Die vond ik ook vreemd inderdaad. Solidariteit kan je niet verplichten want geforceerde solidariteit bestaat volgens mij gewoon niet.quote:Op maandag 25 november 2013 16:05 schreef Igen het volgende:
In die andere test zitten ook wel gekke stellingen:
"Solidarity has to be an obligation for all citizens." - in de zin van dat de overheid moet ingrijpen, of dat het een morele verplichting is? Dat maakt nogal een verschil.
Bij de PvdA denken ze daar toch heel anders over.quote:Op maandag 25 november 2013 16:11 schreef jogy het volgende:
[..]
Die vond ik ook vreemd inderdaad. Solidariteit kan je niet verplichten want geforceerde solidariteit bestaat volgens mij gewoon niet.
Mensen willen vrijheid, leiders willen het beperken. Gemiddelde stompzinnigheid van de keizers laat ze er mee weg komen.quote:Op maandag 25 november 2013 16:28 schreef Igen het volgende:
Ik kom ook linksonder uit.
Hmm. Als eigenlijk iedereen links-onder zit, of een enkeling rechtsonder, en ondertussen plaatst die site alle westerse regeringsleiders rechtsboven, dan klopt er toch ergens iets niet.
Niet de gemiddelde stompzinnigheid maar de genialiteit van het systeem. Mensen stemmen altijd om een ander te beperken en financieel 'aan te pakken' Ze staan er niet bij stil dat een ander jouw rechten wegstemt. Niemand kiest vrijwillig voor dwang.quote:Op maandag 25 november 2013 16:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mensen willen vrijheid, leiders willen het beperken. Gemiddelde stompzinnigheid van de keizers laat ze er mee weg komen.
Dronebama is hierin een mooi voorbeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.a man convinced against his will is of the same opinion still
quote:Op maandag 25 november 2013 16:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niet de gemiddelde stompzinnigheid maar de genialiteit van het systeem. Mensen stemmen altijd om een ander te beperken en financieel 'aan te pakken' Ze staan er niet bij stil dat een ander jouw rechten wegstemt. Niemand kiest vrijwillig voor dwang.Mjah, het werkt 2 kanten op. Als mensen geloven in Keynes en de multiplier effect noem ik ze gewoon dom.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wanneer ze gaan stemmen niet eens partijprogramma's lezen. Heb vaak genoeg standpunten verdedigd tegen mensen waarvan ik wist dat ze er tegen waren. Om uiteindelijk te vertellen dat hun kandidaat er voor is.
Interessant - ik zou een Libertarier zijn, zonder dat ik in het Libertarisme geloof. Ik zit toch echt meer in de conservatieve hoek. Zal wel wat met de vraagstelling te maken hebben.quote:Op maandag 25 november 2013 16:43 schreef Prutzenberg het volgende:
Stukje duiding:
[ afbeelding ]
Prutzenberg mag zichzelf sociaal libertariër noemen.
Geen een kiezer is geïnteresseerd in Keynes. De enige vraag die ze zich stellen is wat wordt ik er beter van.quote:Op maandag 25 november 2013 16:47 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mjah, het werkt 2 kanten op. Als mensen geloven in Keynes en de multiplier effect noem ik ze gewoon dom.
En wanneer ze gaan stemmen niet eens partijprogramma's lezen. Heb vaak genoeg standpunten verdedigd tegen mensen waarvan ik wist dat ze er tegen waren. Om uiteindelijk te vertellen dat hun kandidaat er voor is.
Voor zichzelf kiest iedereen voor vrijheid dus zo gek is die uitkomst niet.quote:Op maandag 25 november 2013 16:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Interessant - ik zou een Libertarier zijn, zonder dat ik in het Libertarisme geloof. Ik zit toch echt meer in de conservatieve hoek. Zal wel wat met de vraagstelling te maken hebben.
Dan moeten ze er ff een woordenboek bij pakken en elkaar ermee om de oren slaan. Je kan heus wel mensen verplichten om bepaalde zaken toe te laten maar dat maakt het geen solidariteit.quote:Op maandag 25 november 2013 16:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Bij de PvdA denken ze daar toch heel anders over.
Of je beseft jezelf gewoon dat je prima conservatief kan zijn. Zonder je eigen normen hierin op te willen dringen aan anderen.quote:Op maandag 25 november 2013 16:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Interessant - ik zou een Libertarier zijn, zonder dat ik in het Libertarisme geloof. Ik zit toch echt meer in de conservatieve hoek. Zal wel wat met de vraagstelling te maken hebben.
Hallo, mede-progressieveling.quote:Op maandag 25 november 2013 17:58 schreef remlof het volgende:
Economic Left/Right: -7.50
Social Libertarian/Authoritarian: -5.90
[ afbeelding ]
Hoppa.
Ja, we willen het liefst allemaal regenboog schaapjes, hartjes en fluffy unicorns in onze achtertuin. Helaas weet een ieder die veel verantwoordelijkheid draagt en vaak moet neerkijken op initiatief en innovatief loze lui dat dit een utopie is.quote:Op maandag 25 november 2013 18:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hallo, mede-progressieveling.
Hehehehehe.quote:Op maandag 25 november 2013 19:09 schreef remlof het volgende:
Ik heb 'm ook even voor von_Preussen ingevuld:
[ afbeelding ]
Ha, mooi man. Eens kijken.quote:Op maandag 25 november 2013 22:38 schreef Igen het volgende:
Heb trouwens ook zelf eens wat zitten knoeien met PHP:
http://www.irespa.eu/fok/quiz.html
Wat vinden jullie van het idee?
quote:Op maandag 25 november 2013 22:38 schreef Igen het volgende:
Leuke vragenquote:Op maandag 25 november 2013 22:38 schreef Igen het volgende:
Toch zijn deze vragen minstens zo gekleurd. Ik kon hier juist eerder minder goed antwoorden op geven omdat ik vaak met alle drie de opties het niet zo eens was.quote:Op dinsdag 26 november 2013 09:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik kan me beter in deze vragen vinden, dan in de vragen uit de OP.
[ afbeelding ]
Dat dus, tussen de regels door kan ik de voorkeur van de schrijver wel enigszins ontledenquote:Op dinsdag 26 november 2013 09:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch zijn deze vragen minstens zo gekleurd. Ik kon hier juist eerder minder goed antwoorden op geven omdat ik vaak met alle drie de opties het niet zo eens was.
Haha, daarvoor was tussen de regels door lezen al niet eens echt meer nodigquote:Op dinsdag 26 november 2013 09:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat dus, tussen de regels door kan ik de voorkeur van de schrijver wel enigszins ontleden.
Zit wel wat in, maar bij de OP lag het er wat dikker boven op. Althans, vanuit mijn perspectief.quote:Op dinsdag 26 november 2013 09:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat dus, tussen de regels door kan ik de voorkeur van de schrijver wel enigszins ontleden.
Het is natuurlijk niet makkelijk om andermans idee, waar je het niet mee eens bent, net zo overtuigend en positief te formuleren als je eigen standpunt.quote:Op dinsdag 26 november 2013 09:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Haha, daarvoor was tussen de regels door lezen al niet eens echt meer nodig. Elke keer was de optie van de schrijver het meest positief geformuleerd had ik het idee.
Maar wel een leuk initiatief
Wat een slechte vraagstellingquote:Op maandag 25 november 2013 22:38 schreef Igen het volgende:
En toch invullen en het resultaat posten hè.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een slechte vraagstelling![]()
Maar dit kwam eruit
[ afbeelding ]
(Edit: En de vraag over softdrugsbeleid, maar daar kan ik niet de precieze aantallen reconstrueren)quote:Tweetalige middelbare scholen:
- Zijn vaak elitescholen waar minderbedeelden vaak praktisch gezien geen toegang toe hebben
- Zijn een bedreiging voor de maatschappelijke status van de Nederlandse taal
- Bevorderen de kansen voor de maatschappij als geheel als het gaat om internationale handel en wetenschap
(En bij de vragen over bankiers en over zeggen wat je denkt is het ook bijna 50-50)quote:Werken:
- Werken is een kans die je kan grijpen als je wil
- Werken is een plicht, je moet je steentje bijdragen aan de maatschappij
- Werken is een recht en de overheid moet zorgen voor voldoende werkgelegenheid
Ik koos voor antwoord 1 en antwoord 3.quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:32 schreef Igen het volgende:
Ik heb nou ook eens de resultaten per vraag bekeken.
Dit is bij uitstek de vraag waar bijna iedereen hetzelfde antwoord kiest:
[..]
(Edit: En de vraag over softdrugsbeleid, maar daar kan ik niet de precieze aantallen reconstrueren)
Deze vraag wordt juist het meest gemiddeld geantwoord:
[..]
(En bij de vragen over bankiers en over zeggen wat je denkt is het ook bijna 50-50)
Had ik persoonlijk niet verwacht!
Waren er naar minder zoals jij.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:17 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Trots! Helaas ben ik een roepende in de woestijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |