linkquote:Was sind die Höhepunkte?
Rhein: Natürlich die Deutschland-Tour mit Köln, darauf freuen wir uns total. Ansonsten spielen wir dieses Jahr noch in London, nächstes Jahr in New York, Los Angeles, dann in Mexiko und Brasilien. Wir machen im März/April eine zweiwöchige Russland-Tournee. Dann werden wir viele Festivals spielen, unter anderem Rock am Ring und Rock im Park. Das ist der Zeitplan.
4 dagen nu hé, ben benieuwd of de 4e dag echt volledig is, of een beetje zoals op Werchter altijd de donderdag pas vanaf 18 a 19 uur paar bandjes.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:52 schreef AgeEll het volgende:
Ondanks toch wel erg grote prijsstijging- en gepland huwelijk, er zeker weer bij dit jaar.
Verwacht vele mooie namen.
En natuurlijk Metallica!!![]()
Ik snap dat de prijsstijging vanuit de extra dag komt. Hopelijk is het een hele dag. Hoewel dat ook weer extra zwaar is. En we weten nog niet of we al op woensdag heen gaan. Ligt ook aan de donderdag en hoeveel vrije dagen iedereen vrij wilt nemen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
4 dagen nu hé, ben benieuwd of de 4e dag echt volledig is, of een beetje zoals op Werchter altijd de donderdag pas vanaf 18 a 19 uur paar bandjes.
Ik wacht nog even de volgende batch namen af, als daar ook nog wat moois tussen zit dan ben ik er ook weer bij
Nope, inclusiefquote:Op zondag 8 december 2013 20:24 schreef Chaos-Zero het volgende:
Komt er ook nog een camping kaartje bovenop het festivalticket?
quote:Op donderdag 12 december 2013 11:13 schreef Loveless85 het volgende:
Jij bent echt te snel, zie het net op Facebook verschijnen
Ja, na 2012 was ik eigenlijk helemaal voor RaR, maar met die lineup van vorig dit jaar toch maar even een jaartje overgeslagenquote:Op donderdag 12 december 2013 11:16 schreef indiaantje89 het volgende:
Hele mooie lijst heeft Rock Am Ring dit jaar. Maken de vreselijke line-up van vorig jaar hiermee wel goed.
denk dat er meer komt op de 4de dag. Toen stonden er maar 2 bands. Kaartje is ook 30euro duurder geworden.quote:Op donderdag 12 december 2013 12:37 schreef CactusJack het volgende:
Dat is juist een onderdeel van de sfeer ;-)
Maar 4 dagen is denk ik net zoals in het jubileum jaar met KISS..
Werchter-style zou wel lekker zijn, gewoon alleen avondprogramma vanaf een uurtje of 18u, 2 á 3 bandjes en een headliner.quote:Op donderdag 12 december 2013 13:29 schreef AgeEll het volgende:
[..]
denk dat er meer komt op de 4de dag. Toen stonden er maar 2 bands. Kaartje is ook 30euro duurder geworden.
quote:Hi,
we are in charge of the camping organisation at Rock am Ring.
Green Camping will be back at RAR 2014, Watch out for registration to open the next days.
It will be published on the website.
Best regards,
Dat heeft Pinkpop eigenlijk ook op de eerste dag. 2 bands en dan al de headliner. Van mij hoeft de donderdag ook nog niet de hele dag. Hoewel het altijd pas om 15uur begint. En dan maar op 1 podium. 17uur pas de rest.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:25 schreef Loveless85 het volgende:
Oh ik zie nu dat het op Werchter ondertussen vrijwel een volledige dag isToen ik er kwam en het voor het eerst vier dagen was hadden ze in ieder geval een soort van 'half programma' op die dag.
Ah joh gewoon een beetje rustig aan, moet wel te doen zijn toch?quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:37 schreef Komakie het volgende:
Ik weet niet of die 4 dagen mij kunnen bekoren. Ik vind 3 over het algemeen lang zat. Wel een aantal vette namen er bij gekomen
Het kan wel, maar het kost natuurlijk ook zo 100 euro meer. Aangezien we niet op de camping staan is een kamer ook weer een dag extra wat zo 25 euro pp is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah joh gewoon een beetje rustig aan, moet wel te doen zijn toch?
Volgens Ringrocker is Kings of Leon op donderdag, dus je gebeden zijn alvast gehoordquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:13 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het kan wel, maar het kost natuurlijk ook zo 100 euro meer. Aangezien we niet op de camping staan is een kamer ook weer een dag extra wat zo 25 euro pp is.
En aangezien Kings of Leon mij gestolen kan worden en Metallica ik ook wel gezien heb zou ik het niet erg vinden als 1 van 2 op donderdag of zondag zou zijn. Maar goed, dan moeten er niet andere bands zijn die leuk zijn
Zul je zien dat op donderdag ook Offspring isquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:15 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Volgens Ringrocker is Kings of Leon op donderdag, dus je gebeden zijn alvast gehoord![]()
Ik ga denk ik woensdag gewoon al, Green Camping was wel relaxed, gewoon zelf dan maar wat extra noodles, worsten, en weet ik wat meenemenen als de donderdag niet zo boeiend is dan alleen ff KoL kijken. Misschien ook dan pas donderdag gaan bedenk ik me net, ach, even kijken als het schema echt bekend is
Dan ga je zondag niet, dan staat Metallica er.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zul je zien dat op donderdag ook Offspring is
Hoe vond je ze in 2012? Wij stonden toen beetje aan de linkerkant, 2e ring volgens mij. Vond het best tegenvallen, maar dat kon ook komen doordat bij de speakers waar wij stonden het geluid soms wegvielquote:Op vrijdag 13 december 2013 14:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zul je zien dat op donderdag ook Offspring is
Lowlands 2011 waren ze wel goed live, maar daar stonden ze in een tent.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:32 schreef AgeEll het volgende:
Ik vind die band ook een beetje dood, maar ze staan steeds op main geprogrammeerd in het licht. Maybe in het donker op alterna is het veel beter. Zijn een beetje dooie gasten op het podium. Als ik ze zie is het goed, en anders ook.
Het was de eerste rockband waar ik echt fan van werd en dat ben ik nog steeds, dus misschien dat mijn mening enigzins gekleurd is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoe vond je ze in 2012? Wij stonden toen beetje aan de linkerkant, 2e ring volgens mij. Vond het best tegenvallen, maar dat kon ook komen doordat bij de speakers waar wij stonden het geluid soms wegviel
Ja ik stond vorige keer dus ook niet op zo'n geweldige plek, dat scheelt ook al aardig. Ze zagen er wel wat gedateerd uit, maar dat heb je al snel bij wat oudere punkbands vind ik. Ga sowieso dit jaar weer kijken, want weet dus zelf al niet zo goed of het tegenviel door de plek en het paar keer wegvallende geluid, of door The Offspring zelf.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het was de eerste rockband waar ik echt fan van werd en dat ben ik nog steeds, dus misschien dat mijn mening enigzins gekleurd is.
Ik vind ze altijd erg vet om te zien. Het zijn inderdaad niet de meest spraakzame figuren en van hun enthousiaste bewegingen moeten ze het ook niet hebben. Aan de andere kant zijn ze al wat ouder, hoewel dat geen excuus hoeft te zijn (Iron Maiden anyone?)
Als je in een actief deel van het publiek staat met wat meer duwen en trekken wordt het al heel anders. En dichterbij staan helpt ook wel.
Ik zou ze in ieder geval wel liever op de Alterna zien in het donker. Als een band weinig beweegt wil een goede lichtshow nog wel eens wat oplossen.
Overigens is KoL ook een aardig dooie band in dat opzicht....
Komt omdat het zo groot is, denk ik.quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:06 schreef AgeEll het volgende:
Het laatste album van KoL vind ik gewoon leuk. Brave rock n roll, maar het bevalt me wel. Of het live gaat werken, waag ik te betwijfelen. Bij hun met de muziek echt alle werk doen. Daar geldt dus ook, hoe dichterbij, hoe beter.
Dat is sowieso het nadeel van RaR, de indeling van Mainstage. Waardoor je makkelijk te ver, of zelfs op een plek kan staan waar je alleen op een scherm wat ziet.
Dat had ik de laatste keer met The Offspring. Moesten op een scherm kijken, iedereen staat stil om je heen en het regende. Dan werkt het niet.
Beetje late reactie, maar ik heb ze gewoon via de eventim site besteld en hardtickets ontvangen (echt al na 2 werkdagen ofzo, gaat erg rap). Volgens mij is de tickets sectie op de RaR pagina niet meer dan een frame'pje wat uiteindelijk ook naar eventim leidt, maar dat weet ik niet zeker. Ik vond het niet zo handig werken in dat frame dus ben gewoon naar de eventim pagina gegaan.quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:19 schreef NasiHoofd het volgende:
Waar hebben jullie kaarten besteld ? RaR site of eventim? Wil wel graag hardtickets
Ik hoop echt dat die Metal dag niet op donderdag komt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:17 schreef AgeEll het volgende:
Staat ook op de websites van die betreffende bands.
Blijft afwachten hoe laat het donderdag begint. Normaal is er een metaldag op alterna. Dat zal denk ik tegenover Linkin Park staan. De andere headliners zijn ook metalbands en ik verwacht op donderdag niet al een heel programma. Hoewel de prijs er wel naar is.
Zit wel een beetje te wachten op de nieuwe namen. Benieuwd of daar echt interessante acts tussen zitten.
Wikipedia zegt Psychedelische rock.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:54 schreef SherlockHolmes het volgende:
Ik ben bagger met genres, kunnen me eigenlijk ook geen zak schelen, maar weet iemand wat voor genre dit is?
En jij?quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wikipedia zegt Psychedelische rock.
Geen ideequote:
quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
post-industrial-black-death-metal-rock
Same here. Moet er nog ff induiken om echt enthousiast te worden.quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:00 schreef Komakie het volgende:
Crazy Town
Verder nog wel wat leuke dingen er tussen.
Seether ben ik erg blij mee. Pennywise is altijd leuk. Buckcherry lijkt me wel lachen.
Triggerfinger vind ik ook wel leuk.
Dus toch weer een paar aardige dingetjes er bij.
Hoewel ik nog wel een paar echte uitschieters mis. Erg veel in de breedte en weinige "must see" bands
Kortom, In Flames kunnen we afstrepen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:38 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Same here. Moet er nog ff induiken om echt enthousiast te worden.
PS.
In Flames heeft zijn festivaltour afgezegd
Bullet For My Valentine zou ik ook niet heel erg vindenquote:Op donderdag 27 februari 2014 21:06 schreef NasiHoofd het volgende:
Zitten wel weer een paar leuke bands tussenIk hoop alleen nog op Bring me the horizon of bullet for my valentine.
Bij mij ook! Wat denk/hoop je dat er nog bij komt?quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:55 schreef Loveless85 het volgende:
Ja, ik zat toevallig gisteren nog met de Way Back Machine te kijken hoe dat vorig jaar liep, maar toen was het echt pas eind april dat de laatste batch + spielplan bekend werd. Wel jammer, met zo weer een beetje die lente begint t wel weer te kriebelen
Ik denk nog wel iets Nederlands, iets van Epica of Within Temptation, Epica kan best vroeg op Alterna of anders clubstage, WT kan wat later op de Alterna of misschien zelfs vroeg op Main.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:17 schreef Morpheus32 het volgende:
[..]
Bij mij ook! Wat denk/hoop je dat er nog bij komt?
ik dacht dat ik alleen zo gek was met terugkijken enzoquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:01 schreef Loveless85 het volgende:
Vorig jaar kwam overigens wel tussen 11 en 18 februari de poster met dagindeling op de site.
Ja, ik heb weer met de WayBack Machine zitten spelen![]()
Komt best overeen met mijn bevindingen, maar bv Darlia staat op vrijdag, staat op hun eigen site. Denk het blijft koffiedik kijkenquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:06 schreef Komakie het volgende:
Dit is wat Metal hammer zegt over de indeling:
05.06.2014: Donnerstag
Iron Maiden* (Quelle)
Slayer (Quelle)
The Offspring* (Quelle)
Mando Diao (Quelle)
Rudimental (Quelle)
Of Mice & Men (Quelle)
Editors (Quelle)
Huntress (Quelle)
Darlia (Quelle)
Kaiser Chiefs (Quelle)
06.06.2014: Freitag
Kings of Leon (Quelle)
Alter Bridge* (Quelle)
Gogol Bordello* (Quelle)
Heaven Shall Burn* (Quelle)
Portugal. The Man
Trivium Quelle: Facebook
The Brian Jonestown Massacre (Quelle)
Mastodon
In Extremo
07.06.2014: Samstag
Linkin Park (Quelle-anderes Festival am 05.06)
Queens of the Stone Age* (Quelle)
Booka Shade (Quelle)
Sierra Kid
08.06.2014: Sonntag
Metallica (Quelle)
Avenged Sevenfold (Quelle)
Jan Delay (Quelle: facebook)
Rob Zombie* (Quelle)
Haim (Quelle)
Woodkid (Quelle)
Marteria (Quelle)
Seeter
Against Me!
Maaaaaarrrrrr!
Metal Hammer zit er regelmatig naast dus het zegt nog niet heel erg veel. Schijnt...
Ik vraag me inderdaad ook af hoeveel bands er op donderdag staan. Ik denk dat er niet echt veel meer bij komt. Ik heb het even opgezocht en vorig jaar waren er 70 bands. Er staan er nu 90.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:51 schreef AgeEll het volgende:
[..]
ik dacht dat ik alleen zo gek was met terugkijken enzo![]()
ik ben ook al bezig met al die bands opzoeken op hun site, soms staat er niet wanneer ze op RaR staan, maar staan wel andere festivals en dan blijft er maar 1 mogelijk over. Normaal was er ook duidelijk dat de vrijdag van RaR de zaterdag van RiP was. Maar met die extra dag is dat behoorlijk omgegooid. Plus dat nu niet duidelijk hoeveel bands er op de donderdag staan.
RaR adverteert dat er 100 bands komen...en er zijn overigens 86 bands bevestigdquote:Op donderdag 20 maart 2014 12:57 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik vraag me inderdaad ook af hoeveel bands er op donderdag staan. Ik denk dat er niet echt veel meer bij komt. Ik heb het even opgezocht en vorig jaar waren er 70 bands. Er staan er nu 90.
70 / 3 = 23.3 bands per dag. 90 / 4 = 22.5 bands per dag.
Kortom, er gaat niet veel meer bij komen gok ik zo.
quote:Insgesamt sind damit bereits über 85 Bands und Künstler des rund 100 Teilnehmer umfassenden Line-ups für die Zwillingsfestivals vom 5. bis 8. Juni (Ring) bzw. 6. bis 9. Juni (Park) bestätigt.
Dat zou wel leuk zijn ja, al moet ik zeggen dat ik volgens mij alleen nummers ken van het eerste album, maar dat was primaquote:Op donderdag 20 maart 2014 14:22 schreef AgeEll het volgende:
Wolfmother is weer rond aan het gaan in Europa in juni.
Dat lijkt mij een leuke toevoeging
Daar ben ik nou niet echt rouwig om, zou best grappig zijn misschien, maar kans lijkt me ook nihil als ze vorig jaar al op RaR stonden. Niet bepaald een band die je 2 jaar achtereen boekt. Staan overigens ook op Novarock.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:55 schreef Komakie het volgende:
Limp Bizkit staat op Pinkpop.
Maar goed, die waren er vorig jaar ook al. Ik gok dat die niet meer komen.
Op Ringrocker waren er ook echt mensen die wel dachten dat ze daar nog mee kwamen. Natuurlijk, een act van 3,5 mil even als 'surprise act' neerzettenquote:Op donderdag 20 maart 2014 16:59 schreef Komakie het volgende:
Klopt, maar om de 1 of andere manier vind ik het toch nog steeds lachen om ff te gaan kijken. Zal wel jeugdsentiment zijn
Overigens zijn die covers wel schrijnend.
Ik noem alleen af en toe een naam waarvan ik weet dat ze toeren.
The Rolling Stones had ook gekund, maar die komen zeker niet
Pruillipje?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:35 schreef -Sum- het volgende:
Ik wil zo graag weer gaan dit jaar!Ik heb tijd en geld en vervoer maar niemand kan en wil mee!! ARGH!
Uit ellende heb ik ook maar een ticket voor Rock Werchter gehaald omdat daar wel een groep naar toe ging. Maar ik wil LINKIN PARK *STAMPVOET*!![]()
Volgens mij is dit gewoon even een kort 'tussendoortje'? Dan zie je wel vaker dat het ff juni/juli/augustus in Europa is.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:42 schreef Komakie het volgende:
Ik heb wel een beetje het idee dat die alleen nog maar festivals doen in Europa of niet?
Ja ok, maar ik heb hun al een tijdje niet meer in afzonderlijke concerten gezien. En Nederland laten ze over het algemeen al helemaal links liggen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit gewoon even een kort 'tussendoortje'? Dan zie je wel vaker dat het ff juni/juli/augustus in Europa is.
Klopt, heel weinig in NL, dit jaar dus ook niet? Volgens mij zijn dit de optredens in NL van hen;quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ja ok, maar ik heb hun al een tijdje niet meer in afzonderlijke concerten gezien. En Nederland laten ze over het algemeen al helemaal links liggen.
Linkin Park is een van de redenen voor mij om dit jaar RaR te kiezen. Ik ga eigenlijk nooit jaaaaaren achter elkaar naar hetzelfde festival. En aangezien Linkin Park inderdaad bijna nooit in Nederland speelt (heb ze wel gezien in 2001 in de HMH) gaan we maar naar Duitsland ;-)quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Klopt, heel weinig in NL, dit jaar dus ook niet? Volgens mij zijn dit de optredens in NL van hen;
Pinkpop 2012
Pinkpop 2007
HMH 2001 (2x, keer als voorprogramma Deftones, en eigen show later dat jaar).
Dus sinds Hybrid Theory welgeteld 4x in Nederland geweest in 14 jaar
Niet alle 100 acts passen er op, betekent gewoon 'und vielen anderen'quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:48 schreef Morpheus32 het volgende:
Dit is geen definitieve poster volgens mij, anders staat er geen u.v.a. onder ;-)
Ik weet wat u.v.a. betekentquote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Niet alle 100 acts passen er op, betekent gewoon 'und vielen anderen'
In de HMH was ik bij allebeiquote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Klopt, heel weinig in NL, dit jaar dus ook niet? Volgens mij zijn dit de optredens in NL van hen;
Pinkpop 2012
Pinkpop 2007
HMH 2001 (2x, keer als voorprogramma Deftones, en eigen show later dat jaar).
Dus sinds Hybrid Theory welgeteld 4x in Nederland geweest in 14 jaar
Mooi eindelijk een posterquote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:43 schreef Loveless85 het volgende:
Vond guano apes erg leuk in 2012, luister hun vorige plaat nog regelmatig!
Kijk nou;
[ afbeelding ]
Donderdag alleen main denk ik ja, of ze moeten daar nog een hoop bij proppen, want ze doen wel 100 acts natuurlijk, afgelopen jaren waren het er 83.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Mooi eindelijk een poster
Donderdag alleen hoofdpodium open gok ik?
Dat zou betekenen The Offspring en Iron Maiden achter elkaar met daarvoor nog Pennywise. Wordt een lange zit/sta
Op de vrijdag totaal niets boeiends. Of het moet nog Buckcherry zijn. Ghost schijnt ook wel apart te zijn.
Op zaterdag Fall Out Boy en Linkin Park met een beetje Slayer en Rob Zombie er bij.
Zondag Seether en Metallica
Elke dag dus wel wat te zien, behalve op vrijdag. Dat is voor mij echt een matige dag.
Als ik de poster zie zal er niets groots meer bij komen denk ik. Ik gok dat de donderdag wel blijft zoals deze nu is. Ze zullen niet nog een heel podium er bij gooien en de poster zo leeg laten. Ik denk dat er alleen nog wat bandjes bij komen "in de breedte".quote:Op maandag 24 maart 2014 13:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Donderdag alleen main denk ik ja, of ze moeten daar nog een hoop bij proppen, want ze doen wel 100 acts natuurlijk, afgelopen jaren waren het er 83.
17 bands op 1 stage wordt wat veelMaar goed, misschien de andere dagen op iedere stage er eentje bij, dan heb je ook al 9 extra acts.
Vrijdag is nog best een aardige dag vind ik, KoL boeit me niet echt, maar als het er toch staat aardig eens mee te pakken. Verder zijn dingen als NiN, QOTSA, Kasabian, Mando Diao.
Dan vind ik persoonlijk de zaterdag minder, daar zie ik naast Linkin Park en Slayer weinig interessants staan. Kaiser Chiefs is ook al redelijk passé volgens mij.
Zondag lange dag main denk ik ook, hoop dat Alter Bridge - A7X- Metallica op deze manier geprogrammeerd staat, en niet een van die bands bv. de Alterna sluit ofzo
Dat dacht ik ook. Twee jaar terug zoon automatisch uitklapbare tent gekocht. Eerste bui drupte het gewoon dwars door het tentdoek heenquote:Op maandag 24 maart 2014 23:59 schreef Komakie het volgende:
Elke fatsoenlijke tent moet toch waterdicht zijn als je hem koopt lijkt mij
Ik gok van wel. Hoewel het spielplan misschien nog iets langer duurt.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:00 schreef Loveless85 het volgende:
Die zie je wel veel ja, maar is dat ook een beetje stevig? Ik heb een jaartje of 8 gewoon zo'n 3p Perry Sport tent gekocht, die heeft toch een festivalletje of 10-12 overleeft, waaronder Pukkelpop 2011. Zag op Rock am Ring in 2012 dat hij nu ook beetje begon te lekken. RIP![]()
Deze maand line-up compleet en spielplan?
Ik weet niet of hij zolang meegaat, want ik heb de mijne afgelopen jaar pas voor de tweede keer gebruikt. Maar tot nu toe dik tevreden!quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:00 schreef Loveless85 het volgende:
Die zie je wel veel ja, maar is dat ook een beetje stevig? Ik heb een jaartje of 8 gewoon zo'n 3p Perry Sport tent gekocht, die heeft toch een festivalletje of 10-12 overleeft, waaronder Pukkelpop 2011. Zag op Rock am Ring in 2012 dat hij nu ook beetje begon te lekken. RIP![]()
Deze maand line-up compleet en spielplan?
ik wacht rustig af tot het programma compleet is en het spielplan bekend is.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:54 schreef Loveless85 het volgende:
Als je het spielplan van vorig jaar bekijkt zaten er toch her en der wat verrassingen (naar mijn idee dan...)
Vrijdag: KoRn, Limp Bizkit en BFMV op de Alterna, en Cro en Fettes Brot op de Center vóór 30STM
Zaterdag: Killers op alterna ipv Center (goed, sluit misschien beter aan op Hurts die voor ze op de Alterna speelde ipv tussen Volbeat en The Prodigy te staan).
Sowieso, als ik zo dat spielplan eens zie heb ik niet t gevoel dat ik wat gemist heb. Hoop Duitse meuk hoog op het affiche, zowel de zaterdag als zondag zou ik misschien bij elkaar 7 bands willen zien...
De vrijdag vond ik vorig jaar ook wat onverwacht, maar op zich niet erg. Ik sta liever bij Alterna dan bij Center.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:54 schreef Loveless85 het volgende:
Als je het spielplan van vorig jaar bekijkt zaten er toch her en der wat verrassingen (naar mijn idee dan...)
Vrijdag: KoRn, Limp Bizkit en BFMV op de Alterna, en Cro en Fettes Brot op de Center vóór 30STM
Zaterdag: Killers op alterna ipv Center (goed, sluit misschien beter aan op Hurts die voor ze op de Alterna speelde ipv tussen Volbeat en The Prodigy te staan).
Sowieso, als ik zo dat spielplan eens zie heb ik niet t gevoel dat ik wat gemist heb. Hoop Duitse meuk hoog op het affiche, zowel de zaterdag als zondag zou ik misschien bij elkaar 7 bands willen zien...
Alterna is wel lekker ja, prima als tweede podium, ook gewoon schermen, goed geluid, veel ruimte, niks mis meequote:Op dinsdag 1 april 2014 22:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
De vrijdag vond ik vorig jaar ook wat onverwacht, maar op zich niet erg. Ik sta liever bij Alterna dan bij Center.
Zelfde met WIthin Temptation;quote:Apr 27 House Of Blues with Taking Back Sunday
Jun 10 Magnet Berlin, Germany
Jun 12 Greenfield Festival 2014 with Linkin Park,...
Jun 13 Novarock Festival with Iron Maiden, The...
Jun 15 Download Festival 2014 with Linkin Park, Rob...
En wellicht zelfs Epica;quote:Summer Festivals 2014
June 4 Sölvesborg (S) Sweden Rock
June 12 Copenhagen (DK) Copenhell
June 13 Donington Park (UK) Download
June 14 Weismain (Oberfranken) (DE) Legacy Open Air
August 8 Leeuwarden (NL) CityRock Leeuwarden
August 9 Hildesheim (GER) Mera Luna
Ja het is een rustig woensdagochtendjequote:tr 04-05-2014 Headbangers' Weekend Istanbul Turkey
nl 07-06-2014 Pinkpop Landgraaf The Netherlands
at 14-06-2014 Novarock Nickelsdorf Austria
nl 29-06-2014 Parkpop The Hague The Netherlands
cz 11-07-2014 Masters of Rock Vizovice Czech Republic
pl 12-07-2014 Seven Festival Wegorzewo Poland
pt 08-08-2014 Vagos Open Air Vagos Portugal
ca 10-08-2014 Heavy Montréal Montreal QC Canada
be 16-08-2014 Pukkelpop Kiewit (Hasselt) Belgium
ken zulke ochtendjesquote:Op woensdag 2 april 2014 11:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Alterna is wel lekker ja, prima als tweede podium, ook gewoon schermen, goed geluid, veel ruimte, niks mis mee
Oh, en als je de tour van The Used ziet dan kan het toch bijna niet anders dan dat ze op RaR komen? Prima bandje om de line-up mee aan te vullen:
[..]
Zelfde met WIthin Temptation;
[..]
En wellicht zelfs Epica;
[..]
Ja het is een rustig woensdagochtendje![]()
Kan inderdaad, alhoewel dit voor Duitse begrippen natuurlijk kleine bands zijn, dus weet niet of die gelijk ergens exclusief geboekt wordenquote:Op woensdag 2 april 2014 12:53 schreef Komakie het volgende:
Het zou kunnen, maar ze hebben allemaal al wel shows in Duitsland staan.
Het komt nog wel eens voor dat ze dan niet op festivals kunnen/mogen/gaan spelen in dat betreffende land.
Dat zou me heel erg blij maken ;-)quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:06 schreef Loveless85 het volgende:
In het kader van het wensenlijstje wat niet uit zal komen; Deftones & Alice in Chains zijn ook in europa rond RaR
Podium indeling is het belangrijkste.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:48 schreef AgeEll het volgende:
Volgens mij komt er eerst een podiumindeling, en dan pas een tijdschema.
Maar ik verwacht deze of volgende week vrijdag wel iets.
ja maar soms scheelt het net die 20 min die je nodig hebt qua overlap. Blijft koffiedik kijkenquote:Op woensdag 23 april 2014 14:22 schreef Komakie het volgende:
[..]
Podium indeling is het belangrijkste.
Aan de hand van de tijden van vorig jaar kun je dan al enigzins een indeling maken op basis van tijd.
Ze zitten elk jaar wel redelijk bij elkaar in de buurt.
Klopt, maar je hebt dan een beetje een ideequote:Op woensdag 23 april 2014 19:09 schreef AgeEll het volgende:
[..]
ja maar soms scheelt het net die 20 min die je nodig hebt qua overlap. Blijft koffiedik kijken
http://www.rock-am-ring.com/news/instagram-competitionquote:INSTAGRAM-COMPETITION!
Was muss unbedingt mit aufs Festival?!
Jetzt mitmachen und fette Merch-Pakete gewinnen!
Jetzt seid ihr und eure Kreativität gefragt!
Macht mit und gewinnt eines von drei fetten Merch-Paketen!
Was muss unbedingt mit aufs Festival?! Ohne welchen Gegenstand wäre das RaR- und RiP-Wochenende für euch sinnlos und verloren?!
Macht jetzt ein Foto von euch und dem einen Accessoire, das dieses Jahr bei Rock am Ring oder
Rock im Park auf keinen Fall fehlen darf! Eurer Fantasie sind keine Grenzen gesetzt, überrascht uns und zeigt, wie abgedreht, abwechslungsreich und bunt es jedes Jahr bei den Zwillingsfestivals abgeht!
Für Rock am Ring und Rock im Park gewinnen jeweils die drei Kreativsten unter euch ein Merchpaket bestehend aus Hoodie und T-Shirt.
Mitmachen ist ganz einfach: Folgt uns bei Instagram (rockamringofficial / rockimparkofficial) und ladet bis einschließlich 25. Mai euer Foto mit den Hashtags #rar2014 und #rarwin bzw. #rip2014 und #ripwin hoch.
Wir wählen dann jeweils die drei Fotos aus, die herausstechen, uns zum Lachen bringen oder aufgrund ihrer Absurdität einfach vom Stuhl hauen! Die prämierten Beiträge gibt es anschließend natürlich hier zu sehen.
Wir sind gespannt, was ihr zu bieten habt….so let’s rock’n‘roll!
quote:ROCK AM RING KNACKT 80.000ER MARKE
Ab sofort begrenztes Tagesticket-Kontingent
Rock am Ring hat erneut die Rekordmarke von 80.000 geknackt! Für den Endspurt zum größten Open Air-Festival Deutschlands vom 5. bis 8. Juni am Nürburgring stehen nur noch 5.000 Festivaltickets zur Verfügung.
Wegen der anhaltend großen Nachfrage gibt es in diesem Jahr ab sofort ein begrenztes Kontingent an Tageskarten zum Preis von 80,- bis 90,- Euro inkl. Vorverkaufsgebühr plus Buchungs- und evtl. Versandgebühren.
Für Besucher mit Tagestickets, die mit dem PKW anreisen, sind spezielle Parkplätze (P 98) an der B 412 reserviert, da alle anderen Flächen Festivalticketinhabern vorbehalten sind. Das Tagesticket berechtigt auch zur kostenlosen Nutzung des Shuttlebus-Services. Genaue Infos erhaltet Ihr unter www.rock-am-ring.com.
quote:Op donderdag 24 april 2014 15:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
GEEF
GEWOON
DE PODIUMINDELING
EN
DE LAATSTE NAMEN
Zou goed kunnen. Ik voorzie wel clashes met QOTSA/NIN en wat er tegenover op Center staatquote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:48 schreef AgeEll het volgende:
Daarom denk ik dat de TBA meer bands dan 1 bijkomen, ze moeten wel aan die 100 komen, alleen dat er op al die podia nog wel bands bij komen is er TBA bijgezet.
voor mij mogen ze thuisblijvenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:55 schreef Loveless85 het volgende:
Geen idee eigenlijk hoe t met In Extremo zit, ze staan nog op de line-up, op hun site staat RaR weer niet in de touragenda, maar het nieuwsbericht dat ze komen staat er nog wel, en geen ander nieuwsbericht over afzegging ofzo... Ook touren ze ná RaR gewoon.
volgens mij 'berekeningen' kan je ze allebei zien, Ik ga alleen vooraan/voorste vak staan. Dus helaas geen Seetherquote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:45 schreef Komakie het volgende:
Ik heb sowieso niet zo veel overlappingen volgens mij. Komt wel goed dit jaar.
Seether op club stage is wel leuk. Gaat waarschijnlijk wat later op de avond worden dan.
Alleen jammer dat het dan waarschijnlijk weer gaat clashen met Metallica.
Welke berekeningen?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:41 schreef AgeEll het volgende:
[..]
volgens mij 'berekeningen' kan je ze allebei zien, Ik ga alleen vooraan/voorste vak staan. Dus helaas geen Seether
Ik denk dat Seether laat staat op de club en precies gelijk met Metallica.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 13:33 schreef AgeEll het volgende:
Ik voorspel altijd voor mezelf wie waar en hoelaat staat. Slaat nergens op. Maar ik vind t leuk. Die berekeningen dus. :p
Kings of leon missen vind ik wel jammer. Leuk laatst album. Maar dat geld ook voor qotsa en editors
Leek mij ook wel logisch uiteindelijk. Ik hoop niet dat het betekent dat Iron Maiden moet spelen als het nog licht is (dat werd gezegd op ringrocker.com)quote:Op maandag 5 mei 2014 10:54 schreef AgeEll het volgende:
Zo heb ik m ook gemaakt, behalve op de donderdag. Dat is wel een goeie idd. Dat er later nog wat dansbare acts stonden. Ik had ze als eerste neergezet en vond dat ook wat onlogisch.
Ik denk dat het net goed gaat, maar een fatsoenlijk plekje bij Metallica kan ik dan wel vergeten. Ik had liever gehad dat ze recht tegenover elkaar zouden staan zodat ik dan een reden had om het niet goed te zien of juist helemaal niet bij elkaar in de buurt. Maar goed, misschien valt het mee.quote:Zoals je nu kunt zien staat Seether dan niet tegenover Metallica. De bands staan niet recht tegenover elkaar dat weet ik, maar als je de tijden van vorig jaar er bij pakt kan je zien dat ze elkaar dan niet raken.
Haha ik heb precies het omgekeerde...quote:Ik 'baal' vooral op de vrijdagavond. Ik vind alle podia dan interessant. Vooral de afsluiters van die dag. Zaterdag is het minst interessant. Zondag mainstage.
Jep, en dat is inmiddels al gebeurdquote:Nog maar een maandje.
Ben dit jaar er minder mee bezig ivm trouwerij. Over een maandje begint het al!! Tijd gaat snel.
Komakie, ging jij ook niet trouwen??
Ik zou er niet op rekenen. Ik heb nog nooit een hele grote parkeerplaats gezien waar je met dagkaarten goed terecht kunt. Die worden dan gewoon in beslag genomen door de weekendgangers denk ik.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:40 schreef -Sum- het volgende:
Tsja, als ik een dagticket koop, verwacht ik dat er ook voorzieningen zijn om mijn auto te parkeren aangezien ik geen toegang tot de camping heb![]()
Vrienden van mij zitten ook naar een dagticket te kijken, 1 van hun favo bands komt in ieder geval op zaterdag alleen de band Chevelle hebben ze nog nooit live gezien omdat ze nooit in de buurt van Nederland optreden. Omdat ze niet op de poster staan, is het dus niet te achterhalen op welke dag ze komenop alle tourdata sites wordt ook gesproken over 5-8 juni
Is toch niet handig dat er nog steeds geen echt schema is? Hoe moet je dan plannen welk dagticket je moet kopen?
Makkelijk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:00 schreef SteffidP het volgende:
Hey!
Ik en mijn nicht zouden graag dit jaar voor de eerste keer naar Rock Am Ring gaan (we komen vanuit België). Nu vind ik nog nergens een time table.... we zouden graag van vrijdag tot zaterdag willen gaan. Vrijdaag voor: Kings of Leon, Nine Inch Nails, QOTSA, Editors. Maar vrijdag moeten we werken tot half 2 en het is een rit van 3u... Denken jullie dat we het zouden halen om deze bands te zien?
Alright bedankt! Ja daar had ik al wel voor gevreesd... zorgen voor later :p zolang we er maar op tijd geraken voor (een paar van) deze bandsquote:Op woensdag 7 mei 2014 09:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Makkelijk.
Het zijn allemaal bands die aan het einde van de dag komen. Ze zullen dus niet voor 22:00 spelen (misschien de Editors). Dus als je om 14:00 van huis weg gaat, je 3 uur rijdt en dan nog een uur nodig hebt om een plekje voor de auto te zoeken, bandje te halen en de weg te vinden ben je er nog om 18:00. Tijd zat dus.
Je gaat het alleen niet redden om ze allemaal te zien. Ik weet haast wel zeker dat een aantal overlappend met elkaar gaan spelen.
Mijn idee. Als je bij NIN, QOTSA en Editors een goede plek wil hebben zul je Kings of Leon moeten laten schieten. Andersom hetzelfde trouwens.quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:20 schreef SteffidP het volgende:
[..]
Alright bedankt! Ja daar had ik al wel voor gevreesd... zorgen voor later :p zolang we er maar op tijd geraken voor (een paar van) deze bands
gruwelijk!!!!!!!!quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:18 schreef Morpheus32 het volgende:
Spielplan is bekend !!
http://www.rock-am-ring.com/spielplan#donnerstag
Op elk festival is de hygiene niet je van het ;-)quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:29 schreef Professional het volgende:
Toch even in de gaten houden.
Wij twijfelen nog beetje (wat is er toch met geplande huwelijken dat weekend?) om te gaan, maar programma is gewoon super.
Gewoon een vraag, hoor altijd wel mensen klagen over dit festival en de hygiene, bullshit of toch lichte vorm van waarheid?
Hmm dat ken ik. Vrienden van ons gaan ook trouwen dat weekend. Jammer maar helaas, we kunnen nietquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:29 schreef Professional het volgende:
Toch even in de gaten houden.
Wij twijfelen nog beetje (wat is er toch met geplande huwelijken dat weekend?) om te gaan, maar programma is gewoon super.
Gewoon een vraag, hoor altijd wel mensen klagen over dit festival en de hygiene, bullshit of toch lichte vorm van waarheid?
De campings bestaan gewoon uit een heleboel grasvelden in de omgeving (Die overigens erg mooi is)quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:48 schreef Professional het volgende:
Hoe is de camping over het algemeen?
Ben al op genoeg festival in NL en België geweest maar nog nooit naar Duitsland, dus ben wat dat betreft geen ervaringsdeskundige.
Wij overnachten gelukkig ook in een huisje in de buurt van het festival. Ik ben geen neatfreak, maar gewoon kunnen douchen 's ochtends is erg belangrijk net als een goeie kop koffiequote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
De campings bestaan gewoon uit een heleboel grasvelden in de omgeving (Die overigens erg mooi is)
Verder moet je niet bepaald veel verwachten van de camping. Er staat een hele grote tank waar schoon water uit komt en er staan een aantal dixies, maar verder is er niet heel veel.
Verwacht niet een douchehokje of een schone wc want die is er niet.
Op het terrein is er wel vast sanitair en daar kun je dan ook het beste je zittende behoefte doen.
In dat opzicht zijn festivals in Nederland wel wat verder. Een douchehok op de camping zoals op Lowlands heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Overigens ook 1 van de redenen waarom we tegenwoordig een appartement hebben
Ach, ik vind het niet super belangrijk, maar wel erg lekker.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:11 schreef Morpheus32 het volgende:
[..]
Wij overnachten gelukkig ook in een huisje in de buurt van het festival. Ik ben geen neatfreak, maar gewoon kunnen douchen 's ochtends is erg belangrijk net als een goeie kop koffie
ja stilte is ook wel lekker zodat je in ieder geval een paar uurtjes gewoon kan slapen ;-)quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ach, ik vind het niet super belangrijk, maar wel erg lekker.
Vooral ook even lekker kunnen zitten schijten vind ik wel lekker zonder dat honderden mij voor zijn geweest zonder dat het schoon gemaakt is enzo.
Daarnaast vind ik de stilte ook wel erg fijn. Op de camping is er altijd lawaai om je heen. Op zich heel erg gezellig, maar ik vind het toch wel lekker als het af en toe even stil is om me heen.
Wij hebben 5 jaar op de camping gestaan en dat kon prima, maar de laatste 2 jaar in een appartement was wel erg lekker. Zo lekker dat we het nu elk jaar doen.
Maar, aan de andere kant is de camping erg gezellig als je het een beetje treft met de buren. Er gebeuren in sommige gevallen nog gekkere dingen dan op het festivalterrein
Nou ja, slapen doe ik op zich toch wel en daar heb je op zich dan nog wel oordoppen voor.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:32 schreef Morpheus32 het volgende:
[..]
ja stilte is ook wel lekker zodat je in ieder geval een paar uurtjes gewoon kan slapen ;-)
Ik denk dat het David Hasselhoff gaat zijn, als het iets Duits was dan zou het denk ik geen 40 minuutjes zijn, plus als t iets van naam en faam was zet je het niet als 'special guest', dan wil je het gewoon op je affiche hebben staan.quote:Op zondag 11 mei 2014 23:25 schreef AgeEll het volgende:
Betwijfel idd of die Special Gast ook voor ons Hollanders interessant zal zijn
Zou ook nog goed kunnen hoorquote:Op maandag 12 mei 2014 11:31 schreef Komakie het volgende:
Ik gok dat het niet iets is wat echt interessant wordt...
Ik denk iets wat duits is....
Er zit trouwens maar half uur tussen de Special Guest en Rudimental, evenveel tijd als er zit tussen Rudimental en Klangarussel, dus denk niet dat daar nog wat tijd van afgesnoept wordt. Wellicht nog iets van de tijd tussen Maiden en de SG, maar langer dan een uur zal de SG niet hebben.quote:Op maandag 12 mei 2014 10:05 schreef AgeEll het volgende:
Ik dacht dat maybe de special guest wel een band is die langer kan staan. Een uur tussen Iron Maiden en de SG is wat lang vind ik. Ook daarna zit er veel tijd tussen richting Rudimental. Een band kan dus wel een uur spelen ofzo.
Grappig als het DH is voor de Duitsers, niet voor de rest. Of iig niet voor mij. Alleen als Kitt op het podium staat is het vet.
Relaxedquote:Op maandag 12 mei 2014 13:40 schreef Komakie het volgende:
The Offspring gaat een Smash show spelen ter ere van het 20 jarig bestaan van het album.
Spelen dus het hele album en daarna nog wat greatest hits er achteraan. Toch weer eens wat anders
Die appartementen klinken erg aantrekkelijk, waar zou ik dan eventueel moeten kijken?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wij hebben 5 jaar op de camping gestaan en dat kon prima, maar de laatste 2 jaar in een appartement was wel erg lekker. Zo lekker dat we het nu elk jaar doen.
Gaan we zo beginnen?quote:
http://www.ringrocker.com/camping-nordschleife.phpquote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:36 schreef Professional het volgende:
Wat is eigenlijk zo'n Nordschleifenticket?
Niet liefquote:
Haha nee hoor, ik zou t ook wel relaxed vinden, maar het wordt zo erg prijzig, plus vind ik niet heel veel mis met de camping, zeker die Green Camping is goed te doen. In 2012 daar ook weer leuke buren gehad en gewoon daar een pilsje gedronken en praatje gemaakt.quote:
Ok, dus dat is een aparte camping waarvoor je extra dient te betalen en waar je dus gewoon naast je auto mag slapen?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:56 schreef Komakie het volgende:
[..]
http://www.ringrocker.com/camping-nordschleife.php
Uh jaquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:50 schreef Professional het volgende:
[..]
Ok, dus dat is een aparte camping waarvoor je extra dient te betalen en waar je dus gewoon naast je auto mag slapen?
Tot en met de streep is wat ze nu spelen, met nog onder streep paar runners-up. Verwacht niet dat er nog veel zal veranderen, vandaag is de laatste dag dat er gestemd kan worden.quote:Song Name - % Ballots with Song - # Votes
Master of Puppets 73% 4,830
Enter Sandman 71% 4,698
Nothing Else Matters 65% 4,313
One 57% 3,779
The Unforgiven 53% 3,539
Whiskey in the Jar 48% 3,187
Seek and Destroy 47% 3,123
Sad But True 43% 2,837
Fade to Black 41% 2,728
St. Anger 41% 2,700
Battery 40% 2,657
For Whom the Bell Tolls 38% 2,504
Fuel 32% 2,121
Welcome Home (Sanitarium) 30% 1,984
Creeping Death 29% 1,950
The Day That Never Comes 29% 1,918
Ride the Lightning 29% 1,904
--------------------------------------
...And Justice for All 27% 1,803
Wherever I May Roam 26% 1,735
Hit the Lights 24% 1,583
The Unforgiven II 24% 1,570
Jup, maarja dit is samengesteld door de bezoekers. Dus het had (in theorie) iets compleets anders kunnen zijn met alleen obscure nummers. Maarja, de praktijk wijst anders uitquote:Op zondag 18 mei 2014 15:06 schreef Morpheus32 het volgende:
Ze hadden dat on demand wel weg kunnen laten want deze nummers spelen ze altijd lol
Ach ik zal het niet minder leuk vinden hoor :-)quote:Op zondag 18 mei 2014 15:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jup, maarja dit is samengesteld door de bezoekers. Dus het had (in theorie) iets compleets anders kunnen zijn met alleen obscure nummers. Maarja, de praktijk wijst anders uit
Al speelden ze alleen maar nummers van St Anger achterstevoren, het blijft een betere set omdat t zo ongeveer pas begint wanneer het op Pinkpop eindigtquote:Op zondag 18 mei 2014 22:34 schreef TheStranger1158 het volgende:
Haha Fuel en St Anger !
De Pinkpopset ziet er beter uit.
De meeste mensen (relatief) willen de hitjes horen. De nummers die ze altijd horen, omdat ze weten dat die live goed werken.quote:Op zondag 18 mei 2014 15:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jup, maarja dit is samengesteld door de bezoekers. Dus het had (in theorie) iets compleets anders kunnen zijn met alleen obscure nummers. Maarja, de praktijk wijst anders uit
Ik vind t een prima lijstje als ik eerlijk ben eigenlijk. Niks mis met Fuel en St. Anger, juist wel lekker dat die St. Anger er bij zit, Frantic had ook gemogen van mij.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:52 schreef Komakie het volgende:
[..]
De meeste mensen (relatief) willen de hitjes horen. De nummers die ze altijd horen, omdat ze weten dat die live goed werken.
Ja, gaat hardquote:Op maandag 19 mei 2014 11:53 schreef Komakie het volgende:
Bizar, over 3 weken zit het er al weer op voor dit jaar...
Op het laatste moment zijn er altijd mensen die een ticket willen hebben en zelfs voor de deur willen ze nog tickets. Dus daar kom je wel vanaf denk ik.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:54 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik vind t een prima lijstje als ik eerlijk ben eigenlijk. Niks mis met Fuel en St. Anger, juist wel lekker dat die St. Anger er bij zit, Frantic had ook gemogen van mij.
[..]
Ja, gaat hardik hoop dat t uitverkoopt, ik moet nog van een ticket af, maar dat schiet echt totaal niet op op deze manier
Mjah hoop ik ook, maar wil er het liefst wel voor terug wat ik er voor heb betaald, das altijd lastig als t niet uitverkooptquote:Op maandag 19 mei 2014 11:56 schreef Komakie het volgende:
[..]
Op het laatste moment zijn er altijd mensen die een ticket willen hebben en zelfs voor de deur willen ze nog tickets. Dus daar kom je wel vanaf denk ik.
Op zich vind ik het niet zo erg, maar het past nooit zo op het grote podium dat Metallica gebruikt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 07:59 schreef Professional het volgende:
Nothing Else Matters vind ik persoonlijk echt helemaal niks. Haalt ook een beetje de vaart uit de set altijd.
Ga je nou uberhaupt ook naar Rock am Ring of kom je hier gewoon iedere keer even haten op de setlist en zeggen dat die van Pinkpop zoveel beter is.quote:Op zondag 25 mei 2014 10:54 schreef TheStranger1158 het volgende:
Wie heeft het in hemelsnaam in zijn hoofd gehaald om Blackened eruit te knikkeren? man man man
quote:The Ecstasy of Gold (Ennio Morricone song)
Hit the Lights
Master of Puppets
Ride the Lightning
For Whom the Bell Tolls
Hell and Back
The Black Album (In reverse order)
The Struggle Within
My Friend of Misery
The God that Failed
Of Wolf and Man
Nothing Else Matters (Original Version)
Through the Never
Don't Tread on Me
Wherever I May Roam
The Unforgiven
Holier Than Thou
Sad but True
Enter Sandman (Extended Bridge)
Encore:
Blackened
One
Seek & Destroy
Oh zit ik in het RAR topic...quote:Op zondag 25 mei 2014 14:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ga je nou uberhaupt ook naar Rock am Ring of kom je hier gewoon iedere keer even haten op de setlist en zeggen dat die van Pinkpop zoveel beter is.
Jonguh, ik had nog een ultragoedkoop kaartje voor je gehadquote:Op maandag 26 mei 2014 09:17 schreef Professional het volgende:
Kogel is door de kerk, we gaan gewoon naar Rock Am Ring dit jaar, kaartjes zijn gekocht.
Toch wel spannend na zoveel festivals bezocht te hebben, nu eindelijk een keer richting Duitsland. Camping ligt naast de weide en mag je gewoon alles meenemen zoals beschreven of is er een groot verschil met de Nordschleifen camping?
Volgens mij wel.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:05 schreef NasiHoofd het volgende:
Is het ook mogelijk om je toegangs bandje op vrijdag pas op te halen? Een kennis van mij kan namelijk niet op donderdag al komen en wilt nu dus vrijdag rond het middag uur komen.
De green camping is wat dat betreft ideaal, de normale campings zijn nogal een slagveld met dikke duitsers met complete aggregaten, mobiele discos, en hele bouwwerken. Ook nog eens dichtbij trouwens (bij Ingang B). Geen idee of je je er nog voor kan registrerenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:02 schreef Professional het volgende:
Dank voor de reacties, dus als je echt goed wilt zitten moet je richting B2 en B3 gaan, om echt dichtbij te gaan. De C campings liggen dan weer wat verder weg. Maar wat is nu echt een fijne camping om te zitten?
Eten komt wel goed, nemen sowieso ons eigen gasstel mee (doen we altijd, allergieën enzo) en voor de rest is het gewoon festivalvoer, de beste kwaliteit die je kunt verwachten.
Gaan de camping pas om donderdag open of kun je al op woensdagavond gaan?
Uh, dat staat ook allemaal op de website van Rock am Ring he.... (http://www.rock-am-ring.com/rund-ums-festival/plane)quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:02 schreef Professional het volgende:
Dank voor de reacties, dus als je echt goed wilt zitten moet je richting B2 en B3 gaan, om echt dichtbij te gaan. De C campings liggen dan weer wat verder weg. Maar wat is nu echt een fijne camping om te zitten?
Eten komt wel goed, nemen sowieso ons eigen gasstel mee (doen we altijd, allergieën enzo) en voor de rest is het gewoon festivalvoer, de beste kwaliteit die je kunt verwachten.
Gaan de camping pas om donderdag open of kun je al op woensdagavond gaan?
Volgens mij welquote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:10 schreef -Sum- het volgende:
Ben ik de enige vrouw hier?![]()
Maar wat een naar nieuws.. het zat er al wel jaren aan te komen... blijft triest.
Wel blij dat ik toch 2 weekendkaarten heb, mede dankzij Loveless85nog 1 keer meemaken. Zal mijn zevende keer worden maar dus ook laatste keer
![]()
Ik zal die zondag wel even een traantje laten denk ik...
Er was al na 2012 wat gedoe over, de holding die eigenaar is van het circuit was (bijna) failliet oid, ongetwijfeld geen toeval, in 2013 is de organisator van RaR met een festival op het Hockenheim circuit begonnen; http://www.rock-n-heim.com/spielplanquote:Op zondag 1 juni 2014 15:53 schreef -Sum- het volgende:
Je kan verder op alle campings vrij staan idd![]()
Wat is er in Hockenheim Loveless?
ja tot donderdag 12:00 geldt je reservering.quote:Op zondag 1 juni 2014 22:30 schreef -Sum- het volgende:
Ik had ook ergens gelezen dat greencamping reserveringen na een bepaalde dag en tijd vervallen? Dat als je er dan nog niet bent, dat de resterende plekken worden weg gegeven aan de mensen die dan het eerste aan komen?
Omdat ik vrijdag pas kom had de greencamping voor mij dus niet zoveel nut
Dit dus, gaat per persoon, niet per tent of groep, dus stel dat er 500 man op die camping mag, en ze vergeven jouw plekje omdat je later bent en je komt uiteindelijk aan en zou dan persoon 501 zijn heb je dikke kans dat t pech is, ook al staat je tentje er al. Zeker als er een paar 'befehl ist befehl' beveiligers staan.quote:Op zondag 1 juni 2014 22:39 schreef -Sum- het volgende:
maar iedereen van de groep moet een eigen reservering hebben. Hoe doe je dat dan als jouw camping waar je tent is opgezet al vol is?
Dat denk ik niet.quote:Op zondag 1 juni 2014 19:31 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Er was al na 2012 wat gedoe over, de holding die eigenaar is van het circuit was (bijna) failliet oid, ongetwijfeld geen toeval, in 2013 is de organisator van RaR met een festival op het Hockenheim circuit begonnen; http://www.rock-n-heim.com/spielplan
Dus mijn 'gok' is dat het inderdaad gewoon Rock am HockenheimRing wordt
Gaat ze nooit lukken ben ik bang.quote:In de verklaring van RaR staat ook dat het geen invloed heeft op RiP, dus ik denk gewoon alleen veranderde locatie. Wel interessant te kijken wat er op de Nurburgring voor terugkomt, al kunnen die denk ik niet meteen een gelijkwaardig festival neerzetten, al is het alleen al omdat ze niet de link met RiP hebben, dus niet 2x 85k bezoekers kunnen bieden.
Waar? Die Green Camping mag hij dan misschien niet meer op, en z'n vrienden (en tent) staan daar wel al.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:45 schreef Komakie het volgende:
Dan plant je de auto ergens in een berm in de buurt en ga je alsnog met je tentje daar staan.
Lijkt me niet zo'n probleem?
Dat is geen probleem:quote:Op maandag 2 juni 2014 07:43 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Waar? Die Green Camping mag hij dan misschien niet meer op, en z'n vrienden (en tent) staan daar wel al.
Ah niet gelezen, dan is het inderdaad geen probleem zolang je tentje maar staat. Wel netjes ook dat ze dan dus blijkbaar kijken hoeveel tentjes er nog bij kunnen, en mensen met een registratie sowieso er nog op mogenquote:Op maandag 2 juni 2014 08:10 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dat is geen probleem:
Wenn ihr also erst später kommt, sollte jemand einen Schlafplatz für Euch aufgebaut haben. Euer Bändchen für die Green Camping Area erhaltet Ihr auf jeden Fall!
Mjah, wellicht dat ze 2 festivals doet, een aan het begin van het festivalseizoen, en Rock 'n Heim aan het einde, maar het blijft gissen.quote:Op zondag 1 juni 2014 23:56 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.
Rock n Heim heeft op dit moment een totaal andere datum en vult een gat op in Duitsland qua festivals. Daarnaast is Rock n Heim veel kleiner (40000 bezoekers) en ligt het veel meer in de buurt van Nürenberg dan Rock am Ring. 2 van zulke grote festivals in hetzelfde weekend vlak in de buurt is ook weer niet de bedoeling denk ik.
Ik denk dat ze gewoon naar een andere locatie redelijk in de buurt gaan zoeken.
[..]
Gaat ze nooit lukken ben ik bang.
Aangezien RaR en RiP verbonden met elkaar zijn zou er nog een ander festival bij komen. Grote probleem is dat festivals vaak bands zo contracteren dat ze alleen op dat festival in het land optreden en nergens anders. Logischer wijs.
Als je dan moet kiezen dus een duo festival met een goede naam, of een nieuw festival op een oude locatie. Zeg het maar.
Voor bezoekers is de Ring een speciaal iets, voor bands gewoon weer een podium in een volgend land op de tour. De eigenaren van de Ring doen nu net alsof het allemaal om de Ring te doen is.
Als je het goed neer zet komen de bezoekers ook wel. Misschien zelfs wel uit gewoonte. Maar het is verdomde moeilijk om zo veel grote bands aan je te binden.
Dat dusquote:Op maandag 2 juni 2014 08:10 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dat is geen probleem:
Wenn ihr also erst später kommt, sollte jemand einen Schlafplatz für Euch aufgebaut haben. Euer Bändchen für die Green Camping Area erhaltet Ihr auf jeden Fall!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alter Bridge:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Linkin Park:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nine Inch Nails:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.QOTSA:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En uiteraard Metallica:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2014 13:11:46 ]![]()
Setlist van linkin park ben ik wel benieuwd naar. Klinkt apartTerje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"![]()
Die organisatoren doen wel meer dingen dan alleen maar die 2 festivals (of eigenlijk 2 met RiP er bij), dus ik denk dat 2 festivals voor hun prima te regelen is.quote:Op maandag 2 juni 2014 09:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah, wellicht dat ze 2 festivals doet, een aan het begin van het festivalseizoen, en Rock 'n Heim aan het einde, maar het blijft gissen.
Locatie zag ik gisteren ook ja, dat lijkt me nog de voornaamste reden het niet te doen, het ligt maar 200km van Nurnberg vandaan, de Nurburgring 400km. Aan de andere kant, Leeds - Reading is 300km, en Torhout - Werchter was nog geen 150km![]()
We gaan het zien, ik hoop iets in de buurt van de Ring, want Hockenheim is dus ook gewoon weer 200km zuidelijker![]()
Ik ben benieuwd wat ze op de Ring gaan doen, als ze slim zijn pakken ze het anders in, het zou dom zijn in hetzelfde genre (en zelfs weekend wellicht) te gaan zitten. Misschien een wat meer poppier of alternatiever festival, zodat het wat ander volk trekt?
Het gaat in ieder geval een bewogen jaartje worden zo.
Ik hoop op een plek ergens daar in de buurt. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze het zuidelijker gaan doen, maar goed dat is ook gissen inderdaad.
Ze zullen op de Ring wel een festival moeten neerzetten wat veel mensen trekt. Of ze moeten zelf rekening houden met iets kleinschaligers, maar dat zou ik vreemd vinden.
Misschien een festival op een ander moment. Dat zou ook nog kunnen.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Jup, ik ook. Veel nummers ingekort of in een medley/mix uitvoering.quote:Op maandag 2 juni 2014 12:51 schreef Komakie het volgende:
Setlist van linkin park ben ik wel benieuwd naar. Klinkt apart![]()
Mja, ik weet niet of ik dat nu vet ga vinden, of helemaal ruk.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:12 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jup, ik ook. Veel nummers ingekort of in een medley/mix uitvoering.
Ik hoopte op een totale Hybrid Theory net als ze bij Download gaan doen, maar dat dus waarschijnlijk niet
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Nee, ik had daar ook op gehoopt, dat ze dat op alle festivals zouden doen, maar de set hierboven is van Rock in Rio, dus blijkbaar echt alleen op Download.quote:Op maandag 2 juni 2014 13:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Mja, ik weet niet of ik dat nu vet ga vinden, of helemaal ruk.
Ik hoopte op een totale Hybrid Theory net als ze bij Download gaan doen, maar dat dus waarschijnlijk niet![]()
Dat zou wel chill zijnquote:"Rock am Ring" demnächst in Mönchengladbach?
Mönchengladbach. Kommt "Rock am Ring" nach Mönchengladbach? „Es ist noch keine Entscheidung gefallen. Es gibt noch keine Form der Zusage. Und ich möchte auch niemanden unter Druck setzen.“ Marek Lieberberg, der mit seiner gleichnamigen Konzertagentur unter anderem „Rock am Ring“ veranstaltet, ist im Gespräch mit der WZ zunächst zurückhaltend. Insgesamt gebe es sechs Optionen, wo das mehrtägige Festival künftig stattfinden könne, nachdem der neue Nürburgring-Betreiber letzte Woche die Verträge gekündigt hatte.
Doch dann wird Lieberberg deutlicher: „Mönchengladbach wäre mein Favorit.“ Der Platz – gemeint ist das JHQ-Gelände im Stadtteil Rheindahlen – könne mit seiner Einbettung in die Natur reizvoller nicht sein. „Dort könnte man sicherlich das schönste Festival Deutschlands realisieren.“
Und auch in Sachen Infrastruktur hat Lieberberg keine Bedenken: „Ich glaube, dass ein Festival in der Größenordnung wie ,Rock am Ring’ dort machbar ist.“ Das Gelände habe „weit bessere Voraussetzungen als 99 Prozent aller anderen Festivalflächen in Deutschland“. Am Nürburgring habe man beispielsweise immer mit „beengten Verhältnissen“ und einer schwierigen An- und Abfahrtsituation zu kämpfen gehabt. „In Mönchengladbach hingegen stünden große Flächen, auf denen gecampt und geparkt werden könnte, zur Verfügung.“
Ein weiteres Plus ist aus Lieberbergs Sicht das „perfekte Einzugsgebiet“. Und: „Nordrhein-Westfalen hatte seit Jahrzehnten kein großes Open-Air-Festival mehr.“ Der Veranstalter möchte jedoch weder die Stadt noch die politisch Handelnden in Mönchengladbach unter Druck setzen: „Das muss jetzt alles seinen Gang gehen. Und wir haben auch noch etwas Zeit, bis eine Entscheidung für das kommende Jahr getroffen werden muss. Meist gehen wir im Herbst in den Vorverkauf.“
Oberbürgermeister Norbert Bude bestätigt auf WZ-Anfrage, dass es bereits zwei Gesprächsrunden mit Marek Lieberberg gegeben habe und mittlerweile auch ein Antrag für „ein Festival in der Größenordnung von ,Rock am Ring’“ bei der Stadtverwaltung vorliegt. Dieser Antrag werde „wie alle anderen Ideen für das Gelände intensiv bearbeitet“, so Bude weiter.
Derzeit liefen unter anderem Prüfungen hinsichtlich Natur- und Emissionsschutz. „Die Ergebnisse liegen mir noch nicht vor“, sagt Bude, „so dass ich noch nicht beurteilen kann, ob ein Festival dieser Größenordnung genehmigungsfähig wäre“. Wenn die Ergebnisse vorliegen, soll es zeitnah eine weitere Gesprächsrunde geben.
Und der OB betont: Zum einen ist der Eigentümer des Geländes der Bund, zum anderen ist das eine politische Entscheidung. Ob diese bereits in der konstituierenden Ratssitzung oder erst nach der Sommerpause getroffen werden könne, sei noch nicht absehbar.![]()
![]()
Wel lekker dichtbijquote:
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Daaromquote:![]()
Al denk ik dat Jan Smeets dan vast boos wordt, maarja, die is overal boos over. Nu zitten we 150km bij Pinkpop vandaan, dan nog geen 75![]()
![]()
Vervolgens gaat Jan Smeets beweren dat zijn festival zo fantastisch is en veel beter dan Rock am Ring en dat hij liever een kleiner festival zou maken dan wedijveren met zo'n festivalquote:Op maandag 2 juni 2014 16:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Daarom![]()
Al denk ik dat Jan Smeets dan vast boos wordt, maarja, die is overal boos over. Nu zitten we 150km bij Pinkpop vandaan, dan nog geen 75
Overigens weet ik niet of ik de setting zo leuk zou vinden. Buiten dat Rock am Ring een vet festival is, is de setting natuurlijk ook geweldig. Tenminste, dat vind ik.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Jup, is waar hoor, het is wel echt gaaf met zonsondergang daar zo 'hoog'. Maarja, er zijn ook wel nadelen, de toiletvoorzieningen zijn vrij drama, je kan ook met een nieuwe locatie juist op dat soort dingen letten.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:18 schreef Komakie het volgende:
[..]
Vervolgens gaat Jan Smeets beweren dat zijn festival zo fantastisch is en veel beter dan Rock am Ring en dat hij liever een kleiner festival zou maken dan wedijveren met zo'n festival
Overigens weet ik niet of ik de setting zo leuk zou vinden. Buiten dat Rock am Ring een vet festival is, is de setting natuurlijk ook geweldig. Tenminste, dat vind ik.
We gaan het allemaal zien![]()
![]()
Ik vraag me af of dat gaat gebeuren, maar goed, misschien wel.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jup, is waar hoor, het is wel echt gaaf met zonsondergang daar zo 'hoog'. Maarja, er zijn ook wel nadelen, de toiletvoorzieningen zijn vrij drama, je kan ook met een nieuwe locatie juist op dat soort dingen letten.
We gaan het allemaal zienTerje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Donderdag morgen na de spits.quote:
We rijden eerst naar het festival terrein voor bandjes en om 2 vrienden van ons af te zetten op een camping. Daarna rijden wij met z'n tweeën naar ons appartement om daarna weer terug te gaan naar de camping, te chillen en daarna naar het terrein te gaan.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Wat interviews met Marek Liederberg, én de baas van de Nurburgring.
MLK:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MLK:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nurburgring:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 12:00:46 ]![]()
Samenvatting: hoop zwarte pieten over en weer, Marek zegt dat ze al 2 á 3 miljoen meer betalen voor de Ring dan voor andere festivallocaties, en de nieuwe uitbaters nóg meer willen, aangezien ze investeerders zijn en het alleen om het geld gaat.
Nurburgring houdt straks om 12 uur een persco, maar een komt een rock festival op de Ring, eerste weekend Juni![]()
Ze hebben schijnbaar al een samenwerking met 'Ossy Hope' (wie/wat dat ook moge zijn), een oud maatje/werknemer/compagnon van MLK, en de man achter de Monsters of Rock concerten en Metallica, Maiden, Black Sabbath, Aerosmith concerten in Duitsland. Ook geeft hij al aan dat het concept voor 80% hetzelfde blijft maar men klaagt dat er minder echte rock staat en 'ze daar wat mee moeten'. Ook hebben ze een deal met DEAG (http://www.deag.de/) gesloten, en hij ontkent overigens dat die meer betalen voor de Ring dan MLK deed.
Ook mooie timing voor die perco zegWat een hoop haat en nijd over en weer zeg, het lijken wel vrouwen
![]()
Hoop dat er van het weekend weinig van te merken is en men niet elkaar gaat tegenwerken
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 11:57:01 ]![]()
Overigens geeft hij ook aan dat hij niet verder richting Nurnberg gaat, er is wel een optie/idee om meer richting Berlijn/Polen te gaan, maar hij wil in het hart van het land blijven, en dat is volgens hem Nordrhein-Westfalen.![]()
Persco nu dus bezig. Festival gaat "Grüne Hölle - Rockfestival am Nürburgring" heten, DEAG heeft een overeenkomst voor 5 jaar, het is volgend jaar van 5-7 Juni, de eerste artiesten liggen al vast maar geven ze nog niet prijs. Die Schenkow kondigt die Ossy Hope aan als iemand die contacten heeft met 'Rolling Stones, Scorpions en Fleetwood Mac'.
Concept blijft grotendeels hetzelfde, rock op de Ring, geen volksmuziek, en geen elektronische muziek (dat is wellicht die 20% die ze willen veranderen tov RaR?). Prijs blijft hetzelfde of lager dan RaR dit jaar.
Ennnn afgelopen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 12:45:13 ]![]()
Bedankt voor de samenvatting, want ik heb echt geen zin om alles te gaan zitten lezen
Maar lekker verstandig om het in hetzelfde weekend te doen. Dat gaat ongetwijfeld een groot probleem opleveren.
Volgens mij gaan die elkaar aardig in de haren zitten.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Hoe zit het eigenlijk met de prijzen, beetje betaalbaar op het festivalterrein? Of wordt het indrinken op de camping?![]()
Jup, het is echt PRECIES dezelfde 3 dagenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:55 schreef Komakie het volgende:
Bedankt voor de samenvatting, want ik heb echt geen zin om alles te gaan zitten lezen
Maar lekker verstandig om het in hetzelfde weekend te doen. Dat gaat ongetwijfeld een groot probleem opleveren.
Volgens mij gaan die elkaar aardig in de haren zitten.en vrijwel hetzelfde concept. Dus dat wordt wel een dingetje, zeker als je ziet dat RaR dit jaar met een prima line-up toch niet uitverkoopt. Hangt natuurlijk ook wel een beetje af van de nieuwe locatie van RaR, maar als ze 'in de buurt' blijven wordt het toch vissen in dezelfde vijver, en als daar al geen 85k tickets verkocht werden, dan zal het ook niet ineens >150k tickets verkopen waarschijnlijk.
Hopelijk betekent het niet dat MLK het 'verder weg' gaat zoeken, zodat ze niet in hetzelfde vijvertje vissen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: