quote:Op zondag 24 november 2013 11:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gray verliefd en murmeli op jacht!![]()
![]()
Had ik ook niet, mja 2 honden dus ik moest wel, en toen ook maar vroeg boodschappen gaan doen... Nu mn huis maar opruimen!quote:Op maandag 25 november 2013 09:37 schreef Probability het volgende:
Ik heb vandaag echt geeen zin om uit bed te komen
Hoe kwam het dat je zoveel energie kreeg? Werd je gewoon wakker en... of anders?quote:Op maandag 25 november 2013 02:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik dit topic eindelijk straks kan verlaten. Ik heb zo veel energie dat ik weer wakker ligIk kan de slaap verdomme niet vatten.
Want van veel energie en laat slapen raak je niet depressief?quote:Op maandag 25 november 2013 02:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik dit topic eindelijk straks kan verlaten. Ik heb zo veel energie dat ik weer wakker ligIk kan de slaap verdomme niet vatten.
Rustig aan man!!1x een overload aan energie is nog geen gewonnen slag!quote:Op maandag 25 november 2013 02:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Inderdaad!quote:Op maandag 25 november 2013 12:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Rustig aan man!!1x een overload aan energie is nog geen gewonnen slag!
Wat jij zegt komt precies overeen met wat wij leren bij crisisvaardigheden. Je gevoel accepteren, er laten zijn, niet ontkennen, maar er ook niet helemaal naar handelen. Ik vind het moeilijk. Maar ik begrijp het principe dus hopelijk gaat het me ooit lukken.quote:Op zondag 24 november 2013 19:24 schreef Gray het volgende:
[..]
Huilen kan ook heel erg opluchten weet ik. En ik zie niets mis met treuren om andermans leed. Behalve dan misschien voor je stemming. Maar die verandert ook wel weer. Een van de grootste problemen die mensen maken voor zichzelf is hun gevoel ontkennen. Een heel andere weer is ernaar handelen.
Maar wanneer je leert een emotie toe te laten en door je heen te laten stromen alsof er niet een schaaltje maar een zeef in je zit, dan vloeit het even vlug weer heen.
Ik wil overigens niet zeggen dat je dat allemaal maar moet doen nu; hiermee wil ik alleen een andere mogelijkheid laten zien, dat eigenlijk in het midden snijdt van voelen en zijn. In het kort: het is mogelijk te huilen zonder het je geluk te laten tasten.
quote:Op maandag 25 november 2013 12:09 schreef kuolema het volgende:
[..]
Wat jij zegt komt precies overeen met wat wij leren bij crisisvaardigheden. Je gevoel accepteren, er laten zijn, niet ontkennen, maar er ook niet helemaal naar handelen. Ik vind het moeilijk. Maar ik begrijp het principe dus hopelijk gaat het me ooit lukken.
Doe het zo als je wakker wordt: "Heeeeey, kijk mij nou eens afkeer hebben van alles!quote:Op maandag 25 november 2013 12:12 schreef kuolema het volgende:
Ik wil ook een hond hebben om uit te laten![]()
Mijn bed uit komen is heel moeilijk als ik nergens heen hoef. Ik doe mijn best om een stabiel ritme te houden maar het is altijd zo'n teleurstelling om wakker te worden. Een gevoel van afkeer van alles heb ik vaak.
Bij mij op dagbeh hebben we dit onder de noemer mindfullness.. Ik heb er heel erg moeite mee...quote:Op maandag 25 november 2013 12:09 schreef kuolema het volgende:
[..]
Wat jij zegt komt precies overeen met wat wij leren bij crisisvaardigheden. Je gevoel accepteren, er laten zijn, niet ontkennen, maar er ook niet helemaal naar handelen. Ik vind het moeilijk. Maar ik begrijp het principe dus hopelijk gaat het me ooit lukken.
Heb je ergens van binnen een ideaal over jezelf of de wereld?quote:Op maandag 25 november 2013 12:12 schreef kuolema het volgende:
Ik wil ook een hond hebben om uit te laten![]()
Mijn bed uit komen is heel moeilijk als ik nergens heen hoef. Ik doe mijn best om een stabiel ritme te houden maar het is altijd zo'n teleurstelling om wakker te worden. Een gevoel van afkeer van alles heb ik vaak.
Dus je bent een gelukkig mens! Je doet wat je graag doet.quote:Op maandag 25 november 2013 12:39 schreef Gewas het volgende:
Ik vind wakker worden en dan koffie drinken + peuk roken het fijnste moment van de dag. Ik hou juist niet van de avonden, ga daarom vaak ook vroeg slapen.
Ik ben toch echt een nyctofiel.quote:Op maandag 25 november 2013 12:39 schreef Gewas het volgende:
Ik vind wakker worden en dan koffie drinken + peuk roken het fijnste moment van de dag. Ik hou juist niet van de avonden, ga daarom vaak ook vroeg slapen.
Nu ik erover nadenk is mijn stemming de afgelopen maanden wel beter geworden.quote:Op maandag 25 november 2013 12:43 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dus je bent een gelukkig mens! Je doet wat je graag doet.
Ik wist niet eens dat daar een woord voor was.quote:Op maandag 25 november 2013 12:51 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik ben toch echt een nyctofiel.
En peukie, koffie: heerlijk! Maar wil eigenlijk met allebei stoppen...
Ik ben 2.5 mnd geleden gestopt met roken en het moment wat jij beschrijft is het enige moment wat ik nog regelmatig mis... Nu is t koffie met n broodjequote:Op maandag 25 november 2013 12:39 schreef Gewas het volgende:
Uhh...de dag ziet er wel heel eng en gemeen uit op dat plaatjequote:Op maandag 25 november 2013 12:25 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Doe het zo als je wakker wordt: "Heeeeey, kijk mij nou eens afkeer hebben van alles!" En dan opstaan, je favoriete, doch gezonde en niet te zware ontbijtje maken en deze dag beleven.
Een leuk gerelateerd stripje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yep. Beide zijn niet realistisch en vrij radicaal.quote:Op maandag 25 november 2013 12:29 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Heb je ergens van binnen een ideaal over jezelf of de wereld?
Tel me more!quote:quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:29 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Heb je ergens van binnen een ideaal over jezelf of de wereld?
Yep. Beide zijn niet realistisch en vrij radicaal.
Ik snap helemaal hoe je je voelt... Dat gevoel is echt zo kutquote:Op maandag 25 november 2013 23:10 schreef Miniem het volgende:
Het gaat echt slecht met me, ik weet niet wat ik moet. Alles gaat zo zwaar. Het motortje loopt alleen nog voor werk. Maar ik begin het werk zat te worden het motortje sputtert. Ik heb gewoon niets om voor te leven. waar doe ik dit allemaal voor
In deze zomer, toen ik een paar weken geen therapie had, toen had ik dat gevoel een week lang wat jij hier beschreven hebt. Het heeft me laten zien hoe het leven kan zijn zonder die sluier en de mist die altijd om me heen hangen. Ik had zoiets nog nooit eerder ervaren: ik zonder depressiequote:Op zondag 24 november 2013 18:52 schreef Gray het volgende:
[..]
Doen! Wanneer je eenmaal dat echte geluk te pakken hebt was het alle stress, pijn, en moeite dubbel en dwars waard. Het is moeilijk uit te leggen, maar wanneer je het eenmaal hebt... klopt het plots. Het voelt bijna echt alsof een sluier voor je ogen weggetrokken wordt en een last van je schouders valt. Je glijdt dan als het ware door het leven.
Ik had hier een aantal keer een lang antwoord op staan maar continu weer weggehaald. Ik kom hier nog op terug, ik zit nu weer exact op hetzelfde probleem. Klaar en klaar wakker en moet helaas de trein om 8 uur al weer pakken.quote:Op maandag 25 november 2013 11:51 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoe kwam het dat je zoveel energie kreeg? Werd je gewoon wakker en... of anders?
Volgens mij niet toch : ( ?quote:Op maandag 25 november 2013 11:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Want van veel energie en laat slapen raak je niet depressief?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |