Ik wist dat veldkamp wat later zou komen vanavond ivm werk dus dacht pak nog ff mijn kans om wat tegenwicht te bieden. Zodoende. Geen zorgen, de meesten van die 80 die vertrekken blijven fascisten, met een Islamistisch pakketje eromheen echter.quote:Op maandag 25 november 2013 19:20 schreef Baklava95 het volgende:
Aloulou jij weet echt niet wat je wil man. Aan de andere kant noem je de jihadisten gekke autistische extremisten en aan de andere kant noem je ze mujahideen.
Had al begrepen dat het een klein clubje was. Die verraders die met de terroristen tegen de Koerden vochten gaan kaal geschoren worden. Of zijn dat al.quote:[quote]Op maandag 25 november 2013 21:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
bron
Lijkt me ook niet een al te frisse groep overigens
Het Syrische Arabische Leger lukte het tot medio 2013 inderdaad moeilijk om guerilla af te slaan. Een oud systeem, te conventioneel geschoolde soldaten, een instelling gericht op een conventionele oorlog tegen andere staten.quote:Op maandag 25 november 2013 21:09 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Hezbollah staat helemaal niet onder de leiderschap van het Syrisch leger. Sterker nog, ik betwijfel überhaupt of Hezbollah zich, ten koste van SAA, heeft teruggetrokken. Lijkt mij meer een geval van de schuld afschuiven op een ander, simpelweg omdat het Syrisch leger niet in staat is om gebieden voor een significante periode onder controle te houden.
Heroverd door terroristen bedoel je?quote:Op maandag 25 november 2013 21:18 schreef IPA35 het volgende:
[..]
In Aleppo is ook een deel van de Oude Stad heroverd, vooral het marktencomplex (grootste ter wereld, nu volledig verwoest).
Ik ben vooral benieuwd naar de aanval op Otayba en omstreken en ook de aanval op Khannasar.
Nee de souk, die is vernield en door het leger heroverd de laatste paar dagen.quote:Op maandag 25 november 2013 21:25 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Heroverd door terroristen bedoel je?
Dat is in Aleppo helemaal niet het geval voor de soek, maar wel voor de Grote Omayyadenmoskee.
Otayba en Khan-Asser staan volledig onder SAA-controle, hoor. Dus wat bedoel je?
Ik ben geen Salafi maar ik steun die Al-Assir zeker weten wel in zijn strijd tegen die hizbollat-honden.quote:Op maandag 25 november 2013 21:26 schreef Aloulou het volgende:
In Libanon zat bij de recente aanslag op de Iraanse ambassade Assir's mannen erachter kom steeds meer naar buiten. Oa deze Arabische bron schrijft erover, "Assiristen":
http://al-akhbar.com/node/195636
De "sheikh" al-Assir is ook wel bekend van dit filmpje:
Uiteindelijk na clashes met Hizbullah paar maanden geleden is die gevlucht en niets meer van hem vernomen. Hoewel nog wel een wazig filmpje was dat hij op "jihad naar Syrie ging" en daar ook zou zitten al.
Ja, ook tegen de honden in het Libanese leger die ze afgeslacht hebben?quote:Op maandag 25 november 2013 21:36 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik ben geen Salafi maar ik steun die Al-Assir zeker weten wel in zijn strijd tegen die hizbollat-honden.
Ook op conventioneel-gebied heeft het Syrisch leger weinig succes geboekt de afgelopen 50 jaar. De enige militaire succes die ik voor de geest kan halen, is het neerslaan van de Moslimbroderschap-opstand in Hama in 1982.quote:Op maandag 25 november 2013 21:24 schreef Veldkamp het volgende:
Het Syrische Arabische Leger lukte het tot medio 2013 inderdaad moeilijk om guerilla af te slaan. Een oud systeem, te conventioneel geschoolde soldaten, een instelling gericht op een conventionele oorlog tegen andere staten.
Die NDF-milities zijn opgeleid door Hezbollah en Iraanse adviseurs. De Republikeinse Garde heeft ook weinig tot geen strategische successen geboekt sinds het conflict is uitgebroken.quote:In de assymetrische oorlogsvoering tegen buitenlandse agenten, buitenlandse takfiri-terroristen zijn de NDF-milities, Hezbollah en ook de Baath-partijwacht veel succesvoller. De Republikeinse Garde van het SAA heeft overigens wel enorm veel succes, maar die opereren nog lang niet overal en zijn nog deels 'in ruste' voor een eindstrijd.
SAA lijdt onder een laag moraal, verouderde Sovjet tactieken en een gedateerde opvatting van oorlogsvoering.quote:Het SAA lijdt onder de ouderwetse tactieken en conventionele scholing van de dienstplichtigen. Oude methodes.
Al die asymmetrische pro-Assad groepen in Syrië zijn opgeleid door Iran en Hezbollah.quote:Hezbollah en Baath-partijwacht en NDF daarentegen vechten vaak met state of the art. En zijn ook fel ideologisch geschoold (hoewel ze onderling sterk verschillen, zo is de Baath-partijwacht uiterst seculier en non-sektarisch en Hezbollah juist erg sjiitisch-theocratisch, ondanks sjiitische Libanese tolerantie).
Daar Saad Hariri probeert om Hezbollah de schuld te geven van 'provocaties', is dus een logische optie, maar alleen in samenwerking met de geheime diensten van Saoedi-Arabië. Assir alleen is te zwak in Libanon.quote:Op maandag 25 november 2013 21:26 schreef Aloulou het volgende:
In Libanon zat bij de recente aanslag op de Iraanse ambassade Assir's mannen erachter kom steeds meer naar buiten. Oa deze Arabische bron schrijft erover, "Assiristen":
http://al-akhbar.com/node/195636
De "sheikh" al-Assir is ook wel bekend van dit filmpje:
Uiteindelijk na clashes met Hizbullah paar maanden geleden is die gevlucht en niets meer van hem vernomen. Hoewel nog wel een wazig filmpje was dat hij op "jihad naar Syrie ging" en daar ook zou zitten al.
De souk van Aleppo is toch al eind 2012 of begin 2013 in brand gestoken door de opstandelingen? (De soennitische handelsklasse van Aleppo is grotendeels fel pro-Assad, zoals de meeste rijkere stedelijke soennitische moslims tegenover de verarmde plattelandsjongeren, ook geradicaliseerde soennieten.)quote:Op maandag 25 november 2013 21:26 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee de souk, die is vernield en door het leger heroverd de laatste paar dagen.
Dat maakt jou een steunpilaar en collaborateur van het takfiri-terrorisme.quote:Op maandag 25 november 2013 21:36 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik ben geen Salafi maar ik steun die Al-Assir zeker weten wel in zijn strijd tegen die hizbollat-honden.
Nee.quote:Op maandag 25 november 2013 21:41 schreef arjan1112 het volgende:
Dus Assad maakt zich op voor de overwinning, binnenkort ?
Ja, dat vraag ik me ook af.quote:Op maandag 25 november 2013 21:41 schreef arjan1112 het volgende:
Waarom?quote:Op maandag 25 november 2013 21:36 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 25 november 2013 21:41 schreef arjan1112 het volgende:
Nee, zo snel gaat het ook weer niet.quote:
Ja. Maar deze is nu dus heroverd.quote:Op maandag 25 november 2013 21:42 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
De souk van Aleppo is toch al eind 2012 of begin 2013 in brand gestoken door de opstandelingen? (De soennitische handelsklasse van Aleppo is grotendeels fel pro-Assad, zoals de meeste rijkere stedelijke soennitische moslims tegenover de verarmde plattelandsjongeren, ook geradicaliseerde soennieten.)
Hij zal wel weer met een mythe komen over dat de sjiitische Hezbollah soennitische kinderen offert aan de maangod en daarna opeet.quote:
Taqiyya!!1!1quote:Op maandag 25 november 2013 21:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij zal wel weer met een mythe komen over dat de sjiitische Hezbollah soennitische kinderen offert aan de maangod en daarna opeet.
Voor iemand die geen Salafi is sla je wel opmerkelijk veel Salafistische propagandataal uit. Ik begrijp überhaupt niet hoe een Koerd zich kan verenigingen met dit soort onderontwikkelde figuren in het Midden Oosten. Laat me raden, jij bent Soennitisch en geen Fayli? Soennisme staat gewoon aan de basis van de meeste veiligheid-gerelateerde problemen in het Midden Oosten. Salafisme, Wahhabisme, etc. zijn allen vertakkingen van het non-pragmatische ideologie dat Soennisme heet. Wat dat betreft is het Sjiisme veel pragmatischer, spiritueler en gematigder.quote:Op maandag 25 november 2013 21:36 schreef Baklava95 het volgende:
welke maangod?quote:Op maandag 25 november 2013 21:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij zal wel weer met een mythe komen over dat de sjiitische Hezbollah soennitische kinderen offert aan de maangod en daarna opeet.
Zou het?quote:Op maandag 25 november 2013 21:45 schreef Intellectueel het volgende:
Wat dat betreft is het Sjiisme veel pragmatischer, spiritueler en gematigder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |