Mijn verslagje:
Donderdag morgen om een uurtje of 9 weg gegaan. Voor het eerst ons 5 maanden oude dochter achter moeten laten (

)
Daarna onderweg met nog 2 andere vrienden. Zij zouden op de camping gaan staan, wij in een appartement. Dus hun afgezet op camping C6 aan de zijkant bij de weg. Relatief rustig plekje zonder caravans enzo. Appartement was super chill. Heel luxe en 5 minuten rijden van Mullenbach waar we de auto altijd neer zetten om verder te gaan met de pendel bus. Altijd een mooi plekje te vinden voor de auto daar. Was echt perfect

Eerste dag kwamen we binnen bij Pennywise. Eerste stukje jeugdsentiment van de dag. Best een aanrdige set. Niet super strak gespeeld, maar de klassiekertjes kwamen wel langs en Brohymn aan het einde is natuurlijk standaard een mooie afsluiter

Daarna Offspring die mij iets wat tegen vielen. Grootste probleem was het geluid dat gewoon niet goed over kwam. Mede door de wind die er stond. Ze spelen redelijk strak, de zang was ook niet slecht, maar het kwam gewoon niet los. Misschien ook omdat ze Smash helemaal speelden wat misschien niet het meest voor de hand liggend was. Later terug gezien op Youtube en daar klinkt het veel beter.
Als laatste The mighty Maiden! de show had ik vorig jaar ook al gezien, maar zelfs de grootste Maiden hater moet toch toegeven dat het een fantastische show is waar alles in zit. Geluid was soms nog steeds niet geweldig door de wind, maar het bleef toch erg goed.
Vrijdag was er niet zo veel voor ons. Lekker ontbeten en in een bistro wat gedronken (3 halve liters cola en en kleine voor 10 euro. Kun je niets van zeggen

) en pas rond 7 uur naar het terrein.
Het eerste wat ik wilde zien was Buckcherry. Die ken ik al een tijdje en had ik nog nooit live gezien. Lekkere hard rock uit Amerika. Werkte prima, maar geen hoogvliegers.
Daarna nog naar Ghost gekeken. Best leuk, maar ook een beetje een gimmck en ging na een half uur vervelen.
Toen naar huis gegaan. Ik kreeg wat last van mijn rug dus leek verstandiger rustig aan te doen. Mede omdat we niets meer wilde zien.
Zaterdag lekker barbequen. Mede hierdoor waren we pas om half 7 op het terrein. Heaven Shall Burn gekeken. Niet zo mijn ding, maar een goede show.
Daarna Rob Zombie die echt wel erg cool is. De muziek weet ik niet zo wat ik er van vindt, maar de man zelf is een held

Door naar Linkin Park waar we in het eerste vak terecht kwamen, ondanks dat we niet in de rij hadden gestaan. Hele goede show, hoewel er in het midden een te lang stuk zit met weinig zeggende liedjes, remixen en weet ik veel wat.
Aan het einde nog 2 uur op de bus staan wachten (

). Was flink ruk geregeld en dus pas om 4 uur in bed.
Zondag begonnen met In Extremo. Erg cool. Veel verschillende instrumenten die je niet zou verwachten. Beetje jammer van de duitse zang die dan weer wat matig is.
Toen gekeken bij Crazy Town. Nog een stukje jeugdsentiment. Een beetje verwacht dat ze matig zouden zijn en ze waren ook niet al te best. Dan blijkt je grootste hit live ook niet echt goed uit te pakken en dan kun je het wel vergeten.
Als laatste Seether gekeken. Goede show, maar wat kort. Het zijn gewoon hele goede muzikanten die lekker rocken met goede liedjes. Show element is er verder niet heel veel bij.
Daarna richting ons appartement en de spullen gepakt. Onze 2 vrienden waren nog naar Metallica, maar zijn halvewege weg gegaan. Uiteindelijk waren we maandagochtend om 3 uur weer in Nederland

Metallica overigens nog wel mee geluisterd op Rock am Ring radio. Klonk eerlijk gezegd niet zo heel fantastisch. Veel te snel gespeeld en de zang van James Hetfield vind ik ook nooit echt geweldig. Onze vrienden waren ook niet echt onder de indruk. Prima, maar niet zo lijp als een heleboel mensen vinden.
Uiteindelijk een laatste Rock am Ring met redelijk wat hoogtepunten en wat kleine tegenvallers. Wel veel gezelligheid en de Crepes met marsepein zijn nog steeds fantastisch (vleesspies bij de Club stage was ook een aanrader

)
In ieder geval de laatste RaR op de Nurburgring en misschien ook wel de laatste voor ons. We weten nog niet of we mee verhuizen aangezien er zo veel herinneringen voor ons liggen. We zullen zien, want misschien denken we er volgend jaar wel weer heel anders over

Rock am Ring! Today! Tomorrow! Forever!
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"