abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133729746
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat moet je op papier zetten?
dingen waar ik over ga denken/twijfelen die opkomen in me na wat er daar besproken is over mn verleden.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_133729873
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:20 schreef Miniem het volgende:

[..]

dingen waar ik over ga denken/twijfelen die opkomen in me na wat er daar besproken is over mn verleden.
Zoals :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133730078
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zoals :)
vertel ik hier niet, maar ik krijg het niet op papier. vind moeite om een blaadje en een pen te pakken al teveel. net alsof ik er niet mee bezig wil zien.
pi_133730139
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:27 schreef Miniem het volgende:

[..]

vertel ik hier niet, maar ik krijg het niet op papier. vind moeite om een blaadje en een pen te pakken al teveel. net alsof ik er niet mee bezig wil zien.
Je loopt jezelf in wezen te saboteren. Waarom zou je dat willen doen? Jij wil je toch beter voelen :)?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_133730529
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je loopt jezelf in wezen te saboteren. Waarom zou je dat willen doen? Jij wil je toch beter voelen :)?
Weet niet waarom ik het niet opschrijf, iets houdt me tegen.
Mezelf beter voelen? wat moet ik daar nou weer op antwoorden...
pi_133731787
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb jij ooit veel momenten gehad waar het wel goed ging?
Volgens mij niet heel veel in ieder geval. Ik kan me aan veel dingen van vroeger ook niet herinneren. Sinds ik de stap heb genomen (nu bijna 10 jaar geleden) om op mezelf te gaan wonen, heb ik wel meer momenten gehad waar het goed / beter met me ging dan thuis vroeger, maar ik denk toch dat negatieve gevoelens en gedachtes met betrekking tot mezelf / mijn leven altijd de overhand hebben gehad. Nu nog steeds, nu alleen met de gedachte dat ik het echt spuugzat ben en wil dat het verandert. Maar ik ben ook een meesteres in gevoelens wegdrukken en mooi weer spelen. Ik denk dat veel mensen het daarom ook nooit echt door hebben gehad, dat ik vaak depressief was / ben. (Ik zelf ook niet.)

[ Bericht 0% gewijzigd door rainbowwarrior op 29-11-2013 00:16:11 ]
pi_133731909
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:37 schreef Miniem het volgende:

[..]

Je houdt jezelf tegen. Want rationeel gezien zou het een makkelijke opdracht kunnen zijn: je hebt iets tijdens je therapie besproken (dingen uit je verleden) en daar heb je gedachtes en gevoelens bij. Je hoeft die alleen maar op te schrijven. Maar waarschijnlijk voelt dat als als teveel, warrig en moeilijk aan. Heb je moeite om bij je gevoelens te komen? Vind je het zo lastig dat je als het ware blokkeert en daarom niet goed denken en voelen kunt?
pi_133732137
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:37 schreef Miniem het volgende:

[..]

Het is blijkbaar iets waar je moeite mee hebt. Juist waarom je er moeite mee hebt, is een blokkade voor jou. Jouw taak is om uit te zoeken, wat die blokkade nou eigenlijk is.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:51 schreef kuolema het volgende:

[..]

Hee koffietje :W Waar was je nou :'(

Zolang dat gamegedoe niet ten koste gaat van noodzakelijke dingen (jij zegt van niet) en je het leuk vindt, zou ik zeggen, doe lekker. Want je zegt al dat het tijdelijk is. Maar misschien denk je daar over een tijdje anders over... Kan me wel voorstellen dat je hulpverleners bang zijn voor een verslaving.

Tof dat het afbouwen nog steeds goed gaat. Je kunt toch naar de apotheek gaan als je er toch uit moet om boodschappen te doen? En als het buiten zonnig is. Of je laat het gewoon thuis bezorgen.
Ik herken dat uitstellen...

Ik ga even het goede voorbeeld geven:
Ik heb een hekel aan naar de kapper gaan dus dat heb ik een jaar uitgesteld...maar vorige week toch gedaan :D En, ook na lang uitstellen, een mail gestuurd naar een docent en een afspraak gemaakt voor het bespreken van een opdracht (mailen (en bellen) vind ik heel moeilijk/eng). Daardoor moest ik ook mailen naar de arts dat ik later bij de training kom, dat heb ik maar een dag uitgesteld.
Naar de apotheek gaan/om een recept vragen stel ik ook altijd uit en dat gaat er nu ook weer aankomen...

[..]

Heb je nu wel geslapen?
Hoi Kuolema! :W

Waar ik was? Tsja, een dag werd een week en een week werd een maand ;(

Hier zouden best wel wat RL contacten uit voort kunnen komen, alhoewel ik die voor mijn gevoel niet zo hard nodig heb (hoeft niet persé van mij).

Ik vind het verder best wel tof. Ik heb dan ook regelmatig botsingen en juist van die botsingen leer ik weer. Wel jammer dat ik mede door die botsingen ook weer teleurgesteld raak in de gemiddelde mens (zo veel hebben van die kleuterhumor :') ) maar ik vind het een uitdaging om met ze om te gaan zonder wie dan ook te zeggen wat mij nou precies scheelt :P

Hier op fok vertel ik gewoon alles, maar op ts vertel ik ze eigenlijk niets over mijn privezaken enzo :P

Ik wil het juist leren zonder dat mensen rekening met mij gaan houden omdat ik < vul al mijn shit maar hier in >, das dus mijn uitdaging :)
pi_133732188
quote:
13s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:31 schreef rainbowwarrior het volgende:
Met mij gaat het slecht ;(. Ik ben nu al sinds weken erg depressief (voel me veel slechter als in de weken / maanden daarvoor). Ben totaal gedemotiveerd, heel erg moe, geen zin in niks. Ik voel of helemaal niets of ik ben woedend en verdrietig en kan in zo'n situatie alleen maar janken. Dat wat ik doe, doet me niets. Ik heb nu ook meer individuele gesprekken met mijn therapeute. Ik hoop dat ik er goed doorheen kom...
Das jammer om te horen ;(
Ik herken het best wel, elk jaar had ik wel een dipje die bovenop de reguliere depressie kwam...leuk...NOT.
  vrijdag 29 november 2013 @ 01:03:26 #185
399061 kuolema
vermaledijd
pi_133732845
Ik wil de somberheid gewoon weer over me heen laten komen. Ergens is het makkelijker om gewoon depressief te zijn i.p.v. scherp. I miss the comfort in being sad, I guess.
Hoewel ik eigenlijk altijd wel sad ben. Maar die sluier is er niet altijd.
It sucks, either way. Of ik het nu wel of niet probeer, ik kom elke keer tot dezelfde conclusie.
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 29 november 2013 @ 20:18:42 #186
399061 kuolema
vermaledijd
pi_133753054
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hoi Kuolema! :W

Waar ik was? Tsja, een dag werd een week en een week werd een maand ;(
Ja niet meer doen, aapje.
quote:
Hier zouden best wel wat RL contacten uit voort kunnen komen, alhoewel ik die voor mijn gevoel niet zo hard nodig heb (hoeft niet persé van mij).

Ik vind het verder best wel tof. Ik heb dan ook regelmatig botsingen en juist van die botsingen leer ik weer. Wel jammer dat ik mede door die botsingen ook weer teleurgesteld raak in de gemiddelde mens (zo veel hebben van die kleuterhumor :') ) maar ik vind het een uitdaging om met ze om te gaan zonder wie dan ook te zeggen wat mij nou precies scheelt :P
Tja, mensen zijn walgelijk, dat is een feit. Niet teveel verwachten.
Maar denk jij dat ze iets merken dan?
quote:
Hier op fok vertel ik gewoon alles, maar op ts vertel ik ze eigenlijk niets over mijn privezaken enzo :P

Ik wil het juist leren zonder dat mensen rekening met mij gaan houden omdat ik < vul al mijn shit maar hier in >, das dus mijn uitdaging :)
Gelijk heb je. Tof dat je die uitdaging aangaat. Ik denk dat als je iedereen meteen vertelt hoe zij rekening met jou kunnen houden, jij minder je best hoeft te doen. Op deze manier werk je aan jezelf. ^O^

Heb jij eigenlijk vrienden in real life waar je wel eens iets mee doet?
quote:
2s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:45 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

In de afgelopen weken, waren er een paar situaties die veel negatieve dingen bij mij getriggerd hebben en de herfst / winter heeft ook altijd een vrij grote invloed op mijn gemoedstoestand. Daarnaast bespreek en verwerk ik ook veel in mijn therapie. Veel dingen van vroeger, waardoor ik me ook zoals vroeger voel (depressief). Ik voel me daardoor nu ook overbelast waardoor ik me nog slechter voel. Het is een beetje een vicieuze cirkel op dit moment.
Soms vraag ik me af of het wel goed is dat er dingen van vroeger naar boven worden gehaald. Persoonlijk vind ik dat maar niks. Het kan juist averechts werken, ook op de lange termijn. Heb ik ergens gelezen ook :Y Soms is het beter om te richten op het nu en de toekomst, hoe je met je problemen kunt copen. Natuurlijk moet je leren wat de oorzaken zijn van hoe je je nu voelt/gedraagt, maar dat kan ook door het meer oppervlakkig aan de orde te brengen. Heb jij ooit een onderdeel kunnen afsluiten/achteraf kunnen zeggen dat het beter was nadat je iets had besproken uit je jeugd?

Volgens mij heeft 90% van de bevolking last van slechtere stemming in de koude seizoenen. Ik heb er zelf ook last van. Maar geniet ook van de mooie dingen, zoals lichtjes in de stad omdat het vroeg donker is, kleurige blaadjes op de grond, kerstbomen, kerstliedjes, wintergeuren, sneeuw, lekker warm binnen zitten. Is mindful wandelen misschien een goed idee?

Hoe dan ook, sterkte, ik hoop voor je dat je dat het je wat helpt om meer gesprekken met je therapeut te hebben.
pi_133768790
Zijn er hier ook mensen met hypochondrie?

Edit: verhaaltje toch maar verwijderd.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2013 11:11:29 ]
pi_133772358
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:18 schreef kuolema het volgende:
Soms vraag ik me af of het wel goed is dat er dingen van vroeger naar boven worden gehaald. Persoonlijk vind ik dat maar niks. Het kan juist averechts werken, ook op de lange termijn. Heb ik ergens gelezen ook :Y Soms is het beter om te richten op het nu en de toekomst, hoe je met je problemen kunt copen. Natuurlijk moet je leren wat de oorzaken zijn van hoe je je nu voelt/gedraagt, maar dat kan ook door het meer oppervlakkig aan de orde te brengen. Heb jij ooit een onderdeel kunnen afsluiten/achteraf kunnen zeggen dat het beter was nadat je iets had besproken uit je jeugd?

Volgens mij heeft 90% van de bevolking last van slechtere stemming in de koude seizoenen. Ik heb er zelf ook last van. Maar geniet ook van de mooie dingen, zoals lichtjes in de stad omdat het vroeg donker is, kleurige blaadjes op de grond, kerstbomen, kerstliedjes, wintergeuren, sneeuw, lekker warm binnen zitten. Is mindful wandelen misschien een goed idee?

Hoe dan ook, sterkte, ik hoop voor je dat je dat het je wat helpt om meer gesprekken met je therapeut te hebben.
Dank je voor je post. Ja ik denk dat je wel een goed punt hebt, met dat teveel in het verleden rondgraven ook niet goed is. Maar dat is bij mijn therapie ook niet het geval. Ik heb dat volgens mij niet zo goed geformuleerd en / of belangrijke dingen weggelaten. Ik volg geen traumatherapie.

Binnen mijn therapie wordt er wel degelijk ook naar het nu en de toekomst gekeken. Een therapiezitting heeft meestal de volgende opbouw ongeveer: ik breng iets in wat mij erg bezig houdt (meestal in het hier en nu, problemen, conflicten) en dan vertel ik daarover, mijn therapeute stelt vragen en geeft ook wel advies en dergelijke. Op die manier leer ik mezelf steeds beter begrijpen en probeer ik te ontdekken wat ik nodig heb om verder te kunnen. Voor mij is / was het voor de beginfase van mijn therapie erg belangrijk te begrijpen waarom en hoe ik functioneer zoals ik het doe en daarvoor is het denk ik wel belangrijk dingen uit je verleden daar bij te betrekken (zoals jij ook zegt). In zeer depressieve fases kan ik met geen mogelijkheid me op mijn toekomst richten (ik leef dan meestal van dag tot dag, of nog erger van uur tot uur). Ik heb daar sowieso echt veel problemen mee. Ik zit voor mijn gevoel zo vast dat eerst maar veel shit omhoog moet komen en eruit moet voordat ik verder kan. Bij mij is dat op dit moment veel opgekropt verdriet en woede, wat ik tot nu toe vooral erg weggestopt heb.

Ik heb volgens mij nog nooit een bepaald onderdeel uit mijn leven / verleden echt af kunnen sluiten. Dus ik heb geen idee of ik dat kan of dat zoiets überhaupt mogelijk is. Ik hoop na de therapie meer handvatten te hebben zodat ik wanneer ik in een fase ben waarin het slecht met me gaat, beter weet wat ik moet doen om er weer uit te komen en ik hoop uiteindelijk iets beter te weten wat ik met mijn leven wil gaan doen.

Tja genieten van de dingen vind ik op dit moment erg moeilijk. Ik ga wel wandelen, ga in bad, ga afspreken met mensen, etc etc. Maar het doet me op dit moment helemaal niets. Voor mij heeft nu de prioriteit dat ik weer beter voor mezelf ga zorgen. Ik ben sinds deze week er mee bezig weer beter, gezonder en meer te eten en heb de indruk dat het vandaag ietsjes beter gaat in vergelijking tot de afgelopen paar weken.
pi_133785594
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 09:36 schreef Gewas het volgende:

Ik heb het even door gelezen, maar vroeg me af waarom je dan toch op het internet je bewust je zelf angstig gaat maken? Want in wezen doe je niks anders toch?
pi_133787278
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 09:36 schreef Gewas het volgende:

In meer en mindere mate jup!
Jammer dat het verhaal nu weg is :)
S. 2014
J. 2016
pi_133794071
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:18 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja niet meer doen, aapje.

[..]

Tja, mensen zijn walgelijk, dat is een feit. Niet teveel verwachten.
Maar denk jij dat ze iets merken dan?

[..]

Gelijk heb je. Tof dat je die uitdaging aangaat. Ik denk dat als je iedereen meteen vertelt hoe zij rekening met jou kunnen houden, jij minder je best hoeft te doen. Op deze manier werk je aan jezelf. ^O^

Heb jij eigenlijk vrienden in real life waar je wel eens iets mee doet?
Sorry, soms verdwijn ik nogal eens plotsling om later ineens weer op de radar te verschijnen ;(
(Edit: Hoort nou eenmaal een beetje bij mijn karakter)

Ze zullen vast wel iets merken, maar ik heb zoiets van "of ze vragen me direct, of ze moeten maar gaan gokken", mijn probleem niet :P

Ik heb 4 mensen die mijn IRL vrienden zijn. Allen ken ik ze minstens een jaar of 7 en 4 is wel voldoende voor mij :)

[ Bericht 1% gewijzigd door magnetronkoffie op 01-12-2013 02:44:03 ]
pi_133795542
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 21:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb het even door gelezen, maar vroeg me af waarom je dan toch op het internet je bewust je zelf angstig gaat maken? Want in wezen doe je niks anders toch?
Ja, was niet slim. Eigenlijk vond ik op internet hetzelfde als de dokter tegen me zei (alleen dan nog een lijst met ziektes erbij).

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 22:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

In meer en mindere mate jup!
Jammer dat het verhaal nu weg is :)
Heb je hier ook al lang last van?

Mijn verhaaltje was niet zo bijzonder verder. ;)
pi_133796284
Ik heb het al jaren, maar niet zo erg dat ik ook om de haverklap bij de arts zit,kan het vaak ook wel weg relativeren
S. 2014
J. 2016
pi_133796874
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 november 2013 01:03 schreef kuolema het volgende:
Ik wil de somberheid gewoon weer over me heen laten komen. Ergens is het makkelijker om gewoon depressief te zijn i.p.v. scherp. I miss the comfort in being sad, I guess.
Hoewel ik eigenlijk altijd wel sad ben. Maar die sluier is er niet altijd.
It sucks, either way. Of ik het nu wel of niet probeer, ik kom elke keer tot dezelfde conclusie.
Drowning in self pity, is dat echt wat je wil? Lekker makkelijk, maar ik vrees dat je op die manier enorm veel vrienden gaat kwijtraken.
pi_133797465
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 10:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Drowning in self pity, is dat echt wat je wil? Lekker makkelijk, maar ik vrees dat je op die manier enorm veel vrienden gaat kwijtraken.
Dat is nog niet eens zo erg. Erger is dat je je échte zelf gaat kwijtraken.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_133802087
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 11:14 schreef seasushi het volgende:

[..]

En hoe vind je die terug dan?
Rustig aan.
  zondag 1 december 2013 @ 15:00:40 #197
47102 Elvi
miemkwien
pi_133804826
Door de depressie uit te zetten. Wat een waardeloze tomtom is dat.
  maandag 2 december 2013 @ 10:56:47 #198
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_133836024
Weet niet of dit de juiste plek is om dit te vragen maar ik probeer het gewoon.

Over en paar weken is mijn verloofde uitgerekent met de zwangerschap.
Allemaal mooi en fijn en gelukkig. Ben er erg blij mee en dergelijke!
Maar mijn * probleem * is:

Ik ben zelf bipolar type 1.
En ik zit op dit moment tussen medicatie in vanwege een nieuwe arts en vanwege het feit dat ik nu in Noorwegen woon.
Ik ben bang dat tijdens de bevalling mijn bipolair zijn opeens inkickt en ik het overzicht kwijt raak.
Dat ik opeens geirriteerd naar artsen zal zijn. Of ze niet vertrouw. Of wat dan ook.

Iemand die hetzelfde heeft mee gemaakt?
Of iemand die mij kleine tips kan geven in het geval * wat als mijn stoornis opspeelt *
Nogmaals weet niet of dit de juiste plek is. Maar goed we gaan het zien.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 2 december 2013 @ 11:00:43 #199
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133836110
Misschien even bespreken met de bevallingsarts (als die al bekend is) ofzo? of even met je eigen arts. Neem aan dat dergelijke situaties vaak genoeg zijn voorgekomen.
  maandag 2 december 2013 @ 23:07:15 #200
399061 kuolema
vermaledijd
pi_133862059
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:16 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]
Het kwam op mij inderdaad over alsof je in therapie vooral bezig bent met vroeger.
Je bent wel goed bezig :) Hoe gaat het nu?
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Sorry, soms verdwijn ik nogal eens plotsling om later ineens weer op de radar te verschijnen ;(
(Edit: Hoort nou eenmaal een beetje bij mijn karakter)

Ze zullen vast wel iets merken, maar ik heb zoiets van "of ze vragen me direct, of ze moeten maar gaan gokken", mijn probleem niet :P

Ik heb 4 mensen die mijn IRL vrienden zijn. Allen ken ik ze minstens een jaar of 7 en 4 is wel voldoende voor mij :)
En hoe vaak spreek je die vrienden? Prima aantal toch, lijkt mij ook. Ik heb een vriendengroep van een stuk of 10-12, maar spreek maar met 4 daarvan wel eens apart af. Zie ze hooguit één keer per maand en dat vind ik genoeg, ik kies daar zelf voor.
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 10:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoezo...wat? Het gaat toch niet om vrienden. Die zie ik toch niet zo vaak en zal ik echt niet zomaar kwijtraken. Het is niet echt wat ik wil, maar het is meer om mezelf teleurstelling te besparen of zo. Elke keer dat ik het probeer en mijn best doe, het beter gaat, verpest ik het toch weer (gaat vooral over mijn studie) en als het dus fout gaat heb ik heel gauw de neiging om weer terug te zakken. Een soort van ontwijken van de realiteit.
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 15:00 schreef Elvi het volgende:
Door de depressie uit te zetten. Wat een waardeloze tomtom is dat.
Ik kan het uit-knopje niet vinden :( Heb geen gebruiksaanwijzing.
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 11:14 schreef seasushi het volgende:

[..]

Oh ik ben wel vaker dingen kwijt hoor :P
Ik denk dat mijn echte zelf depressief is. En anders weet ik het niet.
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 10:56 schreef Insomnium het volgende:
Weet niet of dit de juiste plek is om dit te vragen maar ik probeer het gewoon.

Over en paar weken is mijn verloofde uitgerekent met de zwangerschap.
Allemaal mooi en fijn en gelukkig. Ben er erg blij mee en dergelijke!
Maar mijn * probleem * is:

Ik ben zelf bipolar type 1.
En ik zit op dit moment tussen medicatie in vanwege een nieuwe arts en vanwege het feit dat ik nu in Noorwegen woon.
Ik ben bang dat tijdens de bevalling mijn bipolair zijn opeens inkickt en ik het overzicht kwijt raak.
Dat ik opeens geirriteerd naar artsen zal zijn. Of ze niet vertrouw. Of wat dan ook.

Iemand die hetzelfde heeft mee gemaakt?
Of iemand die mij kleine tips kan geven in het geval * wat als mijn stoornis opspeelt *
Nogmaals weet niet of dit de juiste plek is. Maar goed we gaan het zien.
Hee, daar ben je weer :)
Wat cue zegt. Met je eigen arts/therapeut bespreken wat jij zelf kunt doen en het ziekenhuis inlichten over wat zij kunnen doen, of ze in elk geval op de hoogte stellen.
Hoe gaat het verder? Laat je het weten als het kleintje er is? Succes en geluk en zo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')