Zijn me dunkt mensen die niet doorhebben hoe goed we het hier hebben.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Klacht lijkt me duidelijk. Mensen die zeggen dat er eerst geld naar NL moet gaan want wij hebben ook crisis, en dan pas kijken we verder. Ze moeten zich doodschamen. We hebben een dak boven ons hoofd, voedsel, warmte, etc.
Hoe kunnen die domme koeien nu de situatie daar vergelijken met die van hier?
Jij bent echt stoer.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:30 schreef Dressers het volgende:
Gewoon niks doneren. En verder niks om het hele gebeuren geven.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Funk__Doc het volgende:
Zij kozen er voor om op de Filipijnen te gaan wonen....
Preciesquote:Op dinsdag 19 november 2013 12:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
"Wij hebben hier ook crisis". En dat wordt dan godverdomme ook getypt op iPads, de nieuwste telefoons en dunste laptops terwijl moeder een boterham voor ze aan het smeren is voor op hun verwarmde zolderkamer.
Stiekem was ik sarcastischquote:Op dinsdag 19 november 2013 12:31 schreef Dressers het volgende:
[..]
Als jij dat vindt is het helemaal goed jongen.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:34 schreef Ikkannietstrijken het volgende:
Ik neem aan dat TS nu niet meer kan posten omdat hij in het vliegtuig zit op weg naar de Filipijnen om daar mensen moreel te ondersteunen en te helpen met de wederopbouw? Of heb je je schuldgevoel al afgekocht bij grio 555?
En dan mag je nu uitleggen waaromquote:Op dinsdag 19 november 2013 12:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
Echt, deze reactie slaat kant noch wal.
Gast maak ff al je geld over en ga lekker daar wonen ofzo, niemand heeft zin in je elitaire kuttoon "van kijk mij eens doneren aan de Filipijnen" laat mensen lekker zelf bepalen of ze dat nodig vinden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
Echt, deze reactie slaat kant noch wal.
Ik neem aan dat TS nu niet meer kan posten omdat hij in het vliegtuig zit op weg naar de Filipijnen om daar mensen moreel te ondersteunen en te helpen met de wederopbouw? Of heb je je schuldgevoel al afgekocht bij grio 555?
Jullie denken dat je die mensen helpt door er nog een extra mond te laten zijn die gevoed moet worden?quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:37 schreef Catdog het volgende:
[..]
Gast maak ff al je geld over en ga lekker daar wonen ofzo, niemand heeft zin in je elitaire kuttoon "van kijk mij eens doneren aan de Filipijnen" laat mensen lekker zelf bepalen of ze dat nodig vinden.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Funk__Doc het volgende:
Prachtige reacties. Ik doe gelijk de grenzen open om die beste mensen hierheen te halen,quote:
Hij helpt mij door op te tyfen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:39 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
[..]
Jullie denken dat je die mensen helpt door er nog een extra mond te laten zijn die gevoed moet worden?
Daar gaat het niet om. Ik vind het ook lekker om een bord spareribs weg te werken, maar dat is niet erg relevant he?quote:
Nee dat is inderdaad niet relevant.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:42 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik vind het ook lekker om een bord spareribs weg te werken, maar dat is niet erg relevant he?
Gaan we weer on-topic verder dan?quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:42 schreef Catdog het volgende:
[..]
Nee dat is inderdaad niet relevant.
Niet snappen dat TS naar een ander continent verwensen hetzelfde is als "onterechte klacht" maar dan iets minder gay.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:43 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Gaan we weer on-topic verder dan?
Je breekt met tradities, ga eens even heel snel op een schip naar waar je vandaan komt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:46 schreef Catdog het volgende:
[..]
Niet snappen dat TS naar een ander continent verwensen hetzelfde is als "onterechte klacht" maar dan iets minder gay.
Ik zou me gewoon eens afvragen waar die drang vandaan komt om maar iedereen te redden die er te redden valt. De natuur doet niet aan liefdadigheid en zal dat ook nooit doen. Dit soort "rampen" zijn een normaal onderdeel van hoe de natuur functioneert. Het heeft niks met domme koeien te maken. Het interesseert me gewoon geen ene donder wat er aan rampen aan de andere kant van de wereld gebeurt. Je kunt wel mooi geld sturen maar waarvoor? Tot de volgende orkaan daar weer dood en verderf zaait.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Klacht lijkt me duidelijk. Mensen die zeggen dat er eerst geld naar NL moet gaan want wij hebben ook crisis, en dan pas kijken we verder. Ze moeten zich doodschamen. We hebben een dak boven ons hoofd, voedsel, warmte, etc.
uh wut?quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:47 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Je breekt met tradities, ga eens even heel snel op een schip naar waar je vandaan komt.
De meesten zijn gewoon daar geboren hoor i.p.v. dat ze naar daar zijn geëmigreerd. Los daarvan hebben ze niet om zo'n ramp gevraagd.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Funk__Doc het volgende:
Wat was er in 2008?quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:51 schreef Darkangle het volgende:
We moeten ze wel geld geven. Als er strakjes hier iets gebeurt verwachten wij toch ook hulp van anderen? Zoals bij voorbeeld in 2008, oh wacht....
Een nogal kortzichtige uitspraak, niet iedereen in Nederland heeft een dak boven zijn hoofd, warmte of op wat voor manier dan ook een stabiel leven. Met gejank over "hunnie hebben het nog veel erger" kom je er niet.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja, laten we de voedselbank erbij halen. De voedselbank die bepaald welk eten en drinken er in zo'n pakket zit (om even aan te geven dat ze ook weigeren, terwijl ze daar in Filipijnen momenteel blij zijn met een handje rijst), mensen die naar de voedselbank gaan en die zeiken dat er weer een bloemkool bijzit,....quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:02 schreef harrievankempen het volgende:
Zolang er nog tienduizenden naar de voedselbank moeten geef ik niks.
LCDquote:Op dinsdag 19 november 2013 12:30 schreef NietDoen het volgende:
Terechte klacht. Tokkie uitspraak.
Zullen we een giro 555 oprichten voor kees van om de hoek die geen nieuw LCD scherm kan kopen?
Ik heb inderdaad ook niet het idee dat als ik zou geven dat er ineens werkelijk wat veranderd daar. Bij de volgende ramp staan ze weer met de handjes op om te financieren. Laat de overheid maar geld daarheen sturen, voor het geval dat ze dat nog niet doen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:16 schreef basvandalen het volgende:
Laat ik dan mijzelf ook maar mengen in de discussie
waarom is het zo dat wanneer er ergens een ramp gebeurd wij bijna verplicht worden om geld te sturen.
buiten dat het geld wat gestuurd wordt vaak alleen maar bij de corrupte top van het land komt
is het ook nog eens zo dat ik toch zeker wel zelf mag weten of ik geef of niet
en dat het niet zo moet zijn omdat al die aandachtshoeren van Nederland(lees BNers) ineens weer onder hun steen vandaan komen en het allemaal zo verschrikkelijk erg vinden
dat ik dan ook maar geld moet storten, ik kan me geld wel beter besteden zeg
en ja natuurlijk kan ik makkelijk 100 euro per ramp missen maar zelf als ik er me kont mee af veeg heb ik er een nog beter nut voor
nee de overheid moet ook niks sturen, want dat zijn ook onze centenquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:21 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ook niet het idee dat als ik zou geven dat er ineens werkelijk wat veranderd daar. Bij de volgende ramp staan ze weer met de handjes op om te financieren. Laat de overheid maar geld daarheen sturen, voor het geval dat ze dat nog niet doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:21 schreef basvandalen het volgende:
[..]
nee de overheid moet ook niks sturen, want dat zijn ook onze centen
ik ga het gewoon zeggenEigen volk eerst wil ik ook weer niet zeggen, want als elk land dat zou doen zou iedereen met een groot probleem zitten. Maar zouden andere landen nou ook zulke acties houden, via TV/Radio met van die bekende mensen of is dat weer iets typisch Nederlands?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)oor-Filipijnen.dhtmlquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:23 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Eigen volk eerst wil ik ook weer niet zeggen, want als elk land dat zou doen zou iedereen met een groot probleem zitten. Maar zouden andere landen nou ook zulke acties houden, via TV/Radio met van die bekende mensen of is dat weer iets typisch Nederlands?
misschien is dat ook wat te hardquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:23 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Eigen volk eerst wil ik ook weer niet zeggen, want als elk land dat zou doen zou iedereen met een groot probleem zitten. Maar zouden andere landen nou ook zulke acties houden, via TV/Radio met van die bekende mensen of is dat weer iets typisch Nederlands?
Ons probleem is het niet. Maar sommige mensen denken gelukkig niet aan of het ons wat oplevert of niet, maar denken aan de mensen die daar alles kwijt zijn.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:26 schreef basvandalen het volgende:
[..]
misschien is dat ook wat te hard
ik bedoel te zeggen dat landen op een evenwichtig niveau met elkaar moeten samenwerken en niet dat bij een ramp wij ineens (verplicht) worden om hulp of geld te sturen
waarom is een ramp in zo'n land ons probleem überhaupt
Wat is dit nou voor kutreactie? Dit is precies wat je bent ik kan het zelf niet verwoorden maar die aflevering van south park doet dat perfect. Moet je maar eens kijken kom je jezelf tegen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Poeh, poeh. Stoer hoor!
Respect!
ik vindt het ook allemaal verschrikkelijk wat daar gebeurd isquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ons probleem is het niet. Maar sommige mensen denken gelukkig niet aan of het ons wat oplevert of niet, maar denken aan de mensen die daar alles kwijt zijn.
Of het geld wel of niet aankomt is natuurlijk geen mening.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:38 schreef basvandalen het volgende:
[..]
ik vindt het ook allemaal verschrikkelijk wat daar gebeurd is
en ik hoop het zelf nooit mee te maken
ik ben alleen van mening dat geld überhaupt niet aankomt
en dat hulp van hulp diensten maar van tijdelijke aard is als het gaat om hulp
Nee maar omdat we het niet zeker weten, is het wel zo dat er een hele hoop mensen gewoon niet geven.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:41 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Of het geld wel of niet aankomt is natuurlijk geen mening.
puntjequote:Op dinsdag 19 november 2013 13:41 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Of het geld wel of niet aankomt is natuurlijk geen mening.
Dat is helemaal niet het onderwerp van dit topic. Ben je een slecht geïntegreerde Arabier die niet kan lezen ofzo? Wil je dan even snel terug naar Mekka?quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:34 schreef Dingflofbips het volgende:
Gutmensch-stormlooptopic
Je -moet- er iets om geven
Ik zie toch wel degelijk een consistentie in het veroordelen van zij die niet willen geven. Ook in dit topic.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:43 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet het onderwerp van dit topic. Ben je een slecht geïntegreerde Arabier die niet kan lezen ofzo? Wil je dan even snel terug naar Mekka?
Want ons eigen volk is ook slachtoffer geworden van dit drama?quote:
Het zit wel in die hoek, maar dit topic gaat eigenlijk om het veroordelen van mensen die wel willen geven. Wat blijkbaar klachtwaardig gevonden wordt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:45 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ik zie toch wel degelijk een consistentie in het veroordelen van zij die niet willen geven. Ook in dit topic.
Dit gaat er helemaal niet om of je moet geven of juist niet. Het gaat erom dat je van die schaamteloze zuurpruimen hier in NL hebt die vinden dat ze het slechter hebben als de mensen in de Filipijnen. Daar gaat dit topic over.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:45 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ik zie toch wel degelijk een consistentie in het veroordelen van zij die niet willen geven. Ook in dit topic.
lees anders even verderquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:46 schreef very het volgende:
[..]
Want ons eigen volk is ook slachtoffer geworden van dit drama?
Niet dat ik perse vind dat mensen moeten doneren, ik doe het zelf ook niet.
Maar "eigen volk eerst" slaat nergens op
Crackerquote:Op dinsdag 19 november 2013 13:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De meesten zijn gewoon daar geboren hoor i.p.v. dat ze naar daar zijn geëmigreerd. Los daarvan hebben ze niet om zo'n ramp gevraagd.
Ik begrijp dat je waarschijnlijk grappig probeert te zijn maar ik zie de grap niet zo...
Niet meer posten jij tot je die aflevering hebt gekeken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit gaat er helemaal niet om of je moet geven of juist niet. Het gaat erom dat je van die schaamteloze zuurpruimen hier in NL hebt die vinden dat ze het slechter hebben als de mensen in de Filipijnen. Daar gaat dit topic over.
Als volwassene nog naar south park kijkenquote:Op dinsdag 19 november 2013 14:08 schreef Catdog het volgende:
[..]
Niet meer posten jij tot je die aflevering hebt gekeken.
TS kijkt alleen natuurfilms want > volwassen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als volwassene nog naar south park kijken
Ja. En als je dat vindt ben je een kampsjaak of pvv-er. Dat zijn nog eens argumenten!quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit gaat er helemaal niet om of je moet geven of juist niet. Het gaat erom dat je van die schaamteloze zuurpruimen hier in NL hebt die vinden dat ze het slechter hebben als de mensen in de Filipijnen. Daar gaat dit topic over.
Welk?quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:34 schreef HeatWave het volgende:
Echt, als ik nog 1 keer het woord "strijkstok" hoor he?.
Nee je hebt gewoon weinig inzicht in het echte leven buiten je eigen bubbel dan. Ik heb genoeg gezien van de wereld om te zeggen dat een bijstandsmoeder in Nederland een miljonair is vergeleken met bepaalde gebieden in de wereld waaronder de Filipijnen waar 1x in de week eten en slapen in de regen normaal is voor een hoop kinderen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:17 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ja. En als je dat vindt ben je een kampsjaak of pvv-er. Dat zijn nog eens argumenten!
Betrek mij er aub niet bij. Je weet daar geen reet vanaf.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:29 schreef Speedball het volgende:
[..]
Nee je hebt gewoon weinig inzicht in het echte leven buiten je eigen bubbel dan. Ik heb genoeg gezien van de wereld om te zeggen dat een bijstandsmoeder in Nederland een miljonair is vergeleken met bepaalde gebieden in de wereld waaronder de Filipijnen waar 1x in de week eten en slapen in de regen normaal is voor een hoop kinderen.
Was niet op de persoon gericht maar op de context van je reactie. Dus ipv je dan een pvver of weet ik veel ben vind ik dat je dan een ... ben heeft geen reet met jouw te maken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:46 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Betrek mij er aub niet bij. Je weet daar geen reet vanaf.
De automatische voordeling vind ik pervers en schijnheilig
ipv jouw aan te sprekenquote:Op dinsdag 19 november 2013 14:46 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Betrek mij er aub niet bij. Je weet daar geen reet vanaf.
De automatische voordeling vind ik pervers en schijnheilig
Geenquote:Dit gaat er helemaal niet om of je moet geven of juist niet. Het gaat erom dat je van die schaamteloze zuurpruimen hier in NL hebt die vinden dat ze het slechter hebben als de mensen in de Filipijnen
maarquote:Ja. En als je dat vindt ben je een kampsjaak of pvv-er. Dat zijn nog eens argumenten!
zijn.quote:Nee je hebt gewoon weinig inzicht in het echte leven buiten je eigen bubbel dan. Ik heb genoeg gezien van de wereld om te zeggen dat een bijstandsmoeder in Nederland een miljonair is vergeleken met bepaalde gebieden in de wereld waaronder de Filipijnen waar 1x in de week eten en slapen in de regen normaal is voor een hoop kinderen.
Vooruitquote:Op dinsdag 19 november 2013 15:14 schreef Speedball het volgende:
[..]
ipv jouw aan te spreken
Bedoel ik meer dat deze mensen....
[..]
Geen
[..]
maar
[..]
zijn.
Dus ik heb het hier niet over jouw of iemand die niet doneert maar over mensen die vinden dat het in Nederland slechter is dan in een 3e wereldland
Met zo'n mening, mag ik hopen dat jij al je spaargeld hebt overgemaakt?quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:05 schreef Epsix het volgende:
Het probleem met de beredenering van dit soort tokkies is dat er geen grens is aan hoe goed we het kunnen hebben. Zelfs al zitten we op gouden wc zetels, dan nog kunnen we roepen dat de wc borstel nog niet platinum is en dat wij het geld toch echt veel meer nodig hebben.
Ik zeg, til eerst je mede mens naar een basis niveau waar ze met waarde hun eigen weg weer kunnen vinden (gewoon, dak boven hun hoofd en 2 maaltijden per dag). En dan mag je jezelf weer gaan ongegeneerd gaan verrijken.
ja, dat heb ik.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:27 schreef Lesnar het volgende:
[..]
Met zo'n mening, mag ik hopen dat jij al je spaargeld hebt overgemaakt?
Hoe typ je dit bericht dan? Met een smartphone / tablet / pc? Die kun je makkelijk verkopen en het geld overmaken aan giro 555.quote:
Fucking irritante alles-of-niets reactie. "Ja als je dan een moraal hebt, dan moet je ook meteen álles geven, want anders ben je hypocriet. Ik doe gewoon niks en het zal me aan de reet verroesten dat mensen het slecht hebben, want een beetje doen is hypocriet en ik doe niks dus ik ben niet hypocriet". Wel een niet-hypocriete egoist, maar prima.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:49 schreef Lesnar het volgende:
[..]
Hoe typ je dit bericht dan? Met een smartphone / tablet / pc? Die kun je makkelijk verkopen en het geld overmaken aan giro 555.
Dus niet zo egoïstisch zijn en help je medemens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |