Ik moest lachenquote:Op woensdag 27 november 2013 21:41 schreef sp3c het volgende:
tegenwoordig komen ze gewoon met de auto uit Limburg
hahaa
Nee, niet weer een WO2 topic.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja er kwamen nazi's uit de lucht vallen enzo
waar verhaal
Hadden we maar een reddit-systeem hier waardoor deze reactie bovenaan zou staan.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:58 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb geen idee waarom dit nieuws is, maar als je een beetje weet hoe een normale verdeling werkt (en het IQ is een normale verdeling), dan
[ afbeelding ]
Kun je zien dat 68% van de mensheid tussen 85 en 115 zit, dus 16% aan de onderkant. Of, zie grafiek, 13,6% tussen 70 en 85. En dat is net iets meer dan één op de acht, dus zo slecht doen die Amsterdammers het niet eens.
Echt, welke analfabeet zet dit in godsnaam in de krant.
Leuk geprobeerd, die normaalverdeling kennen ook journalisten, blijkbaar heb je in Amsterdam te maken met een statistische anomalie?quote:Op woensdag 27 november 2013 20:58 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb geen idee waarom dit nieuws is, maar als je een beetje weet hoe een normale verdeling werkt (en het IQ is een normale verdeling), dan
[ afbeelding ]
Kun je zien dat 68% van de mensheid tussen 85 en 115 zit, dus 16% aan de onderkant. Of, zie grafiek, 13,6% tussen 70 en 85. En dat is net iets meer dan één op de acht, dus zo slecht doen die Amsterdammers het niet eens.
Echt, welke analfabeet zet dit in godsnaam in de krant.
Euhm, nee?quote:Op woensdag 27 november 2013 21:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, die normaalverdeling kennen ook journalisten, blijkbaar heb je in Amsterdam te maken met een statistische anomalie?
Ik zie het nu idd, je hebt gelijk.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Euhm, nee?
Volgens het artikel is ongeveer 1 op de 8 zwakbegaafd, dus ongeveer 12,5%. Volgens de normale verdeling zou het ongeveer 13,6% moeten zijn. Het verschil is én marginaal, én de andere kant op dan de meerderheid van de deelnemers aan dit topic denkt.
Overigens kunnen we nu van zeg de FOK!kers ook zeggen dat hun IQ verspreid is volgens normaalverdeling?quote:Op woensdag 27 november 2013 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Euhm, nee?
Volgens het artikel is ongeveer 1 op de 8 zwakbegaafd, dus ongeveer 12,5%. Volgens de normale verdeling zou het ongeveer 13,6% moeten zijn. Het verschil is én marginaal, én de andere kant op dan de meerderheid van de deelnemers aan dit topic denkt.
Mm, is zo dat statistisch gezien die percentages niet afwijken van een normale verdeling, ook in mijn dorp, of in lutjebroek liggen de percentage wrs zo... tenzij je kunt aantonen dat dat binnen de onderzochte groep anders zou kunnen liggen, natuurlijk, zodat de 100 of lager of hoger ligt dan bij de bevolking als geheel.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:06 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik weet niets van statistiek schat
Mjah, het heeft wat te maken met de Wet van de grote aantallen en met aselecte steekproeven. De normale verdeling werkt als je die loslaat op heel veel mensen, die redelijk willekeurig zijn uitgezocht. Pak je de 800.000 mensen in Amsterdam, van loodgieter tot bankdirecteur, en alles ertussen, dan zal het vast redelijk kloppen. Kijk je alleen naar de bewoners van studentenhuisvesting, of zou je de gemeente Schiermonnikoog bekijken (waar vrijwel geen hoogopgeleiden werken) dan kom je er niet.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Overigens kunnen we nu van zeg de FOK!kers ook zeggen dat hun IQ verspreid is volgens normaalverdeling?
En indien niet zo? Kunnen we dan ook niet zeggen dat de bewoners van Amsterdam niet via een normaalverdeling een IQ verspreiding hebben?
Volgens mij begrijp ik het. Mijn IQ is weer iets gestegen vandaag.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, is zo dat statistisch gezien die percentages niet afwijken van een normale verdeling, ook in mijn dorp, of in lutjebroek liggen de percentage wrs zo... tenzij je kunt aantonen dat dat binnen de onderzochte groep anders zou kunnen liggen, natuurlijk, zodat de 100 of lager of hoger ligt dan bij de bevolking als geheel.
Behalve de Amsterdammersquote:Op woensdag 27 november 2013 22:09 schreef Janneke141 het volgende:
En op Fok! heeft iedereen een IQ van 130, toch?
Nee, ja, dat bedoel ik dus, want degene die dit de wereld heeft ingeholpen zal er de bedoeling mee hebben gehad dat in de microkosmos van een Amsterdam met 50% allochtonen statistisch gezien het IQ achteruit gaat... dat denk ik nu.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mjah, het heeft wat te maken met de Wet van de grote aantallen en met aselecte steekproeven. De normale verdeling werkt als je die loslaat op heel veel mensen, die redelijk willekeurig zijn uitgezocht. Pak je de 800.000 mensen in Amsterdam, van loodgieter tot bankdirecteur, en alles ertussen, dan zal het vast redelijk kloppen. Kijk je alleen naar de bewoners van studentenhuisvesting, of zou je de gemeente Schiermonnikoog bekijken (waar vrijwel geen hoogopgeleiden werken) dan kom je er niet.
En op Fok! heeft iedereen een IQ van 130, toch?
quote:Op woensdag 27 november 2013 21:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik gok dat het IQ in Noord trouwens gemiddeld nog veel lager is.
TS haalt dat niveau niet met zijn oude nieuws in een nieuw topic.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:30 schreef Woestijnvos het volgende:
Was al een topic over in 2012.
NWS / Groot deel Amsterdamse bevolking officieel zwakzinnig!
Dan nog.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Als je de rest hebt gelezen zag je dat ik er zelf ook heb gewoond schatje
dat dacht ik al idd!quote:Op woensdag 27 november 2013 22:30 schreef Woestijnvos het volgende:
Was al een topic over in 2012.
NWS / Groot deel Amsterdamse bevolking officieel zwakzinnig!
Dat verbetert al iets.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |