in één keer goedquote:Op donderdag 21 november 2013 14:05 schreef Hoplahopla het volgende:
[...]
en gewoonweg dom zijn...
[...]
Ja, gaat ie ook zeker weten rellen?quote:
Juist, volgens mij is de H. Sapiens het enige thans levende mensenras. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd begrepen hebbenquote:Op donderdag 21 november 2013 16:39 schreef Kandijfijn het volgende:
Door aan te nemen dat rassen bestaan ben je net zo achterlijk als die neonazi's.
Mensen die prat gaan op de superioriteit van hun eigen subgroepje, moeten het meestal niet hebben va hun individuele superioriteit.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:40 schreef GSbrder het volgende:
Als "blank-zijn" het enige is waar je trots op bent dan heb je gewoon een tamelijk leeg leven.
Waarom zijn de australiers dan zo dom?quote:Op donderdag 21 november 2013 15:53 schreef spiegelspel het volgende:
Waarom is het blanke ras inferieur?
[ afbeelding ]
Alleen de oost Aziaten zijn slimmer dan het blanke ras.
Maar dat doen ze ook. Zij denken dat rassenmenging gelijk staat aan genocide tegen het 'blanke ras'.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:05 schreef Hoplahopla het volgende:
Maar wat is dat toch? Waarom gooit men het niet over een ander boeg en stelt men gewoon dat het blanke ras een uitstervende soort is en daarom het belangrijk is dat er geen rassenvermenging plaatsvindt. Zonder al die (openbare) rassenhaat en veelvuldige nazirekwisieten...?
Hoezo zouden er in het dierenrijk wél rassen bestaan maar bij de mensen niet?quote:Op donderdag 21 november 2013 16:39 schreef Kandijfijn het volgende:
Door aan te nemen dat rassen bestaan ben je net zo achterlijk als die neonazi's.
Kakkers bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen die prat gaan op de superioriteit van hun eigen subgroepje, moeten het meestal niet hebben va hun individuele superioriteit.
Jij bent een racist als je in dit tekstje 'blank' door zwart zou vervangen zou jij een ban voor een jaar hebbenquote:Op donderdag 21 november 2013 14:05 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik snap extreemrecht niet zo goed. En ik bedoel dan de neonazi's en zulks...
Nou zat ik gisteren een documentaire op Youtube te kijken over neonazimuziek. Daar werd veelvuldig geheild en de superiouriteit van het blanke ras benadrukt. Nou snap ik nog steeds niet dat die lui niet begrijpen dat het blanke ras een inferieur ras is en dat je het beter over een andere boeg kunt gooien als je het zo belangrijk vind dat het ras blijft voortbestaan. Je trekt toch juist gigantisch veel aandacht naar jezelf toe door te roepen dat Joden zus moeten en negers zo moeten...Je zou denken dat sommige mensen echt niets geleerd hebben van het verleden en gewoonweg dom zijn...
Maar wat is dat toch? Waarom gooit men het niet over een ander boeg en stelt men gewoon dat het blanke ras een uitstervende soort is en daarom het belangrijk is dat er geen rassenvermenging plaatsvindt. Zonder al die (openbare) rassenhaat en veelvuldige nazirekwisieten...?
Sinds wanneer is racisme verkeerd?quote:Op donderdag 21 november 2013 21:42 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Jij bent een racist als je in dit tekstje 'blank' door zwart zou vervangen zou jij een ban voor een jaar hebben
Daar werden de kanslozen van Engeland gedumpt.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:18 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Waarom zijn de australiers dan zo dom?
die zijn toch ook blank?
Het alleen betrekking op Aboriginals.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:18 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
die zijn toch ook blank?
Australië ?quote:Op donderdag 21 november 2013 15:53 schreef spiegelspel het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat over de oorspronkelijke bewoners.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:18 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
die zijn toch ook blank?
Dat is inderdaad de essentie, een leeg leven wordt opgevuld met haat in groepsverband.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:40 schreef GSbrder het volgende:
Als "blank-zijn" het enige is waar je trots op bent dan heb je gewoon een tamelijk leeg leven.
Opvallend dat de Mongolen uit Mongolie niet dommer zijn dan ons. Ondanks de benaming van het woord 'mongolen' als verstandelijk gehandicapten. Maar dat zal wel toeval zijn.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:53 schreef spiegelspel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb ooit gelezen dat iemand ze mongolen heeft genoemd, omdat de stand van hun ogen op elkaar lekenquote:Op vrijdag 22 november 2013 13:26 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Opvallend dat de Mongolen uit Mongolie niet dommer zijn dan ons. Ondanks de benaming van het woord 'mongolen' als verstandelijk gehandicapten. Maar dat zal wel toeval zijn.
Omdat mensen niet gefokt worden.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoezo zouden er in het dierenrijk wél rassen bestaan maar bij de mensen niet?
Allochtonen fokken anders als konijnen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:02 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Omdat mensen niet gefokt worden.
Nee hoor, lees het maar eens.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:42 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Jij bent een racist als je in dit tekstje 'blank' door zwart zou vervangen zou jij een ban voor een jaar hebben
Marokkanen komen dus gewoon uit dommere gebieden, daarom falen ze hier en worden ze gedwongen het criminele pad te bewandelen.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:53 schreef spiegelspel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben geen racist ofzo maar ik denk het wel.quote:Op zondag 24 november 2013 13:26 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Marokkanen komen dus gewoon uit dommere gebieden, daarom falen ze hier en worden ze gedwongen het criminele pad te bewandelen.
In de ogen van veel neo nazi's is de holocaust een hoax, die niet vergenoeg ging en was het de schuld van de joden. Er is dan geen enkele reden om iets van dat verleden te leren.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:05 schreef Hoplahopla het volgende:
Nou zat ik gisteren een documentaire op Youtube te kijken over neonazimuziek. Daar werd veelvuldig geheild en de superiouriteit van het blanke ras benadrukt. Je trekt toch juist gigantisch veel aandacht naar jezelf toe door te roepen dat Joden zus moeten en negers zo moeten...Je zou denken dat sommige mensen echt niets geleerd hebben van het verleden en gewoonweg dom zijn...
En vergeet voeding niet.quote:Op zondag 24 november 2013 23:30 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]
Het heeft er ook mee te maken dat de IQ-test een model is dat Westerlingen en Oost-Aziaten goed ligt. Heeft ook met cultuur en onderwijs te maken. De mate van leiderschap wordt bijvoorbeeld niet gemeten. Hadden we IQ-testen gehad in andere tijden dan had de score er weer totaal anders uitgezien.
Los van de IQ-test ontken ik niet dat er verschillen zijn tussen ras, lijkt me gezien de evolutie ook logisch.
Dat zijn wel de Aboriginals, niet de blanke van oorsprong Europese Aussies.quote:Op maandag 25 november 2013 15:51 schreef Chewie het volgende:
Waarom zijn Australiërs zwakbegaafd?
Of is dat een logisch gevolg van het laten door fokken van criminelen en andere ongewensten?
Volgens die kaart is het heel Australië, aangezien ongeveer 1,5% van de totale Australische bevolking Aboriginal is zou die groep zo ongeveer een negatief iq moeten hebben om het gemiddelde zo laag te krijgen.quote:Op maandag 25 november 2013 16:02 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Dat zijn wel de Aboriginals, niet de blanke van oorsprong Europese Aussies.
http://www.geschiedenis24(...)en-van-Australi.htmlquote:Op vrijdag 22 november 2013 11:44 schreef spiegelspel het volgende:
[..]
Het gaat over de oorspronkelijke bewoners.
Is dit relevant?quote:Op maandag 25 november 2013 16:14 schreef Speedball het volgende:
[..]
http://www.geschiedenis24(...)en-van-Australi.html
Het lijkt mij niet dat dit om oorspronkelijke bevolking gaat, of gaat het daar wel om ?quote:Op maandag 25 november 2013 17:32 schreef spiegelspel het volgende:
[..]
In Australië gaat her over de Aboriginals.
Ja daarom zijn Amerika en Australië zo dom.quote:Op maandag 25 november 2013 17:56 schreef Speedball het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet dat dit om oorspronkelijke bevolking gaat, of gaat het daar wel om ?
Bekijk de volgende websites eens:quote:Op donderdag 21 november 2013 14:05 schreef Hoplahopla het volgende:
Nou zat ik gisteren een documentaire op Youtube te kijken over neonazimuziek. Daar werd veelvuldig geheild en de superiouriteit van het blanke ras benadrukt. Je trekt toch juist gigantisch veel aandacht naar jezelf toe door te roepen dat Joden zus moeten en negers zo moeten...Je zou denken dat sommige mensen echt niets geleerd hebben van het verleden en gewoonweg dom zijn...
Pedante schijnintellectuelen met de diepgang van een pierenbadje en het kritisch vermogen van een Obama-stemmer bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen die prat gaan op de superioriteit van hun eigen subgroepje, moeten het meestal niet hebben va hun individuele superioriteit.
Liefde voor de eigen groep /= haat jegens andere groepen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 12:09 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de essentie, een leeg leven wordt opgevuld met haat in groepsverband.
Dat worden ze wel, alleen is er geen centrale 'fokker' die alle beslissingen neemt. Dat doen individuele mannen en vrouwen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:02 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Omdat mensen niet gefokt worden.
Niet per definitie, maar in dat geval wel.quote:Op maandag 25 november 2013 18:33 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Liefde voor de eigen groep /= haat jegens andere groepen.
En wat denk je dat ik bedoel met 'gefokt worden'? Dit soort eigenwijze reacties doen een discussie nooit goed.quote:Op maandag 25 november 2013 18:34 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Dat worden ze wel, alleen is er geen centrale 'fokker' die alle beslissingen neemt. Dat doen individuele mannen en vrouwen.
Je noemde het als argument waarom de mens geen rassen kent. Dat argument gaat dus niet op.quote:Op maandag 25 november 2013 19:15 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
En wat denk je dat ik bedoel met 'gefokt worden'? Dit soort eigenwijze reacties doen een discussie nooit goed.
Geen idee, die ken ik verder eigenlijk niet.quote:Op maandag 25 november 2013 18:32 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Pedante schijnintellectuelen met de diepgang van een pierenbadje en het kritisch vermogen van een Obama-stemmer bijvoorbeeld.
Waarom gaat dat argument niet op? Omdat je een eigenwijze opmerking over fokken kan maken? Of begrijp je serieus niet wat ik bedoel en was dat niet eigenwijs, maar was dat oprecht? In dat geval, is de spoiler misschien handig om te lezen. Ik zou het wel droevig vinden als dat nodig is, vandaar dat ik het achter een spoiler gestopt heb.quote:Op maandag 25 november 2013 19:17 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Je noemde het als argument waarom de mens geen rassen kent. Dat argument gaat dus niet op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
Nee, want ook Oost Aziaten laten zich organiseren door extremisten, propaganda en de politiek.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:53 schreef spiegelspel het volgende:
[ afbeelding ]
Die groep die hierheen kwam faalde al in hun eigen land, anders ga je niet emigreren.quote:Op zondag 24 november 2013 13:26 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Marokkanen komen dus gewoon uit dommere gebieden, daarom falen ze hier en worden ze gedwongen het criminele pad te bewandelen.
quote:Op maandag 25 november 2013 23:35 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Waarom gaat dat argument niet op? Omdat je een eigenwijze opmerking over fokken kan maken? Of begrijp je serieus niet wat ik bedoel en was dat niet eigenwijs, maar was dat oprecht? In dat geval, is de spoiler misschien handig om te lezen. Ik zou het wel droevig vinden als dat nodig is, vandaar dat ik het achter een spoiler gestopt heb.Dus in de natuur bestaan geen rassen? Geen Aziatische en geen Afrikaanse olifant? Geen Bengaalse tijger en geen Siberische tijger? Geen keizerspinguin en geen dwergpinguin?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afrikaanse olifant is een geslacht. Bengaalse tijger is een ondersoort. Keizerspinguïn is een soort.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:11 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Dus in de natuur bestaan geen rassen? Geen Aziatische en geen Afrikaanse olifant? Geen Bengaalse tijger en geen Siberische tijger? Geen keizerspinguin en geen dwergpinguin?
'Ras' is een generieke term voor 'ondersoort'. De specifieke biologische betekenis kan je in je reet steken.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:15 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Afrikaanse olifant is een geslacht. Bengaalse tijger is een ondersoort. Keizerspinguïn is een soort.
Ik vind het altijd zo flauw als mensen zelf definities gaan verzinnen om een argument overeind te houden.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:19 schreef Louis22 het volgende:
[..]
'Ras' is een generieke term voor 'ondersoort'. De specifieke biologische betekenis kan je in je reet steken.
Het zijn biologen die zelf arbitraire definities gaan verzinnen voor woorden die prima functioneren zonder.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:22 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo flauw als mensen zelf definities gaan verzinnen om een argument overeind te houden.
Je hebt bijvoorbeeld heel veel hondenrassen. Die zijn door de mensen ooit zo verdeeld door te kijken naar specifieke eigenschappen. Bovendien maakt dat het ook makkelijker. Tussen een Duitse herder en een chihuahua zit nogal een verschil. En net als mensen heb je chihuahua's in verschillende kleuren, maar het blijft één ras. Mensen onderling lijken te veel op elkaar om ze in specifieke rassen te verdelen, al wordt er wel onderscheid gemaakt tussen mongolisch, kaukasisch en negroïde.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:11 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Dus in de natuur bestaan geen rassen? Geen Aziatische en geen Afrikaanse olifant? Geen Bengaalse tijger en geen Siberische tijger? Geen keizerspinguin en geen dwergpinguin?
Zeker als je het hebt over het blanke ras. Je huidskleur zegt niks over je intelligentie, maar hooguit hoeveel pigment je lichaam heeft.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:39 schreef Kandijfijn het volgende:
Weleens van correlatie gehoord?quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:15 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Zeker als je het hebt over het blanke ras. Je huidskleur zegt niks over je intelligentie, maar hooguit hoeveel pigment je lichaam heeft.
Ja, maar wat wil je daarmee zeggen. Dat je het kunt begrijpen dat mensen zo denken.quote:
Dat pigmentgraad heel goed kan correleren met intellectueel vermogen, zoals het ook correleert met een hele reeks andere uiterlijke eigenschappen.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:08 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ja, maar wat wil je daarmee zeggen. Dat je het kunt begrijpen dat mensen zo denken.
Denk je? Daar weten dna-onderzoekers niks van. Andere medici ook niet.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:18 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Dat pigmentgraad heel goed kan correleren met intellectueel vermogen, zoals het ook correleert met een hele reeks andere uiterlijke eigenschappen.
Ik kan niet kiezen want het is een kleinkindquote:Op woensdag 27 november 2013 23:52 schreef Monolith het volgende:
Niemand die je daartoe dwingt hoor.
Je kunt je kinderen proberen te indoctrineren. Maar ja, mensen hebben nou eenmaal een eigen wil. Vervelend hè?quote:Op donderdag 28 november 2013 00:00 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Ik kan niet kiezen want het is een kleinkind
Die wil is alleen relatief onvrij.quote:Op donderdag 28 november 2013 00:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt je kinderen proberen te indoctrineren. Maar ja, mensen hebben nou eenmaal een eigen wil. Vervelend hè?
Wordt jij daar ongelukkig van dan ?quote:Op woensdag 27 november 2013 23:44 schreef LogiteX het volgende:
Waarom zou ik er trouwens blij moeten zijn als mijn kleinkind voor 1/4 Indonesisch of turks is? Waarom zou mij dat gelukkig maken?
Vooral doen... Giet ze vol met jouw moraal.quote:Op donderdag 28 november 2013 00:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die wil is alleen relatief onvrij.
Dus als je een beetje je best doet kun je je kleinkinderen indoctrineren tot het bot.
Uhh wat?quote:Op donderdag 28 november 2013 01:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vooral doen... Giet ze vol met jouw moraal.
Eenderde wilt later niks met jou te maken, eenderde wel, maar voor de lieve vrede in de familie,
die andere eenderde wordt dan net zo verknipt als jij bent
Doe ik dat?quote:Op donderdag 28 november 2013 02:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat krijg je als je kleinkinderen gaat indoctrineren tot het bot.
Niet dat ik weet.quote:
Als je iets in het algemeen wil betrekken is het verstandig om dan ook niet te spreken met woorden als "jouw"..quote:Op donderdag 28 november 2013 02:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet dat ik weet.
Maar jij schreef dat het mogelijk was.
Trek het je niet persoonlijk aan als verwijt. Ik had het over het algemeen .
Als ik zou kunnen kiezen hoe ik op de wereld kom (1/4 indonesisch of 0/4 indonesisch), welke keuze zou ik dan moeten maken?quote:Op donderdag 28 november 2013 01:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wordt jij daar ongelukkig van dan ?
Waarom zou je daarin een keuze moeten maken? Je hebt ook niet de keuze of je pa wel of geen alcoholist of verkrachter is of dat je in West-Europa of een derde wereldland.quote:Op donderdag 28 november 2013 08:35 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Als ik zou kunnen kiezen hoe ik op de wereld kom (1/4 indonesisch of 0/4 indonesisch), welke keuze zou ik dan moeten maken?
Je had het over jezelf in de rol van grootouder van een hypothetisch kleinkind en dat jij liever niet wilde dat één andere grootouder (1/4) Indonesisch zou zijn?quote:Op donderdag 28 november 2013 08:35 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Als ik zou kunnen kiezen hoe ik op de wereld kom (1/4 indonesisch of 0/4 indonesisch), welke keuze zou ik dan moeten maken?
Of een hekel aan Hollands eten en 3 zulke grootouders hebben. ?quote:Op donderdag 28 november 2013 11:13 schreef 99.999 het volgende:
Je zou als kind maar een hekel hebben aan Indisch eten en zo'n oma hebben.
Ik draai het om: word ik daar gelukkig van?quote:Op donderdag 28 november 2013 10:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je had het over jezelf in de rol van grootouder van een hypothetisch kleinkind en dat jij liever niet wilde dat één andere grootouder (1/4) Indonesisch zou zijn?
Wordt jij daar ongelukkig van als grootouder ?
---
Het zou toch kunnen dat hij liever 0 Indonesische grootouders heeft ipv 1?quote:Maar goed, waarom zou je theoretische kleinkind dan ongelukkig worden van die ene Indonesische grootouder naast 3 Nederlandse grootouders ?
Dat moet jij beter weten.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:57 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Ik draai het om: word ik daar gelukkig van?
Ken.... dat is zijn keuze later, niet de jouwe.quote:Het zou toch kunnen dat hij liever 0 Indonesische grootouders heeft ipv 1?
ja nee, rassen bestaan wel hoorquote:Op donderdag 21 november 2013 16:39 schreef Kandijfijn het volgende:
Maar niet bij mensen.quote:Op donderdag 28 november 2013 20:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja nee, rassen bestaan wel hoor
Omdat het sociale en academische zelfmoord is die verbanden op te merken.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Denk je? Daar weten dna-onderzoekers niks van. Andere medici ook niet.
Dat vereist ook geen DNA onderzoek natuurlijk, aangezien het gewoon correlatie tussen fenotypische uitingen betreft. De correlatie zou er overigens best kunnen zijn wanneer je b.v. IQ als maatstaf neemt. Het onderwijs in Afrika onder de Sahara is nou niet echt denderend.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Denk je? Daar weten dna-onderzoekers niks van. Andere medici ook niet.
Precies, je hoeft er niet voor in het DNA te gaan wroeten. Alles vervolgens af te schuiven op nurture (in casu onderwijs) is een politieke keuze. Het zou vrij eenvoudig onderzocht kunnen worden: plant een jood in donker Afrika en laat een Congolees in Israel naar school gaan. 100 tegen 1 dat beide het gemiddelde uit het lood slaan.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat vereist ook geen DNA onderzoek natuurlijk, aangezien het gewoon correlatie tussen fenotypische uitingen betreft. De correlatie zou er overigens best kunnen zijn wanneer je b.v. IQ als maatstaf neemt. Het onderwijs in Afrika onder de Sahara is nou niet echt denderend.
Het is nogal evident dat een land met slechte scholing ook laag scoort op IQ testen he.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:02 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Precies, je hoeft er niet voor in het DNA te gaan wroeten. Alles vervolgens af te schuiven op nurture (in casu onderwijs) is een politieke keuze. Het zou vrij eenvoudig onderzocht kunnen worden: plant een jood in donker Afrika en laat een Congolees in Israel naar school gaan. 100 tegen 1 dat beide het gemiddelde uit het lood slaan.
Mensen snappen over het algemeen vrij weinig van het nature versus nurture concept. Zo zijn er allerhande epigenetische factoren die aspecten van 'nurture' tijdelijk overerfbaar maken bijvoorbeeld. Ook is 'nurture' veel breder dan de sociale omgeving. Dat betreft alles van biochemische factoren in de baarmoeder tot aan voeding gedurende de ontwikkeling tot aan scholing.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:02 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Precies, je hoeft er niet voor in het DNA te gaan wroeten. Alles vervolgens af te schuiven op nurture (in casu onderwijs) is een politieke keuze. Het zou vrij eenvoudig onderzocht kunnen worden: plant een jood in donker Afrika en laat een Congolees in Israel naar school gaan. 100 tegen 1 dat beide het gemiddelde uit het lood slaan.
Ik zal ze wel even op papier zetten. De drie grootste rassen zijn het Afrikaanse ras, het Kaukasische ras en het Aziatische ras. Daarbinnen kan je ook weer onderscheid maken.quote:Op vrijdag 29 november 2013 09:29 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Maar niet bij mensen.
Althans, voor zover wij weten. Als jij ze gevonden hebt, zet het dan snel op papier, voordat iemand anders er met je ontdekking vandoor gaat.
Jij kiest er meteen voor het onderwijs in Afrika als bepalende factor aan te wijzen. Dat is niet wetenschappelijk, dat is politiek.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen snappen over het algemeen vrij weinig van het nature versus nurture concept. Zo zijn er allerhande epigenetische factoren die aspecten van 'nurture' tijdelijk overerfbaar maken bijvoorbeeld. Ook is 'nurture' veel breder dan de sociale omgeving. Dat betreft alles van biochemische factoren in de baarmoeder tot aan voeding gedurende de ontwikkeling tot aan scholing.
Er is weinig politieke keuze aan de vraag of er genetische factoren ten grondslag liggen of allerhande aspecten van nurture. Het is wel een enorm complex vraagstuk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |