Van mij hoeft hij niet tegen het Libanese leger te vechten, maar alleen tegen Hizbollat.quote:Op maandag 25 november 2013 21:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, ook tegen de honden in het Libanese leger die ze afgeslacht hebben?
En uit welke grot komt hij nu weer kruipen? Nooit van Al-assir gehoord ten tijde van de Israëlische bezetting van Libanon, of andere aanvallen door Israël.
Goed nieuws dus.quote:Op dinsdag 26 november 2013 02:08 schreef Intellectueel het volgende:
NOS meldt dat er weer een Nederlandse Jihadist is omgekomen Syrië.
De bedenker van het Salafisme was een Koerd (Ibn-Taymiyya). Dus er zijn wel redelijk veel Koerdische slafisten. Alleen ik ben er geeneen. Ik ben wel een Soenniet.quote:Op maandag 25 november 2013 21:45 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Voor iemand die geen Salafi is sla je wel opmerkelijk veel Salafistische propagandataal uit. Ik begrijp überhaupt niet hoe een Koerd zich kan verenigingen met dit soort onderontwikkelde figuren in het Midden Oosten. Laat me raden, jij bent Soennitisch en geen Fayli? Soennisme staat gewoon aan de basis van de meeste veiligheid-gerelateerde problemen in het Midden Oosten. Salafisme, Wahhabisme, etc. zijn allen vertakkingen van het non-pragmatische ideologie dat Soennisme heet. Wat dat betreft is het Sjiisme veel pragmatischer, spiritueler en gematigder.
Topartikel. Neutraal, hoor, wederhoor. En dat nog wel van een eerder pro-rebellenkrant. De stemming is ook goed beschreven. Mensen zijn de opstand zat, maar toch hebben veel achtergebleven jongemannen hun vingers verbrand in de afgelopen jaren. Bedenk wel, dat zeker 65% van de Aleppijnen zich in regeringsgebied bevond of daarnaartoe is gevlucht sinds 2012.... De rebellenzones zijn grotendeels ontvolkt of nog zeer dun bevolkt, behalve vroegingenomen wijken als Shaar......quote:Op dinsdag 26 november 2013 01:00 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
http://www.al-monitor.com(...)bels-isis-syria.html
Dat laatste ben ik het dus absoluut niet mee eens. Ik verafschuw beide extremistische kampen, maar als ik vandaag de keuze krijg om in Iran of Zuid-Libanon op te groeien, of midden in Waziristan, dan is de keuze voor mij snel gemaakt.quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:31 schreef Baklava95 het volgende:
Geloof me maar, radicale sjiieten zijn even erg en soms zelfs erger als salafi-terroristen.
Jongen, je bent nog jong en onbelezen. Maar blijf jij nu maar bij je held Erdogan en Turks Koerdestan in woest Oost-Anatolië.quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:26 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Van mij hoeft hij niet tegen het Libanese leger te vechten, maar alleen tegen Hizbollat.
Hij kan toch ook tegen Israël vechten als hij Hizbollat heeft verslagen.
Hij s ook fel anti-Israël.
Exact. "Extremistische" sjiieten leven gewoon samen met Christenen. Natuurlijk vind ik persoonlijk die ayatollahs in Iran niet zoveel. Maar veel liever hen dan takfiri-salafisten of wahabeesten-imams.quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:39 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik het dus absoluut niet mee eens. Ik verafschuw beide extremistische kampen, maar als ik vandaag de keuze krijg om in Iran of Zuid-Libanon op te groeien, of midden in Waziristan, dan is de keuze voor mij snel gemaakt.
Hoe zou jij je noemen als jij ook zo'n jihadists was.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:50 schreef expans het volgende:
Het enige lichtpuntje van dit conflict voor Westerse landen is het feit dat jihadisten uit Europa bekend staan als Al Fransi, Al Hollandi, Al Britani, oftewel enig succes van integratie
Sinds wanneer heb ik je uitgescholden voor kafir. Nooit toch.quote:Op dinsdag 26 november 2013 00:03 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nog niks. Maar zodra hij dit leest; hap hap hap.
Jij veroordeelt de takfiri's niet en je veroordeelt nog minder de massamoorden op Syrische Christenen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:09 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Sinds wanneer heb ik je uitgescholden voor kafir. Nooit toch.
Waarom kan hij alleen tegen Israël vechten als hij Hezbollah heeft verslagen? Israël is sinds 1948 een staat. Waar waren zijn vriendjes en hij al die tijd? Hezbollah houdt ze echt niet tegen. Altijd hetzelfde als je aan salafisten en wahhabieten vraagt waarom ze niks voor Palestina doen. "eerst de sjiieten, en dan pakken we Israël aan"quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:26 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Van mij hoeft hij niet tegen het Libanese leger te vechten, maar alleen tegen Hizbollat.
Hij kan toch ook tegen Israël vechten als hij Hizbollat heeft verslagen.
Hij s ook fel anti-Israël.
quote:'Meer dan zestig kloosters en kerken vernield in Syrië'
SYRIAISHERE – 24 november 2013 – De Syrische ambassadeur in Moskou, Riyad Haddad, zei dat rebellen in Syrië meer dan zestig kerken en kloosters hebben vernietigd en meer dan 70.000 christenen dwongen te vluchten uit Homs, evenals meer dan de helft van de christenen in de regio Aleppo.
Haddad benadrukte dat sommige overwegend christelijke voorsteden [Jaramana, Daraya, Qatana] van Damascus voortdurend worden aangevallen door terroristen.
De Syrische ambassadeur bedankte Rusland voor zijn steun aan het Syrische volk en de steun verzameld door de bisdommen van de Russisch-Orthodoxe Kerk en de Palestijnse Gemeenschap van het Orthodoxe Rijk.
Bron: Syria Is Here.
En daarom;quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom kan hij alleen tegen Israël vechten als hij Hezbollah heeft verslagen? Israël is sinds 1948 een staat. Waar waren zijn vriendjes en hij al die tijd? Hezbollah houdt ze echt niet tegen. Altijd hetzelfde als je aan salafisten en wahhabieten vraagt waarom ze niks voor Palestina doen. "eerst de sjiieten, en dan pakken we Israël aan"
En van jou hoeft hij misschien niet tegen het Libanese leger te vechten, maar dat hebben ze dus wel gedaan. En soldaten gedood ook. Zie hier de popster, die vertelt hoe hij 2 soldaten heeft gedood;
http://www.almanar.com.lb(...)eccatid=14&eid=98939
Salafisten willen eerst die Hezbollat aanpakken omdat die de backbone vormt van Israël.quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom kan hij alleen tegen Israël vechten als hij Hezbollah heeft verslagen? Israël is sinds 1948 een staat. Waar waren zijn vriendjes en hij al die tijd? Hezbollah houdt ze echt niet tegen. Altijd hetzelfde als je aan salafisten en wahhabieten vraagt waarom ze niks voor Palestina doen. "eerst de sjiieten, en dan pakken we Israël aan"
En van jou hoeft hij misschien niet tegen het Libanese leger te vechten, maar dat hebben ze dus wel gedaan. En soldaten gedood ook. Zie hier de popster, die vertelt hoe hij 2 soldaten heeft gedood;
http://www.almanar.com.lb(...)eccatid=14&eid=98939
Echt waar joh? Hoe zit die constructie precies in elkaar? Worden Hezbollah getraind door Israël bijvoorbeeld? Hebben ze nog projecten waar ze samen aan werken?quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:38 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Salafisten willen eerst die Hezbollat aanpakken omdat die de backbone vormt van Israël.
Wat zit jij dom te lullen mafkees? Hamas heeft zelf aangegeven dat ze 2008 juist overleefd hebben dankzij de steun van sjiitisch Iran en Hezbollah. Waar denk jij dat ze die raketten vandaan hebben? Saudi-Arabië, Qatar of Iran? En wie heeft Hamas getraind denk je? Hezbollah, Iran en Syrië, of Qatar, Saudi-Arabië of zelfs Egypte?quote:Nu komt het leuke gedeelte, waarom heeft Hezbollat niet iets gedaan voor Gaza in eind 2008/ begin 2009 toen die Joden met hun vliegtuigen mijn broeders in Gaza bombardeerden.
"Sjjieten" hebben ook niet altijd iets gedaan voor Palestina hoor.
Jawel, dat ben je wel. Dat zeg je in dezelfde post nog. "..omdat ze de backbone van Israël zijn"quote:Overigens ben ik met de aanpak van die takfiri-extremisten het niet eens, dat eerst Iran en Hezbollat aangepakt moet worden en daarna Israël.
Quote eens waar ik zeg dat jij mij een rafidah of kafir noemt? Of dat je takfiri-terroristen steunt?quote:Jij bent gewoon duidelijk een Hezbollat-symphatisant. En jij zegt dat ik takfiri-terroristen steun.![]()
![]()
Niet zo hypocriet doen he jongen. En je zegt nog ook dat je niet pro-Assad bent.
pro-Hezbollat = pro-Assad.
En wanneer heb ik je een "vuile rafidah" of "kafir" genoemd. Nooit toch hou dan gewoon je mond.
Hezbollat-leiders hebben zelf op tv gezegd dat ze maar beter met Israël een bondgenootschap kunnen aangaan als de Soennieten winnen in Syrië.quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:01 schreef Peunage het volgende:
[..]
Echt waar joh? Hoe zit die constructie precies in elkaar? Worden Hezbollah getraind door Israël bijvoorbeeld? Hebben ze nog projecten waar ze samen aan werken?
[..]
Wat zit jij dom te lullen mafkees? Hamas heeft zelf aangegeven dat ze 2008 juist overleefd hebben dankzij de steun van sjiitisch Iran en Hezbollah. Waar denk jij dat ze die raketten vandaan hebben? Saudi-Arabië, Qatar of Iran? En wie heeft Hamas getraind denk je? Hezbollah, Iran en Syrië, of Qatar, Saudi-Arabië of zelfs Egypte?
Laten we er even vanuit gaan dat Hezbollah inderdaad niks voor Palestina gedaan heeft(wat dus gewoon niet klopt). Waarom houd jij een paramilitaire organisatie verantwoordelijk terwijl complete LANDEN waar salafisten en wahhabieten de macht hebben Gaza genegeerd hebben?
Saudi-Arabië geeft 50 miljard per jaar aan hun leger uit(ongeveer 8% van hun GDP, meer dan Duitsland bijvoorbeeld), hoe hebben ze Gaza hiermee geholpen? Qatar 10 miljard per jaar, wtf zijn ze precies van plan?
[..]
Jawel, dat ben je wel. Dat zeg je in dezelfde post nog. "..omdat ze de backbone van Israël zijn"
[..]
Quote eens waar ik zeg dat jij mij een rafidah of kafir noemt? Of dat je takfiri-terroristen steunt?
Dat heb ik nooit gezegd. Voor mij is het een raadsel wat jij bent en wie jij steunt, want je spreekt jezelf vaak in dezelfde post tegen.
quote:Timmermans: 'In sommige delen van Syrië is het de hel op aarde'
Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken maakt zich grote zorgen over de situatie in Syrië. 'Het is in sommige delen van Syrië gewoon de hel op aarde. Er wordt hard gevochten, niemand wordt gespaard, iedereen is slachtoffer van gruwelijk geweld', zei hij vanochtend op Radio 1. Een militaire oplossing is volgens hem niet mogelijk en een diplomatieke oplossing laat erg lang op zich wachten, verzuchtte hij.
Timmermans put enige hoop uit de aankondiging van een vredesconferentie in januari in Genève. Het gaat hem echter niet snel genoeg. 'Beide kampen kunnen niet van elkaar winnen, ze zullen met elkaar in gesprek moeten. Het duurt allemaal wel vreselijk lang en ondertussen lijden mensen in Syrië verschrikkelijk. Het ziet er heel somber uit.'
Sinds het Syrische regime met de internationale gemeenschap een akkoord sloot over het ontmantelen van chemische wapens is de aandacht voor de burgeroorlog in het land verslapt. Maar de gevechten tussen rebellengroepen en de troepen van Assad gaan onverminderd verder. Vorige week rapporteerde een Brits onderzoeksbureau dat in de afgelopen twee jaar meer dan 11.000 kinderen zijn omgekomen door sluipgeschut en bomaanslagen. Dit weekend kwamen bij gevechten in Damascus zeker 75 mensen om.
WHO ontdekt nieuwe gevallen van polio
De patstelling tussen de opstandelingen en het regime van Assad duurt voort. Beide kampen slagen er niet in om de overhand te krijgen en het conflict een beslissende richting op te sturen. Burgers gevangen tussen de vechtende partijen lijden onder het geweld. De toegang tot medicijnen en zorg is ernstig beperkt. De Wereldgezondheidsorganisatie meldde vandaag twee nieuwe gevallen van polio in Aleppo en Damascus. Het aantal ingeënte Syriërs is flink teruggelopen door de burgeroorlog.
In addition to 15 #polio cases in Deir Al Zour province, #Syria, 2 additional cases have been confirmed, one each in rural Damascus & Aleppo
De minister deelde op de radio ook zijn zorgen over Nederlandse jongeren die zich aangetrokken voelen tot de jihadistische strijd in Syrië. Tientallen jongeren zijn reeds vertrokken naar het conflictgebied. Zij lopen volgens Timmermans het risico om te overlijden of getraumatiseerd en geradicaliseerd terug te komen. Timmermans: 'We weten niet altijd waar ze zich bevinden in Syrië, maar we houden ze wel goed in de gaten als ze terugkomen naar Nederland.'
Gisteren werd bekend dat een zevende Nederlander is omgekomen. Hij overleed aan zijn verwondingen die hij opliep bij een bomaanslag. De Nederlandse Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) schat dat honderd Nederlandse jongeren zijn afgereisd naar het Syrische front.
Bron: Volkskrant
quote:Vrije Syrische Leger niet bij vredesconferentie
Het Vrije Syrische Leger neemt niet deel aan de vredesconferentie die op 22 januari in de Zwitserse stad Genève wordt gehouden. De oppositiebeweging zal ook tijdens de vergadering geen wapenstilstand in acht nemen. Dat heeft de leider van het Leger, generaal Salim Idriss, tegen de Arabische nieuwszender al-Jazeera gezegd.
Volgens de generaal zijn de omstandigheden niet geschikt om eind januari bijeen te komen. 'Als militaire en revolutionaire kracht zullen we niet deelnemen'', zei Idriss.
De speciale gezant voor Syrië van de Verenigde Naties, Lakhdar Brahimi, liet maandag weten dat nog niet duidelijk was wie er meedoen aan de vredesconferentie en dat dit de komende weken duidelijk moet worden. Hij riep de Syrische oppositie op zo snel mogelijk te laten weten wie zij afvaardigt.
De Iraanse minister van Buitenlandse Zaken, Mohammad Javad Zarif, zei dinsdag dat zijn regering zonder voorwaarden te stellen aan de conferentie wil deelnemen 'als ze wordt uitgenodigd'. Iran en Rusland zijn de belangrijkste bondgenoten van de Syrische president Bashar al-Assad. De pro-Iraanse beweging Hezbollah in Libanon stuurt telkens duizenden aanhangers de grens met Syrië over, als de troepen van Assad hulp nodig hebben.
quote:VN: conflict Syrië verergert sektarisch terreur Irak
Het conflict in Syrië voedt terrorisme en leidt tot meer sektarische spanningen in Irak. Bovendien stelt het groepen als Al-Qaida in staat om grensoverschrijdende verbonden te smeden. Dat heeft de gezant van de Verenigde Naties voor Irak Nickolay Mladenov dinsdag gezegd. Het is dan ook van 'vitaal belang' voor de stabiliteit in Irak om een eind te maken aan de Syrische burgeroorlog en een regionale strategie te ontwikkelen tegen alle vormen van religieus of sektarisch extremisme.
'Vandaag kunnen, meer dan ooit, de uitdagingen waar Irak voor staat niet los worden gezien van de grotere gevaren in de regio', zei Mladenov. De verslechterende veiligheid in het land, verergerd door de impasse waarin de Iraakse politiek zit, wordt volgens de VN-gezant misbruikt door terreurorganisaties en gewapende groeperingen die proberen haat te zaaien en de regering te ondermijnen.
Alle politieke, geestelijke en civiele leiders die Mladenov heeft gesproken hebben volgens hem hun zorgen geuit over het escalerende geweld in het land. Bovendien maken ze zich grote zorgen over de invloeden van buitenaf.
Sektarische strijd
De Iraakse VN-ambassadeur Mohamed Alhakim waarschuwde dat de aanwezigheid van bijna 35 duizend gewapende buitenlandse strijders in Syrië, die 'samen optrekken met de strijdende partijen', de burgeroorlog hebben veranderd in een sektarische strijd die zich begint uit te breiden naar andere landen in de regio. 'Dit heeft een grote invloed op de hoeveelheid terreuraanslagen in Irak', aldus Alhakim. Volgens hem steken jihadisten en extremistische groepen de Iraakse grens over. Alhakim wil dat de Veiligheidsraad de terreuraanslagen in Irak als gaat behandelen als misdaden tegen de menselijkheid.
De Veiligheidsraad veroordeelde de reeks terreuraanslagen van de afgelopen tijd en benadrukte dat 'geen enkele terreurdaad de weg richting vrede, democratie en wederopbouw in Irak ongedaan kan maken'.
Leg eens uit?quote:Op dinsdag 26 november 2013 00:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar Ziad abu Fadel (SyrianPerspective) is niet meer partijdig dan het SOHR, die man in Coventry.
SNC kennelijk, maar die hebben volgens mij geen/amper achterban. Iig het FSA niet (al begon het ooit wel zo) meer kennelijk.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Het is me nu niet echt duidelijk met wie het regime nu gaat praten in Geneve. Zo'n beetje alle oppositie/terreurgroepen van betekenis gaan niet meedoen. Jabhat al-Nusra niet, Al-Tahwid niet, Islamic Front niet en nu ook het Vrije Leger niet.
[..]
Leg eens uit?
Artikel uit de quote:quote:
quote:Vredesconferentie Syrië moet overgangsregering opleveren
Het vormen van een Syrische overgangsregering is het doel van de internationale vredesconferentie die op 22 januari in Genève wordt gehouden. Dat heeft VN-leider Ban Ki-moon maandag gezegd.
In de regering moeten zowel het kamp van de huidige president Bashar al-Assad als zijn tegenstanders vertegenwoordigd zijn. De regering moet een volwaardig bestuur zijn, met zeggenschap over het leger en de veiligheidsdiensten.
Die opzet is al besproken tijdens een eerdere bijeenkomst, in 2012 in Genève. 'We hebben een duidelijk doel. De implementatie van het Genève Communiqué van 30 juni 2012', lichtte Ban maandag toe.
Ban Ki-moon zei verder dat het 'onvergeeflijk' zou zijn 'de kans niet te grijpen om een einde te maken aan het lijden'.
Meningsverschillen Rusland en VS
De vredesovereenkomst over Syrië is al maanden in voorbereiding. De grootmachten Rusland en de Verenigde Staten verschillen van mening over de oplossing van het conflict. Ze werden het maar moeizaam eens over de partijen die aan de gesprekken mee moeten doen.
Maandag was nog steeds niet duidelijk of bijvoorbeeld Iran komt. Dat land speelt als bondgenoot van de Syrische president Bashar al-Assad een belangrijke rol in de oorlog in Syrië.
De oppositiegroep Syrische Nationale Coalitie (SNC) besloot in november na lang twijfelen om deel te nemen aan de vredesconferentie die Genève II is gedoopt. Een groot probleem blijft de verdeeldheid van de opstandelingen. De door het Westen gesteunde SNC is bereid om te praten, maar dat geldt niet voor andere rebellengroepen die in Syrië tegen het regime van Assad vechten.
De burgeroorlog heeft meer dan 100.000 Syriërs het leven gekost en miljoenen mensen op de vlucht doen slaan. De strijd zit in een impasse. Na ruim 2 jaar oorlog zijn de rebellen er niet in geslaagd het regime te doen wankelen. Assads troepen krijgen het op hun beurt niet voor elkaar om de opstand definitief de kop in te drukken.
wie neemt er eigenlijk WEL mee aan deze conferentie vanuit de oppositie???quote:
Bedankt, dat de SNC meedoet had ik even gemist. Maar de SNC heeft nauwelijks grip op oppositiegroepen in Syrië, wel wat banden met de FSA, maar die heeft zelf weer weinig grip op haar strijders in Syrië. Maargoed ik heb nooit de illusie gehad dat dit iets op zou leveren.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
SNC kennelijk, maar die hebben volgens mij geen/amper achterban. Iig het FSA niet (al begon het ooit wel zo) meer kennelijk.
[..]
Artikel uit de quote:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |