abonnement Unibet Coolblue
pi_133439330
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:01 schreef Specularium het volgende:

[..]

<O) = < O )
8} = 8 }

Maar dan zonder spaties.
<O)
8}

thanks!
pi_133440070
Geenstijl heeft ook weer een zwarte piet topic nav een bedreiging op facebook http://www.geenstijl.nl/archives/images/steekpietdood.html
Dit soort posts is zorgdes dus mede voor een verkleed arrestatieteam pas, gelly.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 11:09:53 #153
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_133440138
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 23:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom staan die niet gewoon in het smily menu?
Dit.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_133440567
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:06 schreef poemojn het volgende:
Geenstijl heeft ook weer een zwarte piet topic nav een bedreiging op facebook http://www.geenstijl.nl/archives/images/steekpietdood.html
Dit soort posts is zorgdes dus mede voor een verkleed arrestatieteam pas, gelly.
Ik zit klaar voor een bagatelliserende gelly.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_133441602
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:25 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Ik zit klaar voor een bagatelliserende gelly.
Daar heb je een Gelly niet voor nodig. Tenzij de berichten voor of na het knipsel het in een hele andere context plaatsen is er hier overduidelijk geen sprake van een bedreiging.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_133441660
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:06 schreef poemojn het volgende:
Geenstijl heeft ook weer een zwarte piet topic nav een bedreiging op facebook http://www.geenstijl.nl/archives/images/steekpietdood.html
Dit soort posts is zorgdes dus mede voor een verkleed arrestatieteam pas, gelly.
Compleet gestoord figuur: Abdelkarim Honing.
Voor zover ik weet een Nederlander die zich tot de islam heeft bekeerd.
Psychopatische zelfhaat dus. Hij heeft ook een keer bij P en W mogen blaten met zijn mislukte Chriet Titulaer haatbaard.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:29:59 #157
3542 Gia
User under construction
pi_133442354
Wat heeft de Islam hier nu weer mee te maken?
Het zijn toch vooral Antillianen die anti-piet zijn, of doen de moslims nu ook mee?
pi_133442397
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:29 schreef Gia het volgende:
Wat heeft de Islam hier nu weer mee te maken?
Het zijn toch vooral Antillianen die anti-piet zijn, of doen de moslims nu ook mee?
Ze voelen zich buitengesloten nu..
pi_133442473
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:29 schreef Gia het volgende:
Wat heeft de Islam hier nu weer mee te maken?
Het zijn toch vooral Antillianen die anti-piet zijn, of doen de moslims nu ook mee?
Sommige Antilianen zijn anti-piet, sommige pro-piet en sommige geven geen fuck.
Sommige moslims(let op, nu hebben we het over een religieuze groep, en niet over nationaliteit of etniciteit) zijn anti-piet, sommige pro-piet en de meesten geven geen fuck.
En zo is dit voor elke groep mensen.

Het is heel makkelijk om in groepjes en hokjes te denken, maar er zijn echt heel veel mensen wie het niks kan schelen.
pi_133442593
quote:
8s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:35 schreef Peunage het volgende:

[..]

Sommige Antilianen zijn anti-piet, sommige pro-piet en sommige geven geen fuck.
Sommige moslims(let op, nu hebben we het over een religieuze groep, en niet over nationaliteit of etniciteit) zijn anti-piet, sommige pro-piet en de meesten geven geen fuck.
En zo is dit voor elke groep mensen.

Het is heel makkelijk om in groepjes en hokjes te denken, maar er zijn echt heel veel mensen wie het niks kan schelen.
Het maakt niet uit of je pro of antipiet bent,
iemand zegt:
"misschien moet er maar een piet worden doodgestoken".
En het was wel een fanatiek moslim die dat zei.
Overigens ééntje die eerst fan was van Wilders en Fortuyn.
http://mwnw.nl/blog/2013/(...)-is-gevaarlijk-23449
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_133442617
Hou de Islam even buiten dit topic.

Die Abdelkarim is gewoon een gigantische teringtroll.
pi_133442658
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het maakt niet uit of je pro of antipiet bent,
iemand zegt:
"misschien moet er maar een piet worden doodgestoken".
En het was wel een fanatiek moslim die dat zei.
Overigens ééntje die eerst fan was van Wilders en Fortuyn.
http://mwnw.nl/blog/2013/(...)-is-gevaarlijk-23449
Labiel mannetje dus.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 20 november 2013 @ 12:42:43 #163
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133442673
quote:
8s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:35 schreef Peunage het volgende:.

Het is heel makkelijk om in groepjes en hokjes te denken, maar er zijn echt heel veel mensen wie het niks kan schelen.
Nuance :r .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133442871
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:29 schreef Gia het volgende:
Wat heeft de Islam hier nu weer mee te maken?
Het zijn toch vooral Antillianen die anti-piet zijn, of doen de moslims nu ook mee?
Op de Antillen wordt ook Sinterklaas gevierd met ook zwarte pieten. Daar leeft de discussie niet zo erg als hier. Dat was van de week op tv. Volgens mij zijn het meer de Surinamers.
pi_133442916
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:48 schreef Mylene het volgende:

[..]

Op de Antillen wordt ook Sinterklaas gevierd met ook zwarte pieten. Daar leeft de discussie niet zo erg als hier. Dat was van de week op tv. Volgens mij zijn het meer de Surinamers.
Mooi feest inderdaad met muziek en dans.. en helemaal geen discussies of onvrede. Relax!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_133443140

(piet met geelzucht ;) )

Gekleurde pieten lokken felle reacties uit

UTRECHT -
De aankondiging van een buurtfeest met gekleurde pieten in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn heeft voor dreigementen en kwetsende scheldpartijen gezorgd. Na een bericht over het sinterklaasfeest met gekleurde in plaats van zwarte pieten op Facebook kwamen 485 reacties binnen, zegt de organisatie woensdagmorgen. De aankondiging is nu verwijderd.

Iemand kondigde aan langs te willen komen „om de keel van de Pieten dicht te knijpen zodat deze vanzelf paars worden”. Anderen wilden op het kinderfeest komen om rotte tomaten en eieren te gooien. Verder waren er volgens de organisatie veel scheldpartijen in de sfeer van 'rot op naar je eigen land'.

Het feest wordt georganiseerd door een aantal buurtbewoners en is bedoeld voor kinderen.

bron

[ Bericht 3% gewijzigd door WhateverWhatever op 20-11-2013 13:16:05 ]
  woensdag 20 november 2013 @ 13:02:40 #167
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133443287
Maar paars is toch ook niet zwart?
Leuke mensen ook, die met geweld een kinderfeest dreigen te verstoren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 20 november 2013 @ 13:04:22 #168
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_133443337
Ik denk dat de les isdat we anderen gewoon lekker te laten doen wat ze willen.

Er lijkt wel een soort perverse fetish rond te waarden waarbij we graag andermans persoonlijke vrijheden ontnemen als aggressieve hondjes die hun dominante status willen vaststellen.

En ja dat geldt dus voor beide kanten (voordat er dus weer een paar schuimbekkers op me ingaan)


There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_133444004
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het maakt niet uit of je pro of antipiet bent,
iemand zegt:
"misschien moet er maar een piet worden doodgestoken".
En het was wel een fanatiek moslim die dat zei.
Overigens ééntje die eerst fan was van Wilders en Fortuyn.
http://mwnw.nl/blog/2013/(...)-is-gevaarlijk-23449
Nou en, het is niet zo dat de Islam een standpunt heeft over Zwarte Piet of zo. En Abdelmafkees spreekt ook niet voor alle moslims.
  woensdag 20 november 2013 @ 13:28:36 #170
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_133444057
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Projectie much? Je kan het op inhoud niet winnen
Inhoud? Ha ha ha. Jij ziet dat het een filmpje is van een religieuze organisatie en doet het dan zonder argument meteen af als waardeloze en nutteloze propaganda. Als er iemand geen inhoud heeft, dan ben jij het wel.
  woensdag 20 november 2013 @ 13:55:29 #171
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_133445068
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:28 schreef Zelva het volgende:

[..]

Inhoud? Ha ha ha. Jij ziet dat het een filmpje is van een religieuze organisatie en doet het dan zonder argument meteen af als waardeloze en nutteloze propaganda. Als er iemand geen inhoud heeft, dan ben jij het wel.
Ik heb het filmpje bekeken en kwam tot de conclusie dat er een vreemde draai aan de feiten wordt gegeven. Hoe kom jij aan je informatie dat ik geen verstand van zaken heb wat dit betreft? Hypocriet.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 20 november 2013 @ 14:13:00 #172
241662 Jian
Well, well, well
pi_133445694
quote:
15s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:04 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat de les isdat we anderen gewoon lekker te laten doen wat ze willen.

[ afbeelding ]
Bijvoorbeeld een willekeurig filmpje posten over weer een andere visie op de ontstaansgeschiedenis van Sinterklaas en Zwarte Piet.
Behalve wanneer het een religieuze/evangelische grondslag heeft natuurlijk, dan moet het weggestopt worden, want ...... o ja, religiefobie! :)
Over hypocriet gesproken!
  woensdag 20 november 2013 @ 14:17:31 #173
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_133445842
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 14:13 schreef Jian het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld een willekeurig filmpje posten over weer een andere visie op de ontstaansgeschiedenis van Sinterklaas en Zwarte Piet.
Behalve wanneer het een religieuze/evangelische grondslag heeft natuurlijk, dan moet het weggestopt worden, want ...... o ja, religiefobie! :)
Over hypocriet gesproken!
Nee er zitten gewoon keiharde leugens in je filmpje en ik wijs er op dat het misschien niet handig is om dat te posten.

Freedom of expression is niet hetzelfde als freedom from criticism, vrind.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_133446045
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
(piet met geelzucht ;) )

Gekleurde pieten lokken felle reacties uit

UTRECHT -
De aankondiging van een buurtfeest met gekleurde pieten in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn heeft voor dreigementen en kwetsende scheldpartijen gezorgd. Na een bericht over het sinterklaasfeest met gekleurde in plaats van zwarte pieten op Facebook kwamen 485 reacties binnen, zegt de organisatie woensdagmorgen. De aankondiging is nu verwijderd.

Iemand kondigde aan langs te willen komen „om de keel van de Pieten dicht te knijpen zodat deze vanzelf paars worden”. Anderen wilden op het kinderfeest komen om rotte tomaten en eieren te gooien. Verder waren er volgens de organisatie veel scheldpartijen in de sfeer van 'rot op naar je eigen land'.

Het feest wordt georganiseerd door een aantal buurtbewoners en is bedoeld voor kinderen.

bron

Laat zulke bullshitfeesten dan gewoon lekker links liggen, denk ik dan...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 20 november 2013 @ 14:30:45 #175
241662 Jian
Well, well, well
pi_133446365
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 14:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee er zitten gewoon keiharde leugens in je filmpje en ik wijs er op dat het misschien niet handig is om dat te posten.
Sinds wanneer is het handig om iets niet te posten wanneer dat tegen jouw waarheid indruist?

quote:
Freedom of expression is niet hetzelfde als freedom from criticism, vrind.
Criticism is in mijn boek iets inhoudelijk bekritiseren niet de inhoud wegmoffelen omdat een ander daar geen kennis van mag nemen, ....... vrind.

Mijn raad, in navolging van de jouwe om een filmpje niet te plaatsen, is in dit geval; Ik zou gewoon verder mijn mond houden als ik jou was, (je was op de goede weg met je eerdere belofte) gewoon stilzitten als je geschoren wordt zeg maar, want hoe je ook draait en wringt, je hanteert gewoon overduidelijk kromme redenaties!
  woensdag 20 november 2013 @ 14:53:56 #176
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_133447116
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 14:30 schreef Jian het volgende:

[..]

Sinds wanneer is het handig om iets niet te posten wanneer dat tegen jouw waarheid indruist?
Hey... het is jouw fout om te begaan. Ik vertel je alleen dat het niet handig is voor de discussie en jouw imago.

quote:
[..]

Criticism is in mijn boek iets inhoudelijk bekritiseren niet de inhoud wegmoffelen omdat een ander daar geen kennis van mag nemen, ....... vrind.
Waar moffel ik jouw post weg? Ik geef je slechts mijn nederige mening dat je een fout begaat met het posten van dat filmpje. Nergens zeg ik dat jij je post moet weghalen of wat dan ook. Ik vertelde je slechts wat mijn zorgen waren betreffende datgene wat je postte en jij vatte dat direct heel persoonlijk op.
Blijkbaar was je er van geschokken want je probeert als een kleuter je gelijkje alsnog te pakken ookal had ik je het laatste woord gisteren al aangeboden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 20 november 2013 @ 15:10:16 #177
241662 Jian
Well, well, well
pi_133447724
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 14:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hey... het is jouw fout om te begaan. Ik vertel je alleen dat het niet handig is voor de discussie en jouw imago.

[..]

Waar moffel ik jouw post weg? Ik geef je slechts mijn nederige mening dat je een fout begaat met het posten van dat filmpje. Nergens zeg ik dat jij je post moet weghalen of wat dan ook. Ik vertelde je slechts wat mijn zorgen waren betreffende datgene wat je postte en jij vatte dat direct heel persoonlijk op.
Blijkbaar was je er van geschokken want je probeert als een kleuter je gelijkje alsnog te pakken ookal had ik je het laatste woord gisteren al aangeboden.
Ik heb het filmpje geplaatst, puur informatief, omdat ik het tegenkwam op youtube, waar het kortgeleden geplaatst is en omdat het een directe link heeft met deze topic reeks. Ik heb er ook geen enkel inhoudelijk waardeoordeel aan verbonden, dus hoezo mijn reputatie?

Dat jij daar vervolgens als een soort "schuimbekkende hond" opspringt met alle kromme argumenten van dien is natuurlijk geheel voor jouw rekening!

Wat ik al zei, je kunt draaien en wringen wat je wilt, het wordt er niet beter op.

Oh, wat mij betreft mag jij nu het laatste woord hebben, mijn standpunt/inzicht in deze zal er zeker niet door veranderen,. .. vrind.
  woensdag 20 november 2013 @ 15:15:39 #178
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_133447946
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:10 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik heb het filmpje geplaatst, puur informatief, omdat ik het tegenkwam op youtube, waar het kortgeleden geplaatst is en omdat het een directe link heeft met deze topic reeks. Ik heb er ook geen enkel inhoudelijk waardeoordeel aan verbonden, dus hoezo mijn reputatie?

Dat jij daar vervolgens als een soort "schuimbekkende hond" opspringt met alle kromme argumenten van dien is natuurlijk geheel voor jouw rekening!
Mijn initiele reacties waren heel normaal. Het was pas toen jij agressief je ego ging verdedigen dat ik minder vriendelijk werd.

quote:
Wat ik al zei, je kunt draaien en wringen wat je wilt, het wordt er niet beter op.

Oh, wat mij betreft mag jij nu het laatste woord hebben, mijn standpunt/inzicht in deze zal er zeker niet door veranderen,. .. vrind.
Verwachtte ik ook niet. Ik zit nou al lang genoeg op fok om te weten dat opgefokte standjes als jijzelf alleen maar interesse hebben in je gelijkje halen :*
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_133448333
je bent ook wel erg naief en dom als je denkt dat zo'n oproep op facebook geen negatieve reacties uitlokt. Dom, helemaal gezien de sfeer van de afgelopen weken. Je had dit kunnen weten, en gewoon de boel de boel laten als het gaat om deze traditie waar klaarblijkelijk het overgrote deel van de vierders geen enkele opgelegde verandering aan wil zien en accepteert. Als je zo graag carnavals of clownspieten wil regel je maar een feestje bij je thuis.
  woensdag 20 november 2013 @ 15:26:44 #180
241662 Jian
Well, well, well
pi_133448384
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mijn initiele reacties waren heel normaal. Het was pas toen jij agressief je ego ging verdedigen dat ik minder vriendelijk werd.

[..]

Verwachtte ik ook niet. Ik zit nou al lang genoeg op fok om te weten dat opgefokte standjes als jijzelf alleen maar interesse hebben in je gelijkje halen :*
Het is geen chat hier hè, iedereen kan gewoon teruglezen hoor :*

(sorry, kon het niet laten, maar je veelvuldige, treurige ad hominem, alhoewel van hieruit wat meewarig edoch glimlachend bezien, deden mijn vingers uitglijden)
  Moderator woensdag 20 november 2013 @ 16:14:58 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133450644
ja ok jullie hebben beiden ongetwijfeld een enorme dikke penis van 30 centimeter, we weten het inmiddels

kap ff met deze onzindiscussie }:|
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_133454689
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:25 schreef mikerw het volgende:
je bent ook wel erg naief en dom als je denkt dat zo'n oproep op facebook geen negatieve reacties uitlokt. Dom, helemaal gezien de sfeer van de afgelopen weken. Je had dit kunnen weten, en gewoon de boel de boel laten als het gaat om deze traditie waar klaarblijkelijk het overgrote deel van de vierders geen enkele opgelegde verandering aan wil zien en accepteert. Als je zo graag carnavals of clownspieten wil regel je maar een feestje bij je thuis.
Wacht even: bestaat er regelgeving mbt schmink en kleding.
Mag je je gezicht geel schminken tijdens een buiten-buurtfeest. Ik dacht het wel.
Mag je een page-pak aandoen. Ongeveer zo'n pak als dat..... ach hoe heet die ook al weer..... o ja..... Zwarte Piet aan heeft. Ik dacht het wel.
Iemand met een geel gezicht en een pagepak. Mag dat in Nederland? Of leven we inmiddels in Poetin's Rusland?
Het mag dus! Punt! En als jij vindt dat dit een "aanval" is op een andere buurt waar de desbetreffende knul in page-pak toevallig zwart is geschminkt, dan heb jij een psychologisch probleem.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 20 november 2013 @ 18:22:51 #183
241662 Jian
Well, well, well
pi_133455471
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:14 schreef sp3c het volgende:
ja ok jullie hebben beiden ongetwijfeld een enorme dikke penis van 30 centimeter,
Ik noem 'm Louis O+
  Trouwste user 2022 donderdag 21 november 2013 @ 13:30:56 #184
7889 tong80
Spleenheup
pi_133481586
Uit de Volkskrant van vandaag :

De Zwarte Piet-tegenstanders hebben een gouden kans gemist om het echte leed, de slavernij in Europa, aan de kaak te stellen, schrijft Jan Jaap de Ruiter. 'Tegenstanders van Zwarte Piet hebben het niet slim aangepakt.' .

Als de tegenstanders zich zo gegriefd voelen door een figurant in een kinderfeest, zou je denken dat ze zich al helemaal gegriefd zouden voelen en zich doen gelden als ze horen van de slavernij in de wereldDe samenleving maakt zich dit jaar drukker dan ooit over Zwarte Piet. De discussie werd aangezwengeld door mensen voor wie Zwarte Piet een herinnering oproept aan een verleden van slavernij en een heden van discriminatie. En dus kwamen ze in geweer. Er werd zelfs een heuse rechtszaak gevoerd over de aankomst van Sinterklaas in Amsterdam. De rechter wees de eisen af en inmiddels is de Goedheiligman veilig en wel gearriveerd in het land.

Zwarte Piet, in de meeste gevallen een zwart geschminkte blanke man of vrouw, bestaat niet als echt mens, is een spelfiguur voor de allerkleinsten onder ons, en als Sinterklaas het land weer verlaten heeft, is Zwarte Piet er ook niet meer. Het zwartepietprotest gaat dan als een nachtkaars uit. Maar de herinnering aan het slavernijverleden en discriminatieheden is er na 5 december nog steeds. Die verdwijnt niet zomaar.

Niet slim
De tegenstanders van Zwarte Piet hebben het niet slim aangepakt. Elk jaar hebben ze maar een maand of twee de tijd om hun grieven te uiten. En dat terwijl hen het hele jaar ter beschikking staat om hun punt te maken. Maar dan hoor ik ze niet.

Als de tegenstanders zich zo gegriefd voelen door een figurant in een kinderfeest, zou je denken dat ze zich al helemaal gegriefd zouden voelen en zich doen gelden als ze horen van de slavernij in de wereld, ja, in hun zeer nabije wereld. .

De anti-zwartepietlobby wat mij betreft definitief door het ijs gezakt.Ik heb Quinsy Gario, Anousha Nzume, Robert Vuijsje en zijn vriend Arnie Heinze bij Pauw & Witteman horen vertellen over de onprettige gevoelens die ze ervoeren bij de aanblik van Zwarte Piet. Ik doe niets af aan hun gevoelens. Ik geloof dat ze oprecht zijn. Maar hun gevoelens zijn ook egocentrisch en getuigen van een zwaar opgetuigde vorm van zelfmedelijden die niets met Sinterklaas te maken heeft. En als Prem Radhakishun in De Wereld Draait Door dan ook nog eens hardop provocerend gaat roepen dat Sinterklaas niet bestaat, dan is de anti-zwartepietlobby wat mij betreft definitief door het ijs gezakt.

Seksslaven in Europa
In dezelfde tijd dat Quinsy Gario zijn opwachting maakte op televisie, kwam er een rapport van de Europese Unie uit, waarin stond dat er in diezelfde Unie 3600 criminele organisaties bestaan, en dat er rond de 880.000 slavenarbeiders in de Unie werkzaam zijn, waarvan 270.000 in de seksindustrie.

Ik heb Quinsy, Robert, Arnie, Anousha en Prem er niet over gehoord. En dat terwijl juist zij zich zo bewust zijn van het slavernijverleden en discriminatieheden. Geen spoor van solidariteit met de slaven die in sommige gevallen zomaar om de hoek van hun eigen huizen zouden kunnen wonen.

De meedogenloze wijze waarmee de vele seksslaven in Europa worden behandeld, verdienen onze eerste en onze laatste aandacht als het gaat om slavernij en discriminatie. En je zou verwachten dat degenen die processen aanspannen tegen Zwarte Piet, die ostentatief hun gezicht afwenden van Sinterklaas bij diens intocht in Amsterdam en dat met honderden kinderen om hen heen, die op tv luidruchtig roepen dat Sinterklaas niet bestaat, dat die mensen vooraan zouden staan om te protesteren tegen de ten hemel schreiende omstandigheden van mensen die, in tegenstelling tot de zwartepiet-demonstranten, vandaag de dag als slaaf leven en veel meer met discriminatie te maken hebben dan veel van de verwende anti-Pietlobbyisten in hun hele leven.

Don Quichotes
Als zeloten stormt een kleine groep mensen gedurende een korte tijd als ware Don Quichotes op de windmolen van vermeende discriminatie af, terwijl rechts en links van de molen bordelen en kwekerijen staan, waar het grootste onrecht geschiedt en waar het hele jaar tegen gedemonstreerd kan worden.

Het resultaat van het zwartepietdrama is dat de natie hopeloos verdeeld geraakt is door dit idiote extremisme maar dat de echte slachtoffers nog steeds de Europese slaven zijn. De zwartepietdiscussianten hebben een gouden kans gemist de positie van die mensen aan de kaak te stellen.

Totdat de slavernij uit de Europese Unie verdwenen is, blijf ik daarom lekker Sinterklaas vieren en speel ik zelf, zo zwart als roet, met graagte de rol van Zwarte Piet.

Jan Jaap de Ruiter is arabist aan Tilburg University. @JanJaapdeRuiter

_O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 21 november 2013 @ 14:25:14 #185
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133483081
Ware woorden van meneer de Ruiter. _O_
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_133483376
Ik zie net dat pas fragment van Prem. Wat een achterlijke tyfusmongool. Alle Prems het land uit!!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133485369
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:30 schreef tong80 het volgende:
Uit de Volkskrant van vandaag :

De Zwarte Piet-tegenstanders hebben een gouden kans gemist om het echte leed, de slavernij in Europa, aan de kaak te stellen, schrijft Jan Jaap de Ruiter. 'Tegenstanders van Zwarte Piet hebben het niet slim aangepakt.' .

Als de tegenstanders zich zo gegriefd voelen door een figurant in een kinderfeest, zou je denken dat ze zich al helemaal gegriefd zouden voelen en zich doen gelden als ze horen van de slavernij in de wereldDe samenleving maakt zich dit jaar drukker dan ooit over Zwarte Piet. De discussie werd aangezwengeld door mensen voor wie Zwarte Piet een herinnering oproept aan een verleden van slavernij en een heden van discriminatie. En dus kwamen ze in geweer. Er werd zelfs een heuse rechtszaak gevoerd over de aankomst van Sinterklaas in Amsterdam. De rechter wees de eisen af en inmiddels is de Goedheiligman veilig en wel gearriveerd in het land.

Zwarte Piet, in de meeste gevallen een zwart geschminkte blanke man of vrouw, bestaat niet als echt mens, is een spelfiguur voor de allerkleinsten onder ons, en als Sinterklaas het land weer verlaten heeft, is Zwarte Piet er ook niet meer. Het zwartepietprotest gaat dan als een nachtkaars uit. Maar de herinnering aan het slavernijverleden en discriminatieheden is er na 5 december nog steeds. Die verdwijnt niet zomaar.

Niet slim
De tegenstanders van Zwarte Piet hebben het niet slim aangepakt. Elk jaar hebben ze maar een maand of twee de tijd om hun grieven te uiten. En dat terwijl hen het hele jaar ter beschikking staat om hun punt te maken. Maar dan hoor ik ze niet.

Als de tegenstanders zich zo gegriefd voelen door een figurant in een kinderfeest, zou je denken dat ze zich al helemaal gegriefd zouden voelen en zich doen gelden als ze horen van de slavernij in de wereld, ja, in hun zeer nabije wereld. .

De anti-zwartepietlobby wat mij betreft definitief door het ijs gezakt.Ik heb Quinsy Gario, Anousha Nzume, Robert Vuijsje en zijn vriend Arnie Heinze bij Pauw & Witteman horen vertellen over de onprettige gevoelens die ze ervoeren bij de aanblik van Zwarte Piet. Ik doe niets af aan hun gevoelens. Ik geloof dat ze oprecht zijn. Maar hun gevoelens zijn ook egocentrisch en getuigen van een zwaar opgetuigde vorm van zelfmedelijden die niets met Sinterklaas te maken heeft. En als Prem Radhakishun in De Wereld Draait Door dan ook nog eens hardop provocerend gaat roepen dat Sinterklaas niet bestaat, dan is de anti-zwartepietlobby wat mij betreft definitief door het ijs gezakt.

Seksslaven in Europa
In dezelfde tijd dat Quinsy Gario zijn opwachting maakte op televisie, kwam er een rapport van de Europese Unie uit, waarin stond dat er in diezelfde Unie 3600 criminele organisaties bestaan, en dat er rond de 880.000 slavenarbeiders in de Unie werkzaam zijn, waarvan 270.000 in de seksindustrie.

Ik heb Quinsy, Robert, Arnie, Anousha en Prem er niet over gehoord. En dat terwijl juist zij zich zo bewust zijn van het slavernijverleden en discriminatieheden. Geen spoor van solidariteit met de slaven die in sommige gevallen zomaar om de hoek van hun eigen huizen zouden kunnen wonen.

De meedogenloze wijze waarmee de vele seksslaven in Europa worden behandeld, verdienen onze eerste en onze laatste aandacht als het gaat om slavernij en discriminatie. En je zou verwachten dat degenen die processen aanspannen tegen Zwarte Piet, die ostentatief hun gezicht afwenden van Sinterklaas bij diens intocht in Amsterdam en dat met honderden kinderen om hen heen, die op tv luidruchtig roepen dat Sinterklaas niet bestaat, dat die mensen vooraan zouden staan om te protesteren tegen de ten hemel schreiende omstandigheden van mensen die, in tegenstelling tot de zwartepiet-demonstranten, vandaag de dag als slaaf leven en veel meer met discriminatie te maken hebben dan veel van de verwende anti-Pietlobbyisten in hun hele leven.

Don Quichotes
Als zeloten stormt een kleine groep mensen gedurende een korte tijd als ware Don Quichotes op de windmolen van vermeende discriminatie af, terwijl rechts en links van de molen bordelen en kwekerijen staan, waar het grootste onrecht geschiedt en waar het hele jaar tegen gedemonstreerd kan worden.

Het resultaat van het zwartepietdrama is dat de natie hopeloos verdeeld geraakt is door dit idiote extremisme maar dat de echte slachtoffers nog steeds de Europese slaven zijn. De zwartepietdiscussianten hebben een gouden kans gemist de positie van die mensen aan de kaak te stellen.

Totdat de slavernij uit de Europese Unie verdwenen is, blijf ik daarom lekker Sinterklaas vieren en speel ik zelf, zo zwart als roet, met graagte de rol van Zwarte Piet.

Jan Jaap de Ruiter is arabist aan Tilburg University. @JanJaapdeRuiter

_O_

:P
Het probleem is dat de anti-pieten zich in NL gediscrimineerd voelen. Wat hebben zij te maken met "slavernij in Europa"?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 november 2013 @ 17:44:41 #188
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_133489097
Op Nickelodeon vonden ze het nodig om de zwarte pieten aan te passen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_133490534
quinsyg twitterde op donderdag 21-11-2013 om 18:29:39 A Dutchmen dressed up as Zwarte Piet for a Canadian tv show and tried to explain the figure. It's safe to say he… http://t.co/SHaJPeD6CN reageer retweet
Valse hond. Hij vergeet erbij te zeggen dat dit 'interview' duidelijk gestaged is. Er bestaat bovendien geen Canadees interviewprogramma genaamd Vis a Vis...
marcodej twitterde op donderdag 21-11-2013 om 18:38:01 @quinsyg Misschien moet je erbij zeggen dat dit 'interview' overduidelijk gestaged is... Er bestaat geen programma Vis a Vis op Canadese TV reageer retweet
Nog geen antwoord...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 21 november 2013 @ 20:29:15 #190
241662 Jian
Well, well, well
pi_133494579
VN-werkgroep: regering moet leiding nemen in debat Zwarte Piet

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)at-over-zwarte-piet/

http://www.ohchr.org/EN/N(...)iaPage=true&LangID=E

De VN is nog niet klaar met Zwarte Piet .....
  donderdag 21 november 2013 @ 20:30:18 #191
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133494618
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:42 schreef marcodej het volgende:
quinsyg twitterde op donderdag 21-11-2013 om 18:29:39 A Dutchmen dressed up as Zwarte Piet for a Canadian tv show and tried to explain the figure. It's safe to say he… http://t.co/SHaJPeD6CN reageer retweet
Valse hond. Hij vergeet erbij te zeggen dat dit 'interview' duidelijk gestaged is. Er bestaat bovendien geen Canadees interviewprogramma genaamd Vis a Vis...
marcodej twitterde op donderdag 21-11-2013 om 18:38:01 @quinsyg Misschien moet je erbij zeggen dat dit 'interview' overduidelijk gestaged is... Er bestaat geen programma Vis a Vis op Canadese TV reageer retweet
Nog geen antwoord...
Haha, denken dat Quincy geeft om feiten :D
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_133494678
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 18:42 schreef marcodej het volgende:
quinsyg twitterde op donderdag 21-11-2013 om 18:29:39 A Dutchmen dressed up as Zwarte Piet for a Canadian tv show and tried to explain the figure. It's safe to say he… http://t.co/SHaJPeD6CN reageer retweet
Valse hond. Hij vergeet erbij te zeggen dat dit 'interview' duidelijk gestaged is. Er bestaat bovendien geen Canadees interviewprogramma genaamd Vis a Vis...
marcodej twitterde op donderdag 21-11-2013 om 18:38:01 @quinsyg Misschien moet je erbij zeggen dat dit 'interview' overduidelijk gestaged is... Er bestaat geen programma Vis a Vis op Canadese TV reageer retweet
Nog geen antwoord...
#TeamMarcod3j
  donderdag 21 november 2013 @ 20:48:26 #194
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_133495544
Lijkt me serieus. Het komt misschien wat absurdistisch over omdat gast en presentator elkaar totaal niet begrijpen.
  donderdag 21 november 2013 @ 20:50:04 #195
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133495615
Overduidelijk fake. Slechte fake ook nog eens.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator donderdag 21 november 2013 @ 21:01:04 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133496149
het is wel een heel stereotypische Piet _O-

sullig menneke
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_133496210
Die presentator doet het wel goed maar die Piet is een slechte acteur.
  donderdag 21 november 2013 @ 21:03:47 #198
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_133496251
quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:50 schreef Copycat het volgende:
Overduidelijk fake. Slechte fake ook nog eens.
Ze hebben er flink in zitten knippen, maar als het gescript was geweest hadden ze er wel wat meer expliciete humor in verwerkt, lijkt me. Nu is de "humor" vooral onbedoeld. De gast weet zich niet goed raad met de vragen van de presentator, voelt zich daardoor duidelijk niet op zijn gemak en maakt als gevolg daarvan één onhandige grap over de kleur van zijn lippen.

Het televisiefragment over de "vrolijke slaven" is tenslotte ook geen cabaret. Het totale onbegrip aan weerszijden is wel herkenbaar.
  donderdag 21 november 2013 @ 21:04:43 #199
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133496288
Onbedoeld bedoeld. Een beetje The Office-idee, alleen slechter dan slecht uitgevoerd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133497921
quote:
9s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:29 schreef Jian het volgende:
VN-werkgroep: regering moet leiding nemen in debat Zwarte Piet

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)at-over-zwarte-piet/

http://www.ohchr.org/EN/N(...)iaPage=true&LangID=E

De VN is nog niet klaar met Zwarte Piet .....
Het is eerder die Shepherd die er nog niet klaar mee is. En dat ondanks dat ze redelijk door de mand viel als zijnde geen echte VN-functionaris en wel een echte chanteur.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')