bronquote:'Primark naar Damrak Amsterdam'
De Ierse modeketen Primark gaat een pand delen met C&A aan het Amsterdamse Damrak. Dat schrijft RetailActueel. Ook de ondernemersvereniging Damrak-Beursplein schrijft in een nieuwsbrief over de komst van de budgetketen naar Amsterdam.
In het bouwwerk waar nu C&A is gevestigd gaat volgens de ondernemersvereniging een ingrijpende verbouwing plaatsvinden. Het huidige pand gaat verdwijnen en wordt opnieuw gebouwd.
In het nieuwe pand zal C&A terugkeren. Een groot deel zal echter in beslag worden genomen door de winkelketen Primark, schrijft de vereniging. Volgens Retailacuteel gaat het om een winkelruimte van 20.000 vierkante meter, voor beide bedrijven, verdeeld over zes verdiepingen.
Vastgoedvermogensbeheerder Bouwinvest en projectontwikkelaar Top Vastgoed schrijven dat de bouwwerkzaamheden aan de Nieuwendijk in oktober zullen starten. Het Damrak wordt vanaf begin 2014 onder handen genomen. De bouwtijd is vermoedelijk anderhalf jaar. Wanneer Primark precies de deuren gaat openen is nog niet bekend. De winkelketen zelf was niet bereikbaar voor commentaar.
Heb vandaag geen rij voor de winkel gezien. In de winkel waren rijen genoegquote:Op vrijdag 29 november 2013 17:36 schreef Topicspace het volgende:
Na vorige week een poging gedaan te hebben in Eindhoven te gaan kijken, wat tenslotte niet door ging omdat ik 3 rijen voor de deur en de hoek om een beetje te vond. Ga ik het morgen nog een keer proberen.
Zijn de rijen nu weg of is dit nog steeds zo? Koopavond vanavond lijkt me nog wel een ramp, nu vooral met sinterklaas. Druk in de winkel ben ik wel gewend met de andere locaties, daar kan ik redelijk goed mee overweg gelukkig.
En stiekem is het gewoon ontzettend grappig om de menigte te zien bewegen in zo'n winkel!
Welk systeem?quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:23 schreef BarrieButsers het volgende:
Voor openingstijd stond er een rijtje voor de winkel.
En dat systeem bij de kleedhokjes is irritant.
nou ja, eerder het ontbreken van een systeem.quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:23 schreef BarrieButsers het volgende:
Voor openingstijd stond er een rijtje voor de winkel.
En dat systeem bij de kleedhokjes is irritant.
Nee dat mag daar inderdaad niet, ook niet als alle hokjes leeg zijn..... Vrij irritant!quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:10 schreef Tyler-Girl het volgende:
we mochten absoluut niet in de mannenpashokjes passen
Dat is echt kansloos. Doet H&M toch beter. Ik ga regelmatig bij de mannen passen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 01:51 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Nee dat mag daar inderdaad niet, ook niet als alle hokjes leeg zijn..... Vrij irritant!
In de winkel iets passen (buiten de hokjes) mag ook niet, krijg je beveiliging op je dak. HEhehe.
Kun je ze meteen vragen hoe het staat...quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:38 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ga regelmatig bij de mannen passen.
Maar waarom zíjn er eigenlijk mannen- en vrouwenpashokjes?quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:38 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is echt kansloos. Doet H&M toch beter. Ik ga regelmatig bij de mannen passen.
Ik snap even de logica niet dat de C&A richtinggevend zou zijn... Maar naar het schijnt vinden sommige mensen het niet prettig om het gemengd te hebben.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:54 schreef Cynix ® het volgende:
Maar waarom zíjn er eigenlijk mannen- en vrouwenpashokjes?
Is bij C&A toch ook niet?
Nee, niet richtinggevend, gewoon als voorbeeld. Ik zie het probleem alleen niet zo. Je doet niks gemengd, daarom zijn het juist hokjes. De nádelen van apart passen lezen we hierboven.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:18 schreef DS4 het volgende:
Ik snap even de logica niet dat de C&A richtinggevend zou zijn... Maar naar het schijnt vinden sommige mensen het niet prettig om het gemengd te hebben.
Daarom dus.
Bij was het gisteren andersom.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:10 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
nou ja, eerder het ontbreken van een systeem.
In Essen hadden ze mooi een wachtrij gemaakt, mooi afgezet en niet midden in de winkel. En ze hebben veel pashokjes.
Nu wilde wij vandaag gaan passen, op de mannenafdeling. Staat er een rij door de halve winkel, maar nergens netjes aangegeven en andere mensen moesten er gewoon door.
Ook hadden ze een mannen en vrouwenkant om te passen. De mannen mochten doorlopen en vooraan sluiten terwijl wij moesten wachten. en we mochten absoluut niet in de mannenpashokjes passen
Ja dat klopt ook wel. Al snap ik het hele 8 stuk gebeuren wel. Maar het was handiger geweest als ze het ergens groot neerzetten zodat iedereen in de rij het al kan lezen en kan gaan sorteren.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:30 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Bij was het gisteren andersom.Stond in de mannenrij te wachten, duurde vet lang. Toen werd ik eruit gepikt om links te gaan staan. De vrouwenrij, en toen was ik gelijk aan de beurt, terwijl er nog rechts nog zo'n 15 kerels voor mij stonden.
En met het systeem bedoelde ik dat het vet lang duurt. Zag een jongen met een enorm.gevulde tas,die moest daar dan (vooraan in de rij dus iedereen kan wachten) gaan uitselecteren wat hij wilde passen. Nou uiteindelijk 8 artikelen, medewerkster pakt dan een kaartje, zet er het cijfer 8 op, jongen gaat passen, vrouwtje telt of alle 8 de stukken er nog zijn. Zet het kaartje op 0. Moet dan nog de tas van diegene van het rek pakken.
Gaat zoveel tijd inzitten..
Je bedoelt de voordelen? (voor de man dan...)quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:27 schreef Cynix ® het volgende:
Nee, niet richtinggevend, gewoon als voorbeeld. Ik zie het probleem alleen niet zo. Je doet niks gemengd, daarom zijn het juist hokjes. De nádelen van apart passen lezen we hierboven.
Ik heb het in duitse winkels vaker gezien. Wellicht is dat in de UK ook gebruikelijk? (Primark komt uit de UK toch?)quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:27 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nee, niet richtinggevend, gewoon als voorbeeld. Ik zie het probleem alleen niet zo. Je doet niks gemengd, daarom zijn het juist hokjes. De nádelen van apart passen lezen we hierboven.
De Primark is dus niet zo geschikt als je al last hebt van paniekaanvallen / claustrofobie.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Nog even een waarschuwing voor iedereen die plannen heeft om een flink stuk te rijden om in het weekend Primark Eindhoven te bezoeken
Ik was er vanochtend om 10:30 om iets terug te brengen. Geen rij om naar binnen te gaan. Maar eenmaal binnen, de horror. Ik heb er 35 minuten over gedaan om buiten te komen, onverrichter zake!
Gewoon om bij de roltrap te komen, een kassa te vinden waar de rij niet tot ver in de winkel doorloopt, de kassarij uiteindelijk te voltooien, te horen krijgen dat je naar -1 moet bij de klantenservice omdat ze bij de kassa niet innemen (wist ik veel), door de massa naar -1. Rij zo enorm lang en traag bij de klantenservice dat we het na een minuut of 10 zonder noemenswaardige verschuiving van de rij hebben opgegeven. Door de massa een weg naar buiten vinden. Jezus, mijn bloeddruk vanochtend....
Het is gewoon écht nog niet leuk. Het lijkt wel de kroeg met carnaval.
Omdat het gewoon fucking irritant is dat je als man moet wachten op vrouwen in de mannenpashokjes omdat ze te beroerd zijn op hun beurt te wachten bij de vrouwen. Daarom. Prima systeem dus om vrouwen in de mannenpashokjes te verbieden.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:54 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Maar waarom zíjn er eigenlijk mannen- en vrouwenpashokjes?
Is bij C&A toch ook niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |