen gaat in Rotterdam een tweede winkel openen, in winkelcentrum Zuidplein.

Het pand dat Primark huurt, is 4.375 vierkante meter groot, meldt Vastgoedmarkt.nl. Volgens de website van het winkelcentrum zal Primark zich vestigen in het huidige gebouw van Saturn. Wanneer de winkel de deuren gaat openen, is nog niet bekend.

Primark heeft momenteel ook een winkel aan het Poolsterplein in Rotterdam. De modeketen heeft ook filialen in Almere, Eindhoven, Hoofddorp, Zaandam en Zoetermeer.
bron
pi_136398047
:{

Waarom niet 1 in het Noorden... dichtstbijzijnde is anderhalf uur rijden vanaf hier.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  roze donderdag 6 februari 2014 @ 13:25:25 #117
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_136399181
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:52 schreef Miam het volgende:

Waarom niet 1 in het Noorden... dichtstbijzijnde is anderhalf uur rijden vanaf hier.
Groningen schijnt er één te krijgen *O*
Your beauty never ever scared me.
pi_136406812
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:25 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Groningen schijnt er één te krijgen *O*
Ja, dat wordt er gezegd, zou mooi zijn. duurt echter wel lang voor er iets concreets
naar buiten wordt gebracht betreffende een vestiging in Groningen.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_136406872
quote:

Omdat blijkbaar de markt groter is in het westen en zuiden. Anders hadden ze er allang eentje in het noorden geopend.
  † In Memoriam † donderdag 6 februari 2014 @ 17:16:27 #120
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_136406897
En tussen 'naar buiten brengen' en echt openen kan ook zomaar een jaar zitten, zoals in Eindhoven. Geen idee waarom, er zullen wel veel lijken in de kast hebben gelegen of BCC, de vorige huurder, had alles bekleed met asbest. :')
pi_136406943
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:15 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Omdat blijkbaar de markt groter is in het westen en zuiden. Anders hadden ze er allang eentje in het noorden geopend.
Ja, dat is het`m. maargoed, dat is met alle winkels zo. Wij hebben hier bijvoorbeeld ook geen
Bodyshop of Lush. Wij lopen altijd achter de feiten aan ;)
  † In Memoriam † donderdag 6 februari 2014 @ 17:18:40 #122
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_136406967
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:17 schreef Miam het volgende:

[..]

Ja, dat is het`m. maargoed, dat is met alle winkels zo. Wij hebben hier bijvoorbeeld ook geen
Lush? Leeft die nog? :o
pi_136406992
quote:
99s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:18 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Lush? Leeft die nog? :o
Ja toch?
  † In Memoriam † donderdag 6 februari 2014 @ 17:20:33 #124
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_136407034
Oh kan, ik vond het echt zo'n hype-ding om zeepjes van 15 ¤/stuk te willen hebben.
  † In Memoriam † donderdag 6 februari 2014 @ 17:24:16 #125
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_136407149
Afijn, ik neem me al een hele tijd voor eens bij de Primark in Eindhoven te gaan kijken, maar ik kom er maar niet toe.
Kennelijk zie ik in mijn onderbewustzijn uitsluitend volle parkeergarages, lange rijen scharrelende kwartjesvinders, cheap ass kleding die in de winkel al gekrompen en uit vorm is en eindeloos geschuivel bij de kassa voor me. :o
  † In Memoriam † donderdag 6 februari 2014 @ 17:25:26 #126
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_136407192
quote:

[..]

Toch gek, want ik kom bij de Primark best vaak meiden tegen die helemaal vanuit het oosten of noorden van het land komen om hier een dagje te winkelen. Ze gaan met kilo's Primark spul naar huis :D

quote:
99s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:20 schreef Cynix ® het volgende:
Oh kan, ik vond het echt zo'n hype-ding om zeepjes van 15 ¤/stuk te willen hebben.
Zeepjes van Lush kosten gemiddeld 6 euro, je overdrijft! :P
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_136407408
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:25 schreef Skaai het volgende:

[..]

Toch gek, want ik kom bij de Primark best vaak meiden tegen die helemaal vanuit het oosten of noorden van het land komen om hier een dagje te winkelen. Ze gaan met kilo's Primark spul naar huis :D

[..]

Zeepjes van Lush kosten gemiddeld 6 euro, je overdrijft! :P
Ik vind het eerder slim, zo gaat de verkoopgemiddelde per klant omhoog tov de mensen die zoiets hebben van; Ach, het is maar 10/20/30/40 minuten reizen van huis, kom volgende week/keer wel terug voor dit/dat. Dat kan iemand uit het noorden niet doen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 06-02-2014 17:32:56 ]
pi_136407704
Waar komt die TT vandaan?
#TeamMiley
pi_136407983
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:42 schreef arachide. het volgende:
Waar komt die TT vandaan?
Misschien is het handig als je even terugleest.
pi_136408462
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:17 schreef Miam het volgende:

[..]

In Groningen zit de bodyshop wel?
pi_136412163
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:06 schreef Louboutin het volgende:

[..]

In Groningen zit de bodyshop wel?
Aan de Herestraat nog wel :D Valt niet te missen.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:13:45 #132
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136430326
quote:

Inderdaad, ik woon in Wildervank en de dichtstbijzijnde zit in Bremen, 1,5 uur rijden. Als ik eens een dagje ga shoppen in Bremen dan ga ik bijna altijd ook wel ff naar Primark maar zou handiger zijn als er 1 dichterbij zou zitten. Groningen zou een prima plek zijn. Of Winschoten, ik verhuis over 2 weken naar Westerlee dus dan zou ik op mijn fietsje er naartoe kunnen, is maar een kwartiertje :P. Plek waar nu het ziekenhuis zit is wel geschikt. Ziekenhuis gaat toch verhuizen.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:17:33 #133
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136430422
quote:

[..]

Weleens bij Primark Bremen geweest? Groot deel van de klanten die er komen zijn mensen uit Groningen en noord-oost Drenthe.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:48:43 #134
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_136442295
quote:
17s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:37 schreef ChatGirl het volgende:
Er komt dus volgens de geruchten ook een Primark op Rotterdam Zuidplein, in het pand waar eerst de Saturn zat. *O*
Voor mij echt super dichtbij! Alleen ben bang dat het daar echt een veldslag gaat worden :')
pi_136442469
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:48 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Voor mij echt super dichtbij! Alleen ben bang dat het daar echt een veldslag gaat worden :')
Voor mij is het ook maar ongeveer 15 minuten lopen. En het zal zéker een veldslag worden ja. Ik heb nu al een beeld in m'n hoofd van hoe het er aan toe gaat :D _O-
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_136442833
Als ik het pand van de saturn zo inschat, zal ie groter worden als bij het alexandrium. H&M zal er ook vooral heel blij mee zijn :')
  † In Memoriam † vrijdag 7 februari 2014 @ 17:11:40 #137
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_136443250
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:13 schreef Wildervankstertje het volgende:
Inderdaad, ik woon in Wildervank en de dichtstbijzijnde zit in Bremen, 1,5 uur rijden. Als ik eens een dagje ga shoppen in Bremen dan ga ik bijna altijd ook wel ff naar Primark maar zou handiger zijn als er 1 dichterbij zou zitten. Groningen zou een prima plek zijn. Of Winschoten, ik verhuis over 2 weken naar Westerlee dus dan zou ik op mijn fietsje er naartoe kunnen, is maar een kwartiertje :P. Plek waar nu het ziekenhuis zit is wel geschikt. Ziekenhuis gaat toch verhuizen.
Ach ja, Winschoten...
Is het voor jou dan niet handiger als Primark een vestiging in Westerlee opent? ;)
  vrijdag 7 februari 2014 @ 20:19:38 #138
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136449884
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:11 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ach ja, Winschoten...
Is het voor jou dan niet handiger als Primark een vestiging in Westerlee opent? ;)
Mag ook, genoeg weilanden waar ze wel een groot filiaal neer kunnen zetten :P
pi_136467605
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als ik het pand van de saturn zo inschat, zal ie groter worden als bij het alexandrium. H&M zal er ook vooral heel blij mee zijn :')
H&M profiteert echt van een Primark, geen grap. Wanneer een Primark in een plaats komt stijgt bij de H&M de omzet met 50%.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 14:48:46 #140
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_136470202
quote:
99s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:16 schreef Cynix ® het volgende:
En tussen 'naar buiten brengen' en echt openen kan ook zomaar een jaar zitten, zoals in Eindhoven. Geen idee waarom, er zullen wel veel lijken in de kast hebben gelegen of BCC, de vorige huurder, had alles bekleed met asbest. :')
Nee dat is schijnbaar iets van de Primark. Ik was afgelopen jaarwisseling in Berlijn, die daarvoor ook. Beide keren stond op het gebouw in de buurt van Alexanderplatz dat de Primark eraan kwam maar in dat jaar zag ik dus geen verschil, het was nog steeds niet open, en daar zit dus echt een jaar tussen! :')
吴 曼 迪
pi_136470572
Ik vond het gisteren trouwens echt heel goed te doen in Eindhoven! Zeker voor een vrijdag. Het was natuurlijk wel echt kloteweer maar toch.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 16:27:22 #142
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_136473870
Whoot, Primark op Zuidplein! :D Dat wordt erg fijn, want dat is stukken dichterbij dan die ander!
pi_136473958
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:48 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

midden tussen de grootste achterstandswijken van Nederland :{ zal wat worden idd :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_136474358
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:51 schreef Mylene het volgende:

[..]

Misschien is het handig als je even terugleest.
Misschien is het handig als je niet meteen je conclusies trekt
Want dat deed ik, maar ik kon het niet vinden.
#TeamMiley
pi_136475131
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:29 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

midden tussen de grootste achterstandswijken van Nederland :{ zal wat worden idd :')
Mwah, er wonen veel allochtonen maar ik zie het zeker niet als de grootste achterstandswijken van Nederland. Er is de laatste jaren veel geļnvesteerd in de buurten om het een beter aanzien te geven en ik moet eerlijk zeggen dat ik me er zelden onveilig voel op straat. Ik vind het jammer dat het die stempel blijft houden, ook al wordt er van alles aan gedaan. Door gemeente én buurtbewoners.

Zo, nu weer ontopic :)
  zaterdag 8 februari 2014 @ 17:22:05 #146
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_136475582
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Mwah, er wonen veel allochtonen maar ik zie het zeker niet als de grootste achterstandswijken van Nederland. Er is de laatste jaren veel geļnvesteerd in de buurten om het een beter aanzien te geven en ik moet eerlijk zeggen dat ik me er zelden onveilig voel op straat. Ik vind het jammer dat het die stempel blijft houden, ook al wordt er van alles aan gedaan. Door gemeente én buurtbewoners.

Zo, nu weer ontopic :)
Ik vind het ook niet een achterstandswijk. Er wonen wel wat tokkies, maar ik kom uit Zuid dus ben wel wat gewend ;) Zelf woon ik niet meer in Rdam en mis ik juist de stad.
pi_136476994
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 17:22 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet een achterstandswijk. Er wonen wel wat tokkies, maar ik kom uit Zuid dus ben wel wat gewend ;) Zelf woon ik niet meer in Rdam en mis ik juist de stad.
Ik snap precies wat je bedoeld :) Ik was laatst in het stadje waar ik jarenlang gewoond heb en ik mistte Rotterdam ook. Het was er zo ontzettend doods en stil vergeleken bij Rdam. Heerlijk als je ervan houdt, maar geef mij maar de (gezellige) drukte ;)
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:27:39 #148
16715 Mylene
*schatje*
pi_137448894
quote:
Grootste Primark van Nederland opent op het Damrak

Het is officieel: de Ierse kledinggigant Primark komt naar Amsterdam. Op Damrak 70, in het voormalige C&A-complex, komt het grootste filiaal van de winkelketen in Nederland met een oppervlak van 13.500 vierkante meter.

De bekendste winkelstraat van Amsterdam ziet er heel anders uit eind 2014. Het C&A-pand tussen Damrak en Nieuwendijk wordt een kledingparadijs: aan de ene kant een Primark, aan de andere kant op de Nieuwendijk een enorme Zara. Ook een Starbucks vestigde zich er onlangs en is inmiddels open.

Pensioenfonds Bouwinvest, eigenaar van de 25.000 vierkante meter winkelruimte op het Damrak en de Nieuwendijk, heeft voor de renovatie enkele op de Nieuwendijk gevestigde winkeliers, waaronder schoenenketen Dolcis, uitgekocht. Ook justitie, dat een deel van de kantoorruimte huurde, is weg.

Voordat Zara en Primark het pand kunnen betrekken, zal het flink verbouwd moeten worden. De luchtbrug over de Nieuwendijk die het C&A-pand met de kantoorruimte aan de overkant van de Nieuwendijk verbindt, zal verdwijnen.

Grote verbouwing
Daarnaast zal de C&A-passage tussen Damrak en Nieuwendijk een meter of tien worden verplaatst. De smalle winkelstrip in de passage, waar nu kleine ondernemers zijn gevestigd, bleek niet interessant te zijn voor de grote winkelketens. Ze hebben liever een aaneengesloten ruimte,

'Als er één plek is in de Amsterdamse binnenstad waar grote winkels mogelijk zijn, is het wel op deze locatie,' zegt Collin Boelhouwer van verhurende partij Bouwinvest.

In eerste instantie riep de verbouwing weerstand op bij bewoners van de Sint Nicolaasstraat, die niet op deze veranderingen en al helemaal niet op een langdurige verbouwing, met alle overlast van dien, zaten te wachten. De projectontwikkelaar en de gemeente zeggen dat zij rekening met de wensen van de buurt proberen te houden. Zij hebben de laatste twee jaar ongeveer vijftien buurtvergaderingen belegd.
bron
pi_137449096
19 maart weer naar Almere! *O*
pi_137449878
31 maart officiėle opening Primark Nijmegen.
All good things are wild and free.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:06:52 #151
16715 Mylene
*schatje*
pi_137450162
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:59 schreef tliciouz het volgende:
Nemen we die als TT ;).
pi_137452403
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:59 schreef tliciouz het volgende:
Weet ik in ieder geval waar ik die week NIET moet zijn. :P
  † In Memoriam † donderdag 6 maart 2014 @ 17:33:33 #153
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_137453150
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:09 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Weet ik in ieder geval waar ik die week NIET moet zijn. :P
Bij de Primark in Eindhoven? :?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:28:54 #154
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_137481642
Primark ♥
pi_137487394
21 maart ga ik maar weer eens naar Zaandam, in mijn ogen nog steeds de fijnste. O+
  zaterdag 8 maart 2014 @ 09:54:52 #156
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_137508101
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 16:31 schreef Heroinjunk het volgende:
21 maart ga ik maar weer eens naar Zaandam, in mijn ogen nog steeds de fijnste. O+
Ben ik 1x geweest, was me veel te druk. Hou het nu bij Bremen, dichterbij en bijna nooit lange rijden bij pashokjes/kassa's.
pi_137518726
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 09:54 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ben ik 1x geweest, was me veel te druk. Hou het nu bij Bremen, dichterbij en bijna nooit lange rijden bij pashokjes/kassa's.
Ja, maar Bremen is een kuteind weg voor mij. En Zaandam is niet druk als je doordeweeks gaat.
pi_137703578
was vandaag in Rotterdam dus kon het niet laten om even naar binnen te gaan. bij mij zit er niet echt een Primark in de buurt dus elke keer als ik er langskom, ga ik toch even naar binnen. 2 jurkjes, een shirtje & een riem voor 30 euro gekocht. heerlijke winkel O+ kwaliteit is natuurlijk om te janken maar wat boeit dat als het zo goedkoop is :P
pi_137956416
Is er iemand die weet of dat de Primark (in Almere, maar eigenlijk uberhaupt) nog nagelstickers verkoopt?
I had a signature once. It was awful.
  maandag 31 maart 2014 @ 18:28:11 #160
208890 June.
Seriously?
pi_138370660
Toch maar gewaagd om naar de opening te gaan in Nijmegen. Viel aan einde van de middag reuze mee qua drukte!
Shine bright like a diamond.
  maandag 31 maart 2014 @ 18:57:02 #161
421628 cr4ne
99 mining lvl/89 fishing lvl
pi_138371551
Verkoopt Primark eigenlijk ook leuke kleding voor heren?
:P:P
pi_138376083
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 18:57 schreef cr4ne het volgende:
Ja.
  maandag 31 maart 2014 @ 20:52:39 #163
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_138376309
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 18:57 schreef cr4ne het volgende:
Nee. Echt afschuwelijk als je het mij vraagt :') . Soort C&A meets Zeeman.
  maandag 31 maart 2014 @ 21:04:49 #164
421628 cr4ne
99 mining lvl/89 fishing lvl
pi_138377048
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Oke, dat klinkt verschrikkelijk. Hou ik het maar bij Asos.
:P:P
  maandag 31 maart 2014 @ 21:07:20 #165
16715 Mylene
*schatje*
pi_138377211
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Of Charles Vögele.
  † In Memoriam † maandag 31 maart 2014 @ 21:30:52 #166
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_138378733
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:07 schreef Mylene het volgende:

[..]

Of Charles Vögele.
Die zijn geloof ik al slachtoffer van de Primark geworden. De filialen in Brabant zijn of worden grotendeels opgedoekt.
pi_138379865
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:04 schreef cr4ne het volgende:

[..]

Oke, dat klinkt verschrikkelijk. Hou ik het maar bij Asos.
Ik vind het wel meevallen hoor. Ze hebben best leuke shirts en ook leuke broeken.
pi_138474205
Oh, vraagje. O+ Mocht iemand een bordeauxrode Hogwarts tee tegenkomen bij de dames, zou diegene hem dan mee willen nemen voor mij in 38 of 40? Ik had hem in Eindhoven zien hangen, maar daar hadden ze alleen nog maar maat 46 en ik wil hem echt heel graag hebben! Hij was 7 euro geloof ik.
pi_138477031
quote:
17s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:34 schreef Heroinjunk het volgende:
Oh, vraagje. O+ Mocht iemand een bordeauxrode Hogwarts tee tegenkomen bij de dames, zou diegene hem dan mee willen nemen voor mij in 38 of 40? Ik had hem in Eindhoven zien hangen, maar daar hadden ze alleen nog maar maat 46 en ik wil hem echt heel graag hebben! Hij was 7 euro geloof ik.
Hogwarts tee? Klinkt tof!
  donderdag 3 april 2014 @ 18:08:00 #170
244933 trovey
Nachtoele
pi_138477221
quote:
Wat mag dat in vredesnaam zijn, pic zou wel handig zijn. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_138477897
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 18:00 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Hogwarts tee? Klinkt tof!
Jaaa, daarom wilde ik hem haha!

quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 18:08 schreef trovey het volgende:

[..]

Wat mag dat in vredesnaam zijn, pic zou wel handig zijn. :')
Een t-shirt.

donderdag 3 april 2014 @ 18:53:00 #172
244933 trovey
Nachtoele
pi_138478384
quote:
17s.gif Op donderdag 3 april 2014 18:33 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

[..]

Een t-shirt.

[ afbeelding ]
Zeg dat dan! :( :+
Optimist tot in de kist
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:23:38 #173
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138555789
quote:
17s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:48 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ja.
Maar niet voor mannen die rond de 2m lang zijn, in elk geval geen broeken. Mijn vriend is eens met me mee geweest en alles was te kort :( .
pi_138555874
quote:

[..]

[..]

Een t-shirt.

[ afbeelding ]
Die wil ik ook O+ gisteren niet gezien hier in Eindhoven trouwens. Maar sowieso overal chaos. Moet ik hebben als potterhead zijnde.
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:26:22 #175
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138555876
quote:
99s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:30 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Die zijn geloof ik al slachtoffer van de Primark geworden. De filialen in Brabant zijn of worden grotendeels opgedoekt.
Vögele Veendam is ook al een tijd weg, kwam bijna geen mens meer. Maar hier zit geen Primark dicht in de buurt. Denk dat het vooral ook met het assortiment te maken had. De winkel liep al jaren slecht, eigenlijk al vanaf het moment dat Kien veranderd was naar Vögele. Ben er een paar keer geweest maar ze verkochten er vooral kleding voor mannen, oudere vrouwen en kinderen. Helemaal niets voor vrouwen tussen de 20 en 45.
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:50:54 #176
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_138556691
quote:
Ik loop morgen waarschijnlijk wel de primark even binnen, maar ja, das wel ook Eindhoven. Maar misschien zijn ze aangevuld. Ik probeer het te onthouden!
pi_138556925
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:50 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Ik loop morgen waarschijnlijk wel de primark even binnen, maar ja, das wel ook Eindhoven. Maar misschien zijn ze aangevuld. Ik probeer het te onthouden!
Oh zou je ook voor mij willen kijken? Ik vind hem echt heel tof O+
pi_138557018
Die hogwarts shirt :~. Hopelijk is hij er nog over een maandje
  zondag 6 april 2014 @ 00:01:14 #179
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_138557051
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh zou je ook voor mij willen kijken? Ik vind hem echt heel tof O+
Welke maat? :)
  zondag 6 april 2014 @ 00:18:52 #180
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_138557718
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 00:01 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Welke maat? :)
Ook 38-40 maar groter mag ook dan gebruik ik hem als slaap shirt. Als je ze gezien heb ga ik maandag even langs. Ben benieuwd of ze er nog zijn.
  zondag 6 april 2014 @ 09:59:57 #181
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_138561702
quote:

[..]

[..]

Een t-shirt.

[ afbeelding ]
:D

Waarom is Enschede nog niet open, dat shirt! O+
Sen ve ben - Aşkımız ömür boyu sürecek
pi_138570693
Jeeej thanks! O+
pi_138662886
19 augustus gaat Enschede open :)
pi_138718218
quote:

[..]

[..]

Een t-shirt.

[ afbeelding ]
Heeft mijn moedertje gekocht! :D
pi_138720031
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:51 schreef Miam het volgende:

[..]

Heeft mijn moedertje gekocht! :D
Haha awesome, ik wil hem!!
pi_138720337
quote:
10s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:07 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen! achteraf toch wel spijt van dat ik`m niet gekocht heb..
Moeders wist aanvankelijk niet eens dat het een Harry Potter shirt was,
daarop heb ik d'r gewezen :D echt een heel tof shirt.

Wat dat betreft toch wel jammer dat het assortiment zo snel wisselt,
de shirts hebben ze vast niet meer ...
pi_138720463
quote:
10s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:07 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ik ook :Y *O*
pi_138724592
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:55 schreef Bartjebart het volgende:
TT van gemaakt :).
pi_138728789
Wie kan mij, als man, uitleggen wat er zo gaaf is aan een winkel die kleding verkoopt dat na 3x wassen kapot/lelijk is en overvol/druk/chaotisch is? Ik heb dat nog nooit begrepen..
  donderdag 10 april 2014 @ 18:49:12 #190
208890 June.
Seriously?
pi_138735478
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 15:24 schreef TGun het volgende:
Wie kan mij, als man, uitleggen wat er zo gaaf is aan een winkel die kleding verkoopt dat na 3x wassen kapot/lelijk is en overvol/druk/chaotisch is? Ik heb dat nog nooit begrepen..
Ik koop lang niet alles, vaak kun je aan de kleding zelf wel zien of het goede kwaliteit is of niet (meestal dus niet). En als je aan het einde van de middag gaat is het gewoon goed te doen en kun je zelfs passen. Ik zie het probleem niet.
pi_138749387
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:49 schreef June. het volgende:

[..]

Ik koop lang niet alles, vaak kun je aan de kleding zelf wel zien of het goede kwaliteit is of niet (meestal dus niet). En als je aan het einde van de middag gaat is het gewoon goed te doen en kun je zelfs passen. Ik zie het probleem niet.
Te veel dertien in een dozijn + drukte + matige kwaliteit.. Mijn winkel zal het niet worden ;) hou het wel bij riverisland/bershka/h&m
pi_138751043
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 23:28 schreef TGun het volgende:

[..]

Te veel dertien in een dozijn + drukte + matige kwaliteit.. Mijn winkel zal het niet worden ;) hou het wel bij riverisland/bershka/h&m
Want je probeert te zeggen dat Bershka en H&M niet dertien in een dozijn zijn? :') En vaak zijn de shirtjes die ik van de H&M heb slechtere kwaliteit dan Primark.
pi_138751417
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 00:02 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Want je probeert te zeggen dat Bershka en H&M niet dertien in een dozijn zijn? :') En vaak zijn de shirtjes die ik van de H&M heb slechtere kwaliteit dan Primark.
Als je de goede dingen uitkiest, een basic t-shirt of spijkerhemd, en dat combineert met een goede jeans en leuke sneakers ben je naar mijn mening niet 13 in een dozijn.
pi_138779682
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 00:13 schreef TGun het volgende:

[..]

Als je de goede dingen uitkiest, een basic t-shirt of spijkerhemd, en dat combineert met een goede jeans en leuke sneakers ben je naar mijn mening niet 13 in een dozijn.
Dat kun je dan ook voor de kleding van de Primark zeggen. En als je gewoon een basic t-shirt of spijkerhemd draagt, draag je wat zo ongeveer half Nederland draagt.
pi_138783330
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:08 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Dat kun je dan ook voor de kleding van de Primark zeggen. En als je gewoon een basic t-shirt of spijkerhemd draagt, draag je wat zo ongeveer half Nederland draagt.
Ligt er maar net aan waarmee je het combineert.. Mja primark spreekt mij gewoon helemaal niet aan door die eeuwige drukte en naar mijn idee inferieure kwaliteit.
  zaterdag 12 april 2014 @ 00:33:13 #197
208890 June.
Seriously?
pi_138785893
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:32 schreef TGun het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan waarmee je het combineert.. Mja primark spreekt mij gewoon helemaal niet aan door die eeuwige drukte en naar mijn idee inferieure kwaliteit.
Maar de h&m, mango, bershka of zulk soort winkels verkopen soms ook baggerkwaliteit. Een wat meer dan de ander. Je moet gewoon altijd opletten wat je koopt en dan valt het wel mee
  zaterdag 12 april 2014 @ 02:03:00 #198
244933 trovey
Nachtoele
pi_138787787
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:55 schreef Bartjebart het volgende:
Ik wacht wel even tot heel Twente is langsgekomen :+ , dan kom ik wel eens langs (dichtstbijzijnde winkel voor mij dan).
Optimist tot in de kist
  zaterdag 12 april 2014 @ 11:13:35 #199
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138791690
Heeft Primark op het moment leuke fleurige zomerkleding? Want dan ga ik volgende week even in de ochtend naar Primark Bremen.

Ben ook op zoek naar een badpak of tankini met beugels.
pi_139273299
Iemand enig idee of je bij de primark ook leuke heren tanktops kunt krijgen?
pi_139273710
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:28 schreef zoeperzazke het volgende:
Iemand enig idee of je bij de primark ook leuke heren tanktops kunt krijgen?
Nee. Wel goedkope schat ik in.

(Onderliggende boodschap: de vraag of men kledingstuk a verkoopt snap ik nog, maar een leuke versie daarvan... Dat is zeer subjectief: 'ja' en 'nee' is daarmee even informatief)
pi_139273758
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. Wel goedkope schat ik in.

(Onderliggende boodschap: de vraag of men kledingstuk a verkoopt snap ik nog, maar een leuke versie daarvan... Dat is zeer subjectief: 'ja' en 'nee' is daarmee even informatief)
Hehe, je hebt een punt. Ik bedoel met leuk dat er ook iets meer keus is dan effen zwart en effen wit, in dit geval ;)
pi_139273809
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:54 schreef zoeperzazke het volgende:

Hehe, je hebt een punt. Ik bedoel met leuk dat er ook iets meer keus is dan effen zwart en effen wit, in dit geval ;)
Ok, daar zal vast een goed antwoord op kunnen komen, maar ik heb ter zake geen idee.
pi_139276424
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:54 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ja, hebben ze wel.
pi_139276506
Is het zou Priemark of Praaimark??
pi_139953861
zijn broeken bij de primark een beetje goeie kwaliteit en goed geprijsd? :)
pi_139954178
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:28 schreef bram1241 het volgende:
zijn broeken bij de primark een beetje goeie kwaliteit en goed geprijsd? :)
Ik moest even lachen... Primark is goedkoop. Maar natuurlijk kwalitatief uitermate teleurstellend...
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:17:03 #208
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_139955461
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik moest even lachen... Primark is goedkoop. Maar natuurlijk kwalitatief uitermate teleurstellend...
Ik heb een aantal broeken van de Primark die al ruim een jaar meegaan en er nog prima uitzien. En dat voor gemiddeld 15 euro...
pi_139956580
quote:
17s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:17 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik heb een aantal broeken van de Primark die al ruim een jaar meegaan en er nog prima uitzien. En dat voor gemiddeld 15 euro...
super nice, ik denk dat ik toch maar eens langs ga in het dorp :P
pi_139959543
quote:

Ik denk dat jij de lat fors lager legt dan ik... Nieuw is het al niet te best. En ik begrijp dat anderen die daar kopen merken dat de kleding daar erg snel slijt.

Misschien dat je ze zelden draagt... ;)

(Maar 15 euro is wel extreem goedkoop...)
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2014 @ 22:45:22 #211
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_139965778
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:50 schreef DS4 het volgende:
Ik denk dat jij de lat fors lager legt dan ik... Nieuw is het al niet te best. En ik begrijp dat anderen die daar kopen merken dat de kleding daar erg snel slijt.
Nou hoor ik veel mensen zeggen dat de kleding van slechte kwaliteit is en snel slijt, maar zijn het niet gewoon dezelfde stoffen die in dezelfde fabrieken door dezelfde kinderhandjes in elkaar gezet worden als de kleding voor C&A, H&M, Vögele, WE en misschien nog wel een dozijn andere ketens? :?

Is Primark nou echt veel slechter dan die andere rommel? :?
En komt Gaastra of Napapijri of Hilfiger etc daar ook niet gewoon vandaan? :?
pi_139966191
quote:
99s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:45 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nou hoor ik veel mensen zeggen dat de kleding van slechte kwaliteit is en snel slijt, maar zijn het niet gewoon dezelfde stoffen die in dezelfde fabrieken door dezelfde kinderhandjes in elkaar gezet worden als de kleding voor C&A, H&M, Vögele, WE en misschien nog wel een dozijn andere ketens? :?

Ik koop bijna al mijn kleding bij h&m en Zara, eens in de zoveel tijd loop ik de Primark in en ik kan je vertellen dat sommige kledingstukken nog langer mee gaan als van andere winkels.

Het is ook maar net wat je uitzoekt en koopt, van sommige dingen kun je al zien dat het troep is. Maar ik heb lingerie, schoenen, en kleding van de Primark van jaren terug en het blijft net zo mooi als toen ik het kocht.

Ik snap die haat op de Primark nooit zo, mensen die er nog nooit geweest zijn en al meteen verkondigen dat de kwaliteit bagger is. De broeken van de Primark gaan bij mij soms nog langer mee als die van een duurder merk.
All good things are wild and free.
pi_139966403
quote:

[..]

Ja en nee.

Ja, de artikelen van Primark worden in dezelfde ateliers gemaakt als die van een H&M en inderdaad Tommy Hilfiger.

Nee, dat wil absoluut niet zeggen dat dezelfde stoffen en/of technieken worden gebruikt. Er worden echt wel concessies gedaan wat betreft de stoffen. Denk alleen al aan hoe je een onderdeel uit een lap stof snijdt of hoe precies je een zakje op een overhemd (qua doorlopen van patroon) gaat plaatsen om maar iets te noemen.
pi_139966499
quote:

Nee, het schijnt nog slechter te zijn.

(Maar we spelen nu wel de lamme en de blinde...)

quote:
Ik heb dus begrepen van wel.

quote:
Nee, weer andere stoffen, andere eisen (kan wel dezelfde fabriek zijn overigens), maar bovendien is ook dit niet kwalitatief meteen top... Gaastra vind ik sowieso een faalmerk en Hilfiger is in Europa overpriced. Napapijri kan ik niet zo beoordelen...
pi_139966818
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:51 schreef tliciouz het volgende:

Ik snap die haat op de Primark nooit zo,
Sneu bedrijf voor sneue mensen die willen profiteren van uitbuiting...

quote:
mensen die er nog nooit geweest zijn en al meteen verkondigen dat de kwaliteit bagger is. De broeken van de Primark gaan bij mij soms nog langer mee als die van een duurder merk.
Ja, maar jij vergelijkt dus met H&M en aanverwanten. 'Duurder merk'...

Ik hoor van velen dat de kwaliteit echt volstrekt kut is. Jij bent de eerste waarvan ik lees dat je de kwaliteit wel hoog acht.

Sorry, maar ik ga toch even af op de meer gebruikelijke mening.
  woensdag 14 mei 2014 @ 23:04:51 #216
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_139967014
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, het schijnt nog slechter te zijn.

(Maar we spelen nu wel de lamme en de blinde...)

[..]

Ik heb dus begrepen van wel.

[..]

Nee, weer andere stoffen, andere eisen (kan wel dezelfde fabriek zijn overigens), maar bovendien is ook dit niet kwalitatief meteen top... Gaastra vind ik sowieso een faalmerk en Hilfiger is in Europa overpriced. Napapijri kan ik niet zo beoordelen...
Haha, jij trapt in marketingtrucs :')
pi_139967035
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sneu bedrijf voor sneue mensen die willen profiteren van uitbuiting...

[..]

Ja, maar jij vergelijkt dus met H&M en aanverwanten. 'Duurder merk'...

Ik hoor van velen dat de kwaliteit echt volstrekt kut is. Jij bent de eerste waarvan ik lees dat je de kwaliteit wel hoog acht.

Sorry, maar ik ga toch even af op de meer gebruikelijke mening.
:')

Uitbuiting? Ik weet niet hoeveel ketens kopen in dezelfde ateliers in als Primark. Onder dezelfde omstandigheden. Dus ga niet zo schijnheilig lopen doen joh.
pi_139967633
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:05 schreef Bartjebart het volgende:

:')

Uitbuiting? Ik weet niet hoeveel ketens kopen in dezelfde ateliers in als Primark. Onder dezelfde omstandigheden. Dus ga niet zo schijnheilig lopen doen joh.
Ik koop ook niet bij die andere ketens.

Ik betaal maar wat graag extra zodat de werknemers een fatsoenlijk bestaan hebben.

Lukt niet altijd natuurlijk, maar ik ben tenminste niet zo asociaal dat ik mijn schouders er over ophaal.
  donderdag 15 mei 2014 @ 18:59:59 #219
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_139992020
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 20:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Misschien dat je ze zelden draagt... ;)

(Maar 15 euro is wel extreem goedkoop...)
Ik denk dat jij incorrecte aannames doet. Ik verwacht dat een broek in model blijft en niet opvallend vaal wordt. En aangezien dat het geval is bij deze broeken, is de kwaliteit juist erg hoog in verhouding tot de prijs.

Misschien moet je gewoon een ander topic zoeken als je zo anti Primark bent. Het wordt een beetje vermoeiend.
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:02:40 #220
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_139992113
En wat T. zegt, het is een kwestie van de juiste producten uitzoeken en dan heb je gewoon hartstikke goede producten. Ik heb een t-shirt van zo'n 4 jaar oud waar niks van slijtage aan te zien is, behalve dan de iets vergelende oksels (het is een wit shirt). Een jurkje van 4 jaar oud dat er nog perfect uit ziet en al vaak gedragen is. Maar je moet wel in de winkel goed naar de afwerking kijken, stofje inspecteren etc.
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:04:16 #221
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139992186
Mijn primark broeken blijven mooi hoor :Y
Niks mis met de kwaliteit.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:27:49 #222
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_139993310
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ik heb meerdere spijkerbroeken, t-shirts en truien van de Primark en ben juist zeer goed te spreken over de kwaliteit. Skinnyjeans van 9eu per stuk, t-shirts van 4eu per stuk en truien van 6eu per stuk. Inmiddels al vaak gedragen vaak gewassen en nog niet 1 kleding stuk dat kapot is of er lelijk uit gaat zien. Vind de kwaliteit van C&A en Takko slechter terwijl het daar een stuk duurder is.
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:33:11 #223
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_139993624
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 april 2014 13:00 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Is het zou Priemark of Praaimark??
Praaimark :P

Wist eerst ook niet hoe de uitspraak is totdat er via de intercom werd omgeroepen dat het ruilen van artikelen binnen een maand mogelijk is bij alle Primark (Praaimark) vestigingen.
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:35:15 #224
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_139993741
quote:

[..]

Ik heb ze van 9euro per stuk, draag ze heel vaak en verkleuren ook niet in de was. Ben er tevreden over. Heb maar 1 shirt van Primark dat lelijk is geworden. Kocht een maat M, na een paar keer wassen was het ongeveer een maat XL geworden, werd erg wijd. Nu in gebruik als nachthemd :P .
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:37:22 #225
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_139993870
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:51 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Ik koop bijna al mijn kleding bij h&m en Zara, eens in de zoveel tijd loop ik de Primark in en ik kan je vertellen dat sommige kledingstukken nog langer mee gaan als van andere winkels.

Het is ook maar net wat je uitzoekt en koopt, van sommige dingen kun je al zien dat het troep is. Maar ik heb lingerie, schoenen, en kleding van de Primark van jaren terug en het blijft net zo mooi als toen ik het kocht.

Ik snap die haat op de Primark nooit zo, mensen die er nog nooit geweest zijn en al meteen verkondigen dat de kwaliteit bagger is. De broeken van de Primark gaan bij mij soms nog langer mee als die van een duurder merk.
De lingerie vind ik er ook erg goed en spotgoedkoop. Heb er vele beugelbeha's van en nog niet 1 kapot. Heb weleens beha's bij Hunke Moller gehaald die 4x duurder waren en daarvan knalden spontaan de beugels eruit.
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:40:31 #226
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_139994037
Verkoopt Primark momenteel ook leuke 3/4 broeken en leuke shirtjes (niet al te felle kleuren, maar gewoon leuke neutrale kleuren die je bijna overal mee kan combineren) voor vrouwen?

Mijn hele zomergarderobe moet net als vorig jaar weer vervangen worden doordat ik weer 2 maten kleiner heb :P

Zit eraan te denken om het weekend naar Bremen te gaan maar niet zoveel zin om bijna 1,5u in de auto te zitten en met niets thuis te komen.
pi_139994195
quote:
15s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:59 schreef Debsterr het volgende:

Ik denk dat jij incorrecte aannames doet. Ik verwacht dat een broek in model blijft en niet opvallend vaal wordt. En aangezien dat het geval is bij deze broeken, is de kwaliteit juist erg hoog in verhouding tot de prijs.

Misschien moet je gewoon een ander topic zoeken als je zo anti Primark bent. Het wordt een beetje vermoeiend.
Weet je wat vermoeiend is? 80 uur werken voor ongeveer een derde van wat nodig is voor een menswaardig bestaan omdat er in de westerse wereld mensen zijn die liever 50 extreem goedkope prullen in de kledingkast hebben hangen dan 25 nog steeds goedkope spullen.

Primark is een asociaal bedrijf en het is asociaal om daar te kopen als je het mij vraagt. Het staat mij vrij om dat op te merken en dit draadje is daar ideaal voor.
pi_139994449
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:27 schreef Wildervankstertje het volgende:

Niet mee eens. Ik heb meerdere spijkerbroeken, t-shirts en truien van de Primark en ben juist zeer goed te spreken over de kwaliteit. Skinnyjeans van 9eu per stuk, t-shirts van 4eu per stuk en truien van 6eu per stuk. Inmiddels al vaak gedragen vaak gewassen en nog niet 1 kleding stuk dat kapot is of er lelijk uit gaat zien. Vind de kwaliteit van C&A en Takko slechter terwijl het daar een stuk duurder is.
C&A is ook kut en takko ken ik verder niet.

Prima dat jij tevreden bent, maar 9 euro voor jeans... Dan weet je eerst en vooral dat iemand wordt uitgebuit. En bovendien dat de kwaliteit gewoon niet best zal zijn. Slijtvast wil ook niet alles zeggen. Kwaliteit is ook hoe iets oogt, pasvorm, afwerking, draagcomfort, enz.

Ik heb een beetje het gevoel dat sommigen zichzelf wat proberen wijs te maken... Voor een dubbeltje zit je nooit eerste rang.
  † In Memoriam † donderdag 15 mei 2014 @ 19:54:59 #229
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_139994861
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:43 schreef DS4 het volgende:
Primark is een asociaal bedrijf en het is asociaal om daar te kopen als je het mij vraagt. Het staat mij vrij om dat op te merken en dit draadje is daar ideaal voor.
Ik probeer het nog één keer, maar dan kap ik, hoor. Iedereen moet maar denken wat-ie wil tenslotte. :)

Zoals hierboven aangegeven laten veel ketens hun kleding in dezelfde ateliers maken. Zouden de (zeer fors) hogere prijzen die een Hilfiger aan de consument vraagt (minus de ongetwijfeld ook wel wat hogere kosten) nou écht ten goede komen aan de kindertjes daar? Of zou de directie dat, zoals overal in de wereld, vooral in eigen zak steken? :?
pi_139994905
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:33 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Praaimark :P

Wist eerst ook niet hoe de uitspraak is totdat er via de intercom werd omgeroepen dat het ruilen van artikelen binnen een maand mogelijk is bij alle Primark (Praaimark) vestigingen.
ThnxXx
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:03:41 #231
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_139995323
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Weet je wat vermoeiend is? 80 uur werken voor ongeveer een derde van wat nodig is voor een menswaardig bestaan omdat er in de westerse wereld mensen zijn die liever 50 extreem goedkope prullen in de kledingkast hebben hangen dan 25 nog steeds goedkope spullen.

Gaat het je er nu om dat mensen durven te beweren dat zij de kwaliteit wel goed vinden of om de uitbuiterij? Want je blijft maar constant jezelf herhalen, linksom of rechtsom. Kies een argument en blijf er bij, i.p.v. constant alleen op het mogelijke negatieve in te gaan.
pi_139995744
quote:
99s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:54 schreef Cynix ® het volgende:

Ik probeer het nog één keer, maar dan kap ik, hoor. Iedereen moet maar denken wat-ie wil tenslotte. :)

Zoals hierboven aangegeven laten veel ketens hun kleding in dezelfde ateliers maken. Zouden de (zeer fors) hogere prijzen die een Hilfiger aan de consument vraagt (minus de ongetwijfeld ook wel wat hogere kosten) nou écht ten goede komen aan de kindertjes daar? Of zou de directie dat, zoals overal in de wereld, vooral in eigen zak steken? :?
Waar schrijf ik dat je Hilfiger moet kopen? Natuurlijk wil duurder winkelen niet zeggen dat er geen uitbuiting plaats vindt. Bij goedkoop weet je het wel. Als je je best doet kun je aardig wat te weten komen over waar en hoe jouw kleding wordt geproduceerd (zo zag ik recent dat ik wat broeken had gekocht die in Roemeniė geproduceerd zijn (maar stoffen nog steeds in Italiė geproduceerd), wat ik op zich minnetjes vind bij een jeans van bijna 400 euro, maar die werknemers krijgen het dubbele van het daar geldende wml betaald en kunnen daarvan rond komen... Hetgeen gewoon informatie is die je kan vinden als je dat wil).

Het is o zo makkelijk om te roepen: 'ja, maar een ander merk buit misschien ook wel uit, dus mijn geweten is schoon'. Onzin: dan heb je (ter zake) geen geweten. Je praat dan je gedrag goed en wenst niet te veranderen voor eigen gewin.

Net als met de plofkipjes. Zoiets moet je niet willen en we zijn pottedimme allemaal rijk genoeg om dit niemand aan te hoeven doen. Als men weigert om te kopen bij dit soort winkels zal er iets veranderen. Nu is het vooral lip service, maar men schuift al van schouders ophalen naar ontkennen.

En de primark links laten liggen is ook goed voor het straatbeeld. Added bonus.

En niemand is gedwongen om daar te kopen. Echt, er zijn alternatieven.
pi_139995808
quote:
17s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:03 schreef Debsterr het volgende:

Gaat het je er nu om dat mensen durven te beweren dat zij de kwaliteit wel goed vinden of om de uitbuiterij? Want je blijft maar constant jezelf herhalen, linksom of rechtsom. Kies een argument en blijf er bij, i.p.v. constant alleen op het mogelijke negatieve in te gaan.
Beiden. Waarom zou ik maar één argument mogen hebben?
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:22:22 #234
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_139996261
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Beiden. Waarom zou ik maar één argument mogen hebben?
Omdat je nergens inhoudelijk op ingaat, je hebt het over kwaliteit, ik reageer daar op, begin je weer te zaniken over uitbuiting. Hoe dan ook ga je maar door met je gezever terwijl je standpunt ondertussen wel duidelijk is.

Neem dan op zijn minst de moeite inhoudelijk te reageren als anderen dat ook doen op jouw stelling.
pi_139996668
quote:
17s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:22 schreef Debsterr het volgende:

Omdat je nergens inhoudelijk op ingaat, je hebt het over kwaliteit, ik reageer daar op, begin je weer te zaniken over uitbuiting. Hoe dan ook ga je maar door met je gezever terwijl je standpunt ondertussen wel duidelijk is.

Neem dan op zijn minst de moeite inhoudelijk te reageren als anderen dat ook doen op jouw stelling.
Ik ben ingegaan op het argument: mijn broeken van primark gaan heul lang mee, echt waar! Ik heb aangegeven dat van heel veel kanten mij bevestigd is dat anderen de spullen van primark wel snel vinden slijten.

Daarnaast heb ik aangegeven dat kwaliteit veel meer smaken kent dan slijtvastheid (of kleurechtheid, wat eigenlijk helemaal geen goed teken is, al is het wel praktisch).

Het argument: ja maar Hilfiger doet het ook, dus iedereen maakt zich schuldig aan uitbuiting heb ik ook (ondanks de zwakzinnigheid van het argument) inhoudelijk bestreden.

Dus je leest niet erg goed, of je wil het niet horen. Dat laatste kan ik mij voorstellen... Wat ik zeg jeukt. Dat is dan ook de bedoeling. Het is mijns inziens nl walgelijk om te profiteren van uitbuiting. En die boodschap kan niet vaak genoeg worden herhaald wat mij betreft, opdat mensen eens na gaan denken wat ze anderen aandoen. Zie ook het plaatje onderaan pagina 2...
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:32:56 #236
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_139996780
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben ingegaan op het argument: mijn broeken van primark gaan heul lang mee, echt waar! Ik heb aangegeven dat van heel veel kanten mij bevestigd is dat anderen de spullen van primark wel snel vinden slijten.

Daarnaast heb ik aangegeven dat kwaliteit veel meer smaken kent dan slijtvastheid (of kleurechtheid, wat eigenlijk helemaal geen goed teken is, al is het wel praktisch).

Het argument: ja maar Hilfiger doet het ook, dus iedereen maakt zich schuldig aan uitbuiting heb ik ook (ondanks de zwakzinnigheid van het argument) inhoudelijk bestreden.

Dus je leest niet erg goed, of je wil het niet horen. Dat laatste kan ik mij voorstellen... Wat ik zeg jeukt. Dat is dan ook de bedoeling. Het is mijns inziens nl walgelijk om te profiteren van uitbuiting. En die boodschap kan niet vaak genoeg worden herhaald wat mij betreft, opdat mensen eens na gaan denken wat ze anderen aandoen. Zie ook het plaatje onderaan pagina 2...
Vind ook niks mis met de pasvorm, zit lekker en ziet er prima uit.
pi_139996890
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:32 schreef Wildervankstertje het volgende:

Vind ook niks mis met de pasvorm, zit lekker en ziet er prima uit.
Dat mag jij natuurlijk vinden.
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:35:13 #238
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_139996895
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

En hier word van heel veel kanten bevestigd dat men het niet eens is met de kwaliteit perceptie zoals jij 'm neerzet. Kwaliteit is voor 99,9% van de mensen of iets zijn vorm en kleur behoudt na veelvuldig gebruik. Oftewel, blijft het product hetzelfde als bij aankoop.

Verder jeukt er helemaal niets, ik besef me prima wat voor kleding ik koop en ik lig er geen seconde wakker van.

Verder ga ik niet verder met dit gesprek want jij hebt jouw mening en ik de mijne, en die zullen nooit dichter bij elkaar komen.
pi_139997322
quote:
17s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:35 schreef Debsterr het volgende:

Verder jeukt er helemaal niets, ik besef me prima wat voor kleding ik koop en ik lig er geen seconde wakker van.

Dat vind ik bizar asociaal. Profiteren van uitbuiting. Moderne slavernij. En in vol bewustzijn zonder je daarvoor te schamen.

Bah!
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:52:14 #240
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_139997549
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat vind ik bizar asociaal. Profiteren van uitbuiting. Moderne slavernij. En in vol bewustzijn zonder je daarvoor te schamen.

Bah!
Blijkbaar denk jij dat iedereen bij dure winkels kleding kan kopen maar dat is helaas niet zo. Sommige mensen hebben nou eenmaal geen hoog inkomen. Of moeten ze dan maar altijd naar de kringloop? Iedereen wil weleens iets nieuws. Voor mensen met weinig geld is de Primark gewoon een uitkomst.
pi_139997648
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:52 schreef Wildervankstertje het volgende:

Blijkbaar denk jij dat iedereen bij dure winkels kleding kan kopen maar dat is helaas niet zo. Sommige mensen hebben nou eenmaal geen hoog inkomen. Of moeten ze dan maar altijd naar de kringloop? Iedereen wil weleens iets nieuws. Voor mensen met weinig geld is de Primark gewoon een uitkomst.
Voor Primark liep ook niet iedereen naakt over straat.

Men kocht gewoon minder.
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:59:18 #242
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_139997863
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voor Primark liep ook niet iedereen naakt over straat.

Men kocht gewoon minder.
Of kocht kleding op de markt. Ik kocht voorheen altijd veel op de markt of af en toe bij de Beverwijkse Bazaar. Verder kwam ik regelmatig bij Henk ten Hoor maar die keten is er helaas sinds kort niet meer. Maar op markten e.d. is tegenwoordig niet veel keus meer. Steeds minder kraampjes met kleding.
pi_139998316
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:59 schreef Wildervankstertje het volgende:

Of kocht kleding op de markt. Ik kocht voorheen altijd veel op de markt of af en toe bij de Beverwijkse Bazaar. Verder kwam ik regelmatig bij Henk ten Hoor maar die keten is er helaas sinds kort niet meer. Maar op markten e.d. is tegenwoordig niet veel keus meer. Steeds minder kraampjes met kleding.
Ik geloof onmiddellijk dat het minder makkelijk is dan voorheen. Maar als we allemaal dit niet meer willen en dat de primarken van de wereld duidelijk maken kan er weldegelijk wat veranderen.

Ik trok net de vergelijking met slavernij, maar het is erger. Slaven moet je onderdak, kleding en voedsel geven, alsmede zorg indien nodig... Nu betaalt men zo slecht dat men nog minder heeft dan slaven. Ja, op papier is men vrij...

Echt: dit moet je niet willen. En ik snap best dat je soms bijna geen geld hebt en wel een nieuwe [vul kledingstuk in] nodig hebt. Dat je dan maar een keer naar primark gaat... Maar voor de meesten is het toch gewoon: lekker veel kopen voor weinig en de ellende van een ander boeit mij niets. Daar kan ik met mijn pet niet bij.
  donderdag 15 mei 2014 @ 21:24:45 #244
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_139998976
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik geloof onmiddellijk dat het minder makkelijk is dan voorheen. Maar als we allemaal dit niet meer willen en dat de primarken van de wereld duidelijk maken kan er weldegelijk wat veranderen.

Ik trok net de vergelijking met slavernij, maar het is erger. Slaven moet je onderdak, kleding en voedsel geven, alsmede zorg indien nodig... Nu betaalt men zo slecht dat men nog minder heeft dan slaven. Ja, op papier is men vrij...

Echt: dit moet je niet willen. En ik snap best dat je soms bijna geen geld hebt en wel een nieuwe [vul kledingstuk in] nodig hebt. Dat je dan maar een keer naar primark gaat... Maar voor de meesten is het toch gewoon: lekker veel kopen voor weinig en de ellende van een ander boeit mij niets. Daar kan ik met mijn pet niet bij.
Ik koop zelf ook niet al mijn kleding bij de Primark. Ga ook regelmatig naar Bon Prix in Emden, geen idee waar hun de kleding vandaan halen trouwens.

Heb vorig jaar wel wat 3/4 broeken bij Primark gehaald voor op het werk tijdens de zomer. In een fabriek waar met kit, lijm e.d. gewerkt word trek ik liever geen duurdere kleding aan.
pi_139999873
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:24 schreef Wildervankstertje het volgende:

Ik koop zelf ook niet al mijn kleding bij de Primark. Ga ook regelmatig naar Bon Prix in Emden, geen idee waar hun de kleding vandaan halen trouwens.

Heb vorig jaar wel wat 3/4 broeken bij Primark gehaald voor op het werk tijdens de zomer. In een fabriek waar met kit, lijm e.d. gewerkt word trek ik liever geen duurdere kleding aan.
Dat laatste snap ik.

Kan over Bon Prix niets vinden...
  donderdag 15 mei 2014 @ 21:47:05 #246
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_140000010
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat laatste snap ik.

Kan over Bon Prix niets vinden...
Bon Prix is ook niet spotgoedkoop. Hebben wel goedkoop spul er tussen zitten maar ook wel wat duurder. Hebben ook een Nederlandse webshop maar ik haal liever mijn kleding in 1 van de filialen niet ver over de grens omdat het goedkoper is en ik graag alles eerst pas. Eens 2 dezelfde broeken besteld in verschillende kleuren, wel dezelfde maat maar 1 broek was te groot. Zit trouwens ook prijsverschil tussen de Duitse en Nederlandse webshop, de Duitse is goedkoper. Maar via de Duitse webshop bestellen kan niet vanuit Nederland, dan wordt je meteen doorverwezen naar de Nederlandse site.
pi_140001252
Ik ken het alleen van de reclame...
  zaterdag 17 mei 2014 @ 11:37:45 #248
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_140049611
Gisteren bij de Primark in Bremen geweest. Maar met 3 t-shirts en 1 broek er vandaan gekomen. 3/4 broeken hadden ze bijna niet en bijna alle lange dunne zomerbroeken die ze momenteel verkopen zijn veel te lang, allemaal vanaf lengtemaat 32 en ik moet 30 hebben. Verder zag ik veel tuinbroeken hangen en erg veel felle en veel truttige kleding. De terugweg moest ik toch via Oldenburg dus daar maar even naar Bon Prix gegaan waar ik nog wat gekocht heb, vervolgens nog even boodschappen gedaan bij de Famila XXL die er vlakbij zit dus gelukkig niet voor niets een eind gereden.
pi_140050266
Met zo ver rijden... Is het nog duur ook... ;)
  zaterdag 17 mei 2014 @ 13:58:47 #250
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_140052476
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 12:11 schreef DS4 het volgende:
Met zo ver rijden... Is het nog duur ook... ;)
Nee, ben duurder uit wanneer ik 3 t-shirts en een broek bij C&A in Veendam of Hoogezand zou kopen. Mijn auto rijdt gemiddeld 1:20 dus ben goedkoper uit wanneer ik bij de Primark iets koop ondanks dat ik een eind moet rijden. Voor 1.49 per liter ff tank volgooien bij een onbemand tankstation vlak over de grens.
pi_140155242
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:12 schreef DS4 het volgende:
Ik ken het alleen van de reclame...
Wat zanik jij zeg. H&M en Primark doen nog meer aan duurzaamheid en arbeidsomstandigheden dan merken als Hugo Boss en Benetton (www.rankabrand.nl). Maar wat wil je dan, dat iedereen er bij loopt in kleding van honderden euro's :'). Trouwens, koop vaak shirts bij de Zara, en veel worden er gemaakt in Portugal, toch kosten ze maar 20 euro. Lijkt me niet dat ze daar ook onder erbarmelijke omstandigheden werken ;). Natuurlijk zijn de arbeidsomstandigheden vreselijk, maar een oplossing is moeilijk. Controle is lastig en voor veel arbeiders is het werken in een kledingfabriek of geen inkomen.
pi_140188359
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 00:16 schreef aarontje112 het volgende:

Wat zanik jij zeg. H&M en Primark doen nog meer aan duurzaamheid en arbeidsomstandigheden dan merken als Hugo Boss en Benetton (www.rankabrand.nl).
Hullie doen het ook is een peuterspeelzaalargumentatie.

quote:
Maar wat wil je dan, dat iedereen er bij loopt in kleding van honderden euro's :').
Nee. Is ook niet nodig. Voordat dit soort uitbuiting bestond kon iedereen zich ook voorzien van kledij.

quote:
Trouwens, koop vaak shirts bij de Zara, en veel worden er gemaakt in Portugal, toch kosten ze maar 20 euro. Lijkt me niet dat ze daar ook onder erbarmelijke omstandigheden werken ;).
Dus het kan weldegelijk voor slechts een beetje meer dan bij primark.

quote:
Natuurlijk zijn de arbeidsomstandigheden vreselijk, maar een oplossing is moeilijk. Controle is lastig en voor veel arbeiders is het werken in een kledingfabriek of geen inkomen.
Het gaat om bewust kopen en niet meer accepteren van deze praktijken. Als we daar allemaal op aansturen nemen bedrijven hun verantwoordelijkheid wel.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 23:16:37 #253
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_140188951
Kan er geen apart topic gemaakt worden voor mensen die op de Primark willen zeiken? Dan kunnen de mensen die gewoon producten van de Primark willen bespreken in dit topic verder.
pi_140190297
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:16 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Kan er geen apart topic gemaakt worden voor mensen die op de Primark willen zeiken? Dan kunnen de mensen die gewoon producten van de Primark willen bespreken in dit topic verder.
Nee, het is juist de bedoeling dat je de mensen aanspreekt die zo asociaal zijn dat ze profiteren van uitbuiting...

Maar het is goed om te lezen dat het gaat jeuken!
  woensdag 21 mei 2014 @ 00:02:04 #255
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_140190998
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, het is juist de bedoeling dat je de mensen aanspreekt die zo asociaal zijn dat ze profiteren van uitbuiting...

Maar het is goed om te lezen dat het gaat jeuken!
Want jij bent zeker een heilige engel? Ga je Groenlinks-makkers irriteren met je hypocriete geblaat. Als ik bij de Primark wil kopen, dan koop ik daar. Zo'n beetje alle kleding hier komt toch uit Aziė, dus verschil ga je niet maken door Primark te boycotten.
pi_140191203
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:02 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

Want jij bent zeker een heilige engel? Ga je Groenlinks-makkers irriteren met je hypocriete geblaat. Als ik bij de Primark wil kopen, dan koop ik daar. Zo'n beetje alle kleding hier komt toch uit Aziė, dus verschil ga je niet maken door Primark te boycotten.
Mijn kleding komt niet uit Aziė, dus op die grond ben ik iig niet hypocriet.

Verder raad ik je aan om te leren om te gaan met andere meningen, dan wel het internet niet meer op te gaan wegens te confronterend.
pi_140197172
ik hoop morgen weer naar Almere te gaan! :) yaaay
pi_140318643
quote:

[..]

[..]

Een t-shirt.

[ afbeelding ]
Iemand interesse om deze van mij over te nemen? Ik heb m vandaag gekocht in Essen (maat 38), maar ik vind hem te lang en niet mooi vallen.
pi_140349344
Was laatst bij de Primark in Nijmegen en zo goedkoop vind ik het niet hoor. De echt leuke dingen kosten al gauw 8 euro voor een shirtje dus ben je alsnog veel geld kwijt. Bovendien is mannenkleding altijd duurder dan vrouwen heb ik het idee (ook maar halve verdieping met mannenspul itt 2 vrouwenafdelingen.....). En ze waren lekker aan het afprijzen: soms wel meer dan helt er af. Kan je nagaan wat ze er alsnog aan verdienen als je het full price koopt bij Primark. Wacht voortaan dus mooi ff.

En er liepen allemaal vage Britse mensen rond (met typisch Engelse sikjes/baardjes) en die keken en deden ook niet zo aardig tegen het Nederlandse personeel wat verplicht Engels moest praten tegen ze. Nee Primark lijkt me geen fijne werkgever. De prijzen zijn wel oké, maar zeker schoenen van 4 euro zijn na 2 weken al gesleten dus kan je beter een paar van 30 euro kopen (iedere 14 dagen 4 euro zijn alsnog dure schoenen).
pi_140394529
vandaag toch nog het 'hogwarts' shirt kunnen scoren in Almere! :D
pi_140417212
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 00:16 schreef aarontje112 het volgende:

[..]

Wat zanik jij zeg. H&M en Primark doen nog meer aan duurzaamheid en arbeidsomstandigheden dan merken als Hugo Boss en Benetton (www.rankabrand.nl). Maar wat wil je dan, dat iedereen er bij loopt in kleding van honderden euro's :'). Trouwens, koop vaak shirts bij de Zara, en veel worden er gemaakt in Portugal, toch kosten ze maar 20 euro. Lijkt me niet dat ze daar ook onder erbarmelijke omstandigheden werken ;). Natuurlijk zijn de arbeidsomstandigheden vreselijk, maar een oplossing is moeilijk. Controle is lastig en voor veel arbeiders is het werken in een kledingfabriek of geen inkomen.
Dan verwijs ik je even naar dit artikel, om je uit de duurzaamheidsillusie te halen. :) http://www.groene.nl/artikel/groenwassen

Edit: oh, doet het niet. Dan maar zo:
http://www.havovwo.nl/havo/hne/bestanden/hne14it2.pdf

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2014 10:13:46 ]
pi_140419072
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:12 schreef sperzieboontjes het volgende:

Dan verwijs ik je even naar dit artikel, om je uit de duurzaamheidsillusie te halen. :) http://www.groene.nl/artikel/groenwassen

Edit: oh, doet het niet. Dan maar zo:
http://www.havovwo.nl/havo/hne/bestanden/hne14it2.pdf
Goed artikel. En hoe meer mensen gaan zeuren over uitbuiting, hoe lastiger het wordt voor bedrijven om zich daar schuldig aan te maken. Waarbij altijd geldt: als de kleding extreem goedkoop is, dan betaalt een ander ergens de prijs daarvoor. Niet doen dus!
pi_140534926
Primark is ook een leuk dagje uit voor de plaatselijke pedo. Als de rijen om kleding te mogen passen veel te lang zijn gaan mening jonge meisjes van een jaar of 14 -zonder enige schaamte- maar tussen de rekken bh's en broekjes passen . . .en dat ook nog op de jongens afdeling :')
pi_140535174
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:26 schreef Deezertje het volgende:
Primark is ook een leuk dagje uit voor de plaatselijke pedo. Als de rijen om kleding te mogen passen veel te lang zijn gaan mening jonge meisjes van een jaar of 14 -zonder enige schaamte- maar tussen de rekken bh's en broekjes passen . . .en dat ook nog op de jongens afdeling :')
Het strand schijnt ook al zo'n plek te zijn waar je halfontklede meisjes treft...
pi_140545592
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het strand schijnt ook al zo'n plek te zijn waar je halfontklede meisjes treft...
Duh, dat weet ik ook wel.
Maar wat ik bedoelde: ze gingen gewoon tussen de rekken midden in de winkel nieuwe beha's etc. passen. En dan ben je een jaar of 14, niet echt slim lijkt me.
pi_140545803
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:48 schreef Deezertje het volgende:

Duh, dat weet ik ook wel.
Maar wat ik bedoelde: ze gingen gewoon tussen de rekken midden in de winkel nieuwe beha's etc. passen. En dan ben je een jaar of 14, niet echt slim lijkt me.
Dat laatste geldt wat mij betreft voor iedereen in een primark...

Maar wat zou het dat iemand je tieten kan zien? Ze vallen er dan niet af hoor.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 20:54:19 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_140549885
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 18:19 schreef Crientj het volgende:

[..]

Iemand interesse om deze van mij over te nemen? Ik heb m vandaag gekocht in Essen (maat 38), maar ik vind hem te lang en niet mooi vallen.
Hoeveel wil je ervoor hebben?
pi_140549980
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 16:57 schreef Deezertje het volgende:
Was laatst bij de Primark in Nijmegen en zo goedkoop vind ik het niet hoor. De echt leuke dingen kosten al gauw 8 euro voor een shirtje dus ben je alsnog veel geld kwijt. Bovendien is mannenkleding altijd duurder dan vrouwen heb ik het idee (ook maar halve verdieping met mannenspul itt 2 vrouwenafdelingen.....). En ze waren lekker aan het afprijzen: soms wel meer dan helt er af. Kan je nagaan wat ze er alsnog aan verdienen als je het full price koopt bij Primark. Wacht voortaan dus mooi ff.

En er liepen allemaal vage Britse mensen rond (met typisch Engelse sikjes/baardjes) en die keken en deden ook niet zo aardig tegen het Nederlandse personeel wat verplicht Engels moest praten tegen ze. Nee Primark lijkt me geen fijne werkgever. De prijzen zijn wel oké, maar zeker schoenen van 4 euro zijn na 2 weken al gesleten dus kan je beter een paar van 30 euro kopen (iedere 14 dagen 4 euro zijn alsnog dure schoenen).
8 euro duur vinden voor een shirtje :')
pi_140553408
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hoeveel wil je ervoor hebben?
Ehm, 7 euro inclusief?
pi_140553515
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:56 schreef Heroinjunk het volgende:

8 euro duur vinden voor een shirtje :')
Duur is relatief. 1.000 euro is ook niet veel voor een auto, maar als je een versleten barrel voor dat bedrag koopt is het toch duur...
pi_140554542
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Duur is relatief. 1.000 euro is ook niet veel voor een auto, maar als je een versleten barrel voor dat bedrag koopt is het toch duur...
Dat is waar, maar Primark shirts zijn helemaal niet slecht ofzo.
pi_140555928
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:49 schreef Heroinjunk het volgende:

Dat is waar, maar Primark shirts zijn helemaal niet slecht ofzo.
Ook dat is relatief... ;)
pi_140555943
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook dat is relatief... ;)
In mijn ervaring dan.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 13:00:08 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_140566996
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:23 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ehm, 7 euro inclusief?
Oke.
pi_140695139
Primark Arnhem opent 30 september.
pi_140696683
Hogwarts shirt O+
pi_140696695
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:27 schreef friekin_ het volgende:
Hogwarts shirt O+
Is die er weer? Waar waar waar.. Hebben!
pi_140696711
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Is die er weer? Waar waar waar.. Hebben!
Er hing er nog 1 in Eindje, maat 8. Maar ik pas 'm, heb normaal maat 42 bij de jetsers.
pi_140696731
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:30 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Er hing er nog 1 in Eindje, maat 8. Maar ik pas 'm, heb normaal maat 42 bij de jetsers.
Waar hing die ergens?
pi_140696742
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Waar hing die ergens?
beneden, hoekje bij Disney shirts, achter turtles shirts. :)
pi_140696754
Shirt valt zeer groot uit iig :)
pi_140696758
Oh help ik moet naar de primark.
pi_140696766
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh help ik moet naar de primark.
Is Eindhoven dichtbij voor je?
pi_140696779
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:34 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Is Eindhoven dichtbij voor je?
Ik woon er haha. Maar moet even kijken wanneer ik kan.
pi_140697511
Ik heb hem Jeej! Maat 6 hangen rent nog twee.
pi_140697554
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:27 schreef friekin_ het volgende:
Hogwarts shirt O+
WTF is een Howarts shirt?
pi_140697659
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

WTF is een Howarts shirt?

Harry Potter je weet
pi_140697717
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:32 schreef friekin_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Harry Potter je weet
Ies nog geen carnaval toch?
pi_140697901
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:32 schreef friekin_ het volgende:
Shirt valt zeer groot uit iig :)
Dankjewel voor de tip!!! Anders had ik vast weer te laat geweest haha.
pi_140697937
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dankjewel voor de tip!!! Anders had ik vast weer te laat geweest haha.
Graag gedaan ;)
pi_140701554
Aaaaaah ik was vorige week in de Primark en had hem niet gezien!! ;( Mocht iemand hem toevallig mee willen nemen of hem kwijt willen, let me know?
pi_140701580
quote:
17s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:10 schreef Heroinjunk het volgende:
Aaaaaah ik was vorige week in de Primark en had hem niet gezien!! ;( Mocht iemand hem toevallig mee willen nemen of hem kwijt willen, let me know?
Welke maat? Dan houd ik het in de gaten. Mijn schoonzusje wil er ook nog een dus daar moet ik het ook voor in de gaten houden haha.
pi_140701582
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Welke maat? Dan houd ik het in de gaten. Mijn schoonzusje wil er ook nog een dus daar moet ik het ook voor in de gaten houden haha.
38/40/42 mag allemaal :P als ie oversized valt vind ik het geen probleem.
pi_140701635
quote:
17s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:12 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

38/40/42 mag allemaal :P als ie oversized valt vind ik het geen probleem.
Oke dus een 6-8 zal dat dan zijn denk ik.

6 hing er nu nog. Weet niet of je in de buurt woont?
pi_140701674
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oke dus een 6-8 zal dat dan zijn denk ik.

6 hing er nu nog. Weet niet of je in de buurt woont?
Ik kom uit Helmond, dus normaal wel, maar ik studeer in Utrecht, dus nu ben ik niet in de buurt. :P
pi_140701751
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:15 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ik kom uit Helmond, dus normaal wel, maar ik studeer in Utrecht, dus nu ben ik niet in de buurt. :P
Ah das wel zuur. Ik ben alweer terug uit de stad. En moet nu werken. Maar gezien Friek het erover had dat er nu alleen maat 8 hing en bij mij er maatjes 6 hingen heb ik goede hoop dat ze ze op voorraad hebben :)
pi_140701778
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ah das wel zuur. Ik ben alweer terug uit de stad. En moet nu werken. Maar gezien Friek het erover had dat er nu alleen maat 8 hing en bij mij er maatjes 6 hingen heb ik goede hoop dat ze ze op voorraad hebben :)
Ik ook :) de vriendin van een collega van mij werkt er, dus ik heb hem even gestalkt dat zij er eentje mee moet nemen voor me als ze hem ziet haha, maar anders ga ik ff zelf langs.
pi_140701809
quote:
17s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:20 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ik ook :) de vriendin van een collega van mij werkt er, dus ik heb hem even gestalkt dat zij er eentje mee moet nemen voor me als ze hem ziet haha, maar anders ga ik ff zelf langs.
Oh dan hoop ik dat ze er een apart voor je kan houden :)
pi_140701824
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh dan hoop ik dat ze er een apart voor je kan houden :)
Ik ook, aas er al 2 maanden op haha! :P
pi_140702087
quote:
10s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:21 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ik ook, aas er al 2 maanden op haha! :P
Ik ken het. Als ik het had geweten had ik er een voor je meegenomen.
pi_140702447
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik ken het. Als ik het had geweten had ik er een voor je meegenomen.
Thanks, maar komt wel goed denk ik! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')