Nog genoeg te doen dus, maar het komt wel.quote:- 2m2 laminaat in kleine kamer en 2 passtukjes op de overloop boven.
- paar plankjes laminaat op de zolder leggen
- plinten plinten plinten![]()
- muurtje op kamer oudste verven
- muurtje op kleine kamertje verven
- gordijntje ophangen op kamer jongste
- gordijntje ophangen op kleine kamer
- behang bijknippen/snijden op kamer oudste
- hal beneden 1 muur verven
- plinten plinten plinten
- trapgat witten
- paar kleine plekjes aanstippen op trapgat naar zolder toe
- tuintegels naar de schuur verhuizen
- grote/zware meubels verhuizen
- dozen verkassen
Voor de ietsje langere termijn
- terras maken van de tegels in de achtertuin.
- verduisterend gordijn op de zolder voor het grote raam
- verduisterend rolgordijn op de kinderkamers
- lampen ophangen op de zolder
- muren van het dak op zolder witten/behangen of iets dergelijks
- verlichting op de overloop maken
- verlichting in de hal maken
- jaloezieën en verlichting in de keuken
- verlichting boven de eettafel en in de woonkamer
- afplakfolie bij het grote raam aan de zijkant oid.
- planken ophangen in diverse ruimtes (keuken gedaan!)
klusjes die nog gedaan moeten:
- buffetkast opleuken
- spekkast opleuken
- ladekast aflakken
- eettafel opschuren en opnieuw behandelen, poten lakken
- plankjes maken in de meterkast
- bureau maken op zolder
- trofastkast afmaken en andere trofast verven
Echt Hemaquote:Op maandag 25 november 2013 23:23 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Oh! Waar heb je deze vandaan?
Ah, helaas!quote:Op dinsdag 26 november 2013 07:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Echt Hema![]()
Maar vorig jaar of misschien nog wat langer geleden. En toen was ie in de sale dus geen idee of ie nog te koop is.
Nee de woonkamer is hetzelfde qua wanden/vloer. Het is wel iets minder gekleurd omdat mijn wederhelft daar niet van houdtquote:Op vrijdag 29 november 2013 09:06 schreef Iwanius het volgende:
Leuk gedaan. Is jullie zitkamer ook een beetje in de stijl van de getoonde kamers of toch wat donkerder in opzet. Als in donker parket/wanden e.d.
reserve accu erinquote:Op vrijdag 29 november 2013 17:24 schreef mignonne het volgende:
deurtjes ophangen aan de kast gebeurt nog maar de accu van mn electrische schroevendraaier is leeg en ik ben te lui om het met de hand te doen
En en en? druk aan het klussen?quote:Op woensdag 27 november 2013 20:12 schreef Mutant01 het volgende:
Leuke gezellige kamertjes.
Morgen ben ik aan de beurt Mignonne - dan krijg ik de sleuteltjes (na controle door VEH).
Mijn hemel, dat kan je wel stellen ja. Drie dagen bezig, maar ik ben nu echt kapot... en dan zijn we nu alleen nog met de muren bezig geweest!quote:
haha ja t is behoorlijk hard aanpotenquote:Op zondag 1 december 2013 09:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn hemel, dat kan je wel stellen ja. Drie dagen bezig, maar ik ben nu echt kapot... en dan zijn we nu alleen nog met de muren bezig geweest!
oh! ik zie je berichtje nu pasquote:Op woensdag 4 december 2013 10:25 schreef pandora54 het volgende:
Wat is het leuk!! Goeie schutting/hek ook. En wat ga je blij zijn met je achterom, geen fietsen in de voortuin maar lekker alles achter. Maken of bouwen ze een afsluiting bij je achtertuin?
Jullie woonkamer straalt zoveel rust uit, rustige kleuren en hout. Ik hou er vanquote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:30 schreef mignonne het volgende:
het geeft precies genoeg anti-inkijk, én als added bonus geeft het me een heerlijk strandhut gevoel
haha dat magquote:Op maandag 27 januari 2014 17:31 schreef klusser1986 het volgende:
ik vind het een beetje een bende al die open kastjes....
tuin heeft wel een knap maatje... +/- 60 a 70 m2 achter?
dankquote:Op maandag 27 januari 2014 18:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jullie woonkamer straalt zoveel rust uit, rustige kleuren en hout. Ik hou er van![]()
En door het gordijn dat lijkt te bewegen (wind) en het zand in de tuin, zat ik ook in dat strandsfeertje![]()
Het zijn een soort latjes van boomschors van 2-3 cm breed ofzo. Ik zal binnenkort wel ns een close-up maken. Ben heel blij met die afscheiding idd!quote:Op maandag 27 januari 2014 19:49 schreef 4wood het volgende:
Mooie tuinafscheiding. Wat voor hout materiaal zit er aan dat hek bevestigt?
Er moet wat mij betreft ook nog heel veel bij en heel veel gebeuren. Momenteel ben ik zo'n 60 uur per week bezig en mn vriend 40, dus het ligt enigszins op zn gat.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb sowieso wat moeite met nieuwbouw, maar soms is het echt tof wat mensen doen.
Ik volg dit topic al vanaf het begin. Maar verbaas me toch over de inrichting.![]()
Je gaf prachtige voorbeelden aan, maar die zie ik niet terug. Ik vind de kinderkamers best kaal en jullie huiskamer ook. Je kan, denk ik, wel meer maken van die ruimte.
dankquote:En dan de afkeer van een afzuigkap. Nu ja daar is al veel over gezegd. Maar het blijft wel erg vreemd. Succes met afnemen van de keuken en huiskamer. Die gaan zó vet worden.
Ah, ok. Snap het ook wel hoor.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Er moet wat mij betreft ook nog heel veel bij en heel veel gebeuren. Momenteel ben ik zo'n 60 uur per week bezig en mn vriend 40, dus het ligt enigszins op zn gat.tel daarbij op dat t geld behoorlijk op is dus nja, het komt. Ooit.
later als ik ook werk.
[..]
dank
Hey bedanktquote:Op donderdag 3 april 2014 20:04 schreef Cassandra87 het volgende:
sorry voor de kicknet hele topic reeks door geploegd
![]()
Wat een knus huisje heb je er van gemaakt met beperkt budget![]()
en verder benieuwd of er nog updates zijn?
Oh! ik heb geen idee wat voor merk/modelquote:Op maandag 7 april 2014 23:21 schreef Sandous het volgende:
Mignonne en alsnog vind ik het knus en leuk!! De kinderen spelen er en jullie doen jullie ding!
Wordt gek als ik naar al die bladen en websites kijken, met superdure meubels (kast a la 3000 euro dingen). Een huis waar geleefd wordt bij jou!!
Benieuwd naar een dingheel iets anders dan het huis, je fiets ziet er super uit en lijkt mij heerlijk met 2 kids. Wat voor fiets is het (hier dus de fietsenzoektocht)
Dankjewelquote:Op dinsdag 8 april 2014 22:11 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hoewel ik dat strakke en gladde kleurloze waar jij niks mee hebt minmag je trots zijn op wat je met je huis met weinig budget gedaan hebt. dit project veel leuker om te volgen omdat je het allemaal helemaal zelf doet/maakt met hart en ziel. Kuddo's dus voor jullie creativiteit en positiviteit. Jullie worden helemaal blij van je huis en daar gaat het helemaal om.
Jep.quote:Op donderdag 10 april 2014 22:17 schreef pessie het volgende:
Jaaaa tof zeg! En alle buren krijgen dus dezelfde schutting?
Ja klopt! En nee volgens mij niet? Alleen de afscheiding vanaf openbare ruimte. Dat is ook netjes gebeurd, de rest moesten we zelf regelen.quote:Op donderdag 10 april 2014 22:18 schreef deadly_kiss het volgende:
Jullie huren toch? Hoefde de woningbouw niet te zorgen voor de eerste tuinafscheiding?
ah okay, ik heb geen idee hoe dat hier zit eigkquote:Op donderdag 10 april 2014 22:35 schreef deadly_kiss het volgende:
Oke raar... Hier is het zo dat als je je woning verlaat dat je een tuinafscheiding moet hebben (je mag hem wel weghalen maar moet je dan weer terugzetten bij huuropzegging)... Dan zou jij dus verplicht zijn om een schutting te kopen bij je nieuwe huis of je er nou een wil ofniet![]()
Wij hebben hier ook allemaal dezelfde gekozen ondanks dat het koop is,anders staat het gelijk zo armoedig
Wat is de naam/het nummer en het merk van de verf die je gebruikt hebt? Prachtig!quote:Op zaterdag 12 april 2014 17:41 schreef mignonne het volgende:
het begin van project kast is er
[ afbeelding ]
de kleur is ieeeetsjes frisser in t echt, maar mn witbalans is helemaal van de wap
het is echt van dat fifties mintik had het liever wat groener gezien, maar nu ik dit zie vind k het eigk ook wel erg leuk
binnenkort rest van de kast afmaken. Ik twijfel nog tussen zo laten (krijtverf, beetje zo'n vt-wonen-antiek look) of strak aflakken in vergelijkbare kleur. Eens zien wat mijn meneer zegt
Oh ik tik toevallig net dit op facebook:quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:01 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Wat is de naam/het nummer en het merk van de verf die je gebruikt hebt? Prachtig!
Dankjequote:Op zaterdag 12 april 2014 18:44 schreef xaban06 het volgende:
Ik vind jullie vloer heel leuk! Is dat parket? Of laminaat? Waar gekocht en welk kleur is het?
hoe stiften? Kleurstiften?quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
mja I might have to replace thosealle groene stiften die ik kon vinden
ja. Gewoon die voor kinderen. Lichtgroene en donkergroene, en zelfs een verdwaalde markeerstift xDquote:
OMG...quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja. Gewoon die voor kinderen. Lichtgroene en donkergroene, en zelfs een verdwaalde markeerstift xD
ik had natuurlijk ook gewoon een klein potje groene verf kunnen halen om mee te mengen maar de hebberd in mij wilde die kast nu nu NU verven![]()
quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja. Gewoon die voor kinderen. Lichtgroene en donkergroene, en zelfs een verdwaalde markeerstift xD
ik had natuurlijk ook gewoon een klein potje groene verf kunnen halen om mee te mengen maar de hebberd in mij wilde die kast nu nu NU verven![]()
Doe maar alsof je het gevoel niet kent...quote:
Oh die zijn leuk inderdaad!quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:02 schreef mignonne het volgende:
[..]
Doe maar alsof je het gevoel niet kent...![]()
het is sterker dan ik ben
Inmiddels is de verf droog. Slechte telefoonfoto, maar de lampionnetjes die vanmiddag van Ebay kwamen liggen vrolijk te wezen op de kast en ik word er heel blij van
[ afbeelding ]
dankjequote:Op zaterdag 12 april 2014 23:21 schreef sjaakspark het volgende:
ontzettend mooi geworden je kast. Een prachtige kleur en wat een verbetering nu je al die donkere noesten niet meer ziet.
B. had ze besteld voor buiten maar daar zijn ze niet zo geschikt voor, dan maar op de kastquote:
Oh te leuk!quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
B. had ze besteld voor buiten maar daar zijn ze niet zo geschikt voor, dan maar op de kast
[ afbeelding ]
Deze zijn het: http://www.aliexpress.com(...)pping/578214513.html
dank <3quote:Op zondag 13 april 2014 11:37 schreef Pisces29 het volgende:
Wat mooi geworden, die kast!![]()
Zelfs de eerste versie met de houten randen vond ik al erg geslaagd.
Weet je toevallig hoe breed jullie nieuwe bank is?Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe bank, vandaar.
Haha je meent het?! Mooi uitgepakt joh, 'k ga het ook proberenquote:Op zaterdag 12 april 2014 22:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh ik tik toevallig net dit op facebook:
Dank <3 zelfgemengdWatergedragen multigrondverf van de Action + vulling van groene viltstiften en wat verpulverd krijt xD
dus sorry, geen pasklare mengverf.
Gekeken, het komt van praxis en heet Action Floor kleur 'wild eiken'. Als ik Google kom ik vooral van die outletsites tegen thoughquote:Op zaterdag 12 april 2014 18:44 schreef xaban06 het volgende:
Ik vind jullie vloer heel leuk! Is dat parket? Of laminaat? Waar gekocht en welk kleur is het?
Haha ja zelf mengen. Je bespaart jezelf wel veel moeite als je wat groene verf haalt en daarmee mengt den ik. En als je niet van die rommelige fop-antiek look houdt, dan geen krijt erdoor mikken.quote:Op maandag 14 april 2014 10:13 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Haha je meent het?! Mooi uitgepakt joh, 'k ga het ook proberen
Thanks! Ik ga gelijk googlenquote:Op maandag 14 april 2014 18:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Gekeken, het komt van praxis en heet Action Floor kleur 'wild eiken'. Als ik Google kom ik vooral van die outletsites tegen though
Aan de buitenkantquote:Op maandag 28 april 2014 23:49 schreef mignonne het volgende:
haha idd zoiets moet het haast wel zijn, maar huuubeetje levensmoe ofzo
ik kom er echt niet uit hoe ik dat stomme ding op zou moeten hangen zonder al teveel stunten
het is trouwens een open trap ook nog, om het spannend te houden
En die steiger zet je waar?quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:00 schreef Nirak het volgende:
2 trapdelen op de valbeveiliging en daarop een hardboard plaat. Werkt primaWel iemand erbij laten staan to be sure
![]()
En je kunt inderdaad mini steigers huren voor zo'n hoog plafond.
Tof huis trouwens, lurk al een tijdje mee
je gaat haast denken dat dat beter is jaquote:
tnx!quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:00 schreef Nirak het volgende:
2 trapdelen op de valbeveiliging en daarop een hardboard plaat. Werkt primaWel iemand erbij laten staan to be sure
![]()
En je kunt inderdaad mini steigers huren voor zo'n hoog plafond.
Tof huis trouwens, lurk al een tijdje mee
Dat hebben wij ook gedaan hier. Dat is maar een paar minuten eng eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 april 2014 09:32 schreef miss_sly het volgende:
Onze aannemer had over de breedte van het trapgat een grote, stevige plank gelegd waar gemakkelijk een grote volwassen man op kon staan en lopen toen ze er gingen stuuken en verven. Even kijken of ik een foto heb, toevallig.
Ze zijn nu direct naast mij 20 koopwoningen uit de grond aan het stampenquote:Op dinsdag 29 april 2014 11:48 schreef Leandra het volgende:
Als ze nog aan het bouwen zijn kun je misschien ergens een steigerplank lenen?
Je kunt een van die mannen ook vragen of ie even wil helpen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ze zijn nu direct naast mij 20 koopwoningen uit de grond aan het stampenen het volgende blokje huizen is ook al afgebroken en daar komen ook zo'n 20 koopwoningen. Ik gok dat ik tot in elk geval eind 2015 wel een steigerplank zou moeten kunnen lenen ja
goed idee!
Ze hebben mn auto laatst ook al gestartquote:Op dinsdag 29 april 2014 11:55 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Je kunt een van die mannen ook vragen of ie even wil helpen.
We hebben het niet voorbehandeld, gewoon latex erop, alleen kieren afgedekt met een latje en gaatjes geplamuurd.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:18 schreef mignonne het volgende:
oh wauw!!
Wat is het onwijs opgeknapt zeg van dat witten!! jemigik zou het er bijna nu nu NU van willen verven
Heb je die trap en steiger gehuurd en zo ja wat waren de kosten grofweg en linkje?![]()
Heb je het nog voorbehandeld met iets of gegrond of was het gewoon 2/3 lagen en klaar?
thnx voor de foto's! geeft een goed beeld. Het zijn idd dezelfde platen.
wij hebben precies hetzelfde op zolder...quote:Op maandag 28 april 2014 23:24 schreef mignonne het volgende:
Weer een vraag... we willen over een poosje de zolder eindelijk gaan eh witten/aanpakken.
Er zitten nu groene platen op de schuine wanden, het rechte stuk van de dakkapel is gewoon wit en de hoge wanden zijn ook wit.
Wat is handig? Dat groen is raar glad spul, ik heb me laten wijsmaken dat het spanoplaat is
dit in ieder geval. We twijfelen over behangen of verven; het moet gewoon wit worden, geen rare fratsen ofzo en de rechte wanden blijven zoals ze zijn.
En hoe kom je bij dat allerhoogste punt in de nok? Roller op telescoopsteel en dan op hoop van zegen? of kun je daar beter een soort mini steigertje voor huren/lenen?
Tips voor verf danwel behang? Truukjes?
Leuk, ben benieuwd naar foto's!!quote:Op woensdag 30 april 2014 23:45 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
wij hebben precies hetzelfde op zolder...
we kregen advies dat verf enorm zou gaan zuigen en dat we goede kwaliteit verf moesten kopen...
nadat we alle energie (en vooral geld) hadden gestopt in de wanden van de begane grond en 1e verdieping vonden we het welletjes met die zolderde aller goedkoopste grondverf van de formido erop met de roller...
1e laag 2 dagen laten drogen (huis was nog onbewoond en veel bouwvocht) en daarna tekeer gegaan met rollers.
Alle naden hebben we NIET gekit want die schijnen nog enorm te werken! Zal vd week ff de fotos opzoeken ik ben blij met het resultaat
tnx voor je info!quote:Op woensdag 30 april 2014 22:32 schreef SV-tje het volgende:
[..]
We hebben het niet voorbehandeld, gewoon latex erop, alleen kieren afgedekt met een latje en gaatjes geplamuurd.
Trap en rolsteiger waren van het bedrijf waar m'n schoonvader toen werkte dus konden we gewoon lenen. Voor andere zaken zijn we altijd naar Boels gegaan.
Ik zou van links naar rechts twee of drie balkjes tussen de spijlen door steken en hier een stuk plaatmateriaal op leggen (vastschroeven). Denk dat balkjes met kopmaat 44x69 voldoende zijn, maar leg ze dan wel zo dat je 44 in de breedte en 69 in de hoogte hebt, is steviger. Meer dan 69mm in de hoogte is nog steviger (bijv 27x94mm)... Plaatmateriaal 18mm dik...quote:Op maandag 28 april 2014 23:49 schreef mignonne het volgende:
haha idd zoiets moet het haast wel zijn, maar huuubeetje levensmoe ofzo
ik kom er echt niet uit hoe ik dat stomme ding op zou moeten hangen zonder al teveel stunten
het is trouwens een open trap ook nog, om het spannend te houden
Goeie tip thnx! Ga ik zeker naar kijkenquote:Op donderdag 1 mei 2014 22:33 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb dat bureau van ikea en dat blad is zijn geld echt niet waard. Een keer kijken en er zitten al butsen in. Bij bouwmarkten heb je vaak van die mooie blank houten platen. Zou ik die er op leggen als ik joh was, laagje blanke lak erover en als de bovenkant dan lelijk wordt schuur je hem zo weer op. En dan wel gewoon die schragen van ikea eronder.
de dakkapel hebben we zelf van de meerwerklijst erbij gekozen, iedereen verklaarde ons voor gek dat we de zolder wilden witten omdat het een ''zolder'' is... maar ik vond het zonde om dat poepgroen te laten zitten het lijkt nu wit 2x ruimerquote:Op donderdag 1 mei 2014 20:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
Leuk, ben benieuwd naar foto's!!
Goed ook om te horen dat je niet gekit had en waarom.
Het zal wel even lastig worden voor ons want we wonen er uiteraard al een poos en we slapen op zolder. We moeten dus om onze meubels heen werken. Gelukkig is de zolder ruim zat en kan alles aan de kant geschoven worden dus dat komt wel goed, maar echt handig is t niet
Nou, heb ik zelf ook een keer gehad in mijn muur... Stond dat ding niet op klopboor-stand. Misschien is dat het?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 11:52 schreef mignonne het volgende:
Nog even wat... ik probeerde gister eindelijk het rolgordijn voor ons grote zolderraam op te hangen maar ik krijg verdorie gewoon geen gaten in die muurwat doe ik verkeerd?
Ik gebruik een boorhamer, laat de hamer zn werk doen ipv zelf te duwen, hij draait de goede kant op, en maximale toeren, heb een nieuwe diamantboor gebruikt, gaatjes zijn op gewone boorstand een heel klein beetje voorgeboord zodat boortje niet weg zou schieten. Ik kom gewoon niet verder dan pakweg een halve cm de muur in![]()
![]()
iemand tips?
nee hoor, goeie tip haha maar hij stond wel op klopboor. Ik heb ze voorgeboord met de gewone stand, zeg maar zodat er een kuiltje in de muur komt, en daarna op de hamerstand verder geboord, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 12:20 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Nou, heb ik zelf ook een keer gehad... Stond dat ding niet op klopboor-stand. Misschien is dat het?
Hoop dat ik je niet beledig
hm ja cm of 5 van de kozijnrand af. Maar opzij gaan kan niet, dan kan ik mn rolgordijn niet meer ophangen. Omhoog dan misschien maar, kijken of dat wel gaat dan. tnx!quote:Op zaterdag 3 mei 2014 13:32 schreef deadly_kiss het volgende:
zit je vlakbij het kozijn? dat probleem hadden wij beneden namelijk ook.... er zit daar iets in de vorm van een stalen balk/plaat...weet ff de naam niet meer! toen zijn ze een cm verder gaan boren toen lukte het wel
Boren in een latei boven het kozijn valt vrijwel altijd tegen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 13:32 schreef deadly_kiss het volgende:
zit je vlakbij het kozijn? dat probleem hadden wij beneden namelijk ook.... er zit daar iets in de vorm van een stalen balk/plaat...weet ff de naam niet meer! toen zijn ze een cm verder gaan boren toen lukte het wel
Ja dat moet het wel geweest zijn dan! Damn zegquote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Boren in een latei boven het kozijn valt vrijwel altijd tegen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Latei
[ afbeelding ]
dat woord zocht ik jaquote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Boren in een latei boven het kozijn valt vrijwel altijd tegen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Latei
[ afbeelding ]
roede een beetje omhoog hangen of zijn de gordijnen al op maat?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 20:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja dat moet het wel geweest zijn dan! Damn zeg![]()
heb nu een stukje hoger geboord en het ging er vrij soepel in, hangt naar tevredenheid nu.
Jammer dat ie boven de roede hangt ipv eronder maar och, boeiend.
Meh dan heb ik weer gaten in de muur in het zicht enzo. Moet ik dat weer dicht maken. Geloof dat k daar te lui voor ben :pquote:Op zaterdag 3 mei 2014 23:40 schreef loecje het volgende:
[..]
roede een beetje omhoog hangen of zijn de gordijnen al op maat?
Haha goeiequote:Op maandag 19 mei 2014 13:34 schreef pessie het volgende:
Leuk mignonne! En eten uit je eigen tuin is leuk!
Tip: geef courgettes en komkommer veel ruimte
Hier zijn we ons project voortuin aan het afrondenzo leuk!
Volgens mij kostte mijn komkommerplant iets van 2 euro, en de aubergine en courgette (laatste is opgegeten door slakkenquote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:53 schreef easy-going het volgende:
Ik ontdek dit topic nu pas...
Kost dat nou nog wat, die plantjes? Of valt dat wel mee?
dirk had vorige week 4 aardbeiplanten voor 1,99quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:40 schreef pessie het volgende:
[..]
Volgens mij kostte mijn komkommerplant iets van 2 euro, en de aubergine en courgette (laatste is opgegeten door slakken) 1.50. Aardbeienplantjes 6 voor 5 euro. Pluksla ook iets van 1.50 per plantje. Het is vooral veel lol met jonge kids die wel eten uit de tuin maar niet zo goed uit de supermarkt.
Plantjes kosten meer dan zaden. Maar als je een beetje de aanbiedingen in de gaten houdt valt het best mee.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:53 schreef easy-going het volgende:
Ik ontdek dit topic nu pas...
Kost dat nou nog wat, die plantjes? Of valt dat wel mee?
heb je compliment doorgegeven hierquote:Op zondag 24 augustus 2014 19:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Best gaaf zo'n mini huisje !
Mooi gemaakt ook ! Je kunt zien dat er flink aandacht aan besteed is aan de planning en uitvoering !
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
tnx! ik vind em zo cool geworden![]()
[ afbeelding ]
en we haz a door :vnu nog een huisnummertje erbij
hahaha jij altijdquote:
dit zie ik nu pas, ja! Idd ♡ heel zoet is dat. Hier rennen ze constant in en uit het huisje op de vlucht voor de draak/heks/noemmaaropquote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:18 schreef innepin het volgende:
Geweldig is ie![]()
Wij hebben zo'n standaard houten tuinhuisje en daar gaan ze altijd 'picknicken'. Dan komen ze vragen om een mandje met drinken en wat rozijntjes enzo en dan zitten ze rustig een uur in hun huisje te picknicken
Do's= goed materiaal, dure verf.quote:Op zondag 14 september 2014 22:52 schreef mignonne het volgende:
Haha ja dat licht is wat vriendelijker he
nog tips gevraagd, ik wil de trap graag lakken op termijn, door de bouw en de eerste woonmaanden zijn ze al best wat afgesleten. Er liggen nu halve maantjes op maar die slijtplekken storen me toch... traplak, is dat een must? Ervaringe, do's en dont's?
Ik had sikkens van de verfhandel, 58 euro per pot.ik weet even niet meer hoe die heet..het zal boor jou iig veel minder werk zijnquote:Op zondag 14 september 2014 23:44 schreef mignonne het volgende:
En wat voor een verf heb jij gebruikt? Onze trap zou ik voor het mooi denk ik moeten schuren en dan opnieuw gronden en daarna lakken, en daarna mn lellikke halve maantjes er weer op anders kan ik na een maand weer opnieuw lakken volgens mij
Als de verf erg duur is dan moet het wachten tot volgend jaar, klusbudget is nu nog nihil. Langzaam maar zeker komen wij er ook welen ik ben er ondertussen best trots op dat t toch een heel fijn thuis is geworden.Geen design iinrichting of zulks maar toch, langzaamaan komt het steeds meer af en aangekleed en wordt het steeds meer zoals ik in mijn hoofd had.
Hier beide trappen geverfd. Het enige wat je ziet is dat de trappen van zacht hout zijn en dat er als er zware dingen (zoals tentstokken met punten) opvallen er deuken in de trap komen.quote:Op zondag 14 september 2014 22:52 schreef mignonne het volgende:
Haha ja dat licht is wat vriendelijker he
nog tips gevraagd, ik wil de trap graag lakken op termijn, door de bouw en de eerste woonmaanden zijn ze al best wat afgesleten. Er liggen nu halve maantjes op maar die slijtplekken storen me toch... traplak, is dat een must? Ervaringe, do's en dont's?
En weet je nog hoeveel potten je nodig had voor 1 trap?quote:Op maandag 15 september 2014 08:17 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Hier beide trappen geverfd. Het enige wat je ziet is dat de trappen van zacht hout zijn en dat er als er zware dingen (zoals tentstokken met punten) opvallen er deuken in de trap komen.
Ik heb de trap met dezelfde lak gelakt als de rest van het houtwerk in huis. Waterbasislak van Sikkens, geen goedkope pot, maar dus ook geen speciale traplak. Na 2 jaar nog nergens afgesleten.
Je zou ook voor verf via internet kunnen kijken. Bijv. verf-voordeel heeft gewone A-merken maar dan voor een schappelijkere prijs.quote:Op maandag 15 september 2014 10:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
En weet je nog hoeveel potten je nodig had voor 1 trap?
Ik vind het niet erg om er dure verf voor aan te schaffen, maar wwl zonde als ik dan hoor dat het met action lak net zo mooi wordt, bij wijze van![]()
Na 2 jaar nog netjes klinkt wel goed! Dat is de investering wel waard.
Ja! Ik hou me vast aan jouw foto's hahaquote:Op zondag 14 september 2014 23:46 schreef deadly_kiss het volgende:
Eerste laag op zolder zag er bij ons exact hetzelfde uit..komt wel goed joh!(2 pagina's terug)
Thnx, goeie tip!quote:Op maandag 15 september 2014 10:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Je zou ook voor verf via internet kunnen kijken. Bijv. verf-voordeel heeft gewone A-merken maar dan voor een schappelijkere prijs.
Mwhehe trap-plakquote:Op maandag 15 september 2014 10:32 schreef tombolafan het volgende:
Ik las trap-plak![]()
Hier ook een zoldertrap die nog moet, ik lees even mee
ik dacht al trapplakplastic ofzo en was al blijquote:Op maandag 15 september 2014 11:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mwhehe trap-plakwe hebben het kinderfeestje vorige week gehad dus de trap-plak is er inmiddels weer vanaf
quote:‘De Gringergoriaan ontstaat
wanneer men een traptree overslaat.
Uit zeven delen traptreezucht
en evenveel gewone lucht.
Hij klemt zich aan uw broekspijp vast
Doch voelt zich snel als overlast.
Zodat hij ijlings sublimeert
en dan dus niet meer existeert.’
quote:Op maandag 15 september 2014 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Opletten op Gringergorianen
[..]
quote:Op maandag 15 september 2014 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Opletten op Gringergorianen
[..]
Wat een leuke! Je kan toch nachtlampjes/bureaulampen in een stopcontact erbij doen?quote:Op maandag 15 september 2014 12:09 schreef mignonne het volgende:
Ik vind deze lamp wel wat voor boven ons bed, denk ik. Hij s 30 cm breed, misschien dat k hem liever nog een slagje groter zou zien aangezien het de enige lichtbron is op de zolder...
http://www.nourlifestyle.(...)sche-wandlampen.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja die heb k ook wel hoor! Alleen de zolder si best groot en anders staat het zo ielig aan de muur, denk ik?quote:Op maandag 15 september 2014 12:19 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Wat een leuke! Je kan toch nachtlampjes/bureaulampen in een stopcontact erbij doen?
mmm ik vind t juist tof dat ie alle kanten op schijntquote:Op maandag 15 september 2014 12:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja die heb k ook wel hoor! Alleen de zolder si best groot en anders staat het zo ielig aan de muur, denk ik?
quote:
Is een gedicht van Buddinghquote:
Volgens mij 1 blik lak (en een blik grondverf). En inderdaad gekocht bij een verfkoning.quote:Op maandag 15 september 2014 10:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
En weet je nog hoeveel potten je nodig had voor 1 trap?
Ik vind het niet erg om er dure verf voor aan te schaffen, maar wwl zonde als ik dan hoor dat het met action lak net zo mooi wordt, bij wijze van![]()
Na 2 jaar nog netjes klinkt wel goed! Dat is de investering wel waard.
Okay dat klinkt best prima! En die grondverf dat kan gewoon normale hout-grondverf zijn neem ik aan, toch?quote:Op maandag 15 september 2014 13:47 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Volgens mij 1 blik lak (en een blik grondverf). En inderdaad gekocht bij een verfkoning.
Ja dezelfde grondverf als die je normaal gebruikt. Je trap ziet er trouwens beter uit dan die van ons toen ik eraan begon. Vanuit de bouw zijn ze alleen van een laagje wit voorzien voor het oog, maar zeker niet als definitieve laag.quote:Op maandag 15 september 2014 17:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Okay dat klinkt best prima! En die grondverf dat kan gewoon normale hout-grondverf zijn neem ik aan, toch?
Bouwmarkten in de gaten houden wil ook nog wel eens werken. De laatste weken heeft de Gamma bijvoorbeeld al om de week Histor in de aanbieding gehad.quote:Op maandag 15 september 2014 10:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Thnx, goeie tip!
Volgens mij zit hier zelfs zo'n verf en behangloods ofzo. Eens opzoeken...
Dit ziet er een beetje uit alsof dit gewoon een basis grondverf laagje is?quote:Op maandag 15 september 2014 17:37 schreef mignonne het volgende:
de huidige status van onze trap. Op zich ziet ie er goed genoeg uit hoor, maar de slijtplekken beginnen me wel wat te storen.
[ afbeelding ]
met flits zijn ze duidelijker:
[ afbeelding ]
Zulke plekken zitten in min of meerdere mate eigk op alle treden, zowel op de benedentrap als de zoldertrap. Die laatste is aan de bovenkant wel wat minder gehavend dan de benedentrap, maar de treden van onderaf zien er niet uit
klopt denk ik wel jaquote:Op maandag 15 september 2014 19:42 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dit ziet er een beetje uit alsof dit gewoon een basis grondverf laagje is?
Dus dat het de bedoeling was om dit na oplevering zelf af te gaan werken.
Prioriteiten maken is altijd wat je moet doen... Het zou ook zonde zijn om op momenten dat je goed in de tuin kunt werken aan de trap te gaan werken...quote:Op maandag 15 september 2014 19:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
klopt denk ik wel jamaar 700 andere prioriteiten en we wilden er asap in dus toen genoegen mee genomen,maar inmiddels gaat het me wel storen, ondanks dat het niet dramatisch is op zich. Thnx voor de tips, ik denk dat het dan schuren wordt, laag grond, dan 1 of 2 lagen lak en daarna aflakken met die traplak lijkt me wijs qua duurzaamheid.
ik ben er nog niet over uit eigenlijk. De halve maantjes zijn niet erg mooi (zacht uitgedrukt), maar wel praktisch met kleine kinderen die de trap op en af hossen. Het is minder glad en dempt toch behoorlijk wat geluid merk ik.quote:Op maandag 15 september 2014 19:59 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Prioriteiten maken is altijd wat je moet doen... Het zou ook zonde zijn om op momenten dat je goed in de tuin kunt werken aan de trap te gaan werken...
Hoe wil je de trap uiteindelijk gaan afwerken? Moeten er weer halve maantjes op komen? Wil je de trap "kaal" houden?
Wat wellicht ook nog wel zou kunnen werken zijn de rolletjes "schuurpapier" van IKEA. Dan heb je wel het gladheidprobleem te pakken. Of Glitsa traplak met dat stroefheidspruttel erin. Heeft een collega al op haar trap gesmeerd met kleine kinderen en zij is enthousiast.quote:Op maandag 15 september 2014 20:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik ben er nog niet over uit eigenlijk. De halve maantjes zijn niet erg mooi (zacht uitgedrukt), maar wel praktisch met kleine kinderen die de trap op en af hossen. Het is minder glad en dempt toch behoorlijk wat geluid merk ik.
Laten bekleden wil B. ook maar is wat mij betreft geen optie ivm mijn allergie.quote:Op dinsdag 16 september 2014 10:02 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben de trap alleen laten verven en er verder niets op gedaan. Wij hebben er geen enkel probleem mee, ook niet i.v.m. gladheid. Ik vraag me af waar die mensen hun trap dan mee hebben geverfd! Of ik ben gladheid gewend omdat we een epoxyvloer hebben.
Wel slijt het ongetwijfeld sneller dan de trap laten bekleden. Dat hebben onze buren gedaan en dat vind ik er op zich prima uitzien.
quote:Op dinsdag 16 september 2014 10:06 schreef ferrari_rood het volgende:
In onze oude huis had ik de trap ook gelakt. Geen idee meer met welke verf in ieder geval een die goed vloeide dus het zag er strak uit. Later wel de eerste verdieping met zo'n trap renovatieset gedaan en de zolder trap gewoon gelakt gelaten. Na 2 jaar zag ik wel wat slijtage ontstaan op de delen waar je vaak loopt.
Nu in het nieuwe huis moet de trap ook nog. Zit nu bekleding op maar die dikke rooie haarbal heeft het helemaal kapot gekrabt. Maar ik wil wachten tot de jongste loopt voor er iets anders opkomt.
ja als je dat wilt doen? Dan heeft B. ook een idee van wat ik wil. Ik vind dat idd wel een sjieke oplossing met strips erinquote:Op woensdag 17 september 2014 09:20 schreef Jipster het volgende:
Wij hebben in ons nieuwbouwhuis inderdaad antislip strips laten frezen, ziet er wel strak uit en werkt prima! Kan een foto maken voor het idee als je wilt.
Matte lak is trouwens ook stroever dan glans.
Ja, wij ook. Aanrader!quote:Op woensdag 17 september 2014 09:20 schreef Jipster het volgende:
Wij hebben in ons nieuwbouwhuis inderdaad antislip strips laten frezen, ziet er wel strak uit en werkt prima! Kan een foto maken voor het idee als je wilt.
Matte lak is trouwens ook stroever dan glans.
oeeeeeh foto? Ik vind hem echt awesome geworden. Ga straks nog de binnenkant met behang doen en daarna lakken voor het kastpapier effect. Ik twijfel nog over alleen de bodems of ook de zijkanten van het kleplaatje. Ik neig naar allleen de bodem en evt. het deurtje.quote:Op dinsdag 23 september 2014 21:53 schreef tombolafan het volgende:
Bwehehehe ik heb bij de kringloop 2 nachtkastjes in ongeveer die kleur (mat) gekocht die ik wil schilderen![]()
![]()
Mooi gedaan!
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:52 schreef mignonne het volgende:
hahadat kan. En dat kan ik me ook best voorstellen.
Ik hou wel van frutsels en dingen her en der, het past wel bij me (bij ons!) want we zijn best een beetje chaotisch. Maar het oogt idd niet erg rustig, heb je gelijk in.
Soms denk ik wel eens dat ik alles strak zou willen, achter dichte kasten en deuren en weggestopt enzo, geen boeken in de woonkamer. Maar dan ben ik ergens waar dat zou is en dan vind ik het zo vreselijk kil en niet persoonlijk en dan ben ik altijd wel weer heel erg blij met alle zooi om me heen![]()
tuurlijk! Die komen van xenos, deze week zijn de knopjes 4 voor 5,- kwam ik bij de kassa achterquote:Op dinsdag 30 september 2014 18:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Mag ik brutaal zijn en vragen waar je die uilenknopjes vandaan hebt?
quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:11 schreef innepin het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
En je weet al dat ik je stijl geweldig vind
Thnx, ga ik daar even spiekenquote:Op dinsdag 30 september 2014 22:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
tuurlijk! Die komen van xenos, deze week zijn de knopjes 4 voor 5,- kwam ik bij de kassa achter
quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:53 schreef lily het volgende:
Ik vind het ook erg leuk allemaal. Helemaal mijn ding.
Ik houd ook wel van chaos. Een clean, opgeruimd en op elkaar afgestemd huis is niks voor ons.
Is het nog gelukt? Ik hoorde van iemand anders dat ze daar al op warenquote:Op dinsdag 30 september 2014 22:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Thnx, ga ik daar even spieken
Ja! Ze waren niet in de aanbieding hier. Heb uiteindelijk niet de uilenknopjes meegenomen, want die waren te groot voor mijn projectje, maar wel die met de kattenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
Is het nog gelukt? Ik hoorde van iemand anders dat ze daar al op waren
oh! he jammer dat ze niet in de aanbieding waren. Die roze met retrokatten bedoel je of hadden ze bij jou anderen? Ben benieuwd naar je project nu hahaquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja! Ze waren niet in de aanbieding hier. Heb uiteindelijk niet de uilenknopjes meegenomen, want die waren te groot voor mijn projectje, maar wel die met de katten
Die met de retrokatten die jij ook hebt. Is niet zo spannend hoor, ik wil zo'n Ikea moppe ladekastje lakken en van knoppen voorzien voor kleine prullariadingetjes, zoals tuigjes van de katten en zo. Die zijn nu altijd kwijt, want hebben niet echt een handige vaste plek.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh! he jammer dat ze niet in de aanbieding waren. Die roze met retrokatten bedoel je of hadden ze bij jou anderen? Ben benieuwd naar je project nu haha
leukquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die met de retrokatten die jij ook hebt. Is niet zo spannend hoor, ik wil zo'n Ikea moppe ladekastje lakken en van knoppen voorzien voor kleine prullariadingetjes, zoals tuigjes van de katten en zo. Die zijn nu altijd kwijt, want hebben niet echt een handige vaste plek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Straks dus gronden en daarna voegen en aflakken met hoogglans krijtwit. Ik heb extra kwaliteit lak gekozen, kras-bestendig en dat soort dingen dus goed af te nemen met een doekje.
Iemand nog tips, doe ik dat voegen nu het best tussen gronden en lakken in of na het lakken?:)
Jij bent echt leuk bezig zo!! Knap hoor! Je inspiratie plaatje isquote:Op woensdag 19 november 2014 21:16 schreef mignonne het volgende:
wel leuk om te doen trouwens, beetje met draadjes en zulks aan de gang
oh! ok thanks voor de tip!quote:Op woensdag 19 november 2014 21:43 schreef hans1985 het volgende:
ik zou trouwens bij de overgang naar het werkblad transparante/witte siliconen kit voor natte ruimtes nemen (van een goed merk, den braven of zo).
Rest met acrylaat maakt niet zoveel uit.
Ja daar neig ik ook wel een beetje naar. Ik denk dat het t beter afwerkt.quote:Op donderdag 20 november 2014 12:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou wit doen maar dat is puur een gevoel.
Ik zou het nog wat laten drogen voor je gaat lakken. Die kit zit er net een paar uur op toch?quote:Op donderdag 20 november 2014 15:12 schreef mignonne het volgende:
haha dat mag PE![]()
klaar met voegen!![]()
hopelijk vanavond eerste laag lakken?
[ afbeelding ]
klopt.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zou het nog wat laten drogen voor je gaat lakken. Die kit zit er net een paar uur op toch?
Nee dat klinkt wel logisch op zich.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als het goed is staat het ook op je kittube, vooral de goedkopere kit is volgens mij niet snel overschilderbaar.
Ik weet ook niet meer precies hoe het zat maar het had met uitharden van de onderste laag te maken ofzo waardoor de bovenste laag kit nog kan gaan werken en dat zie je dan in je verf. Of zoiets. Misschien kraam ik complete nonsens uit
euhwquote:Op donderdag 20 november 2014 15:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
That reminds me, ik moet thuis ook nog een halve kilometer kit aanbrengen
afzuigkapquote:Op vrijdag 21 november 2014 14:42 schreef Puala het volgende:
Hmm, ik vind het wel laag hoorWaarom niet nog een randje er boven en je plaatje achter de afzuigkap voorzien van een randje er boven? Verder heel tof
Gasfornuis. Sorry, verkeerde woord gebruiktquote:Op vrijdag 21 november 2014 14:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
afzuigkap![]()
B. wilde graag deze hoogte. Ik vind dit ook prima, het maakte me eigk niet zoveel uit. Als ie zich bedenkt kan een plank er boven altijd nog
haha ik was al aan het puzzelen wat je bedoeldequote:Op vrijdag 21 november 2014 14:58 schreef Puala het volgende:
[..]
Gasfornuis. Sorry, verkeerde woord gebruikt![]()
Ok, als het zo prima is voor jullie is dat ook mooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |