Ik dacht dat ze er helemaal klaar mee was. Blijkbaar niet .quote:Op donderdag 21 november 2013 21:42 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het is eerder die Shepherd die er nog niet klaar mee is. En dat ondanks dat ze redelijk door de mand viel als zijnde geen echte VN-functionaris en wel een echte chanteur.
Of niet natuurlijk. Dergelijke kolder kun je het beste negeren links laten liggen.quote:
Wat een racistische opmerking weer!quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:09 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Of niet natuurlijk. Dergelijke kolder kun je het beste negeren.
Sorry!quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:10 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Wat een racistische opmerking weer!
Het gaat de anti-Zwarte Pieten niet om een aanpassing maar om de totale vernietiging van Zwarte Piet (en meteen ook de Nederlandse cultuur):quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:37 schreef ruver1997 het volgende:
Naarmate de maatschappij zal veranderen zal het gezicht van kinderfeesten dat ook. Get over it. Een andere kleur van de ''piet'' is alleen maar een teken dat we het multiculturele component omarmen. Juist nu we dit zo hard nodig hebben. Dus geef die piet een ander kleurtje. Dan kan niemand zich tenminste meer beledigd voelen en laten we zien dat we bereid zijn om waar nodig nuances aan te brengen in onze eigen cultuur omwille van het welzijn van mensen met een andere afkomst!
Weinig kans; zelfs op joop.nl worden progressieven uitgemaakt van witte man tot racist.quote:Op vrijdag 22 november 2013 19:38 schreef Montagui het volgende:
rac·ism (rszm)
n.
1. The belief that race accounts for differences in human character or ability and that a particular race is superior to others.
2. Discrimination or prejudice based on race.
Volgens mij voldoen de opmerkingen van Gordon en de typetjes van Wendy niet (of nauwelijks) aan bovengenoemde definities van racisme.
Gordon en Wendy stellen nergens dat 'de blanke' superieur is aan een andere kleur. Ook zie ik nergens discriminatie. De kandidaat in HGT van chinese afkomst heeft net zoveel kans als elke andere kandidaat om door te mogen gaan. Ook de typetjes van Wendy zijn oosters (Ushi) donker (Dushi) en blank (die familie). Niemand wordt ontzien. Blijft over vooroordeel. Daar zou je de opmerking van Gordon onder kunnen scharen en dan nog is de intentie van Gordon niet racistisch bedoeld, maar kan zeker racistisch overkomen. Mijn gevoel was eigenlijk net als die van Dan Karaty "zoiets zeg je toch niet". En Wendy? Wendy gebruikt vooroordelen om haar typetjes herkenbaar en gepersifleerd neer te zetten. Niks mis mee.
Ik denk dat NL maar weer eens het progressieve voortouw moet nemen en de wereld duidelijk moet maken wat nu werkelijk racisme is. Ik noem als voorbeeld de oerwoudgeluiden bij een voetbalwedstrijd die met name voorkomen in de wat meer oosters gelegen Europese landen. Daar is de intentie duidelijk racisme.
Het is de intentie......en de intentie bepaalt de mening.quote:Op zaterdag 23 november 2013 00:48 schreef Kees22 het volgende:
Godsakker: nu gaat het bij P&W weer over racisme!
Silence! I kill you!
Blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 23 november 2013 01:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het is de intentie......en de intentie bepaalt de mening.
Het is namelijk anders wanneer Najib Amhili de Marokkaanse gemeenschap een hak zet (en wanneer ik Najib Amahli zeg zeg ik ook Herman Finkers, want die mag dan in die context ook dergelijke 'grapjes' maken, net als elk ander), dan dat (ik blijf bij dat voorbeeld) voetbalhooligans oerwoudgeluiden maken.
Dat bedoel ik, De ontvangers zijn overgevoelig. ZIJ zijn degenen met een probleem. Zij projecteren hun individuele probleem op de maatschappij. Whatever issue ze hebben moeten ze voor zichzelf oplossen en niet de rest van Nederland mee lastig vallen. En voor de rest van Nederland, Of je negeert die hap, of je probeert politiek correct hen te negeren, maar je gaat nooit en te nimmer in op hun egocentrische gevoelens. Period. Tot dat ze hun eigen issues opgelost hebben natuurlijk......quote:Op zaterdag 23 november 2013 01:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet.
Want Zwarte Piet is helemaal niet bedoeld als racisme. Anders zouden we hem aan het eind van Sinterklaas wel aan een brandend kruis hangen of zo. De intentie heeft helemaal niks met racisme te maken.
De ontvangers zijn overgevoelig.
Hier bij de haven is een foto gemaakt van zwarte families die breed lachend foto's maakten van de intocht van Sinterklaas met zijn Zwarte Pieten. Studenten aan het Internationaal Agrarisch Centrum met hun vrouwen en kinderen. Denk maar niet dat die Zwarte Piet als verwijzing naar hun natuurlijke staat als slaven zagen.
Uhuh niet meteen maar komende jaren nog meer te verwachten dusquote:Op zondag 24 november 2013 00:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'We gooien de traditie niet meteen overboord,' zegt een woordvoerder namens de organisatie. 'Maar we willen de mensen die moeite hebben met Zwarte Piet duidelijk maken dat wij hen gehoord hebben. Het moet een feest zijn voor iedereen.'
'Maar we willen de mensen die moeite hebben met Zwarte Piet duidelijk maken dat wij hen gehoord hebben. Het moet een feest zijn voor iedereen.'quote:Op zondag 24 november 2013 00:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Uhuh niet meteen maar komende jaren nog meer te verwachten dus
Gadverdamme! Wat een lijk!quote:
Kwestie van de intocht gewoon weer op de normale manier houden volgend jaar, met normale Zwarte Pieten, in plaats van zulke blauwe spoken als dat ding hierboven.quote:Op zondag 24 november 2013 00:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
'Maar we willen de mensen die moeite hebben met Zwarte Piet duidelijk maken dat wij hen gehoord hebben. Het moet een feest zijn voor iedereen.'
Hebben ze toch niet goed naar de 'discussie' geluisterd. De overgrote meerderheid is tegen de inzet van gekleurde Pieten en door die toch in te voeren is het geen feest meer voor iedereen, maar is het verpest voor een grote groep.
Echt, het lijkt wel een beroerde fotosoep.quote:
Zodat het feest uiteindelijk geheel aan de eisen van de minderheid is aangepast. Goed bezig. Niet de meerderheid bepaalt dus meer, maar gewoon degene die het hardst kan brullen.quote:Op zondag 24 november 2013 00:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Uhuh niet meteen maar komende jaren nog meer te verwachten dus
En het zieligst is.quote:Op zondag 24 november 2013 01:52 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Echt, het lijkt wel een beroerde fotosoep.
[..]
Zodat het feest uiteindelijk geheel aan de eisen van de minderheid is aangepast. Goed bezig. Niet de meerderheid bepaalt dus meer, maar gewoon degene die het hardst kan brullen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |