Zijn me dunkt mensen die niet doorhebben hoe goed we het hier hebben.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Klacht lijkt me duidelijk. Mensen die zeggen dat er eerst geld naar NL moet gaan want wij hebben ook crisis, en dan pas kijken we verder. Ze moeten zich doodschamen. We hebben een dak boven ons hoofd, voedsel, warmte, etc.
Hoe kunnen die domme koeien nu de situatie daar vergelijken met die van hier?
Jij bent echt stoer.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:30 schreef Dressers het volgende:
Gewoon niks doneren. En verder niks om het hele gebeuren geven.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Funk__Doc het volgende:
Zij kozen er voor om op de Filipijnen te gaan wonen....
Preciesquote:Op dinsdag 19 november 2013 12:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
"Wij hebben hier ook crisis". En dat wordt dan godverdomme ook getypt op iPads, de nieuwste telefoons en dunste laptops terwijl moeder een boterham voor ze aan het smeren is voor op hun verwarmde zolderkamer.
Stiekem was ik sarcastischquote:Op dinsdag 19 november 2013 12:31 schreef Dressers het volgende:
[..]
Als jij dat vindt is het helemaal goed jongen.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:34 schreef Ikkannietstrijken het volgende:
Ik neem aan dat TS nu niet meer kan posten omdat hij in het vliegtuig zit op weg naar de Filipijnen om daar mensen moreel te ondersteunen en te helpen met de wederopbouw? Of heb je je schuldgevoel al afgekocht bij grio 555?
En dan mag je nu uitleggen waaromquote:Op dinsdag 19 november 2013 12:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
Echt, deze reactie slaat kant noch wal.
Gast maak ff al je geld over en ga lekker daar wonen ofzo, niemand heeft zin in je elitaire kuttoon "van kijk mij eens doneren aan de Filipijnen" laat mensen lekker zelf bepalen of ze dat nodig vinden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
Echt, deze reactie slaat kant noch wal.
Ik neem aan dat TS nu niet meer kan posten omdat hij in het vliegtuig zit op weg naar de Filipijnen om daar mensen moreel te ondersteunen en te helpen met de wederopbouw? Of heb je je schuldgevoel al afgekocht bij grio 555?
Jullie denken dat je die mensen helpt door er nog een extra mond te laten zijn die gevoed moet worden?quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:37 schreef Catdog het volgende:
[..]
Gast maak ff al je geld over en ga lekker daar wonen ofzo, niemand heeft zin in je elitaire kuttoon "van kijk mij eens doneren aan de Filipijnen" laat mensen lekker zelf bepalen of ze dat nodig vinden.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Funk__Doc het volgende:
Prachtige reacties. Ik doe gelijk de grenzen open om die beste mensen hierheen te halen,quote:
Hij helpt mij door op te tyfen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:39 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
[..]
Jullie denken dat je die mensen helpt door er nog een extra mond te laten zijn die gevoed moet worden?
Daar gaat het niet om. Ik vind het ook lekker om een bord spareribs weg te werken, maar dat is niet erg relevant he?quote:
Nee dat is inderdaad niet relevant.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:42 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik vind het ook lekker om een bord spareribs weg te werken, maar dat is niet erg relevant he?
Gaan we weer on-topic verder dan?quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:42 schreef Catdog het volgende:
[..]
Nee dat is inderdaad niet relevant.
Niet snappen dat TS naar een ander continent verwensen hetzelfde is als "onterechte klacht" maar dan iets minder gay.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:43 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Gaan we weer on-topic verder dan?
Je breekt met tradities, ga eens even heel snel op een schip naar waar je vandaan komt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:46 schreef Catdog het volgende:
[..]
Niet snappen dat TS naar een ander continent verwensen hetzelfde is als "onterechte klacht" maar dan iets minder gay.
Ik zou me gewoon eens afvragen waar die drang vandaan komt om maar iedereen te redden die er te redden valt. De natuur doet niet aan liefdadigheid en zal dat ook nooit doen. Dit soort "rampen" zijn een normaal onderdeel van hoe de natuur functioneert. Het heeft niks met domme koeien te maken. Het interesseert me gewoon geen ene donder wat er aan rampen aan de andere kant van de wereld gebeurt. Je kunt wel mooi geld sturen maar waarvoor? Tot de volgende orkaan daar weer dood en verderf zaait.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Klacht lijkt me duidelijk. Mensen die zeggen dat er eerst geld naar NL moet gaan want wij hebben ook crisis, en dan pas kijken we verder. Ze moeten zich doodschamen. We hebben een dak boven ons hoofd, voedsel, warmte, etc.
uh wut?quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:47 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Je breekt met tradities, ga eens even heel snel op een schip naar waar je vandaan komt.
De meesten zijn gewoon daar geboren hoor i.p.v. dat ze naar daar zijn geëmigreerd. Los daarvan hebben ze niet om zo'n ramp gevraagd.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Funk__Doc het volgende:
Wat was er in 2008?quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:51 schreef Darkangle het volgende:
We moeten ze wel geld geven. Als er strakjes hier iets gebeurt verwachten wij toch ook hulp van anderen? Zoals bij voorbeeld in 2008, oh wacht....
Een nogal kortzichtige uitspraak, niet iedereen in Nederland heeft een dak boven zijn hoofd, warmte of op wat voor manier dan ook een stabiel leven. Met gejank over "hunnie hebben het nog veel erger" kom je er niet.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja, laten we de voedselbank erbij halen. De voedselbank die bepaald welk eten en drinken er in zo'n pakket zit (om even aan te geven dat ze ook weigeren, terwijl ze daar in Filipijnen momenteel blij zijn met een handje rijst), mensen die naar de voedselbank gaan en die zeiken dat er weer een bloemkool bijzit,....quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:02 schreef harrievankempen het volgende:
Zolang er nog tienduizenden naar de voedselbank moeten geef ik niks.
LCDquote:Op dinsdag 19 november 2013 12:30 schreef NietDoen het volgende:
Terechte klacht. Tokkie uitspraak.
Zullen we een giro 555 oprichten voor kees van om de hoek die geen nieuw LCD scherm kan kopen?
Ik heb inderdaad ook niet het idee dat als ik zou geven dat er ineens werkelijk wat veranderd daar. Bij de volgende ramp staan ze weer met de handjes op om te financieren. Laat de overheid maar geld daarheen sturen, voor het geval dat ze dat nog niet doen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:16 schreef basvandalen het volgende:
Laat ik dan mijzelf ook maar mengen in de discussie
waarom is het zo dat wanneer er ergens een ramp gebeurd wij bijna verplicht worden om geld te sturen.
buiten dat het geld wat gestuurd wordt vaak alleen maar bij de corrupte top van het land komt
is het ook nog eens zo dat ik toch zeker wel zelf mag weten of ik geef of niet
en dat het niet zo moet zijn omdat al die aandachtshoeren van Nederland(lees BNers) ineens weer onder hun steen vandaan komen en het allemaal zo verschrikkelijk erg vinden
dat ik dan ook maar geld moet storten, ik kan me geld wel beter besteden zeg
en ja natuurlijk kan ik makkelijk 100 euro per ramp missen maar zelf als ik er me kont mee af veeg heb ik er een nog beter nut voor
nee de overheid moet ook niks sturen, want dat zijn ook onze centenquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:21 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ook niet het idee dat als ik zou geven dat er ineens werkelijk wat veranderd daar. Bij de volgende ramp staan ze weer met de handjes op om te financieren. Laat de overheid maar geld daarheen sturen, voor het geval dat ze dat nog niet doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:21 schreef basvandalen het volgende:
[..]
nee de overheid moet ook niks sturen, want dat zijn ook onze centen
ik ga het gewoon zeggenEigen volk eerst wil ik ook weer niet zeggen, want als elk land dat zou doen zou iedereen met een groot probleem zitten. Maar zouden andere landen nou ook zulke acties houden, via TV/Radio met van die bekende mensen of is dat weer iets typisch Nederlands?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)oor-Filipijnen.dhtmlquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:23 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Eigen volk eerst wil ik ook weer niet zeggen, want als elk land dat zou doen zou iedereen met een groot probleem zitten. Maar zouden andere landen nou ook zulke acties houden, via TV/Radio met van die bekende mensen of is dat weer iets typisch Nederlands?
misschien is dat ook wat te hardquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:23 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Eigen volk eerst wil ik ook weer niet zeggen, want als elk land dat zou doen zou iedereen met een groot probleem zitten. Maar zouden andere landen nou ook zulke acties houden, via TV/Radio met van die bekende mensen of is dat weer iets typisch Nederlands?
Ons probleem is het niet. Maar sommige mensen denken gelukkig niet aan of het ons wat oplevert of niet, maar denken aan de mensen die daar alles kwijt zijn.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:26 schreef basvandalen het volgende:
[..]
misschien is dat ook wat te hard
ik bedoel te zeggen dat landen op een evenwichtig niveau met elkaar moeten samenwerken en niet dat bij een ramp wij ineens (verplicht) worden om hulp of geld te sturen
waarom is een ramp in zo'n land ons probleem überhaupt
Wat is dit nou voor kutreactie? Dit is precies wat je bent ik kan het zelf niet verwoorden maar die aflevering van south park doet dat perfect. Moet je maar eens kijken kom je jezelf tegen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Poeh, poeh. Stoer hoor!
Respect!
ik vindt het ook allemaal verschrikkelijk wat daar gebeurd isquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ons probleem is het niet. Maar sommige mensen denken gelukkig niet aan of het ons wat oplevert of niet, maar denken aan de mensen die daar alles kwijt zijn.
Of het geld wel of niet aankomt is natuurlijk geen mening.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:38 schreef basvandalen het volgende:
[..]
ik vindt het ook allemaal verschrikkelijk wat daar gebeurd is
en ik hoop het zelf nooit mee te maken
ik ben alleen van mening dat geld überhaupt niet aankomt
en dat hulp van hulp diensten maar van tijdelijke aard is als het gaat om hulp
Nee maar omdat we het niet zeker weten, is het wel zo dat er een hele hoop mensen gewoon niet geven.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:41 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Of het geld wel of niet aankomt is natuurlijk geen mening.
puntjequote:Op dinsdag 19 november 2013 13:41 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Of het geld wel of niet aankomt is natuurlijk geen mening.
Dat is helemaal niet het onderwerp van dit topic. Ben je een slecht geïntegreerde Arabier die niet kan lezen ofzo? Wil je dan even snel terug naar Mekka?quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:34 schreef Dingflofbips het volgende:
Gutmensch-stormlooptopic
Je -moet- er iets om geven
Ik zie toch wel degelijk een consistentie in het veroordelen van zij die niet willen geven. Ook in dit topic.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:43 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet het onderwerp van dit topic. Ben je een slecht geïntegreerde Arabier die niet kan lezen ofzo? Wil je dan even snel terug naar Mekka?
Want ons eigen volk is ook slachtoffer geworden van dit drama?quote:
Het zit wel in die hoek, maar dit topic gaat eigenlijk om het veroordelen van mensen die wel willen geven. Wat blijkbaar klachtwaardig gevonden wordt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:45 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ik zie toch wel degelijk een consistentie in het veroordelen van zij die niet willen geven. Ook in dit topic.
Dit gaat er helemaal niet om of je moet geven of juist niet. Het gaat erom dat je van die schaamteloze zuurpruimen hier in NL hebt die vinden dat ze het slechter hebben als de mensen in de Filipijnen. Daar gaat dit topic over.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:45 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ik zie toch wel degelijk een consistentie in het veroordelen van zij die niet willen geven. Ook in dit topic.
lees anders even verderquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:46 schreef very het volgende:
[..]
Want ons eigen volk is ook slachtoffer geworden van dit drama?
Niet dat ik perse vind dat mensen moeten doneren, ik doe het zelf ook niet.
Maar "eigen volk eerst" slaat nergens op
Crackerquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De meesten zijn gewoon daar geboren hoor i.p.v. dat ze naar daar zijn geëmigreerd. Los daarvan hebben ze niet om zo'n ramp gevraagd.
Ik begrijp dat je waarschijnlijk grappig probeert te zijn maar ik zie de grap niet zo...
Niet meer posten jij tot je die aflevering hebt gekeken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit gaat er helemaal niet om of je moet geven of juist niet. Het gaat erom dat je van die schaamteloze zuurpruimen hier in NL hebt die vinden dat ze het slechter hebben als de mensen in de Filipijnen. Daar gaat dit topic over.
Als volwassene nog naar south park kijkenquote:Op dinsdag 19 november 2013 14:08 schreef Catdog het volgende:
[..]
Niet meer posten jij tot je die aflevering hebt gekeken.
TS kijkt alleen natuurfilms want > volwassen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als volwassene nog naar south park kijken
Ja. En als je dat vindt ben je een kampsjaak of pvv-er. Dat zijn nog eens argumenten!quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit gaat er helemaal niet om of je moet geven of juist niet. Het gaat erom dat je van die schaamteloze zuurpruimen hier in NL hebt die vinden dat ze het slechter hebben als de mensen in de Filipijnen. Daar gaat dit topic over.
Welk?quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:34 schreef HeatWave het volgende:
Echt, als ik nog 1 keer het woord "strijkstok" hoor he?.
Nee je hebt gewoon weinig inzicht in het echte leven buiten je eigen bubbel dan. Ik heb genoeg gezien van de wereld om te zeggen dat een bijstandsmoeder in Nederland een miljonair is vergeleken met bepaalde gebieden in de wereld waaronder de Filipijnen waar 1x in de week eten en slapen in de regen normaal is voor een hoop kinderen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:17 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ja. En als je dat vindt ben je een kampsjaak of pvv-er. Dat zijn nog eens argumenten!
Betrek mij er aub niet bij. Je weet daar geen reet vanaf.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:29 schreef Speedball het volgende:
[..]
Nee je hebt gewoon weinig inzicht in het echte leven buiten je eigen bubbel dan. Ik heb genoeg gezien van de wereld om te zeggen dat een bijstandsmoeder in Nederland een miljonair is vergeleken met bepaalde gebieden in de wereld waaronder de Filipijnen waar 1x in de week eten en slapen in de regen normaal is voor een hoop kinderen.
Was niet op de persoon gericht maar op de context van je reactie. Dus ipv je dan een pvver of weet ik veel ben vind ik dat je dan een ... ben heeft geen reet met jouw te maken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:46 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Betrek mij er aub niet bij. Je weet daar geen reet vanaf.
De automatische voordeling vind ik pervers en schijnheilig
ipv jouw aan te sprekenquote:Op dinsdag 19 november 2013 14:46 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Betrek mij er aub niet bij. Je weet daar geen reet vanaf.
De automatische voordeling vind ik pervers en schijnheilig
Geenquote:Dit gaat er helemaal niet om of je moet geven of juist niet. Het gaat erom dat je van die schaamteloze zuurpruimen hier in NL hebt die vinden dat ze het slechter hebben als de mensen in de Filipijnen
maarquote:Ja. En als je dat vindt ben je een kampsjaak of pvv-er. Dat zijn nog eens argumenten!
zijn.quote:Nee je hebt gewoon weinig inzicht in het echte leven buiten je eigen bubbel dan. Ik heb genoeg gezien van de wereld om te zeggen dat een bijstandsmoeder in Nederland een miljonair is vergeleken met bepaalde gebieden in de wereld waaronder de Filipijnen waar 1x in de week eten en slapen in de regen normaal is voor een hoop kinderen.
Vooruitquote:Op dinsdag 19 november 2013 15:14 schreef Speedball het volgende:
[..]
ipv jouw aan te spreken
Bedoel ik meer dat deze mensen....
[..]
Geen
[..]
maar
[..]
zijn.
Dus ik heb het hier niet over jouw of iemand die niet doneert maar over mensen die vinden dat het in Nederland slechter is dan in een 3e wereldland
Met zo'n mening, mag ik hopen dat jij al je spaargeld hebt overgemaakt?quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:05 schreef Epsix het volgende:
Het probleem met de beredenering van dit soort tokkies is dat er geen grens is aan hoe goed we het kunnen hebben. Zelfs al zitten we op gouden wc zetels, dan nog kunnen we roepen dat de wc borstel nog niet platinum is en dat wij het geld toch echt veel meer nodig hebben.
Ik zeg, til eerst je mede mens naar een basis niveau waar ze met waarde hun eigen weg weer kunnen vinden (gewoon, dak boven hun hoofd en 2 maaltijden per dag). En dan mag je jezelf weer gaan ongegeneerd gaan verrijken.
ja, dat heb ik.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:27 schreef Lesnar het volgende:
[..]
Met zo'n mening, mag ik hopen dat jij al je spaargeld hebt overgemaakt?
Hoe typ je dit bericht dan? Met een smartphone / tablet / pc? Die kun je makkelijk verkopen en het geld overmaken aan giro 555.quote:
Fucking irritante alles-of-niets reactie. "Ja als je dan een moraal hebt, dan moet je ook meteen álles geven, want anders ben je hypocriet. Ik doe gewoon niks en het zal me aan de reet verroesten dat mensen het slecht hebben, want een beetje doen is hypocriet en ik doe niks dus ik ben niet hypocriet". Wel een niet-hypocriete egoist, maar prima.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:49 schreef Lesnar het volgende:
[..]
Hoe typ je dit bericht dan? Met een smartphone / tablet / pc? Die kun je makkelijk verkopen en het geld overmaken aan giro 555.
Dus niet zo egoïstisch zijn en help je medemens
Die 'domme koeien' lopen minder met oogkleppen op in hun eigen straatje dan jij.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)nsenstroom-niet.htmlquote:In 2008 werden nog 7574 kinderen opgevangen, in 2010 8791, een toename van 16 procent. Alhoewel de officiële cijfers van 2012 nog niet bekend zijn, is er volgens de Federatie Opvang ook dit jaar weer sprake van een stijging als gevolg van het groeiend aantal gezinnen dat het niet meer zelfstandig redt. Ook Barbara Raven, hoofd crisisopvang van de Landelijke Instelling voor Maatschappelijke Ondersteuning en Rehabilitatie (LIMOR), is daarvan overtuigd. “Vroeger klopte vrijwel alleen de traditionele groep minima bij ons aan. Met de economische crisis is dat veranderd. Je ziet nu steeds vaker hele gezinnen die na het verlies van een baan een beroep op de opvang doen.”
https://decorrespondent.n(...)ang/2583504-1b71e95aquote:De vier grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht, hebben eind jaren 90 de dak- en thuislozen van de straat gehaald door voor tientallen miljoenen euro's te investeren in hulp en begeleiding.
Maar de kans is aanwezig dat die investering in openbare orde en veiligheid teniet wordt gedaan door de nieuwe stroom, waarschuwt Couvée.
http://www.erasmusjournal(...)-tot-huisuitzetting/quote:Drieduizend kinderen in Nederland zijn op dit moment dakloos. Een derde meer dan in 2009. Hoe is het om de opvang je thuis te moeten noemen?
http://www.eigenhuis.nl/a(...)9-gedwongen-verkoop/quote:Uit nieuwe cijfers van Aedes, de koepel van de woningcorporaties, blijkt dat het aantal huisuitzettingen door woningbouwcorporaties in 2012 met 10 procent is gestegen ten opzichte van 2011. Het gaat om 6.750 huisuitzettingen. Vaak speelt het daarbij om huur- en andere betalingsachterstand. In 80 procent van de gevallen is de reden dat mensen de huur niet meer kunnen betalen.
quote:Het aantal gedwongen woningverkopen is in de eerste drie kwartalen van dit jaar met 34 procent gestegen. Dit blijkt uit cijfers van het Waarborgfonds Eigen Woning, de uitvoerende instantie van de Nationale Hypotheek Garantie (NHG).
http://www.centrada.nl/ov(...)rwoning-blijven-hoogquote:Wel moesten 3.427 woningeigenaren met een NHG-hypotheek in de eerste negen maanden van dit jaar hun huis met verlies verkopen. In dezelfde periode vorig jaar waren dat er nog 2.560. Het gemiddelde bedrag dat de NHG in een dergelijke situatie uitkeert, liep in de eerste drie kwartalen op tot bijna 39.000 euro. Tussen januari en oktober 2012 keerde de NHG nog 34.550 euro per geval uit om de verkoopverliezen te compenseren.
http://www.parool.nl/paro(...)ale-huurwoning.dhtmlquote:Door de economische recessie is de afgelopen jaren enerzijds de vraag naar sociale huurwoningen toegenomen en anderzijds het aanbod van sociale huurwoningen afgenomen door de gebrekkige doorstroming naar de koopmarkt. Hier komt de komende tijd naar verwachting weinig verandering in; de wachttijden voor een sociale huurwoning in Lelystad zullen in de toekomst dan ook waarschijnlijk aan de hoge kant blijven. Inmiddels is de gemiddelde wachttijd 3,2 jaar.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)sen-naar-voedselbankquote:De wachtlijsten zijn in veel steden toch al lang. In Amsterdam staat daarvoor gemiddeld 11 jaar.
http://www.metronieuws.nl(...)rZlaD!RCZqWVpaPCreI/quote:Steeds meer Nederlanders kloppen bij de voedselbanken aan voor gratis levensmiddelen. Uit een rondgang van de researchredactie van RTL Nieuws blijkt dat het aantal klanten van de voedselbank in vier maanden met maar liefst 13 procent is gestegen.
In Nederland moeten meer dan 60.000 mensen een beroep doen op de Voedselbank. Uit een rondgang van de researchredactie van RTL Nieuws blijkt dat het aantal klanten van de voedselbank afgelopen vier maanden met maar liefst 13% is gestegen.
Meer dan 60.000 mensen zijn nu voor hun eten en drinken gedeeltelijk afhankelijk van de voedselbanken. Vooral buiten de Randstad is de stijging, gemeten in de laatste vier maanden van 2011, sterk, met de provincies Friesland, Flevoland en Gelderland als koplopers.
De voedselbanken kunnen de groei op sommige plaatsen niet aan. "Het aantal klanten neemt toe, en we krijgen steeds minder producten. Er zijn nu zelfs wachtlijsten op bepaalde plaatsen, omdat we mensen niet kunnen helpen. Dat is triest", zegt Clara Sies van de Nederlandse voedselbanken.
quote:De oproep van Wijnbelt en diens zesduizend vrijwilligers om de regering tot actie te bewegen, vindt directe steun bij Sadet Karabulut van de SP. Zij stelt morgen Kamervragen over de precaire situatie. “Honger in ons land is een acuut probleem. Er staan zelfs gezinnen met kleine kinderen op de wachtlijst. Premier Rutte moet zo snel mogelijk rond de tafel met de voedselbanken.”
http://www.dichtbij.nl/wa(...)rwarming-update.aspxquote:onze regering blijft weigeren een beroep te doen op het gezamenlijke EU voedselhulprogramma PEAD (Europese hulp voor minderbedeelden)
quote:Een gezin met twee kinderen (11 en 2½ jaar) dat woont in Weidevenne, heeft al twee winters geen verwarming en dus ook geen warm water voor de douche. Desgevraagd laat woordvoerder Mirko Creyghton van Stadsverwarming BV weten dat geprobeerd is om de problemen op te lossen, maar dat dit tot op heden niet is gelukt. Volgens de gemeente is er sprake van schuldhulpverlening maar dat Stadsverwarming zelf besluit over aansluiting of niet.
Wie is hier de domme koe? Lekker geld geven aan Verwegistan zodat jij je op de borst kunt kloppen over hoe goed jij wel niet bent en ondertussen je neus ophalen voor de buurman die op straat dreigt te komen te staan en (geloof het of niet) honger heeft.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
We hebben een dak boven ons hoofd, voedsel, warmte, etc.
9.000 kinderen van de 3,6 miljoen, nou nouquote:Op woensdag 20 november 2013 06:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die 'domme koeien' lopen minder met oogkleppen op in hun eigen straatje dan jij.
http://www.limor.nl/nieuw(...)en-vol-aan-kids.html Daklozenopvang:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)nsenstroom-niet.html
[..]
https://decorrespondent.n(...)ang/2583504-1b71e95a
[..]
http://www.erasmusjournal(...)-tot-huisuitzetting/
[..]
http://www.eigenhuis.nl/a(...)9-gedwongen-verkoop/
[..]
[..]
http://www.centrada.nl/ov(...)rwoning-blijven-hoog
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)ale-huurwoning.dhtml
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)sen-naar-voedselbank
[..]
http://www.metronieuws.nl(...)rZlaD!RCZqWVpaPCreI/
[..]
[..]
http://www.dichtbij.nl/wa(...)rwarming-update.aspx
[..]
[..]
Wie is hier de domme koe? Lekker geld geven aan Verwegistan zodat jij je op de borst kunt kloppen over hoe goed jij wel niet bent en ondertussen je neus ophalen voor de buurman die op straat dreigt te komen te staan en (geloof het of niet) honger heeft.
Ach ja.. Het is voor die kinderen natuurlijk geen probleem.. want ze zijn 'maar' met 9000.. is niets, kan je je schouders natuurlijk gewoon over ophalen.quote:Op woensdag 20 november 2013 07:34 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
9.000 kinderen van de 3,6 miljoen, nou nou
quote:Eén op de tien kinderen in Nederland groeit op in armoede. Dat houdt onder meer in dat 327.000 meisjes en jongens vaak geen gezond eten krijgen. Kinderombudsman Marc Dullaert doet deze constatering in de eerste Nederlandse Kinderrechtenmonitor.
Ik blijf het ook altijd wel bijzonder vinden dat we (hier en in het buitenland) vooral inzoomen op kinderen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat volwassenen dakloos zijn en honger lijden.quote:De meeste kinderen in ons land zijn gelukkig en leven in welvaart, maar Dullaert maakt zich zorgen over ongeveer een half miljoen kinderen.
Heb je de quotes wel gelezen die ik gepost heb?quote:Op woensdag 20 november 2013 07:31 schreef Wiehoe het volgende:
Zo'n terechte klacht dit. Die mensen die maar blijven lopen zeuren over eigen volk eerst en dat we hier ook crisis hebben. " Want hier in Nederland is ook armoede". Wat ik mij dan afvraag is wat ze er zelf aan doen behalve te lopen zeiken op de overheid. Ik wens ze veel succes met het bestrijden van de armoede in Nederland.
Klopt, want die tienduizenden mensen die op de wachtlijst (!) staan voor de voedselbank rijden natuurlijk allemaal in dikke auto's, hebben drie ipads, vier plasmaschermen en een villa van vijf ton.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
"Wij hebben hier ook crisis". En dat wordt dan godverdomme ook getypt op iPads, de nieuwste telefoons en dunste laptops terwijl moeder een boterham voor ze aan het smeren is voor op hun verwarmde zolderkamer.
zoals tijdens de watersnoodramp bedoel je? Wat gebeurde er trouwens in 2008 dat zo groot was dat wij als NL het niet zelf konden opvangen?quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:51 schreef Darkangle het volgende:
We moeten ze wel geld geven. Als er strakjes hier iets gebeurt verwachten wij toch ook hulp van anderen? Zoals bij voorbeeld in 2008, oh wacht....
Alleen jammer dat de regering weer heeft besloten om 4 miljoen belastinggeld daarheen te sturen, dus iedereen betaalt eraan mee, of ze nou willen of niet.quote:Op woensdag 20 november 2013 07:45 schreef Motorbass het volgende:
Wat is het toch fijn om in een vrij land te leven, waarbij je zelf mag bepalen waar je geld naar toe gaat.
Mensen in de Filipijnen in het rampgebied zouden willen dat er überhaupt voedsel zou zijn om een voedselbank mee te vullen en een gebouw van waaruit voedsel uitgedeeld zou kunnen wordenquote:Op woensdag 20 november 2013 12:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
Klopt, want die tienduizenden mensen die op de wachtlijst (!) staan voor de voedselbank rijden natuurlijk allemaal in dikke auto's, hebben drie ipads, vier plasmaschermen en een villa van vijf ton.
Je moest eens weten hoe de situatie is voor sommige mensen in Nederland. Die maar 30,- leefgeld per week krijgen en dan nog geen voedselpakket krijgen. Omdat er gewoon niet genoeg is. En ik kan dat weten, want ik heb daar vrijwilligerswerk gedaan.
Dat ik een tablet en een laptop heb, wil niet zeggen dat ik daarom geen mening over de situatie kan hebben en weet het op dit gebied in elkaar zit. 'Jij hebt geld dus bek houden en geven', pure socialistische gedachte.
Dat is een sigaar uit eigen doos, dat komt gewoon uit het potje van ontwikkelingssamenwerking en zou toch wel uitgegeven worden aan ontwikkelingshulp.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de regering weer heeft besloten om 4 miljoen belastinggeld daarheen te sturen, dus iedereen betaalt eraan mee, of ze nou willen of niet.
Ik vraag me af wat ze op de filipijnen zelf doen? Een klein deel daarvan is maar getroffen, dan kunnen ze toch vanuit de rest van het land meteen voedsel sturen? Of zouden ze het toch makkelijker vinden om over de rug van die mensen te wachten en het handje op te houden?quote:Op woensdag 20 november 2013 12:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mensen in de Filipijnen in het rampgebied zouden willen dat er überhaupt voedsel zou zijn om een voedselbank mee te vullen en een gebouw van waaruit voedsel uitgedeeld zou kunnen worden.
Het ging mij meer om al die Facebookreageerders op bijvoorbeeld die oproep van Nick. Allemaal reageren via gadgets met internet om te zeggen hoe slecht het hier gaat..
quote:Op woensdag 20 november 2013 12:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, want die tienduizenden mensen die op de wachtlijst (!) staan voor de voedselbank rijden natuurlijk allemaal in dikke auto's, hebben drie ipads, vier plasmaschermen en een villa van vijf ton.
Je moest eens weten hoe de situatie is voor sommige mensen in Nederland. Die maar 30,- leefgeld per week krijgen en dan nog geen voedselpakket krijgen. Omdat er gewoon niet genoeg is. En ik kan dat weten, want ik heb daar vrijwilligerswerk gedaan.
Dat ik een tablet en een laptop heb, wil niet zeggen dat ik daarom geen mening over de situatie kan hebben en weet het op dit gebied in elkaar zit. 'Jij hebt geld dus bek houden en geven', pure socialistische gedachte.
Wat een vergelijkingquote:
Ik denk zo'n plaatje zegt wel genoeg over hoe krom je denkt. Maar blijkbaar ben je gewoon een idioot. Tabee.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat een vergelijkingEen paar dagen of weken in de rij staan ten opzichte van drie jaar lang van 30,- per week rond moeten komen. Lekker als je kinderen hebt, met sinterklaas en kerst in aantocht.
Ik ben anders niet degene die loopt te roepen dat 'er in Nederland geen armoede is' en dat 'iedereen de nieuwste iphones en ipads heeft'.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:46 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik denk zo'n plaatje zegt wel genoeg over hoe krom je denkt. Maar blijkbaar ben je gewoon een idioot. Tabee.
Hetzelfde kan voor die paar miljoen slachtoffers in de Filipijnen. Dat we zelf een probleem moeten oplossen maakt namelijk meteen dat we geen verantwoordelijkheid hoeven nemen en gewoon lekker laf weg mogen lopen.quote:Op woensdag 20 november 2013 07:41 schreef Ouder1 het volgende:
Ach ja.. Het is voor die kinderen natuurlijk geen probleem.. want ze zijn 'maar' met 9000.. is niets, kan je je schouders natuurlijk gewoon over ophalen.
Vertel eens waarom we eigenlijk verantwoordelijk zouden moeten zijn voor andere landen?quote:Op woensdag 20 november 2013 13:45 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Hetzelfde kan voor die paar miljoen slachtoffers in de Filipijnen. Dat we zelf een probleem moeten oplossen maakt namelijk meteen dat we geen verantwoordelijkheid hoeven nemen en gewoon lekker laf weg mogen lopen.
Geef je eigen geld dan aan ze. Mij boeit het geen reet. Communist.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Verantwoordelijkheid houdt niet op bij grenzen.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Vertel eens waarom we eigenlijk verantwoordelijk zouden moeten zijn voor andere landen?
Zo wek je echt alleen maar sympathie op voor de andere kant. Dat het je geen reet boeit is lelijk, dat je iemand communist noemt omdat hij doneert is ook fucking lelijk.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:54 schreef SergeantPeper het volgende:
[..]
Geef je eigen geld dan aan ze. Mij boeit het geen reet. Communist.
Je hebt het over Nederlandse armoede. Er is een ramp gebeurd waar huizen van mensen zijn weggewaaid, en waar de regering moeite heeft met voedseldistributie, laat staan alle resterende moeilijkheden. En jij begint over kerst en sinterklaas. Dat vergelijkt totaal niet. Ga je schamen.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik ben anders niet degene die loopt te roepen dat 'er in Nederland geen armoede is' en dat 'iedereen de nieuwste iphones en ipads heeft'.
Er staan tienduizenden mensen op de wachtlijst voor een voedselpakket in Nederland. Dat zijn mensen die echt niets te makken hebben. Die het goedkoopste van het goedkoopste moeten aanschaffen, om vijf minuten voor acht naar de supermarkt gaan omdat het brood dan een paar cent goedkoper is en die elke week zitten natellen wat ze nou precies nog in de portemonnee hebben. En nou jij weer.
Neen. Ik noem iemand communist omdat hij zijn altruisme wil op leggen aan anderen. Ik bepaal zelf wel of ik iets aan goede doelen wil geven. Laat mensen die publieke gelden liever besteden aan binnenlandse problemen in hun waarde.quote:Op woensdag 20 november 2013 14:16 schreef Catdog het volgende:
[..]
Zo wek je echt alleen maar sympathie op voor de andere kant. Dat het je geen reet boeit is lelijk, dat je iemand communist noemt omdat hij doneert is ook fucking lelijk.
Ik heb niks tegen mensen die doneren, integendeel. Wel tegen mensen die ermee te koop lopen.quote:Als je doneert prima, maar doe het niet voor dat zelfvoldane gevoel dat je beter bent dan mensen die niet gedoneerd hebben. En als je niet doneert, hou dan gewoon je bek en ben blij dat er mensen zijn die wel een "fuck" geven, maar ga niet triomfantelijk lopen melden dat je een egoïstische lul bent, wat dat doe je in het echt ook niet.
die tokkies heb ik ook op mijn facebook iddquote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh sorry mijn fout, ben het 100% met je eens.quote:Op woensdag 20 november 2013 14:24 schreef SergeantPeper het volgende:
[..]
Neen. Ik noem iemand communist omdat hij zijn altruisme wil op leggen aan anderen. Ik bepaal zelf wel of ik iets aan goede doelen wil geven. Laat mensen die publieke gelden liever besteden aan binnenlandse problemen in hun waarde.
[..]
Ik heb niks tegen mensen die doneren, integendeel. Wel tegen mensen die ermee te koop lopen.
Echtquote:Op woensdag 20 november 2013 06:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die 'domme koeien' lopen minder met oogkleppen op in hun eigen straatje dan jij.
http://www.limor.nl/nieuw(...)en-vol-aan-kids.html Daklozenopvang:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)nsenstroom-niet.html
[..]
https://decorrespondent.n(...)ang/2583504-1b71e95a
[..]
http://www.erasmusjournal(...)-tot-huisuitzetting/
[..]
http://www.eigenhuis.nl/a(...)9-gedwongen-verkoop/
[..]
[..]
http://www.centrada.nl/ov(...)rwoning-blijven-hoog
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)ale-huurwoning.dhtml
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)sen-naar-voedselbank
[..]
http://www.metronieuws.nl(...)rZlaD!RCZqWVpaPCreI/
[..]
[..]
http://www.dichtbij.nl/wa(...)rwarming-update.aspx
[..]
[..]
Wie is hier de domme koe? Lekker geld geven aan Verwegistan zodat jij je op de borst kunt kloppen over hoe goed jij wel niet bent en ondertussen je neus ophalen voor de buurman die op straat dreigt te komen te staan en (geloof het of niet) honger heeft.
quote:Op woensdag 20 november 2013 16:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
EchtWat heb je zure mensen erbij zeg. Waar heb ik in mijn posts gezegd dat ik gedoneerd heb? En dus mijzelf op mijn borst klop? Nergens. Daar gaat dit topic ook totaal niet over. Dit topic gaat over het feit (ik zal het nogmaals typen) dat er mensen hier in NL vinden dat eerst NL geholpen moet worden en pas daarna moet er gekeken worden naar het buitenland. In dit geval de Filipijnen dus.
Hier heb je overal potjes voor. Zoveel, dat je door de bomen het bos haast niet ziet. Zoveel, dat burgers er vaak geen weet van hebben dat ze er zijn. Als je in de shit zit, moet je het gewoon zelf oplossen. Klinkt simpel, is wel de realiteit.
Daar zijn ze nu blij met een handje rijst, blij met een teken van leven van een dierbare waarvan ze dachten dat diegene dood was, blij met tenminste iets van medische hulp, etc.
Eerst Nederland dan die transseksuele pedo club. De mens is nou eenmaal egoistisch afgesteld, dus kap met dat gejammer. Eerst jijzelf en daarna de rest.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat is ook wat ze in t vliegtuig altijd zeggen: doe het masker eerst bij uzelf om. Daarna kunt u anderen helpen.quote:Op woensdag 20 november 2013 16:33 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Eerst Nederland dan die transseksuele pedo club. De mens is nou eenmaal egoistisch afgesteld, dus kap met dat gejammer. Eerst jijzelf en daarna de rest.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag.quote:Op woensdag 20 november 2013 14:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid houdt niet op bij grenzen.
Verdommequote:Op woensdag 20 november 2013 16:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
EchtWat heb je zure mensen erbij zeg. Waar heb ik in mijn posts gezegd dat ik gedoneerd heb? En dus mijzelf op mijn borst klop? Nergens. Daar gaat dit topic ook totaal niet over. Dit topic gaat over het feit (ik zal het nogmaals typen) dat er mensen hier in NL vinden dat eerst NL geholpen moet worden en pas daarna moet er gekeken worden naar het buitenland.
Hier heb je overal potjes voor. Zoveel, dat je door de bomen het bos haast niet ziet. Zoveel, dat burgers er vaak geen weet van hebben dat ze er zijn. Als je in de shit zit, moet je het gewoon zelf oplossen. Klinkt simpel, is wel de realiteit.
Daar zijn ze nu blij met een handje rijst, blij met een teken van leven van een dierbare waarvan ze dachten dat diegene dood was, blij met tenminste iets van medische hulp, etc.
In Wijk bij Duurstede was ook een ramp gebeurd. Wat is daar eigenlijk voor gedaan?quote:Op woensdag 20 november 2013 14:21 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Je hebt het over Nederlandse armoede. Er is een ramp gebeurd waar huizen van mensen zijn weggewaaid, en waar de regering moeite heeft met voedseldistributie, laat staan alle resterende moeilijkheden. En jij begint over kerst en sinterklaas. Dat vergelijkt totaal niet. Ga je schamen.
Dat laatste stond er eerst nietquote:Op woensdag 20 november 2013 16:36 schreef .Masturbatron. het volgende:
eigen volk eerst
nederland voor de nederlanders, filipijnen voor de filipijnen
grapje ik heb al wat overgemaakt
En waarom hebben wij een een morele schuld t.o.v. die landen?quote:Op woensdag 20 november 2013 16:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Bovendien blijkt in de praktijk die verantwoordelijkheid ook heel vaak maar van een kant te komen. Ik heb het er wel een beetje mee gehad dat snelbukkende landen als Nederland altijd maar weer klaar staan om bakken met geld te geven. Maar ja het voelt zo lekker om je 'morele schuld' af te kopen he?
Dat doe ik wel.quote:Op woensdag 20 november 2013 16:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Welke morele schuld?quote:Bovendien blijkt in de praktijk die verantwoordelijkheid ook heel vaak maar van een kant te komen. Ik heb het er wel een beetje mee gehad dat snelbukkende landen als Nederland altijd maar weer klaar staan om bakken met geld te geven. Maar ja het voelt zo lekker om je 'morele schuld' af te kopen he?
Wijk bij duurstede vergelijken met de Filipijnen. Echt wtfquote:Op woensdag 20 november 2013 16:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
In Wijk bij Duurstede was ook een ramp gebeurd. Wat is daar eigenlijk voor gedaan?
En ik heb het over mensen die bij de voedselbank moeten aankloppen omdat ze nergens geld voor hebben, dus ook niet voor sinterklaas en kerst. Dat is heel wat anders. Of vind jij het normaal dat tegenwoordig 10% van de kinderen in Nederland opgroeit in armoede?
Niet, maar dat wordt je wel aangepraat door de organisaties die maar wat graag jouw geld ontvangen. Daarom staat het ook tussen haakjes.quote:Op woensdag 20 november 2013 16:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En waarom hebben wij een een morele schuld t.o.v. die landen?
Daar gaat het niet om. Hier is net zo goed een natuurramp gebeurd, waardoor mensen dakloos zijn geworden. Dat was de context die werd aangehaald.quote:Op woensdag 20 november 2013 16:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wijk bij duurstede vergelijken met de Filipijnen. Echt wtf
Mensen laten zich dat aanpraten, ik voel totaal geen schuld of verantwoordelijkheid jegens die mensen.quote:Op woensdag 20 november 2013 16:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet, maar dat wordt je wel aangepraat door de organisaties die maar wat graag jouw geld ontvangen. Daarom staat het ook tussen haakjes.
Heeft nog iemand 70 miljoen op de plank liggen ergens? 70 miljoen voor haiti dat nog steeds bij giro 555 ligt misschien?
Ken je dat nummer? Van de kale vandalenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En altijd het laatste woord.
quote:Op woensdag 20 november 2013 16:58 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ken je dat nummer? Van de kale vandalenNee, vieze racistSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Val je zelf onder deze categorie?quote:Op woensdag 20 november 2013 07:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Heb je de quotes wel gelezen die ik gepost heb?
Mensen kunnen hun hypotheek of private huur niet meer betalen.
Wachtlijsten voor een sociale huurwoning zijn jaren lang.
Daklozenopvang moet mensen wegsturen want ze zitten te vol.
Voedselbanken hebben wachtlijsten; dus honger tot je aan de beurt bent.
G/w/l wordt afgesloten, ook bij gezinnen en ook in de winter.
1 op de 10 kinderen groeit op in armoede.
Ondertussen is er in de EU een potje maar daar wil Rutte geen gebruik van maken.
We hebben 700.000 werkelozen en 91.000 vacatures. "Ga maar werken, zoek een baan" is dus een nutteloos advies. Ga voor jezelf beginnen; Een steeds hoger percentage zzp-ers kan het hoofd niet boven water houden maar heeft geen recht op een uitkering. Ook een domme opmerking dus.
BTW; De werkende armoede groeit ook. Google die maar zelf.
Dus wat kan die Nederlander in armoede, zonder dak boven zijn hoofd en zonder eten dan doen aan zijn situatie?
Hou wou je het anders noemen dan? Graaicultuur?quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:34 schreef HeatWave het volgende:
Echt, als ik nog 1 keer het woord "strijkstok" hoor he?.
Ik deed na wat de tokkies altijd roepenquote:Op woensdag 20 november 2013 17:03 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]![]()
![]()
En dan zelf komen met EIGEN VOLK EERST STEM PVV
![]()
![]()
De betrokkenen zijn geholpen.quote:Op woensdag 20 november 2013 16:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
In Wijk bij Duurstede was ook een ramp gebeurd. Wat is daar eigenlijk voor gedaan?
Dat is inderdaad iets anders. Ze hebben nog een dak boven hun hoofd en al hun spulletjes, herinneringen, en dierbaren zijn er nog.quote:En ik heb het over mensen die bij de voedselbank moeten aankloppen omdat ze nergens geld voor hebben, dus ook niet voor sinterklaas en kerst. Dat is heel wat anders.
Irrelevant.quote:Of vind jij het normaal dat tegenwoordig 10% van de kinderen in Nederland opgroeit in armoede?
Bron?quote:Op woensdag 20 november 2013 21:34 schreef trancethrust het volgende:
[..]
De betrokkenen zijn geholpen.
Vergeet het maar, dat zijn mensen die vaak nog maar heel weinig hebben. Zo weinig dat ze zelfs bij de kledingbank moeten aankloppen om nog kleren aan hun lijf te hebben.quote:[..]
Dat is inderdaad iets anders. Ze hebben nog een dak boven hun hoofd en al hun spulletjes, herinneringen, en dierbaren zijn er nog.
Dus omdat er zich ergens anders een ramp voltrekt telt onze eigen ellende niet? Prima argumentatie, jongen.quote:[..]
Irrelevant.
Uitstekende tu quoque. Chapeau.quote:Faalhaas.
Hou toch op man, je ziet toch zelf ook wel dat je armoede hier niet kan vergelijken met de ellende daar. Ik krijg er nogal een 'eigen volk eerst' idee bij.quote:Op donderdag 21 november 2013 00:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Vergeet het maar, dat zijn mensen die vaak nog maar heel weinig hebben. Zo weinig dat ze bij de kledingbank moeten aankloppen om nog kleren aan hun lijf te hebben.
[..]
Dus omdat er zich ergens anders een ramp voltrekt telt onze eigen ellende niet? Prima argumentatie, jongen.
Argumentum ad ignoratium wordt dat ook wel genoemd.
[..]
Uitstekende tu queque. Chapeau.
En na 50 jaar het credo van 'geven geven alsmaar geven meer meer meer geef zielig meer GELDDDD!' aan te moeten horen, krijgen steeds meer mensen dat idee. Ik vind dat Nederland ondertussen wel genoeg de reddingsboei is geweest voor al die sloeberlanden die nooit, maar dan ook nooit hun eigen broek zullen kunnen ophouden.quote:Op donderdag 21 november 2013 01:02 schreef deadprez het volgende:
[..]
Hou toch op man, je ziet toch zelf ook wel dat je armoede hier niet kan vergelijken met de ellende daar. Ik krijg er nogal een 'eigen volk eerst' idee bij.
Blabla, dit verhaaltje kennen we nu wel. Feit blijft dat een aanzienlijk deel wél op de juiste plek aankomt. Als niemand iets geeft om de reden dat het geld niet op de juiste plek terecht komt naai je daar enkel de bevolking mee.quote:Op donderdag 21 november 2013 01:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En na 50 jaar het credo van 'geven geven alsmaar geven meer meer meer geef zielig meer GELDDDD!' aan te moeten horen, krijgen steeds meer mensen dat idee. Ik vind dat Nederland ondertussen wel genoeg de reddingsboei is geweest voor die sloeberlanden die niet nooit, maar dan ook nooit hun eigen broek kunnen ophouden.
En dan zou ik het nog niet erg vinden als het geld ook daadwerkelijk aankomt waar het voor bedoeld is. Maar aangezien er nog aantoonbaar 70 miljoen bij giro 555 op de plank ligt voor haiti geloof ik daar geen zak meer van.
quote:Op donderdag 21 november 2013 01:17 schreef Boterbartje het volgende:
Ik moet elke aven d naar de voetselbank om eten te halen maar zorgt de overheid voor mij en de kids? NEEE ik moet alles zelf maar fixe, uitkering is veel te laat, me wasmasjiene is kapot en omdat de oudste voor school een ipad moes hebben kan ik geen eten meer hale. Moet je naar de voetselbank toe, helemaal schamen daar hebben ze nie eens biefstuk! krijg ik maar een bij elkaar geraapde zooi mee naar huis is dit hoe we de mensen in nederland behandele?!!!!!
Wat ben je nu zelf aan het doen dan?quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Punten aandragen om aan te tonen dat een vergelijking niet klopt is niet hetzelfde als zelf een vergelijking maken.quote:Op donderdag 21 november 2013 01:22 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Wat ben je nu zelf aan het doen dan?
ja lag maar EIGEN VOLK EERST1!!!!!!!! warom die negers helpen die zijn toch al dood hier in nederland leven de mensen nog maar nie lang meer als je ze nie helpt, zelfs de basix zoals wasmasjines is al moeilijk te krijge tegenwoordig!!! we laten onze eigen mense toch niet doodgaan?????!!!!!quote:
Is niet waar. Afrika is na 50 jaar ontwikkelingshulp nog geen steek opgeschoten. Moeten we er dan maar mee doorgaan of toch eens gaan nadenken over een andere strategie?quote:Op donderdag 21 november 2013 01:11 schreef deadprez het volgende:
[..]
Blabla, dit verhaaltje kennen we nu wel. Feit blijft dat een aanzienlijk deel wél op de juiste plek aankomt. Als niemand iets geeft om de reden dat het geld niet op de juiste plek terecht komt naai je daar enkel de bevolking mee.
We hebben het hier over noodhulp, dat is iets anders dan ontwikkelingshulp. Dat werd al eerder gezegd volgens mij.quote:Op donderdag 21 november 2013 01:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Is niet waar. Afrika is na 50 jaar ontwikkelingshulp nog geen steek opgeschoten. Moeten we er dan maar mee doorgaan of toch eens gaan nadenken over een andere strategie?
Geen als dit en als dat gebruiken, bekijk liever eens de feiten. En probeer van daaruit een betere strategie te bedenken in plaats van vast te houden aan vastgeroeste modellen die talloze maken aantoonbaar niet blijken te werken. Maar waar een select groepje uitvreters zich schatrijk aan vreet.
Trek het maar in het belachelijke om koste wat kost je gelijk te halen, maar ik heb bij de voedselbank vrijwilligerswerk gedaan en ik weet hoe het er daar aan toe gaat.quote:Op donderdag 21 november 2013 01:17 schreef Boterbartje het volgende:
Ik moet elke aven d naar de voetselbank om eten te halen maar zorgt de overheid voor mij en de kids? NEEE ik moet alles zelf maar fixe, uitkering is veel te laat, me wasmasjiene is kapot en omdat de oudste voor school een ipad moes hebben kan ik geen eten meer hale. Moet je naar de voetselbank toe, helemaal schamen daar hebben ze nie eens biefstuk! krijg ik maar een bij elkaar geraapde zooi mee naar huis is dit hoe we de mensen in nederland behandele?!!!!!
En ik toon aan dat jarenlange geldgeefconstructies niet helpen. Omdat de strategie erachter, het geld op de juiste plaats krijgen, niet werkt. Dat gaat op voor zowel ontwikkelingshulp als noodhulp (70 miljoen voor haiti anyone?).quote:Op donderdag 21 november 2013 01:30 schreef deadprez het volgende:
[..]
We hebben het hier over noodhulp, dat is iets anders dan ontwikkelingshulp. Dat werd al eerder gezegd volgens mij.
Je ziet toch wel heel erg vaak mensen met de nieuwste iPhone op de werkplaatsen van het UWV. Vaak zijn het ook mensen die thuis een enorm dikke tv hebben staan, die ze uiteraard op afbetaling gekocht hebben. Ik leef al een aantal jaar van minimale inkomsten en als je een beetje zuinig bent is het heus niet zo dramatisch.quote:Op donderdag 21 november 2013 01:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Trek het maar in het belachelijke om koste wat kost je gelijk te halen, maar ik heb bij de voedselbank vrijwilligerswerk gedaan en ik weet hoe het er daar aan toe gaat.
En dan praat je wel anders als je een huilende moeder op kantoor ziet zitten die geen voedselpakket krijgt voor haar en haar kinderen, omdat ze net 15,- per maand teveel leefgeld krijgt. Als je dat normaal vindt moet je dat lekker zelf weten, maar ik vind dat persoonlijk veel belangrijker. Doe niet alsof Nederland zo'n rijk land is, iedereen een ipad heeft en in de nieuwste auto's rijdt.
Laat me raden, je zit zeker nog op school? Wat wordt het toch tijd voor een maatschappelijke stage onderhand, zodat jongeren zo snel mogelijk leren hoe het er in de echte wereld aan toe gaat.
En nu braaf slapen jij.
quote:Op donderdag 21 november 2013 01:42 schreef Ratelslangetje het volgende:
Nederlandse gezinnen die door bezuinigingen amper rondkomen staan maandenlang op de wachtlijst van de voedselbank voor een karig voedselpakket. Bij afsluiten van gas & electra steken ze maar kaarsen aan en dikke kleding dragen. Als ze de huur niet meer kunnen betalen is er misschien iets te regelen via schuldhulpverlening en anders staan ze op straat. Dakloos.
Maar hé, met een beetje mazzel is er nog een bed over 's nachts bij de daklozenopvang en verder moet je niet zeuren want daarginds in dat verre land waar ze sowieso al in kartonnen krotten woonden hebben ze die miljoenen véééééééééééél harder nodig.
Hoeveel daklozen hebben de hypocriete vingerwijzende weldoeners hier al in huis opgenomen en van voedsel voorzien?
Ga ergens anders trollen idioot.quote:Op donderdag 21 november 2013 01:42 schreef Ratelslangetje het volgende:
Nederlandse gezinnen die door bezuinigingen amper rondkomen staan maandenlang op de wachtlijst van de voedselbank voor een karig voedselpakket. Bij afsluiten van gas & electra steken ze maar kaarsen aan en dikke kleding dragen. Als ze de huur niet meer kunnen betalen is er misschien iets te regelen via schuldhulpverlening en anders staan ze op straat. Dakloos.
Maar hé, met een beetje mazzel is er nog een bed over 's nachts bij de daklozenopvang en verder moet je niet zeuren want daarginds in dat verre land waar ze sowieso al in kartonnen krotten woonden hebben ze die miljoenen véééééééééééél harder nodig.
Hoeveel daklozen hebben de hypocriete vingerwijzende weldoeners hier al in huis opgenomen en van voedsel voorzien?
Prima argument. Jij komt er wel.quote:
Dit.quote:Op donderdag 21 november 2013 01:42 schreef deadprez het volgende:
[..]
Je ziet toch wel heel erg vaak mensen met de nieuwste iPhone op de werkplaatsen van het UWV. Vaak zijn het ook mensen die thuis een enorm dikke tv hebben staan, die ze uiteraard op afbetaling gekocht hebben. Ik leef al een aantal jaar van minimale inkomsten en als je een beetje zuinig bent is het heus niet zo dramatisch.
Dat zijn niet de mensen waar ik het over heb. En dat weet jij ook wel.quote:Op donderdag 21 november 2013 01:42 schreef deadprez het volgende:
[..]
Je ziet toch wel heel erg vaak mensen met de nieuwste iPhone op de werkplaatsen van het UWV. Vaak zijn het ook mensen die thuis een enorm dikke tv hebben staan, die ze uiteraard op afbetaling gekocht hebben. Ik leef al een aantal jaar van minimale inkomsten en als je een beetje zuinig bent is het heus niet zo dramatisch.
Honger lijden in Nederland is wel erg triest, dan faal je zooooo gigantisch met je prioriteiten he, dat soort volk moet je gewoon laten sterven.. alsmaar in leven houden kost alleen maar geld en ze hebben 0,0 toegevoegde waarde in de maatschappij.quote:Op donderdag 21 november 2013 01:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Prima argument. Jij komt er wel.
Maar anderen zijn er allang. En nu je school afmaken jij.
Je voelt je aangesproken?quote:Op donderdag 21 november 2013 01:44 schreef Morpheus_ het volgende:
[..]
Ga ergens anders trollen idioot.
quote:Op donderdag 21 november 2013 01:52 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
achterlijke kankermongool.
quote:Op donderdag 21 november 2013 01:48 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dit.
Die nieuwsberichten met 'Nederlanders in armoede' ach komop man. Je hebt geen iPhone of Tv nodig, en anders haal je een crt op bij de kringloop. Daarnaast is er voor iedereen werk te vinden.. ik verdien met m'n bijbaantje al meer dan een minimummaandloon per maand.
En omdat dat systeem zo goed is, groeien dus 10% van alle kinderen in armoede op? Staan mensen op de wachtlijst voor wat eten? Worden mensen buiten hun schuld dakloos?quote:eeuwig gezeik dat mensen het moeilijk hebben in Nederland, je kán in Nederland gewoon niet falen, je wordt aan alle kanten gedekt door de overheid. En er is helemaal geen 'echte wereld'.
Verzin dan een ander systeem. Maar leg de schuld niet bij Nederlanders die daar niets aan kunnen doen.quote:De echte wereld is dat hardwerkende nederlanders teveel belasting betalen omdat daar ook de faalflikkers van moeten worden onderhouden.
Vaak, vaak, vaak..quote:Op donderdag 21 november 2013 01:42 schreef deadprez het volgende:
[..]
Schelden met kanker. Jij komt er wel, achterlijk volksbuurtwijf. En ja je bent aan het trollen. Pure onzin wat je verkondigt.quote:Op donderdag 21 november 2013 01:52 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Je voelt je aangesproken?
En ik ben niet aan het trollen, achterlijke kankermongool.
Nou ja hij lokt het wel uit he.quote:
Er zijn genoeg mogelijkheden om niet totaal aan de grond te raken in Nederland. Het is vaak kut en er is wel armoede, maar het is op geen enkele manier te vergelijken met de Filipijnen op dit moment.quote:Op donderdag 21 november 2013 01:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat zijn niet de mensen waar ik het over heb. En dat weet jij ook wel.
Dan nog..quote:Op donderdag 21 november 2013 01:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou ja hij lokt het wel uit he.
Maar laten we het bij het topic houden.
Dat zeg ik ook nietquote:Op donderdag 21 november 2013 01:58 schreef deadprez het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mogelijkheden om niet totaal aan de grond te raken in Nederland. Het is vaak kut en er is wel armoede, maar het is op geen enkele manier te vergelijken met de Filipijnen op dit moment.
Ik troll niet, kom nooit in volksbuurten, verkondig geen onzin en gebruik kanker als krachtterm.quote:Op donderdag 21 november 2013 01:56 schreef Morpheus_ het volgende:
[..]
Schelden met kanker. Jij komt er wel, achterlijk volksbuurtwijf. En ja je bent aan het trollen. Pure onzin wat je verkondigt.
Als je in Nederland aan de grond raakt, ligt dat compleet aan jezelf want dan ben je een faalflikker. Als je in filipijnen nog zo hard wil werken maar je hele werk is toevallig weggeblazen, net als de complete infrastructuur en je huis.. dan is dat andere koek.quote:Op donderdag 21 november 2013 01:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook nietMaar ik zeg dat de rijkdom van Nederlanders schromelijk overschat wordt, en dat alleen maar geld geven gewoon niet werkt.
Dronken, dat blijkt uit je reacties en dan moet je gewoon gaan slapen. Of leer een hobby, leertapdansen.nl schijnt een goeie te zijn.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:01 schreef deadprez het volgende:
ik ben te dronken voor dit jullie zijn gewoon domrechtse mongolen
Nee.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:03 schreef Boterbartje het volgende:
Er is voor iedereen werk. Klaar uit. En anders maak je zelf werk, ga je ondernemen. Je kan overal poetsen, er liggen overal kansen. Mensen die falen in Nederland zijn kankerdom, fucking lui en gewoon uitschot.
Nee, we moeten nu al te veel belasting betalen om die faalflikkers te blijven onderhouden.. het is een soort van een grote tumor aan je been waardoor je langzamer gaat lopen.. dus gewoon afsnijden dat volk, weg ermee. Mensen die niets kunnen of inbrengen meeblijven slepen wordt onze ondergang.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:05 schreef deadprez het volgende:
als we een basisinkomen invoeren hoeft niemand arm te zijn
terechte klacht hoor TS, de mensen die het onterecht vinden willen het gewoon niet inzien dat ze verwend zijn.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb het over mensen die er een probleem van maken dat er zoveel geld naar de Filipijnen gaat, i.p.v. Nederland.
En jij hebt het erover dat ik de weldoener moet gaan uithangen bij 555 en/of in de Filipijnen.
Snap het verband niet zo eigenlijk.
als er nu een nieuwe watersnoodramp in Nederland komt, helft van je familie en.vrienden zijn dood.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:07 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee, we moeten nu al te veel belasting betalen om die faalflikkers te blijven onderhouden.. het is een soort van een grote tumor aan je been waardoor je langzamer gaat lopen.. dus gewoon afsnijden dat volk, weg ermee. Mensen die niets kunnen of inbrengen meeblijven slepen wordt onze ondergang.
ah je bent zelf een kankerkneus.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:10 schreef Nestalgie het volgende:
[..]
als er nu een nieuwe watersnoodramp in Nederland komt, helft van je familie en.vrienden zijn dood.
Zou je dan willen dat de rest van de wereld dit bij jou deed?
Kanker kneus
Oh dacht dat het nog over filipijnen ging.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:11 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ah je bent zelf een kankerkneus.
Ik ben voorstander van noodhulp, ik ben alleen tegenstander van de verzorgingsstaat, daar is waar de discussie op was uitgedraaid. Jouw voorbeeld slaat dus nergens op, dank voor deze achterlijke opmerking domme lul.
Over dat we geen basisinkomen moeten in NL maar al die uitkeringtrekkers moeten afsnijden zodat we eindelijk de belasting omlaag kunnen doen en zonder die faalflikkers verder kunnen, voc mentaliteit allesquote:Op donderdag 21 november 2013 02:13 schreef Nestalgie het volgende:
[..]
Oh dacht dat het nog over filipijnen ging.
Waar ging het over? Dan kan ik een.nieuw voorbeeld maken
Waar maak ik me ook druk om.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:13 schreef deadprez het volgende:
doe rustig mi matties one love jwtz
Mensen die de voordelen van een basisinkomen niet zien.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:14 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Over dat we geen basisinkomen moeten in NL maar al die uitkeringtrekkers moeten afsnijden zodat we eindelijk de belasting omlaag kunnen doen en zonder die faalflikkers verder kunnen, voc mentaliteit alles
Verder voorstander van noodhulp.
welterusten gquote:Op donderdag 21 november 2013 02:15 schreef Nestalgie het volgende:
[..]
Waar maak ik me ook druk om.
Ff dit liedje luisteren dan pitten.
Weltrusten
In dat geval sorry.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:14 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Over dat we geen basisinkomen moeten in NL maar al die uitkeringtrekkers moeten afsnijden zodat we eindelijk de belasting omlaag kunnen doen en zonder die faalflikkers verder kunnen, voc mentaliteit alles
Verder voorstander van noodhulp.
Dat zien alleen die mensen die dat nodig hebben. Ik vind 52% teveel en als ubermensch kan ik mij niet bekommeren om al die faalflikkers die afhankelijk zijn van anderen.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:15 schreef deadprez het volgende:
[..]
Mensen die de voordelen van een basisinkomen niet zien.
En dat weet jij omdat je een bijbaan hebt? Of omdat de leraar maatschappijleer je dat zo haarfijn heeft uitgelegd? Volg gerust nog een paar klassen, jongen.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:03 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Als je in Nederland aan de grond raakt, ligt dat compleet aan jezelf want dan ben je een faalflikker. Als je in filipijnen nog zo hard wil werken maar je hele werk is toevallig weggeblazen, net als de complete infrastructuur en je huis.. dan is dat andere koek.
Ik weet niet of je het weet, maar er zijn in Nederland momenteel 800000 werklozen. En dat is niet omdat er zoveel werk is. Want als het water tot aan je lippen staat, wil je maar wat graag werken, geloof me maar.quote:Er is voor iedereen werk. Klaar uit. En anders maak je zelf werk, ga je ondernemen. Je kan overal poetsen, er liggen overal kansen. Mensen die falen in Nederland zijn kankerdom, fucking lui en gewoon uitschot.
Laten we beginnen met jou. Want argumenteren kan je niet. Je hebt geen enkele feitonderbouwde kennis en roept om het hardst om toch maar je gelijk te krijgen. Doe jezelf een plezier en ga liever slapen jongen.quote:Anders is het er niet van en dat soort mensen zouden niet mogen voortplanten, probleem opgelost.
quote:De Vereniging Basisinkomen stelt dat het toekennen van een onvoorwaardelijk basisinkomen aan iedereen die dat nodig heeft mensen zelf de regie weer in handen geeft.
Iedereen wordt door het basisinkomen erkend als volwaardig burger, zonder voorwaarden vooraf. Dit zal leiden tot meer saamhorigheid in de samenleving. Het is een verklaring van vertrouwen vanuit de gemeenschap naar elke burger. Het zelfrespect bij de gemiddelde burger zal toenemen.
Het kostwinner-principe verdwijnt. Niemand is nog totaal financieel afhankelijk van een partner.
Iedereen zal in staat zijn om te kunnen voorzien in de meest basale kosten van levensonderhoud. Dakloosheid, honger en schulden kunnen worden uitgebannen.
Een basisinkomen is goed voor het gezinsleven. Ouders die dat willen kunnen zich primair richten op de zorg voor hun kinderen. Dit zal de kwaliteit van de opvoeding ten goede komen.
Je hoeft niet om het even welk werk te accepteren. Je kunt vanuit een sterkere positie onderhandelen met degene die je een betaalde baan aanbiedt. Daardoor kun je betere arbeidsomstandigheden eisen. En bijvoorbeeld een hoger salaris. Salarisverhoging (dus meer koopkracht) voor meer mensen is goed.
Wanneer niemand meer verplicht hoeft te werken zullen veel mensen waarschijnlijk minder uren gaan werken, waardoor er meer ruimte beschikbaar komt op de betaalde arbeidsmarkt. De beschikbaarheid van betaalde functies zal dus groeien, in tegenstelling tot de huidige situatie.
Je kunt meer invloed krijgen op het werk zelf, en op het functioneren van je bedrijf. Hierdoor krijg je dus meer greep op je eigen functioneren, en daarmee ook meer maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Je kunt makkelijker ontslag nemen.
Een wereldwijd ingevoerd basisinkomen zal een veel evenwichtigere wereldhandel tot gevolg hebben. Dit zal een sterke toename van de welvaart in ontwikkelingslanden tot gevolg hebben. Daardoor zal economische migratie, op zoek naar welvaart in rijkere delen van de wereld, afnemen. Ook zal de noodzaak voor mensen in ontwikkelingslanden om roofbouw te plegen op de natuur sterk afnemen.
De productie van goederen en diensten kan door een verdere mechanisering en automatisering efficiënter en kwantitatief beter worden uitgevoerd.
Vasthouden aan het streven naar volledige werkgelegenheid boven automatisering dwingt veel mensen tot het verrichten van onnodig geestdodend en mensonwaardig werk. Kostbare levenstijd wordt op deze manier zinloos verbruikt en kan tegelijkertijd niet meer zinvol worden aangewend. De menselijke waardigheid wordt op deze manier geminacht.
Veel administratieve rompslomp wordt overbodig. Dit bespaart veel tijd, energie, geld, papier en ergernis. Ambtenaren hoeven niet meer dag in dag uit formulieren te bekijken en duizend-en-één bureaucratische regeltjes proberen te handhaven. Ook zij kunnen na invoering van het basisinkomen hun leven eindelijk naar eigen inzicht invullen met vrijwillig gekozen activiteiten.
ik heb geen maatschappijleer, jezus wat een schoolse reactie van jou. ik weet er niet al te veel van maar mensen die willen werken, kunnen werken. genoeg plekken in de buurt waar werk genoeg is, waarvan ik weet. mensen die geen werk hebben zijn lui en dom, dat is een feit.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dat weet jij omdat je een bijbaan hebt? Of omdat de leraar maatschappijleer je dat zo haarfijn heeft uitgelegd? Volg gerust nog een paar klassen, jongen.
[..]
Ik weet niet of je het weet, maar er zijn in Nederland momenteel 800000 werklozen. En dat is niet omdat er zoveel werk is. Want als het water tot aan je lippen staat, wil je maar wat graag werken, geloof me maar.
Boven de 50 ben je sowieso kansloos op de arbeidsmarkt, 98% daarvan vindt niet binnen een jaar een baan. En 75% van alle ingeschreven mensen bij het UWV is ouder dan 50. Allemaal luie flikkers he? Volgens mij zijn dat de mensen die juist jarenlang keihard gewerkt worden en nu langs alle gaten keihard genaaid worden door zowel werkgevers die ouderen met een vies gezicht aankijken als de overheid die die mensen laat stikken omdat ze geld nodig hebben.
Ik heb hier een rapport liggen van neimed (samenwerkende grote bedrijven in Limburg) waarin letterlijk over die mensen wordt gesproken als 'schuiven met oud vuil'. Het staat er letterlijk.
[..]
Laten we beginnen met jou. Want argumenteren kan je niet. Je hebt geen enkele feitonderbouwde kennis en roept om het hardst om toch maar je gelijk te krijgen. Doe jezelf een plezier en ga liever slapen jongen.
Praat eens normaal, je maakt je belachelijk. En ga eens inhoudelijk in op een argument in plaats van constant je stopwoordje faalflikker uit de kast te halen.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat zien alleen die mensen die dat nodig hebben. Ik vind 52% teveel en als ubermensch kan ik mij niet bekommeren om al die faalflikkers die afhankelijk zijn van anderen.
Dit is normaal. Ik ga later veel verdienen en zelfs nu betaal ik al belasting. Daar vreten mensen van die zelf niet werken. Daar pis ik op, uitschot.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Praat eens normaal, je maakt je belachelijk. En ga eens inhoudelijk in op een argument in plaats van constant je stopwoordje faalflikker uit de kast te halen.
Bla, bla, bla. Echte armoede bestaat simpelweg niet in Nederland. En nou oprotten.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Praat eens normaal, je maakt je belachelijk. En ga eens inhoudelijk in op een argument in plaats van constant je stopwoordje faalflikker uit de kast te halen.
Jij lijkt mij een hele vriendelijke, sociale jongen.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dit is normaal. Ik ga later veel verdienen en zelfs nu betaal ik al belasting. Daar vreten mensen van die zelf niet werken. Daar pis ik op, uitschot.
Dankjequote:Op donderdag 21 november 2013 02:27 schreef Trebo het volgende:
[..]
Jij lijkt mij een hele vriendelijke, sociale jongen.
Feiten moet je onderbouwen, dus begin daar eens mee?quote:Op donderdag 21 november 2013 02:21 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ik heb geen maatschappijleer, jezus wat een schoolse reactie van jou. ik weet er niet al te veel van maar mensen die willen werken, kunnen werken. genoeg plekken in de buurt waar werk genoeg is, waarvan ik weet. mensen die geen werk hebben zijn lui en dom, dat is een feit.
Dat zijn mensen die anderen faalflikkers noemen omdat ze anders geen gelijk krijgen meestal, jaquote:Op donderdag 21 november 2013 02:27 schreef Trebo het volgende:
[..]
Jij lijkt mij een hele vriendelijke, sociale jongen.
Voor goede mensen is altijd werk, dat is gewoon zo. Mensen die geen werk kunnen vinden zijn uitschot, waarom zou je die mensen blijven onderhouden.. is toch blok aan je been?quote:Op donderdag 21 november 2013 02:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Feiten moet je onderbouwen, dus begin daar eens mee?
En waarom neemt het aantal werklozen dan toe? Omdat er meer en meer mensen voor kiezen om in tijden van crisis en waarin ze sowieso minder kansen hebben, extra lui te zijn?
Lul toch niet zo zwak, ik heb op de voedselbank legio hbo en universitair geschoolde mensen gezien die nergens aan de bak kwamen omdat ze ouder dan 50 waren.
Als je er niets vanaf weet, kun je er dus niet over meepraten. Dan ben je hier dus alleen maar aan het schreeuwen om je gelijk te halen. En dat blijkt ook wel, want je gaat op geen enkel argument in. Wat doe je hier dan, anders dan over iedereen heen proberen te schreeuwen? Wie is hier nu de eigenlijke faalflikker, degene die uit ervaring weet hoe het in de echte wereld aan toe gaat of degene die maar wat loopt te bleren om zijn onderbuik te legen?
quote:Op donderdag 21 november 2013 02:23 schreef HQ het volgende:
[..]
Bla, bla, bla. Echte armoede bestaat simpelweg niet in Nederland. En nou oprotten.
Okee: universitaire engineer, 52 jaar, verliest door de crisis zijn baan. Heeft wel wat spaargeld, maar het meeste gaat op aan zijn kinderen, studie, hypotheek, GWL, verzekeringen enz. Vrouw werkt niet want zorg voor de kinderen.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:32 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Voor goede mensen is altijd werk, dat is gewoon zo. Mensen die geen werk kunnen vinden zijn uitschot, waarom zou je die mensen blijven onderhouden.. is toch blok aan je been?
Volgens mij ga jij die eerst sorteren als ik jou zo bezig hoor.quote:Nu wil ik natuurlijk niet compleet cru overkomen, ik doneer wel pallets vol overgebleven voer aan de voedselbank
Wow, mensen die niet op vakantie kunnen. Nee nu heb je me hoor.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De eerste minuut zegt al genoeg. En nou zelf opgerot.
Je moest eens weten.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:23 schreef HQ het volgende:
[..]
Bla, bla, bla. Echte armoede bestaat simpelweg niet in Nederland. En nou oprotten.
Godverdomme een levensbehoeftequote:Op donderdag 21 november 2013 02:42 schreef HQ het volgende:
[..]
Wow, mensen die niet op vakantie kunnen. Nee nu heb je me hoor.
Er wordt nog veel meer in genoemd, en dat pik je eruit. Jezusmina.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:42 schreef HQ het volgende:
[..]
Zo te horen ben jij daar wel aan toe, ja.quote:
Ik ben altijd toe aan vakantie.quote:Op donderdag 21 november 2013 02:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zo te horen ben jij daar wel aan toe, ja.
Dat blijkt. Wanneer ga je weer?quote:
Niet eens zo'n gek idee. Doe mij 2 ton uit dat fonds en ik begin direkt (Sabang, Palawan).quote:Op donderdag 21 november 2013 05:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
Laten we een windmolen sturen voor energie, daar waait het toch hard genoeg.
Nee, (nog) niet gelukkig. Moet wel elke cent omdraaien.quote:
Wederom een domme en kortzichtige opmerking. Het is algemeen bekend dat juist de armere mensen in Nederland altijd wat geven en dat de rijke yuppen het gierigste zijn.quote:Het zijn vooral om van die mensen die nog nooit een cent aan een goed doel hebben gegeven en die dan het hardste commentaar leveren als iemand anders iets geeft voor een natuurramp. Hypocriet geschreeuw dus.
Zoveel domheid en onwetendheid ben ik nog niet eerder op Fok tegen gekomen.quote:Op donderdag 21 november 2013 01:48 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dit.
Die nieuwsberichten met 'Nederlanders in armoede' ach komop man. Je hebt geen iPhone of Tv nodig, en anders haal je een crt op bij de kringloop. Daarnaast is er voor iedereen werk te vinden.. ik verdien met m'n bijbaantje al meer dan een minimummaandloon per maand.
eeuwig gezeik dat mensen het moeilijk hebben in Nederland, je kán in Nederland gewoon niet falen, je wordt aan alle kanten gedekt door de overheid. En er is helemaal geen 'echte wereld'.
De echte wereld is dat hardwerkende nederlanders teveel belasting betalen omdat daar ook de faalflikkers van moeten worden onderhouden.
Wacht maar tot je 23 wordt en buiten het jeugdloon valt. Sta je op straat. Ga jij lopen parasiteren op je ouders (wat je nu ook al doet).quote:Op donderdag 21 november 2013 02:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dit is normaal. Ik ga later veel verdienen en zelfs nu betaal ik al belasting. Daar vreten mensen van die zelf niet werken. Daar pis ik op, uitschot.
Er wordt eerst genoemd:quote:Op donderdag 21 november 2013 02:42 schreef HQ het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 november 2013 02:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Okee: universitaire engineer, 52 jaar, verliest door de crisis zijn baan. Heeft wel wat spaargeld, maar het meeste gaat op aan zijn kinderen, studie, hypotheek, GWL, verzekeringen enz. Vrouw werkt niet want zorg voor de kinderen.
Man heeft altijd gewerkt, gestudeerd en qua kennis bijgebleven, en heeft een sloot ervaring. Maar het bedrijf gaat faiiliet door de crisis. Hoe hard de man ook probeert, hij wordt niet eens uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, zelfs niet na 324 (!) sollicitatiebrieven gemiddeld per jaar.
Het spaargeld raakt op. Kinderen en gezin zijn belangrijker dan auto, dus die verkoopt hij. Uiteindelijk raakt zijn ww op en moet hij aankloppen voor bijstand. Maar ja hoge kosten huis, dat hypothecair onder water staat, dus de kosten zijn hoger dan ze binnenkrijgen.
De man staat met zijn gezin tegen de muur. Hoe is dit uitschot of een faalflikker?
En dan noem je mij rechts. Moet niet gekker worden hier.
[..]
Volgens mij ga jij die eerst sorteren als ik jou zo bezig hoor.
Ik verdien helemaal geen minimunjeugdloonquote:Op donderdag 21 november 2013 08:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zoveel domheid en onwetendheid ben ik nog niet eerder op Fok tegen gekomen.
Jouw bijbaantje heb jij 'verdiend' aan het feit dat jij onder het minimumjeugdloon valt. Dat jij dat doet terwijl je 0,0 vaste lasten hebt zorgt er voor dat een volwassene met kinderen en wel vaste lasten dus geen inkomen/werk heeft.
700.000 werkelozen en 91.000 vacatures... En er is voor iedereen werk te vinden? Ga jij eens even heel snel terug naar de basisschool om te leren rekenen.
En al die steun van de overheid? Ja, voor de traditionele groepen, klopt. Iedereen die daar buiten valt (hypotheek, private huur) vist achter het net.
Ik verdien helemaaaaal geen minimumloon, wat is jou probleem jongquote:Op donderdag 21 november 2013 08:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wacht maar tot je 23 wordt en buiten het jeugdloon valt. Sta je op straat. Ga jij lopen parasiteren op je ouders (wat je nu ook al doet).
Alle domheid en wereldvreemdheid op een hoop.quote:Op donderdag 21 november 2013 11:18 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gast, ik sorteer geen pallets ofzo.. maar goed, dat had die vent ook kunnen doen. Als je enkel soliciteert op hoge functies dan krijg je geen werk misschien, maarja. Als je beetje uitstraling hebt etc dan nemen ze ook een 50 jarige met ervaring aan. Het is dus wél gewoon een faalflikker. Zielig, maar faalflikker.
Vervolgens moet hij gewoon z'n huis verpatsen, een kleiner huurhuis nemen met huurtoeslag en de kinderen moet hun studie maar bekostigen van stufi en de mogelijkheid tot lenen. Dan zijn je kosten gewoon lager dan je inkomsten en kun je prima rondkomen. Het is wellicht even wennen maar het is pas helemaal achterlijk om in een duur huis te gaan wonen terwijl je in de bijstand zit. Dan ben je dus écht een faalflikker.
ah, ja dank je. Waarschijnlijk betaal ik ook belasting voor jou? faalfaggotquote:Op donderdag 21 november 2013 11:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Alle domheid en wereldvreemdheid op een hoop.
Je snapt geen bal van de arbeidsmarkt en dat maakt jou tot een faalhaas.
Je snapt ook geen bal van de woningmarkt en dat maakt je tot een nog grotere faalhaas.
Jij bent gewoon 1 grote faal. Dat je nu nog wat centjes binnen harkt maakt je nog geen man.. snotneus. Je bent nog niet eens instaat een man van een vrouw te onderscheiden of een volwassene van een snotjong zoals jij.
Nee hoor.. Ik heb al meer belasting betaald dan jij bruto verdiend hebt in je leventje.quote:Op donderdag 21 november 2013 11:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ah, ja dank je. Waarschijnlijk betaal ik ook belasting voor jou? faalfaggot
Wauw wat stoer zegquote:Op donderdag 21 november 2013 11:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee hoor.. Ik heb al meer belasting betaald dan jij bruto verdiend hebt in je leventje.
Ga jij je mond eens snel wassen met zeep.. Snotneus.quote:Op donderdag 21 november 2013 11:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wauw wat stoer zeg
Wat cool ben jij zeg, achterlijke kankermongool.. beetje cool doen met je waarschijnlijke bijzonder modale inkomen en roepen dat anderen, zoals ik, wereldvreemd zijn
Lekkerhoor, jij bent gewoon een linkse flapdrol en dat soort volk moeten ze gewoon opsluiten.
Hebben ze toch echt aan zichzelf te danken allemaal.quote:Op donderdag 21 november 2013 08:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er wordt eerst genoemd:
- Geen dagelijkse warme maaltijd
dan
- Onvoldoende kleding
dan
- Geen vakanties.
Maar het enige dat jij oppikt zijn die vakanties? My God.. hoe triest kan je zijn!
Gottegotegot snotneus.quote:Op donderdag 21 november 2013 11:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ga jij je mond eens snel wassen met zeep.. Snotneus.
Kom maar eens terug als je wat meer algemene kennis hebt.. Over de arbeidsmarkt, de woningmarkt, het belastingstelsel, het verschil tussen WW en bijstand, het UWV en de soos, over subsidies voor opleidingen zoals jij volgt en wie dat betaalt enz enz enz.
Nu maak je jezelf alleen maar volslagen belachelijk met je bijbaantje en het betalen van iemands WW... of in een 'te duur huis GAAN wonen'. Gotegottegot.. snotneus.
Ik laat het er maar op dat je mijn punt niet snapt en dat we het best nog wel eens met elkaar eens kunnen zijn als je juist doorhebt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 21 november 2013 08:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, (nog) niet gelukkig. Moet wel elke cent omdraaien.
[..]
Wederom een domme en kortzichtige opmerking. Het is algemeen bekend dat juist de armere mensen in Nederland altijd wat geven en dat de rijke yuppen het gierigste zijn.
Dus stop maar met je hypocriete geroeptoeter
Maak je geen dikke, redeneren op basis va argumenten is niet zijn sterkste punt. Niet echt serieus te nemen.quote:Op donderdag 21 november 2013 08:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zoveel domheid en onwetendheid ben ik nog niet eerder op Fok tegen gekomen.
Jouw bijbaantje heb jij 'verdiend' aan het feit dat jij onder het minimumjeugdloon valt. Dat jij dat doet terwijl je 0,0 vaste lasten hebt zorgt er voor dat een volwassene met kinderen en wel vaste lasten dus geen inkomen/werk heeft.
700.000 werkelozen en 91.000 vacatures... En er is voor iedereen werk te vinden? Ga jij eens even heel snel terug naar de basisschool om te leren rekenen.
En al die steun van de overheid? Ja, voor de traditionele groepen, klopt. Iedereen die daar buiten valt (hypotheek, private huur) vist achter het net.
Of je leest niet. of je bent gewoon te dom om te begrijpen wat er staat. Die man verstuurt 324 sollicitaties per jaar. Nergens wordt hij aangenomen, ook niet voor de laagste baantjes. Want zo'n scholiertje is goedkoper.quote:Op donderdag 21 november 2013 11:18 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gast, ik sorteer geen pallets ofzo.. maar goed, dat had die vent ook kunnen doen. Als je enkel soliciteert op hoge functies dan krijg je geen werk misschien, maarja. Als je beetje uitstraling hebt etc dan nemen ze ook een 50 jarige met ervaring aan. Het is dus wél gewoon een faalflikker. Zielig, maar faalflikker.
Vervolgens moet hij gewoon z'n huis verpatsen, een kleiner huurhuis nemen met huurtoeslag en de kinderen moet hun studie maar bekostigen van stufi en de mogelijkheid tot lenen. Dan zijn je kosten gewoon lager dan je inkomsten en kun je prima rondkomen. Het is wellicht even wennen maar het is pas helemaal achterlijk om in een duur huis te gaan wonen terwijl je in de bijstand zit. Dan ben je dus écht een faalflikker.
Je bent een idioot met een grote bek.quote:Op donderdag 21 november 2013 11:22 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik verdien helemaal geen minimunjeugdloonIk zit ook boven het normale minimumloon. Zoals ik zeg; voor goede mensen is altijd werk.
Heb ook zeker wel vaste lasten zoals huur, eten/drinken, kleding en ik wil natuurlijk 3x per jaar op vakantie want ik ben geen faalflikker die afhankelijk is van belastinggeld van anderen. Ik werk gewoon hard voor mijn geld.
En werk is er altijd, sowieso. Dat er 800.000 werklozen zijn betekent dat er 800.000 faalflikkers zijn die ten onrechte op andermans geld teren.
Wow!quote:Op donderdag 21 november 2013 17:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
ncipes die jij niet snapt, omdat je nog nooit iets van de echte wereld hebt gezien en in plaats daarvan enkel je onderbuik leegt op een forum op een voor al die mensen behoorlijk beledigende manier. Wat een kneus ben jij zeg. Van het insayno niveau.
Niet? Je gaat toch drie keer op vakantie per jaar?quote:Op donderdag 21 november 2013 17:38 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wow!
Ik heb inderdaad nog nooit wat van de wereld gezien, boeit mij wat.
Wat voor opleiding en werk doe jij eigenlijk? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Allemaal van dat volk dat geen geld voor eten heeft omdat ze zo nodig eerst een paar traytjes schultenbrau achterover moeten tikken en paar baal shag moeten kopen
Ik heb het anders best koud nu.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
We hebben een dak boven ons hoofd, voedsel, warmte, etc.
Oh jij zegt toch dat ik niets van de wereld heb gezien?quote:Op donderdag 21 november 2013 17:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet? Je gaat toch drie keer op vakantie per jaar?
[..]
Wat voor opleiding en werk doe jij eigenlijk? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ja, eigenlijk wel. Als jij rechten studeert, dan weet je dat je feiten moet kunnen onderbouwen en hoe je moet argumenteren. Waarom laat jij daar dan niets van zien in dit topic maar presenteer je jezelf als de domste, kortzichtigste mongool die er op dit halfrond rondloopt, zonder in te gaan op ook maar een enkel argument? Weet je eigenlijk wel wat argumentum ad ignoratiam betekent?quote:Op donderdag 21 november 2013 17:46 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oh jij zegt toch dat ik niets van de wereld heb gezien?
Weet niet, gewoon beetje half azie, west europa, ijsland, canada, VS, deel van zuid-amerika, japan.. gewoon beetje van die random landen weetjewel?
Nah ik studeer rechten en bedrijfskunde aan de RU en ik ben soort van functieloos in mijn bijbaantje want ik doe vooral europese aanbestedingen maar ook verkoop bij grote klanten en uitschrijven van korte en middellange termijn beleid, kwaliteitshandboeken, interne systeemstructuren, website design en functioneel ontwerp, social media beheer.. eigenlijk van alles wel.
Verder nog vragen?
1. Ik weet wat dat betekent, dat is latijn en ik spreek vloeiend spaans dus geen probleem.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel. Als jij rechten studeert, dan weet je dat je feiten moet kunnen onderbouwen en hoe je moet argumenteren. Waarom laat jij daar dan niets van zien in dit topic maar presenteer je jezelf als de domste, kortzichtigste mongool die er op dit halfrond rondloopt, zonder in te gaan op ook maar een enkel argument? Weet je eigenlijk wel wat argumentum ad ignoratiam betekent?
Overigens geloof ik geen barst van je verhaal, want een beetje bedrijfskunde student leert in zijn eerste jaar al de basis hoe zaken werken als sociale structuren en hypotheken. Dat leerde ik namelijk wel in mijn bedrijfskunde
Je opmerking dat je met een bijstandsuitkering in een duur huis kunt gaan wonen spreekt daarnaast boekdelen.
En als jij rechten studeert, dan zou ik me toch eens zachtjes aan zorgen beginnen te maken over je digital footprint, want wat je hier nalaat komt je carriere nooit ten goede (dat komt een keer boven water, en dat weet iedere rechtenstudent).
Daarbij kom je gewoon niet over als een intelligent persoon, je weet niet waar je het over hebt, argumenteren op basis van feiten is je vreemd en je roept maar wat![]()
En dan laat dat bedrijf de werkzaamheden die jij omschrijft uitvoeren door zo'n aantoonbaar incapabel gebleken brulaapje als jij? Grote bek op een forum en voor de rest niks, dat is wat jij bent. Kneus.
Try again, noob.
Wat betekent het dan? Leg de definitie eens uit, want het wordt onderwezen in de feiten- en logicaleer.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
1. Ik weet wat dat betekent, dat is latijn en ik spreek vloeiend spaans dus geen probleem.
Moet je eens even teruglezen, een aantal reacties terug beschuldigde je 'faalflikkers' ervan dat ze met een bijstandsuitkering in een duur huis gingen wonen. Over lezen gesproken.quote:2. ik heb nooit gezegd dat je met een bijstandsuitkering in een duur huis kan wonen, ik vond dat zelfs raar. Beetje lezen is ook lastig, no worries
En dan de mist in gaan met je opmerkingen hier, dat snap ik dan niet he.quote:3. fijn dat je het niet gelooft. Ik beheer wel de basis van sociale structuren en dat soort shit.. wees maar niet bang.
Nee, dat is het niet, en die garantie kan ik je als ervaren ICT-er wel geven. Zo moeilijk is het achterhalen van die data niet, en je achter een accountje verstoppen gaat je niet helpen.quote:4. Ja, digital footprint en als persoon ben ik hoe ook alweer gekoppeld aan dit forum? Mijn FB, Twitter etc is dichtgetimmerd en volledig fatsoenlijk hoor. Wees maar niet bang, bedankt voor de ongerustheid.
Waarom presenteer je jezelf dan als een mongool? Sociaal ontevreden uitlaatklep ofzo?quote:5. Ja, wel intelligent ook al vind jij misschien van niet. Hoogbegaafd zelfs.
Die ontbreekt in dit topic dan toch volledig.quote:6. Jup, omdat ik wél capabel ben... goede resultaten, hoog werktempo, goede argumentatie, goede samenwerking. Altijd goede functioneringsgesprekken.
Ja, laatste vraag. Wat vind je eigenlijk van de uiteenzettingen in Korgis' bedrijfskundeboek Rover's Return?quote:Goede nieuwe poging of heb je nog steeds wat te zeiken?
Nooit gelezen dat boek, ik vind kiwi's lekkerquote:Op donderdag 21 november 2013 18:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat betekent het dan? Leg de definitie eens uit, want het wordt onderwezen in de feiten- en logicaleer.
En dat je Spaans spreekt is totaal irrelevant. Net zo relevant of je kiwi's lust.
[..]
Moet je eens even teruglezen, een aantal reacties terug beschuldigde je 'faalflikkers' ervan dat ze met een bijstandsuitkering in een duur huis gingen wonen. Over lezen gesproken.
[..]
En dan de mist in gaan met je opmerkingen hier, dat snap ik dan niet he.
[..]
Nee, dat is het niet, en die garantie kan ik je als ervaren ICT-er wel geven. Zo moeilijk is het achterhalen van die data niet, en je achter een accountje verstoppen gaat je niet helpen.
Vroeg of laat komt wat je op internet hebt gezet altijd boven water. Succes.
[..]
Waarom presenteer je jezelf dan als een mongool? Sociaal ontevreden uitlaatklep ofzo?
[..]
Die ontbreekt in dit topic dan toch volledig.
[..]
Ja, laatste vraag. Wat vind je eigenlijk van de uiteenzettingen in Korgis' bedrijfskundeboek Rover's Return?
Vreemd, bekende literatuur. Dat moet je zeker kennen of op zijn minst langs hebben zien komen.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nooit gelezen dat boek, ik vind kiwi's lekker
Wat niet is, kan nog komen toch?quote:Op donderdag 21 november 2013 18:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Vreemd, bekende literatuur. Dat moet je zeker kennen of op zijn minst langs hebben zien komen.
Nee lieverd, eerstejaars leesvoer van zowel hbo als uni.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat niet is, kan nog komen toch?
Ik doe ook geen mbo bedrijfskunde ofzo, dus misschien dat jij dat hebt gelezen.
ok, naja boeiend.quote:Op donderdag 21 november 2013 18:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee lieverd, eerstejaars leesvoer van zowel hbo als uni.
Dus je hebt dat boek niet eens gelezenquote:
Ik heb niets aan de filipijnen gegeven.. ben verdomme geen filantroop. Toen ik hoorde van de ramp heb ik mijzelf getrakteerd op een mooie wandelbroek. Die worden ook in dat soort landen genaaid dus via via heb ik toch wat gegevenquote:Op donderdag 21 november 2013 18:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus je hebt dat boek niet eens gelezen
Wat heb jij eigenlijk gegeven aan de filipijnen? Of zijn dat ook allemaal faalflikkers omdat er een storm langskwam?
quote:Op donderdag 21 november 2013 21:21 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik heb niets aan de filipijnen gegeven.. ben verdomme geen filantroop. Toen ik hoorde van de ramp heb ik mijzelf getrakteerd op een mooie wandelbroek. Die worden ook in dat soort landen genaaid dus via via heb ik toch wat gegeven
Ik ben geen lid van een politieke partij, why benieuwd? Ik heb daar geen tijd voor, ik vind huidige lijsttrekkers en fractievoorzitters en verkiezingsprogramma allemaal slappen shit.. ik heb betere dingen te doen en zulksquote:Op donderdag 21 november 2013 22:33 schreef GeenHelpdesk het volgende:
van welke politieke partij ben je eigenlijk lid Boterbartje? ben weleens benieuwd
Dus je stemt blanco straks?quote:Op donderdag 21 november 2013 22:34 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik ben geen lid van een politieke partij, why benieuwd? Ik heb daar geen tijd voor, ik vind huidige lijsttrekkers en fractievoorzitters en verkiezingsprogramma allemaal slappen shit.. ik heb betere dingen te doen en zulks
ah excuus.. stemmen en lid zijn is natuurlijk compleet iets anders he?quote:Op donderdag 21 november 2013 22:37 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Dus je stemt blanco straks?
En als je er zelf naar toe gaat ben je niet honderden euro's kwijt aan vliegtickets auto's en hotels?quote:Op donderdag 21 november 2013 22:42 schreef arjan1112 het volgende:
Mja als je de mensen op de filipijnen wilt helpen , dan moet je er zelf naartoe gaan.. 100 euro overmaken op 555 dan komt er 2 euro aan bij de slachtoffers.. de rest gaat op aan vliegtickets auto's hotels en lonen
Zeker man. Heen vliegen, 2 euro geven.. kijken wat ze er voor kopen en dan weer terug?quote:Op donderdag 21 november 2013 22:45 schreef arjan1112 het volgende:
Nou ja ook. mja.. dan zie je teminste wat ze met je hulp doen enzo
Niet in je blote reet wandelenquote:Op donderdag 21 november 2013 21:21 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik heb niets aan de filipijnen gegeven.. ben verdomme geen filantroop. Toen ik hoorde van de ramp heb ik mijzelf getrakteerd op een mooie wandelbroek. Die worden ook in dat soort landen genaaid dus via via heb ik toch wat gegeven
nog nooit zon leuke troll gezien moet ik zeggen, Nouja, Een tijdje dan.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
quote:
quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:43 schreef Gregor1994 het volgende:
Waar ik mij het meest aan erger zijn al die bn'ers met hun schijnheilige bullshit. Vraag me af wat een gemiddelde bn'er overmaakt, gezien ze bijna klaarkomen op giro555. Trijntje Oosterhuis
quote:Op donderdag 21 november 2013 22:42 schreef arjan1112 het volgende:
Mja als je de mensen op de filipijnen wilt helpen , dan moet je er zelf naartoe gaan.. 100 euro overmaken op 555 dan komt er 2 euro aan bij de slachtoffers.. de rest gaat op aan vliegtickets auto's hotels en lonen
quote:Op donderdag 21 november 2013 22:37 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Dus je stemt blanco straks?
quote:Op donderdag 21 november 2013 21:21 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gestopt bij 0:47 ....quote:Op donderdag 21 november 2013 02:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De eerste minuut zegt al genoeg. En nou zelf opgerot.
Geld bijvoorbeeld ook voor de kinderen van mensen die dat hebben, Krijgen geen studiebeurs dus gaan niet studeren, Krijgen nergens werk aangeboden en sommigen moeten ( i shit u not dude ) GEDWONGEN om een WAjong uitkering aan te vragen, worst case scenario was dat een vriend van mij bij een zorg instelling moest aankloppen om op een soort van kamers te gaan wonen, Met verplichte zorg etc. terwijl die jongen helemaal geen beperking heeft, Hij kan niet thuis wonen omdat zijn moeder in de schuldhulp zitquote:Op donderdag 21 november 2013 02:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Okee: universitaire engineer, 52 jaar, verliest door de crisis zijn baan. Heeft wel wat spaargeld, maar het meeste gaat op aan zijn kinderen, studie, hypotheek, GWL, verzekeringen enz. Vrouw werkt niet want zorg voor de kinderen.
Man heeft altijd gewerkt, gestudeerd en qua kennis bijgebleven, en heeft een sloot ervaring. Maar het bedrijf gaat faiiliet door de crisis. Hoe hard de man ook probeert, hij wordt niet eens uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, zelfs niet na 324 (!) sollicitatiebrieven gemiddeld per jaar.
Het spaargeld raakt op. Kinderen en gezin zijn belangrijker dan auto, dus die verkoopt hij. Uiteindelijk raakt zijn ww op en moet hij aankloppen voor bijstand. Maar ja hoge kosten huis, dat hypothecair onder water staat, dus de kosten zijn hoger dan ze binnenkrijgen.
De man staat met zijn gezin tegen de muur. Hoe is dit uitschot of een faalflikker?
En dan noem je mij rechts. Moet niet gekker worden hier.
[..]
Volgens mij ga jij die eerst sorteren als ik jou zo bezig hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |