Of gewoon welquote:Op woensdag 27 november 2013 11:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik wil een witte kerst !!!!
Maar die gaat er dit jaar niet komengok ik....
Dat wel ja.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja ik geloof daar niet in, zo ver weg noghaha
Goede banden, rijstijl aanpassen aan de omstandigheden en hopen dat er geen idioot op de weg is die denkt dat niet te hoeven en er zal niet zoveel mis gaanquote:Op woensdag 27 november 2013 11:24 schreef sararaats het volgende:
sneeuw is mooi maar levensgevaarlijk als je de baan op moet
Niet gek aangezien de zee dan op zijn koudst is en de zon niet bepaald aan kracht wintquote:Op woensdag 27 november 2013 11:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Als de dagen lengen wordt de winter strenger, hoorde ik ooit eens van iemand. Vaak is dat ook zo.toen het met kerst 11 graden was ofzo, werd het later alsnog behoorlijk koud. Moeten maar zien hoe het uitpakt, maar voorspelliggen van bijna een maand weg daar geloof ik niet in.
Geraak nog ingesneeuwdquote:Most of the territory of Bulgaria has been placed under codes orange and code yellow for (potentially) dangerous weather due to continuing wind and snow.
Code orange is declared over regions from the north-west and central north, from Vidin on to Veliko Tarnovo, as well as over Smolyan region in the south.
Snowfall there is expected to accumulate to 20-30 cm on Wednesday, with the north-easter wind strong at times, warned Bulgaria's National Institute of Meteorology and Hydrology.
Denk dat die koupiek dan ook een gevolg is van het sneeuwdek waar ze rekening mee houdenquote:Op woensdag 27 november 2013 10:52 schreef Momo... het volgende:
Die zelfde control laat 15 cm sneeuw vallen dan
Mooie platenquote:Op woensdag 27 november 2013 12:48 schreef INViCTuS het volgende:
Waarom zijn er vroegah hier geen bergen ontstaan? Echt ZOOO ontzettend zonde dat we die dingen hier niet hebben. Dan zou je ook ook deels een ander klimaat hebben.
Zermatt vanochtend:
[ afbeelding ]
Elders in Zwitserland:
[ afbeelding ]
Ander klimaat hoeft niet echt beter te zijn. Lagen die bergen ten oosten van Nederland dan had je nog meer regen en nog minder vaak warmte of koude gehadquote:Op woensdag 27 november 2013 12:48 schreef INViCTuS het volgende:
Waarom zijn er vroegah hier geen bergen ontstaan? Echt ZOOO ontzettend zonde dat we die dingen hier niet hebben. Dan zou je ook ook deels een ander klimaat hebben. Deze kwamen zojuist op twitter voorbij...
Zermatt vanochtend:
[ afbeelding ]
Elders in Zwitserland:
[ afbeelding ]
twitter:Alpenweerman twitterde op woensdag 27-11-2013 om 18:31:16Extreem: Ondertussen is het "kwik" van het MeteoMedia weerstation Funtensee de -30°C gepasseerd ! Op naar de -40°C ! http://t.co/wNjpnqXoLV reageer retweet
Zo'n temperaturen overdagquote:
Leuk voor een dagje. Moest toen om half 6 de deur uit (of iig een die dagen toen het zo koud was)quote:
Geen voorspelling, gewoon een kaartje om te laten zien dat de koude variant ook kan.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
0 graden, 's nachts, over een maand. Gewaagde voorspelling hoor
twitter:Alpenweerman twitterde op woensdag 27-11-2013 om 22:40:48ECMWF ensembles T850hPa Leeuwarden: vanaf 5-12 markant koudere (boven)luchten met toenemende kans op sneeuw ! http://t.co/ryjKBJBT9B reageer retweet
Afhankelijk van de definitie over 4 of 9 nachtjes.quote:
quote:De meteorologische winter is een verwarrend begrip, al is het oorspronkelijk bedoeld om het juist overzichtelijker te maken. Een veel gehoorde definitie van de meteorologische winter is die van de maanden december, januari en februari op het noordelijk halfrond. Als men het heeft over de gemiddelde wintertemperatuur, dan is die berekend aan de hand van deze periode.
Een andere, alternatieve definitie van de meteorologische winter is die van de gemiddelde luchttemperatuur op het noordelijk halfrond, respectievelijk het zuidelijke halfrond. Hiervoor neemt men de gemiddeld koudste dag van het jaar en trekt men respectievelijk anderhalve maand eraf en erbij om het begin en het eind van de winter te krijgen. De uitkomst hiervan bepaalt dat op 6 december de winter begint en op 6 maart eindigt.
wat is de link?quote:Op woensdag 27 november 2013 23:00 schreef Rica het volgende:
[..]
Afhankelijk van de definitie over 4 of 9 nachtjes.
[..]
Dat 't nog geen winter is, gok ikquote:
Laat de winter maar in januari beginnen en doorgaan tot ver in maart.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat 't nog geen winter is, gok ik
Had je de pups al gevonden?quote:Op woensdag 27 november 2013 13:16 schreef Dven het volgende:
Weer gigantisch aan het sneeuwen, kan het kasteel hier aan de overkant niet eens meer zien
Dat is de gewone winter, die begint op 21/22/23 december. Maar wij weten wel beter natuurlijk, de echte winter begint helaas eerder en eindigt gelukkig ook vroeger.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:34 schreef Rica het volgende:
Ja ik zag dat plaatje en bedacht me dat ik eigenlijk niet wist wanneer de meteorologische winter begint en had het even opgezocht en wilde deze nieuwe kennis met jullie delen.![]()
Heb altijd gedacht dat het samenviel met de winterzonnewende eik.
De astronomische en meteorologische winter lijken me betere namen dan gewone en echte winter.quote:Op donderdag 28 november 2013 00:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat is de gewone winter, die begint op 21/22/23 december. Maar wij weten wel beter natuurlijk, de echte winter begint helaas eerder en eindigt gelukkig ook vroeger.
Was expresquote:Op donderdag 28 november 2013 00:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
De astronomische en meteorologische winter lijken me betere namen dan gewone en echte winter.
nog geen teken van leven..quote:
Zolang de stroming over de Noordzee komt, dan kan dat flink wat buien opleveren. Het mooiste is als die gaan clusteren tot een Polar lowquote:Op donderdag 28 november 2013 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik lees elders zelfs berichten van mogelijk een week lang (dagelijks) sneeuw direct na Sinterklaas, dat zou wel eens leuke taferelen op kunnen gaan leveren
kom maar opquote:Op donderdag 28 november 2013 10:07 schreef aloa het volgende:
[..]
Zolang de stroming over de Noordzee komt, dan kan dat flink wat buien opleveren. Het mooiste is als die gaan clusteren tot een Polar low
Ha, die dag herinner ik me nog goed, wij zijn toen over Flevoland naar Enkhuizen gereden, midden op de dag -11 en een dik pak snil op de weilanden. Dikke pakken ijs langs de dijk, prachtig was dat.quote:
Was toen rond 9 uur aan het trainen in Amsterdam. Kraak en kraak helder en je moest met 4 lagen kleding hardlopen omdat het -19 was nog ongeveer. Echt bizar als je de warmte van het zweten niet voelt.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:16 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ha, die dag herinner ik me nog goed, wij zijn toen over Flevoland naar Enkhuizen gereden, midden op de dag -11 en een dik pak snil op de weilanden. Dikke pakken ijs langs de dijk, prachtig was dat.
We gingen die dag naar Bergen aan Zee, daar lag zelfs ijs op het strand herinner ik me.
[ afbeelding ]
Zicht vanaf dijk Lelystad-Enkhuizen 4-2-2012
Ik vind het prima als het deze winter tussen 15 december en 15 januari weer zo koud wordt met veel snil, maar daarna mag de temperatuur langzaam omhoog gaan zodat de lente weer eens gewoon in maart begint in plaats van half april, zoals dit jaar.
Ik heb al 3 dagen ijsblokken van voeten, dus die sneeuw gaat er komen!quote:
Inderdaad. Ziet er goed uit. Van mij mag er wel een beetje hierheenquote:Op donderdag 28 november 2013 11:10 schreef INViCTuS het volgende:
Dat is ook weer een vracht sneeuw voor de Alpen als dat uitkomt...
Echt een mooie fotoquote:Op donderdag 28 november 2013 11:35 schreef Greys het volgende:
Zou wel leuk zijn, sneeuw na Sinterklaas
Zat vorig jaar op 8 december in een hotel in Soestduinen met een prachtig pak sneeuw.
Dit jaar op 7 december naar hetzelfde hotel, zou wel awesome zijn als dat dan weer met sneeuw is
[ afbeelding ]
Ik durfde daar toen amper overheen met de Smart (quote:
Nice pic is een understatement.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:47 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Storm nadert Brisbane
Nice pic
Holy shitquote:Op donderdag 28 november 2013 21:47 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Storm nadert Brisbane
Nice pic
Wauw, is die helemaal echt, die foto?quote:Op donderdag 28 november 2013 21:47 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Storm nadert Brisbane
Nice pic
Dit zijn de restanten van ALESSIA?quote:Op donderdag 28 november 2013 21:47 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Storm nadert Brisbane
Nice pic
twitter:Alpenweerman twitterde op donderdag 28-11-2013 om 22:37:15Record sneeuw in de Italiaanse Abruzzen -Apennijnen. Lokaal viel er de afgelopen 48uur meer dan 100cm http://t.co/a0BoisPxUF reageer retweet
precies het word weer wat interessanter om de kaarten de bekijken , begin van de week was ik er even helemaal klaar mee , pluim oogt ook weer wat koelerquote:Op donderdag 28 november 2013 22:40 schreef INViCTuS het volgende:
Daarom meld ik dat er vaak ook bij, nemen met een korrel hagel...euh, zoutte ver maar wel leuk om naar te kijken...:P
Als dat hier valt ligt NL voor paar dagen platquote:Op donderdag 28 november 2013 22:41 schreef INViCTuS het volgende:
Elders doen ze het beter...[ afbeelding ]twitter:Alpenweerman twitterde op donderdag 28-11-2013 om 22:37:15Record sneeuw in de Italiaanse Abruzzen -Apennijnen. Lokaal viel er de afgelopen 48uur meer dan 100cm http://t.co/a0BoisPxUF reageer retweet
Ja de telegraaf wist het vorige week zeker ,maar wie wisten het nog meer zeker dan ?quote:Op donderdag 28 november 2013 23:49 schreef Lemans24 het volgende:
We zitten weer in het 'volgende week wordt het misschien kouder' stadium.
Net als drie weken geleden en twee weken geleden. Vorige week wisten we het zelfs zeker: volgende week wordt het kouder. En vandaag was het 10 graden
Weersverwachtingen voor een week vooruit, leuke fictie!
Ik weet het niet (zeker)...quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:04 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ja de telegraaf wist het vorige week zeker ,maar wie wisten het nog meer zeker dan ?
De Telegraaf..quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:04 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ja de telegraaf wist het vorige week zeker ,maar wie wisten het nog meer zeker dan ?
Die van Brisbane?quote:Op donderdag 28 november 2013 22:28 schreef INViCTuS het volgende:
Frutsel, van wie is die tweet?
[ afbeelding ]
Wauw!quote:Op donderdag 28 november 2013 21:47 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Storm nadert Brisbane
Nice pic
Trekt die niet langs of weg? Lijkt meer dat je tegen de achterkant van de bui aankijkt. Kan het mis hebben natuurlijk.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:47 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Storm nadert Brisbane
Nice pic
Het weer is toch bijna altijd onzeker en vaak pas heel kort voor tijd echt te zeggen wat het gaat worden?! Dat de kaarten beschikbaar zijn voor een langere tijd mag het wel vermeld worden. Vaak gebeurd dat echter wel met de verkeerde woorden en pikt bijvoorbeeld die aandachtskrant het bericht weer op. De afgelopen 2 runs lag het namelijk wederom in lijn der verwachting dat het flink kouder zou kunnen wordenquote:Op donderdag 28 november 2013 23:49 schreef Lemans24 het volgende:
We zitten weer in het 'volgende week wordt het misschien kouder' stadium.
Net als drie weken geleden en twee weken geleden. Vorige week wisten we het zelfs zeker: volgende week wordt het kouder. En vandaag was het 10 graden
Weersverwachtingen voor een week vooruit, leuke fictie!
Als je met Het Noorden van Nederland 'helemaal tot en met Brabant' bedoelt, heb je gelijk!quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:45 schreef Djeez het volgende:
Wat een regen zeg! Het Noorden van Nederland krijgt weer eens de volle laag
Wow!!quote:Op donderdag 28 november 2013 21:47 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Storm nadert Brisbane
Nice pic
Ja de volgende morgen waren ze nog niet opgelost en ging feiloos over in de ochtendspits.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:36 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
29 november 2010: langste avondspits ooit
In de stad is de kans 0, in de bergen 100%.quote:Op zaterdag 30 november 2013 00:01 schreef Ajaxfan het volgende:
Hoe groot is de kans dat ik ingesneeuwd raak als ik van 10 - 12 december in Milaan zit?
Eerst was het sneeuw, nu is het storm. Sneeuwstorm?quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:46 schreef aloa het volgende:
Volgende week weer (zware)storm?
[ afbeelding ]
Storm komt nu op donderdag. Daarna sneeuwquote:Op zaterdag 30 november 2013 01:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Eerst was het sneeuw, nu is het storm. Sneeuwstorm?
Scandinavië heeft trouwens al weken af en aan storm, las ik op weer.nl
Stuur maar door naar de telegraafquote:Op zaterdag 30 november 2013 11:47 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat we die echte winter wel kunnen vergeten![]()
(Roep ook maar wat hoor, deze zag ik net op FB voorbij komen)
[ afbeelding ]
De echte winter(kou) begint bijna altijd in Januari/februari, kijk b.v. naar de Elfstedentocht die is 1 keer in december geweest.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:47 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:47 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Waar was dat? Wij hoorden gisterenavond rond die tijd ook een klap en konden niet plaatsen wat het was. (Was in Noord-Limburg).quote:
Zeelandquote:Op zaterdag 30 november 2013 16:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waar was dat? Wij hoorden gisterenavond rond die tijd ook een klap en konden niet plaatsen wat het was. (Was in Noord-Limburg).
Wat betekenen die donkere lijnen?quote:Op zaterdag 30 november 2013 08:42 schreef aloa het volgende:
[..]
Storm komt nu op donderdag. Daarna sneeuw
[ afbeelding ]
Vorstgrens in meters boven zeeniveauquote:Op zaterdag 30 november 2013 21:42 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Wat betekenen die donkere lijnen?
(Van Zeeland naar Duitsland)
Dat is dan wel weer eens boeiend.quote:Op zaterdag 30 november 2013 21:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iets kouder en we krijgen een sneeuwstorm.
Het OV + de snelwegen gaan echt genieten worden dus...quote:
Nu nog een beetje regen in het stroomgebied van de Rijn en de chaos is compleet.quote:Op zaterdag 30 november 2013 23:21 schreef aloa het volgende:
Het is op 3 december wel nieuwe maan. Springtij is altijd 2 dagen na volle/nieuwe maan. Kan dus voor extra hoog water gaan zorgen. Vooral omdat het een noordwesten storm gaat worden.
Je ziet wel dinsdag 10 graden...maar het klopt niet.quote:Op zaterdag 30 november 2013 23:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
dinsdag tien graden, zie ik. Niet dat dat klopt, maar goed.
April is wel héél laat.
niet dat het gaat uitkomen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 23:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Je ziet wel dinsdag 10 graden...maar het klopt niet.
Lekker duidelijk.
quote:Op zondag 1 december 2013 00:11 schreef Lemans24 het volgende:
Klokslag 1 december gaat de sneeuw aan op FOK...
snel weer uitzetten!
Nee, het is aankomende week al een stuk kouder dan vorige week en daarna blijft het gelijk. Meer kou lijkt er idd niet in te zitten.quote:Op zondag 1 december 2013 11:02 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[ afbeelding ]
De kou wordt uitgesteld?
Ik bedoel dat er bij eerdere pluimen veel koudere temperaturen voor a.s. donderdag en vrijdag werden weergegeven.quote:Op zondag 1 december 2013 11:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, het is aankomende week al een stuk kouder dan vorige week en daarna blijft het gelijk. Meer kou lijkt er idd niet in te zitten.
Die 0,2% kans op -18
50 scenario's, 2% kans dus zelfs.quote:
Ook 2% kans op14 gradenquote:Op zondag 1 december 2013 11:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, het is aankomende week al een stuk kouder dan vorige week en daarna blijft het gelijk. Meer kou lijkt er idd niet in te zitten.
Die 0,2% kans op -18
Gewaagd.quote:Op zondag 1 december 2013 12:41 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik durf erop te gokken dat de temperatuur dan tussen de -18 en 14 graden ligt.
Niet echt, hoe verder je komt hoe onbetrouwbaarder elke run wordt. In een echte pluim zou elke scenario na een paar dagen weer moeten worden onderverdeeld in 50 nieuwe.quote:
En dat blauwgroene (regen)gedeelte ligt weer precies over Venloquote:
Maar de storm staat in die grafieken voor donderdag en de sneeuw pas evt later, niet donderdag iig, toch?quote:Op zaterdag 30 november 2013 23:22 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Het OV + de snelwegen gaan echt genieten worden dus...
Zie je goed.quote:Op zondag 1 december 2013 13:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar de storm staat in die grafieken voor donderdag en de sneeuw pas evt later, niet donderdag iig, toch?Of lees ik ze nou weer helemaal verkeerd?
Voor vrijdag is ook een kaartje. Maar het zijn vooralsnog berekeningen.quote:Op zondag 1 december 2013 13:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar de storm staat in die grafieken voor donderdag en de sneeuw pas evt later, niet donderdag iig, toch?Of lees ik ze nou weer helemaal verkeerd?
Maar daar staat geen storm op, toch? Alleen de neerslag?quote:Op zondag 1 december 2013 13:21 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Voor vrijdag is ook een kaartje. Maar het zijn vooralsnog berekeningen.
Wat er komem gaat zien we dan wel
[ afbeelding ]
Ik zag deze post:quote:Op zondag 1 december 2013 13:28 schreef -CRASH- het volgende:
Storm
Ik zie voor donderdag Bft4 staan
Daar ging het over storm en sneeuw.quote:
Hier is het een moderne, regenachtige zondag.quote:Op zondag 1 december 2013 13:34 schreef Djeez het volgende:
Het is weer eens een ouderwetse, regenachtige zondag
Hier een moderne, niet-regenachtige maar wel redelijk bewolkte zondag.quote:Op zondag 1 december 2013 13:35 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Hier is het een moderne, regenachtige zondag.
Toch de hele morgen volop zon gehad.quote:Op zondag 1 december 2013 13:34 schreef Djeez het volgende:
Het is weer eens een ouderwetse, regenachtige zondag
Waar zie je dat dan?quote:Op zondag 1 december 2013 13:28 schreef -CRASH- het volgende:
Storm
Ik zie voor donderdag Bft4 staan
weerplazaquote:Op zondag 1 december 2013 14:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Waar zie je dat dan?
Donderdag aan de kust storm en vrijdag stormachtig met sneeuw.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je weet dat het computer berekeningen zijnquote:Op zondag 1 december 2013 14:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Alsof ze nu al weten dat het vrijdag gaat sneeuwen.....
Ik weet het, maar ik doel er meer op dat mensen hier al net doen of je vrijdag beter thuis kunt blijven en alles af kunt zeggen omdat je anders enorm vast komt te zitten.quote:Op zondag 1 december 2013 14:53 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Je weet dat het computer berekeningen zijn
en dat het afwachten is wat er uitkomt
Dat is Nederland... van een mug een olifant makenquote:Op zondag 1 december 2013 14:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik doel er meer op dat mensen hier al net doen of je vrijdag beter thuis kunt blijven en alles af kunt zeggen omdat je anders enorm vast komt te zitten.
Dat is waar.quote:Op zondag 1 december 2013 14:53 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Je weet dat het computer berekeningen zijn
en dat het afwachten is wat er uitkomt
Kans is vrij groot...vrijdag is niet heel ver weg meer.quote:Op zondag 1 december 2013 14:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Alsof ze nu al weten dat het vrijdag gaat sneeuwen.....
quote:Op zondag 1 december 2013 14:56 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat is Nederland... van een mug een olifant maken
bron http://www.telegraaf.nl/b(...)uw_en_ijswind__.htmlquote:Sneeuw en ijswind eind deze week
ZEIST -
Vandaag kondigt het begin van de meteorologische winter zichzelf direct goed aan. Volgens de meteorologen van weeronline.nl wordt het vanaf halverwege deze week flink kouder en neemt de kans op sneeuw die blijft liggen toe.
Of er zoveel sneeuw gaat vallen, is nog niet bekend. Foto: onbekend
Tot woensdag hebben we te maken met rustig en droog weer met op dinsdag kans flinke mist. De dagen daarna weet bijzonder koude lucht ons land te bereiken. Donderdag is het overdag naar verwachting nog meest droog met soms zon. In de nachten vriest het enkele graden. De wind trekt aan en vrijdag staat er een stevige noordwestenwind en trekken winterse buien over het land.
De polaire lucht en een noordwestelijke aanvoerroute maakt op vrijdag en zaterdag de weg vrij om de eerste sneeuwlaagjes van deze winter te vormen. Op sommige plaatsen kan enkele centimeters sneeuw vallen. De kans op een witte Sinterklaas lijkt vooralsnog klein. De [b]noordwestelijke ijswind [b/]zorgt ervoor dat we zeker weten dat we aan de winter zijn begonnen.
In de loop van volgend weekend neemt de buiigheid af en komt de atmosfeer weer tot bedaren. Deze herfst is er her en der al wat natte sneeuw gevallen maar lang zorgde dit niet voor een witte wereld. Vorig jaar beleefden we een winter met veel sneeuw. Regelmatig kwam het tot overlast voor het weg- en treinverkeer door flinke sneeuwbuien.
De meteorologische winter duurt van 1 december tot 1 maart.
vooral zo latenquote:Op zondag 1 december 2013 12:58 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
En dat blauwgroene (regen)gedeelte ligt weer precies over Venlo
en dan maakt de telegraaf er een wolharige mammoet vanquote:Op zondag 1 december 2013 14:56 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat is Nederland... van een mug een olifant maken
Nein... nein... nein...quote:
Wanneer sterft de telegraaf uitquote:Op zondag 1 december 2013 15:12 schreef Klonk het volgende:
[..]
en dan maakt de telegraaf er een wolharige mammoet van
De ijspegels vliegen je om de orenquote:Op zondag 1 december 2013 14:59 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
[..]
bron http://www.telegraaf.nl/b(...)uw_en_ijswind__.html
ijswind
Beter dan in je oren.quote:Op zondag 1 december 2013 15:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De ijspegels vliegen je om de oren
Waarschijnlijk nooit helaas.quote:Op zondag 1 december 2013 15:15 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Nein... nein... nein...
[..]
Wanneer sterft de telegraaf uit
is ook terug te zien in de pluimquote:Op zondag 1 december 2013 21:24 schreef aloa het volgende:
Europees model komt ook met storm komende donderdag.
[ afbeelding ]
IJswind?! heb ik ook wel eens als ik een wind laat als ik een kilo pepermunt op heb.quote:Op zondag 1 december 2013 14:59 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
[..]
bron http://www.telegraaf.nl/b(...)uw_en_ijswind__.html
ijswind
Dan heb je ijswater denk ik...quote:Op zondag 1 december 2013 21:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
IJswind?! heb ik ook wel eens als ik een wind laat als ik een kilo pepermunt op heb.
Heb je ooit een natte ijswind gelaten? Dan hangen er gelijk ijspegels aan je reet.quote:Op zondag 1 december 2013 21:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
IJswind?! heb ik ook wel eens als ik een wind laat als ik een kilo pepermunt op heb.
ik betreur mn reactie nu alquote:Op zondag 1 december 2013 21:44 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Heb je ooit een natte ijswind gelaten? Dan hangen er gelijk ijspegels aan je reet.
En dat is dan de Bilt. Windkracht 6 a 7...aan de kust volle storm kracht 9 of hoger.quote:Op zondag 1 december 2013 21:40 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
is ook terug te zien in de pluim
[ afbeelding ]
Toen ik in het buitenland wasquote:Op zondag 1 december 2013 22:47 schreef Felagund het volgende:
28-06-2011 kan ik mij nog wel herinneren.
springtij is donderdag. Kan goed hoog water worden.quote:Op zondag 1 december 2013 22:57 schreef INViCTuS het volgende:
Doe maar dik veel sneeuw vrijdag en zaterdag
Donderdag/vrijdag is er ook springtij toch?
Het gaat toch om het verschil met gemiddeld tij?quote:Op zondag 1 december 2013 23:54 schreef Kowloon het volgende:
Springtij zorgt niet voor heel veel extra opzet hoor volgens mij. Ten opzichte van doodtij of gemiddeld tij natuurlijk wel, maar in de vier dagen rondom springtij is dat ook al wel het geval.
Noordwestelijke ijswind ook nog wel. Over die Noordzee van elf graden, ijzig hoor!quote:Op zondag 1 december 2013 21:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat is wat hier ook gebeurt hoor.quote:Op zondag 1 december 2013 21:42 schreef DemonRage het volgende:
• wishcasting - Wat ze o.a. op weerwoord.be veel doen, fappen op een van de tig runs die hun het beste uitkomt: zoals winterliefhebbers die helemaal happy worden als één zo'n lijntje in de pluim onder de 0°C-lijn blijft.
als het ff kanquote:Op zondag 1 december 2013 23:01 schreef INViCTuS het volgende:
Gooi er maar weer een windkracht 10/11 overheen danvervolgens gaat de regen s'avonds in het Oosten dan in sneeuw over en vrijdag de hele dag sneeuwbuien
Het is nu nog natte vinger werk maar je ziet wel een vaste lijn in alle modellen. De vraag is wel alleen hoe zwaar het natuurlijk word.quote:Op maandag 2 december 2013 00:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat is wat hier ook gebeurt hoor.
Inderdaad een beetje irritant
EC en GFS laten het al dagen zien. Kans wordt steeds groter dat het ook gaat uitkomen.quote:Op maandag 2 december 2013 07:45 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Het is nu nog natte vinger werk maar je ziet wel een vaste lijn in alle modellen. De vraag is wel alleen hoe zwaar het natuurlijk word.
De nieuwe pluim is echter compleet omgedraaid.quote:Op maandag 2 december 2013 08:13 schreef aloa het volgende:
[..]
EC en GFS laten het al dagen zien. Kans wordt steeds groter dat het ook gaat uitkomen.
quote:Op maandag 2 december 2013 10:08 schreef INViCTuS het volgende:
Donderdag (zware) storm aan de noordwestkust? In de nieuwe berekeningen van het ECMWF windstoten van gemiddeld 122 km/h (34 m/s).
[ afbeelding ]
Genot.quote:Op maandag 2 december 2013 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De nieuwe pluim is echter compleet omgedraaid.
[ afbeelding ]
Vanaf donderdag ochtend neemt de wind toe, ik verwacht zelf dat het hoogtepunt in de avond valt.quote:Op maandag 2 december 2013 12:26 schreef RiKe het volgende:
Die storm waar jullie het over hebben, kan iemand een inschatting maken of die overdag of 's avonds/'s nachts komt?
Inderdaad doe maar wat zuidelijker, NW11bft wil ik mee makenquote:Op maandag 2 december 2013 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Het zwaartepunt ligt nog te noordelijk, hopelijk iets zuidelijker
Hier (Twenterand) ook. Zonnig, praktisch windstil, eigenlijk prima te doen buitenquote:
En over minder dan drie weken gaan de dagen al weer lengen!quote:Op maandag 2 december 2013 11:25 schreef INViCTuS het volgende:
Over 3 maand - 1 dag begint de meteorologische lente
Volgens sommige radarbeelden zelfs sneeuw boven de Noordzee, maar of dat doorgaat als het aan land komt heb ik geen idee van.quote:Op maandag 2 december 2013 14:27 schreef fotostarter het volgende:
Prachtig weer vandaag. Zacht windje, veel zon. Zeer aangenaam
Donderdag winderig en vrijdag sneeuw?
En dat heb ik liever. 16:30 al donker is niks.quote:Op maandag 2 december 2013 13:04 schreef Gwywen het volgende:
[..]
En over minder dan drie weken gaan de dagen al weer lengen!
Oei, NW11 met springtij.quote:Op maandag 2 december 2013 12:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vanaf donderdag ochtend neemt de wind toe, ik verwacht zelf dat het hoogtepunt in de avond valt.
[..]
Inderdaad doe maar wat zuidelijker, NW11bft wil ik mee maken
Waardeloos hè. Het zou niet donker mogen worden vóór het avondeten.quote:Op maandag 2 december 2013 17:21 schreef WEST het volgende:
[..]
En dat heb ik liever. 16:30 al donker is niks.
Nog even naar 16:27 (De Bilt) op 12 december en dan worden de avonden alweer langer!quote:Op maandag 2 december 2013 17:21 schreef WEST het volgende:
[..]
En dat heb ik liever. 16:30 al donker is niks.
Laatst met windstoten van 100km/u geland; echt geen pretje.quote:Op maandag 2 december 2013 17:41 schreef Blik het volgende:
Hoop niet op storm voor donderdag, 's avonds land ik op Schiphol...
Ah das niet eens meer zo langquote:Op maandag 2 december 2013 17:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nog even naar 16:27 (De Bilt) op 12 december en dan worden de avonden alweer langer!
Omdat jullie met 16 jaar al alcohol mogen. Je kunt niet alles hebben hè.quote:Op maandag 2 december 2013 18:21 schreef sonnyspek het volgende:
Waarom krijgen wij in Katwijk wel wind, maar geen sneeuw?![]()
Ja dat is waar. Straks een biertje met sneeuw erbij, wat wil je nog meer!quote:Op maandag 2 december 2013 18:25 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Omdat jullie met 16 jaar al alcohol mogen. Je kunt niet alles hebben hè.
Maaruh, dit plaatje. Dat wil toch niet zeggen dat er zaterdagochtend 10 cm sneeuw in het oosten ligt? Die sneeuw smelt toch snel weer weg, gezien de temperaturen?quote:
quote:Op maandag 2 december 2013 18:25 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Omdat jullie met 16 jaar al alcohol mogen. Je kunt niet alles hebben hè.
Ik hoop dat het er dan nog wel ligtquote:Op maandag 2 december 2013 18:49 schreef MaLo het volgende:
[..]
Maaruh, dit plaatje. Dat wil toch niet zeggen dat er zaterdagochtend 10 cm sneeuw in het oosten ligt? Die sneeuw smelt toch snel weer weg, gezien de temperaturen?
Trailschoenen zijn niet waterdicht toch?quote:Op maandag 2 december 2013 19:29 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik hoop dat het er dan nog wel ligtKan ik tijdens een hardloopwedstrijd lekker door de sneeuw ploegen met mijn nieuwe trailschoenen
Ook wel benieuwd naar... aangezien ik van vrijdag op zaterdag een wampex ga lopen in Friesland...quote:Op maandag 2 december 2013 18:49 schreef MaLo het volgende:
[..]
Maaruh, dit plaatje. Dat wil toch niet zeggen dat er zaterdagochtend 10 cm sneeuw in het oosten ligt? Die sneeuw smelt toch snel weer weg, gezien de temperaturen?
Kan wel. Mijne niet. Die voeren dan weer snel water af.quote:Op maandag 2 december 2013 19:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Trailschoenen zijn niet waterdicht toch?
De temperaturen lijken deze week ruim boven 0 te blijven. Zal dus wel meevallen met de gladheid.quote:Op maandag 2 december 2013 21:43 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
de pluim, gaat de goede kant op
Mompelt iets over wishcasting.quote:Op maandag 2 december 2013 21:55 schreef Lemans24 het volgende:
Precies, weer een gevalletje van "volgende week wordt het kouder".
Wéér.
Inderdaad. En zo gaat het al een week of zes.quote:Op maandag 2 december 2013 22:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mompelt iets over wishcasting.
ik kijk liever eerst naar donderdag en evt vrijdag , morgen word het trouwes wel frisquote:Op maandag 2 december 2013 21:55 schreef Lemans24 het volgende:
Precies, weer een gevalletje van "volgende week wordt het kouder".
Wéér.
Dat hoort wmb bij de charme van dit topicquote:Op maandag 2 december 2013 22:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mompelt iets over wishcasting.
quote:Op maandag 2 december 2013 22:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik hoop op een lekkere kwakkelwinter, waarbij het kwik niet onder de 5 graden komt overdag.
En dat is zeker waar!quote:Op maandag 2 december 2013 22:12 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat hoort wmb bij de charme van dit topic
Ik ookquote:Op maandag 2 december 2013 22:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik hoop op een lekkere kwakkelwinter, waarbij het kwik niet onder de 5 graden komt overdag.
Ok ook!quote:Op maandag 2 december 2013 22:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat lijkt er meer opquote:Op maandag 2 december 2013 22:55 schreef michiel_merk het volgende:
Nieuwe uitdraai gfs voor Donderdag
[ afbeelding ]
Iets meer richting Randstad en het kan genieten worden.quote:Op maandag 2 december 2013 22:55 schreef michiel_merk het volgende:
Nieuwe uitdraai gfs voor Donderdag
[ afbeelding ]
Ik nietquote:Op maandag 2 december 2013 22:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Of zo'n winter waar van die met warme lucht gevulde lagedrukgebieden langs komen, waarbij de temperatuur oploopt tot rond 14°C en waar ook onweer bij kan voorkomen.quote:Op maandag 2 december 2013 22:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Oewww, dat zou echt de ideale winter zijn. Wanneer was die hier voor het laatst?quote:Op maandag 2 december 2013 23:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Of zo'n winter waar van die met warme lucht gevulde lagedrukgebieden langs komen, waarbij de temperatuur oploopt tot rond 14°C en waar ook onweer bij kan voorkomen.
Polar low'squote:Op maandag 2 december 2013 23:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Of zo'n winter waar van die met warme lucht gevulde lagedrukgebieden langs komen, waarbij de temperatuur oploopt tot rond 14°C en waar ook onweer bij kan voorkomen.
Aan de andere kant... polar lows kunnen ook erg leuk zijn.
Kan zwarte piet er ze zo weer opleggen :-Pquote:Op maandag 2 december 2013 23:12 schreef aloa het volgende:
Donderdag storm!! De dakpannen liggen er net weer op...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Denk die 11bft maar niet weg hoor want zit wel heel dicht bij ons..ik laat me graag verrassenquote:
Dat is nog eens een linke combinatie, zo was het toch ook in '53? Alleen kracht 11 toen meen ik.quote:
In Utrecht is windkracht 8 ook al heel wat. Op zee windkracht 11 is wel flink ja.quote:Op maandag 2 december 2013 23:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat jullie maar mogen genieten van de storm. Hier in Arnhem komt het vaak niet verder dan wat woei, al was het de vorige keer wel een stevige woei.
Het is standaard zo dat hun geen 9bft in de voorspelling zetten omdat er nog van alles kan gebeuren. Pas 24h van te voren gooien ze die erin en daarom zie je vrijwel overal een 7bft staan.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:19 schreef Greys het volgende:
Ik zie op al die standaard weersites helemaal geen storm voor donderdag, ook niet bij IJmuiden of Den Helder ofzo...
5-7 bft, dat is toch niet extreem?
weer.nl enzo, of zit dat er standaard enorm naast?
natte sneeuw misschien eind van de middag.quote:Op dinsdag 3 december 2013 08:01 schreef jajablahblah het volgende:
Hebben we nou donderdag ook al kans op sneeuw?
Oh, dan hoeven we niet met de 4x4 naar Zuid-Hollandquote:Op dinsdag 3 december 2013 08:03 schreef aloa het volgende:
[..]
natte sneeuw misschien eind van de middag.
In de avond/nacht kan het overgaan in droge sneeuw. In combinatie met die wind kan sneeuw zeer hinderlijk zijn voor het verkeer.quote:Op dinsdag 3 december 2013 08:14 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Oh, dan hoeven we niet met de 4x4 naar Zuid-Holland
In de Peel is het trouwens prachtig helder weer, wat best uitzonderlijk is, want we hebben hier ontzettend vaak mist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |