abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133698010
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 00:00 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Ik kan niet kiezen want het is een kleinkind
Je kunt je kinderen proberen te indoctrineren. Maar ja, mensen hebben nou eenmaal een eigen wil. Vervelend hè?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_133698457
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 00:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je kunt je kinderen proberen te indoctrineren. Maar ja, mensen hebben nou eenmaal een eigen wil. Vervelend hè?
Die wil is alleen relatief onvrij.

Dus als je een beetje je best doet kun je je kleinkinderen indoctrineren tot het bot.
pi_133700213
quote:
5s.gif Op woensdag 27 november 2013 23:44 schreef LogiteX het volgende:
Waarom zou ik er trouwens blij moeten zijn als mijn kleinkind voor 1/4 Indonesisch of turks is? Waarom zou mij dat gelukkig maken?
Wordt jij daar ongelukkig van dan ?
pi_133700279
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 00:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die wil is alleen relatief onvrij.

Dus als je een beetje je best doet kun je je kleinkinderen indoctrineren tot het bot.
Vooral doen... Giet ze vol met jouw moraal.
Eenderde wilt later niks met jou te maken, eenderde wel, maar voor de lieve vrede in de familie,
die andere eenderde wordt dan net zo verknipt als jij bent
pi_133700476
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 01:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vooral doen... Giet ze vol met jouw moraal.
Eenderde wilt later niks met jou te maken, eenderde wel, maar voor de lieve vrede in de familie,
die andere eenderde wordt dan net zo verknipt als jij bent
Uhh wat?
pi_133700516
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 02:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uhh wat?
Dat krijg je als je kleinkinderen gaat indoctrineren tot het bot.
pi_133700546
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 02:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat krijg je als je kleinkinderen gaat indoctrineren tot het bot.
Doe ik dat?
pi_133700567
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 02:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Doe ik dat?
Niet dat ik weet.
Maar jij schreef dat het mogelijk was.
Trek het je niet persoonlijk aan als verwijt. Ik had het over het algemeen .
pi_133700686
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 02:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet dat ik weet.
Maar jij schreef dat het mogelijk was.
Trek het je niet persoonlijk aan als verwijt. Ik had het over het algemeen .
Als je iets in het algemeen wil betrekken is het verstandig om dan ook niet te spreken met woorden als "jouw"..
pi_133701958
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 01:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wordt jij daar ongelukkig van dan ?
Als ik zou kunnen kiezen hoe ik op de wereld kom (1/4 indonesisch of 0/4 indonesisch), welke keuze zou ik dan moeten maken?
pi_133702308
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 08:35 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Als ik zou kunnen kiezen hoe ik op de wereld kom (1/4 indonesisch of 0/4 indonesisch), welke keuze zou ik dan moeten maken?
Waarom zou je daarin een keuze moeten maken? Je hebt ook niet de keuze of je pa wel of geen alcoholist of verkrachter is of dat je in West-Europa of een derde wereldland.
Bij voorkeur word je natuurlijk geboren in een welvarend land met ouders die financieel het hoofd fatsoenlijk boven water kunnen houden en een stabiele gezinssituatie hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 28-11-2013 10:52:07 ]
pi_133704146
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 08:35 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Je had het over jezelf in de rol van grootouder van een hypothetisch kleinkind en dat jij liever niet wilde dat één andere grootouder (1/4) Indonesisch zou zijn?
Wordt jij daar ongelukkig van als grootouder ?
---
Maar goed, waarom zou je theoretische kleinkind dan ongelukkig worden van die ene Indonesische grootouder naast 3 Nederlandse grootouders ?
pi_133704785
Je zou als kind maar een hekel hebben aan Indisch eten en zo'n oma hebben.
pi_133705037
quote:
2s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:13 schreef 99.999 het volgende:
Je zou als kind maar een hekel hebben aan Indisch eten en zo'n oma hebben.
Of een hekel aan Hollands eten en 3 zulke grootouders hebben. ?
non-probleem:
Ouders houden er wel rekening mee dat een kind bepaald soort eten persé niet lust.
En ze willen een bezoekje aan grootouders natuurlijk gezellig houden voor iedereen .
pi_133719435
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je had het over jezelf in de rol van grootouder van een hypothetisch kleinkind en dat jij liever niet wilde dat één andere grootouder (1/4) Indonesisch zou zijn?
Wordt jij daar ongelukkig van als grootouder ?
---
Ik draai het om: word ik daar gelukkig van?

quote:
Maar goed, waarom zou je theoretische kleinkind dan ongelukkig worden van die ene Indonesische grootouder naast 3 Nederlandse grootouders ?
Het zou toch kunnen dat hij liever 0 Indonesische grootouders heeft ipv 1?
pi_133721679
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:57 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Ik draai het om: word ik daar gelukkig van?
Dat moet jij beter weten.
Als het jouw vooroordeel is dat je daar niet gelukkig van wordt dan is de kans groter dat het ook zo zal zijn. Overigens ken ik geen grootouders die gelukkig zijn geworden door de ouders van hun schoonkind. Waarom moet dat persé .
Maar jouw geluk is niet van belang. Het gaat om het kleinkind.

quote:
Het zou toch kunnen dat hij liever 0 Indonesische grootouders heeft ipv 1?
Ken.... dat is zijn keuze later, niet de jouwe.

Je doet net alsof 1 Indonesische grootouder hebben een soort ongelukkigheid ofzo.
Je hebt natuurlijk niks tegen Indonesische mensen ?

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 28-11-2013 20:53:24 ]
pi_133721727
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:39 schreef Kandijfijn het volgende:
Door aan te nemen dat rassen bestaan ben je net zo achterlijk als die neonazi's.
ja nee, rassen bestaan wel hoor
pi_133735588
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:48 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ja nee, rassen bestaan wel hoor
Maar niet bij mensen.

Althans, voor zover wij weten. Als jij ze gevonden hebt, zet het dan snel op papier, voordat iemand anders er met je ontdekking vandoor gaat. :o
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:28:32 #94
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_133739597
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Denk je? Daar weten dna-onderzoekers niks van. Andere medici ook niet.
Omdat het sociale en academische zelfmoord is die verbanden op te merken.
pi_133740041
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Denk je? Daar weten dna-onderzoekers niks van. Andere medici ook niet.
Dat vereist ook geen DNA onderzoek natuurlijk, aangezien het gewoon correlatie tussen fenotypische uitingen betreft. De correlatie zou er overigens best kunnen zijn wanneer je b.v. IQ als maatstaf neemt. Het onderwijs in Afrika onder de Sahara is nou niet echt denderend.
  vrijdag 29 november 2013 @ 13:02:55 #96
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_133740465
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat vereist ook geen DNA onderzoek natuurlijk, aangezien het gewoon correlatie tussen fenotypische uitingen betreft. De correlatie zou er overigens best kunnen zijn wanneer je b.v. IQ als maatstaf neemt. Het onderwijs in Afrika onder de Sahara is nou niet echt denderend.
Precies, je hoeft er niet voor in het DNA te gaan wroeten. Alles vervolgens af te schuiven op nurture (in casu onderwijs) is een politieke keuze. Het zou vrij eenvoudig onderzocht kunnen worden: plant een jood in donker Afrika en laat een Congolees in Israel naar school gaan. 100 tegen 1 dat beide het gemiddelde uit het lood slaan.
pi_133740518
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:02 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Precies, je hoeft er niet voor in het DNA te gaan wroeten. Alles vervolgens af te schuiven op nurture (in casu onderwijs) is een politieke keuze. Het zou vrij eenvoudig onderzocht kunnen worden: plant een jood in donker Afrika en laat een Congolees in Israel naar school gaan. 100 tegen 1 dat beide het gemiddelde uit het lood slaan.
Het is nogal evident dat een land met slechte scholing ook laag scoort op IQ testen he.
pi_133740571
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:02 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Mensen snappen over het algemeen vrij weinig van het nature versus nurture concept. Zo zijn er allerhande epigenetische factoren die aspecten van 'nurture' tijdelijk overerfbaar maken bijvoorbeeld. Ook is 'nurture' veel breder dan de sociale omgeving. Dat betreft alles van biochemische factoren in de baarmoeder tot aan voeding gedurende de ontwikkeling tot aan scholing.
Er is weinig politieke keuze aan de vraag of er genetische factoren ten grondslag liggen of allerhande aspecten van nurture. Het is wel een enorm complex vraagstuk.
pi_133740845
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 09:29 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Maar niet bij mensen.

Althans, voor zover wij weten. Als jij ze gevonden hebt, zet het dan snel op papier, voordat iemand anders er met je ontdekking vandoor gaat. :o
Ik zal ze wel even op papier zetten. De drie grootste rassen zijn het Afrikaanse ras, het Kaukasische ras en het Aziatische ras. Daarbinnen kan je ook weer onderscheid maken.

Dat het niet politiek correct is daarover te praten wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
  vrijdag 29 november 2013 @ 13:21:24 #100
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_133740872
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mensen snappen over het algemeen vrij weinig van het nature versus nurture concept. Zo zijn er allerhande epigenetische factoren die aspecten van 'nurture' tijdelijk overerfbaar maken bijvoorbeeld. Ook is 'nurture' veel breder dan de sociale omgeving. Dat betreft alles van biochemische factoren in de baarmoeder tot aan voeding gedurende de ontwikkeling tot aan scholing.
Er is weinig politieke keuze aan de vraag of er genetische factoren ten grondslag liggen of allerhande aspecten van nurture. Het is wel een enorm complex vraagstuk.
Jij kiest er meteen voor het onderwijs in Afrika als bepalende factor aan te wijzen. Dat is niet wetenschappelijk, dat is politiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')