Naja, een mbo'er is ongeveer 16 als 'ie van het vmbo afkomt. Dus lekker twee jaar betalen.quote:Op donderdag 21 november 2013 20:54 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Het idee erachter is op zich nog wel begrijpelijk aangezien er veel meer mbo locaties dan hbo/universiteiten zijn maar de frustratie kan ik wel begrijpen ja. Bij mij was het gelukkig op 20/25 minuten fietsafstand.
Nee inderdaad.quote:Op donderdag 21 november 2013 20:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is ook een scheef idee. Je moet óf mbo'ers geen ov geven (met de achterliggende gedachte dat er werkelijk in élke stad van betekenis een mbo is) of je moet het ze vanaf het begin geven (met de gedachte dat ze er net zo goed recht op hebben als studenten). Je kunt niet zo'n vage half/half-oplossing doen
Ik lees het nu ja, en dan te bedenken dat het oorspronkelijk volgend jaar al had moeten ingaanquote:Op donderdag 21 november 2013 20:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat staat in het regeerakkoord, maar het is nog maar de vraag of dat voor de invoering (2016) niet geschrapt wordt én of er überhaupt een kamermeerderheid voor gevonden kan worden.
Oh, dat wist ik dan nietquote:Op donderdag 21 november 2013 20:57 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik lees het nu ja, en dan te bedenken dat het oorspronkelijk volgend jaar al had moeten ingaan
Neuh, preciesquote:Niet dat je mij hoort klagen hoor.
Nee hoor. De NS verdient nu net zo veel aan een reizende student als wanneer de kaart afgeschaft wordt. Denk jij dat de NS voor de lol alle studenten laat reizen?quote:Op donderdag 21 november 2013 20:59 schreef xcachet het volgende:
NS gaat flink verdienen als ze die kaart afschaffen dat wel.
De overheid betaalt de NS voor het vervoeren van de studenten. Juist zonder kaart gaan minder studenten met de trein.quote:Op donderdag 21 november 2013 20:59 schreef xcachet het volgende:
Juist niet. Ze krijgen nu subsidie per student, met deze regeling zullen meer studenten op kamers gaan of toch gewoon de auto pakken. Hiermee lopen ze dus zowel de subsidie vanuit de overheid mis als het normale kaartje.quote:Op donderdag 21 november 2013 20:59 schreef xcachet het volgende:
Nee maar een student die 300 euro per maand moet dokken tikt wel aan voor hun.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee hoor. De NS verdient nu net zo veel aan een reizende student als wanneer de kaart afgeschaft wordt. Denk jij dat de NS voor de lol alle studenten laat reizen?
Precies dit. Momenteel is een kwart van alle kilometers die NS-reizigers maakt van studenten, dus als die massaal het reizen gaan vermijden of op andere manieren op school komen kost dat ze een enorme klap omzet.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:00 schreef Muto het volgende:
[..]
De overheid betaalt de NS voor het vervoeren van de studenten. Juist zonder kaart gaan minder studenten met de trein.
Dat betaalt de overheid nu, hèquote:Op donderdag 21 november 2013 21:01 schreef xcachet het volgende:
[..]
Nee maar een student die 300 euro per maand moet dokken tikt wel aan voor hun.
Doet er niet echt toe toch? Maar het zal wel een vast bedrag per student zijn, aangezien studenten tot voor kort zich niet hoefden in te checken.quote:
Ah, okéquote:Op donderdag 21 november 2013 21:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat betaalt de overheid nu, hèWaarom denk je dat ze zo hameren op verplicht inchecken? Als ze aan het eind van het jaar precies kunnen laten zien hoe veel kilometers ze maken kunnen ze meer geld vragen aan de Staat. Eerder was het zo dat ze elk jaar een bedrag kregen op basis van een schatting.
oooooohquote:Op donderdag 21 november 2013 21:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat betaalt de overheid nu, hèWaarom denk je dat ze zo hameren op verplicht inchecken? Als ze aan het eind van het jaar precies kunnen laten zien hoe veel kilometers ze maken kunnen ze meer geld vragen aan de Staat. Eerder was het zo dat ze elk jaar een bedrag kregen op basis van een schatting.
quote:
Minachting?quote:
Nee busquote:Op donderdag 21 november 2013 21:05 schreef xcachet het volgende:
[..]
Moet jij ook naar school met det trein?
nee, maar vrienden hebben allemaal gratis reizen dus ik wil het ookquote:
ik open een zeer terechte klacht.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:07 schreef supersof het volgende:
[..]
nee, maar vrienden hebben allemaal gratis reizen dus ik wil het ook
En de stap naar kamers zal een stuk makkelijker worden terwijl daar nu al een gebrek aan is in veel steden. Er zijn gelukkig genoeg argumenten om het niet te doenquote:Op donderdag 21 november 2013 21:09 schreef Tchock het volgende:
Totale inkomsten van de NS waren 3,8 miljard in 2012, dus studenten waren verantwoordelijk voor 11% van de inkomsten. Stel dus dat door een kortingskaart studenten de helft minder gaan reizen, dan missen ze ineens ruim 5% van hun inkomsten. Dat is voor een bedrijf echt heel erg veel.
Die 40% korting in het weekend naast mijn gratis OV door de weeks. Heerlijk.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:12 schreef xcachet het volgende:
Zeker 40% korting in de dal-uren en 20% korting in de spits. Dan kom ik 50 euro goedkoper uit in de maand
Dit.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:13 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Je kunt de schuld enkel bij je ouders leggen Xcachet, dan hadden ze maar eerder aan kinderen moeten beginnen.
hahahahahhahahaquote:Op donderdag 21 november 2013 21:12 schreef Insomnia_ het volgende:
vrouwen hebben maar 1 recht...
het aanrecht hahahahahahhahahaha
whahahahahahhaquote:Op donderdag 21 november 2013 21:12 schreef Insomnia_ het volgende:
vrouwen hebben maar 1 recht...
het aanrecht hahahahahahhahahaha
quote:Op donderdag 21 november 2013 21:14 schreef supersof het volgende:
[..]
whahahahahahha
ook stemrecht sinds 1919.
En zie hoe de politiek nu is.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:14 schreef supersof het volgende:
[..]
whahahahahahha
Deden ze ookquote:Op donderdag 21 november 2013 21:13 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Die 40% korting in het weekend naast mijn gratis OV door de weeks. Heerlijk.
Je kunt de schuld enkel bij je ouders leggen Xcachet, dan hadden ze maar eerder aan kinderen moeten beginnen.
En kijk waar ons dat gebracht heeftquote:Op donderdag 21 november 2013 21:14 schreef supersof het volgende:
[..]
whahahahahahha
Ja want daarvoor was hij zeker wel beter. De man zoals jij heeft ook pas stemrecht sinds 1917 toch.quote:
Je hebt me.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:15 schreef supersof het volgende:
[..]
Ja want daarvoor was hij zeker wel beter. De man zoals jij heeft ook pas stemrecht sinds 1917 toch.
quote:
het is lmi nietquote:
Zijn er in maart al gemeenteraadsverkiezingen? Ik dacht dat die later volgend jaar waren.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:18 schreef supersof het volgende:
Politiek![]()
in maart voor het eerst stemmen
Tuurlijk wel. Maar kijk naar de politiek hier in Nederland. Geen wonder dat ik hetquote:Op donderdag 21 november 2013 21:17 schreef Tchock het volgende:
[..]Je kunt politiek niet haten, cach. De politiek bepaalt je hele leven. Aangeven dat je dat
vindt wil dus zeggen dat het je geen reet boeit wat er beslist wordt over jouw heden en toekomst.
Ervan uitgaande dat Muto niet bij de elite hoortquote:Op donderdag 21 november 2013 21:15 schreef supersof het volgende:
[..]
Ja want daarvoor was hij zeker wel beter. De man zoals jij heeft ook pas stemrecht sinds 1917 toch.
Nee in maart al toch?quote:Op donderdag 21 november 2013 21:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zijn er in maart al gemeenteraadsverkiezingen? Ik dacht dat die later volgend jaar waren.
Nee. Je kunt best mensen of partijen niet mogen maar het is echt bullshit om 'de politiek' te haten. Kun je überhaupt uitleggen wat 'de politiek' dan is, en waarom je hetquote:Op donderdag 21 november 2013 21:18 schreef xcachet het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Maar kijk naar de politiek hier in Nederland. Geen wonder dat ik hetvind.
Jij ook niet. Of ben je van adel?quote:Op donderdag 21 november 2013 21:19 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat Muto niet bij de elite hoort
Nee. En in mei Europese verkiezingen.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zijn er in maart al gemeenteraadsverkiezingen? Ik dacht dat die later volgend jaar waren.
Spannendquote:Op donderdag 21 november 2013 21:18 schreef supersof het volgende:
Politiek![]()
in maart voor het eerst stemmen
Ik ben een Feyenoordsupporter. Havenarbeider dit dat.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:19 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat Muto niet bij de elite hoort
Oh, leuk, Europese verkiezingen. Kunnen we weer massaal niet gaan stemmen en daarna weer een paar jaar janken hoe er niets bereikt wordt en Europa niets voor ons doet.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:20 schreef Muto het volgende:
[..]
Nee. En in mei Europese verkiezingen.
vind ik leuk okéquote:
Ja dat hebben ze wel vaker tussendoor. Vaak na een fusierondequote:Op donderdag 21 november 2013 21:19 schreef supersof het volgende:
[..]
Nee in maart al toch?
Vorige week waren ze al in het noorden in sommige gemeentes.
Muto is een rijke jongeman. Die hoort wel bij die weinige met het recht op stemmen. Van adel is hij niet, daar staat hij sowieso te vooruitstrevend voor in het leven.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:19 schreef supersof het volgende:
[..]
Jij ook niet. Of ben je van adel?
Ja iets van kleine onbekende partijen ofzo? Ik las nog half te slapen toen dat op de radio kwamquote:Op donderdag 21 november 2013 21:21 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja dat hebben ze wel vaker tussendoor. Vaak na een fusieronde
Ik vond de eerste keer stemmen ook spannendquote:Op donderdag 21 november 2013 21:20 schreef supersof het volgende:
[..]
vind ik leuk oké
in 2014 ook Europese verkiezingen
Lokale verkiezingen hebben altijd heel veel kleine partijen. Zijn ook nog heel groot in de gemeenteraad vaak.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:21 schreef supersof het volgende:
[..]
Ja iets van kleine onbekende partijen ofzo? Ik las nog half te slapen toen dat op de radio kwam
Ik heb vier jaar geleden gestemd voor Europa. Geen idee wat daar uitgekomen is.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, leuk, Europese verkiezingen. Kunnen we weer massaal niet gaan stemmen en daarna weer een paar jaar janken hoe er niets bereikt wordt en Europa niets voor ons doet.
Nee ik bedoel dat bijvoorbeeld 2 kleine gemeentes samengaan en dus fuseren tot een grote gemeente..quote:Op donderdag 21 november 2013 21:21 schreef supersof het volgende:
[..]
Ja iets van kleine onbekende partijen ofzo? Ik las nog half te slapen toen dat op de radio kwam
pvv stemmen als protest ja toch niet dan hij zegt waar het op staat dit dat zus zoquote:Op donderdag 21 november 2013 21:22 schreef Muto het volgende:
[..]
Ik heb vier jaar geleden gestemd voor Europa. Geen idee wat daar uitgekomen is.
Ik vind het jammer dat blanco-stemmen nooit in percentages worden uitgedrukt, maar gewoon verdeeld worden. Zou toch mooi zijn als 15% van NL blanco stemt als protest.
Doe normaalquote:Op donderdag 21 november 2013 21:22 schreef Littlerabbit het volgende:
Fuck de EU. Ik streef naar een groot Germaans rijk onder leiding van de Pruisen. Beter wordt Polen weer snel opgesplitst en opgeheven.
Met een blanco stem geef je aan dat je de politiek belangrijk vind en geef je steun aan het systeem.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:22 schreef Muto het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat blanco-stemmen nooit in percentages worden uitgedrukt, maar gewoon verdeeld worden. Zou toch mooi zijn als 15% van NL blanco stemt als protest.
Ik word weer dom ingeschat.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Je kunt best mensen of partijen niet mogen maar het is echt bullshit om 'de politiek' te haten. Kun je überhaupt uitleggen wat 'de politiek' dan is, en waarom je hetvindt?
Die worden wel in percentages uitgedrukt, hoor. In 2012 waren er 17.004 blanco stemmen, oftewel 0,18% van het totaal.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:22 schreef Muto het volgende:
[..]
ahhhhhhh oke.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:21 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Muto is een rijke jongeman. Die hoort wel bij die weinige met het recht op stemmen. Van adel is hij niet, daar staat hij sowieso te vooruitstrevend voor in het leven.
pvvquote:Op donderdag 21 november 2013 21:23 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
pvv stemmen als protest ja toch niet dan hij zegt waar het op staat dit dat zus zo
Ik vind het leukquote:Op donderdag 21 november 2013 21:22 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik vond de eerste keer stemmen ook spannendtoen ging m'n moeder 's middags met m'n broertje omdat hij ook voor het eerst was, en m'n vader ;'s avonds met mij
moest lachenquote:
Herman de Schermmanquote:Op donderdag 21 november 2013 21:24 schreef supersof het volgende:
[..]
Ik vind het leuk
vorig jaar was ik wel in slaap gevallen tijdens die verkiezingsavond. Werd net wakker toen de uitslag bekend was lolol
quote:Op donderdag 21 november 2013 21:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, niet meteen slachtoffer spelen. Ik stel je een vrij normale vraag, toch?
quote:
De halve nacht opblijven puur om hem zijn grapjes te horen makenquote:
Nee. Kan ik nietquote:Op donderdag 21 november 2013 21:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jammer dat je geen antwoord geeft.
Is zo. Precies wat je wilde horen.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weer die slachtofferrol induiken.
ik pak jou skkelquote:Op donderdag 21 november 2013 21:27 schreef Muto het volgende:
Zal er een doodsbedreiging volgen in de discussie?
afwegen van belangen, het stellen van prioriteiten en het maken van beleidskeuzes in het publieke domein.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jammer dat je geen antwoord geeft.
Die bril, moet kapot.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:27 schreef Muto het volgende:
Zal er een doodsbedreiging volgen in de discussie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |