abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133601176
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 11:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gray verliefd en murmeli op jacht! O+ *O*
*O* *O* *O* *O* Leuk !
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_133601228
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:37 schreef Probability het volgende:
Ik heb vandaag echt geeen zin om uit bed te komen
Had ik ook niet, mja 2 honden dus ik moest wel, en toen ook maar vroeg boodschappen gaan doen... Nu mn huis maar opruimen!
S. 2014
J. 2016
pi_133602404
Ik zit alweer tijden op m'n werk. }:|
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_133604218
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 02:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik dit topic eindelijk straks kan verlaten. Ik heb zo veel energie dat ik weer wakker lig _O- Ik kan de slaap verdomme niet vatten.
Hoe kwam het dat je zoveel energie kreeg? Werd je gewoon wakker en... of anders?
  maandag 25 november 2013 @ 11:54:10 #130
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133604310
quote:
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik dit topic eindelijk straks kan verlaten. Ik heb zo veel energie dat ik weer wakker lig _O- Ik kan de slaap verdomme niet vatten.
Want van veel energie en laat slapen raak je niet depressief?
pi_133604599
quote:
Rustig aan man!!1x een overload aan energie is nog geen gewonnen slag!
S. 2014
J. 2016
pi_133604740
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Rustig aan man!!1x een overload aan energie is nog geen gewonnen slag!
Inderdaad!

De middenweg! Kies de middenweg!
  maandag 25 november 2013 @ 12:09:57 #133
399061 kuolema
vermaledijd
pi_133604830
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2013 19:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Huilen kan ook heel erg opluchten weet ik. En ik zie niets mis met treuren om andermans leed. Behalve dan misschien voor je stemming. Maar die verandert ook wel weer. Een van de grootste problemen die mensen maken voor zichzelf is hun gevoel ontkennen. Een heel andere weer is ernaar handelen.
Maar wanneer je leert een emotie toe te laten en door je heen te laten stromen alsof er niet een schaaltje maar een zeef in je zit, dan vloeit het even vlug weer heen.

Ik wil overigens niet zeggen dat je dat allemaal maar moet doen nu; hiermee wil ik alleen een andere mogelijkheid laten zien, dat eigenlijk in het midden snijdt van voelen en zijn. In het kort: het is mogelijk te huilen zonder het je geluk te laten tasten.
Wat jij zegt komt precies overeen met wat wij leren bij crisisvaardigheden. Je gevoel accepteren, er laten zijn, niet ontkennen, maar er ook niet helemaal naar handelen. Ik vind het moeilijk. Maar ik begrijp het principe dus hopelijk gaat het me ooit lukken.
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 25 november 2013 @ 12:12:58 #134
399061 kuolema
vermaledijd
pi_133604911
Ik wil ook een hond hebben om uit te laten :(
Mijn bed uit komen is heel moeilijk als ik nergens heen hoef. Ik doe mijn best om een stabiel ritme te houden maar het is altijd zo'n teleurstelling om wakker te worden. Een gevoel van afkeer van alles heb ik vaak.
pi_133605217
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:09 schreef kuolema het volgende:

[..]

Wat jij zegt komt precies overeen met wat wij leren bij crisisvaardigheden. Je gevoel accepteren, er laten zijn, niet ontkennen, maar er ook niet helemaal naar handelen. Ik vind het moeilijk. Maar ik begrijp het principe dus hopelijk gaat het me ooit lukken.
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:12 schreef kuolema het volgende:
Mijn bed uit komen is heel moeilijk als ik nergens heen hoef. Ik doe mijn best om een stabiel ritme te houden maar het is altijd zo'n teleurstelling om wakker te worden. Een gevoel van afkeer van alles heb ik vaak.
Doe het zo als je wakker wordt: "Heeeeey, kijk mij nou eens afkeer hebben van alles! :D" En dan opstaan, je favoriete, doch gezonde en niet te zware ontbijtje maken en deze dag beleven. :)

Een leuk gerelateerd stripje:

:D
pi_133605286
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:09 schreef kuolema het volgende:

[..]

Bij mij op dagbeh hebben we dit onder de noemer mindfullness.. Ik heb er heel erg moeite mee...
S. 2014
J. 2016
pi_133605311
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:12 schreef kuolema het volgende:
Heb je ergens van binnen een ideaal over jezelf of de wereld?
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_133605534
Ik vind wakker worden en dan koffie drinken + peuk roken het fijnste moment van de dag. Ik hou juist niet van de avonden, ga daarom vaak ook vroeg slapen.
pi_133605634
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:39 schreef Gewas het volgende:
Ik vind wakker worden en dan koffie drinken + peuk roken het fijnste moment van de dag. Ik hou juist niet van de avonden, ga daarom vaak ook vroeg slapen.
Dus je bent een gelukkig mens! Je doet wat je graag doet.
pi_133605811
quote:
Ik ben toch echt een nyctofiel.

En peukie, koffie: heerlijk! Maar wil eigenlijk met allebei stoppen...
pi_133605947
quote:
7s.gif Op maandag 25 november 2013 12:43 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Dus je bent een gelukkig mens! Je doet wat je graag doet.
Nu ik erover nadenk is mijn stemming de afgelopen maanden wel beter geworden. :) Maar soms slaat het om (meestal in de avond dus ;) ).

quote:
6s.gif Op maandag 25 november 2013 12:51 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik ben toch echt een nyctofiel.

En peukie, koffie: heerlijk! Maar wil eigenlijk met allebei stoppen...
Ik wist niet eens dat daar een woord voor was. :P

Ik kan er trouwens niks aan doen dat ik zo veel koffie drink en rook als ik deze wikipedia pagina mag geloven:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Olanzapine

:+
pi_133605982
quote:
Ik ben 2.5 mnd geleden gestopt met roken en het moment wat jij beschrijft is het enige moment wat ik nog regelmatig mis... Nu is t koffie met n broodje
S. 2014
J. 2016
  maandag 25 november 2013 @ 18:45:20 #143
399061 kuolema
vermaledijd
pi_133616961
quote:
7s.gif Op maandag 25 november 2013 12:25 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Doe het zo als je wakker wordt: "Heeeeey, kijk mij nou eens afkeer hebben van alles! :D" En dan opstaan, je favoriete, doch gezonde en niet te zware ontbijtje maken en deze dag beleven. :)

Een leuk gerelateerd stripje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:D
Uhh...de dag ziet er wel heel eng en gemeen uit op dat plaatje :o Maar ik heb hem vandaag wel overwonnen! (of zo). Lekker dingen geregeld die ik nog moest doen. Mailtje gestuurd naar school (iets wat ik heel moeilijk vind), geldzaken geregeld, met oppaskindje gewandeld en naar het hertenkamp geweest en meteen gevraagd of ik daar vrijwilligerswerk kan doen. Laten ze nog weten. Voel me nu dus wel goed :)

Maar ja, dit is dus inderdaad één van de dingen waarin dat terugkomt, dat accepteren, waar ik dus moeite mee heb.
Ik denk dat ik vanavond even moet bedenken wat ik morgen ga doen, weet niet wat.
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:29 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Yep. Beide zijn niet realistisch en vrij radicaal.
pi_133617313
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:29 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Yep. Beide zijn niet realistisch en vrij radicaal.
Tel me more!
  maandag 25 november 2013 @ 21:15:32 #145
47102 Elvi
miemkwien
pi_133623264
Bedankt voor jullie reacties :) Ik heb mn twijfels ook met mn psychologe besproken en besloten me voor een intake-gesprek aan te melden. :o De wachttijd is 7 weken dus ik heb nog even om te stressen :')
pi_133628322
Het gaat echt slecht met me, ik weet niet wat ik moet. Alles gaat zo zwaar. Het motortje loopt alleen nog voor werk. Maar ik begin het werk zat te worden het motortje sputtert. Ik heb gewoon niets om voor te leven. waar doe ik dit allemaal voor
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_133629265
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 23:10 schreef Miniem het volgende:
Het gaat echt slecht met me, ik weet niet wat ik moet. Alles gaat zo zwaar. Het motortje loopt alleen nog voor werk. Maar ik begin het werk zat te worden het motortje sputtert. Ik heb gewoon niets om voor te leven. waar doe ik dit allemaal voor
Ik snap helemaal hoe je je voelt... Dat gevoel is echt zo kut ;(. Het is zwaar, maar je werkt ook aan jezelf. Je volgt een therapie, misschien binnenkort groepstherapie. Je moet er op een 1 of andere manier doorheen zien te komen. Misschien is het morgen iets minder erg dan vandaag.

Ik weet niet of het helpt: sinds ik therapie volg heb ik ook echt nog erge klote dingen moeten doorstaan en voelen en dat zal ook nog wel vaker gebeuren, maar ik heb nu ook dingen gevoeld en ervaren die zo goed waren, ik heb ook kunnen ervaren hoe het leven kan zijn, zonder die donkere zware depressie die alle levensvreugde kapot maakt en dat gevoel was echt super. Ik weet dat het mogelijk is dat ik eruit kan komen en ik wil er ook voor vechten. Dat is wat jij nu ook doet. Het is kut, je weet niet meer waarvoor je het doet, maar je voelt het en je wil het niet. Blijf doorgaan. Het wordt echt wel weer beter...
pi_133629408
quote:
14s.gif Op zondag 24 november 2013 18:52 schreef Gray het volgende:

[..]

Doen! Wanneer je eenmaal dat echte geluk te pakken hebt was het alle stress, pijn, en moeite dubbel en dwars waard. Het is moeilijk uit te leggen, maar wanneer je het eenmaal hebt... klopt het plots. Het voelt bijna echt alsof een sluier voor je ogen weggetrokken wordt en een last van je schouders valt. Je glijdt dan als het ware door het leven.
In deze zomer, toen ik een paar weken geen therapie had, toen had ik dat gevoel een week lang wat jij hier beschreven hebt. Het heeft me laten zien hoe het leven kan zijn zonder die sluier en de mist die altijd om me heen hangen. Ik had zoiets nog nooit eerder ervaren: ik zonder depressie :). Helaas is het nu weer weg, maar ik weet dat het mogelijk is dat het weer terug komt. Morgen weer therapie, heb d'r zin in :D.
pi_133632272
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 11:51 schreef Gray het volgende:

[..]

Hoe kwam het dat je zoveel energie kreeg? Werd je gewoon wakker en... of anders?
Ik had hier een aantal keer een lang antwoord op staan maar continu weer weggehaald. Ik kom hier nog op terug, ik zit nu weer exact op hetzelfde probleem. Klaar en klaar wakker en moet helaas de trein om 8 uur al weer pakken.

Het was zeker niet een wakker worden moment van ik ga slapen en het wakker worden wat me extra energie heeft gegeven. Het besef is wel degelijk anders. Alsof ik jaren lang in een kleedkamer heb mogen zitten, wachtende op een bokswedstrijd met mijn ex (puur ff als voorbeeld, ik spreek d'r niet meer) en ik me nu plots in de hal richting het toneel loop en het dus voor me zie.

En die drang er alleen maar in zit van, godver wat wil ik vooruit! Dreun geven! Nu! .. et voila, energie boost.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133632275
quote:
5s.gif Op maandag 25 november 2013 11:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Want van veel energie en laat slapen raak je niet depressief?
Volgens mij niet toch : ( ?

Al ben ik wel vrij hyper de laatste dagen :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')