abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133468058
Deel 1: K&W / Ons nieuwbouwhuis!
Deel 2: K&W / Ons nieuwbouwhuis!... on a budget ;) -- deel 2
Deel 3: K&W / Ons nieuwbouwhuis!... on a budget ;) -- deel 3

Sinds vorig jaar weten we dat we een nieuwbouwwoning krijgen *O* we hebben een (erg) klein budget dus we gaan proberen om het huis met dat minimale budget in te richten. Volg in dit topic onze vorderingen en maak me blij met inspiratie :D

Inmiddels hebben we de sleutels gekregen en zijn we na een mini-turboverhuizing in 10 dagen van t ene huis naar het andere geswitcht. Er is nog een hoop te doen in ons huidige huis dus we zijn nog wel even bezig.

________________________________________________________________________________

Plattegronden in spiegelbeeld ivm lay-out van ons huis.
________________________________________________________________________________

De klusjeslijst uit het vorige topic.

- 2m2 laminaat in kleine kamer en 2 passtukjes op de overloop boven.
- paar plankjes laminaat op de zolder leggen
- plinten plinten plinten :')
- muurtje op kamer oudste verven
- muurtje op kleine kamertje verven
- gordijntje ophangen op kamer jongste
- gordijntje ophangen op kleine kamer
- behang bijknippen/snijden op kamer oudste
- hal beneden 1 muur verven
- plinten plinten plinten :X
- trapgat witten
- paar kleine plekjes aanstippen op trapgat naar zolder toe
- tuintegels naar de schuur verhuizen
- grote/zware meubels verhuizen
- dozen verkassen

Voor de ietsje langere termijn
- terras maken van de tegels in de achtertuin.
- verduisterend gordijn op de zolder voor het grote raam
- verduisterend rolgordijn op de kinderkamers
- lampen ophangen op de zolder
- muren van het dak op zolder witten/behangen of iets dergelijks
- verlichting op de overloop maken
- verlichting in de hal maken
- jaloezieën en verlichting in de keuken
- verlichting boven de eettafel en in de woonkamer
- afplakfolie bij het grote raam aan de zijkant oid.
- planken ophangen in diverse ruimtes (keuken gedaan!)

klusjes die nog gedaan moeten:
- buffetkast opleuken
- spekkast opleuken
- ladekast aflakken
- eettafel opschuren en opnieuw behandelen, poten lakken
- plankjes maken in de meterkast
- bureau maken op zolder
- trofastkast afmaken en andere trofast verven
:)
pi_133468515
En de stand van zaken tot nu toe per ruimte.

keuken

andere kant op de woonkamer in

de witte kasten, dozen en het keukentje zijn inmiddels naar boven verplaatst :)
binnenkort ff een nieuwe foto maken.

badkamer

ene slaapkamer

andere slaapkamer

zolder, daar is voorlopig weinig verandert, alleen een hoop zooi bijgekomen :')
pi_133468762
Zonde wel..dat je geen afzuigkap wil. Door de jaren heen kruipt de bak aanslag overal in. En het ergste merk je pas als je over een jaar of 8 de keuken opnieuw wil gaan witten...
pi_133469354
Morgen worden deze in de beige variant gehaald bij lidl, dan is t een kwestie van de trap oppoetsen en die dingen dr op *O* weer een stukje affer!

pi_133469720
Ooh, wat wordt je keuken leuk! Plankjes en gordijntjes. O+ Kookt het fijn, je nieuwe fornuis?
En ik houd helemaal niet van afzuigkappen, dus ik snap je keus, Mignonne. Bij ons staat het keukenraam ook altijd op een kier, maar goed wij wonen op 3 hoog. Tijdens het koken je raam open, lekker frisse lucht. ;)

En wat een lelijke traplopers, maar wat een goede vondst! *O*
Is het tuinhek al geplaatst? Ik ben zo benieuwd.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_133469959
Jah spuuglelijk zijn ze xD
maar geniaal goedkoop en das nu wel fijn 8) Zo zitten we er binnenkort toch een beetje netjes bij en dat vind k wel een fijn vooruitzicht. Ik wil geen tapijt op de trap ivm allergie en ik wil de trap eigk ook niet lakken verder ofzo dus dit is wel een mooie tussenoplossing voor nu. Ze komen op beide trappen. *O*

De hekken staan nog niet nee! De palen en dergelijken staan er wel al maar de hekken zelf dus nog niet, ik heb geen idee wanneer ze dat doen, heb ze de afgelopen 3 dagen niet meer gezien hier.
Ik kan niet wachten om een soort klein terrasje te maken voor bij de deur en achter bij de schuur en ook een behoorlijk pad ertussen. Die staptegels zijn echt een crime als je met twee kleine kinderen richting auto loopt :')
pi_133625804
Zo! weer een update. We zijn allebei weer fulltime aan het werk maar ondertussen zijn we nog steeds hard aan de slag hier. Het vordert gestaag, wel iets minder vlot dan we hiervoor gingen uiteraard maar er komt steeds meer schot in.

Kluslijst uit de OP

quote:
- 2m2 laminaat in kleine kamer en 2 passtukjes op de overloop boven.
- paar plankjes laminaat op de zolder leggen
- plinten plinten plinten :')
- muurtje op kamer oudste verven
- muurtje op kleine kamertje verven
- gordijntje ophangen op kamer jongste
- gordijntje ophangen op kleine kamer
- behang bijknippen/snijden op kamer oudste
- hal beneden 1 muur verven
- plinten plinten plinten :X
- trapgat witten
- paar kleine plekjes aanstippen op trapgat naar zolder toe
- tuintegels naar de schuur verhuizen
- grote/zware meubels verhuizen
- dozen verkassen

Voor de ietsje langere termijn
- terras maken van de tegels in de achtertuin.
- verduisterend gordijn op de zolder voor het grote raam
- verduisterend rolgordijn op de kinderkamers
- lampen ophangen op de zolder
- muren van het dak op zolder witten/behangen of iets dergelijks
- verlichting op de overloop maken
- verlichting in de hal maken
- jaloezieën en verlichting in de keuken
- verlichting boven de eettafel en in de woonkamer
- afplakfolie bij het grote raam aan de zijkant oid.
- planken ophangen in diverse ruimtes (keuken gedaan!)

klusjes die nog gedaan moeten:
- buffetkast opleuken
- spekkast opleuken
- ladekast aflakken
- eettafel opschuren en opnieuw behandelen, poten lakken
- plankjes maken in de meterkast
- bureau maken op zolder
- trofastkast afmaken en andere trofast verven
Nog genoeg te doen dus, maar het komt wel. :s)

Er zijn inmiddels hekken geplaatst rondom het huis, ziet er super uit, we zijn echt heel blij met onze achtertuin :D O+
pi_133626030
Kamertje van de oudste vandaag aangepakt, muurtje is verder gewit, de meubeltjes zijn naar de goeie plek en de planken zijn opgehangen. Weer wat dozen van haar kamertje zijn uitgepakt en ingeruimd dus dat scheelt weer *O*

Verder hebben we de muur in de kamer van de jongste gedaan, en de hal is gewit waardoor het bankje en de kapstok ook verplaatst konden worden. Gaandeweg kweken we steeds meer ruimte in de woonkamer :7

lamp :Y)
pi_133627387
Mooi zeg!
pi_133628930
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:12 schreef mignonne het volgende:
-knip-

[ afbeelding ]
lamp :Y)
Oh! Waar heb je deze vandaan? O+
pi_133633237
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 23:23 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Oh! Waar heb je deze vandaan? O+
Echt Hema ;)

Maar vorig jaar of misschien nog wat langer geleden. En toen was ie in de sale dus geen idee of ie nog te koop is.
pi_133646111
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 07:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Echt Hema ;)

Maar vorig jaar of misschien nog wat langer geleden. En toen was ie in de sale dus geen idee of ie nog te koop is.
Ah, helaas!

Maar wat is het leuk geworden, echt gezellig! En wat hebben je dochters prachtige kamers :)
pi_133686433
Leuke gezellige kamertjes.

Morgen ben ik aan de beurt Mignonne - dan krijg ik de sleuteltjes (na controle door VEH).
Allah Al Watan Al Malik
pi_133710140
Wat zijn de kamertjes van de meisjes mooi!! <3
  vrijdag 29 november 2013 @ 03:57:42 #15
381212 Gulara
From the future
pi_133733896
Oh mignonne, wat mooi!
Je keuken is een beauty. En de kamers van je meiden! O+ O+
pi_133735206
Leuk gedaan. Is jullie zitkamer ook een beetje in de stijl van de getoonde kamers of toch wat donkerder in opzet. Als in donker parket/wanden e.d.
pi_133744170
ONWIJS toffe kinderkamers zeg! ^O^ ^O^
pi_133747173
dankjulliewel O+

quote:
6s.gif Op vrijdag 29 november 2013 09:06 schreef Iwanius het volgende:
Leuk gedaan. Is jullie zitkamer ook een beetje in de stijl van de getoonde kamers of toch wat donkerder in opzet. Als in donker parket/wanden e.d.
Nee de woonkamer is hetzelfde qua wanden/vloer. Het is wel iets minder gekleurd omdat mijn wederhelft daar niet van houdt ;)
pi_133747363
We hebben eindelijk een foto van het hek :D

*O*

ze zijn nu bezig met houten rietwerk er tegenaan te plaatsen, het ziet er echt heel mooi uit, hopelijk zit dat ergens volgende week tegenaan.

Verder hebben we weer wat kleine ditjes en datjes gedaan. Er is een Billy in de woonkamer bijgekomen en daar zijn een flink aantal dozen ingedaan. Er is op de zolder een boekenkast in elkaar gezet en ik heb mn hele voorraad stoffen en boeken etc. in kunnen laden *O* en de zolder is wat meer opgeruimd, ik ga vanvaond een foto maken denk ik.
De derde slaapkamer is voorzien van kast en gordijnen nu, dat scheelt ook weer 28 vuilniszakken aan kleding en zooi :') het feit dat ik dit momenteel bijzonder opgeruimd vind zegt wel genoeg denk ik :P

Ohja en ik heb een slinger papieren kraanvogels gemaakt :P bezigheidstherapie, ik maak er denk ik nog wel een stuk of wat, de oudste wilde er ook een.
pi_133747401
deurtjes ophangen aan de kast gebeurt nog maar de accu van mn electrische schroevendraaier is leeg en ik ben te lui om het met de hand te doen :P
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:44:34 #21
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133747961
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:24 schreef mignonne het volgende:
deurtjes ophangen aan de kast gebeurt nog maar de accu van mn electrische schroevendraaier is leeg en ik ben te lui om het met de hand te doen :P
reserve accu erin :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_133748266
die hebk nie ;(
wat een gemis zeg als dat ding het niet doet :D
pi_133748296
quote:
6s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:12 schreef Mutant01 het volgende:
Leuke gezellige kamertjes.

Morgen ben ik aan de beurt Mignonne - dan krijg ik de sleuteltjes (na controle door VEH).
En en en? druk aan het klussen? :D
pi_133755938
Zo, mn fröbelhoek op zolder is een beetje aangekleed :)
de kast is in elkaar gezet, de andere kasten komen van mn schoonmoeder en ik heb ze voorzien van 17 dozen/zakken met zooi, stofjes, wolletjes en boeken :P

Er moet nog een behang of iets tegen die groene wand, er moet nog een ander gordijn opgehangen, er moet nog een ander bureau in op termijn maar al met al ben ik al heel blij hiermee. De zolder ziet er gelijk wat meer af uit nu.

pi_133795835
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

En en en? druk aan het klussen? :D
Mijn hemel, dat kan je wel stellen ja. Drie dagen bezig, maar ik ben nu echt kapot... en dan zijn we nu alleen nog met de muren bezig geweest!
Allah Al Watan Al Malik
pi_133869075
quote:
10s.gif Op zondag 1 december 2013 09:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mijn hemel, dat kan je wel stellen ja. Drie dagen bezig, maar ik ben nu echt kapot... en dan zijn we nu alleen nog met de muren bezig geweest!
haha ja t is behoorlijk hard aanpoten :D maar ik vond het heerlijk om te zien hoe het groeit! vooral als je eenmaal begint met vloeren leggen dat je het per kamer, per meter, onwijs op ziet knappen en meer 'eigen' ziet worden O+

Succes nog even met klussen en aanpoten! *O*
pi_133869167
Hier zijn ze begonnen met het afronden van de tuinen, het wordt zo mooi! :D O+

tegen het open stuk in de hoek komt nog houtwerk

begroeiing O+ aan de voorkant staat een hek van 1 m. hoog, en daar staat ook begroeiing tegenaan.
  dinsdag 3 december 2013 @ 13:44:12 #28
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133874621
Mooi zeg! Ook je Fröbel hoek vind ik tof!
pi_133901549
Wat is het leuk!! Goeie schutting/hek ook. En wat ga je blij zijn met je achterom, geen fietsen in de voortuin maar lekker alles achter. Maken of bouwen ze een afsluiting bij je achtertuin?
pi_135181984
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:25 schreef pandora54 het volgende:
Wat is het leuk!! Goeie schutting/hek ook. En wat ga je blij zijn met je achterom, geen fietsen in de voortuin maar lekker alles achter. Maken of bouwen ze een afsluiting bij je achtertuin?
oh! ik zie je berichtje nu pas :@
Ja we zijn er echt zo blij mee, die tuin. Ondanks dat het nu nog een sahara-in-regentijd is, maar dat hindert niet.

Er is wel een poort aan de achterkant, met normaal degelijk slot, heel fijn. Maar het stuk langs de zijkant van ons huis is/blijft open. Daar willen we wel zelf iets tussen maken, zeker ivm de kinderen. Ik moet er alleen nog even goed over nadenken wat ik daar wel, en op welke plaats ik dat wil. Een hekje is een optie, maar vanaf waar wil ik dat dan enz. De voortuin is overigens groter dan we verwacht hadden, ook door dat zijstuk O+

kan niet wachten tot de zomer!
pi_135182344
En een foto-update :D

rolgordijn hangt in de woonkamer. Eenzelfde komt nog bij de keuken, die moeten we komende week even ophalen en ophangen. Klok is eindelijk opgehangen, heel fijn :D

en 's avonds.

het geeft precies genoeg anti-inkijk, én als added bonus geeft het me een heerlijk strandhut gevoel O+

schilderij boven de eettafel is opgehangen

woonkamer verder:

de tuin xD mét kerstboom ja :')

de hal is weer wat meer af. Zal er binnenkort eens een behoorlijke foto van maken. ooit.
spiegel en lijstjes hangen. Mn letterbak en een plankje voor de haarfrutsels moeten nog.

De deurtjes zijn op de kast gezet *O* en er is een boekenkastje in elkaar gezet. Verder voornamelijk puin geruimd :Y)

Er is wat decoratie bij gekomen op de zolder/fröbelhoek. Het is de bedoeling om er nog veel meer te verzamelen.

Er is decoratie bijgekomen op de meidenkamers;

stoeltje en schaap <3

hier komt nog een kast onder, zo'n trofast, waarschijnlijk wit of roze gelakt.

pi_135182692
Hijgpuf :')

Wat er nou allemaal budget aan is, voor zover het budget er niet aan af te zien is :')

- De vloer (en ondervloer) op de beneden verdieping en op de eerste verdieping is tweedehands, kostte 50,-. Ging er gelukkig probleemloos uit en weer in.

- Grote kast beneden is 2ehands, gekregen. Het plan is nog om die te verven, ik wil hem graag in een vintage-geel of groen kleurtje. Mijn lief gaat liever voor vt-wonen wit. Conclusie, ik denk dat ik er mogelijk wel kleurtje "kiezel" ofzo door krijg :P

- Schommelstoel komt van marktplaats, zat bij de kinderkamer.

- De gordijnen waren inclusief roedes en beslag 20,- bij Ikea. Het rolgordijn was 13,- en komt van Xenos.

- Bed van de jongste is 2ehands, was 10,-. Buffetkast ook 2ehands, gekregen, ik heb begrepen dat die 7,50 heeft gekost op een rommelmarktje van een kerk. De kistjes aan de muur zijn krijgertjes, daar zat ooit een kerstpakket in :+

- De blauwe kast van de oudste komt van de kringloop, 10,-. De 2 trofastkasten hebben we gekregen van iemand die er vanaf wilde en het stoeltje op haar kamer ook. De ballen aan de muur komen van Albert Heijn en van Ikea. De boeken op de boekenplankjes komen voornamelijk van rommelmarktjes.

- De gordijnen op beide meidenkamers waren 10,-, ik heb ze op maat geknipt en met de restanten heb ik provisorische vitrage gemaakt voor de ramen beneden.

- Letterbakken overal en nergens komen van rommelmarkten (resp. 3,- en 4,-) en hebben we gekregen van oma en schoonmoeder :D

- De muren in het hele huis waren gestuukt en zijn voorzien van een laagje witte verf.

- De lage kastjes op zolder komen van een basisschool die nieuw meubilair aan had geschaft.

Het kost allemaal wel wat natuurlijk; en het is fijn dat we al heel veel meubels hadden; maar ik ben wel heel blij dat we door goed te zoeken toch heel veel leuk, fijn en budget spul bij elkaar hebben kunnen rapen. Het huis is nog lang niet af, maar het wordt hoe langer hoe fijner. O+
  woensdag 8 januari 2014 @ 13:11:55 #33
259886 pessie
pi_135229326
Erg mooi mignonne!
Ik weet niet of uje het leuk vind, maar ik zag je decoratie-in-borduurramen en ik herinnerde me dat ik dat in Frankrijk in een crew winkel heb gezien en daar hadden ze een klok van gemaakt.
pi_136013495
ik vind het een beetje een bende al die open kastjes....

tuin heeft wel een knap maatje... +/- 60 a 70 m2 achter?
Babyshower(s), Cadeaus, traktaties en kinderfeestjes.... Bestel snel ! want de meeste cadeaus zijn uniek en hand gemaakt !
pi_136015125
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:30 schreef mignonne het volgende:

het geeft precies genoeg anti-inkijk, én als added bonus geeft het me een heerlijk strandhut gevoel O+

Jullie woonkamer straalt zoveel rust uit, rustige kleuren en hout. Ik hou er van O+

En door het gordijn dat lijkt te bewegen (wind) en het zand in de tuin, zat ik ook in dat strandsfeertje :') :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_136018178
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:31 schreef klusser1986 het volgende:
ik vind het een beetje een bende al die open kastjes....

tuin heeft wel een knap maatje... +/- 60 a 70 m2 achter?
haha dat mag :D ieder zn ding, ik krijg juist weer jeuk van steriele strakke interieurs :)

En idd, ik denk dat het zoiets is? De woonkamer is iets meer dan 5 meter breed, en de tuin loopt nog 1 meter extra door. Dus het zal wel 6,nogwat zijn en hij s een meter of 10 diep.
pi_136018239
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:13 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Jullie woonkamer straalt zoveel rust uit, rustige kleuren en hout. Ik hou er van O+

En door het gordijn dat lijkt te bewegen (wind) en het zand in de tuin, zat ik ook in dat strandsfeertje :') :D
dank O+
er moet echt nog best wel wat gebeuren, vooral boven en op zolder. Maar het is nu al zo'n fijn huis <3 ik kan niet wachten tot de zomer!
  maandag 27 januari 2014 @ 19:36:26 #38
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_136019241
Ik heb sowieso wat moeite met nieuwbouw, maar soms is het echt tof wat mensen doen.
Ik volg dit topic al vanaf het begin. Maar verbaas me toch over de inrichting. :@

Je gaf prachtige voorbeelden aan, maar die zie ik niet terug. Ik vind de kinderkamers best kaal en jullie huiskamer ook. Je kan, denk ik, wel meer maken van die ruimte.

En dan de afkeer van een afzuigkap. Nu ja daar is al veel over gezegd. Maar het blijft wel erg vreemd. Succes met afnemen van de keuken en huiskamer. Die gaan zó vet worden. 8)7

/klaagendezeik
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_136020107
Mooie tuinafscheiding. Wat voor hout materiaal zit er aan dat hek bevestigt?
pi_136021379
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:49 schreef 4wood het volgende:
Mooie tuinafscheiding. Wat voor hout materiaal zit er aan dat hek bevestigt?
Het zijn een soort latjes van boomschors van 2-3 cm breed ofzo. Ik zal binnenkort wel ns een close-up maken. Ben heel blij met die afscheiding idd!
pi_136021459
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb sowieso wat moeite met nieuwbouw, maar soms is het echt tof wat mensen doen.
Ik volg dit topic al vanaf het begin. Maar verbaas me toch over de inrichting. :@

Je gaf prachtige voorbeelden aan, maar die zie ik niet terug. Ik vind de kinderkamers best kaal en jullie huiskamer ook. Je kan, denk ik, wel meer maken van die ruimte.
Er moet wat mij betreft ook nog heel veel bij en heel veel gebeuren. Momenteel ben ik zo'n 60 uur per week bezig en mn vriend 40, dus het ligt enigszins op zn gat. :X tel daarbij op dat t geld behoorlijk op is dus nja, het komt. Ooit. :P later als ik ook werk.

quote:
En dan de afkeer van een afzuigkap. Nu ja daar is al veel over gezegd. Maar het blijft wel erg vreemd. Succes met afnemen van de keuken en huiskamer. Die gaan zó vet worden. 8)7

dank ^O^
  maandag 27 januari 2014 @ 20:19:31 #42
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_136021595
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

Er moet wat mij betreft ook nog heel veel bij en heel veel gebeuren. Momenteel ben ik zo'n 60 uur per week bezig en mn vriend 40, dus het ligt enigszins op zn gat. :X tel daarbij op dat t geld behoorlijk op is dus nja, het komt. Ooit. :P later als ik ook werk.

[..]

dank ^O^
Ah, ok. Snap het ook wel hoor. :)

Maar wat zijn jullie pricipiële argumenten tegen een afzuigkap eigenlijk? Kreeg de indruk dat jullie er welbewust níet voor hebben gekozen, uit je woorden in dit topic.

Maar wat kun je in hemelsnaam tegen een afzuigkap hebben? :? Welk bijbelboek van welk geloof verbiedt het? :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Duderinnetje op 27-01-2014 20:30:25 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_138481241
sorry voor de kick :@ net hele topic reeks door geploegd *)
Wat een knus huisje heb je er van gemaakt met beperkt budget _O_
en verder benieuwd of er nog updates zijn?
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 20:18:28 #44
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_138482368
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:04 schreef Cassandra87 het volgende:
sorry voor de kick :@ net hele topic reeks door geploegd *)
Wat een knus huisje heb je er van gemaakt met beperkt budget _O_
en verder benieuwd of er nog updates zijn?
Hey bedankt :D O+
We hebben niet echt heel erg veel gedaan de afgelopen maanden, vooral budget-technisch kon dat niet. Maar volgende maand wordt de tuin gedaan en schutting geplaatst!! *O* O+ er komen achter twee terrassen met een pad er tussen, aan weerszijden een eetbare tuin :Y) Er komt een klein picknicktafeltje voor de kinderen, en mn lampionnen-collectie wordt uitgebreid...

Verder krijgen we hopelijk over een maand of 2 een nieuwe bank, de Frihetten ofzo van Ikea. Waarschijnlijk in ecru, en ik kan binnenkort na mn tentamens ook de grote kast in de woonkamer gaan schilderen. Ik ben nog niet helemaal uit de kleur, liefst ging ik voor Annie Sloan old English yellow, zo'n warme kleur geel, maar B. vindt dat zum kotsen xD ik vind van dat provençaals groen/blauw mooi of een lichtblauwige tint ook.

Oh en er staat een appelboom en kersenbloesem in de voortuin O+
pi_138484206
foto's nr 6846 van de kinderkamers, afgelopen week gemaakt bij daglicht, geeft wel een goed beeld van hoe het nu is. ja het is rommelig, er wordt gespeeld :P

We hebben inmiddels verduisterende aangeschaft, worden komend weekeind opgehangen *O*

Ik heb een kleedje gemaakt voor in de woonkamer :D ik vind em leuk, mijn lief vindt em vreselijk :P voorlopig gedoogd hij em maar ben benieuwd voor hoelang... de kast erna is dus het verfproject

De tafel is geschilderd en er is een bankje gekomen voor de meisjes

Voortuin, links de kersenbloesem, rechts de appelboom. Er komt een betegeld deel langs de bovenkant en een stukje de zij-omloop in waar we de bakken kwijt kunnen.

lampionnen in de achtertuin xD en een paar tegels neergegooid zodat de fiets kan staan en de kinderen kunnen krijten. Er komen straks geloof ik 20x30 tegels getrommeld in grijze kleuren.

[ Bericht 1% gewijzigd door mignonne op 03-04-2014 21:17:20 ]
pi_138485777
We hebben dezelfde voordeur :D alleen de onze is poeporanje :P zo te zien ook jaren30 stijl...alles hoog en smal, grote deuren naar de tuin ect ect :) en ach joh, die inrichting komt in de loop der jaren vanzelf wel ;)
pi_138486027
stap voor stap :Y veel dingen moet ik ook altijd nog even goed in de week leggen bij mijn vriend, duurt allemaal wat langer, zo'n vent met een mening :')
pi_138486495
Hebben wij ook hoor... wij vonden het belangrijker dat het huis zelf helemaal naar smaak was zoals de keuken en badkamer en de wanden ect ect waar je niks meer aan kan/gaan aanpassen als je er eenmaal woont! Wij zitten nu met een doorgezakte bank, een buffetkast waarvan 1 deur uit is gevallen door de verhuizing en een eethoek half oude lak/geschuurd :P
voor de ramen hangen ikea gordijnen die mijn moeder op maat heeft gemaakt omdat we niet wisten wat we met die achterlijk hoge ramen aanmoesten en als we voor heel veel geld alles op maat zouden laten maken en later spijt krijgen is nog veel erger!
Ik maak me niet druk meer, de afgelopen 8 jaar hebben we alles in de woonkamer opnieuw aangeschaft en in dit huis staat het voor geen meter... we beginnen gewoon weer overnieuw en uiteraard weer een 10jaren plan:D
pi_138487970
Haha zo is het :D

Wij hebben tot nu toe steeds genoegen genomen met afdankertjes, B-keuzes of in het beste geval spaar-er-maar-een-jaar-voor. En echt niet alle afdankers waren tegen mn zin hoor! Met heel veel was ik heel blij. Maar het is wel een fijn vooruitzicht om op termijn straks gewoon de dingen te kopen die we zelf mooi vinden. Idd hier ook Ikea-gordijnen. (nog niet op maat want het komt er steeds niet van :') ); niet echt de mooiste oplossing, wel prima voor dit moment, op termijn, als de bank staat enz dan kijken we wel wat erbij past qua raambekleding.
  maandag 7 april 2014 @ 23:21:38 #51
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_138634918
Mignonne en alsnog vind ik het knus en leuk!! De kinderen spelen er en jullie doen jullie ding!
Wordt gek als ik naar al die bladen en websites kijken, met superdure meubels (kast a la 3000 euro dingen). Een huis waar geleefd wordt bij jou!!

Benieuwd naar een ding :o heel iets anders dan het huis, je fiets ziet er super uit en lijkt mij heerlijk met 2 kids. Wat voor fiets is het (hier dus de fietsenzoektocht)
pi_138670855
Hoewel ik dat strakke en gladde kleurloze waar jij niks mee hebt min :@ mag je trots zijn op wat je met je huis met weinig budget gedaan hebt. dit project veel leuker om te volgen omdat je het allemaal helemaal zelf doet/maakt met hart en ziel. Kuddo's dus voor jullie creativiteit en positiviteit. Jullie worden helemaal blij van je huis en daar gaat het helemaal om.
(al ben ik het wel compleet en geheel eens met Duderinnetje, geen afzuigkap, waarom in hemelsnaam die niet,al dat vet door je huis, zeker met al die open kasten, daar gaat zo heel veel vet in zitten)

[ Bericht 4% gewijzigd door knoblaucha6 op 09-04-2014 05:37:30 ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_138705427
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:21 schreef Sandous het volgende:
Mignonne en alsnog vind ik het knus en leuk!! De kinderen spelen er en jullie doen jullie ding!
Wordt gek als ik naar al die bladen en websites kijken, met superdure meubels (kast a la 3000 euro dingen). Een huis waar geleefd wordt bij jou!!

Benieuwd naar een ding :o heel iets anders dan het huis, je fiets ziet er super uit en lijkt mij heerlijk met 2 kids. Wat voor fiets is het (hier dus de fietsenzoektocht)
Oh! ik heb geen idee wat voor merk/model :') Het is een moederfiets, gekocht via marktplaats 4 jaar geleden voor 200,- bij iemand die allemaal van die van-de-vrachtwagen-gevallen fietsen had :D

net ff gekeken maar hij staat niet meer op marktplaats. Kwam wel deze tegen, ook leuk O+
http://link.marktplaats.nl/m792148603
pi_138705937
En ik ben uit de kleur voor de kast in de woonkamer *O* ik wil het zo'n beetje deze kleur, mag op zich ietsje groeniger nog, maar het wordt toch zelf mengen dus we zien het wel :D

als het er zo uit zo komen (qua kleur), is t ook goed

Over een maand ofzo komt deze bank, alleen tegenwoordig hebben ze de leuning aan de korte kant eraf. Ik vind dit zo'n fijn sfeerplaatje O+

woensdag 9 april 2014 @ 21:40:52 #55
259886 pessie
pi_138706176
Mooie kleur mignonne! En wat eeen fijn vooruitzicht, een nieuwe banbank <3
pi_138706455
ja zo fijn O+
eindelijk die grote lompe loveseat de deur uit, eindelijk wat meer ruimte dan de huidige 2 zits waar je niet relaxed op kan liggen. :D

En deze kun je uittrekken tot 2 persoonsbed, ideaal voor ons, logeerruimte, of kan ik bij een drukke dienst tenminste gewoon op de bank crashen, wordt B. niet steeds wakker van mn telefoon.
pi_138706765
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:11 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hoewel ik dat strakke en gladde kleurloze waar jij niks mee hebt min :@ mag je trots zijn op wat je met je huis met weinig budget gedaan hebt. dit project veel leuker om te volgen omdat je het allemaal helemaal zelf doet/maakt met hart en ziel. Kuddo's dus voor jullie creativiteit en positiviteit. Jullie worden helemaal blij van je huis en daar gaat het helemaal om.
Dankjewel O+

Het voelt echt al vanaf het allereerste moment als een heerlijke plek, maar er komen steeds meer details bij die het nog meer eigen maken O+ alleen de zolder is nog een beetje kind van de rekening nu :') Ik wil er een andere kast, een wat grotere billy ofzo zodat alles erin past, er moet een bureau/werktafel komen, een stoel is ook wel handig. Ik wil het wandje behangen met hetzelfde behang als wat k bij de oudste op haar kamer heb. Er moeten nodig nieuwe gordijnen in, een headboard voor het bed en een ombouw voor de wasmachine. Ohja en lampen, ik heb een geweldige retro lamp gekregen met naaimachientjes enzo erop, die moet een mooi plekje krijgen nog... so much to do pfff

gelukkig heb je je ogen dicht als je slaapt ;)
pi_138745308
Yay *O* dit weekeind worden de schuttingen geplaatst! :D

Totale kosten, iets minder dan 100,- inclusief alles. Ik ben blij :) nu nog een kleine schutting ofzo vinden om de inkijk uit het stukje naast ons huis tegen te gaan :)

donderdag 10 april 2014 @ 22:17:10 #59
259886 pessie
pi_138745435
Jaaaa tof zeg! En alle buren krijgen dus dezelfde schutting?
pi_138745533
Jullie huren toch? Hoefde de woningbouw niet te zorgen voor de eerste tuinafscheiding?
pi_138745619
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 22:17 schreef pessie het volgende:
Jaaaa tof zeg! En alle buren krijgen dus dezelfde schutting?
Jep.
Mijn directe buren wilden graag aan beide kanten dezelfde (logisch!), hun buren ook enz enz :D
dus zodoende kon er blijkbaar ergens een leuk prijsje gemaakt worden inclusief levering en palen/beslag enz. dus ben er erg blij mee.

Nu op zoek nog naar een klein hekje of iets voor in de voortuin nog.
pi_138745670
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 22:18 schreef deadly_kiss het volgende:
Jullie huren toch? Hoefde de woningbouw niet te zorgen voor de eerste tuinafscheiding?
Ja klopt! En nee volgens mij niet? Alleen de afscheiding vanaf openbare ruimte. Dat is ook netjes gebeurd, de rest moesten we zelf regelen.
pi_138746571
Oke raar... Hier is het zo dat als je je woning verlaat dat je een tuinafscheiding moet hebben (je mag hem wel weghalen maar moet je dan weer terugzetten bij huuropzegging)... Dan zou jij dus verplicht zijn om een schutting te kopen bij je nieuwe huis of je er nou een wil ofniet :)

Wij hebben hier ook allemaal dezelfde gekozen ondanks dat het koop is,anders staat het gelijk zo armoedig :P
  donderdag 10 april 2014 @ 22:41:35 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138746898
mignonne en B, wat hebben jullie het tof gedaan met zo'n klein budget!
Heel leuk, lang niet allemaal mijn smaak, maar ik hoef er niet te wonen ;)
pi_138747076
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 22:35 schreef deadly_kiss het volgende:
Oke raar... Hier is het zo dat als je je woning verlaat dat je een tuinafscheiding moet hebben (je mag hem wel weghalen maar moet je dan weer terugzetten bij huuropzegging)... Dan zou jij dus verplicht zijn om een schutting te kopen bij je nieuwe huis of je er nou een wil ofniet :)

Wij hebben hier ook allemaal dezelfde gekozen ondanks dat het koop is,anders staat het gelijk zo armoedig :P
ah okay, ik heb geen idee hoe dat hier zit eigk :D :') nouja ik geloof niet dat we hem mee zouden nemen ooit dus och.

asy tnx :*
pi_138799135
het begin van project kast is er *O*

de kleur is ieeeetsjes frisser in t echt, maar mn witbalans is helemaal van de wap :')
het is echt van dat fifties mint O+ ik had het liever wat groener gezien, maar nu ik dit zie vind k het eigk ook wel erg leuk :D

binnenkort rest van de kast afmaken. Ik twijfel nog tussen zo laten (krijtverf, beetje zo'n vt-wonen-antiek look :') ) of strak aflakken in vergelijkbare kleur. Eens zien wat mijn meneer zegt 8-)
pi_138800308
Echt geweldig al die opgeknapte kastjes! Ik vind het echt mooi worden zeker voor een beperkt budget!
pi_138800626
Ik vind jullie vloer heel leuk! Is dat parket? Of laminaat? Waar gekocht en welk kleur is het?
pi_138806459
leuk die kast ja!
foto's blijven posten graag! misschien krijg ik zelf ook nog inspiratie :P
pi_138807676
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 17:41 schreef mignonne het volgende:
het begin van project kast is er *O*

[ afbeelding ]

de kleur is ieeeetsjes frisser in t echt, maar mn witbalans is helemaal van de wap :')
het is echt van dat fifties mint O+ ik had het liever wat groener gezien, maar nu ik dit zie vind k het eigk ook wel erg leuk :D

binnenkort rest van de kast afmaken. Ik twijfel nog tussen zo laten (krijtverf, beetje zo'n vt-wonen-antiek look :') ) of strak aflakken in vergelijkbare kleur. Eens zien wat mijn meneer zegt 8-)
Wat is de naam/het nummer en het merk van de verf die je gebruikt hebt? Prachtig!
pi_138808061
Tussenstand! *O*

mijn wederhelft vindt het mooi in de vt-wonen look dus we laten hem zo. Kleur onmogelijk te vangen, morgen met daglicht nog eens kijken. Ben erg blij dat ik hem geverfd heb in elk geval.
pi_138808102
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 22:01 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Wat is de naam/het nummer en het merk van de verf die je gebruikt hebt? Prachtig!
Oh ik tik toevallig net dit op facebook:

Dank <3 zelfgemengd :') Watergedragen multigrondverf van de Action + vulling van groene viltstiften en wat verpulverd krijt xD

:D dus sorry, geen pasklare mengverf.
pi_138808122
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 22:12 schreef mignonne het volgende:

+ vulling van groene viltstiften
:D
Mooie kleur O+
pi_138808304
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:44 schreef xaban06 het volgende:
Ik vind jullie vloer heel leuk! Is dat parket? Of laminaat? Waar gekocht en welk kleur is het?
Dankje :D ik ben er ook heel blij mee.
Het is laminaat, uit het huis van mn zusje gesloopt toen ze ging scheiden en opnieuw bij ons gelegd, dus wel al wat ouder, jaar of zes zeker. Het komt geloof ik van de praxis maar kan ook kwantum zijn, er staat boven nog een dicht pak, ik zal zo even kijken.
pi_138808372
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 22:13 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Mooie kleur O+
mja I might have to replace those :') alle groene stiften die ik kon vinden :P
pi_138808456
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 22:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

mja I might have to replace those :') alle groene stiften die ik kon vinden :P
hoe stiften? Kleurstiften? :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_138808537
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 22:23 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

hoe stiften? Kleurstiften? :?
ja. Gewoon die voor kinderen. Lichtgroene en donkergroene, en zelfs een verdwaalde markeerstift xD

ik had natuurlijk ook gewoon een klein potje groene verf kunnen halen om mee te mengen maar de hebberd in mij wilde die kast nu nu NU verven :') :P
pi_138808807
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 22:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja. Gewoon die voor kinderen. Lichtgroene en donkergroene, en zelfs een verdwaalde markeerstift xD

ik had natuurlijk ook gewoon een klein potje groene verf kunnen halen om mee te mengen maar de hebberd in mij wilde die kast nu nu NU verven :') :P
OMG... :D!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 12 april 2014 @ 22:43:16 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138809053
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 22:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138809656
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 april 2014 22:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Doe maar alsof je het gevoel niet kent... :+ :P het is sterker dan ik ben ;(

Inmiddels is de verf droog. Slechte telefoonfoto, maar de lampionnetjes die vanmiddag van Ebay kwamen liggen vrolijk te wezen op de kast en ik word er heel blij van :D

pi_138809808
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 april 2014 23:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

Doe maar alsof je het gevoel niet kent... :+ :P het is sterker dan ik ben ;(

Inmiddels is de verf droog. Slechte telefoonfoto, maar de lampionnetjes die vanmiddag van Ebay kwamen liggen vrolijk te wezen op de kast en ik word er heel blij van :D

[ afbeelding ]
Oh die zijn leuk inderdaad! :D
pi_138810237
ontzettend mooi geworden je kast. Een prachtige kleur en wat een verbetering nu je al die donkere noesten niet meer ziet.
pi_138810569
Wat ben je lekker bezig zo. :)
Laat die handjes wapperen!
pi_138811060
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 23:21 schreef sjaakspark het volgende:
ontzettend mooi geworden je kast. Een prachtige kleur en wat een verbetering nu je al die donkere noesten niet meer ziet.
dankje O+
Inderdaad die knoesten weg scheelt enorm, het oogt ook inene een stuk ruimer en frisser! Nu mn gordijnen nog omzoomen en de nieuwe bank dr in en dan kunnen we er weer even tegenaan :D
pi_138811121
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 23:07 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oh die zijn leuk inderdaad! :D
B. had ze besteld voor buiten maar daar zijn ze niet zo geschikt voor, dan maar op de kast *O*

Deze zijn het: http://www.aliexpress.com(...)pping/578214513.html
pi_138811464
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 23:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

B. had ze besteld voor buiten maar daar zijn ze niet zo geschikt voor, dan maar op de kast *O*

[ afbeelding ]

Deze zijn het: http://www.aliexpress.com(...)pping/578214513.html
Oh te leuk! :D
pi_138819441
En daglichtfoto's *O* ik geef het op met die kleur, onmogelijk te vangen. Het is mint, niet lichtblauw. You know the drill...

De woonkamer frist er echt enorm van op O+ ben heel benieuwd hoe het straks staat als de bank er is en de gordijnen af zijn.
pi_138819477
En as we speak wordt de schutting geplaatst *O* O+
straks even kijken voor een hekje in de voortuin, dan kunnen we daar ook verder :)

Iemand tips voor hoe de moestuin/plantgedeeltes straks aan te pakken? De grond is extreem compact en kleiig. Is stukje afgraven, omspitten enz dan genoeg? Moet er zand op en daarna tuinaarde ofzo? Hoe werkt dat?
pi_138819892
Wat een gave kleur zeg! Frist inderdaad heel erg op, mooi!!
pi_138820253
Wat mooi geworden, die kast! O+
Zelfs de eerste versie met de houten randen vond ik al erg geslaagd.

Weet je toevallig hoe breed jullie nieuwe bank is? :) Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe bank, vandaar.
pi_138823266
Geweldig je viltstiftenverfkast :D Erg mooi!
pi_138823891
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 11:37 schreef Pisces29 het volgende:
Wat mooi geworden, die kast! O+
Zelfs de eerste versie met de houten randen vond ik al erg geslaagd.

Weet je toevallig hoe breed jullie nieuwe bank is? :) Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe bank, vandaar.
dank <3

t wordt deze bank:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30243035/

En dit zijn de specs (blijkbaar :P ik heb het niet nagemeten :D )

Lengte: 230 cm
Zitbreedte, chaise longue: 68 cm
Diepte: 151 cm
Zitdiepte, chaise longue: 140 cm
Hoogte: 66 cm
Zitdiepte: 78 cm
Zithoogte: 44 cm
Bedbreedte: 140 cm
Bedlengte: 204 cm
pi_138858974
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 22:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oh ik tik toevallig net dit op facebook:

Dank <3 zelfgemengd :') Watergedragen multigrondverf van de Action + vulling van groene viltstiften en wat verpulverd krijt xD

:D dus sorry, geen pasklare mengverf.
Haha je meent het?! Mooi uitgepakt joh, 'k ga het ook proberen :Y
  maandag 14 april 2014 @ 10:29:40 #94
259886 pessie
pi_138859418
Mignonne, ik wil jouw decorating skills :@
die kast _O_
pi_138865151
Wauw, net alle 4 je topics gelezen... wat leuk om te zien hoe het van die heipalen uiteindelijk zo'n knus plekje is geworden. O+
Echt zo leuk gedaan, ik snap gelijk wat je bedoelt met 'strandgevoel'. ^O^
pi_138866894
Wat een meesterlijke kleur! Ik heb zelf een potje verf staan in een vergelijkbare kleur, maar die is me iets te groen. Misschien maar wat wit doorheen doen.
En de kast op zich is natuurlijk een pronkstuk!
pi_138874239
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 18:44 schreef xaban06 het volgende:
Gekeken, het komt van praxis en heet Action Floor kleur 'wild eiken'. Als ik Google kom ik vooral van die outletsites tegen though :?
pi_138874341
quote:
14s.gif Op maandag 14 april 2014 10:13 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Haha je meent het?! Mooi uitgepakt joh, 'k ga het ook proberen :Y
Haha ja zelf mengen. Je bespaart jezelf wel veel moeite als je wat groene verf haalt en daarmee mengt den ik. En als je niet van die rommelige fop-antiek look houdt, dan geen krijt erdoor mikken.
Ik heb begrepen dat je de verf van annie Sloan antibes green ook goed kunt mengen met standaard witte verf. Maar niet zelf uitgeprobeerd.
pi_138874659
En tnx all ♡ ik ben onwijs blij met hoe die kast gelukt is. Vandaag ook de gordijnen van de meiden opgehangen, hrt komt steeds wat meer af :D

( foto met flits gemaakt, het verduisterd gelukkih meer dan dit ;) )

En dan kale wand bij oudste opgeleukt met een gehaakte slinger :)

Uitgespamt weer!

Ohja en we hebben bij action twee relaxte tuinstoelen gehaald voor samen 25,-. Daarvoor precies dezelfde zien staan bij intratuin voor meer dan het dubbele :D
  maandag 14 april 2014 @ 19:35:59 #100
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_138876816
Leuk hoor, al die nieuwe spullen.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_138878097
Oh die gehaakte slinger O+
pi_138878956
quote:
14s.gif Op maandag 14 april 2014 18:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Gekeken, het komt van praxis en heet Action Floor kleur 'wild eiken'. Als ik Google kom ik vooral van die outletsites tegen though :?
Thanks! Ik ga gelijk googlen :)
pi_138882517
quote:
14s.gif Op maandag 14 april 2014 20:07 schreef Pisces29 het volgende:
Oh die gehaakte slinger O+
Dat!

En die lampjes zijn ook tof zeg!
pi_139360096
Weer een vraag... we willen over een poosje de zolder eindelijk gaan eh witten/aanpakken.
Er zitten nu groene platen op de schuine wanden, het rechte stuk van de dakkapel is gewoon wit en de hoge wanden zijn ook wit.

Wat is handig? Dat groen is raar glad spul, ik heb me laten wijsmaken dat het spanoplaat is :?
dit in ieder geval. We twijfelen over behangen of verven; het moet gewoon wit worden, geen rare fratsen ofzo en de rechte wanden blijven zoals ze zijn.
En hoe kom je bij dat allerhoogste punt in de nok? Roller op telescoopsteel en dan op hoop van zegen? of kun je daar beter een soort mini steigertje voor huren/lenen?

Tips voor verf danwel behang? Truukjes?
pi_139360144
Oh en dan nog een vraag, we moeten ook echt een rolgordijn ophangen in het raam in het trapgat, maar we krijgen het niet voor elkaar omdat het raam te hoog is en dus echt in het trapgat zit. We kunnen er niet bij :') De muur is van beton dus geen boren-met-1-hand opties :P

Hoe doen mensen dat? :D
pi_139360285
Voor de beeldvorming, het raam:

ik gok zo'n 120 x 60 want er past precies een ledikantmatrasje voor :Y)

En de groene platen. Al die betonblokken zijn dus inmiddels netjes wit gestuct en blijven zo.

pi_139360708
Mensen leggen een ladder over de relingen en gaan daarop gok ik? (ENGGGG) of een ongelijke ladder op de trap ofzo? Of en heeeeeeeeeeeele lange man? :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_139360951
haha idd zoiets moet het haast wel zijn, maar huuu :o beetje levensmoe ofzo :D
ik kom er echt niet uit hoe ik dat stomme ding op zou moeten hangen zonder al teveel stunten :')

het is trouwens een open trap ook nog, om het spannend te houden :P
  maandag 28 april 2014 @ 23:55:28 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_139361183
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 23:49 schreef mignonne het volgende:
ik kom er echt niet uit hoe ik dat stomme ding op zou moeten hangen zonder al teveel stunten :')

Aan de buitenkant _O- _O- _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_139361324
2 trapdelen op de valbeveiliging en daarop een hardboard plaat. Werkt prima ^O^ Wel iemand erbij laten staan to be sure ;)

En je kunt inderdaad mini steigers huren voor zo'n hoog plafond.

Tof huis trouwens, lurk al een tijdje mee :)
  dinsdag 29 april 2014 @ 00:11:11 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_139361599
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:00 schreef Nirak het volgende:
2 trapdelen op de valbeveiliging en daarop een hardboard plaat. Werkt prima ^O^ Wel iemand erbij laten staan to be sure ;)

En die steiger zet je waar?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_139364885
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Aan de buitenkant _O- _O- _O-
je gaat haast denken dat dat beter is ja :') :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 00:00 schreef Nirak het volgende:

tnx!

En ok, dus beter iemand die stevig op zn benen staat en dan zou er geboord moeten kunnen worden.

Ik denk dat zo'n steigertje het handigst is, volgens mij kom ik er op een trap niet eens bij en dna ben je ook nog eens onstabiel en moet je om de haverklap verplaatsen.
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 09:32:38 #113
5428 crew  miss_sly
pi_139365781
Onze aannemer had over de breedte van het trapgat een grote, stevige plank gelegd waar gemakkelijk een grote volwassen man op kon staan en lopen toen ze er gingen stuuken en verven. Even kijken of ik een foto heb, toevallig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 29 april 2014 @ 11:43:27 #114
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_139368880
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 09:32 schreef miss_sly het volgende:
Onze aannemer had over de breedte van het trapgat een grote, stevige plank gelegd waar gemakkelijk een grote volwassen man op kon staan en lopen toen ze er gingen stuuken en verven. Even kijken of ik een foto heb, toevallig.
Dat hebben wij ook gedaan hier. Dat is maar een paar minuten eng eigenlijk.
Spoilers!
  dinsdag 29 april 2014 @ 11:48:34 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139369059
Als ze nog aan het bouwen zijn kun je misschien ergens een steigerplank lenen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_139369079
Ons trapgat heeft aan de rechterkant op de foto een soort driehoekig plateau in de hoek. Dat steekt een cm of 10 hoger uit dan de ballustrade van de trap en het is best breed. Kan het dan wel nog gewoon, gewoon met gestrekte armen boren ofzo?

Op zich zou het zo wel moeten lukken ja, het gaat ook maar om 4 gaatjes ofzo.
pi_139369123
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:48 schreef Leandra het volgende:
Als ze nog aan het bouwen zijn kun je misschien ergens een steigerplank lenen?
Ze zijn nu direct naast mij 20 koopwoningen uit de grond aan het stampen :P en het volgende blokje huizen is ook al afgebroken en daar komen ook zo'n 20 koopwoningen. Ik gok dat ik tot in elk geval eind 2015 wel een steigerplank zou moeten kunnen lenen ja :D goed idee!
pi_139369313
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ze zijn nu direct naast mij 20 koopwoningen uit de grond aan het stampen :P en het volgende blokje huizen is ook al afgebroken en daar komen ook zo'n 20 koopwoningen. Ik gok dat ik tot in elk geval eind 2015 wel een steigerplank zou moeten kunnen lenen ja :D goed idee!
Je kunt een van die mannen ook vragen of ie even wil helpen.
pi_139369357
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:55 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Je kunt een van die mannen ook vragen of ie even wil helpen.
Ze hebben mn auto laatst ook al gestart :P :@
maar ook een goed plan ja :Y
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:03:11 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139369617
Hier strijd, daar charmes, en nu mixen *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:51:00 #121
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_139395901
Wij hadden ook van die groene platen. Die kun je gewoon met latex verven (wel een keer of 2/3). Wij hadden een kleine rolsteiger en een hele hoge trap om bij de nok te kunnen komen.

http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_139397433
oh wauw!! :o
Wat is het onwijs opgeknapt zeg van dat witten!! jemig :o ik zou het er bijna nu nu NU van willen verven :D

Heb je die trap en steiger gehuurd en zo ja wat waren de kosten grofweg en linkje? :P

Heb je het nog voorbehandeld met iets of gegrond of was het gewoon 2/3 lagen en klaar?

thnx voor de foto's! geeft een goed beeld. Het zijn idd dezelfde platen.
  woensdag 30 april 2014 @ 22:32:24 #123
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_139433831
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:18 schreef mignonne het volgende:
oh wauw!! :o
Wat is het onwijs opgeknapt zeg van dat witten!! jemig :o ik zou het er bijna nu nu NU van willen verven :D

Heb je die trap en steiger gehuurd en zo ja wat waren de kosten grofweg en linkje? :P

Heb je het nog voorbehandeld met iets of gegrond of was het gewoon 2/3 lagen en klaar?

thnx voor de foto's! geeft een goed beeld. Het zijn idd dezelfde platen.
We hebben het niet voorbehandeld, gewoon latex erop, alleen kieren afgedekt met een latje en gaatjes geplamuurd.
Trap en rolsteiger waren van het bedrijf waar m'n schoonvader toen werkte dus konden we gewoon lenen. Voor andere zaken zijn we altijd naar Boels gegaan.
pi_139437580
quote:
3s.gif Op maandag 28 april 2014 23:24 schreef mignonne het volgende:
Weer een vraag... we willen over een poosje de zolder eindelijk gaan eh witten/aanpakken.
Er zitten nu groene platen op de schuine wanden, het rechte stuk van de dakkapel is gewoon wit en de hoge wanden zijn ook wit.

Wat is handig? Dat groen is raar glad spul, ik heb me laten wijsmaken dat het spanoplaat is :?
dit in ieder geval. We twijfelen over behangen of verven; het moet gewoon wit worden, geen rare fratsen ofzo en de rechte wanden blijven zoals ze zijn.
En hoe kom je bij dat allerhoogste punt in de nok? Roller op telescoopsteel en dan op hoop van zegen? of kun je daar beter een soort mini steigertje voor huren/lenen?

Tips voor verf danwel behang? Truukjes?
wij hebben precies hetzelfde op zolder...
we kregen advies dat verf enorm zou gaan zuigen en dat we goede kwaliteit verf moesten kopen...
nadat we alle energie (en vooral geld) hadden gestopt in de wanden van de begane grond en 1e verdieping vonden we het welletjes met die zolder :D de aller goedkoopste grondverf van de formido erop met de roller...
1e laag 2 dagen laten drogen (huis was nog onbewoond en veel bouwvocht) en daarna tekeer gegaan met rollers.
Alle naden hebben we NIET gekit want die schijnen nog enorm te werken! Zal vd week ff de fotos opzoeken ik ben blij met het resultaat :)
pi_139462318
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:45 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

wij hebben precies hetzelfde op zolder...
we kregen advies dat verf enorm zou gaan zuigen en dat we goede kwaliteit verf moesten kopen...
nadat we alle energie (en vooral geld) hadden gestopt in de wanden van de begane grond en 1e verdieping vonden we het welletjes met die zolder :D de aller goedkoopste grondverf van de formido erop met de roller...
1e laag 2 dagen laten drogen (huis was nog onbewoond en veel bouwvocht) en daarna tekeer gegaan met rollers.
Alle naden hebben we NIET gekit want die schijnen nog enorm te werken! Zal vd week ff de fotos opzoeken ik ben blij met het resultaat :)
Leuk, ben benieuwd naar foto's!!

Goed ook om te horen dat je niet gekit had en waarom.
Het zal wel even lastig worden voor ons want we wonen er uiteraard al een poos en we slapen op zolder. We moeten dus om onze meubels heen werken. Gelukkig is de zolder ruim zat en kan alles aan de kant geschoven worden dus dat komt wel goed, maar echt handig is t niet :P
pi_139462527
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:32 schreef SV-tje het volgende:

[..]

We hebben het niet voorbehandeld, gewoon latex erop, alleen kieren afgedekt met een latje en gaatjes geplamuurd.
Trap en rolsteiger waren van het bedrijf waar m'n schoonvader toen werkte dus konden we gewoon lenen. Voor andere zaken zijn we altijd naar Boels gegaan.
tnx voor je info!

Ik had al een beetje gegoogled op steigers huren maar daar werd ik niet heel wijs van. De Hornbach hier verhuurd ook spul en ook een steiger maar alleen een brede (?) en dat wordt lastig met verplaatsen.

ik zie dat Boels ook een smalle steiger heeft: http://www.boels.nl/huren(...)rs/kamersteiger-smal maar het moet wel per transportwagen verplaatst worden -O-

volgens mij wordt de steiger duurder dan de verf :') :D
pi_139463240
En verder, qua ideeën voor de zolder wil ik het volgende. Lange termijn hoor, zal wel weer tig maanden duren voordat we het aanschaffen en het daadwerkelijk staat :') maar mijmeren is zo leuk :Y)

Ik wil twee van deze bureau's en dan haaks op elkaar zetten zodat een soort L vormig bureau ontstaat, met de lange kant onder het raam.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S49000697/

met dees:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10087644/

Het raam krijgt een verduisterende Tupplur en van diezelfde kant-vitrages als die de meiden ook hebben. Er komt een witte billy ter vervanging van mn kleine boekenkastje, daar kan bijna twee keer zoveel in dus zal de helft aan zooi schelen :P Voor de nu nog open houten kastjes komt ook weer een deel van de vitrage zodat mn stofvoorraad wat minder stof ligt te happen ;)

Het kleine wandje wat nu nog groen is daar twijfel ik over. Goedkoopste en snelste oplossing zou zijn om hem te witten. Maar eigenlijk wil ik hem behangen met het behang wat bij mn oudste ook op de muur zit. Dat is alleen wel retro behang, vrij dun van kwaliteit. Ik denk dat we dan aan de gang moeten met voorzetplaat ofzo? Omdat de muur allerlei losse planken en richels eroverheen heeft. Moet nog even bedenken wat dan handig is, mdf of gipsplaat.

En ik heb een geweldige lamp gekregen van Twentemeisje met retro naaimachientjes erop en zulks, die krijgt een plekje bij het bureau <3

Zoiets wil ik fabrieken achter ons bed:

En nog veul meer voordat het eindelijk een beetje naar mn zin is :') :D
pi_139466492
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 23:49 schreef mignonne het volgende:

Ik zou van links naar rechts twee of drie balkjes tussen de spijlen door steken en hier een stuk plaatmateriaal op leggen (vastschroeven). Denk dat balkjes met kopmaat 44x69 voldoende zijn, maar leg ze dan wel zo dat je 44 in de breedte en 69 in de hoogte hebt, is steviger. Meer dan 69mm in de hoogte is nog steviger (bijv 27x94mm)... Plaatmateriaal 18mm dik...
Kun je ook makkelijk uit elkaar halen en in de schuur opbergen voor als je het nog eens nodig hebt.
pi_139469737
Ik heb dat bureau van ikea en dat blad is zijn geld echt niet waard. Een keer kijken en er zitten al butsen in. Bij bouwmarkten heb je vaak van die mooie blank houten platen. Zou ik die er op leggen als ik joh was, laagje blanke lak erover en als de bovenkant dan lelijk wordt schuur je hem zo weer op. En dan wel gewoon die schragen van ikea eronder.
pi_139471952
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 22:33 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb dat bureau van ikea en dat blad is zijn geld echt niet waard. Een keer kijken en er zitten al butsen in. Bij bouwmarkten heb je vaak van die mooie blank houten platen. Zou ik die er op leggen als ik joh was, laagje blanke lak erover en als de bovenkant dan lelijk wordt schuur je hem zo weer op. En dan wel gewoon die schragen van ikea eronder.
Goeie tip thnx! Ga ik zeker naar kijken :Y
butsen boeien me op zich niet zo maar dat fineerlaagje ben ik niet zo erg van gecharmeerd xD
wel zonde van ej bureau zeg :{

@popvette bedankt voor je tips! ik ga het doorgeven aan hoofd-stuntman hier, kijken of ie het aandurft. (overigens zijn wij beiden 1.68m dus ik ben benieuwd of we er dan bij komen :D )
pi_139517022
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

Leuk, ben benieuwd naar foto's!!

Goed ook om te horen dat je niet gekit had en waarom.
Het zal wel even lastig worden voor ons want we wonen er uiteraard al een poos en we slapen op zolder. We moeten dus om onze meubels heen werken. Gelukkig is de zolder ruim zat en kan alles aan de kant geschoven worden dus dat komt wel goed, maar echt handig is t niet :P
de dakkapel hebben we zelf van de meerwerklijst erbij gekozen, iedereen verklaarde ons voor gek dat we de zolder wilden witten omdat het een ''zolder'' is... maar ik vond het zonde om dat poepgroen te laten zitten het lijkt nu wit 2x ruimer :)

uiteraard bij de 1e foto hadden we wel een momentje waarbij we ons afvroegen of het ooit goed zou komen... :P

zoals je op foto 2 ziet, de naden NIET gekit en daar ben ik blij mee... nu met de zon komen er alweer groene naden tevoorschijn dus dan kunnen we mooi over 2 jaar dat wegwerken en dan netjes kitten.

en dat met de goedkoopste primer van de bouwmarkt :)
pi_139517071
wauw!!! _O_

Goed ook om je eerste foto te zien, dan weet ik dat het nog goedkomt tzt :') _O-
Mooi geworden zeg, en heerlijk licht en ruim zo!

Had je ook steigers gehuurd of iets?
pi_139517168
nee, ik ben zo ongeveer 1.80 en mijn broer 2 meter :P we hebben telescopische stelen gebruikt die bij van die ''doe-het-zelf'' ramenwas setjes zitten van de blokker.
maar we hadden zoiets van, die zolder doen we wel ''even'' want de rest van het huis was al zo ongeveer af :') dus ik ben heel netjes begonnen met rechte banen zoals op de eerste foto... toen zag ik mn broer al met grote klodders aan de haal gaan en gewoon uitsmeren _O- anders hadden we er echt een week over gedaan want er moest echt veel op!
de achterwand waren nog gewoon gibo blokken die hebben we wel eerst met voorstrijk ingespoten en daarna gewoon met latex gedaan :)

de rest van het huis hebben we ook met voorstrijk gedaan en daarna met latex. wel vooraf moeten schuren...maar het resultaat is echt strak :9~
pi_139517436
Hè dat is jammer :P wij zijn beiden 1.68m en met die telescoop stelen die wij hebben komen we niet tot in de nok, zal straks eens kijken hoe ver ik kom als ik op de trap ga staan. Hte is erg mooi geworden in elk geval!
pi_139517458
Nog even wat... ik probeerde gister eindelijk het rolgordijn voor ons grote zolderraam op te hangen maar ik krijg verdorie gewoon geen gaten in die muur :o wat doe ik verkeerd?

Ik gebruik een boorhamer, laat de hamer zn werk doen ipv zelf te duwen, hij draait de goede kant op, en maximale toeren, heb een nieuwe diamantboor gebruikt, gaatjes zijn op gewone boorstand een heel klein beetje voorgeboord zodat boortje niet weg zou schieten. Ik kom gewoon niet verder dan pakweg een halve cm de muur in -O- :{
iemand tips?
pi_139517944
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 11:52 schreef mignonne het volgende:
Nog even wat... ik probeerde gister eindelijk het rolgordijn voor ons grote zolderraam op te hangen maar ik krijg verdorie gewoon geen gaten in die muur :o wat doe ik verkeerd?

Ik gebruik een boorhamer, laat de hamer zn werk doen ipv zelf te duwen, hij draait de goede kant op, en maximale toeren, heb een nieuwe diamantboor gebruikt, gaatjes zijn op gewone boorstand een heel klein beetje voorgeboord zodat boortje niet weg zou schieten. Ik kom gewoon niet verder dan pakweg een halve cm de muur in -O- :{
iemand tips?
Nou, heb ik zelf ook een keer gehad in mijn muur... Stond dat ding niet op klopboor-stand. Misschien is dat het?
Hoop dat ik je niet beledig ;)
Verder heb ik er totaal geen verstand van...
Met een meidenkwartet
pi_139517995
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 12:20 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Nou, heb ik zelf ook een keer gehad... Stond dat ding niet op klopboor-stand. Misschien is dat het?
Hoop dat ik je niet beledig ;)
nee hoor, goeie tip haha maar hij stond wel op klopboor. Ik heb ze voorgeboord met de gewone stand, zeg maar zodat er een kuiltje in de muur komt, en daarna op de hamerstand verder geboord, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

Mijn vriend heeft in die muur wel eerder een gordijnroede opgehangen maar met heel veel pijn en moeite en hangen en wurgen :') hij kreeg deze gaten er ook niet verder in.
pi_139519278
zit je vlakbij het kozijn? dat probleem hadden wij beneden namelijk ook.... er zit daar iets in de vorm van een stalen balk/plaat...weet ff de naam niet meer! toen zijn ze een cm verder gaan boren toen lukte het wel :)
pi_139519316
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 13:32 schreef deadly_kiss het volgende:
zit je vlakbij het kozijn? dat probleem hadden wij beneden namelijk ook.... er zit daar iets in de vorm van een stalen balk/plaat...weet ff de naam niet meer! toen zijn ze een cm verder gaan boren toen lukte het wel :)
hm ja cm of 5 van de kozijnrand af. Maar opzij gaan kan niet, dan kan ik mn rolgordijn niet meer ophangen. Omhoog dan misschien maar, kijken of dat wel gaat dan. tnx!
  Moderator zaterdag 3 mei 2014 @ 16:57:30 #140
92034 crew  Vonkenboer
pi_139523844
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 13:32 schreef deadly_kiss het volgende:
Boren in een latei boven het kozijn valt vrijwel altijd tegen. :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Latei

pi_139530957
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 16:57 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja dat moet het wel geweest zijn dan! Damn zeg :D
heb nu een stukje hoger geboord en het ging er vrij soepel in, hangt naar tevredenheid nu.
Jammer dat ie boven de roede hangt ipv eronder maar och, boeiend.
pi_139531110

tnx voor de tips! *O*
pi_139532388
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 16:57 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
dat woord zocht ik ja :D mn vader zou dat wel ff doen met zn hilti hahaha niet dus :P
pi_139538633
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 20:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat moet het wel geweest zijn dan! Damn zeg :D
heb nu een stukje hoger geboord en het ging er vrij soepel in, hangt naar tevredenheid nu.
Jammer dat ie boven de roede hangt ipv eronder maar och, boeiend.
roede een beetje omhoog hangen of zijn de gordijnen al op maat?
  zondag 4 mei 2014 @ 12:10:19 #145
298849 mignonne
mignonne
pi_139546076
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 23:40 schreef loecje het volgende:

[..]

roede een beetje omhoog hangen of zijn de gordijnen al op maat?
Meh dan heb ik weer gaten in de muur in het zicht enzo. Moet ik dat weer dicht maken. Geloof dat k daar te lui voor ben :p
Hij hangt verder heel prima zo. Heerlijk die stofvangende gordijnen de deur uit gedaan en lekker verduisterend ♡
pi_140074586
Tuin-update!
Vorige week zaterdag zou de tuin gedaan worden, maar aangezien het toen met bakken uit de lucht kwam zijn ze na het afgraven gestopt omdat het zand te nat bleef. Vandaag stukken beter weer :D en ze waren heel vlot klaar. *O*

Tussenstand na een uur ongeveer lag het tussenpad er al in.

Zodra het erin lag werd het circuit gelijk getest :s)

In die hoek vooraan komt zo'n square foot garden bak O+ en in beide perkjes komen sowieso diverse eetbare planten. Er komt een kersenboompje, perzikboom, er komen 2 soorten framboos tegen de schutting aan achter het bankje. Er komen dingen zoals tomatenplantjes, peperplanten, rode bes etc. In de zwarte bak komt een olijfboompje en er komt ook een jasmijn,maar waar daar zijn we nog niet over uit :P

En dde voorkant, hier moeten we de perkjes ook nog even netjes maken. Er komt een laag houten hekje tussen ons en de buren, en er staan een appelboom en een kersenbloesem.

Kortom, kom maar door met die zomer :D
  Moderator zondag 18 mei 2014 @ 11:33:51 #147
92034 crew  Vonkenboer
pi_140083360
Ziet er goed uit ! ^O^ *O*

Dat herinnerd ons er weer aan dat we ook een keer wat met onze voortuin, erfafscheiding en achtertuin moeten doen; maar echt een goed idee hebben wij er nog niet over :@
  zondag 18 mei 2014 @ 21:36:39 #148
298849 mignonne
mignonne
pi_140106483
Ghehe ik moet zeggen dat wij er ook niet vreselijk diep over nagedacht hebben. We hebben vooral gedacht over het soort tuin dat we wilden, in ons geval een eetbare tuin zoveel mogelijk.

Vanmiddag zijn de zelfgekweekte komkommers en pompoenen geplant... ik ben echt heel erg benieuwd of die werkelijk wat gaan doen. :') morgen weer een rondje voegen vegen en omspitten. Het overschot aan tegels en zooi zijn we dan ook kwijt. dus das fijn.
  maandag 19 mei 2014 @ 13:34:34 #149
259886 pessie
pi_140127694
Leuk mignonne! En eten uit je eigen tuin is leuk!
Tip: geef courgettes en komkommer veel ruimte :P

Hier zijn we ons project voortuin aan het afronden O+ zo leuk!
pi_140170570
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:34 schreef pessie het volgende:
Leuk mignonne! En eten uit je eigen tuin is leuk!
Tip: geef courgettes en komkommer veel ruimte :P

Hier zijn we ons project voortuin aan het afronden O+ zo leuk!
Haha goeie :D
Mn schoonmoeder heeft ze geplant dus verrassing waar ze staan :P de pompoenen heb ik nog niet gevonden :') de komkommers staan langs ons huis in dat strookje. Er is goed ingeslagen bij intratuin ook , de helft is inmiddels in de grond gezet, de rest moet nog, de tegels zijn al een eind opgeruimd en de tweede ronde zandvegen zit er ook op.

kersenboom, rode bes, zwarte aalbes, puntpaprika, gewone paprika, rode pepers, tomaatjes, uien en knoflook, jasmijn, framboos en vlinderstruiken ♡♡

Qua moestuin moeten we die vierkante bak nog in elkaar zetten en op de andere kant komen dingen zoals wortels, uien enz.
pi_140293175
Zo! WE zijn al heel flink bezig geweest in de tuin de afgelopen dagen en het begint echt ergens op te lijken :D
Het grootste deel puin is opgeruimd, de meeste planten staan in de grond. De tegels worden nog opgehaald door de buurman die ze wilde hebben dus das ook mooi opgelost :D Ik heb geprobeerd om het een beetje behoorlijk op e foto te krijgen maar t wil niet erg :')

Links een nectarineboompje, een zwarte bes en blauwe bes, achterin tegen de schuur aan staat een rode bes en een bruids eh struik? Trekt behoorlijk hommels aan al :D rechs staat een kersenboompje, in de vierkante bak staan wat moestuindingetjes, er zijn wat dingen in uitgezaaid, theekruiden zoals munt, kamille, citroenmelisse en er staat een plukpaprika en peperplant in; de voorste bakjes worden van de meiden, kunnenze zelf aan de slag O+

In dat perk staat nog een rode bes, vooraan een blauwige struik, die vond mn vriend leuk, en een rozemarijnstruik O+ rechts in de border staan 2 soorten frambozenstruiken.

Achterinop de foto staat nog een olijfboom die gaat in een grote oversized bak op de plaats waar nuu de groenbak nog staat. En er staan 2 jasmijnstruiken, ie gaan in de borer waar nu de stapel stenen nu staan.

We hebben in elk geval nu al oogst :D :Y)
  vrijdag 23 mei 2014 @ 22:11:35 #152
259886 pessie
pi_140294234
Vlotte oogst!
Erg leuk hoor!

Komkommer wordt trouwens ook erg hoog en moet dus ergens aan vast gebonden :P oh en vergeet niet te dieven!
pi_140331574
Ik ontdek dit topic nu pas...

Kost dat nou nog wat, die plantjes? Of valt dat wel mee?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:40:18 #154
259886 pessie
pi_140448629
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 23:53 schreef easy-going het volgende:

Volgens mij kostte mijn komkommerplant iets van 2 euro, en de aubergine en courgette (laatste is opgegeten door slakken :( ) 1.50. Aardbeienplantjes 6 voor 5 euro. Pluksla ook iets van 1.50 per plantje. Het is vooral veel lol met jonge kids die wel eten uit de tuin maar niet zo goed uit de supermarkt.
pi_140449110
Wat leuk die vierkanten bak! En de tuin is prachtig geworden. :)
Wat zullen jullie veel plezier hebben, deze eerste lente-zomer.
  † In Memoriam † dinsdag 27 mei 2014 @ 22:51:47 #156
37843 lady-wrb
kortaf
pi_140449378
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:40 schreef pessie het volgende:

[..]

Volgens mij kostte mijn komkommerplant iets van 2 euro, en de aubergine en courgette (laatste is opgegeten door slakken :( ) 1.50. Aardbeienplantjes 6 voor 5 euro. Pluksla ook iets van 1.50 per plantje. Het is vooral veel lol met jonge kids die wel eten uit de tuin maar niet zo goed uit de supermarkt.
dirk had vorige week 4 aardbeiplanten voor 1,99
pi_140458133
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 23:53 schreef easy-going het volgende:

Plantjes kosten meer dan zaden. Maar als je een beetje de aanbiedingen in de gaten houdt valt het best mee.
Ik had bij de Gamma 4 spitskool planten voor 1,25.
En eergister bij de Intratuin een komkomerplant gekocht voor 1.99. Ik heb de grootste eruit gezocht, die was bijn even groot als degenen die ergens rond een tientje kostten.
pi_140516013
Die plantjes zijn idd niet zo duur en je moet een beetje goed speuren dan kun je er mooie exemplaren uitvissen, net wat angelfrouk zegt.

Mijn lief was jarig 2 weken geleden en hij heeft dus om plantjes gevraagd, en anders intratuin bonnen. En gekregen ook :o Zijn ouders hadden 'de tuin' al cadeau gedaan O+ en verder hebben we een hoop planten gekregen dus, de rest hebben we gekocht met de gekregen cadeaubonnen. Niet echt budget-budget, maar wel goedkoop voor ons :P
Mn kleine plantjes komen op in de vierkante meter moestuin! *O* citroenmelisse doet heel dapper zn best en de witte ui ook :D en een of andere veldbloemenmix wil ook graag gezien worden O+

Heb afgelopen week ook een grote emmer verf gehaald, was in de aanbieding bij de gamma, goeie deal, van 62 voor 35 ofzo. *O* nu nog moed verzamelen om de rest te gaan witten :X
De kleine kamer boven moet nog, de overloop boven en de trap van beneden naar boven moet ook nog. Als dat gebeurd is wil ik het kleine stukje bij de dakkapel nog witten en de lage knieschotten op zolder. Voor de grote schuine delen op zolder moeten we nog steeds iets bedenken.
pi_140516086
Komkommerplantjes heeft mn schoonmoeder trouwens gekweekt van zaadjes :o in zo'n kweekbakje.
Heeft ze heel goed gedaan, we hebben er een stuk of tien staan nu, komkommer en courgettes geloof ik? Nog even een verrassing wat waar staat precies.

Wij hadden ook zaadjes in zo'n kweekbak staan, voor meloen en pompoen, waren heel groot geworden. En toen ging de jongste "boemetjes plukke!" :') /fail
pi_143782275
*schop*

er is weer genoeg te updaten *O* :D

Langzaam maar zeker worden er steeds meer kleine en grote klusjes gedaan. Het bureau op zolder staat, rolgordijn hangt, gordijntjes hangen, de kastjes zijn een beetje beschut en er staat een nieuwe boekenkast die wat meer kan hebben. Het bureau is een plank van de bouwmarkt op 2 schragen van ikea. Staat stevig, ben er blij mee *O* nu nog dat schuine wandje witten en daar mijn letterbak en prikbord ophangen.

De nieuwe bank van Ikea staat, men wat ben k daar blij mee O+ zit heerlijk en wanne ruimte <3

jongste heeft er 2 cheapo ladekastjes bij op haar kamertje. Ik wilde ze eerst lakken maar eigenlijk vind ik dit ook wel leuk zo dus voorlopig laat ik het zo. Er kan een enorme hoeveelheid speelgoed in nu, nu nog de tijd vinden om die 2 dozen uit te pakken :+

pi_143782761
En een tuin-update, dat groeit allemaal als een malle, de foto's zijn van een maandje geleden en eigk is het nu alweer mee gegroeid enzo. Wat gaat dat snel zeg zo'n eerste aanplanting! Had k niet verwacht.

we begonnen hier mee in onze vierkante meter moestuin...

Na anderhalve maand ontplofte de boel al enigszins :') :P let op die courgetteplanten ook...

In de andere bak plantten we oa mais, boontjes, tomaatjes etc. doet het als een trein *O* :D

sfeer-impressie :7

En het project voor deze zomer van mijn lief :D trots op em dat t allemaal gelukt is zoals ie bedacht had. Een speelhuisje voor de meiden wat tevens als afscheiding dienst doet om inkijk vanaf de straat tegen te gaan.

daar moest ie komen:

frame gemaakt van balken en vloer en buitenplanken van geimpregneerd hout.

pannenbier!

dakconstructie:

met shingles voor het idee van waterdicht

en vanmiddag is ie op zijn plek gesjouwd.

inmiddels zitten ook de plankjes aan de achterwand erin en een kruis bij de raampjes. Er komt nog een deur in, en de nokplankjes. Mogelijk dat we daar ook nog iets van een raampje in gooien. En dan daarna mag k met de binnenkant los :9 ik wil in elk geval van die lampionnetjes aan de nokbalk hangen <3 <3 en mn jongste wilde graag een bankje erin O+
pi_143783848
Fijn zo :Y *O*
pi_143784526
Hoe gaaf!!! Leuk voor je meisjes zo'n heerlijke speelplek buiten.
Met een meidenkwartet
  Moderator zondag 24 augustus 2014 @ 19:35:21 #164
92034 crew  Vonkenboer
pi_143784598
Best gaaf zo'n mini huisje ! :)
Mooi gemaakt ook ! Je kunt zien dat er flink aandacht aan besteed is aan de planning en uitvoering !
pi_143785623
Wow dat huisje is echt geweldig ! O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_143796672
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Best gaaf zo'n mini huisje ! :)
Mooi gemaakt ook ! Je kunt zien dat er flink aandacht aan besteed is aan de planning en uitvoering !
heb je compliment doorgegeven hier ;)
Hij heeft er zeker flink tijd in gestoken, het was ook echt millimeter werk :') de bedoeling was 5 cm speling, dus 2,5 aan weerszijden van t huisje, maar de shingles staken toch 1 cm verder uit dan berekend en 1 van de plank bleek ook niet perfect recht dus daar ga je al haha. Gelukkig paste het allemaal goed.
pi_143797745
En we hebben eindelijk een plan voor de keuken... :') er zitten nog geen tegeltjes tegen de muur, die zou B. regelen, ooit... :') ik kwam dit tegen online en we vinden het allebei zo leuk dat we het gewoon gaan doen hier :D en geheel in stijl met dit topic, een budget oplossing voor de keuken *O*

http://www.abeautifulmess(...)lank-backsplash.html
pi_143798390
Super leuk die oplossing voor de keuken! Sowieso vind ik heel veel ideeën en oplossingen echt geweldig. O+
  maandag 25 augustus 2014 @ 00:44:51 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143801874
Mooie update weer, en dat huisje.... O+ O+ O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 25 augustus 2014 @ 14:29:45 #170
259886 pessie
pi_143813279
Wat een ontzettend leuk speelhuisje zeg!
En verder ook toffe update!
pi_143884869

♡ het vordert goed hier. B gaat nu aan de slag met een deur erin maken, zo'n model waarvan je ook alleen de bovenkant open kan doen. Het huisje is al helemaal goedgekeurd eb in gebruik genomen door se meiden, ik twijfel alleen nog of ik de binnenkant nog zal lakken of niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door mignonne op 27-08-2014 20:07:06 ]
pi_143892324
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:47 schreef -Spring het volgende:
Wauw, wat gaaf, dat huisje!
tnx! ik vind em zo cool geworden :D

en we haz a door :v *O* nu nog een huisnummertje erbij
pi_143892699
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

tnx! ik vind em zo cool geworden :D

[ afbeelding ]

en we haz a door :v *O* nu nog een huisnummertje erbij
O+ O+

Geweeeeldig!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_143893815
Mag ik bij jullie komen wonen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143907415
quote:
17s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:45 schreef Claudia_x het volgende:
Mag ik bij jullie komen wonen?
hahaha jij altijd O+

De dames waren er heel erg blij mee, hangen de hele dag met hun hoofd uit een van de raampjes en nu dus ook over het deurtje heen, en dan maar roepen hè "ijsjes te koop!" :') :D
pi_143912288
Geweldig is ie O+

Wij hebben zo'n standaard houten tuinhuisje en daar gaan ze altijd 'picknicken'. Dan komen ze vragen om een mandje met drinken en wat rozijntjes enzo en dan zitten ze rustig een uur in hun huisje te picknicken O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_144526809
quote:
17s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:18 schreef innepin het volgende:
Geweldig is ie O+

Wij hebben zo'n standaard houten tuinhuisje en daar gaan ze altijd 'picknicken'. Dan komen ze vragen om een mandje met drinken en wat rozijntjes enzo en dan zitten ze rustig een uur in hun huisje te picknicken O+
dit zie ik nu pas, ja! Idd ♡ heel zoet is dat. Hier rennen ze constant in en uit het huisje op de vlucht voor de draak/heks/noemmaarop :D

Ze hebben er hier op het kinderfeestje ook zes man sterk jn gespeeld en hijs ook goedgekeurd door jongetjes inmiddels.
pi_144527569
En inmiddels ben ik dan toch maar begonnen met de dakpanelen van de zolder verven.
Men wat een klus :') staand op de ladder en met zo'n uitschuifbare stok kom ik nét tot in de nok. Van de eerste laag werd ik redelijk depri maar ik hou me maar vast aan de foto's die iemand hier eerder al postte, komt vast goed met een tweede laag. Op het kleine wandje bij het raam is het met twee lagen al goed dekkend.

lang leve afdekfolie van de action!! *O*

de deprimerende laag op het plafond :')

Maar er is dus hoop als het wordt zoals deze wand dan ben ik heel erg blij ♡

Morgen en overmorgen ben ik nog kindloos en heb ik dus tijd om lekker door te pakken. Ik hoop dat het dan wel af is. En dan maar eens zien wanneer de rest van de zolder aan bod komt...
pi_144531976
dat komt echt goed met een 2e laag. zo zag het sauswerk hier er verleden week ook uit. 2e laag was mooi dekkend. de eerste wand moest bij ons nog een 3e laag maar dat kwam doordat de verf niet goed was gemengd in het begin.

ik weet niet hoe je zit met de vloer/plint. ik kreeg de tip om ipv plastic (of AH tassen) een stuk karton te gebruiken voor de onderste randjes. die op de grond houden en steeds meeschuiven. daarmee kreeg ik een redelijk strakke rand onderaan zonder de vloer mee te verven.
pi_144533727
Ohja goeie tip, ik moet straks een heel stuk aan de andere kant van de zolder, zo'n 4,5 meter. Zat me idd al af te vragen hoe ik dat het best kon doen. Plinten zitten er nog niet op, dus dat corrigeert hopelijk nog iets :+

Fijn te horen dat het goedkomt, ik vind het best spannend of het wel lukt :')

Nu ook eindelijk een keer op zoek naar een behoorlijke lamp ipv dat zielige peertje :')
pi_144534563
Peertje klinkt al beter dan de lelijke tl balk die hier op zolder hangt :p

Mooie lamp maakt het schilderwerk wel af
pi_144535265
Haha ja dat licht is wat vriendelijker he :D

nog tips gevraagd, ik wil de trap graag lakken op termijn, door de bouw en de eerste woonmaanden zijn ze al best wat afgesleten. Er liggen nu halve maantjes op maar die slijtplekken storen me toch... traplak, is dat een must? Ervaringe, do's en dont's?
pi_144537243
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 22:52 schreef mignonne het volgende:

nog tips gevraagd, ik wil de trap graag lakken op termijn, door de bouw en de eerste woonmaanden zijn ze al best wat afgesleten. Er liggen nu halve maantjes op maar die slijtplekken storen me toch... traplak, is dat een must? Ervaringe, do's en dont's?
Do's= goed materiaal, dure verf.
Dont's= trap verven. Hels karwei. Rotzooi met schuren, onhandig. Duurt lang. Maar het resultaat is er dan wel naar. Ik ben blij dat ik het gedaan heb maar het heeft me bijna twee maanden gekost. ( oud huis, zwarte verf over oude lijm en spijkers heen. Alles eraf halen, blazen en schrapen duurde eeuwig. Toen schuren, toen 2 keer gronden en drie keer lakken :( nooit meer.)
pi_144537620
En wat voor een verf heb jij gebruikt? Onze trap zou ik voor het mooi denk ik moeten schuren en dan opnieuw gronden en daarna lakken, en daarna mn lellikke halve maantjes er weer op anders kan ik na een maand weer opnieuw lakken volgens mij :')

Als de verf erg duur is dan moet het wachten tot volgend jaar, klusbudget is nu nog nihil. Langzaam maar zeker komen wij er ook wel :P en ik ben er ondertussen best trots op dat t toch een heel fijn thuis is geworden.Geen design iinrichting of zulks maar toch, langzaamaan komt het steeds meer af en aangekleed en wordt het steeds meer zoals ik in mijn hoofd had.
pi_144537675
Eerste laag op zolder zag er bij ons exact hetzelfde uit..komt wel goed joh! :D (2 pagina's terug)
pi_144540102
Langzaam aan inrichting/spullen bij elkaar zoeken maakt het juist meer thuis vind ik. Alles in 1x kopen voelt vaak zo gemaakt aan. Of het is het allemaal net niet omdat het budget te beperkt is.
pi_144541460
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 23:44 schreef mignonne het volgende:
En wat voor een verf heb jij gebruikt? Onze trap zou ik voor het mooi denk ik moeten schuren en dan opnieuw gronden en daarna lakken, en daarna mn lellikke halve maantjes er weer op anders kan ik na een maand weer opnieuw lakken volgens mij :')

Als de verf erg duur is dan moet het wachten tot volgend jaar, klusbudget is nu nog nihil. Langzaam maar zeker komen wij er ook wel :P en ik ben er ondertussen best trots op dat t toch een heel fijn thuis is geworden.Geen design iinrichting of zulks maar toch, langzaamaan komt het steeds meer af en aangekleed en wordt het steeds meer zoals ik in mijn hoofd had.
Ik had sikkens van de verfhandel, 58 euro per pot.ik weet even niet meer hoe die heet..het zal boor jou iig veel minder werk zijn ;)
  maandag 15 september 2014 @ 08:17:06 #189
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_144541686
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 22:52 schreef mignonne het volgende:

Hier beide trappen geverfd. Het enige wat je ziet is dat de trappen van zacht hout zijn en dat er als er zware dingen (zoals tentstokken met punten) opvallen er deuken in de trap komen.

Ik heb de trap met dezelfde lak gelakt als de rest van het houtwerk in huis. Waterbasislak van Sikkens, geen goedkope pot, maar dus ook geen speciale traplak. Na 2 jaar nog nergens afgesleten.
pi_144541717
Ik heb wel traplak gebruikt, omdat deze gewoon heel snel droog was en we zo de hele trap ineens konden schilderen ipv om de trede. Inmiddels hier ook maantjes, omdat ik de trap te glad vond om met baby af te lopen.

En dat huisje _O_
pi_144543408
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 08:17 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Hier beide trappen geverfd. Het enige wat je ziet is dat de trappen van zacht hout zijn en dat er als er zware dingen (zoals tentstokken met punten) opvallen er deuken in de trap komen.

Ik heb de trap met dezelfde lak gelakt als de rest van het houtwerk in huis. Waterbasislak van Sikkens, geen goedkope pot, maar dus ook geen speciale traplak. Na 2 jaar nog nergens afgesleten.
En weet je nog hoeveel potten je nodig had voor 1 trap?

Ik vind het niet erg om er dure verf voor aan te schaffen, maar wwl zonde als ik dan hoor dat het met action lak net zo mooi wordt, bij wijze van :)
Na 2 jaar nog netjes klinkt wel goed! Dat is de investering wel waard.
pi_144543456
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 10:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik vind het niet erg om er dure verf voor aan te schaffen, maar wwl zonde als ik dan hoor dat het met action lak net zo mooi wordt, bij wijze van :)
Je zou ook voor verf via internet kunnen kijken. Bijv. verf-voordeel heeft gewone A-merken maar dan voor een schappelijkere prijs.
pi_144543465
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 23:46 schreef deadly_kiss het volgende:
Eerste laag op zolder zag er bij ons exact hetzelfde uit..komt wel goed joh! :D (2 pagina's terug)
Ja! Ik hou me vast aan jouw foto's haha :D
Moet zeggen dat het er nu, de volgende dag al beter dekkend uit ziet. Maar misschien wil ik dat vooral graag :P

Nu ff ontbijten en dan verder met de rest. Ben benieuwd hoe ver ik kom.
pi_144543490
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 10:27 schreef Puala het volgende:

[..]

Je zou ook voor verf via internet kunnen kijken. Bijv. verf-voordeel heeft gewone A-merken maar dan voor een schappelijkere prijs.
Thnx, goeie tip!
Volgens mij zit hier zelfs zo'n verf en behangloods ofzo. Eens opzoeken...
pi_144543586
Ik las trap-plak ;( :')

Hier ook een zoldertrap die nog moet, ik lees even mee :7
pi_144544741
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 10:32 schreef tombolafan het volgende:
Ik las trap-plak ;( :')

Hier ook een zoldertrap die nog moet, ik lees even mee :7
Mwhehe trap-plak :D we hebben het kinderfeestje vorige week gehad dus de trap-plak is er inmiddels weer vanaf :P
pi_144545406
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mwhehe trap-plak :D we hebben het kinderfeestje vorige week gehad dus de trap-plak is er inmiddels weer vanaf :P
ik dacht al trapplakplastic ofzo en was al blij _O- maar helaas :+

Iemand hier advies over de onderkanten van de zoldertraptreden? Schilderen (hoe dan) of zo laten omdat niemand t ziet?
  maandag 15 september 2014 @ 12:02:05 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144545684
Opletten op Gringergorianen

quote:
‘De Gringergoriaan ontstaat
wanneer men een traptree overslaat.
Uit zeven delen traptreezucht
en evenveel gewone lucht.
Hij klemt zich aan uw broekspijp vast
Doch voelt zich snel als overlast.
Zodat hij ijlings sublimeert
en dan dus niet meer existeert.’
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144545735
Ja dss ook een goede, die onderkant stoort me ook en die ziet er echt niet netjes uit. Zal straks ff foto's nemen van de trap. Nu ff aan de slag met verven :9
pi_144545794
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

pi_144545820
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

pi_144545874
Ik vind deze lamp wel wat voor boven ons bed, denk ik. Hij s 30 cm breed, misschien dat k hem liever nog een slagje groter zou zien aangezien het de enige lichtbron is op de zolder...

http://www.nourlifestyle.(...)sche-wandlampen.html

pi_144546122
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:09 schreef mignonne het volgende:
Ik vind deze lamp wel wat voor boven ons bed, denk ik. Hij s 30 cm breed, misschien dat k hem liever nog een slagje groter zou zien aangezien het de enige lichtbron is op de zolder...

http://www.nourlifestyle.(...)sche-wandlampen.html

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een leuke! Je kan toch nachtlampjes/bureaulampen in een stopcontact erbij doen? O+
pi_144546151
quote:
17s.gif Op maandag 15 september 2014 12:19 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Wat een leuke! Je kan toch nachtlampjes/bureaulampen in een stopcontact erbij doen? O+
ja die heb k ook wel hoor! Alleen de zolder si best groot en anders staat het zo ielig aan de muur, denk ik?
pi_144546178
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 12:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja die heb k ook wel hoor! Alleen de zolder si best groot en anders staat het zo ielig aan de muur, denk ik?
mmm ik vind t juist tof dat ie alle kanten op schijnt :Y en als t de enige plek voor een lamp is kan je weinig anders :7
  maandag 15 september 2014 @ 12:27:55 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144546321
quote:
17s.gif Op maandag 15 september 2014 12:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 12:07 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Is een gedicht van Buddingh
Hier nog drie anderen
http://resources21.kb.nl/(...)UBL01_DEJONG_130.pdf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 15 september 2014 @ 13:47:52 #207
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_144548342
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 10:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Volgens mij 1 blik lak (en een blik grondverf). En inderdaad gekocht bij een verfkoning.
pi_144555699
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:47 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Volgens mij 1 blik lak (en een blik grondverf). En inderdaad gekocht bij een verfkoning.
Okay dat klinkt best prima! En die grondverf dat kan gewoon normale hout-grondverf zijn neem ik aan, toch?
pi_144555916
de huidige status van onze trap. Op zich ziet ie er goed genoeg uit hoor, maar de slijtplekken beginnen me wel wat te storen.

met flits zijn ze duidelijker:

Zulke plekken zitten in min of meerdere mate eigk op alle treden, zowel op de benedentrap als de zoldertrap. Die laatste is aan de bovenkant wel wat minder gehavend dan de benedentrap, maar de treden van onderaf zien er niet uit :')
pi_144556067
En de zolder... Best goed gevorderd voor vandaag *O* O+
Morgen verder met de andere zijde.

Even een kleine background, dit is de lay-out :')

De groene platen in actie...

En de tussenstand van 2 lagen wit *O*

(wat niet geschilderd is daar kan ik nu niet bij :')

Morgen verder met deze kant. So far ben ik heel blij met het resultaat. Het zal niet heel mooi en strak worden omdat ik er gewoonweg niet goed genoeg bij kan, maar voor een rondje witten is het heel prima en frist het er enorm van op O+
  maandag 15 september 2014 @ 19:35:17 #211
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_144560164
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

Okay dat klinkt best prima! En die grondverf dat kan gewoon normale hout-grondverf zijn neem ik aan, toch?
Ja dezelfde grondverf als die je normaal gebruikt. Je trap ziet er trouwens beter uit dan die van ons toen ik eraan begon. Vanuit de bouw zijn ze alleen van een laagje wit voorzien voor het oog, maar zeker niet als definitieve laag.
pi_144560277
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 10:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Thnx, goeie tip!
Volgens mij zit hier zelfs zo'n verf en behangloods ofzo. Eens opzoeken...
Bouwmarkten in de gaten houden wil ook nog wel eens werken. De laatste weken heeft de Gamma bijvoorbeeld al om de week Histor in de aanbieding gehad.

Ik heb hier, achteraf helaas, ook de trap aangepakt... Uiteindelijk een liter verf gebruikt en er nog een halve liter bij laten mengen, just to be sure... Uiteindelijk twee keer in de grondverf, een goede laag lakverf erover en straks een pot GLITSA trappenlak met een korrel zodat de trede stroever is.
pi_144560493
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:37 schreef mignonne het volgende:
de huidige status van onze trap. Op zich ziet ie er goed genoeg uit hoor, maar de slijtplekken beginnen me wel wat te storen.

[ afbeelding ]

met flits zijn ze duidelijker:
[ afbeelding ]

Zulke plekken zitten in min of meerdere mate eigk op alle treden, zowel op de benedentrap als de zoldertrap. Die laatste is aan de bovenkant wel wat minder gehavend dan de benedentrap, maar de treden van onderaf zien er niet uit :')
Dit ziet er een beetje uit alsof dit gewoon een basis grondverf laagje is?
Dus dat het de bedoeling was om dit na oplevering zelf af te gaan werken.
pi_144560815
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:42 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dit ziet er een beetje uit alsof dit gewoon een basis grondverf laagje is?
Dus dat het de bedoeling was om dit na oplevering zelf af te gaan werken.
klopt denk ik wel ja :Y maar 700 andere prioriteiten en we wilden er asap in dus toen genoegen mee genomen,maar inmiddels gaat het me wel storen, ondanks dat het niet dramatisch is op zich. Thnx voor de tips, ik denk dat het dan schuren wordt, laag grond, dan 1 of 2 lagen lak en daarna aflakken met die traplak lijkt me wijs qua duurzaamheid.
pi_144561299
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:48 schreef mignonne het volgende:

[..]

klopt denk ik wel ja :Y maar 700 andere prioriteiten en we wilden er asap in dus toen genoegen mee genomen,maar inmiddels gaat het me wel storen, ondanks dat het niet dramatisch is op zich. Thnx voor de tips, ik denk dat het dan schuren wordt, laag grond, dan 1 of 2 lagen lak en daarna aflakken met die traplak lijkt me wijs qua duurzaamheid.
Prioriteiten maken is altijd wat je moet doen... Het zou ook zonde zijn om op momenten dat je goed in de tuin kunt werken aan de trap te gaan werken...

Hoe wil je de trap uiteindelijk gaan afwerken? Moeten er weer halve maantjes op komen? Wil je de trap "kaal" houden?
pi_144561386
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:59 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Prioriteiten maken is altijd wat je moet doen... Het zou ook zonde zijn om op momenten dat je goed in de tuin kunt werken aan de trap te gaan werken...

Hoe wil je de trap uiteindelijk gaan afwerken? Moeten er weer halve maantjes op komen? Wil je de trap "kaal" houden?
ik ben er nog niet over uit eigenlijk. De halve maantjes zijn niet erg mooi (zacht uitgedrukt), maar wel praktisch met kleine kinderen die de trap op en af hossen. Het is minder glad en dempt toch behoorlijk wat geluid merk ik.
pi_144562129
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 20:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik ben er nog niet over uit eigenlijk. De halve maantjes zijn niet erg mooi (zacht uitgedrukt), maar wel praktisch met kleine kinderen die de trap op en af hossen. Het is minder glad en dempt toch behoorlijk wat geluid merk ik.
Wat wellicht ook nog wel zou kunnen werken zijn de rolletjes "schuurpapier" van IKEA. Dan heb je wel het gladheidprobleem te pakken. Of Glitsa traplak met dat stroefheidspruttel erin. Heeft een collega al op haar trap gesmeerd met kleine kinderen en zij is enthousiast.
pi_144563834
Maar krijg je dan ook een korrelig effect op de trap? Want dat vind ik minder mooi eigk. Denk ik. En gaan je sokken er dan niet aan? *trauma's van grindvloer van vroeger* :P

ben wel paar weken geleden bjj mensen geweest die net die week de trap hadden gelakt, zag er prachtig uit maar echt spekglad was ie :X ik ging er met mn schoenen aan al bijna op onderuit.
pi_144578589
Wij hebben de trap alleen laten verven en er verder niets op gedaan. Wij hebben er geen enkel probleem mee, ook niet i.v.m. gladheid. Ik vraag me af waar die mensen hun trap dan mee hebben geverfd! Of ik ben gladheid gewend omdat we een epoxyvloer hebben.

Wel slijt het ongetwijfeld sneller dan de trap laten bekleden. Dat hebben onze buren gedaan en dat vind ik er op zich prima uitzien.
pi_144578630
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:02 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben de trap alleen laten verven en er verder niets op gedaan. Wij hebben er geen enkel probleem mee, ook niet i.v.m. gladheid. Ik vraag me af waar die mensen hun trap dan mee hebben geverfd! Of ik ben gladheid gewend omdat we een epoxyvloer hebben.

Wel slijt het ongetwijfeld sneller dan de trap laten bekleden. Dat hebben onze buren gedaan en dat vind ik er op zich prima uitzien.
Laten bekleden wil B. ook maar is wat mij betreft geen optie ivm mijn allergie.
Ik heb geen idee van die trap! maar ik glibberde er echt op weg :') de kraamverzorgster daar had ook bij ieder bezoek opmerkingen over hoe glad de trap was dus het lag niet alleen aan mij hahaha. Hij was wel mooi gelakt O+ ik had er nog een compliment over gegeven waar de heer des huizes helemaal van glom dus ik ga er vanuit dat ie het zelf gelakt heeft.
pi_144578648
Straks als ik mezelf naar boven gesleept krijg uiteindelijk maar ns verder aan het schilderen van de zolder. Ik ben zo blij met hoe licht en ruimtelijk het wordt O+ waarom heb k dat niet eerder gedaan :D (ik weet wel waarom maar toch, men wat een verbetering O+ )
pi_144578678
In onze oude huis had ik de trap ook gelakt. Geen idee meer met welke verf in ieder geval een die goed vloeide dus het zag er strak uit. Later wel de eerste verdieping met zo'n trap renovatieset gedaan en de zolder trap gewoon gelakt gelaten. Na 2 jaar zag ik wel wat slijtage ontstaan op de delen waar je vaak loopt.

Nu in het nieuwe huis moet de trap ook nog. Zit nu bekleding op maar die dikke rooie haarbal heeft het helemaal kapot gekrabt. Maar ik wil wachten tot de jongste loopt voor er iets anders opkomt.
pi_144579628
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:06 schreef ferrari_rood het volgende:
In onze oude huis had ik de trap ook gelakt. Geen idee meer met welke verf in ieder geval een die goed vloeide dus het zag er strak uit. Later wel de eerste verdieping met zo'n trap renovatieset gedaan en de zolder trap gewoon gelakt gelaten. Na 2 jaar zag ik wel wat slijtage ontstaan op de delen waar je vaak loopt.

Nu in het nieuwe huis moet de trap ook nog. Zit nu bekleding op maar die dikke rooie haarbal heeft het helemaal kapot gekrabt. Maar ik wil wachten tot de jongste loopt voor er iets anders opkomt.
:D hahaha

ja ik vind 2 jaar en dan wat slijtage wel een acceptabele tijdsduur. Ik denk niet dat k heel blij ben als k elke 2 jaar de trap opnieuw moet doen, maar ik vind het niet onoverkomelijk verder.
  dinsdag 16 september 2014 @ 10:51:11 #224
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144579756
Wij hebben de trap met botenlak afgelakt. En dan extra harde ook nog. Het is nu 7 jaar geleden (damn zo lang?! Vandaar dat ie zo kaal wordt :') )
En het kan echt wel een verfje gebruiken weer. Maar goed, 5 personen die meerdere keren per dag de trap op en af denderen.
Wel glad maar geen ongelukken. Je kan ook een randje vrezen en daar een rubber indoen. Scheelt ook slijten van de hoeken van de tree.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144580225
oh bootlak, das ook een goeie! evenals die rubbertjes idd. Dat neemt al veel slipgevaar weg. Ik ga t eens in de groep gooien bij B. want ik wil echt geen trap met tapijt erop ;(
pi_144580533
pi_144580625
noh :o niet mijn ding geloof ik. Hoewel ik zo'n trapleuning wel prachtig vind, dat dan weer wel :P
en de laarsjes zijn ook leuk :+
pi_144580648
Je hebt ook tape om je trap minder glad te maken, maar of dat mooi is weet ik eigenlijk niet.

http://www.conrad.nl/nl/t(...)1-rollen-541259.html

Die verschillende kleuren maantjes zijn wel erg leuk!
pi_144580731
You just said the magic word.

Tape. *O*
pi_144614886
Wij hebben in ons nieuwbouwhuis inderdaad antislip strips laten frezen, ziet er wel strak uit en werkt prima! Kan een foto maken voor het idee als je wilt.

Matte lak is trouwens ook stroever dan glans.
pi_144615531
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:20 schreef Jipster het volgende:
Wij hebben in ons nieuwbouwhuis inderdaad antislip strips laten frezen, ziet er wel strak uit en werkt prima! Kan een foto maken voor het idee als je wilt.

ja als je dat wilt doen? Dan heeft B. ook een idee van wat ik wil. Ik vind dat idd wel een sjieke oplossing met strips erin :Y
pi_144618329
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:20 schreef Jipster het volgende:

Ja, wij ook. Aanrader!

Zoiets hebben wij (plaatje even geleend...)

Je hebt blijkbaar ook anti sip strips die je er op kunt plakken maar hoe lang dat netjes blijft weet ik niet..?
Met een meidenkwartet
pi_144619384
Wij hebben een enkele strip, vond ik mooier, en niet helemaal tot de uiteinde van de trap (zijkanten) maar paar cm ervoor. Ik zal later even een foto maken!
pi_144756229
B. vindt de strips niet zo mooi dus voorlopig blijven die halve maantjes. Ik laat het nog even in de week liggen bij hem ;)

Heb bij de kringloop deze gekocht *O* O+

5 euro! :D
ga hem een leuk kleurtje geven (hoogglans dragon van gamma) en even kijken wat ik met die knopjes doe. Misschien pakt het wel leuk uit als t kleurtje anders is en laat ik ze zo, anders speur ik nog ff naar nieuwe :9
pi_144761695
Nou... geschuurd, en een basislaagje gegeven met de spuitbus c_/

en zonet een eerste laagje kleur gedaan met de kwast. Morgen ff licht opschuren en dan met de roller nog 1 of 2 lagen aflakken. Het is de bedoeling om dan ook wat van die verf met wat witte verf te mengen om een paar tintjes lichter te krijgen en dan daarmee de sierlijsten doen met een dun kwastje.

pi_144762527
Wauw, dat wordt (is!) een prachtig kastje!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_144763226
Mooi! Waarom vind ik nou nooit zulke leuke dingen bij de kringloop.

Die kleur is prachtig. Heb het op de muren in mijn keuken zitten en nog steeds blij mee.

Leuk idee, die iets lichtere lijstjes.
Waar ga je het zetten?
Met een meidenkwartet
pi_144763740
Ik liep hier eigk ook zomaar tegenaan, in zo'n kringloop waar ze normaal alleen maar zooi hebben :') dus had het niet verwacht, maar voor 5 euro ontferm ik me er wel over hoor, kom maar door c_/
De onderste is trouwens een klep ♡ zo leuk :D

ik wilde hem in principe naast mijn bed zetten als nachtkastje, maar ik ben nog aan t denken over andere opties. En die kleur jaaaa dit is dragon van de gamma serie, echt wauw! Ik wil er gelijk andere dingen ook mee verven xD
pi_144764108
Ik zie allemaal mooi plaatjes :) Doet me gelukkig.
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
pi_144827553
Hatsekidee! *O* hij staat O+ ik vind hem geweldig geworden :D
hoogglans was een goede keuze, hij komt mooi tot zn recht zo. Ik moet de pootjes en de sierlijst nog afwerken met dezelfde kleur in een paar tinten lichter dan de kast, en de binnenkant bekleed ik met het behang uit mn dochters kamer denk ik O+
maar dat komt allemaal wel. Ohja en een headboard achter mn bed van sloophout/steigerhout, voor t plaatje...

pi_144836280
Bwehehehe ik heb bij de kringloop 2 nachtkastjes in ongeveer die kleur (mat) gekocht die ik wil schilderen _O- c_/

Mooi gedaan! O+
pi_145011833
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:53 schreef tombolafan het volgende:
Bwehehehe ik heb bij de kringloop 2 nachtkastjes in ongeveer die kleur (mat) gekocht die ik wil schilderen _O- c_/

Mooi gedaan! O+
oeeeeeh foto? Ik vind hem echt awesome geworden. Ga straks nog de binnenkant met behang doen en daarna lakken voor het kastpapier effect. Ik twijfel nog over alleen de bodems of ook de zijkanten van het kleplaatje. Ik neig naar allleen de bodem en evt. het deurtje.

verder heb ik net voor t eerst van mn leven een mini stukje behangen :D volgens mij niet het makkelijkste behang want echt oud en dun enzo, resultaat is dan ook niet perfect maar ik ben toch best trots op mezelf haha :D

voor de oplettende kijker... dit is hetzelfde behang dus als op de slaapkamer van t oudste kind. Nadat ik het nachtkastje er straks mee mishandeld heb blijft er nog een heel klein beetje over. Maximaal rendement ♡ ik overweeg nu om met t behang wat we overhebben van t andere kant om de kastenkamer te doen. De lijm is nu toch klaar en dat is wst makkelijker behang...
pi_145023033
zo...
Best een productief dagje zo :) Gister de kastjes bij jongste op de kamer een kleurtje gegeven, ben er niet heel wild van maar zo met de knopjes erop vind ik ze toch wel leuk geworden.

En ik heb gelijk maar 2 rollen behangpapier gehaald voor de kastenkamer. Bovendien heeft lief eindelijk de laatste 3 plintjes voor de woonkamer gehaald en ik heb een rijstpapieren bol gehaald voor om de verhuisfitting op de overloop boven. Het wordt wel wat met dat huis van ons xD

pi_145058151
Leuk die kastjes met die knopjes! O+
pi_145060074
Je doet t leuk maar ben ik raar als ik zeg wat een hoop spullen heb je in je huis. Zou daar zelf gek van worden :@ *O*
pi_145060735
haha :D dat kan. En dat kan ik me ook best voorstellen.
Ik hou wel van frutsels en dingen her en der, het past wel bij me (bij ons!) want we zijn best een beetje chaotisch. Maar het oogt idd niet erg rustig, heb je gelijk in.
Soms denk ik wel eens dat ik alles strak zou willen, achter dichte kasten en deuren en weggestopt enzo, geen boeken in de woonkamer. Maar dan ben ik ergens waar dat zou is en dan vind ik het zo vreselijk kil en niet persoonlijk en dan ben ik altijd wel weer heel erg blij met alle zooi om me heen :@ :D
pi_145061281
Zolang jij je er goed bij voelt is het goed toch :)
  † In Memoriam † dinsdag 30 september 2014 @ 18:54:44 #248
43556 miss_dynastie
pi_145062782
Mag ik brutaal zijn en vragen waar je die uilenknopjes vandaan hebt? :@
pi_145073180
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:52 schreef mignonne het volgende:
haha :D dat kan. En dat kan ik me ook best voorstellen.
Ik hou wel van frutsels en dingen her en der, het past wel bij me (bij ons!) want we zijn best een beetje chaotisch. Maar het oogt idd niet erg rustig, heb je gelijk in.
Soms denk ik wel eens dat ik alles strak zou willen, achter dichte kasten en deuren en weggestopt enzo, geen boeken in de woonkamer. Maar dan ben ik ergens waar dat zou is en dan vind ik het zo vreselijk kil en niet persoonlijk en dan ben ik altijd wel weer heel erg blij met alle zooi om me heen :@ :D
Helemaal mee eens!
En je weet al dat ik je stijl geweldig vind O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_145073440
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Mag ik brutaal zijn en vragen waar je die uilenknopjes vandaan hebt? :@
tuurlijk! Die komen van xenos, deze week zijn de knopjes 4 voor 5,- kwam ik bij de kassa achter ;)
pi_145073466
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:11 schreef innepin het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!
En je weet al dat ik je stijl geweldig vind O+
O+
pi_145073595
Je eigen ding doen. Dat is respectabel.

Leuk :)
  † In Memoriam † dinsdag 30 september 2014 @ 22:39:53 #253
43556 miss_dynastie
pi_145075106
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

tuurlijk! Die komen van xenos, deze week zijn de knopjes 4 voor 5,- kwam ik bij de kassa achter ;)
Thnx, ga ik daar even spieken :)
pi_145075816
Ik vind het ook erg leuk allemaal. Helemaal mijn ding.
Ik houd ook wel van chaos. Een clean, opgeruimd en op elkaar afgestemd huis is niks voor ons.
pi_145394206
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:53 schreef lily het volgende:
Ik vind het ook erg leuk allemaal. Helemaal mijn ding.
Ik houd ook wel van chaos. Een clean, opgeruimd en op elkaar afgestemd huis is niks voor ons.
O+ haha :D

het hoort gewoon niet bij mij. Ik hou wel van opgeruimd hoor, maar dat komt dan altijd neer op een georganiseerde chaos :P Zo vind ik het wel fijn als 's avonds de keuken helemaal opgeruimd is en het speelgoed van de kinderen aan kant enz. Maar idd, op elkaar afgestemd huis waar je niets kunt laten slingeren omdat het dan gelijk opvalt, meh. Das niet aan mij besteed.
pi_145394220
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Thnx, ga ik daar even spieken :)
Is het nog gelukt? Ik hoorde van iemand anders dat ze daar al op waren -O-
  † In Memoriam † vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:52:21 #257
43556 miss_dynastie
pi_145394429
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
Is het nog gelukt? Ik hoorde van iemand anders dat ze daar al op waren -O-
Ja! Ze waren niet in de aanbieding hier. Heb uiteindelijk niet de uilenknopjes meegenomen, want die waren te groot voor mijn projectje, maar wel die met de katten O+
pi_145394679
Ik had nog geen foto geplempt van mn hoekje nu t min of meer af is...

Bij deze

ik ben heel blij met hoe t behang daar uitgepakt heeft.

En in de kastenkamer zit ook eindelijk behang tegen de muur. Ik ergerde me groen en geel aan die kale cellenbeton-muur daar dus ik ben blij dat er eindelijk wat tegenaan zit. Niet helemaal mijn ding, het behang, maar het was goedkoop en het eerste wat ik tegenkwam en ik vond het best okay dus ik vind het prima :P

B. heeft beneden de plintjes afgelegd, de laatste twee die nog moesten bij het raam aan de achterkant *O* :D

Lijstjestijd...

- tuinhekje voortuin tussen tuin vd buren en van ons.
- tuin voor- en achter winterklaar maken
- 10 cm randje kitten toiletvloer :')
- wc rol-houder ophangen
- haakje voor gastendoekje
- plankenwand tegen de achterwand van de keuken maken
- spatplaat vastzetten achter fornuis
- trap lakken 2 verdiepingen
- trapgat naar zolder schilderen
- klein wandje (1 m breed) schilderen in kastenkamer
- plint leggen kastenkamer
- rolgordijn kastenkamer kopen en ophangen
- trapplinten (heet dat zo?) halen x 3
- handdoekenstang ophangen badkamer
- rolgordijn voor zolderraampje in trapgat ophangen
- wasmachine ombouw maken
- headboard voor bed maken
- dichte kast voor op zolder maken.

Een hele waslijst nog :X maar goed, over time komen we er wel *O* :P en het zijn niet heel erg belangrijke dingen, dat scheelt. 1 ding per keer.
pi_145394718
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja! Ze waren niet in de aanbieding hier. Heb uiteindelijk niet de uilenknopjes meegenomen, want die waren te groot voor mijn projectje, maar wel die met de katten O+
oh! he jammer dat ze niet in de aanbieding waren. Die roze met retrokatten bedoel je of hadden ze bij jou anderen? Ben benieuwd naar je project nu haha :D
  † In Memoriam † vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:01:39 #260
43556 miss_dynastie
pi_145394850
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh! he jammer dat ze niet in de aanbieding waren. Die roze met retrokatten bedoel je of hadden ze bij jou anderen? Ben benieuwd naar je project nu haha :D
Die met de retrokatten die jij ook hebt. Is niet zo spannend hoor, ik wil zo'n Ikea moppe ladekastje lakken en van knoppen voorzien voor kleine prullariadingetjes, zoals tuigjes van de katten en zo. Die zijn nu altijd kwijt, want hebben niet echt een handige vaste plek.
pi_145395126
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 14:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die met de retrokatten die jij ook hebt. Is niet zo spannend hoor, ik wil zo'n Ikea moppe ladekastje lakken en van knoppen voorzien voor kleine prullariadingetjes, zoals tuigjes van de katten en zo. Die zijn nu altijd kwijt, want hebben niet echt een handige vaste plek.
leuk :D en herkenbaar :')
niet dat ik katten heb, maar wel van dingen kwijt raken :P
pi_145406956
Oh, ik vind het behang leuk.
Doet me denken aan een Manhattan loft ofzo..
pi_146821293
Haha lily tnx :D

Hieperdepiep! *O* van vriend eindelijk groen licht gekregen om de keuken aan te pakken... :D hij zou eigenlijk de tegeltjes regelen en zulks, nuja, we wonen hier nu een jaar en er zit nog steeds niets op de muur dus ik mocht los. dit was wat ik wilde. Ik ben nog niet klaar maar het wordt al heel wat *O*

Totale kosten. rond de 20,- :D
- plank in latten gezaagd was 7 eu. nog wat
- verf 8 e. (grondverf had ik nog)
- kit 2,30.
- bakjes voor de verf en zulks, paar euro.

De latten en spullen

vanmiddag het stopcontact achter het gasfornuis verwijderd, draadjes weggewerkt en afdekplaatje erop. Hatsjee. Nooit eerder gedaan :D weer wat geleerd!

work in progress, alles passen en meten, stopcontacten omgezaagd. Heb nog getwijfeld of ik de dozen eraf zou schroeven en later op het hout schroeven maar durfde dat toch niet aan dus heb ze uitgezaagd.

En inmiddels zit het er zo uit; de onderste plank is tijdelijk even verwijderd, als alles klaar is gaat die weer terug.

En dit is dus waar het naar toe moet ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Straks dus gronden en daarna voegen en aflakken met hoogglans krijtwit. Ik heb extra kwaliteit lak gekozen, kras-bestendig en dat soort dingen dus goed af te nemen met een doekje.
Iemand nog tips, doe ik dat voegen nu het best tussen gronden en lakken in of na het lakken?
pi_146821425
Wow, wat heerlijk budget is dit! Ben benieuwd hoe het uiteindelijk eruit gaat zien bij jullie :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_146821462
lol, zo goedkoop en toch zo mooi.
Benieuwd naar eindresultaat.
pi_146821465
Goed bezig!
pi_146821754
haha dank :D O+ ik sta zelf ook een beetje te kijken van hoe het so far uitpakt :D
pi_146822284
Trouwens die stopcontacten kun je zo los schroeven. zit met een of twee schroefjes fast. Draai je los en dan trek je de plastic kap er zo af. (de kabels en dergelijke blijven strak zitten want die hebben hun eigen schroefjes).

Als je een VDE schroevendraaier (voor elektro) of een spanningszoeker schroevendraaier gebruikt kan je niks overkomen ;)
pi_146822407
ja dat heb ik geleerd inmiddels! :D
vanmiddag dat ene stopcontact verwijderd. Maar van die andere twee wist ik niet zeker of het slim was om de plastic dozen over het hout heen terug te plaatsen, dus maar voor gekozen om er gewoon omheen te zagen.

En ik heb gewoon de stop omgedraaid :P
pi_146822424
wel leuk om te doen trouwens, beetje met draadjes en zulks aan de gang c_/
pi_146822502
quote:
14s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:16 schreef mignonne het volgende:
wel leuk om te doen trouwens, beetje met draadjes en zulks aan de gang c_/
Jij bent echt leuk bezig zo!! Knap hoor! Je inspiratie plaatje is O+
Met een meidenkwartet
pi_146823130
Kitten doe je voor het lakken. Ik neem aan dat je overschilderbare kit hebt?

Ik vind het jammer dat je planken niet even hoog zijn als je spatdinges van je fornuis. Maar dat is mijn ocd denk ik ;)

Ik vind dat met die planken echt zo'n leuk idee, dat wil ik ook. Maar het is helaas geen optie hier.
Spoilers!
pi_146823424
thanks! dus toch. Ik zei voor het lakken vriend zei na het lakken haha :D idd overschilderbaar.

Dat met dat spatgeval is on purpose voor all my OCD friends >:)

Nah, ideaal gezien had ik hem het liefst ook net zo hoog gehad, maar... die rand onder de vensterbank is precies 15 cm en uit 1 grote houten plaat gingen precies 8 latjes van 15 cm. Het kwam allemaal zó perfect uit hahaha :D als ik ze 10 cm had gedaan dan had het ook wel gekund maar dan had ik dat hele eind onder de vensterbank een latje van 5 cm moeten doen ofzo, dat vonden we allebei minder mooi dan die spatdinges dus toch maar hier voor gekozen. Vandaar!
pi_146823745
ik zou trouwens bij de overgang naar het werkblad transparante/witte siliconen kit voor natte ruimtes nemen (van een goed merk, den braven of zo).
Rest met acrylaat maakt niet zoveel uit.

siliconen kit wel doen nadat je klaar bent met verven!
(en de verf dag goed laten drogen, eigenlijk duurt het wel paar dagen voordat verf een beetje goed droog is)

[ Bericht 31% gewijzigd door hans1985 op 19-11-2014 21:49:27 ]
pi_146823901
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:43 schreef hans1985 het volgende:
ik zou trouwens bij de overgang naar het werkblad transparante/witte siliconen kit voor natte ruimtes nemen (van een goed merk, den braven of zo).
Rest met acrylaat maakt niet zoveel uit.
oh! ok thanks voor de tip! :Y
pi_146838669
de planken staan inmiddels in 2 lagen grondverf en ik heb net de eerste voegen gekit *O* O+

pi_146838683
ik twijfel een beetje over het buitenste randje, op de onderste foto links. Afwerken met transparante siliconenkit of met die witte acrylkit.
pi_146838762
Ik zou wit doen maar dat is puur een gevoel.
Spoilers!
pi_146839147
Wat ontzettend leuk bedacht zo :D
I solemnly swear i'm up to no good
pi_146839897
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou wit doen maar dat is puur een gevoel.
Ja daar neig ik ook wel een beetje naar. Ik denk dat het t beter afwerkt.

@hans tnx nog voor de siliconentip, ik wacht wel even een paar dagen dan met het allerlaatste randje.

Dat kitten valt me erg mee trouwens. Ik las overal verhalen over dat als je geen professional dat het dan niet zou lukken zonder veel te oefenen dus ik zag er een beetje tegenop :') bij Action een of ander hulpdingetje gekocht voor 1,70 van bison, aan de ene kant zit een soort lepel en aan de andere kant een mesje. Handig maar achteraf had t ook best zonder gekund.
pi_146841363
wow ik vind het mooi.
ben benieuwd of dit goed schoon te maken is en of het mooi blijft.
  donderdag 20 november 2014 @ 14:44:44 #282
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_146841562
Ik vind het niet mooi :@ Maar misschien als het helemaal af is wel. Ben benieuwd :s)
pi_146842421
haha dat mag PE :D ;)

klaar met voegen! *O*
hopelijk vanavond eerste laag lakken?
pi_146842600
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:12 schreef mignonne het volgende:
haha dat mag PE :D ;)

klaar met voegen! *O*
hopelijk vanavond eerste laag lakken?
[ afbeelding ]
Ik zou het nog wat laten drogen voor je gaat lakken. Die kit zit er net een paar uur op toch?
Spoilers!
pi_146843160
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik zou het nog wat laten drogen voor je gaat lakken. Die kit zit er net een paar uur op toch?
klopt. :Y
hoe lang denk je dat nodig is? Ik heb echt geen flauw idee :') :D
pi_146843310
oh wacht teh int0rwebs zegt 5 uur. Nouja dan zou ik het vanavond wellicht al kunnen lakken toch?
pi_146843473
Als het goed is staat het ook op je kittube, vooral de goedkopere kit is volgens mij niet snel overschilderbaar.

Ik weet ook niet meer precies hoe het zat maar het had met uitharden van de onderste laag te maken ofzo waardoor de bovenste laag kit nog kan gaan werken en dat zie je dan in je verf. Of zoiets. Misschien kraam ik complete nonsens uit :@
Spoilers!
pi_146843553
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als het goed is staat het ook op je kittube, vooral de goedkopere kit is volgens mij niet snel overschilderbaar.

Ik weet ook niet meer precies hoe het zat maar het had met uitharden van de onderste laag te maken ofzo waardoor de bovenste laag kit nog kan gaan werken en dat zie je dan in je verf. Of zoiets. Misschien kraam ik complete nonsens uit :@
Nee dat klinkt wel logisch op zich.
Ik heb inmiddels ff op de tube gekeken daar staat 4-5 uur op.
K had natuurlijk ook gelijk op de tube kunnen kijken :') DOH. Ik wacht wel gewoon de aanbevolen tijd en dan nog wat voor de zekerheid.
pi_146843557
je kit moet heel goed drogen. als de onderlaag nog nat is trek je zo de bovenlaag eraf als je gaat verven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_146843688
Ja, zoiets bedoelde ik Vicky ;) Met de meiden onder elkaar komen we er wel uit :Y
Spoilers!
pi_146843731
:D tnx vicks!

pi_146843763
That reminds me, ik moet thuis ook nog een halve kilometer kit aanbrengen -O-
Spoilers!
pi_146843803
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
That reminds me, ik moet thuis ook nog een halve kilometer kit aanbrengen -O-
euhw -O-

ik kan nu eindelijk met mn nieuwe skill dat randje aanpakken van 10 cm ofzo wat ze bij de bouw vergeten zijn! WOEHOE!! *O* :')

remind me, over een jaar ligt dat randje er wsl nog steeds kaal bji :P
pi_146844760
Oh en nog een recente projectje, de eettafel roze geverfd xD
omdat het kan :D

pi_146869461
Klaar *O* het lukt me maar matig om een behoorlijke foto te maken :') maar goed. Ik ben erg blij met hoe het geworden is. Het siliconen randje langs de spatplaat en langs de onderkanten moet uiteraard nog, maar ik volg advies van hier op en wacht daar even mee. :)

pi_146869547
Hmm, ik vind het wel laag hoor :@ Waarom niet nog een randje er boven en je plaatje achter de afzuigkap voorzien van een randje er boven? Verder heel tof :Y
pi_146869630
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 14:42 schreef Puala het volgende:
Hmm, ik vind het wel laag hoor :@ Waarom niet nog een randje er boven en je plaatje achter de afzuigkap voorzien van een randje er boven? Verder heel tof :Y
afzuigkap :? :D

B. wilde graag deze hoogte. Ik vind dit ook prima, het maakte me eigk niet zoveel uit. Als ie zich bedenkt kan een plank er boven altijd nog ;)
pi_146869904
Ik wil dit ook. Ik ben toch een beetje aan het verzinnen hoe ik dit aan kan pakken bij ons. Wij hebbeb echt spuuglelijke tegeltjes in de keuken. Maar ze zitten niet alleen boven het aanrecht. Ze zitten op 4 stukken muur, een keer tot op de vloer.

Ik zet dit voor nu even uit mijn hoofd. Ik heb lekkage in de wc, een vochtprobleem in de gangkast, nieuw laminaat boven is nodig, zoals gezegd een halve kilometer te kitten want nieuwe plinten, etc etc etc. Oh ja, en een bedrijf te verhuizen voor 1 januari. Ik mag dit dus niet van mezelf. Punt.

En toch wil ik het.
Spoilers!
pi_146869908
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 14:46 schreef mignonne het volgende:

[..]

afzuigkap :? :D

B. wilde graag deze hoogte. Ik vind dit ook prima, het maakte me eigk niet zoveel uit. Als ie zich bedenkt kan een plank er boven altijd nog ;)
Gasfornuis. Sorry, verkeerde woord gebruikt :')

Ok, als het zo prima is voor jullie is dat ook mooi :D
pi_146869972
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 14:58 schreef Puala het volgende:

[..]

Gasfornuis. Sorry, verkeerde woord gebruikt :')

Ok, als het zo prima is voor jullie is dat ook mooi :D
haha ik was al aan het puzzelen wat je bedoelde :D nouja het is bijna 50 cm hoog, op zich valt de hoogte volgens mij wel mee, maar misschien oogt het ook gewoon wat laag omdat er geen kastjes of iets boven hangen.

Lucky_strike, leuk! :D wie weet ooit dan ;) het project is iig goedkoop dus dat maakt het wel weer aantrekkelijk xD maar ik had er nog geen tegels opzitten, dat scheelt wel een behoorlijke slok op een borrel lijkt me ja :X en jemig je andere klussen :o succes!
pi_146869977
oh kak, zal ik hem zelf maar dichtgooien dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')