abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135005529
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je altijd wel een leuk argumentje kan verzinnen voor minder betalen dan minimumloon. Of iemand is te oud, of iemand is te onervaren, of iemand moet al blij zijn dat ie wat kan doen en geld toeleggen.
Huur een leuk PR-bureau in (moet geen probleem zijn voor de rijken) en je kunt iedereen alles wijsmaken.
Nou ja ik zou het erg fijn vinden als jij mijn flessen naar de glasbak brengt, maar die actie is mijn echt geen 1300 euro per maand waard. Sommige vormen van arbeid kunnen gewoon niet uit voor een baas, dat is heus geen evil complot.
pi_135011026
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je altijd wel een leuk argumentje kan verzinnen voor minder betalen dan minimumloon. Of iemand is te oud, of iemand is te onervaren, of iemand moet al blij zijn dat ie wat kan doen en geld toeleggen.
Huur een leuk PR-bureau in (moet geen probleem zijn voor de rijken) en je kunt iedereen alles wijsmaken.
Als de werkgevers net zo moeilijk doen als bij het aannemen van vast personeel...
Over PR-medewerkers gesproken, de Rabobank heeft nu ook een PR-man ingehuurd omdat ze negatief in de publiciteit kwamen naar aanleiding van wat domme uitspraken van een bestuurder. Hallooo, wakker worden! Gewoon geen rare dingen doen, gewoon voldoende op de werkvloer komen en je hebt niet zo'n leugenmedewerker nodig, het werkt nog veel beter ook. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_135014080
Bij Rabo denken ze er zelfs over om 'utrecht' helemaal maar af te schaffen

geen gedonder in het buitenland, met zakenbankieren, leasen enz enz meer, maar alleen betalen sparen en lenen in NL
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:18:23 #254
321876 Cherna
Fuck the System
pi_135020766
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:44 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Nou ja ik zou het erg fijn vinden als jij mijn flessen naar de glasbak brengt, maar die actie is mijn echt geen 1300 euro per maand waard. Sommige vormen van arbeid kunnen gewoon niet uit voor een baas, dat is heus geen evil complot.
Als jij alleen instaat bent om mensen glas naar een container te laten brengen wel. Maar mogelijk kan deze persoon meer dan alleen glas naar een container brengen zodat hij wel zijn geld meer dan waard word.

Maar we plaatsen vandaag de dag door het gecreëerde middenkader mensen in hokjes. Daar ligt het probleem. En wat een middenkader niet graag ziet is dat mensen onder aan de trede zijn functie in gevaar gaat brengen. Maw we houden de mensen dom en strak in het hokje.
Micromanagement.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_135024691
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er is zeker wel haast bij. En misbruik moet uiteraard aangepakt worden maar over het algemeen valt dat redelijk mee.
Leg dan eens uit waarom er haast is? Waarom moeten er mensen voor onnodige banen worden uitgebuit nu om later een tekort op te vangen?

Je kunt het regime aanpassen op de werkgelegenheid. Bij veel werkgelegenheid streng zijn. Bij weinig werkgelegenheid moet je gewoon accepteren dat er mensen geen baan kunnen hebben.
pi_135024780
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:43 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Jullie? Ik zit hier maar in m'n eentje hoor. En het heeft ook niets met mijn agenda te maken. Ik zag alleen dat je een fout maakte en wilde het even rechtzetten.

Maar mensen die vrijwillig akkoord gaan met een salaris onder het minimumloon zijn volgens jou dus uitgebuite slaven? Dan ben je ook tegen vrijwilligerswerk neem ik aan.
Vrijwillig akkoort, hahahahahahaha

Ze kunnen door een tekort aan werk gewoon gedwongen worden.
pi_135034389
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 08:26 schreef arjan1112 het volgende:
Bij Rabo denken ze er zelfs over om 'utrecht' helemaal maar af te schaffen

geen gedonder in het buitenland, met zakenbankieren, leasen enz enz meer, maar alleen betalen sparen en lenen in NL
Prima idee! Ik denk dat mensen behoefte hebben aan een sobere bank die betrouwbaar is, geen rare fratsen uithaalt en waar je tegen aantrekkelijke voorwaardes jouw geld kan stallen en geld kan lenen.
Dan hoeven ze het contract van die PR-medewerker niet meer te verlengen. Het is natuurlijk financiëel gezien een bijzaak, die PR-medewerker, maar als symptoom is het wel een belangrijk gegeven. ;)
Wie op een fatsoenlijke manier zaken doet en niet in een ivoren toren zit heeft geen PR-medewerker nodig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_135034641
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:06 schreef Klopkoek het volgende:
Het is uiteraard ook een 'feit' dat iemand blij mag zijn dat hij iets omhanden heeft. Zo bezien zou een werkgever geld mogen vragen in plaats van geven!
Juist 'm. Je doet tenslotte werkervaring op. _O_
pi_135034957
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:49 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Leg dan eens uit waarom er haast is? Waarom moeten er mensen voor onnodige banen worden uitgebuit nu om later een tekort op te vangen?

Je kunt het regime aanpassen op de werkgelegenheid. Bij veel werkgelegenheid streng zijn. Bij weinig werkgelegenheid moet je gewoon accepteren dat er mensen geen baan kunnen hebben.
Mensen in het ritme krijgen en ervaring op laten doen moet je niet pas mee beginnen als er banen voor ze zijn. Dat is zoiets als pas een dak op je huis gaan bouwen zodra het gaat regenen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_135035270
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:49 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Leg dan eens uit waarom er haast is?
De demografische situatie die ons tegemoet holt. Het duurt altijd een aantal jaren voordat dit soort maatregelen echt doorwerkt, daarom moet het nu ingezet worden
quote:
Waarom moeten er mensen voor onnodige banen worden uitgebuit nu om later een tekort op te vangen?
Uiteindelijk moet het ze activeren en zorgen dat ze uit de uitkering komen naar een volwaardige baan.
quote:
Die strenge lijn moet je volgens mij altijd hanteren, uitkeringen moeten echt een vangnet zijn waarin je zo kort mogelijk moet blijven zitten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2014 18:50:39 ]
pi_135035604
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:50 schreef 99.999 het volgende:
Uiteindelijk moet het ze activeren en zorgen dat ze uit de uitkering komen naar een volwaardige baan.
Holle frasen.

quote:
Die strenge lijn moet je volgens mij altijd hanteren, uitkeringen moeten echt een vangnet zijn waarin je zo kort mogelijk moet blijven zitten.
Uitgaande van voldoende werkgelegenheid, ja. Mensen straffen voor het gebruik maken van een vangnet terwijl men veelal geen andere keus heeft is op z'n zachtst gezegd nogal vreemd.
pi_135035778
Wat is het nut (en dat is toch de kern) om toch mensen zoals het genoemd wordt "werkervaring"te laten opdoen in functies die (los of het boven of ver beneden hun niveau zit = academici/HBO e.d. die plantsoenendienst o.i.d. doen) maar uiteindelijk na 6 maanden o.i.d.? weer thuis zitten en dus alleen voor de vorm dat de overheid iets doet worden gecharterd. Dat is toch compleet zinloos....

Dat leer je zoals men zegt weer in dat werkritme te komen maar vervolgens na een paar maanden ergens te werk zijn gesteld met behoud van uitkering ben je daar klaar en zit je weer thuis,precies daar waar je ooit begonnen bent met nog steeds geen enkele verbetering/zekerheid op het verkrijgen van een baan. "Nee....maar dan heeft u meer handvatten om van daaruit succesvoller te zijn met het zoeken naar een baan"hoor je dan vaak terwijl het eigenlijk puur slap gelul is omdat feitelijk die mensen ook niet weten wat ze anders moeten zeggen omdat ze donders goed weten dat er te weinig banen zijn om een iedereen aan de slag te krijgen.

Het is lood om oud ijzer van de overheid om puur en alleen voor het imago een beeld te blijven schetsen naar buiten toe dat men iets doet om de werkeloosheid terug te dringen wanneer feitelijk men helemaal geen zoden aan de dijk zet m.b.t het echt flink terugdringen van de alsmaar stijgende werkeloosheid. Men weigert bijvoorbeeld echt de werkgevers aan te pakken door die mensen die echt potentie hebben en misschien verder op leeftijd zijn aan te nemen en een kans te bieden een baan te krijgen. We weten allemaal dat werkgevers alles zo goedkoop mogelijk willen hebben en verhoudingsgewijs in deze tijd zoveel keuzes hebben vanwege de grote werkeloosheid dat ze nooit en te nimmer ondanks alle huidige pogingen van het dit kabinet Rutte 2 ouderen die werkloos zijn een kans bieden een vaste baan te krijgen. Men kiest pertinent voor jongeren en dus de eigen kortzichtige portemonnee.

Laat die ouderen dan zitten en val ze niet lastig men onnodige peptalk intake gesprekken en zinloze trajecten waar ze toch niets beter van worden. Neem je verlies als overheid en laat die mensen zich bijvoorbeeld op vrijwilligersgebied enigszins nuttig maken als dat qua werk ook aansluit op hun eerder opgedane ervaring en richt je qua werkgelegenheid helemaal op de jongeren tot 35 jaar o.i.d.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2014 19:04:09 ]
pi_135035832
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Holle frasen.
Nee, bittere noodzaak. Onze demografie verandert echt drastisch.

[..]
quote:
Uitgaande van voldoende werkgelegenheid, ja. Mensen straffen voor het gebruik maken van een vangnet terwijl men veelal geen andere keus heeft is op z'n zachtst gezegd nogal vreemd.
Tja, er is altijd wel een excuus te verzinnen om maar niet uit die uitkering te komen. Ook toen er een schreeuwend tekort aan mensen was kwam die groep er niet uit. Dan mag enige dwang van mij wel.
pi_135035842
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:02 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Niet iedereen kan daar op terugvallen. En niet ieder netwerk is zo rijk om het op te kunnen brengen.
De verzorgingsstaat is maar iets van de laatste halve eeuw. Daarvoor heeft de mens ook 200.000 jaar lang overleefd zonder verzorgingsstaat. Toen ging ook heus niet iedereen die werkloos raakte gelijk dood.
pi_135035886
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:03 schreef Iwanius het volgende: Neem je verlies als overheid en laat die mensen zich bijvoorbeeld op vrijwilligersgebied enigszins nuttig maken als dat qua werk ook aansluit op hun eerder opgedane ervaring en richt je qua werkgelegenheid helemaal op de jongeren tot 35 jaar o.i.d.
In grote lijnen is dat ook wat gebeurt. De kansrijke groepen krijgen de meeste aandacht en probeert men zo spoedig mogelijk de bijstand weer uit te krijgen. Voor groepen die al jaren in de bijstand zitten komt het inderdaad neer op 'enigszins nuttig maken'.
pi_135036234
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En wat moeten werklozen die plantjes water geven of grassprietjes in het park knippen daar precies aan veranderen?

quote:
Tja, er is altijd wel een excuus te verzinnen om maar niet uit die uitkering te komen.
De groeiende groep mensen die onverhoopt in de bijstand terecht komt maakt daar liever geen dan wel gebruik van.

quote:
Ook toen er een schreeuwend tekort aan mensen was kwam die groep er niet uit.
Ach kom, dat is goedkoop en populistisch gelul. Die groep was destijds niet bijzonder groot en geen werkgever wil die groep mensen aannemen. Of dit soort constructies werkbaar, effectief en überhaupt resultaten boeken maakt kennelijk niet uit, het is belangrijker dat we 'iets doen' aan sentimenten. Gelovigen alom blijkbaar. :')

quote:
Dan mag enige dwang van mij wel.
Illusies bekostigen over de rug van alle mensen die nu tegen wil en dank op de bijstand aangewezen zijn. That's the spirit. _O_
  zaterdag 4 januari 2014 @ 02:54:30 #267
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_135055489
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:15 schreef Xa1pt het volgende:
Die groep was destijds niet bijzonder groot en geen werkgever wil die groep mensen aannemen.
Oh , maar nu wel hoor want ze hebben immers geen gat meer in hun cv en hebben geleerd vroeg op te staan, zich fatsoenlijk te kleden etc, en dat allemaal dankzij het plukken van grassprietjes _O_
pi_135060559
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 02:54 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Oh , maar nu wel hoor want ze hebben immers geen gat meer in hun cv en hebben geleerd vroeg op te staan, zich fatsoenlijk te kleden etc, en dat allemaal dankzij het plukken van grassprietjes _O_
_O-
pi_135060694
Wat ik me wel afvraag. Hoe zit het met diehard aso's zoals bijvoorbeeld die afgebeeld in Probleemwijken? Van die lui die elkaar halfdronken en schuimbekkend in haren vliegen als ze menen dat hen onrecht is aangedaan?

Die hebben ook allemaal een uitkering. Hoe krijgt een gemeente die netjes aan het nietjes vouwen? :{
pi_135060992
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:43 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Wat ik me wel afvraag. Hoe zit het met diehard aso's zoals bijvoorbeeld die afgebeeld in Probleemwijken? Van die lui die elkaar halfdronken en schuimbekkend in haren vliegen als ze menen dat hen onrecht is aangedaan?

Die hebben ook allemaal een uitkering. Hoe krijgt een gemeente die netjes aan het nietjes vouwen? :{
Uiteindelijk kan de uitkering stopgezet worden tegenwoordig. Er is dus een echt dwangmiddel.
pi_135061932
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteindelijk kan de uitkering stopgezet worden tegenwoordig. Er is dus een echt dwangmiddel.
Ja, maar ondertussen zit de opzichter van de nietjesvouwhal er mooi mee.. ;)
pi_135062107
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:29 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Of het in de praktijk haalbaar en werkbaar is of niet maakt geen flikker uit. Het belangrijkste is kennelijk dat we het gevoel hebben dat iedereen mee doet en niet op kosten van werkend Nederland thuis voor de buis hangt. Dat dit veel meer geld kost dan een aantal bijstandsuitkeringen... Tja.
pi_135062257
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of het in de praktijk haalbaar en werkbaar is of niet maakt geen flikker uit. Het belangrijkste is kennelijk dat we het gevoel hebben dat iedereen mee doet en niet op kosten van werkend Nederland thuis voor de buis hangt. Dat dit veel meer geld kost dan een aantal bijstandsuitkeringen... Tja.
Nou ja, eerlijk gezegd zou ik het nog stuitender vinden als zijn niet hoefden te vouwen. Dat zou betekenen dat diegene voor wie dit bedoeld is, de echte profiteurs, de dans juist ontspringen, terwijl crisisslachtoffers wel in de chain gang moeten
pi_135062413
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:40 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Nou ja, eerlijk gezegd zou ik het nog stuitender vinden als zijn niet hoefden te vouwen. Dat zou betekenen dat diegene voor wie dit bedoeld is, de echte profiteurs, de dans juist ontspringen, terwijl crisisslachtoffers wel in de chain gang moeten
Klinkt wellicht cynisch, maar dat is hoe dan ook toch het geval. De echte profiteurs weten hun weg naar andere vormen van geld en inkomen toch wel te vinden via louche handeltjes e.d. De groep die het meest lijdt onder dit soort maatregelen is de groep die onverhoopt in de bijstand is terecht gekomen.
pi_135062428
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:29 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Die krijgt vaak een doorslaggevende stem bij het eventueel korten van de uitkering. Daar heeft die tokkie dus vooral zichzelf mee.
pi_135062468
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klinkt wellicht cynisch, maar dat is hoe dan ook toch het geval. De echte profiteurs weten hun weg naar andere vormen van geld en inkomen toch wel te vinden via louche handeltjes e.d. De groep die het meest lijdt onder dit soort maatregelen is de groep die onverhoopt in de bijstand is terecht gekomen.
En wat is die groep dan precies en hoe lang zit die groep al in de bijstand? Al van voor de crisis neem ik aan? Waarom kwamen ze er dan ook niet uit toen werknemers niet aan te slepen waren?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:48:24 #277
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_135062562
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En wat is die groep dan precies en hoe lang zit die groep al in de bijstand? Al van voor de crisis neem ik aan? Waarom kwamen ze er dan ook niet uit toen werknemers niet aan te slepen waren?
Een gedeelte wil niet en een gedeelte kan niet, en een gedeelte wil en kan wel maar heeft niet de goede papieren. Dat is het nadeel van 'de bijstand': de groep mensen die erin zit is zo divers dat je er bijna geen beleid op kan schrijven. Voor degenen voor wie het bedoeld is werkt het niet, en degenen voor wie het niet bedoeld is hebben er last van.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_135062651
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een gedeelte wil niet en een gedeelte kan niet, en een gedeelte wil en kan wel maar heeft niet de goede papieren. Dat is het nadeel van 'de bijstand': de groep mensen die erin zit is zo divers dat je er bijna geen beleid op kan schrijven. Voor degenen voor wie het bedoeld is werkt het niet, en degenen voor wie het niet bedoeld is hebben er last van.
Precies.
pi_135062763
quote:

[..]

Vraag dat de mensen die vooral een gevoelsmatig probleem willen bestrijden.
pi_135062858
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vraag dat de mensen die vooral een gevoelsmatig probleem willen bestrijden.
Tja, je claimt weer allerlei zaken over een bepaalde groep maar geeft niet thuis wanneer om een toelichting gevraagd wordt...
pi_135062921
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wanneer je niet kan moet je ook niet gedwongen worden. En het lokale beleid biedt daarvoor ook voldoende mogelijkheden. Maar het pamperen mag best minder dan voorheen. Voor zo min mogelijk mensen moet de bijstand (of bv een sociale werkplaats) een eindstation zijn.
pi_135063466
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, je claimt weer allerlei zaken over een bepaalde groep maar geeft niet thuis wanneer om een toelichting gevraagd wordt...
Ik claim slechts dat de materie veel te complex is voor rücksichtslose 'oplossingen'. Wat impliciet door jou bevestigd wordt door aan te geven dat het aantal aanvragen voor een bijstandsuitkering wordt verminderd. Er is nog nooit aangetoond dat 'het werkt', integendeel. Zie bijv. de schrijnende rapporten van het DWI.
pi_135063602
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik claim slechts dat de materie veel te complex is voor rücksichtslose 'oplossingen'. Wat impliciet door jou bevestigd wordt door aan te geven dat het aantal aanvragen voor een bijstandsuitkering wordt verminderd. Er is nog nooit aangetoond dat 'het werkt', integendeel. Zie bijv. de schrijnende rapporten van het DWI.
Maar goed, nu even concreet. Het grootste deel van de mensen in de bijstand moet dus maar definitief worden opgegeven voor de arbeidsmarkt?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:21:12 #284
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_135063725
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar goed, nu even concreet. Het grootste deel van de mensen in de bijstand moet dus maar definitief worden opgegeven voor de arbeidsmarkt?
Volgens mij is dat niet wat 'ie zegt. Maar goed, het zou volgens mij wel nuttig zijn om alle arbeidsongeschikten uit de bijstand te filteren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_135063738
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, die moeten nu harder aan het werk in de wietplantage omdat hun uitkering gekort wordt. Wel leuker werk dan nietjes vouwen...
pi_135063856
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet wat 'ie zegt. Maar goed, het zou volgens mij wel nuttig zijn om alle arbeidsongeschikten uit de bijstand te filteren.
Nee, dat zegt hij niet letterlijk maar ieder voorstel om die groep toch ooit weer aan het werk te krijgen is een schande.
En arbeidsongeschikten horen inderdaad in een WIA oid.
pi_135064153
quote:

[..]

Omdat toen Ollie Rehn nog niet aan onze kop zat te zeiken dat alle kosten omlaag moesten?
(al ben ik het wel eens dat dit ook niet echt goedkoper is dan mensen met rust laten)
pi_135064192
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

:')
pi_135064708
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mensen in het ritme krijgen en ervaring op laten doen moet je niet pas mee beginnen als er banen voor ze zijn. Dat is zoiets als pas een dak op je huis gaan bouwen zodra het gaat regenen.
Er wordt net gedaan alsof die mensen halve zwakzinnigen zijn die niets kunnen. Een groot deel kan gewoon even geen werk vinden.
pi_135064886
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:50 schreef 99.999 het volgende:

Een volwaardige baan. Maar als die er niet is dan moeten ze niet in een nepbaan worden geplaatst waar ze bestaande banen mee vernietigen en bedrijven van gratis arbeid voorzien. Misschien moet het kabinet gewoon eens verstandige economische beslissingen nemen in plaats van mensen kunsmatig aan het werk houden.

quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Tja, er is altijd wel een excuus te verzinnen om maar niet uit die uitkering te komen. Ook toen er een schreeuwend tekort aan mensen was kwam die groep er niet uit. Dan mag enige dwang van mij wel.
Halooo!!, er zijn te weinig banen. Er zullen dus mensen noodgedwongen een uitkering hebben.
pi_135065094
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, dat zegt hij niet letterlijk maar ieder voorstel om die groep toch ooit weer aan het werk te krijgen is een schande.
En arbeidsongeschikten horen inderdaad in een WIA oid.
Omdat het gebeurt vanuit de verkeerde motieven en er gewoonweg niet over nagedacht wordt. Wat resulteert in een hoop ellende voor de mensen die onverhoopt in de bijstand terecht komen.
pi_135065454
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:32 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Omdat toen Ollie Rehn nog niet aan onze kop zat te zeiken dat alle kosten omlaag moesten?
(al ben ik het wel eens dat dit ook niet echt goedkoper is dan mensen met rust laten)
Dit heeft allemaal niks met de EU te maken.
pi_135065471
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
Tja, elk alternatief kan enkel op hoon rekenen. Wat wil je dan wel?
pi_135065495
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:53 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Een volwaardige baan. Maar als die er niet is dan moeten ze niet in een nepbaan worden geplaatst waar ze bestaande banen mee vernietigen en bedrijven van gratis arbeid voorzien. Misschien moet het kabinet gewoon eens verstandige economische beslissingen nemen in plaats van mensen kunsmatig aan het werk houden.

[..]

Halooo!!, er zijn te weinig banen. Er zullen dus mensen noodgedwongen een uitkering hebben.
Waarom kwam deze groep ook niet aan het werk toen er banen zat waren?
pi_135065570
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom kwam deze groep ook niet aan het werk toen er banen zat waren?
Voor die hardnekkige bijnstandsontvangers mag er wel apart beleid komen.

Maar in de plannen van Klijnsma wordt iemand van 50 die zijn baan kwijtraakt, en nergens aangenomen wordt, straks ook in deze onzinbanen gedwongen.
pi_135065848
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:15 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Voor die hardnekkige bijnstandsontvangers mag er wel apart beleid komen.

Maar in de plannen van Klijnsma wordt iemand van 50 die zijn baan kwijtraakt, en nergens aangenomen wordt, straks ook in deze onzinbanen gedwongen.
Pas als na de WW de re-integratie niet slaagt. Als je dus meer dan een jaar of vijf langs de kant zit kom je wellicht een keer daarin terecht.
pi_135067952
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, elk alternatief kan enkel op hoon rekenen.
Stel je niet zo aan.
pi_135069150
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:49 schreef Arolsen het volgende:

Er wordt net gedaan alsof die mensen halve zwakzinnigen zijn die niets kunnen. Een groot deel kan gewoon even geen werk vinden.
Een groot deel kan al heel lang geen werk vinden... Het lijkt mij dan ook met name voor die groep de juiste aanpak.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')